رواية هوس النقيب الفصل الثاني 2 بقلم نونا
رواية هوس النقيب الفصل الثاني 2 بقلم نونا
البارت الثاني
البارت مش مفروض ينزل الليلة بس عشان عجبني تفاعل ع البارت الاول ياريت يبقي دائمآ كذا +تفاعلو بنجمة وكومنت ولاتنسو تعليق بين الفقرات واتمني ليكم قراءة ممتعةة✨
12
البارت مش مفروض ينزل الليلة بس عشان عجبني تفاعل ع البارت الاول ياريت يبقي دائمآ كذا +تفاعلو بنجمة وكومنت ولاتنسو تعليق بين الفقرات واتمني ليكم قراءة ممتعةة✨2
★★★★★★★★★★★★★
بعد ما اخذت كل الفلوس والذهب الي كان من امها ومعاهم الورقة فيها عنوان
دموعها كنت ترسم طريقها علي خذها الناعم وصوت شهقته العالي وهي تبص علي بيتهم للمره الاخيره هناا كانت كل طفولتها مع ابوها وامها ودلوقتي اصبحت لوحدها طلعت وهي بتمشي بخطوات سريعه ومتوتره وهتموت من الخوف وهي تلف طرحة علي وجها وطلعت من مزرعة بأكملها وهي تجري بسرعه بدون ماتبص وراها
كنت لليلة عاصفه وسماء بتمطر كأنها هي كمان زعلانه علي الي بيحصل مع بطلتنا الصغيره
كنت ساعه 4 الفجر
وهي بتمشي علي طريق ولبسها مبلول من المطر وترجف من البارد وتلفت بخوف وهي تبص علي شاحنة كبير جايه وراها واقفت جنبها وكان فيها شايب كبير في العمر
الحاج فوزي: بتعملي اي هنا في الوقت المتأخر ده يابنتي وعيونه تبص علي هيئتها الغريبه
غرام: ياعمووو بترجاك ممكن تساعدني اروح من هنا
بعد ماركبت معاه غرام وكان الحاج فوزي بيسألها: عايزه تروحي فيناا
غرام: عاوزه اروح المدينة
(كان الحاج فوزي من برا المنطقة وجاي هنا عشان الشغل بيشحن مواد غذائيه من المدينة وكان راجع لبيته بس كانه ربي بعثو عشان ينقذ غرام ويساعدها تبعد من هنا)
1
الحاج فوزي: تمام يابنتي انا هساعدك حتي لو محكيتليش اي قصتك
سندت غرام راسها علي شباك ودموعها موقفتش عن خدها وهي تفتكر امها وجريمة الي عملتها وهي تدافع عن نفسها ومستقبلها و وجهتها المجهولة؟
الحاج فوزي (وهو يهز كتفها) :يابنتي فوقي بقي نحنا وصلنا
صحيت غرام بخضه. هي تبص حوليها وقبلها وجه الحاج فوزي البشوش وهو يهديها ويقولها انهم وصلو المدينة
الحاج فوزي: ماقولتليش يابنتي انتي جاي هنا لوحدك وفي نص الليل وهاربه كمان
قد يعجبك أيضاً
لعنة عشقي المحرم بقلم NonaAl12
لعنة عشقي المحرم
282K
3.6K
فاكهة حب محرمة دائمآ ماتكون لذتها مختلفه رغم كونها محرمة الا اننا لا نريد سواها هي تلك الدخيلة اللتي احبها منذ نعومة اظافرها منذ انا كانت تمسك بيده وياخذها لشراء الحلوه…
عشق صقر البدو بقلم Taeh12uars
عشق صقر البدو
14.1K
415
ماذا يحدث عندما تتصادم العادات والتقاليد البدويه مع فتاة عاشت بعيد عنها ماذا يحدث عندما تلتقي مع صقر البدو يالله لقد اشفقت عليك يا صغيرتي لقد وقعتي مع كبير البدو
حارة الباشا+١٨ بقلم Toli566
حارة الباشا+١٨
591K
14.9K
من هو ؟! هو الباشا كبير حارة الباشا . قوي لا يهاب أحد بل الجميع يهابوه هو . ذو كلمة مسموعة لا ترد أبدا . وان حكم بأمر لا يستطيع أحد ان يغير رايه . متزوج من ثلاث لماذا لا…
نــااار وهدنـــــه +٢١ بقلم SaraAhmed54054624
نــااار وهدنـــــه +٢١
606K
30.3K
رواية مشتعلة بالعشق، الصراع، والجنون… حيث لا هدنة تدوم، ولا نار تنطفئ!
أحبتني ملكه من الجن +21 بقلم AmiraMohamed153
أحبتني ملكه من الجن +21
339K
10.3K
هو لقد كنت وحيد رغم اني متزوج ولي اخوات ولي اهل كثيرين لكن دائما بعيد كل البعد عنهم رغم اني كبيرهم وانتي يا جنيتي الفاتنه لا أعرف كيف ظهرتي في حياتي ولاه احد يعرف بوجود…
في وكر الفهد +21 بقلم naynanos63
في وكر الفهد +21
404K
5.2K
احاول إشعال النار بالثلج كمن يحاول إخماد نار الحب بالكلمات..
عاجر بقلم Zainab_majid00
عاجر
4.2M
324K
رواية ( عاجر ) قصة عراقية حقيقية لشخصية اعرفها معرفة شخصية سأرويها لكم بقلمي زينب ماجد
غرام (بحزن) انا قصتي طويله ياعم مش هقادر اشرحلك وبصت علي مكان كانو واقفين قدام بيت بسيط الي كان بيت الحاج فوزي
الحاج فوزي: انزلي بقي يابنتي انا جبتك معاي لبيتي هنا وماتخفيش عليكي امان الله
نزلت غرام وكنت بتمشي بكسوف وراه فوزي الي فتح الباب وهو ينادي علي جوزته
2
رقيه: انا هنا يافوزي وبصت علي غرام بذهول وقالت بتسأل مين دي
حاج فوزي: دي ضيفه يارقيه تفضلي ياغرام يابنتي
ودخلت غرام وهي تسلم علي رقيه الي كنت نظرتها مش مرحبه بيها وقعدت علي كنبة
رقيه في مطبخ بصوت غاضب: اي ده لقولته من كل عقلك الله يعلم اي قصتها ونبتله فيها وحده ماتعرفهش لقيتها ماشيه في طريق و في نص الليل وبعدين ماتنساش عندنا ولدين شباب في البيت وماينفعش تفضل البنت دي هنا
فوزي: قصري حسك البنت هتسمعك وليه ناقصة عقل
10
وسمعت غرام كل حكيهم وكنت مخنوقه وهتموت من الحزن (هي لسه صغيره علي كل الوجع ده )
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
في مركز الشرطه
النقيب ارسلان: ماينفعش كده لو معرفتش رئيسهم مش هنستفد حاجة من المداهمات اللي عملنها دي
1
الضابط: ايوه كلامك كله صاح نحنا لينا اكثر من شهر بنشتغل علي قضية دي ومفيش تقدم
ارسلان: بس لو نقدر نعرف مين يوصلهم في معلومات في بينا خاين هنا ولو اقدر اعرفو هيندم اشد الندم
وقطع كلامهم صوت طرق الباب: العسكري وهو يلقي تحية سيادة النقيب ارسلان في وحده برا بتقول عايزه تشتكي علي جوزها
ارسلان: داخلها
المراه: ياسيادة النقيب بترجاك تساعدني ده بيضربني كل يوم يصبحني علي علقه ويمسني علي علقه حتي بص وجهي وشالة نص الطرحه وكان وجها كله اثر ضرب وعنف
ارسلان: وهو بيكتب تقرير بعتقل جوزها بسبب شكوه جوزته بتعدي والعنف معاها
8
★★★★★★★★★★★★★★★★★★
كنت هالة ماشيه جهة بيت غرام عايزه تتطمن عليها وجايبلها اكل وتفجاءة بالباب مفتوح دفعته وهي تنادي علي غرام
هالة: فينكي ياغرام تعالي بصي جبتلك اي عايزك مره دي تاكلي وشهقة بصدمة ووقعت منها اطباق الاكل وهي تصرخ بصوت عالي وهي تبص علي عادل الغرق في دمه
وصل صوت صرخ هالة لزوجها علي الي كان برا عايز يروح للشغل وجري جهة بيت عمه وهو يتبع صوت صريخ هالة وهو كمان اخذ الصدمة وهو بيحضن في جوزته اللي تصرخ وتعيط وهو يبعدها عنه وجري لخوه وهو يلمس جهة النبض وكان لسه في نبض وضعيف
والكل تجمع في بيت (ناصر) ولكل كان مصدمو صرخة عفاف بقوه وهي تلطم وجها: يالهوووووي عليك ياضناي مين عمل فيك كده وووووه وكان بتصرخ وتعيط
حاجة سلطانه: كنت رجليها مش حملها وهي بتمشي بعكزها جهتهم وهي تدعي ياربي جيب العواقب سليمه يارب سترك لتكون حصلت حاجة في بنتي غرام
وتصدمت بحفيدها عادل مطعون من ظهرو
صوت سيارة الاسعاف وصوت صرخ وبكاء مختلط بصدمة والشرطة تطوق المكان
الكل كان في صدمة ازاي يحدث كده
حفيد لعائلة الهوراي واجد. في بيت عمه غارق في دمائه مطعون من ظهره والحفيده الاصغر غرام مفقوده حتي الان ولا يجود لها اثر
والخبر انتشر في كل منطقه حد بيقول انها مخطوفه وحد بيقول هي اللي قتلت ابن عمها وانتشرت الاشاعات
وقع سعيد مفترش الارض فاقد الوعي وصرخت عهد بقوة اللي كنت حضنه امها: باااااااباااا
6
★★★★★★★★★★★★★★★★
فتحت الباب وكنت طالعة بعد ماسمعت كلام رقية خبطت في شاب اتفاجاء بجمالها الفاتن
وقال بهيام :انتي حورية ولا اي ده بيتنا ولا دخلت البيت الغلط
مشيت متجاهله كلامه وهو ينادي عليها يسألها هي مين
طلع علي صوته ابوه وامه وعرفو انه غرام سمعتهم. مشيت
فوزي: اهو رتحتي بقي مشيت بعد ماسمعت كلامك
★★★★★★★★★★★★★★★★★
كنت ماشيه بضايع وهي اول مره تجي المدينة متعرفش عنها حاجة وقفت تاكسي وهي تركب
صاحب التاكسي: علي فين يا انسه
غرام وهي تطلع ورقة فيها عنوان: عايزك تاخذني لعنوان ده
وبعد لحظات كان التاكسي واقف قدام فيلا جميلة بتصميم حديث حسبت غرام شوفير وهي تنزل وتبص علي فيلا لا دي قصر بأعجاب ودخلت بخطوات متردده وهي تدفع باب الحديقة ودخلت وهي تبص علي مكان
وتفجاءة بالباب اتفتح وخرج منه طفل صغير بيجري بشقوه وتجري وراه الخادمة
الخادمة: تعالي هنااا يا زين حرام عليك تعبتني
وقف زين وهو يبص علي غرام بستغراب: واو انتي مين انتي اميره صووح وهو يصفق ايده (ببرأءه)
وقف زين وهو يبص علي غرام بستغراب: واو انتي مين انتي اميره صووح وهو يصفق ايده (ببرأءه)
13
الخادمة: مسكتك
وبصت علي غرام هي كمان بستغرب :تفضلي ياهانم اساعدك في اي
غرام: انا عايزه طنط نعيمة
تعالي معاي ودخلو الفيلا وكانت حلووه اوي من جوا كلها بديكور ابيض واثاث متناسق مع درجات الغامق والفاتح نعيمة كنت تحب التنسيق الالوان
كنت جالسه علي كنبة تخيط الاقماشه
الخادمة: ياهانم في وحده تقول عايزه تشوفك هناا
قلعت نعيمة نظرتها وهي تبص علي غرام بذهول من جمالها وشكلها الجميل الملامح دي مش غريبه عليها
نعيمة: تفضلي يا بنتي
غرام: عمتي انا غرام بنت اخوكي ناصر الله يرحمه
وقربت وهي تعطيها الورقة الي كنت رسالة من اخوها ناصر قرئتها وعيونها دموع وقربت من غرام تحضنهااا
وبعد احضان وعيط ودموع كنت غرام قعده علي كنبة جنب عمتها نعيمة وهي بتمسح علي شعرها
خلاص ياحبيبتي كفاية دموع بقي قطعتي قلبي عليكي مامتك هي دلوقتي في مكان احسن من هنا
غرام (وهي تبعد عن احضان نعيمة ) عمتي انا عملت حاجة وحشه اوي
وحكتلها كل حاجة حصلت معاها: وانا واللهي مكنش قصدي اذبحو بس هو كان عايز يغتصبني ومعرفش دلوقتي لو هو مات ولا لسه عايش
نعيمة بصدمة ودموع علي طفلة اخيها ازي كده تتعذاب وتوجة كل ده لوحدها
7
★★★★★★★★★★★★★★★★★★
جنات وهي تشرب قهوته وتحكي بالتلفون مع امها وحست بأيدين تلفت علي خصرها
ايمن (بهمس جنب وذنها) مراتي الحلوه بتعمل اي
وتغيرو ملامح وجه جنات وهي تسمع كلام امها وتسرعو نبضاته بس بسبب ذكر اسمه
امها: راحتي فين يابنتي مش سمعاكي
جنات بتوتر: هقفل دلوقتي ياماما ايمن يندهلي
ايمن: مالو وجهك كده اصفر وكنت عايزه اي حماتي
جنات(بأبتسامة صفره) ولا حاجة بتقول ابن عمي أسر رجع من سفر ……..
10
يتبع…
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية هوس النقيب)