رواية هوس النقيب الفصل الخامس 5 بقلم نونا
رواية هوس النقيب الفصل الخامس 5 بقلم نونا
البارت الخامس
البارت1500 كلمه
15
★★★★★★★★★★★★★★★★★
كان يسوق العربيه ويستمع للموسيقي وهو متجاه للشركه
قطع مزاجه الرايق صوت تلفون اخذو وهو يرد عليه
ايمن: ايوه يمه صباح الورد ايوه رايح للشركه
وكان مشغول بتلفون وتفاجاءه بي بنت ظهرت قدامه فجاءه
وخبطها بالعربيه
ايمن نزل بسرعه يتطمن عليها. :انتي كويس معليش حقك عليا مكنتش منتبه وقرب منها يساعدها توقف ويتطمن عليها
نورسين وهي تبعد شعرها عن وجها ورفعت وجها تبص عليه بعيون غاضبه: انت اعمى مش بتشوف قدامك ياشيخ لو مش معاك رخصة ومتعرفش تسوق يبقي ماتركبش عربيه
10
نورسين وهي تبعد شعرها عن وجها ورفعت وجها تبص عليه بعيون غاضبه: انت اعمى مش بتشوف قدامك ياشيخ لو مش معاك رخصة ومتعرفش تسوق يبقي ماتركبش عربيه 13
ايمن “وهو يسحب ايدو الي كانت ممدوده عشان يساعدها و رجعها في جيب البنطلون ” اهو شايف انك كويسه وماحصلكش حاجة زاي القط بسبع ارواح
12
نورسين: كمان غلطان وبدل ماتعتذر ترد تسمعني كلام بجد بكرهه نوع الرجاله الي زيك مش بتعترف بالغلط متعاها واقفت بنفسها وهي تعرج من رجلها وحاول ايمن يساعدها
ايمن: عندك براحه بطلي عناد وتعالي نروح مستشفي نكشف عليك
نورسين: بالناقص من مساعدتك مش عايزه منك حاجة تأخرت علي موعد المقبله بين يوم زفت من اوله ومشيت وهي تعرج من رجلها وعيونها مدمعه من الألم بس متحمله علي نفسها
14
ايمن: مسح علي وجه بغضب وهو يضرب رجله في عربيه
12
★★★★★★★★★★★★★★★★
عند عائلة الهوراي
بعد ما خرج عادل من مستشفي وكان كويس
كنت هاله واقف تحظر القهوه ومعاها عهد الي كنت طول الوقت ماسكه تلفون ومش بتعمل حاجة
هاله: عهد ممكن تساعديني وتتركي الي في ايدك ده
عهد: اوووف ده مش شغلي شوفي غيري “وخرجت وهي تمتم في الكلام ”
ودخلت غرفتها وهي تففل الباب و رن تلفونها بكالمة فيديو
قد يعجبك أيضاً
لعنة عشقي المحرم بقلم NonaAl12
لعنة عشقي المحرم
282K
3.6K
فاكهة حب محرمة دائمآ ماتكون لذتها مختلفه رغم كونها محرمة الا اننا لا نريد سواها هي تلك الدخيلة اللتي احبها منذ نعومة اظافرها منذ انا كانت تمسك بيده وياخذها لشراء الحلوه…
عشق صقر البدو بقلم Taeh12uars
عشق صقر البدو
14.1K
415
ماذا يحدث عندما تتصادم العادات والتقاليد البدويه مع فتاة عاشت بعيد عنها ماذا يحدث عندما تلتقي مع صقر البدو يالله لقد اشفقت عليك يا صغيرتي لقد وقعتي مع كبير البدو
حارة الباشا+١٨ بقلم Toli566
حارة الباشا+١٨
591K
14.9K
من هو ؟! هو الباشا كبير حارة الباشا . قوي لا يهاب أحد بل الجميع يهابوه هو . ذو كلمة مسموعة لا ترد أبدا . وان حكم بأمر لا يستطيع أحد ان يغير رايه . متزوج من ثلاث لماذا لا…
نــااار وهدنـــــه +٢١ بقلم SaraAhmed54054624
نــااار وهدنـــــه +٢١
606K
30.3K
رواية مشتعلة بالعشق، الصراع، والجنون… حيث لا هدنة تدوم، ولا نار تنطفئ!
أحبتني ملكه من الجن +21 بقلم AmiraMohamed153
أحبتني ملكه من الجن +21
339K
10.3K
هو لقد كنت وحيد رغم اني متزوج ولي اخوات ولي اهل كثيرين لكن دائما بعيد كل البعد عنهم رغم اني كبيرهم وانتي يا جنيتي الفاتنه لا أعرف كيف ظهرتي في حياتي ولاه احد يعرف بوجود…
في وكر الفهد +21 بقلم naynanos63
في وكر الفهد +21
404K
5.2K
احاول إشعال النار بالثلج كمن يحاول إخماد نار الحب بالكلمات..
عاجر بقلم Zainab_majid00
عاجر
4.2M
324K
رواية ( عاجر ) قصة عراقية حقيقية لشخصية اعرفها معرفة شخصية سأرويها لكم بقلمي زينب ماجد
ياسر: وحشتني مش بتردي بسرعه ليه
عهد: تعرف يابيبي البيت زحمه ومش هقادر ارد عليك طول الوقت
ياسر: طيب اقلعي يا حبيبتي عايزك اوي وانت مش راضيه تطلعي معاي
ونفذت عهد كلامه بكل غباء وياسر كان مغرقها في كلام الحب عشان بس ياخذ الي هو عايزه🔞
11
اما تحت كان نقاش بصوت عالي وسعيد كان معصب
سعيد: اي الكلام الي انت بتقوله دي بس اعرف مكانها اقتلها ونخالص من عار
11
عادل حكلهم وعرفهم انه شاف غرام بتدخل شاب للبيت ولما هو شافهم داخل في خناقه مع شاب وطعنه بالموس وهاربة مع الشاب
11
عفاف :بنت الفاجره كريمه اي هيطلع منها يعني
سلطانه: كفايه بقي اي الكلام المسخ ده غرام حفيدتي تربيتي مستحيل تعامل كده
سعيد: بس كفايه يمه لسه بتدفعي عنها دي جبتلنا العار وهتبقي سيرتنا علي كل لسان بسببها
طبعآ عادل لما حققو معاه الشرطه حكلهم نفس الكلام ونفتح ملف في مركز
11
★★★★★★★★★★★★★★★★★
كنت غرام لسه صاحيه من نوم. و راسها ثقيله ومرت احداث البارح في دماغها كأنها حلم وعيونها توسعو لما تذكرت كل الي حصل وانه ارسلان شافها في غرفته وباسها من شفايفها
غرام “وهي تحسس في شفايفها ” يالهوووي ده بجد حصل مش حلم واقفت. وهي تبص علي شفايفها متورمه في مرايا
انا زاي هبص في وجه مره ثاني ياربي هموت من الخجل 😭
14
ودخلت الحمام دوشت وغيرت ملابسها لفستان بيتي بسيط و رفعت شعرها في شكل كعكه وقعت خصلاتها الذهبيه علي وجها الملائكي ونزلت وهي تدعي انه يكون مش موجود
كنت نعيمه قعده علي طاوله الفطار: وهي تأكل حفيدها زين
زين: تيتا انا هروح اصحي غرام تفطر معانا
وفي نفس الحظه الي نزلت فيها غرام
11
و وقعت عيونها علي ارسلان الي جالس علي رأس الطاوله بي بذلته العسكريه وهو يشرب قهوته وفي ايد الثانيه يتصفح تلفونه قلبها ضرب بعنف وهي تسترجع الي حصل بينهم
غرام: صباح الخير ماما وطبعة قبله علي خد نعيمه
و زين الي هو كمان ردلها البوسه من خدودها
وكل ده و أرسلان ما كلفش نفسه يرفع عيونه من تلفون
1
قعدت غرام تأكل بهدوء
واقف ارسلان بعد ما خالص القهوه وعيون غرام عليه كانه في مغنطيس يجذبها ليه وهي مشعارفه تشيل عيناها عنه لحد ما طالع
12
ركب العربيه وطلع الشغله واخذ تلفون وهو يطلب رقم وبعد ثواني وصله صوته
أدم: اي ياسيادة النقيب اي الفكارك بينا من صبح ربنا
ارسلان: ايوه انا كنت بقول الجوكر مش بيسأل يبقي انا الي اسأل عنو وعايزك بقي في خدمة كده من الي يحبها قلبك
أدم: لاااا استغفرالله ده الجوكر من زمان تأب علي ايد ام العيال
12
ارسلان: يبقي وحياة ام العيال عايزك عندي في مركز
ادم: تمام يا ياسيادة نقيب انجزز بقي قطعت علياا العسل. وقفل ادم قبل مايسمع الرد.
11
ادم: فين كنا يامهرتي “وهو يعتصر مؤخرتها و رفعها في حضنه يلتهم شفايفها وقطع لحظتهم صوت الباب ”
12
ملاك: دول اولاد صاحيو يا ادم وهي كنت تبعد عن حضنه وتشد غطاء سرير عليها.
11
تجاهل ادم كلامها وهو يرجعها لي احضانه وقالب لوضع وهو ياخذها تحته ويهبط يوزع قبلاته علي رقبتها نزول لنهودها وملاك كنت تتاوه وهي تشدو ليها كان يجدد علامات ملكيته الي مش تختفي كل فتره وفتره يجددها امتص رقبتها نزول لنهودها وهو يعتصرهم بايده وياخدهم في فمه.
11
ادم: بحبك اوي ومش بشبع منك ابدإ يامرشميللو جسمك نار وهموت عليك
ونزل طبع قبله علي بطنها البرزه و اقف قلع البنطلوان و اخرج رجولته المنتصبه حد الجحيم وهو يخترق انوثتها و رجع راسه الوره بستمتع وهو يتحرك جواها ببطئ جننن ملاك
ادم “وهو يزئر بمتعه ” اخخ محلاكي يقلبي انا هتجنن عليك هقطعك
ملاك: اه اه براحه يا بيبي اه عشان خاطري
وهبط علي شفايفها ثاني يكتم تاوهتها بشفايفه وهو يتحرك جواها اسرع ورتعشت ملاك وهي تخبش ظهرو باظافرها وتصرخ بأسم ادم وتاتي بشهوتها
همس ادم في وذنها: ايوه كده يقلب ادم وحياته كلها فجري انوثتك عشاني.
وتحرك جواها اسرع وهو يشخر بمتعه وتاوه رجولي وقذف شهوته في انوثتها الساخنه
وبعد لحظات كانت ملاك متوسده صدر ادم وهو يدخن سيجارته: شهقت ملاك بصوت عالي يالهوووي انا نسيت اولاد اكيد هدوئ ده كله ماقبل العاصفه زمانهم بيعملو كارثه واقفت ملاك وهي لبسه قميص ادم وكنت عايزه تروح تشوف التؤام قصي وعدي ولار بس منعها ادم
وبجنون وغيره: الف مره قولتلك ماتطلعيش قدام الولاد كده غيري لبسك
ملاك: حاضر يا حبيبي ودخل ادم يعمل دوش. و ملاك غيرت لبسها
(ايوووه لسه ادم زاي ماهو يغار حد جنون علي ملاك حتي من عياله وعندهم التؤام الي اصبح عمرهم 6 ولار 3 وفي كمان بيبي في طريق)
12
★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في شركة ونيس القاضي
كان ايمن في مكتب ابوه يحظرو للاجتماع عقد صفقه مع شركة ثاني لتصدير ولاستيرد الاقماشه
وكان احمد ابو جنات كمان موجود هو ليه نص الاسهم في شركه
ونيس: يبقي كده اتفقنا وكمان يا ايمن انا عينتلك سكرتيره جديده عشان السكرتيره القديمه اخذت اجازه ايمن: “بدون اهتمام “تمام اهم شي تكون فاهم نظام الشغل معاي.
وطرق الباب ونفتح وداخلت نورسين وهي مشغوله بالملفات الي في ايديها ورفعت رأسها وتصدمت وايمن ماكناش اقل منها في صدمه.
ونيس: دي هي السكرتير نورسين العلام عندها خبره سنتين شغل في شركات مش هنلقي بمواصفاتها في وقت الضيق ده
ايمن: هئحم تمام يبقي يلا علي شغلك عايزك تنظامي جدوال مواعيدي وتجيبلي قائمة بمبيعات السنه. الي فااتت والسنه عايزهم علي مكتبي دلوقتي
10
تصدمت نورسين ده من اول يوم كده يصعب عليها الشغل شكلها هتتعب معاه اوي
12
وفي نفس الوقت اتفتح الباب بدون حتي مايخبط وداخل منه آسر بكل هيبه وهو يتخطهم ويقعد علي كراسي متعاه بكل غرور
احمد “بأحراج ” ابن اخوي آسر ومحامي الشركة الجديد
13
★★★★★★★★★★★★★★★★★★
كنت نعيمه قعده في حدايقه هي وغرام وجنبهم زين يلعب بالعاب
غرام: عمتي انا عايزه اطلب منك حاجة “وكنت تحكي بتوتر وخجل”
نعيمه: اولإ قولت اي علي عمتي دي انا عايزه اسمع منك كلمة ماما نعيمه فاهمني. وثانيآ ياحبيبتي بلاش كسوف احكي باللي انتي عايزه
غرام: انا عايزه اخالص دارسه نفسي اول اكون دكتوره اطفال عشان بحبهم اوي انا بسبب وفاة بابا الله يرحمه ومرض ماما واقفت الدارسه وانا في صف اول ثانوي مفروض اكون ثالثه ثانوي “كنت تحكي حزن كبير علي حلمها الي مشعارفه تحققه)
نعيمه: حبيبتي ده من حقك وانتي شاطوره وتدرسي وتحققي حلمك عشانك وعشان مامتك تكون مبسوطه بيكي انا هحكي مع ارسلان يسجلك في مدرسه خاصه
غرام: حضنت نعيمه بفرحه”انا متشكره اوي يا احلي عمه في دنياه”
زين: “واقف وهو حاطط ايدي في وسطه بطفوليه ” بتحضنو بعض وسيبني كده انا كمان عايز احضانكم وجري يحضنه فيهم
وفي لحظه دي داخلت عليهم نادين و وراها الخادمه
نادين: هاي
الخادمه: اسفه يا نعيمه هانم بس داخلت غصب عني
نعيمه: انتي لسه عندك دم عشان ترجعي هنا ثاني اطلعي برا
غرام “كنت عقده حواجبها بستغراب ومش فاهمه اي بيحصل ومين دي)
زين: ماما
10
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في مركز الشرطه
نفتح باب مكتب النقيب ارسلان بهمجيه وداخل وهو يقعد بدون استأذن (كلنا بنعرف مين يقادر يعمل كده 😂)
ارسلان: “هو لسه بصاص علي ملفات الي بأيدو ومرفعش راسه وهو عارفه من طريقة فتحته لباب كده ”
انت مش بتتعلم الذوق ابدآ ماتنساش انك داخل مركز شرطه ومكتب النقيب
ادم: تؤ تؤ تصدق لو مقولتليش ماكنتش اعرف
طيب ياسيادة النقيب ندخل في مهم بقي شغل اي اللي عايزين نعملو لانه وحشني اوي الشغل بصراحه
14
ارسلان: بص انا بقلي شهرين بشتغل في قضية عصاببة بتوزع مخدارت في شوراع وماعرفتش امسك عليهم طرف خيط كل ما نحدد مكان ونعمل مدهمات بيوصلهم الخبر
ادم: في حد بيوصل الاخبار جاسوس بينكم بتشك في حد
ارسلان: و’هو يرفع سيجارة وحاطها بين شفايفه ويمتصها ونفث دخانها’ هو انا شاكك بس لقي دليلل يثبت الاول
انت بخبرتك السابقه ومعارفك عايزك تساعدني
ادم: ده بس غالي وطلب رخيص عايزهم يقولو (الجوكر)
رجع للساحه
طرق الباب
العكسري: ده ملف قضية وصلتنا اليوم جريمة محولة قتل
اخذ ارسلان الملف وحاطه علي طاوله بدون اهتمام
14
★★★★★★★★★★★★★★★★
عادل: الحقيره دي عملت عملتها وهاربة من هنا
علي “بسرحان وهو يفكر ” : انت فاكره ممكن تكون راحت لحد من اقربها
عادل: اقرب اي معندش حد من جهة امها و
+
علي: انا عرفت مكانها ……
11
يتبع✨
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية هوس النقيب)