رواية ويفيد بآي الندم الفصل الخامس 5 بقلم حنين هاني - The Last Line
روايات

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الخامس 5 بقلم حنين هاني

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الخامس 5 بقلم حنين هاني

 

 

البارت الخامس

 

كيان بعياط وقهره. يارب يارب انا جايه لغايت عندك عشان ابين توبي والله ندمانه والله غصبن عني يارب العفو يارب ابتليني باي حاجه بس تسامحني يارب انا مقدرش علي عقابك في الاخره يارب سامحني يارب يارب سامحني يارب واعفو عني يارب واعده تعيط بقهره وقامت عشان تصلي وهي دموعها مش مبطله
دخلت شاهنده الجامع واعدت قدام ولفت نظارها الي بتصلي وبتعيط. مشاءالله زي القمر اللهم بارك بس ليه كل الحزن ده ربنا يفك ضيقتها يارب
خلصت كيان واعده بتسبح وبتعيط جامد. يارب انا سبت الدنيا وهجيت ماليش غيرك يارب سامحني يارب وانهارت في العياط كانت شاهنده خلصت صلاه وتلقائي بصت عليها مش قادره تنزل عيونها من عينها كانها خطفت قلبها
شاهنده. مش عارفه مركزه معاكي كده ليه بس حقيقي انتي سرقتي قلبي
اعدت تقرأ قرأن بصوت عذب وكلو ندم وحزن
شاهنده مقدرتش تعد ساكته خدت شنطتها وراحتلها كانت لسه بتعيط
شاهنده. سلام عليكم
كيان بدموع. وعليكم السلام

 

 

شاهنده. معلش لو بتطفل عليكي بس مش قادره اشوفك زعلانه كده مالك ياحبيبتي
اتفرطت كيان في العياط اكتر
شاهنده. بس اهدي ياحبيبتي اهدي وكل حاجه هتتحل
كيان بدموع. انا مش عاوزه حاجه تتحل بس عاوزه ربنا يسامحني انا مش هقدر علي عقابو ليا مقدرش
شاهنده. استهدي بالله بس ياحبيبتي وبعدين ايا كان ربنا غفور رحيم
كيان. يارب يارب يسامحني انا راضيه باي عقاب راضيه باي ابتلاء بس يسامحني والله كان غصبن عني وجالها حالة ذعر وبتعيط جامد جدا
شاهنده. اهدي ياحبيبتي واغما عليها كيان ومكنتش شاهنده عارفه تعمل اي استعانت بحد في الجامع يشلوها وخدوها وخدت حاجتها وركبت العربيه وطلعت علي المستشفى
شاهنده. سليم انتا فين
سليم. في اي ياحبيبتي مال صوتك
شاهنده. عاوزه تجي على المستشفى ***بسرعه
سليم بخضه. ليه في اي انتي كويسه
شاهنده. تعالي بس وقفلت وبتبص عليها وبعد ما وصلت المستشفى خدوها علي ترولي ودخلت اوضة الكشف
*******
منصور. يعني اي كيان مش في البيت اومال راحت فين
مرفت. مش عارفه ياحج مش موجوده ولا حته حاجاتها موجوده انا قلبي وجعني عليها وعيطت
حوريه. ملقتهاش بردو يابوي
منصور. اومال هتكون راحت فين فينك يابنتي
مرفت. اكيد في سبب لا يمكن بسب ان كريم سابها اكيد في مخذا انا هروح عند كريم واعرف اي الي حصل اي يوصل بنتي تسيب البيت وتتطفش
مرفت. استهدا بالله بس يامنصور
منصور بعصبيه. لا مش هتسنا البت سابت البيت وتطفشت لازم اروحلو ومشي واعدت مرفت تعيط وحوريه صعبان عليها الوضع بس مافي اليد حيله اختها لو كانت اعدت كانت هتموت لما الوضع ينكشف
********
خبط منصور وفتحت حسنات كانو رايحين عشان يخطبو نرمين
منصور. اي الي حصل يوصل بنتي تسيب البيت وتمشي عملتها اي
اتصدمو
حمدي. بتقول اي يامنصور اهدا بس وفهمني وحصل اي
منصور. كيان سابت البيت وتطفشت عملتها اي انطق
اتصدم كريم من انها تعمل كده
حسنات. واحنا مالنا ماتروح تدور علي بنتك احنا دخلنا بالمعروف وخرجنا بالمعروف وبعد اذنك بقا عشان رايحين نخطب لكريم بنت اختي اصلو عرف قميتها كويس
منصور. اخرسي يامره قطعت لسان الي يقول علي بنتي كلمه وحشه
حمدي. اهدا بس يامنصور خلينا نشوف هنعمل اي
منصور. مش هسامح ابنك لو بنتي جرالها حاجه لو جرالها حاجه انا هموتو بايدي دول وساب البيت ومشي وهو زعلان بنتو مشيت ومش عارفين راحت فين
حسنات. في داهيه مش ناقصين قرف يلا ياولدي اتاخرنا بس كان كريم في عالم موازي مش فاكر غير ان كيان سابت البيت ومشيت
حمدي شك فيه. كريم كريم
انتبه كريم لصوت ابوه. نعم
حمدي. حصل اي ياكريم
كريم. محصلش حاجه يابوي
حمدي. لا حصل والي يثبت كلامي ان الي حصل مكنتش متوقع ان كيان تسيب البيت عشانو
سكت كريم وبص لبوه وساكت ومش عارف يقول اي
حسنات. اكيد عملت حاجه غلط ولما اكتشافها سابها عشانها
حمدي. اخرسي لما تتكلمي عن بنات الناس تتكلمي بادب
انطق ياكريم حصل اي
كريم. انا ان
حمدي. انطق انتا اي هببت اي
كريم. انا يوم الحادثه خدت كيان بالعافيه عشان نودي حاجات الشقه فضلت اتحايل عليها كتيرر لغايت بعد اصرار وافقت روحنا ووو
حمدي. اوعا تقول الي في بالي حصل
كريم. اه انا اتحايلت عليها وفضلت اتحايل عليها لغايت ماحصل الي حصل
قلم علي الوش من غير تردد بصلو كريم والقلم التاني نزل
حمدي. يابن 🐕بقا تاخد البت بعد مامنتك علي نفسها تقوم تعمل معاها كده ياحقير وقلم تاني علي الوش وقلم رابع وكل ده واقف كريم سابت
حسنات. اهدي ياحمدي ابعد عن الواد
حمدي. ابعدي عني وعالله تتدخلي هكسرلك رقبتك بعدت حسنات عشان عارفه انو في وقت غضبو مش بيسمي علي حد
حمدي. انطق حصل اي تاني وليه سبتها
كريم. اصل
حمدي. اصل اي انطق ونزل قلم علي وشو تاني(عاش عليك ياعمو اديلو تاني عشان يتربا)
كريم. اصل بعد الحادثه قولتلها*********وده الي حصل
الدم فر في عروقو ونزل عليه بقلم تاني وقلم وراه قلم
حمدي . ياحقير يازباله ياوس‌خ بقا بعد ماتغويها وتاخد غرضك تعمل كده ده بدل ماتستر عليها وعلى اي غلط منك انتا هي وثقت فيك وانتا تطلعت زباله وبص لحسنات. فرحانه مبسوطه بالتربيه الوس‌خه بتاعتك اتفوه علي دي تربيه ونزل علي وشو تاني بالقلم وكل ده كريم واقف بيبص في كل مكان اله عينه
حمدي. اسمع الكلام اللي هقولك عليه انتا تدور عليها عشان تتجوزها بقا بدل تعرف ان ده عقاب من ربنا علي الي عملتو وتتجوزها لا تقول اصل اعتبرتها اشاره من ربنا ان هي شر ليك ودي مش هتعرف تحافظ علي ولادك ونزل قلم تاني علي وشو ده اشرف منك ياحيوان دي وانتا لو لفيت الدنيا عمرك ماهتلاقي في ضفرها ياحيوان ونزل بالقلم الي بعدو(احسن عشان يتربا تستاهل كل الخير ياكريم بصراحه)
كريم. انا اسف يابابا انا كنت مفكر ان دي اشاره من ربنا
حمدي. اخرس ياحيوان ومتجبش سيرت ربنا علي لسانك ياحيوان
كريم. خلاص يابابا عشان خاطري انا عرفت غلطي انا اصلا بحبها بس الي حثل لغبطني انا اسف اوعدك اني هدور عليها في كل مكان وهرجعها
*********
سليم. اي ياحبيبتي في اي انتي كويسه جرالك حاجه
شاهنده. انا كويسه ياحبيبي متقلقش عليا هو بس حصل ******وانتا الي جيت في بالو
سليم. طب هي مين معكيش اي حاجه ليها عشان نعرف اي حاجه عنها
شاهنده. لا معايا حاجتها شكلها مش هنا
سليم. طيب هاتي اي حاجه عشان نعرف هي منين ساكنه فين كده راحت شاهنده جابت شنطتها
شاهنده. الشنطه اهي اكيد فيها البطاقه وفتحت ولقت البوق البطاقه اهي
سليم. طب هاتي ورينيي
شاهنده. لا
سليم. هو اي الي لا ياماما
شاهنده. اصلها منتقبه يعني مش هينفع
سليم. يامي هاتي هو انا هتجوزها
شاهنده. تصدق فكره نبقا نشوف الموضوع ده بعدين بس تعرف هي خساره فيك
سليم. لا والله
شاهنده. اه والله اصلها دخلت قلبي اوي
سليم. ماشي يام قلب حنين هاتي البطاقه وخدها وبص علي الاسم من غير مايشوف صورتها
كيان منصور دكتوره جماعيه من الصعيد
شاهنده. الصعيد يترا اي الي جابها هنا
سليم. اكيد حاجه كبيره جدا دي دكتوره

 

شاهنده. طب هنعمل ايه
سليم. هنتسنا الدكتور ونشوف هنعمل اي وبعد شويه خرجت الدكتوره
الدكتوره. المدام عندنا انهيار عصبي حاد وكده ممكن يسببلها مضعفات انا ادتها مهدأ ومنون عشان تعرف تنام هتفضل نايمه لغايت بكره وهكتبلها علي علاج كده تاخدو لمدة اسبوع تكون اتحسنت واتمنا متكنش تحت ضغط نفسي لانو غلط عن اذنكم تقدرو تاخدوها بس تخلصو الحساب في الريسبشن تحت وسابتهم ومشيت
سليم. المفروض نعمل اي دلوقتي
شاهنده. هخدها معايا البيت
سليم. ناعممم تاخدي مين معاكي هو اي حد نشوفو ناخدو معانا البيت
شاهنده. سمعت الي قولت عليه
سليم. ازاي يعني الكلام ده بصي احنا ندفعلها فلوس المستشفى وفلوس اسبوع ولما تبقي كويسه تبقا تمشي
شاهنده. انا قولت كلمتي ومش هقررها تاني روح ادفع الحساب يلا
يتبع

 

 

 

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x