رواية هوس النقيب الفصل الرابع عشر 14 بقلم نونا
رواية هوس النقيب الفصل الرابع عشر 14 بقلم نونا
البارت الرابع عشر
قعدو مع بعض في كافتيره واخذو عصير وشوكلاته وفضلو يدردشو تفاجأو بشاب جالس معاهم علي طاوله
الشاب = هي دي انتي بجد مش مصدق الصدفه اشوفك ثاني
غرام = “بصدمه واستغراب ازي يعرفها” افندم مين حاضرتك
مصطفي = انا ابن الشيخ فوزي بعرفك مش هتتذكريني لانه ما سمحت الفرصه نتعرف بس انا من يوم ماشفتك وانتي مش بتروحي من تفكيري “لو تذكرو في بارت الثاني الشايب اللي ساعد غرام تهرب وقعدها في بيته ده ابنه شفتو الصدفه😉”
غرام = “بخجل من كلامه و مجامله” اه يمكن افتكرتك ازي العم فوزي عامل اي وصلو سلامي واعتذر منو اني روحت بدون ما وداعه
مصطفي = طيب انتي فين راحتي وعند مين قاعده اعطيني رقمك يعني “قطعت عليه غرام”
غرام =بعتذر صار لازم امشي وقت الاستراحه انتهي
مصطفي =”بسرعه سحبها من ايدها مناعها تمشي” لحظه بس ياغرام
اريج =الله ياعم انت لصقه ولا اي ماتبقش دبقق كده بتقولي مش عايزه تحكي معاك هو الكلام بالعافيه “وسحبت غرام من ايدها ودخلو الصف”
مصطفي =”وهو يحك شعره وبأبتسامه” لقيتك واخيرآ يا ملاكي مش هخليك تروحي من ايدي ثاني
9
داخل الصف
اريج =يا بنتي هو انت لحقتي ده اول يوم ليكي تعرفي الواد مصطفي من فين ده ولد بلطجي وبتوع مشاكل وسمعته في مدرسه مش كويسه بس علشان ابوه شيخ مدير المدرسه بيمشيلو
غرام =دي قصه طويله هحكيلك بس مش دلوقتي
وانتهت الدروس وقت الدوام وخرجو كل الطالب وكان في ضجه وكل بنات واقفين يبصو علي حد وصوت همس الله ده مزه اوي
الله ده بوسه منه تجيب اجالي 😂
7
ستغربت اريج :هو في اي مالهم بنات الجزمه كل مايجي حد جديد بيعملو زي خلية نحل عليه
ضحكةغرام. علي كلهم وقعت عيونها علي ارسلان واقف مكتف ايديه لصدره ومستند علي عربيته و بدلته العسكريه كان شكله خاطف للانفاس بطوله وعيونه الزرقاء السحره و لحيته المهندمه كان فارس احلام اي بنت
7
ولعت نار الغيره في قلب غرام لما شفت البنات كلها تبص عليه وهاياكلو بنظرتهم
اريج =يالهووووي ده انا قلبي ترج راج من مكانه ده ملاك كده نازل من سماء مستحيل يكون بشر ده اخوكي يابنت اديني رقمه
7
غرام =”بوجه احمر من غضب ” ده جوزي يا اريج راجلي
5
و تخطيت اريج بغصب وسابتها في صدمتها ومشيت
ارسلان = عامله اي ياصغننه كيف المدرسه معاكي “واستغراب انها تجاهله كلامه و ركبت العربيه وزرعت الباب بقوه”
5
قد يعجبك أيضاً
لعنة عشقي المحرم بقلم NonaAl12
لعنة عشقي المحرم
282K
3.6K
فاكهة حب محرمة دائمآ ماتكون لذتها مختلفه رغم كونها محرمة الا اننا لا نريد سواها هي تلك الدخيلة اللتي احبها منذ نعومة اظافرها منذ انا كانت تمسك بيده وياخذها لشراء الحلوه…
عشق صقر البدو بقلم Taeh12uars
عشق صقر البدو
14.1K
415
ماذا يحدث عندما تتصادم العادات والتقاليد البدويه مع فتاة عاشت بعيد عنها ماذا يحدث عندما تلتقي مع صقر البدو يالله لقد اشفقت عليك يا صغيرتي لقد وقعتي مع كبير البدو
حارة الباشا+١٨ بقلم Toli566
حارة الباشا+١٨
591K
14.9K
من هو ؟! هو الباشا كبير حارة الباشا . قوي لا يهاب أحد بل الجميع يهابوه هو . ذو كلمة مسموعة لا ترد أبدا . وان حكم بأمر لا يستطيع أحد ان يغير رايه . متزوج من ثلاث لماذا لا…
نــااار وهدنـــــه +٢١ بقلم SaraAhmed54054624
نــااار وهدنـــــه +٢١
606K
30.3K
رواية مشتعلة بالعشق، الصراع، والجنون… حيث لا هدنة تدوم، ولا نار تنطفئ!
أحبتني ملكه من الجن +21 بقلم AmiraMohamed153
أحبتني ملكه من الجن +21
339K
10.3K
هو لقد كنت وحيد رغم اني متزوج ولي اخوات ولي اهل كثيرين لكن دائما بعيد كل البعد عنهم رغم اني كبيرهم وانتي يا جنيتي الفاتنه لا أعرف كيف ظهرتي في حياتي ولاه احد يعرف بوجود…
في وكر الفهد +21 بقلم naynanos63
في وكر الفهد +21
404K
5.2K
احاول إشعال النار بالثلج كمن يحاول إخماد نار الحب بالكلمات..
عاجر بقلم Zainab_majid00
عاجر
4.2M
324K
رواية ( عاجر ) قصة عراقية حقيقية لشخصية اعرفها معرفة شخصية سأرويها لكم بقلمي زينب ماجد
ركب ارسلان =احاااا في اي ياصغننه من اول يوم كده قالبه وشك في اي
غرام =”بغضب طفولي وشها احمر وعيونها مدمعه” هو انت اي ياعم مش بتحس علي دمك واقف كده وعجبك كل بنات بتبص عليك زي الكلبه السعرانه عاملين بيلهثو عليك “قالت كل كلامها مره واحده وبعصبيه وكتفت ايديها اللي صدرها وتلفت بوجها للشباك تدري دموعها اللي نزلت بسبب غيرتها الحارقه”
5
ارسلان =”ابتسم لغيرتها التي عجبته مال براسه لعندها وخطف بوسه من خدها بقوه و رجع مكانه وبعدين اخذ ايديها يطبع عليها بوسات عديده” تؤ تؤ الصغننه بتغير
غرام =كفايه بقي يا ارسلان “وتحاو تسحب ايدها منه”
ارسلان = روح قلب ارسلان من جوا وكل حياته انا حتي مش باصص ولا بشوف غير الصغننه بتاعي حد عندو القمر ويبقي يبص علي نجوم الله لكونش انهبلت
5
ابتسمت غرام علي كلامه وكان طول ماهو بيسوق ماسك ايدها وكل شوي يبوسها وغرام بتبص عليه بعيون تلمع من عشق الفايض من قلبها
“أنانية فيك حتى ضحكتك لغيري تحرق أعصابيّ♥️.”
5
*****************************************
في المستشفي
جنات = ايمن انا عايزه اتطلق
ايمن =”بصدمه” انتي بتقولي اي اكيد اعصابك لسه تعبانه ارتحي وبعدين هنحكي
جنات =بس انا ده قراري وياريت تحترمه
عاليه= الله يابنت لتكوني فكره انه ابني هيموت عليكي ده حتي يرتحك منك ومن وشك النحس
6
غاده= عاليه ياريت يتقولي كلمة خير يا ام اسكتي انتي بتفرحي لخارب بيت ابنك
عاليه =”وايدها فوسطه وهي تلعلعل بصوتها العالي” شوفت شوفت يا ابني بطني بيغلطو علي امك وانت واقف بتبص عليهم كده وكل همك رضا ست السنيوره
احمد =كفايه بقي “وسحب غاده من ايدها” عاليه هانم ياريت تقصري حسك احنا في مستشفي وده عيب ما ينفعش يا ريت تحترمي المكان اللي احنا فيه
5
ايمن =من بعد اذنك يا عم احمد تقدر تاخذهم برا شوي عايز نحكي انا وجنات علي انفراد وبهدوء
وطالعو كلهم برا فضل بس ايمن وجنات قرب منها وقعد جنبها علي سرير وقرب مسك ايدها
ايمن = جنات ممكن تهدي شوي ونحكي بهدوء كل اللي شفتي سؤ فاهم انا حتي ماكنتش قصدي اعمل كده هي بس مجرد رغبه وفيكي تقولي نزوه انا بعتذر
7
جنات =” رفعت ايدها وحاطتها علي فمه” بس يا ايمن انا مش بعتبك ولا امناعك حتي انا شايفه انه قلبك مايل ليها انت تغيرت من ساعه دخلت البنت دي شركه حتي لو انت حاسس مشاعر اتجاها في ده من حقك تحب وتنحب انا معطيتكش الحاجة دي انا بحبك بس كا صديق لحد هنا وبس. خلينا ننهي تمثيليه الزواج الكاذبه صح احنا اتجوزنا غصب انت من حقك تعيش حياتك مع واحده تحبها بتحبك تستاهل كل خير وانا مش هقف في طريق سعادتك
5
ايمن = جنات اي الكلام بتقوليه ده صح احنا اتجوزنا غصب بس ده ما يمنعش اني انا بحس بحاجه حلوه اتجاهك
5
جنات = حطت ايدها على مكان قلبه بس قلبك ده بيحب نورسين صح انا شفت لهفتك عليها وشفت لمعه في عيونك انا عارفاها كويس اوي
ايمن =”وقف بغضب” انت شايفه ده الصووح لحياتنا ياجنات يبقي ماشي هطلقك
11
وخرج من الغرفة والمستشفي بأكملها ركب عربيته وخبط المقود جامد وهو بيتذكر
“فلاش باك”
يونس = انت لازم تتزواج بنت صاحبي علشان ده هيزيذ يقوي العلاقة مابينا والشاركه كمان
ايمن =بس انا مش عايز اتجوز. هو جواز بالعافيه
يونس = مش قبل ما تعرف هي مين ممكن تغير رأيك البنت عاجبك وانا شايف نظراتك ليها ويمكن تبطل طيش وتعقل
ايمن =هتكون مين يعني
يونس =جنات بنت صاحبي احمد
عفاف =انت هتجوز ابنك كده انا مش عايزه البنت دي تكون مرات ابني انا عايزه اجوزه بنت اختي
7
يونس =خلاص يا وليه بطلي زن بقي ده المصلحة الولد يبطل طيش ويعقل ويشد معاي في شغل يمسك عني الحمل شوي انا تعبت
جنات =”بعيط” بس يا بابا انا مش عايزه تجوز لسه بدري هو انت مليت مني
احمد =لا ياحبيبتي بس انتي لو تحبي ابوك وعايزه تساعديني تنزلي شوي علشاني وافقي شركتي علي حافة الانهيار هعلان افلاسي هنخسار كل املاكنا و يونس عرض علياا شاركه دي بس بشرط تتزوجي انتي و ابنه لو تحبني هتوافقي
5
وطلع وجنات كنت بتعيط اوي ومنهاره بس ماكنش عندها خيار ثاني الا موافقه
“تزوجو ايمن وجنات بعقد مدته 6 اشهر وشاركه بين شركتين بقي الاساهم كبيره اكبار تجار اقماشه وحرير في بلد كلها ومصلحة كانت مشتركه يونس يمنع طيش ابنه ويعقل ويبقي سند ليه في شركته لانه ورايثه الوحيد و احمد يسترجع شركته التي يمكن ان تفلاس ويخسار كل املاكه ”
5
وايمن كان كل اللي
ايمن كان كل همه انه ياخذ البنت اللي كانت عاجباه وجنات كانت كل همها انها تنقذ شركه ابوها من الافلاس كان زواج مصلحه بين الاثنين
7
“باك”
********************************
كنت قعده في اول المدرج وتتأمل ذلك معذب قلبها بعيون مليانه حب اما هو كان يشرح الدرس ونتبه لعدم تركزها معاه ومما اغضبه بشده
معاويه = الطالبه سما ممكن تركزي معاي
سما “صحيت من سرحانها” نعم يا استاذ سألتني
معاويه = لا سلامتك يا هانم من ساعه بنادي عليك مش بتردي وسرحانه شغله تفكيرك اي غير الدرس ممكن تقوليلي كنت بقول اي انا
سما =” بعيونه مدمعه من الاحراج وجها بقي احمر وبتأتأه” ااااا استاذ انا ابعتذر شردت شوي
معاويه= اطلعي برا
سما =بس يا استاذ انا اعت….”قطع كلامها”
معاويه=”بزعيق” قوولت اطلعي برا وبعد ما اخالص محاضره عايزك في مكتبي
سما =حاااضر “وطلعت وهي تعيط وقلبها هيوقف من كثر القهر وانه احراجها امام كل اصحابها وزعقلها”
5
بعد ربع ساعه
كنت سما جالسه في مكتب استاذ معاويه وقلبها يضرب بجنون كان كل مكتب مليان رائحته تتنفسها تناست نفسها وهي تغمض عيونها وتستنشق اكبر كم من رائحته اما معاويه لما شاف فعلتها جن جنونه
6
معاويه = ممكن تقوليلي كنت واقفه صبح مع عيل اللي اسمه مروان بتعملي اي
سما =”بستغراب” افندم بتقول اي
معاويه =سماااا جوابي علي قاد السؤال واقفه مع زفتت مروان بتعملي اي
سما =”وقفت” كفايه بقي يا استاذ معاويه انت جايبني هنا حد مكتبك علشان كنت شرده وقت الدرس ولا علشان تحقق معاي اعمل اي ومعملش “وكنت هتطلع” تفجاءة بمعاويه يسحبها من ايدها وحصرها علي طاولة مكتب
سما =”برعشه وصدمه من قربه وحركته”،استاذ اي ده ممكن تبعد لو سماااحت
معاويه =بطلي حركات مستفزه ياسما الا وقسم بذات الله ما يحصل طيب خالص انعدلي
سما =”بعيط وتضربه علي صدره بخفه” انت فاكره نفسك مين عشان تصرخ علي كده وتزعقلي وتتحكم فيااا انت ماليكش حق ابعد بقي وسابني
معاويه =”قربها له اكثر وحضنها” اشش اهدي انا بعتذر زودتها بس انا تجننت لما شفتك واقفه معا زفت مروان
انا بغير عليك بتجنن لما اشوف ضحكتك دي الغيري ولا عيونك بترقب غيري دول ملكي انا وبس سما افتحي عيونك اللي بموت فيهم
5
“كنت سما ترجف بين ايديه زاي العصفوره وقلبها هيخرج من مكانه فتحت عيونها الاخضراء ” استاذ اي الكلام اللي بتقوله ده ان…ت “قطع كلامها ”
معاويه =انا اسف علي هعمل كان خاطري اعمل كده من زمان “وقبل ماتفهم سما قصدو كان ملتهم شفايفها بقبله جامحه” يمتص شفايفها ويحرك راسه يمين ويسرى يلتهم ويصدر اصوات تمطيق زمجر بمتعه كان عجبه طعم شفايفها اوي وعض عليهم بخفه سحب شفتها سفليه بين اسنانه وفصل القبله بعد ما احس بسما تضربه علي صدره ودموعها علي خدها”
6
معاويه =انا بعتذر ياحبيبتي اسف حقك عليا كان لازم اتحكم في نفسي بعتذر ماتعيطيش دموعك دي بتنزل علي قلبي نار يا سما
سما =انت وحش اوي اللي عملت ده عيب و اسمه قلة ادب
معاويه =اومال ياحبيبتي لما نتزوج ونعمل قلة ادب اكثر من كده هتعملي اي
سما =نتزوج انت بتقول اي من قال اصلآ انا موافقه
5
معاويه =انا قولت جهزي نفسك ياعروسه هجيب ست الولده واطلبك من اهلك الخميس “وبعد عنها ”
طلعت سما من مكتبه بدون حتي ماترد وجها احمر وايدها علي شفايفها المتورمه من بوسته الهمجيه وابتسمت لما تذكرت كلامه وقلبها بيعزف الالحان الفرح ده هو كمان طالع بيحبها
5
“سما طالبه في سنه الثانيه في كلية الغات ومعاويه استاذه بتحب من طرف واحد كنت دائمآ ترقبه من بعيد واخفت حبها لمدة سنه كامله بس تفجاءت اليوم بأنها مفضوحه ومش بس كده هو كمان بيعشقها وعاوز يتزوجها كمان”
6
*****************************************
كنت غرام واقفه في مطبخ وبتحظر كيك الشكولاته اللي بيعشقه زين
غرام =زينو حبيبي ممكن تديني الدقيق
وتفجاءة بزين بيرشها بالدقيق
زين =عايزه دقيق يامامي تفضلي
غرام =صرخت انت اللي بدية يا يعفريت ياصغنن هوريك وبداؤ يررمو بعض بالدقيق بيجرو هنا وهناك في مطبخ صوت ضحكهم يملائ القصر
نازل ارسلان وتفجاء بمطبخ كلو دقيق وتصدم انه كمان لبسه تنزع هو كمان بالدقيق “😂يلا ياسيادة نقيب ادخل في الحرب انت كمان”
تصدمت غرام انها بترمي دقيق علي ارسلان واصبح وجه من شعره ولحيته كلها دقيق وصدمه تحولت لضحكك علي شكله الوقف مصدوم وكنت هتجري غرام تهرب منه بس
5
ارسلان =وحياة امك فاكره نفسك هتهربي الفين تعالي هنا
غرام = “بدلع ” لاااا بليز يا ارسلاني نزلني علشان خاطري ما كنتش اقصدي وحياتي عندك لااااا وصرخت لما هوووب كان رميها في مسبح ونزل هو كمان معاها تعلقت في رقبته
ارسلان = اي ياصغننه كنت بتقولي اي مش سماعك من شوي
غرام=ابعد عني انت وحش انا كنت بهزار معاك
ارسلان =عاوزني ابعد اوكي “وبعد عنها ايده ومجرد ماتركها كنت تعيط ومتعلقه برقبته”
غرام= ارسلان انا هغرق معرفش اسباح
قرب ارسلان يحاوطها ويمسح مياه من وجها الفاتن ويبعد خصلاتها الذهبيه الملتصقه في وجها =قلب ارسلان انتي عمري مابعد عنك ولا هخليها تتأذي طول مافي نفس وعايش
غرام = وانا عمري ماهكون حاسه بالخوف طول ما انا جنبك وبين ايديك “كنت شفايفها بترعش من برد” اسكت ارسلان رعشت شفايفها وهو بياخذها بين شفايفه الغليضه يقبلها يمتصها بقوه و رغبه كأنه حياته تعتمد علي هذي القبله وغرام كنت تميل راسها وتحاول تبوسه هي كمان وايديها تخللها في شعره وهم ناسيين العالم اللي حوليهم رجعو للواقع علي صوت نعيمه
6
نعيمه =الله يابني ما كنتش اعرف انك رومنسي كده البنت زاي الزبده سايحه بين يديك
9
دفنت غرام وجها في صدر ارسلان العريض وهي هتموت من خجل
و كملت نعيمه =ماعندكمش غرفه تلتمو فيها يا ولاه اي مشاهد الخدشه للحياه دي الله ده زين حتي شفكم وانا 😂
7
روحو كملو شغلكم في غرفتكم فوق عايزه تشدو الهمه عايزه حفيد بقي
ارسلان =عيب يمه ابنك اسد شدد الهمه من زمان بس انا خايف علي مرشميللو اللي بين ايدي دي
7
وطالع الدرج ومياه نازله منهم هم الاثنين وغرام هتموت من خجلها و زاي هتقبل نعيمه بعد موقف المحرج ده
5
*************************************
كانو كلهم مجتمعين في صالون
ياسر =تيتا انا عايز اقولك انه اي رايك لو نعمل حفل خطوبه كده بسيطه بما انه عادل لسه قضيته مش معروفه و خاله عفافه و عهد اكيد مش هيعرفو يفرحو وهو لسه في سجن مش كده نأجل الفرح ومنها خطوبه تطول شوي شهرين نتعرف فيهم انا وعهد حسبت انه انا بقلي 4 سنين مسافر
6
سلطانه =كويس يبني تفكيرك زين العقل ياضنايا اكيد مش هنعرف نفرح وعادل منعرفش هيطلع او لا لسه غير مشاكل بقت تقع علينا وحده و راه الثاني كانه حد بيدعي علينا
5
ياسر = ان شاءالله خير ياتيتا “وعيونه نتقلت لعهد اللي ساكته و راسها محشور في تلفون ومش معاهم خالص” قولتي اي بقي ياعروسه مش سماع حسك
عهد =قولت اي
ياسر =كنت بقول نعمل خطوبه ونأجل الفرح لحتي نتعرف اكثر اي رايك
عهد =”بفرحه فشلت في اخفاءها” حيلووو اوي انا انا موفقه يعني بس علشان نتعرف واتعود عليك اصلآ يعني نتقبل بعض وكده
سلطانه =بنت اخر زمان ماتتكسفش خلاص
5
**************************************
عند مكان اول مره نروح عنده
بيت اهل هاله
سرور =بعد ما تمسحي كل البيت عايزك تغسل الدبش ده وعايزه تعملي العشاء كمان انا رايحه انام وياويلك اسمع حد من عيال يعيط فاهمممه ولا بقول لاخوكي سمير يعرف يتصرف معاكي
5
هاله =حرام عليك انا تعبت انا مش الاله لحتي اشتغل كده في وقت واحد تعبت اي العيشه دي يارب اموت و ارتح من قرفقكم
6
داخل اخوها علي صوت صريخها
سمير =يا بنت الفاجره بتعلي صوتك علي مراتي “وسرور كنت تمثل انها تبكي دموع تماسيح😒”
سرور =كله دي بس علشان قولتلها تساعدني طول الوقت نايمه في غرفتها وانا بعمل كل شغل البيت يرضيك كده ياسمير
6
سمير =تعالي هنا يابنت الجزمه يا عيبه جبتلنا العار اقتلك ورتح من عارك جرها من شعرها ونزل فيها ضرب ومسكينه كنت تحاول تغطي وجها علشان كانت وقعه في الارض ويضربها برجله وبايديه علي كل حته من جسمها
5
“امها كنت جوا الغرفه مشلوله نايمه مش قادره تقوم تتحرك تنقذ ابنتها من تحت ايد ابنها الهمجي اللي طول عمره بيسمع كلمة مراته”
5
****************************************
عند جنات بعد ما رجعت البيت
كنت نايمه في سريرها بتعب وعقلها مشغول بتفكير في حياتها هتكون ماشيه ازاي تفجاءة بأبوها يفتح الباب عليها بالقوه وقرب مكسها من شعرها جامد
جنات =اه اي يابابا بتعمل اي انتي بتوجعني سابني
غاده =يا احمد استهدي بالله وسايب البنت لسه موجوعه وتعبانه ماينفعش اللي انت بتعمله ده
احمد=عايزه تطلقي وتهدمي كل اللي انا كنت ببني تهدمي في ثانيه عارفه انه طلقك من ايمن يعني فسخ عقد الشاركه بين الشركتين
6
جنات = خالص يابابا انا تعبت تعبت اوي انتو مش بتحسو باللي انا فيه حرام عليكم تضغطو عليا اكثر من كده
غاده =خلاص يا احمد سيب البنت تعمل اللي هي عايزه دي حياتها ولو علي شغل ربك هيفرجها دي بنتنا الوحيده وانا عايزه تبقي مبسوطه
**********************************
ايمن كان واقف علي سطح الشركه ويترنح وفي ايده قزازة مشروب ويبص التحت برؤيه مشوشه
5
جريت لعندو نورسين بصدمه وهي تسحبه لعندها و وقعت و وقع فوقها ايمن بثقل جسمه وقف عنها بصعوبه
ايمن = جنات عايزه تطلاق هي راحت من ايدي بحح خلاص
نورسين =’وهي تقرب منه وتسند جبينها علي جبينه وعيونها في عيونه كانو قريبن من بعض اوي” بس نورسين جنبك انا جنبك دائما وبعشقك بس انت اعمي مش بتشوف قاد اي انا معجبه بيك وبحبك
كل ده وكانو غافلين علي عيون اللي شفتهم وصورتهم وهم قريبن من بعض بشكل ده
9
*************************************
الكل كان مجتمع في بيت احمد الاشهاب علشان يحمدو علي سلامة “جنات”
غرام =حبيبتي الف سلامه عليك خوفت عليك اوي
جنات =”بعيون ذابله” تسلمي ياغرام ياحبيبتي انا مبسوطه بجيتك انتي وسما
سما وهي تحضنهاا = خوفتني عليك بس العفن عمرو طويل مايموتش بسرعه 😂
غرام بضحك =الله عيب يابنت
جنات =دي دمها ثقيل مش بزعل منها بعرف هزارها زي وشها
سما =بعرف وشي حلو اوي
غرام =مالهم شفايفك
سما =”بتأتأ وفتكرت معاويه” اصلآ ااااا اصلآ انا تكعبلت في درج الكليه ووقعت
جنات =”بعيون متوسعه” ليكون اللي في بالي
6
وحكتلهم سما بخجل كل اللي حصل معاها هي ومعاويه
غرام =ده شكلو بيحبك بجد يابنت
سما =فكركم بابا وآسر هيوفقو
برا في حدايقه كانو ارسلان و آسر
ارسلان = خلاص ارفع عيونك لقلعهم من مكانهم
آسر = “نفث دخان سيجاره من انفه” ياشيخ انت مالك دي اختي وثاني مراتك اختي فيها اي يعني
ارسلآن =وجنات علي فكره نظراتك مفضوح حتي الاعمي بيشوف عشقك ليها
آسر = صعبه اوي يا رفيقي صعبه تخيلي انت غرام متزوجه غيرك وتشوفها طول الوقت قدام عينك
وتفجاء بأرسلان بيلكمه بقوه علي فكه
آسر =الله ياززززفت نقيب مالك بتضرب علي طول ما تقول الاول “و رد ليه الكمه ”
ارسلان = ده عشان تجيب سيرة مراتي ولا اسمهااا
آسر =عملتلي فيها العاشق المجنون قولنلك اختي يادماغ تنح قولنلك تخيل الله يلعن ابووو صحبتك دي قضيه خسره لو حد يدخل معاك مصارعه ايدك ثقيله
5
ارسلان = بسيطه ياسوسو
آسر = ابن ال****** يا****** سوسو ******
مشي من حذه ارسلان وسابو يشتم براحته واقف عند باب الصالون وكانو البنات معطين بالظهر “يعني ارسلان وراهم مش بيشوفو”
غرام = بصي انا و ارسلان مثل فرق العمر بين كبير ده حتي بين 18 سنه ولا نفس التفكير ولا نفس الطبع حتي مفيش حاجة مشترك بين بنت فعمري تفكر تاخذ شاب من عمرها مش كده
ارسلان كان واقف والابتسامه اللي علي وجه اختفيت وقلبه ولعت في نار التفت وطلع قبل مايسمع بقي كلامها
10
غرام = بس انا بعشق ارسلان لا انا بقيت مهووسه يابنات بعشق طوله وعيونه وصوته وطيبة قلبه حتي لقيت نفسي بتصرف زاي تصرفاته من كثر تعلقي بيه انا فرق العمر مش فارق معاي ولانه بعشق تراب اللي بيمشي عليه ارسلان
جنات =الله يابنتي انتي شوي وهتكتب شعر فيه سيادة النقيب
غرام = انا بحبه اوي وهعترف ليه كمان مش قادره اكثر من كده
سما =طمنتني ياغرام كنت متخوفه من فرق السن بين رغم اني بحب معاويه
5
جنات = بنات انا وايمن هنطلق وفضلت تحكيلهم
**********************************
وقفت تاكسي امام شقه في حاره شعبيه مشبوها والعماره كمان كان شكلها قديم ومشبوه دخلت و ركبت درج لحد دور ربع وضربت جراس الشقه
ثواني ونفتح الباب
الدكتور = عهد مش صح
عهد =”بأبتسامه وتوتر’ ايوه انا
دخلت وكنت الشقه من جوا عباره عن عياده مشبوها بطريقة غير قانونيه يعملو فيها عمليات مثل الاجهاض وكذه
5
عهد = طلعت من شنطه 3 رابط فلوس “ده البلغ اللي تفقنا عليا وتعملي العمليه وترجعني بنت بنوته”
7
يتبع✨
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية هوس النقيب)