روايات

رواية يارا واحمد – صدمتي يوم زفافي الفصل الرابع 4 بقلم الاء محمد

رواية يارا واحمد – صدمتي يوم زفافي الفصل الرابع 4 بقلم الاء محمد

 

البارت الرابع

 

 

احمد / لا والله اتفاجئتي امال انا كنت متجوزك ليه .. وكنت بصرف الفلوس دي كلها ليه واجيب هدايا قد كده وقعدت بالشهور اعاملك زي العيله الصغيره واستحمل دماغك دي وتعقيدك ..
يارا / يعني مكنتش بتحبني زي ما قولت …
احمد / منكرش اني حبيتك بس عشان شكلك و جمالك و انا المظهر بالنسبالي مهم اوي ..
يارا / بس انت مقولتش كده ابدا ..
احمد / والله انا كده بقي .. ويلا انزلي من غير مطرود واياكي تطلعي الشقه دي تاني ولا تعتبيها فاهمه ..
يارا/ بس ده بيتي و فيه لبسي وحاجتي ..
احمد / ملكيش حاجة عندي .. وبما انك طلعتي كده ف لازم تعرفي ملكيش عندي حقوق لأنك غشتيني ..
يارا نزلت و هي منهارة لشقه حماتها و اول ما دخلت لقيت ياسمين قاعده ..
ياسمين بلهفه / تعالي يا يارا فهميني يا بنتي ايه اللي حصل وايه الكلام الغريب اللي احمد بيقوله ده وريني كده اللي هو بيقول عليه ده ..
يارا بقهرة / هو كمان قالك .. اتفضلي .. ها عنده حق ولا لا .. ظلمني و لا لا .. اتكلمي ..
ياسمين سكتت لأنها فهمت ان اخوها تفكيره غريب و الموضوع مش زي ما حكاه خالص و مش مستاهل اصلا كل ده .. حاولت تتكلم مع يارا بس يارا كانت بتعيط بس وجسمها بيترعش كالعاده ..
نجيه / خلاص يا بنتي سيبيها دلوقتي ربنا يخفف من عليها وربنا يسامح اخوكي على اللي بيعمله ده ..
فات يومين ويارا مش بتعمل حاجة غير انها بتعيط بس .. اول ما اهلها بيكلموها بتمثل انها مبسوطة وكل حاجة تمام ومجرد ما يقفلوا تنهار من تاني .. و في يوم تليفونها رن
و كانت سمر مرات حسام صاحب احمد ..
يارا رديت و بتحاول تبان طبيعيه / ازيك يا سموره عامله ايه ..
سمر / انا الحمد لله المهم انتي طمنيني عليكي .. الدنيا عندك أتحسنت ولا لا ..
يارا / اتحسنت ازاي يعني مش فاهمه حاجه ..
سمر / يا بنتي ما هو احمد جوزك كلم حسام جوزي وحكاله عن كل اللي حصل ومش بس حسام ده قال ل اصحابه كلهم وقرايبه كمان حسام يعرف ناس كتير من قرايب احمد وعارف منهم ان احمد حكالهم برضه وانك قاعده عند حماتك من ساعتها وهو مش راضي يدخلك الشقه ..
يارا / اه لا تمام بنتكلم .. شكرا لسؤلك يا قلبي ..
….يارا قفلت معاها و قامت بسرعه من مكانها .. طلعت شقتها واستغلت ان احمد مش موجود ودخلت اوضه النوم لمت كل هدومها وكل حاجتها ونزلت حماتها شافتها ..
نجيه / انتي رايحه فين يا يارا يا حبيبتي ..
يارا / ماشيه .. ماشيه من هنا يا طنط ومش هرجع تاني ابدا ابنك ميستاهلش اني اديله حتى ربع فرصه ..
نجيه / يا بنتي استني يمكن ربنا يهدي النفوس ..
يارا / مش هينفع خلاص كل حاجه انتهت بس انا عايزه اشكرك على كل اللي عملتيه معايا .. انتي فعلا كنتي ام ليا .. بعد اذنك قولي لابنك اني مستنيه ورقتي في بيت اهلي وياريت يبعتلي معاها كل حقوقي لاني مش هسامحه لو مبعتهاش ..
يارا خرجت من البيت و جواها حزن كبير .. كانت بتتمني لو معرفتش احمد و حبيته .. كانت بتتمني يرجع بيها الزمن و تصدق احساسها اللي تجاهلته ..
….يارا / يارتني ما دخلت البيت ده .. لو كنت اعرف اني هضيع فيه بالشكل ده كنت حاربت بكل قوتي عشان مدخلوش ..
راحت لبيت اهلها و بالصدفه اخوها ومراته كانوا موجودين .. اللي اول ما شافوها استغربوا ..
والد يارا / مالك يا بنتي حصل ايه .. انتي اتخانقتي مع جوزك ولا ايه .
يارا اتنهدت/ بابا ماما انا مش عايزاكوا تتخضوا من اللي هقوله ده
وربنا يعلم اني حاولت اكتم في نفسي عشان مزعلكوش بس انا مبقتش قادره انا و احمد هنتطلق ..
والدة يارا / طلاق .. طلاق ليه حصل ايه .. احكيلنا يا بنتي الله يسترك في ايه ..
….يارا / احمد طلع انسان مش كويس و غلط فيا و اهاني و اهانكوا معايا .. وحضرتك يا بابا مربيني ان اغلى حاجه عند الانسان هي كرامته وانا مقدرتش ادوس على كرامتي اكتر من كده ..
سلوي بتشفي / يعني مش عريس لقطه ولا محترم زي ما كنا مفكرين .. وانتي اللي كنتي طايرة بيه طير كده بس اديكي شوفتي ..
ايهاب / سلوى لو سمحتي خلي بالك من كلامك وبعد اذنك قومي خشي جوه علشان اختي تحكي براحتها ..
سلوى بعصبيه / يعني خلاص انا اللي بقيت غريبه ..
ايهاب / بقوللك خشي جوه احسنلك و الا هدخلك أنا بطريقتي ..
سلوي دخلت وهي متغاظه ..
والد يارا بتعب / طيب ايه سبب كل ده بس ..
يارا / السبب هو اني ..

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية ليلة واحدة لا تكفي الفصل الثلاثون 30 بقلم إيلا ابراهيم

يتبع….

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها وتشوف الروايات الجديدة وتطلبها

انضم لينا على الفيس بوك (من هنا)

و

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *