رواية هوس النقيب الفصل السادس 6 بقلم نونا
رواية هوس النقيب الفصل السادس 6 بقلم نونا
البارت السادس
**********************************
نعيمه: انتي لسه عندك دم عشان ترجعي هنا ثاني اطلعي برا
غرام “كنت عقده حواجبها بستغراب ومش فاهمه اي بيحصل ومين دي)
زين: ماما
نادين: انا جيت بس عشان اشوف ابني ومفيش حد في دنياه يقدر يمنعني منو
7
نعيمه :”بغضب وهي ترفع اصبعها بتهديد” فكري بس تقربي من زين وهتشوف حاجة متعجبكش خالص غرام خودي زين جوا ادخلو انتي وياه
غرام مسكت زين من ايدو وكنت هتدخل بس اوقفتها ايد نادين وهي تشد في زين لعندها ونزلت المستوى وهي تبوس خدوده وتحضنه ليها
نادين: حبيب مامته انت وحشتني اوي وكبرت بقيت بطل
6
نعيمه وهي تاخذ زين وتبعد عنها بقوه واخذته غرام ودخلو جوا
وقربت من نادين وهي تضربها بالقلم: انتي وحده فاجره و رخيصه اوعك تلمسي حفيدي مره ثانيه فاهمه ولو رجلك عدت عتبت باب بيتي مره ثانيه لكون قايله لي ارسلان وهو يعرف يتصرف معاك ازاي
نادين “وهي تمسك خدها مكان الصفعه” هتندم اشد انادم مش انا نادين الاحمدي الي يتحكلي كده
نعيمه: كان يوم نحس يوم وافقت اجوزك ابني مكنتش فاكرك واحده عقربه و رخيصه تبيع نفسها عشان فلوس
اطلعي برا الا وقسمبالله اكون مسحه بيك البلاط تعالي بقي “اخذتها بقوه وهي تجرها من ايدها وفتحت باب القصر و دفعتها بقوه وهي تبصق عليها وقفلت الباب في وجها”
6
نادين: واللهي اوريك ياعجوز ياخرفانه لو ماخليتك انتي وابنك النقيب تبوسو رجلي ما اكون انا نادين
واقفت وهي ترجع شعرها لوره و ركبت عربيتها وهي لسه تتوعد
7
“نعيمه انسانه طيبه اوي وحنونه بس عند عائلتها تصبح شرسه كان ابنها ارسلان و حفيدها زين كل حياتها من بعد جوزها الله يرحمه ”
7
غرام كنت جالسه مع زين وهي تلعب معاه بالعاب وتحاول تشتت انتبها عن اللي حصل تحت
زين: كل اصحابي عندهم اب وام عايشين مع بعض انا ليه ماما ماتحبنيش وسابتني انا وبابا بكرهه اوي اوي ماما وحشه
8
غرام :ليه تقول كده ياحبيبي ماينفعش مهما حصل دي بتبقي امك وهي الي جبتك علي دنياه دي هي تحبك اوي بس يمكن ضروفها هي بتمنعها تبقي معاك وبعدين مفيش حد فينا قادر يختار اهله و عندك تيتا نعيمه دي بتحبك اوي وعندك بابك ارسلان ده بحبك اوي وافضل اب بالعالم
5
زين: كلامك صوح انا مش محتاجها في حياتي يكفي انتو “وقرب حضنهاا جامد” ينفع تبقي انتي ماما 🥺
7
قد يعجبك أيضاً
لعنة عشقي المحرم بقلم NonaAl12
لعنة عشقي المحرم
282K
3.6K
فاكهة حب محرمة دائمآ ماتكون لذتها مختلفه رغم كونها محرمة الا اننا لا نريد سواها هي تلك الدخيلة اللتي احبها منذ نعومة اظافرها منذ انا كانت تمسك بيده وياخذها لشراء الحلوه…
عشق صقر البدو بقلم Taeh12uars
عشق صقر البدو
14.1K
415
ماذا يحدث عندما تتصادم العادات والتقاليد البدويه مع فتاة عاشت بعيد عنها ماذا يحدث عندما تلتقي مع صقر البدو يالله لقد اشفقت عليك يا صغيرتي لقد وقعتي مع كبير البدو
حارة الباشا+١٨ بقلم Toli566
حارة الباشا+١٨
591K
14.9K
من هو ؟! هو الباشا كبير حارة الباشا . قوي لا يهاب أحد بل الجميع يهابوه هو . ذو كلمة مسموعة لا ترد أبدا . وان حكم بأمر لا يستطيع أحد ان يغير رايه . متزوج من ثلاث لماذا لا…
نــااار وهدنـــــه +٢١ بقلم SaraAhmed54054624
نــااار وهدنـــــه +٢١
606K
30.3K
رواية مشتعلة بالعشق، الصراع، والجنون… حيث لا هدنة تدوم، ولا نار تنطفئ!
أحبتني ملكه من الجن +21 بقلم AmiraMohamed153
أحبتني ملكه من الجن +21
339K
10.3K
هو لقد كنت وحيد رغم اني متزوج ولي اخوات ولي اهل كثيرين لكن دائما بعيد كل البعد عنهم رغم اني كبيرهم وانتي يا جنيتي الفاتنه لا أعرف كيف ظهرتي في حياتي ولاه احد يعرف بوجود…
في وكر الفهد +21 بقلم naynanos63
في وكر الفهد +21
404K
5.2K
احاول إشعال النار بالثلج كمن يحاول إخماد نار الحب بالكلمات..
عاجر بقلم Zainab_majid00
عاجر
4.2M
324K
رواية ( عاجر ) قصة عراقية حقيقية لشخصية اعرفها معرفة شخصية سأرويها لكم بقلمي زينب ماجد
غرام: ايوووه هو انا بحصل يكون عندي ابن جميل وكربوج كده زيك وقول لا وهجمت عليه تدغدوه وهو يضحك بصوت عالي
كل ده كان تحت انظار ارسلان اللي جاء بعد خروج نادين وحكتلو امه علي حصل وتعصب اوي وهو يتوعد في نادين وكان عايز يتطمن علي ابنه بس واقف لما سمع كلام غرام و زين
7
★★★★★★★★★★★★★★★★★★
عند نورسين وبعد ما رجعت من شغل وبعد يوم متعب وهي تفتح في باب بيتهم المتوضع وصلها صوت صرخ امها
فاطمه: “الله ينتقم منك ياراجل يتعبان حسبي الله عليك حرام عمري اللي ضاع وانا بشتغل في بيوت الناس عشانك وعشان عيالك وانت تاخذ مني الفلوس تصرفهم علي السم الهاري”
عمر “وهو يشدها من شعرها ويشتمها ونزل فيها ضرب” اسكتي ياوليه يا بنت الحرام هتعطيني كل الفلوس غصب عنك
دخلت نورسين وهي تجري ورمت شنطتها و تبعد ابوها بالقوه عن امها وتحضنها
عمر: جات الفرخه اللي تبيضلي ذهب تعالي هنا اكيد معاك فلوس اعطيني كل المعاكي “مسك نورسين من ايدها” هتعطيني بطيب خاطر ولا اضربك زاي امك بسرعه
بعدت نورسين عنو وهي ترجف واخذت شنطتها وطلعت الفلوس المعاها وعطتهم ليه بأيدين يرجفو
عمر: “بضحكه بشعه زاي ملامح وجه الخبيثه” وهو يطبب بأيدو علي خد نورسين “ايوه كده انتي بنتي حبيبتي طول عمري بقول انتي غير عن كل اخوتك تشبهي ابوك مش زاي امك البومه”
8
وطلع من بيت وهو يزرع الباب وراه
جرت نورسين علي امها وهي تتفحص ملامح وجها للمزرقه وكله كدمات وبقع دم تحت عيناها وشفايفها ونفتح الباب وطلعو اخواتها يجرو علي امهم يحضنوها
نورسين: الله ينتقم منه ويريحنا منه يارب ده انسان ظلم مستحيل يكون اب يعمل في عياله ومراته كده ونزلت دموعها وهي تمسحها من علي خدها واخدت خواتها في حضنها اللي كانو يعيطو
تعالو نعرفكم علي” نورسين ”
بنت جميله بملامح هاديه وناعمه شخصيتها قويه ونفس الوقت هشه بتنكسر بسرعه عمرها 24 من عائلة بسيطه وضعهم المادي ضعيف امها بتشتغل تنظف البيوت و ابوها سكير عاطل عن عمل بيضرب امها واخواتها كل مايحتاج فلوس عشان الشرب ونورسين بتشتغل بس عشان مصريف امها و اخواتها اللي اصغار منها تؤام (نور و نسرين) بس ابوها كان في كل مره ياخدهم منها
7
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
كنت واقفه في مطبخ تحظر قهوتها اللي بتحبها حست بأيدين تحاوط خصرها وتحضنها من وراه وهو يطبع قبله علي كتفها العاري
ايمن: حبيبتي وحشتني اوي اسفه عشان انا طول الوقت مشغول في شركه وسايبك لوحدك
2
جنات: “بأبتسامه هاديه وهي تلتفت لعند ايمن وايديها حاوطت رقبته” عادي بعرف انت بتضغط علي نفسك وكل شغل عليك لوحدك عذراك ومزعلتش ابدآ بس عايزك تعوضني
6
ايمن: “وعيونه كانت علي شفايفها وهي بتحكي وقاد اي هي متغيره عن قبل وكان مبسوط بتطور ده وقرب اكثر وهو يدفن وجه في رقبتها ويستنشق رائحتها الجميله وطبع قبلاته علي رقبتها جعلها ترتجف بين ايديه وعجبه اوي تأثير عليها. ورفع وجه وهو يقرب من شفايفها ولمسه شفتيه شفايفه ناعمه خطف منها قبله هاديه ”
بعدت جنات عنه بخضه لما القهوه فارت طفت عليها وهي تقول بغضب لطيف :شوفت بقي اهو نتزعت القهوه بسببك
7
ايمن : اسف بس انا ماقدرش اقاوم جمالك يا قمر انتي
يلا حاضري نفسك نروح نتعشا في مطعم
جنات: اوكي انا موافقه
وبعد لحظات كانت جنات بكامل اناقتها وهي تحاط من برفان وخرجت علي ايمن اللي كان منتظرها في صالون
ايمن: اي القمر ده اي رايك نلغي فكرت العشاء برا وأكلك انتي نفسي فيكي اوي “وكان يعض علي شفايفه بوقاحه”
جنات: ايمن خالص بقي هنتأخر
ايمن: عذاب قلب ايمن حاضر امري الله
ونزلو من شقه وهم ماسكين ايدين بعض وكنت “عاليه” ام ايمن في صالون
عاليه: علي فين يامساهل ان شاءالله
جنات: مساء الخير ياطنط
عالية: بصت علي جنات بحقد وماردتش عليها
1
ايمن: كنت نزل انا وجنات رايحين مطعم عايزه حاجة يمه
عاليه: ايوه بقي انت خارج مراتك وتفسحو وامك قعده هنا لوحدها بين اربع حيطان امري الله ابوك طول الوقت مسافر او في شركه وانت من يوم ماتزوجت مبتسألش عن امك
7
ايمن: اسف يمه حقك علياا مره دي نروح انا وجنات هي لسه عروسه وتعرفي يعني عايزين نطلع زاي اي راجل. ومراته ومره جاي هناخذ معانا
عاليه: يووختشي عروسه اي دي ليها 4شهور ولسه ماحملتش انا في عمرها كنت ولادك انا عايزه اشوف عيالك قبل ما اموت يابني
6
بص ايمن علي جنات اللي كان وجها احمر وعيونها مدمعه وتهز رجلها بتوتر
قرب ايمن طبع قبله علي راس امه: حاضر يمه امتي ما يأذن ربي هيجو العيال وبعدين احنا لسه صغار والعمر قدامنا
واخذ جنات من ايدها وطلعو من قصر اول مركبو العربيه جنات تلفت للشباك ودموعها نزلت علي خدها
ايمن: “مسك ايدها وهو يقربها من شفايفها وطبع قبله عليها ” حقك علي ياحبيبتي لسه ماتعرفيش امي وكلامها دي لسانها حاره صح بس قلبها طيب اوي
جنات: “وهي تمسح دموعها ” عادي ماحصلش حاجة
فتح ايمن موسيقي وهو يدندن معاها وبيعمل حركات بأيدي جعلت من جنات تبتسم
وصلو امام مطعم فاخر ونزلت جنات ويطوق ايدها ايمن ودخلو واستقبلهم الجرسون يدلهم علي مكان طاولتهم الي حاجزها ايمن
جالست جنات بعد ما سحبلها ايمن الكرسي وكان يحكي مع جرسون علي طلبهم و اختفت ابتسامت جنات لما وقعت عيونها علي آسر
7
كان في عشاء عمل مع احد موكليه بعد ماكسب القضيه عيونه كانت ترقبها من اول مادخلت المطعم وهي تطوق ذراعه عيونه اظلمت بغضب وكان طول الوقت مش يبص عليهم
انتبه ايمن لي آسر رفعله كأسه بأبتسامه و رد ليه آسر الابتسامه ومن داخله نار في قلبه
اما جنات كنت تلعب بصحنها ومش بتأكل وبعد ماكنت مبسوطه اتقلب مزاجها
ايمن: حبيبي مالك مش بتأكلي ماعجبكش الاكل نغيرو
جنات: لا كله حلو اهو بأكل انا هروح شوي الحمام و راجعلك
دخلت الحمام وهي تغسل وجها وهي تبص علي نفسها في مرايا “اهدي ياجنات مش هيعمل حاجة ” زبطت نفسها وفتحت الباب عايزه تطلع وتصدمت من ايدين آسر تدفعها الداخل مره ثانيه وهو يثبتها علي باب واقفه عشان ماحدش يدخل وراه توسعت بصدمه
جنات: بشهقه لا انت كده جنيت ابعد سابني
آسر: “وهو يحضنها بقوه ويدفن وجه في رقبتها مستشق رائحة عطرها التي اشعلت كل مشاعره ” اشش اهدي سابني شوي شوي بس اعرف اتنفاس
ضرب قلب جنات بشده من كلامه وهي تدفعه عنه: ابعد يأ آسر ده غلط ابعد وسابني بليز
ضحك آسر بسخريا: اي خايفه من جوزك يشوفنا “ضغط علي خصرها بتملك واحست بنتصاب رجولته تحتك بيها كان وضع خطير جدآ قربه مهلك لقلبها هي تلك القويه ولكن ضعيفه امامه وامام حبها له ” كان سكران في قربها رائحتها بس جعلته يحس بنتشأء بدون مشروب كان يقرب من شفايفها وعايز يلتهمها بس جنات دفعته عنها وضربته بقلم
6
جنات: اوعك تتمده وتنساه اني متزوجه وفتحت الباب وطلعت بخطوات سريعه شبه جري دون انا تنظر خلفها بقلب مفزوع ومجروح 💔
8
آسر عض علي شفتيه بغضب وضرب ايده في حائط حتي ادمها وهو يلعن نفسه ويلعنها
6
★★★★★★★★★★★★★★★★★★
ساعه 11:30 مساءً
كنت نايمه في سرير متكوره علي نفسها وجها الفاتن احمر وتشعر بألم فضيع اسفل بطنها نزلت دموعها وكنت تتألم
كان جالس في مكتبه وهو يلقي نظره علي ملف القضيه الاخيره التي سلمت له في تحقيق بها فتحه وهو يبص بغضب علي ملف بغضب وهو يتذكر كلام امه
فلاش باك “من البارت 4″
نعيمه وهي تنظر ليه بنظرات خبيثه : عايزه اطلب منك طلب
ارسلان: انتي تأمري يمه
نعيمه :انت عارف غرام يتيمه ومالهش حد في دنياه غيري حتي اعمامها اللي هم اخواتي طمعنين في رزقها هو اخوي سعيد كان عايز يزوجها الابنه عادل الصايع المدمن ده بس عشان مايروحش الرزق لحد غريب كان عادل طول الوقت يتحرش بغرام ويضيقها وفي وفاة امها داخل عليها سكران وكان هيغتصبها بس غرام وهي تدفع علي نفسها طعنته بالموس ومن خوفها انها تكون قاتله وهربت بعد ما اخدت العنوان و رساله اللي تركها اخوي ناصر فيها الوصيه
5
قربت وهي تمسك يديه: انا عايزه منك تتزوج غرام وترجعلها حقها ده طلبي الوحيد هي بنت غلبانه اوي غير كده زين محتاج ام وشوفت قاد اي هو متعلق بغرام
7
ارسلان:”وهو يحاول يتحكم في عصبيته قدام امه” اي عرفك انه البنت دي كلامها صوح وماتكونش تكذب عليكي وبعدين انتي تعرفي انا جربت الزواج مره ومازبطتش معاي وقلبي قفلته من زمان وزين انا بكفي في حياته مش محتاجين حد انتي ربنا يطولنا في عمرك تكفينا
2
نعيمه :انا مصداقها قلبي بيقولي دي طفله بريئه وقلبها نقي اوي متعرفش تكذب دي غير هي بنت الغالي ناصر وتربيته مستحيل تكون عطله كده “واخذت ايدها حطتها علي قلب ارسلان “انا متاكده هي الوحيده اللي تقدر تلين الحجر اللي هنا وتزحزه من مكانه وتخليه يرجع ينبض من جديد فكر في كلامي كويس
1
“باك”
كان كل الاسبوع ده عقله مشغول بكلام امه و بغرام مش بتروح من باله ابدآ قفل الملف بغضب وطلع من مكتبه و نزل من الدرج وكان رايح لغرفة زين يشوفه قبل النوم تفجاءه انه ماهوش موجود في غرفته وخرج كان يتوقعه عند امه بس تفاجاء بزين يخرج من غرفه غرام
زين: بابا تعال بسرعه وهو ياخذو من ايده واقفه ارسلان وهو ينزل لمستوى :في اي زين: غرام تعبانه اوي وتعيط بليز بابا تعال ناخذها المستشفي وسمعو صوت حاجة وقعت
دخلو الغرفه وكنت غرام وقع في ارض وشبه دايخه قرب منها ارسلان: انتي كويسه تعالي نروح المستشفي. غرام: بصوت ضعيف وخجل تحاول تمنعه: لا مافيش داعي
وجات نعيمه بعد ماقالها زين كنت مخضوضه وخايفه علي غرام: مالك ياحبيبتي صبح كنتي زي الفل اي اللي حصلك دلوقتي
ارسلان :قرب ياخذها في احضانه وحملها “انا هاخذها لمستشفي ”
كنت غرام سنده ارسها علي صدر ارسلان العريض
نعيمه :هروح معاكم لحظه بس
ارسلان: مينفعش يمه انتي اقعدي مع زين وطلع قبل مايسمع ردها
وبعد لحظات كنت غرام في مستشفي معلقه محاليل واعطوها حقنه
ارسلان: كان ينظر بغضب من دكتور اللي نظرته كانت مش مريحه لي غرام ابدآ
ارسلان :هي كويسه
دكتور: اعطيتها حقنه مسكنها وهتكون تمام اصلآ الانسه “قطع ارسلان كلامه بحده” مدام
دكتور: المدام عندها العاده الشهريه “البريود” وده عادي يحصل عند ستات كثير بترجع وتدوخ غير كده عندها لانيميا
3
داخل عليها ارسلان وجالس جنبها علي كرسي لحد مايخالصو المحاليل “وكان كل تفكير ازاي هي رقيقه كده كل ده بس عشان عندها البريود مش متحمله وتعبت ” وابتسام بسخريا علي تفكيره القذر
ارسلان: يلا عشان نرجع للبيت وحاول يسندها توقف
ابتسمت غرام بخجل وكنت هتموت بكسوفها اكيد عرف من دكتور ليه هي تعبانه: متشكره اوي حظرت النقيب تعبتك معاي
7
ارسلان هز راسه بصمت وماردش علي كلامها
بعد لحظات ركبو العربيه وتوقف امام سوبر مركت ورجع ومعاه اكياس اعطهم الغرام
غرام: اي ده وفتحتهم وكان كلهم شوكلاته وعصائر وتشبسي
فرحت غرام اوي كانها طفله وهي تفتح شوكلاته وكنت من نوع اللي تعشقها غرام وبدات تأكلها ولطخت وجه بعفويه
6
غرام: اسفه عايزه منها
ارسلان كان بصص علي شكلها الطيف وشفايفهها الملطخه شوكلاته ومره طيف تلك القبله امام عيناه واد انه يعيد هدا القبله من جديد ويتذكر طعم ثغرها المسكر
1
وبعد لحظات وصلو القصر
غرام قبل ماتنزل العربيه: انا متشكره علي كل حاجة
ارسلان: مفيش داعي كل شوي تتشكريني
قلبت غرام عيونها وفي نفسها “مغرور بارد” ونزلت وخبطت باب العربيه بقوه
كنت نعيمه منتظرهم في صالون وزين نايم في حضنها
نعيمه :انتي كويسه يقلبي قلقتني عليكي اوي
غرام :بكسوف اسفه شغلتك عليا
★★★★★★★★★★★★★★★★★
ثاني يوم الصبح
كنت نعيمه وغرام و زين علي طاولة الفطار
زين: انا مبحبش اشرب لحليب
غرام: طيب لو مشربتش انا هزعل منك ومخصمك اهو
زين: اوكي هشرب شوي بس عشانك واخذ الكأس وشرب منها
في لحظه دي خبط الباب جامد وفتحت الخادمه
ودخل سعيد ومعاه عادل و علي
سعيد: ايوه انا مفروض من الاول عرفتك هنا عند اللي ماتتسمش دي نعيمه
نعيمه: “وقفت بصدمه “احترام نفسك ياسعيد وجاي تعمل هنا اي اطلع برا غرام مستحيل ترجع معاك لانه انا عرفه نيتك الوسخه اي
عادل: اهو ياقطه طلعتي متخبيه هنا لو تهربي لاخر الدنياه مش هتعرفي تهربي مني
وقرب عادل يسحب غرام من ايدها من وراه نعيمه وكنت نعيمه تصرخ عليه وتمنعه
في لحظه دي نزل ارسلان مع الدرج بكل هيبه و بدلة العسكريه
ارسلان: شيل ايدك الوسخه دي عن خطيبتي…..
2
عادل ….
يتبع✨
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية هوس النقيب)