روايات

رواية هوس النقيب الفصل السابع 7 بقلم نونا

رواية هوس النقيب الفصل السابع 7 بقلم نونا

 

البارت السابع

 

البارت طويل 2400كلمه

*******************************

نعيمه: “واقفت بصدمه “احترام نفسك ياسعيد وجاي تعمل هنا اي اطلع برا غرام مستحيل ترجع معاك لانه انا عرفه نيتك الوسخه اي

عادل: اهو ياقطه طلعتي متخبيه هنا لو تهربي لاخر الدنياه مش هتعرفي تهربي مني

وقرب عادل يسحب غرام من ايدها من وراه نعيمه وكنت نعيمه تصرخ عليه وتمنعه

كنت غرام مصدومه هو لسه عايشه وكمان لحقها لحد هنا وعايز يرجعها لجحيمه من جديد نزلو دموعها وهي تبعدو عنها ولسه مسكه في نعيمه وتعيط: سابني انا معملتش حاجة انت واحد حقير وكلب مش هرجع معاك لمكان

في لحظه دي نزل ارسلان مع الدرج بكل هيبه و بدلتة العسكريه

ارسلان: شايل ايدك الوسخه دي عن خطيبتي

عادل :”بصدمه وسخريا” خطيبتك مين ياعم دي مكتوب بأسمي من نحنا صغار

سعيد: دي واحده ساقطه وجبتلنا العار انا هقتلها ياما تتجوز ابن عمها وتفضل طول عمرها تخدامو
10

ارسلان: بصوت غاضب وفيه بحه” انت فاكر نفسك عايش في عصر الجاهلي ولاه اي وقرب سحب غرام من ايدها في احضان وقرب عيونه في عيون عادل بتحدي وكان خلاص جايب اخره واعصابه مشدوده لدرجة عروق رقبته واضحه وبعد مااخذ غرام و راه وتخبت زاي الطفله الصغيره اللي تحتمي بابوها وهي تشد علي بذلته العسكريه من وراه”

عادل: اي شكلها القطه ضحكة عليكم بكلمتين قالتلكم اي بقي سعيد: ماهي اصلآ مش طالعه لبعيد زاي عمتها اللي جبتلنا العار وهربت هي كمان اهو التاريخ بيعيد نفسه مش كده يانعيمه قتالتي ابوك مات بحسرته عليك حاطيتي خشومنا في طين.
1

ارسلان: احترام نفسك اوعك تتمده بالكلام اكثر الاحسن واللهي انسي انك خالي وقتلك في ارضك

سعيد: ايوه ماهو انت تربية واحده عايبه هيطلع منها اي يعني “اتجنن ارسلان من كلام سعيد وهجم عليه عايز يضربو و غرام جريت لي احضان نعيمه ”

بس عادل واقف بينهم وكان يوجه لكمه لي ارسلان بس فجاءه ارسلان تفداها بخفه وسداد ليه لكمه كسرت انفه ونزل فيه ضرب وكان علي يحاول يبعد عن اخوه وسعيد بس كان ارسلان زاي “الاسد” الهيج وقربو من “لبؤته” كان بس بين عيونه انه لمسها وقرب منها.
1

بعدو عن عادل بصعوبه
ارسلان: بتهدد وقسمباالله لو مكننتش شايب كبير ولسه محترم شايبتك وانك خالي لكنت قتلتك من زمان امي خط احمر فاهمين و غرام لو فاكر نفسك هتبعده عنن يبقي ده في احلامك دي خطيبتي وعن قريب مراتي يعني بتعتي تخصني ملكي مفيش حد يقرب حاجة ارسلان ويبقي عايش
7

قد يعجبك أيضاً
لعنة عشقي المحرم بقلم NonaAl12
لعنة عشقي المحرم
282K
3.6K
فاكهة حب محرمة دائمآ ماتكون لذتها مختلفه رغم كونها محرمة الا اننا لا نريد سواها هي تلك الدخيلة اللتي احبها منذ نعومة اظافرها منذ انا كانت تمسك بيده وياخذها لشراء الحلوه…
عشق صقر البدو بقلم Taeh12uars
عشق صقر البدو
14.1K
415
ماذا يحدث عندما تتصادم العادات والتقاليد البدويه مع فتاة عاشت بعيد عنها ماذا يحدث عندما تلتقي مع صقر البدو يالله لقد اشفقت عليك يا صغيرتي لقد وقعتي مع كبير البدو
حارة الباشا+١٨ بقلم Toli566
حارة الباشا+١٨
591K
14.9K
من هو ؟! هو الباشا كبير حارة الباشا . قوي لا يهاب أحد بل الجميع يهابوه هو . ذو كلمة مسموعة لا ترد أبدا . وان حكم بأمر لا يستطيع أحد ان يغير رايه . متزوج من ثلاث لماذا لا…
نــااار وهدنـــــه +٢١ بقلم SaraAhmed54054624
نــااار وهدنـــــه +٢١
606K
30.3K
رواية مشتعلة بالعشق، الصراع، والجنون… حيث لا هدنة تدوم، ولا نار تنطفئ!
أحبتني ملكه من الجن +21 بقلم AmiraMohamed153
أحبتني ملكه من الجن +21
339K
10.3K
هو لقد كنت وحيد رغم اني متزوج ولي اخوات ولي اهل كثيرين لكن دائما بعيد كل البعد عنهم رغم اني كبيرهم وانتي يا جنيتي الفاتنه لا أعرف كيف ظهرتي في حياتي ولاه احد يعرف بوجود…
في وكر الفهد +21 بقلم naynanos63
في وكر الفهد +21
404K
5.2K
احاول إشعال النار بالثلج كمن يحاول إخماد نار الحب بالكلمات..
عاجر بقلم Zainab_majid00
عاجر
4.2M
324K
رواية ( عاجر ) قصة عراقية حقيقية لشخصية اعرفها معرفة شخصية سأرويها لكم بقلمي زينب ماجد
رجفف سعيد بخوف من شكل ارسلان اللي يخوف وكلامه وفكر انه هيكون الخسران ده ابنها نقيب ولو رافع عليه قضيه هيتنيل في ستين داهيه
1

قرب ارسلان من عادل اللي كان مستند علي اخوه (على) وانفه ينزف

ارسلان: “وهو يهمس بجنب اذانه” لسه حسابي مخالصش معاك يا ابن…… هطلع ميتين اهلك
2

وبتعد وقال بصوت عالي: وتبقي غشيم لو فاكر اني معرفش شغلك الوسخ ياخالي بس انا معديها بمزاجي
كل الثروه واللي عايش فيه من رزقك الحرام هخليها زقوم في حلقك بس براحه كله مشين واحده واحده
حق امي اللي كلتو هطلعو من عيونك وكل كلامه وسخه قالتها في حقها كمان هخليك تبكي بدل دموع دم

وسحب سلاحه من خصره وهو يرفعه في وشهم
وشهقت غرام بخوف وهي تزيد تدفن وجها في احضان نعيمه اللي كنت تعيط هي كمان

ارسلان: ولو واحد منكم عدت رجله عتبت القصر لكون مفرغ كل سلاحي فيه. و نقيب ارسلان يفعل ما يقولش. اطلعوو برا
6

في لحظه دي جري سعيد من حلوة الروح بخطوات متعثره هو واولاده وعادل كان يتعود فيه

غرام كنت خايفه اول مره تشوف الجانب ده من ارسلان وقلبها كان يضرب بعنف كل ماتفتكر كلامه

نعيمه: خلاص ياحبيبتي بطلي عيط ماحصلش حاجة اهو مفيش حد يقدر ياخذك منا

ارسلان: كتب الكتاب هيكون كمان اسبوع
2

ابتسمت نعيمه بفرح انه ابنها واخيرآ وافق علي كلامها وراح يتزوج من غرام. :هو ده الصح ياحبيبي ربنا يسعدكم “واقفت مبعده غرام عنها يالهوووي اسبوع ايه ياولاه ده لسه عايزه اعمل تجهيزات كثيره
7

غرام بصدمه “هم حتي ماخذوش رأيها حتي واقفت تجري علي غرفتها وهي تعيط وترمي نفسها دافنه وجه في سرير

ارسلان كان يتبعها بعيونه وضغط علي كف ايدو بغضب كل تفكيره كان انها مش عايزه قرب من امه وطبع قبله علي راسها. :انا رايح الشغل ويمكن تأخر هبعث امن يحرسو القصر ماتخفيش

نعيمه: ماتقلقش يا ابني انا هحكي معاها

طلع بدون ما يرد عليها حتي نعيمه دخلت علي غرام وقعدت جنبها علي سرير وتمسح علي شعرها
الذهبي: بنتي الجميله ليه تعيط هو انتي مش عايزه تتزوجي ابني هو صحيح يبن قاسي بس داخلو قلب حنون اوي و اذا حب بحيب بكل حنون وده ابني اللي حصل معاه كمان مش قليل تعرض للخيانه ومن يومها قفل علي كل الحريم وكارس حياته بس لعمله وابنه هو كمان يستاهل يكون سعيد وانا شايفه سعدت ابني معاكي وهو الوحيد اللي يقدر يجبلك حقك منهم
7

غرام: انا موافقه بس خايفه💔 “حضنتها نعيمه وهي تمسح علي ظهرها هيكون كل حاجة حلوه يقلبي ”

ورجعت بيها الذاكره فلاش باك”

كانت نعيمه بنت فاتنه تسحر كل من شافها مدلله وكيف لا وهي صغيرة عائلة الهوراي كان يتقدملها عرسان كثير بس هي كانت ترفض لعند ما وقعت في عشق “عبد العزيز” ابو ارسلان كان. صديق( ناصر) المقرب و شريك في شغل مع سعيد شافها وحبته وحبها من اول نظره تقدم ليها واهلها وافقو وكبر الشغل بين عائلتين بس غيرت سعيد اخو نعيمه من عبد العزيز عشان كان متفوق عليه اوي في شغله عمل معاه مشكله وقال انه نصب عليهم وسرق نص الاسهم تبع شغل وقتها كانت نعيمه خطيبته ومحددين موعد كتب الكتاب كان بعد يومين حصلت خناقه كبيره وانتزع الفرح وبكت نعيمه كثير وعيطت هي كده خسرت حب حياتها كانت مصداقه كلام سعيد وانا مستحيل يعمل كده
1

عبد العزيز: نعيمه نحنا لازم نهرب انا مستحيل اعيش من غيرك انتي حب حياتي وكل دنيتي لو تحبني بجد حربي عشان حبنا مايضيعش كده

نعيمه: انا بعشقك اوي بس اهلي ماقدرش انا خايفه. عبد العزيز: طول ما انتي معاي مستحيل حد ياذيك وافقت نعيمه تهرب مع عبد العزيز وسبت رساله وداع لاهلها الكل عرف بهروب نعيمه وتعب ابوها كثير واقع فاقد الوعي اخذو المستشفي ودكتور قالهم انه حصلت معاه جلطه ومرات السنين وتزوجت نعيمه عبد العزيز وبعد 5شهور من جوزهم عرفت بحملها بأرسلان وكان عبد العزيز طاير من فرحه وبعد فتره قدرت تتوصل نعيمه مع (ناصر ابو غرام) هو الوحيد اللي سامحها وكان يتوصل معاها وكان يجيها بالسر بدون ماحد يعرف وبعد فتره توفي ابو نعيمه بسبب الكبر والمرض والحسره في قلبه علي بنته (وده السبب اللي نعيمه ماكنتش تروح لي اهلها و ارسلان ميعرفهمش ابدآ) وبعد ماوصل عمر ارسلان 14 سنه توفي عبد العزيز في حادث
8

“باك” ★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

كان ايمن جالس وراه مكتبه ومشغول في الابتوب ونفتح الباب بدون اي مقدمات كده رفع عيونه للي كانت واقفه تاخذ انفاسها بص عليها ايمن وعلي ساعة اللي في ايده

ايمن: تاخرتي 13 ثانيه عن الموعد انتي فاكره نفسك المديره هنا ولا اي الفروض انا لما اجي لمكتبي ليقيكي قبلي ومجهزا جدول المواعيد
نورسين: بقهر وخجل: اسفه بعتذر ايمن بيه سبب تاخير الموصلات وطريق كنت زحمه و… قطع كلامها ايمن: ده مشكلتك ماتحكيليش قصة حياتك بقي اطلعي
1

نورسين: بستغراب: نعم ايمن: قولت اطلعي وقفلي الباب وخبطي ثاني قبل ماتدخلي حست نورسين بالقهر والغضب منه (متسلط مغرور شايفه نفسه علي ايه بقي ع طوله عمود الكهربا ولا عرض كتافه المستفزه بكرهكك) ايمن : بتقولي اي مش سماعك
1

نورسين: ولا حاجة ايمن بيه سلامتك ايمن: وانتي نزلي اعمليلي معاك قهوه مره نورسين: دي مش شغلتي انا هنا سكرتيره وبس ايمن: “خبط ايدو علي سطح مكتب” اللي بقول عليه يتنفذ نورسين سمعه يلا اطلعي وقبل ماتدخلي خبطي
8

نورسين طلعت وهي تلعن اليوم اللي شتغلت فيه عندو وعلي حاجتها للشغل ده كانت طول الوقت تنفذ اومره وطلع نازله الدرج ومااكلتش حاجة من صبح لانها صحيت متأخره عصافير بطنها كانت تزقزق حاطت ايدها علي بطنها باحراج وزفرت انفاسها واخيرآ خالص الاجتماع طالعو كل موظفين بصت علي ساعه وابتسمت دوامها انتهي خلاص ساعه 2 كانت رايحه مكتبها تاخذ اغراضها وتطلع بس وصلها صوته

ايمن: علي فين لسه بدري ومخالص الشغل عايز منك ترجعي كل صفقات اللي مع زبائن الروسيه وكمان تنظمي مواعيد بكرا وتمليهم عليا خالصيهم ولحقني علي مكتبي
6

نورسين: بس انا دوامي خالص من بدري انتي بتقول اي ده ظلم بجد

ايمن: انا هنا مديرك مش عايز اسمع اعتراض كنت تلعن حظها اللي واقعها مع مدير زفت زي ايمن كنت تمشي بخطوات مترنحه وحاسه بألم فضيع برجلها وهي تلعن اللي ختراع الكعاب

خالصت بعد ربع ساعه كل شغلها واقفت وهي تحس بدوخه وتجاهلتها ومشيت مكتبه وخبطت الباب وصلها صوته ودخلت وهي حاسه بثقل في رجلها و الرؤيه مشوشه وقبل ماتوصل لعندو وقعت مفترشه الارض واقف ايمن بخضه وهو يجري عندها وخذها في حضنه يطبط علي خدها

ايمن: هيي انتي اي اللي حصلك يامصيبه “وهوب كان حملها بين ايديه وحاطها علي كنبه وهو مترتر ويحاول يخليها تصحي واقف و راح مكتبها اللي كان جنب مكتبه وبص علي شنطتها ممكن يلقي معاها عطر فتحها وبنفس لحظها تلفونها رن وقراء الاسم وكانت امها زفر وهو يمسح وجه كله بسببه ضغط عليها في شغل وخالها تتأخر اكيد اهلها مشغولين “اخذ البرفان وبخ منه في ايده وهو يقربها لانفها جعلها تستنشق الرائحه حتي شوي وصحيت وهي حاسه بدوخه حاولت توقف بفزع من قرب ايمن ليها بس ”

ايمن :اشش اهدي انتي لسه تعبانه ماينفعش تقومي كده بص علي باب اللي خبط وتفتح وكان موظف يشتغل تحت في تنظيف معاه كيس وحاطه علي طاوله وطالع ايمن: “فتح الكيس وخرج منها عصير وسندوتشات” يلا مدي ايدك وقولي بسمالله ده مكفاءه عشان شغلك اليوم غداء متوضع معاي” وغمز ليها مع ابتسمه” خذي يلا اخذت منه نورسين بخجل وهي تأكل بكسوف (ايمن كان عارف انها حصل معاها كده بسبب قل الاكل ومحبش يحرجها)
7

خالصو أكل ونزلو لتحت مع بعضهم وكان الوقت متأخر وصعب نورسين تلقي تاكسي في وقت ده
ايمن: يلا تعالي انا هوصلك
نورسين: متشكره مش عايزه هلقي تاكسي بعد شوي
ايمن:بطلي عناد و اركبي
زفرت نورسين انفاسها وهي تركب معاه عربيته بعد فقدت الامل
2

كنت طول طريق تتأمله بسرقه تبص عليه وقلبها ينبض بسرعه اول مره تجرب شعور ده (حد يخاف عليها ويهتم بيها) كنت تبص عليه بخجل تسرق نظرات لي لحيته فكه العريض تفاحة ادم كل مايبتلع ريقيه تتحرك وشفايفه الغليظه بصت لشباك تأنب نفسها علي تفكيرها المنحرف وقعت عيونها علي دبله اللي في ايدو اول مره تنتبه ليها هو متزوج 💔
9

وبعد ماوصفته مكان بيتها طلبت منه يوقف في بداية الحاره عشان مش عايزه تعلق في مشاكل مع ابوها ويفضحها بالحاره نزلت. بعد مشكرته وهي تمشي بخطوات سريعه بدون ماتبص وراها كانه كنت خايفه من حاجة هتحصل

★★★★★★★★★★★★★★★★

سلم نفسك المكان محاصر سلم نفسك
1

خبط الباب برجله تكسر و داخل وهو ماسك سلاحه و وراه رجالته واطلق علي كان عايز يهرب من شباك. علي رجله واقع يصرخ متألم وماسك رجله

ارسلان: فاكر نفسك هتهرب يعني من نقيب ارسلان حتي لو كنت هتروح لقعر الارض هجيبك

هو: بترجك يا سيادة نقيب انا عبد مأمور ماليش حاجة واللهي

وطالع العسكري بشنطة مخدرات هروين وكوكين وكثير من الاحقان المخدره

وطالعت وحده لفه نفسها في فوطه وهي تصرخ: ايدك احسن الاقصهلك اي ده وبصت علي ارسلان بوقاحه اللي كان ينظر لها بقرف
اي رايك ياسيادة نقيب سهره حلوه ومجانن ادفع نص عمري واجرب ركوبو 🫦 وكنت تبص لتحت بوقاحه تحديد رجولته

ارسلان قرب منها ومسكها من شعرها وعيونه في عيونها وكنت فاكره انه عجبتو ابتسمت بس تفاجاءة من ارسلان بصق في وجها ودفعها عنه بقرف: ماليش في عاهرات اللي من امثالك مابحبش المستعمل
6

وقال بصوت عالي خوذوهم للحاويه

وطالع بكل هيبه واخيرآ قدر يمسك طرف خيط يقدر ويوصله للزعيمهم وكله بسبب ادم ومساعدته

ركب عربيته وتصل علي ادم

ادم: سيادة نقيب اخبارك
ارسلان: قشطه ياحبيبي اخباري فوق سماء
ادم: الله شايف المعنويات مرتفع في اي تطورات في قضيه

ارسلان: مسكت اليد اليمين للزعيم وده بفضلك طبعآ

★★★★★★★★★★★★★★★★★
رن جرس وفتحت الخادمه تفضلي يامدام
دخلت جنات وصوت كعابها مسموع وهي تدخل القصر وقبلتها مرت عمها نعيمه اللي واقفت تسلم عليها واخذتها في احضانها

جنات: فين العروسه بقي وقعت عيونها علي غرام اللي كنت قعده علي كنبه مشيت اتجاها جنات وحضنتها

جنات: ياررربي اي القمر ده انتي بسكوتايه اوي هيأكل ارسلان الهمجي 😂
5

نعيمه “قلبت عيونها” كفايه تخوفي البنت ابني مفيش احن من قلبه
جنات: اي طيب اوي سيادة نقيب
وابتسمت لغرام: الله انا مبسوطه اوي هيبقي عندي صديقه جديده

ودخلت الخادمه بالقهوه ونفس الوقت جاء زين يركض من غرفته وفي ايده دفتر الرسم

زين: غرام غرامي بصي انا رسمت اي حلو صوح

غرام: اي جمال ده انت بجد فنان يقلبي المره جايه عايزك ترسمني
حاط زين اصبعه علي بوقه بحركه طفوليه وعمل نفسه يفكر “انا موافق😂 بس بشرط تنامي معاي وتحكيلي قصصك الحلوه
7

غرام: وانا موافقه

كنت جنات تبص عليهم بفرحه و زاي زين متعلق بغرام وحبت علاقتهم اوي

جنات: يلا بقي اشربي قهوتك والبسي عايزين نطلع نعامل شوبنق طالعت نسوان كده انا وياك وطنط نعيمه

نعيمه: لااا انا ماليش في ده هفضل مع زين روحو انتو

وبعد لحظات كانت غرام ركبه جنب جنات في عربيتها وحاطة موسيقي عاليه وتغني معاها
كنت غرام مبتسمه علي جنان البنت دي
ونزلو السوق واشترو ملابس كثير جنات كانت مهوسه تسوق وملابس اخدتها المحلات راقيه اوي اخذتلها قمصان نوم كثير وكنت غرام مكسوفه
غرام بفم مفتوح وهي تخبي وجها: اي ده مستحيل البسو
جنات: اسكتي بقي هتلبسي وهيعجب سيادة النقيب اوي
واخذو كل الازم من فساتين سهرات لفساتين عادي وقمصان نوم وكل ماتحتاجه العروسه
وبعدين اخذتها الكوفير

الكوفيره: مشاءالله بسمالله انتي قمر وناعمه زاي لبيبي مش محتاج اعملك حاجة اصلآ
وعملتلها وجه وشعرها ومنكير وبدكير
بصت غرام لنفسها في مرايا بذهول
جنات: قمر متاكده هتعجبي نقيبنا اوي اوي
غرام: متشكره علي كل حاجة عملتيها معاي اليوم انا الاول مره احس بشعور عندي اخت ده حلو اوي
حضنتها جنات: وانا كمان معنديش اخوات فيكي تعتبرني اختك حلو كده
هزت غرام راسها بأيجاب
جنات تعالي بقي لسه مخالص اليوم و راحو الكافي يشربو هوت شوكليت

★★★★★★★★★★★★★★★★★

خرج من مركز بعد يوم متعب من تحقيق ولقضايه غير المدهمات اللي عملوها
ركب عربيته و اول ما طالع كان حاسس بعربيه وراه بس عمل نفسه مانتبهش بس بدأت تضيقه
ضغط بنزين وهو يزيد في سرعه وحاول يضيعهم بس اطلقو علي عربيه نار تكسر القزاز طالع ايدو من شباك وهو كمان يطلق عليهم

ارسلان: ياولاد الكلب يلعن ……

كان يضرب عليهم ويسوق بأيد واحده و داخل في طريق تربيه مقطوعه لما حاول يضيعهم كان تلفونه يرن بأسم (ادم)

وطلعت سيارة ثانيه من العدم مليانه رجاله مسلاحين يطلقو عليه وقرب سلاحه يخالص رصاص لعن حظه

لما سيارة ثانيه اعتراضت طريقة واطلقو عليه نار ونصاب برصاصه وعربيه نحرفت عن طريقها وتصدمت بقوه……
7

نعيمه: واقع منها الكأس نكسر

غرام: في اي ماما بسمالله ماحصلش حاجة
نعيمه وايدها علي قلبها: قلبي نار حاسه انه في حاجة حصلت ……
8

يتبع🔥

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى