رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين هاني - The Last Line
روايات

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين هاني

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين هاني

 

 

البارت الثاني عشر

 

بارت12
اعدين بيتكلمو في الشارع وهو معدي وشايفهم وسمع حد
ست. ياختيي مش هو الي فضل يقول بنتي وبنتي هيعوز اي من واحده اعدت في بلد الخوجات
ست تانيه. والله عندك حق بنات اخر زمن وبعدين اي الي يخلي واحد يفركش جوازه قبلها بيوم وتاني يوم تهرب غير ان عرف ليها عشيق
لغايت هنا وطفح الكيل
منصور. كتقطع لسان اللي يقول كده علي بنتي ده انا بنتي اشرف منك انتي وهي يامرا منك ليها اتلم الشارع علي الصوت وكل اعد يسمع
منصور. قسما عظما الي هيفكر بس او دماغو تجيبو ان يقول كلمه واحده علي بنتي ماهيفكيني فيه عمرو كلو
حمدي. اهدا بس يامنصور سيبك من كلام النسوان ده
حسنات. كلام النسوان ده منتا عارف الي فيها
حمدي. اخرسي يامقصوفة الرقبه وعلى جوه
بصتلهم حسنات بشماته ودخلت فاهي عايزه تعرف منصور عشان يدور عليها ويقتلها
منصور. تقدر اي مرتك منتا عارف الي فيها
حمدي. متقصدش حاجه دي مرا مخها خربان تعالي بس. روق دمك
وانتي يامرا منك ليها كلام ماسخ تاني مش هيحصل خير المنطقه كلها عارفه اخلاق الدكتوره كيان اسمع حد بس جاب سيرها في حاجه عفشه رواح عند بيت منصور
حمدي. اهدا يامنصور صحتك متخدش كل حاجه علي اعصابك
منصور. انتا مش شايف القرف الي بقينا عايشن فيه من كتر لت النسوان
حمدي. كبر دماغك يابوكيان انتا مدام عارف اخلاق بنتك خلاص
منصور. اه يابنتي يعدي اكتر من. شهرين وانتي مش في حضني فينك بس يابنت قلبي فينك روحتي
حمدي. ان شاءلله فتره وتعدي وترجع بالف سلامه
منصور بصلو بصه طويله. تعرف اي عن كيان ياحمدي ومش عايز تقول كلام مرتك ده ليه معاني كتيرر اوي
حمدي. ياعم انتا بتاخد علي كلام الحريم مفيش حاجه
منصور بشك. اومال ابنك فين من ساعت الي حصل
حمدي. ها اه ماكريم بعد الي حصل ساب الصعيد وراح اشتغل في الغردقه
منصور. ماشي ياحمدي
********
كيان. مش عارفه ياحوريه انا مكسوفه انزل انا حاسه اني متقله عليهم اوي
حوريه. ياحبيبتي طيب معلش لغايت بس ماتخفي وترجعي احسن من الاول وتمشي
كيان. اههه ياحوريه علي وجع قلبي انا بفكر ارجع امريكا مفيش حل تاني
حوريه. مستحيل اسيبك ترجعي مستحيل انتي اعدتي عشر سنين في الغربه لوحدك مستحيل ترجعي تاني
كيان. كل الابواب بتتقفل في وشي ياحوريه ومبقتش عارفه اعمل ايه
حوريه. ربنا كريم ياحبيبتي انتي بس اوعي تستسلمي
كيان. حاضر ياحوريه انا غلطت ولازم استحمل نتجية غلطي
حوريه. اسكتي مش مدرس علاء ده عاوز يتجوزني وانا رفضت واتقدملي تاني
كيان.طيب مش هو كويس
حوريه. مستحيل اتجوز واحد اكبر مني ب12سنه اه يابت ياكيان انا عاوزه واحده كده اشوفو ولاقي قلبي بيدق من اول نظره
كيان. اه انتي شكل التركي قصر علي نفوخك
حوريه. بس انا ديما حاسه ان ربنا شايلي حاجه حلوه ومتاكده لما تجي قلبي هيرفرف من فرحتو يلا خدي بالك من نفسك بحبك باي وقفلت
كيان. يارب ياحوريه ياختي تحقيقي كل الي نفسك فيه ومتكونيش في يوم من الايام زي
*********
شوقي. ها يابنتي قولتي اي
ساكته زينب مش بترد وباصه للسقف
شوقي. ياحبيبتي ردي عليا طيب
زينب بجمود. عاوزه اتكلم مع عمار
شوقي. ماشي يابنتي الي يريحك ونزلهم تحت كلهم كانو اعدين بعد قرار عمار
ياسين اعد الغضب باين في عيونو وبتمنا من جواه زينب متوافقش
فلاش باك
ياسين. تتجوز مين انتا مكفش الي انتا هببتو وراح مسكو من القميص
ابعد عنها كفايه لغايت هنا
عمار. مش هينفع خلاص انا غلطت وهصلح غلطتي وهتجوز زينب
ياسين بغضب. قولتلك ابعد عنها محدش هيتجوز زينب غيري انتا فاهم
سليم. بس ابعد يا يابني انتو اتجننتو خلاص بتمسكو في بعض واحنا واقفين اي مفيش عقل
عمار. انا معملتش حاجه انا واحد غلط وعايز يصلح غلطتو
ياسين. اياك تجيب السيره دي تاني انتا فاهم وبصلهم كلهم
زينب مش هتكون مرات حد غيري انتو فاهمين
شوقي. مش عايز اسمع صوت حد زينب هي الي هتقرر ونشوف هي عاوزه مين وانتها الكلام والي هتقول عليه هو الي هينفذ
اند فلاش باك
زين. ها ياجدي قالتلك اي
شوقي بص لياسين. قالت عاوزه تتكلم مع عمار سمع عمار ووقف بجمود وطلع
خبط ودخل وراح اعد علي الكرسي جمب السرير وهو موطي راسو
زينب بجمود. عشان اتجوزك ليا شروط رفع راسو ومتسغرب
عمار. واي هي الشروط
زينب. اول حاجه هتلزم حدودك معايا تاني حاجه الي انا عاوزه هنفذو بدون اذن حد ولا انتا انتا فاهم شغل بقا لا انا جوزك والكلام ده لا تالت حاجه بقا دي بنسبالك انتا
اولا كده انا مقبلش جوزي يبقا فاشل وصايع
تاني حاجه ممنوع خروج بليل لاي مكان حته لو صحابك
القرف الي بتشربو ده هتبطلو
واه عشان بردو تكون عارف لما هطلب الطلاق هتطلقني من غير اعتراض تمام ده اللي عندي
عمار بصلها. اه ناقص تقوليلي انا الي هديك المصروف
بصي يازينب اول حاجه انا غلطان وبصلح غلط غلطتو تمام تاني حاجه بقا كل الكلام الي اتقال ده مش هينفذ انا راجل ومش واحده هي الي هتمشييني انتي فاهمه واول ماسمك يكون جمب اسمي اعرفي انك مكتوبه علي اسم راجل مش مرا انتي فاهمه لتكوني فاكره هقبل بكل ده عشان انتي اكبر مني لا فوقي يازينب انا راجل والرجوله مش بالسن وسابها وخرج وهو مضايق ودخل اوضتو من غير ماينزل بصت في اثرو كانت فاكره انو هيوافق بس اللي حصل كان غير متوقع تماما
تحت
ياسين. هما اتاخرو كده ليه
سهير. اه فعلاً اتاخر بنتي
ياسين. انا هطلع اشوفهم
صلاح. استنا انتا يا ياسين مسمعش ياسين كلامهم وطلع جري علي اوضتها ودخل دون استأذن لقاها في حالة سكوت وعمار مش موجود هاديه مفكرتش حته تبص تشوف مين دخل مربعه ايدها وبصه في السقف مفيش اي ردة فعل لاي حاجه
ياسين بوجع. زينب
سمعت زينب صوتو ومردتش اتحرك ببطئ وراح ناحيتها
ياسين بوجع. زينب انتي كويسه ياحبيبتي
زينب بستهزاء وسخريه وبصت ليه. حبيبتك؟ وده من امتا
ياسين. ايوه انتي حبيبتي وانتي عارفه كده كويس
زينب. لا مش عارفه اصلك مقولتش قبل كده
ياسين. انا بس كنت مستني الوقت المناسب واعترفلك اني بحبك انا بحبك يازينب مقدرش اعيش من غيرك انا مستعد اعمل اي حاجه عشانك هنتجوز وهاخدك من هنا ونعيش لوحدنا مش هخليكي محتاجه حاجه هقدملك كل حاجه في ايدي عشان تفضلي مبسوطه
زينب. نتجوز كمان بعد اي بقا جاي متاخر اوي يا ياسين بس هو كان لازم يحصل حاجه عشان تعترفلي
ياسين. كنت بتاكد من حبك ليا
زينب. حبي ليك انتا بتهزر بتتاكد وانتا عارف كويس اني من صغري معلقه بيك ديما كنت بشوفك واحد تاني كلهم بشوفهم اخواتي بس انتا شاورت علي قلبها وقالت
ده كان شايفك حاجه تانيه غيرهم
ده مدقش لحد غيرك
كل سنين دي وبتتاكد تعرف يا ياسين اول مره اعرف انك شخص اناني ومش بتحب غير نفسك
ياسين. زينب انا بحبك ومقدرس اسيبك سامحيني ممكن غلط كل ده علي سكوتي بس مش هينفع اسيبك انا هتجوزك
زينب بسخريه. تتجوزني
ياسين. اه هتجوزك وهنمشي من البيت ده وكل حاجه هترجع تمام وانا هكون ديما جمبك
زينب. تؤ مبقاش ينفع دلوقتي خلاص فات الاوان علي كلامك ده
ياسين. يعني اي الكلام ده
زينب. يعني انا هكون مرات اخوك ومينفعش يكون بينا حاجه غير الاحترام وبس
ياسين بصدمه. انتي
زينب. اه انا موافقه اتجوز عمار
اووففف ياجدع علي الصدمه يتبع بقا كالعاده
دلوقتي ياجماعه انا عملت زي منتو قلتو عملت ليا صفحه ونزلتها مع البارت الي فات البارت كان من امبارح الصبح
كتبت ان دي صفحتي وانا محتاجه دعمكم وقولت هنزل رواياتي هناك وطبعا هكمل الجديد هنا لان الجروب ليه فضل ليا اني وصلت للمرحله دي وانا مغلطش في حاجه البارت اترفض نزلتو تاني من غير لينك اعد لتاني يوم ميتقبلش والناس كلها بتنزل روايات وانا البارت بتاعتي متقبلش طيب انا غلطت في ايه مناس كتيرر بتحط لينكات بتاعتها عشان محتاجه دعم مش اكتر فشمعنا انا يعني وانا معلمتش كده غير لما انتو قولتو عشان مجهودي ميضعش
اخيرا بقا رايكم في البارت بتاع النهارده

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x