روايات
رواية ويفيد بآي الندم الفصل العاشر 10 بقلم حنين هاني
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية ويفيد بآي الندم الفصل العاشر 10 بقلم حنين هاني
البارت العاشر
بارت10
سهير. بنتييي ياخرابييي
سمعو صوت الصويت وجريو كلهم علي فوق يشوفو في اي
سهير جريت عليها وهي بتبص علي علي عمار الي نايم مش حاسس بالدنيا وبالاوضه الي متبهدله فرش علي الارض هدوم مرميه السرير مليان دم
دخل محمود والي اتصدم من الي شافو
سهير. زينب فوقي ياقلب امك يالهويي يالهويي محمود متدخلش حد
جميله. في اي عمار؟
سهير. الحقوني البت مبتفوقش كلهم برهمش عارفين اي الي بيحصل الكل اتجمع علي الصوت
محمود. انتي بتعملي ايه هاتي اسدال بسرعه نوديها المستشفى جاوبلها اسدال ولبسوها وشالها محمود وطلع بيها في وسط صدمة الجميع جريو كلهم وراه وقف ياسين بيتمنا الي في بالو ميطلعش صح كان بيقدم خطوه ناحيتة الاوضه وخطوه لا لغايت مادخل واتصدم من الي شافو اخوه؟ مع حب عمرو؟ ضاعت منو خلاص؟ معقول ده حقيقه ولا انا بحلم شطيانو غلبو وراح علي عمار وبدا يصحيه بالضرب
ياسين. قومم وكل ده عمار مش حاسس بنفسو
ياسين. بقولك قوم ودلق عليها ميه بدا عمار يفوق وماسك راسو ومش فاكر اي حاجه والدنيا حواليه مغشوشه
ياسين. انتا ازاي قدرت تعمل كده ازاي ونزل عليه بالضرب
عمار. في اييي انتا غبي. حد يصحي حد كده وبعدين عملت اي وماسك راسو بص حواليه
سهير. بنتييي ياخرابييي
سمعو صوت الصويت وجريو كلهم علي فوق يشوفو في اي
سهير جريت عليها وهي بتبص علي علي عمار الي نايم مش حاسس بالدنيا وبالاوضه الي متبهدله فرش علي الارض هدوم مرميه السرير مليان دم
دخل محمود والي اتصدم من الي شافو
سهير. زينب فوقي ياقلب امك يالهويي يالهويي محمود متدخلش حد
جميله. في اي عمار؟
سهير. الحقوني البت مبتفوقش كلهم برهمش عارفين اي الي بيحصل الكل اتجمع علي الصوت
محمود. انتي بتعملي ايه هاتي اسدال بسرعه نوديها المستشفى جاوبلها اسدال ولبسوها وشالها محمود وطلع بيها في وسط صدمة الجميع جريو كلهم وراه وقف ياسين بيتمنا الي في بالو ميطلعش صح كان بيقدم خطوه ناحيتة الاوضه وخطوه لا لغايت مادخل واتصدم من الي شافو اخوه؟ مع حب عمرو؟ ضاعت منو خلاص؟ معقول ده حقيقه ولا انا بحلم شطيانو غلبو وراح علي عمار وبدا يصحيه بالضرب
ياسين. قومم وكل ده عمار مش حاسس بنفسو
ياسين. بقولك قوم ودلق عليها ميه بدا عمار يفوق وماسك راسو ومش فاكر اي حاجه والدنيا حواليه مغشوشه
ياسين. انتا ازاي قدرت تعمل كده ازاي ونزل عليه بالضرب
عمار. في اييي انتا غبي. حد يصحي حد كده وبعدين عملت اي وماسك راسو بص حواليه
اي ده انا فين بص جمبو واتخض من الدم اي ده وانا في اوضة زينب بعمل اي اي الي حصل اه راسي
ياسين. هان عليك اخوك هي القذاره وصلت بيك لغايت كده
عمار. انتا بتتكلم علي اي والله انا مش فاكر حاجه هو اي الي حصل؟… اوعا يكون حصل حاجه
دموعو غلبت واعد علي الارض. ضعيت مني حب عمري ضيعتها مني انتا كسرت قلب اخوك ضاعت مني زينب وانتا عارف اني بحبها ضاعت ودموعو نزلت
******
كانو وصلو المستشفى ودخلت اوضة الكشف
كانو كلهم بره مش متسوعبين ازاي عمار يعمل حاجه زي اكيد في حاجه غلط طيب الكلام ده حصل امتا طب اي دخلو اوضة زينب عمرو مفكر يخشها طب لو كان في حب كان ممكن نقول كده بس ده بيتعبرها رغد
سهير. اه يابنتي
شاهنده. اهدي ياسهير ياحبيبتي ان شاهنده تبقي كويسه
سهير. اهدا اي بنتي ضاعت بنتي ضاعت يالهويي يالهويي مستقبلها خلاص ضاع
جميله. متقلقيش كده ياسهير كل حاجه هتتحل وهي مش بنتك لوحدك والي غلط هتيعاقب حته لو كان ابني ياسهير
سليم وزين واقفين مش مستوعبين حاجه
سليم. زين انتا لازم تروح عشان كارما
زين. اوف انا نسيت دي كمان لو صحيت وعرفت الي حصل هتنهار اكتر
سليم. روح ووشوف ياسين فين وانا هبقا اتبعك بالفون
زين. ماشي ومشي زين بعض شويه خرجت الدكتوره وهي باين علي وشها العصبيه
سهير.طمنيني يادكتوره بنتي عامله ايه
الدكتوره. مين الحيوان الي عمل فيها كده حالة اعتداء شديدة سببلها نزيف داخلي
شوقي. وهي عامله ايه دلوقتي
الدكتوره. ادتها مهدء عشان تنام دلوقتي عشان متحسش بحاجه انا لازم اعمل بلاغ دي قضيه ولازم نبلغ الشرطه
شوقي. مالهوش لزوم يادكتوره
الدكتوره بعصبيه. ازاي مالهوش لزوم لا ليه انا جاتلي الحاله حالتها صعبه جدا وهبلغ يعني هبلغ ولازم ناخد اقوالها ومشيت وهي متعصبه
سهير. ياحبيبتي يبنتي كان مستخبي فين كل ده بس ياربي
شاهنده. خير ياحبيبتي خير اهم حاجه تكون كويسه
شوقي. محمود انتا راضي ان ابن اخوك يتحبس بص محمود لي صلاح الي موطي راسو في الارض من فعلت ابنو ورجع بص لبوه
محمود. لا ميرضنيش يابويا الي انتا شايفو صح اعملو وعارف انك مش هتعمل غير الصح
شوقي. عين العقل يابني وبص لسهير
سهير واثقه فيا
بصتلو سهير وهزت راسها فاهي معندهاش حاجه تعملها
*******
اعد ياسين علي الارض ومش قادر يستوعب وعمار الي اعد علي السرير وبيحاول يستوعب هو عمل اي بس مش قادر يفتكر حاجه اخر حاجه فاكرها انو كان مع صحابو دخل زين لقا حالة ياسين صعبه فاهو كانو في عالم تاني
ياسين. هان عليك اخوك هي القذاره وصلت بيك لغايت كده
عمار. انتا بتتكلم علي اي والله انا مش فاكر حاجه هو اي الي حصل؟… اوعا يكون حصل حاجه
دموعو غلبت واعد علي الارض. ضعيت مني حب عمري ضيعتها مني انتا كسرت قلب اخوك ضاعت مني زينب وانتا عارف اني بحبها ضاعت ودموعو نزلت
******
كانو وصلو المستشفى ودخلت اوضة الكشف
كانو كلهم بره مش متسوعبين ازاي عمار يعمل حاجه زي اكيد في حاجه غلط طيب الكلام ده حصل امتا طب اي دخلو اوضة زينب عمرو مفكر يخشها طب لو كان في حب كان ممكن نقول كده بس ده بيتعبرها رغد
سهير. اه يابنتي
شاهنده. اهدي ياسهير ياحبيبتي ان شاهنده تبقي كويسه
سهير. اهدا اي بنتي ضاعت بنتي ضاعت يالهويي يالهويي مستقبلها خلاص ضاع
جميله. متقلقيش كده ياسهير كل حاجه هتتحل وهي مش بنتك لوحدك والي غلط هتيعاقب حته لو كان ابني ياسهير
سليم وزين واقفين مش مستوعبين حاجه
سليم. زين انتا لازم تروح عشان كارما
زين. اوف انا نسيت دي كمان لو صحيت وعرفت الي حصل هتنهار اكتر
سليم. روح ووشوف ياسين فين وانا هبقا اتبعك بالفون
زين. ماشي ومشي زين بعض شويه خرجت الدكتوره وهي باين علي وشها العصبيه
سهير.طمنيني يادكتوره بنتي عامله ايه
الدكتوره. مين الحيوان الي عمل فيها كده حالة اعتداء شديدة سببلها نزيف داخلي
شوقي. وهي عامله ايه دلوقتي
الدكتوره. ادتها مهدء عشان تنام دلوقتي عشان متحسش بحاجه انا لازم اعمل بلاغ دي قضيه ولازم نبلغ الشرطه
شوقي. مالهوش لزوم يادكتوره
الدكتوره بعصبيه. ازاي مالهوش لزوم لا ليه انا جاتلي الحاله حالتها صعبه جدا وهبلغ يعني هبلغ ولازم ناخد اقوالها ومشيت وهي متعصبه
سهير. ياحبيبتي يبنتي كان مستخبي فين كل ده بس ياربي
شاهنده. خير ياحبيبتي خير اهم حاجه تكون كويسه
شوقي. محمود انتا راضي ان ابن اخوك يتحبس بص محمود لي صلاح الي موطي راسو في الارض من فعلت ابنو ورجع بص لبوه
محمود. لا ميرضنيش يابويا الي انتا شايفو صح اعملو وعارف انك مش هتعمل غير الصح
شوقي. عين العقل يابني وبص لسهير
سهير واثقه فيا
بصتلو سهير وهزت راسها فاهي معندهاش حاجه تعملها
*******
اعد ياسين علي الارض ومش قادر يستوعب وعمار الي اعد علي السرير وبيحاول يستوعب هو عمل اي بس مش قادر يفتكر حاجه اخر حاجه فاكرها انو كان مع صحابو دخل زين لقا حالة ياسين صعبه فاهو كانو في عالم تاني
عمار. زين زين انتا عارف اني معملش حاجه زى كده صح انتا مصدقني والله العظيم مافاكر اي حاجه زينب دي اختي عمرو مافكرت فيها بطريقه غير كده والله العظيم انا مش فاكر اي حاجه والله العظيم مش عارف عملت كده ازاي انا مش قادر استوعب
زين. اهدا ياعمار الي حصل حصل للاسف ومفيش حاجه هترجع زى الاول وبص لياسين
الموضوع دلوقتي مش عارف هيوصل فين بس ربنا يستر بقا ومد ايدو لياسين الي قام ومتكلمش وراح علي اوضتو من سكات
زين. عمار روح على اوضتك وغير هدومك وانا هنادي حد يطلع ينضف الاوضه مشي عمار وهو هيموت من التفكير زين قال لحد وبعدين دخل عند كارما كانت صحيت
كارما. زين انتا جيت
زين. اه ياحبيبتي صاحيه من بدري
كارما. من شويه هو انتا فين وهو مفيش حد انا فضلت انادي علي زينب او رغد محدش بيرد عليا انا تعبانه اوى يازين بطني وجعاني اوى
زين. معلش ياحبيبتي هي اول شهور حمل بتبقا تعب بصي هنزل اعملك حاجه دافيه تكوني لبستي وهاخدك نروح لدكتور عشان نطمن عليكي وعلي البيبي
كارما بحب. حاضر ياحبيبي انا متحمسه اوى اسمع صوت نبضو بس بردو هما العيله فين
زين. في مشوار يلا بقا عشان نلحق
كارما. اوكي ونزل زين وكلم سليم وعرف منو الاخبار وكان قلقان من ردة فعل كارما فرجح سليم انو ميعرفهاش حاجه لغايت مانشوف اي الي هيحصل
عند كيان صحيت وتعبانه اوي جسمها كلو وجعها قامت صلت واعدت تذكر ربنا كتيرر ومن كتر التعب نامت تانى على الارض
*****
زين. يلا بينا
كارما. اه انا جهزت زين
زين. نعم ياقلب زين
كارما. نفسي في قمر الدين يازين
زين. ناااعم ياختي قمر الدين؟ وده اجيبو ليكي منين دلوقتي حد قالك اننا في رمضان
كارما. الله وانا مالي النونو هو الي عاوز قمر الدين يعني يطلعلو في مرخيرو قمر الدين يرضيك
زين. لا ازاي امشي دلوقتي ونشوف الحوار ده بعدين قال قمر الدين قال وكمل في سرو والله هم يبكي وهم يضحك اجيبو منين ده بس ياربي ونزلو سوا
**********
فاقت زينب وعنيها سابته في مكان واحد دموعها متحجره دخلو الكل ليها
سهير حضنتها. ياحبيبتي يابنتي حصلك اي عامله ايه دلوقتي انتي كويسه طمنيني عليكي ردي عليا متفضليش ساكته كده
محمود. زينب ياحبيبتي انتي كويسه طيب انتي سمعاني كل ده وهي باصه في نفس الاتجاه عنيها مش بتتحرك الكل بيكلمها وهي في عالم تاني
شوقي. اطلعو كلكو بره سبوها دلوقتي
سهير. انا مش هسيب بنتي وامشي
شوقي. سهير اسمعي الكلام يلا اطلعو وانزلو تحت وانا جاي وراكو نزلو كلهم ولسه علي نفس حالتها
شوقي. احكيلي ياقلب جدك احكيلي حصل اي
زين. اهدا ياعمار الي حصل حصل للاسف ومفيش حاجه هترجع زى الاول وبص لياسين
الموضوع دلوقتي مش عارف هيوصل فين بس ربنا يستر بقا ومد ايدو لياسين الي قام ومتكلمش وراح علي اوضتو من سكات
زين. عمار روح على اوضتك وغير هدومك وانا هنادي حد يطلع ينضف الاوضه مشي عمار وهو هيموت من التفكير زين قال لحد وبعدين دخل عند كارما كانت صحيت
كارما. زين انتا جيت
زين. اه ياحبيبتي صاحيه من بدري
كارما. من شويه هو انتا فين وهو مفيش حد انا فضلت انادي علي زينب او رغد محدش بيرد عليا انا تعبانه اوى يازين بطني وجعاني اوى
زين. معلش ياحبيبتي هي اول شهور حمل بتبقا تعب بصي هنزل اعملك حاجه دافيه تكوني لبستي وهاخدك نروح لدكتور عشان نطمن عليكي وعلي البيبي
كارما بحب. حاضر ياحبيبي انا متحمسه اوى اسمع صوت نبضو بس بردو هما العيله فين
زين. في مشوار يلا بقا عشان نلحق
كارما. اوكي ونزل زين وكلم سليم وعرف منو الاخبار وكان قلقان من ردة فعل كارما فرجح سليم انو ميعرفهاش حاجه لغايت مانشوف اي الي هيحصل
عند كيان صحيت وتعبانه اوي جسمها كلو وجعها قامت صلت واعدت تذكر ربنا كتيرر ومن كتر التعب نامت تانى على الارض
*****
زين. يلا بينا
كارما. اه انا جهزت زين
زين. نعم ياقلب زين
كارما. نفسي في قمر الدين يازين
زين. ناااعم ياختي قمر الدين؟ وده اجيبو ليكي منين دلوقتي حد قالك اننا في رمضان
كارما. الله وانا مالي النونو هو الي عاوز قمر الدين يعني يطلعلو في مرخيرو قمر الدين يرضيك
زين. لا ازاي امشي دلوقتي ونشوف الحوار ده بعدين قال قمر الدين قال وكمل في سرو والله هم يبكي وهم يضحك اجيبو منين ده بس ياربي ونزلو سوا
**********
فاقت زينب وعنيها سابته في مكان واحد دموعها متحجره دخلو الكل ليها
سهير حضنتها. ياحبيبتي يابنتي حصلك اي عامله ايه دلوقتي انتي كويسه طمنيني عليكي ردي عليا متفضليش ساكته كده
محمود. زينب ياحبيبتي انتي كويسه طيب انتي سمعاني كل ده وهي باصه في نفس الاتجاه عنيها مش بتتحرك الكل بيكلمها وهي في عالم تاني
شوقي. اطلعو كلكو بره سبوها دلوقتي
سهير. انا مش هسيب بنتي وامشي
شوقي. سهير اسمعي الكلام يلا اطلعو وانزلو تحت وانا جاي وراكو نزلو كلهم ولسه علي نفس حالتها
شوقي. احكيلي ياقلب جدك احكيلي حصل اي
بصتلو زينب وبردو متكلمتش
شوقي. انا عارف الي حصل انو صعب وان الموضوع مش سهل بس هنحلو مش انتي واثقه فيا
في نفس الوقت ده كان وصل عمار المستشفى وبيسال علي اوضتها
شوقي. طيب انا هسيبك ترتاحي وشويه وهطلعلك
وخرج من هنا وكان عمار لقا الاوضه وقف استجمع كل قوتو وخبط ودخل كانت رجعت بصت في الاتجاه تانى
عمار بحزن. زينب
بصتلو زينب وكل الدموع الي كانت متحجره فى عينها نزلت وكانها مصدقت دخل وقفل الباب وهو باصص ليها بحزن وكره من نفسو وهي بتعيط ودموعها بتنزل لوحدهة وهي باصه عليه
زينب بكسره. ليه عملت فيا كده ياعمار؟
يتبع
شوقي. انا عارف الي حصل انو صعب وان الموضوع مش سهل بس هنحلو مش انتي واثقه فيا
في نفس الوقت ده كان وصل عمار المستشفى وبيسال علي اوضتها
شوقي. طيب انا هسيبك ترتاحي وشويه وهطلعلك
وخرج من هنا وكان عمار لقا الاوضه وقف استجمع كل قوتو وخبط ودخل كانت رجعت بصت في الاتجاه تانى
عمار بحزن. زينب
بصتلو زينب وكل الدموع الي كانت متحجره فى عينها نزلت وكانها مصدقت دخل وقفل الباب وهو باصص ليها بحزن وكره من نفسو وهي بتعيط ودموعها بتنزل لوحدهة وهي باصه عليه
زينب بكسره. ليه عملت فيا كده ياعمار؟
يتبع
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية ويفيد بآي الندم)
____
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)