رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثالث 3 بقلم حنين هاني
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثالث 3 بقلم حنين هاني
البارت الثالث
بارت3
فضلت كيان ماشيه في الشارع ودموعها مش مبطله اخر مازهقت من اللف روحت
حوريه. اي ياحبيبتي متبهدله كده ليه مخلاص هو كويس في اي اول ماسالتها في ايه فضلت تعيط جامد
حوريه بقلق. كيان حبيبتي مالك في اي
كيان بقهره. اه ياحور اه كسرني طلع حيوان اه ياحور
حوريه بتحاول تفهم بس مش فاهمه. حبيبتي اهدي كده علشان متتعبيش
كيان.اه ياحوريه سلمتو قلبي ودي كانت النتجيه
حوريه. طيب اهدي حصل بينك وبين كريم حاجه
كيان. متجبيش سيرتو تاني مش عاوزه اسمع عنو حاجه ولا اسمو حته الحقير الحيوان ورجعت تعيط تانى
حوريه بقلق. كيان اهدي مينفعش كده وقوليلي في ايه وانا هحل الموضوع
*******
في المستشفى
منصور. اومال كيان روحت امتا احنا مشوفنهاش
كريم بحده. خرجت من شويه ياعمي
مرڤت. طيب احنا اتطمنا عليك دلوقتي هنمشي احنا بقا ياحبيبي وهنبقا نجي تاني عاوز حاجه
كريم. مش عاوزكو تجو تاني
حمدي. اي الي بتقوليه ده
كريم. بقول اني مش عايز اشوف حد فيهم تاني
منصور. كيف كلامك ده ياولدي وضح
كريم. من الاخر كده انا فركشت مع كيان ومش هتجوزها
وقعت الصدمه علي الكل حته امو هي اه مش بتحبها بس ده كان باقي يوم علي الفرح
منصور. بتجول اي اياك
كريم. بقول ان كل شيء قسمه ونصيب وانا مش هقدر اكمل مع الانسانه دي تاني
مرفت كانت لسه هتتكلم قاطعها منصور. خلاص ياولدي الي عاوزو بس لما تتكلم عن بنتي تتكلم بحترام انتا فاهم
كريم بسخريه. اه منا عارف ياعمي اتعصب منصور وشد ايد مرفت ونزل علي طول وركب العربيه وطار بيها علي البيت
**********
شوقي. مالكو كلكم اتصدمتو كده ليه تعالي يازين عاوزك في الصالون
زين. حاضر ياجدي ودخلو
شوقي. عارف انتا بتحب تهزر وساعات بتاخد الدنيا بخفه بس انتا اكتر واحد هتبقا حنين علي كارما كارما محتاجه الي يدويها ويكون جمبها للاسف الدكتور قال مفيش امل ترجع تشوف تاني والي حلصها محتاج حد حنين عليها ينسيها اعد زين يفكر ويبص ليه القرار صعب ولازم يكون قدو
زين. موافق ياجدي لما يرجعو بالسلامه نبقا نحدد كتب الكتاب
شوقي. كنت متاكد انك هتفكر بالعقل
وخرجو بره
ياسين. اي الاجتماع خلص
شوقي. اسكت انتا
ياسين. حبيبي ياشوقي والله
صلاح. اي يابابا هنعمل اي
شوقي. كل حاجه تمام جهزو نفسكو كلكم خطوبه كارما وزين وكتب كتابهم النهارده اتقبلو الامر عشان زينب بتزعل جدا على اختها وزغرطو وعملو هيصه لغايت مايوصلو
شاهنده. عقبال الي في دماغي يارب
سليم. انسي وبعتلها بوسه علي الهوا
شاهنده. ندر عليا اروح اصلي في الحسين وادعليك يابن بطني ربنا يهديك
*********
منصور بصوت عالي. كيان كيان انتي فين
كيان اتخضت من صوتو وطلعت لبوها. خير يابويي
منصور. الي حصل يخلي كريم بتكلم بالطريقة دي عادي
كيان بتوتر. محصلش حاجه يابوي احنا اه اه متفقناش
شك منصور في طريقه كلامها. انطقي ياكيان وراح يمسكها لحقتو مرفت. اهدا يامنصور هتمد ايدك عليها ولا اي
منصور. انتي مش شايفه ابن 🐕ده كان بيكلمني ازاي كاني اخدت وراثو
مرفت. اكيد مشكله والحمدلله انو بان علي حقيقتو خشي جوه ياكيان دخلت كيان الاوضه وهي مفروطه من العياط. اه يارب يارب انا اسفه والله كان غصبن عني هو الي هوانيي يارب انا ندمانه والله يارب سامحني يارب كانت واقفه حوريه وراها وسمعتها
حوريه. هواكي علي اي ياكيان
كيان بعياط اول ماشافتها. هواني ياحوريه غشني طلع شهواني انسان حريق كل عقلي بتكلمتين وشديني للحرام
حوريه واقفه مصدومه ومش مصدقه الي بتسمعو وبتحاول تكدبو. لا منا اكيد مش قصدك الي فهمتو
كيان بكسره. لا هو الحيوان قالي تعالي ياكيان نودي حاجات الشقه وفضل يتحايل عليا لغايت ماروحت معاه وكنت برص الحاجه لقيتو حضنو من ضهري ورفع النقاب وبدأ يتكلم لغايت لغايت ما الشيطان بقا تالتنا اه كنت مغيبه كانو كان عملي حاجه ياحوريه انا ادمرت وطيت راس ابوكي في الارض ياحوريه والحيوان لما حصل الي حصل بقا يقولي خلاص محصلش حاجه نزلنا تحت وكان واخد الملايه وراح يرميها خطبتو العربيه بعد اما فاق يقولي انا هقدر اكمل معاكي انتي عشتك بره نستك اصولك وسلمتي نفسك ليا وانا الي حصلي ده حسيت انو اشاره من ربنا عشان مكلمش معاكي اه ياحوريه كسرني وسمعني كلام يسم اي حد انا قرفانه من نفسي اوي انا ازاي عملت كده انا لازم. اموت مينفعش حد يعرف وبدات تعيط بقهره اه ياحوريه
حوريه عيطت ومبقتش عارفه تعمل اي خدت اختها في حضنها وهي مش عارفه تعمل اي ابوها لو عرف ممكن يقتلها اه متقدم وسايبها براحتها بس عند النقطه دي ممكن يدفنها بتعيط كيان ومش عارفه تعمل اي
******
حمدي. يعني اي مش مرتاح انتا جاي مش مرتاح قبل الفرح ده فرحكو كان هيبقا بكره
كريم. بابا بعد اذنك انا تعبان قولت خلاص مش هتجوزها كل شيء قسمه ونصيب وبص لمو ماما قولي لخالتي ان عايز اخطب نرمين
حسنات بفرحه. بجد ياكريم
كريم. ايوه يماما كلميهم وهنروح نخطبها بكره كمان
حمدي. لا ده انتا مخك اتحلس علي الاخر وسابو ومشي
حسنات. قولي ياكريم لخا تتجوز نرمين بردو مش هتتجوز معايا
كريم. لا هتتجوز معاكي ياماما(يعني حيوان و نطع وكمان طلع ابن امو في الاخر 😒😒)
حسنات. يافرحة قلبي هروح اكلم خالتك وسابت كريم وهو مقتنع ان كده ربنا بيحبو ونجدو(ياخي الله ياخدك انتا وامثلاك)
********
بعد المغرب في القاهرة
زين. عارف ياسليم بس انا هملها بما يرضي الله وديما هحافظ على شعورها
سليم. اهم حاجه تكون. قد الخطوه دي الي عرفتو انها حساسه جدا ومش بتحب تحس بعجزها
زين. متقلقش ان هعرف اتعامل معاها بس تفتكر شكلها بقا عامل ازاي بقالي تسع سنين مشوفتهاش
سليم. مش عارف بس اكيد حلوه يعني
زين. ولاا احترم نفسك دي خطيبي
سليم. الله الله بتغيري يابطه وانتا لسه مخطبتش اصلا
زين. عيب ياراجل عشان منظري وسمعو صوت بره وعرف ان عمو ومرات عمو وكارما وصلو
خرج الكل يستقبلهم وهو مستني يشوف كارما فنزلت من العربيه الي ابتسمتها علي وشها زي الورده المفتحه ومتفائله للحياه بعد سلامات ومرحبات دخلو كلهم
شوقي واخد كارما في حضنو. وحشتيني ياغاليه
كارما. وانتا كمان ياجدو وحشتني اوى جميله. اي الحلاوة دي كلها ياكرمله معقول زين هياخد الحلاوه دي كلها
استغربت كارما الكلام وكلو بص لجميله
كارما. مش فاهمه يامرات عمي قصدك اي يعني
شوقي. انا هقولك ياحبيبت جدو اصل الواد زين الي هو ابن عمك يعني اول مارعرف انك جايه فرح اوي برجوعك وهي دي ياجدي اخطبلي كارما ونتجوز طيب يابني يايهديك يارضيك لا انا عايزها طب استنا نشوف رايها لا هي هتوافق انا متاكد وهو من ساعت ماعرف والقصر كلو عرف ومستني رايك مش موافقه صح انا قولت كده
كارما. لا ياجدع الي تشوفوه في مصلحتي اعملوه اصل انا كده كده مبشوفش عن اذنك وقامت والكل بص عليها بحزن ومردتش تاخد ايد حد فكانت راحت تتخبط في الباب لولا زين شدها
زين. خلي بالك تعالي هوصلك سكتت تماما
كارما. بعد اذنك متلمسنيش ممكن تمشي وانا هسمع صوت مشيك استغرب زين جدا وسمع الي هي بتقول عليه وهي فعلا مشيت وراه
شاهنده. ياحبيبتي يابنتي ربنا يفك كربها يارب
سهير بحزن. يارب يارب
شوقي. يلا ياجماعه جهزو نفسك عشان الخطوبه
************
حوريه. كيان كيان
صحيت كيان علي صوتها
كيان. في اي
حوريه. قومي معايا بسرعه
كيان. في اي قلقتني
حوريه. انتي لازم تمشي
كيان. امشي اروح فين انا مش فاهمه حاجه
حوريه. كيان انتي لازم تهربي من هنا
كيان. اي اهرب
حوريه. ايوه لو اعدتي هنا وعرفو هيتقلوكي
كيان. مش هينفع ياحوريه انا راضيه باي حاجه هتحصل
حوريه. لا تبقي غبيه انتي ندمانه وانا متاكده انك هتتوبي عن الذنب ده اهربي من هنا
كيان. ايوه بس اهرب علي فين انا معرفش اي حاجه غير هنا ولما كنت عايشه بره وانا مش عاوزه ارجع امريكا تانيي
حوريه بتفكير. اهربي علي مصر
كيان. مصر؟
يتبع
#بقلمي_حنين_هاني
#رواية_ويفيد_بآي_الندم
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية ويفيد بآي الندم)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)