رواية هوس النقيب الفصل التاسع 9 بقلم نونا
رواية هوس النقيب الفصل التاسع 9 بقلم نونا
البارت التاسع
تفاعلو بنجمة و كومنت ياجميلات ولا تنسو التعليق بين الفقرات + اتمني ليكم قراءة ممتعةة🧚♀️
11
**************************************
صحيت غرام الصبح وهي تتمطط كالقطط وشعرها الذهبي خصلات علي وجها الفاتن وكتف القميص نازله وبين جزء من نهودها بصت حوليها في غرفة وسترجعت احداث مبارحه ووقعت عيونها ع ذاك الجالس علي كنبة وعيونه تبص عليها بالمعه غريبه اربكتها نظرته ليها واقفت وهي تعدل من شكلها وبأبتسامه قالت
5
غرام: صباح الخير “لما يأتيها اي رد منها ” شعرت بالغيض منه وزعلت في نفسها اوي اي الحجر ده ونحنت تعدل غطاء سرير ورتفع القميص ووضحت مؤخرتها وساقيها البيضاء ابتلع ذاك الجالس ريقيه برغبة احتلات كامل جسمه وقف واتجاه لعندها ومسكها من ايدها تلفت ليه غرام بخضه لزقها في حائط وحصرها بايديه
5
ارسلان = اي الحركات اللي بتعمليها دي يعني بتحولي تغريني مثلآ “ونطق بسخريا” تؤ تؤ ياصغننه ده مايحصلش كده “ضغط علي خصرها اكثر وتألمت غرام حتي دمعت عيناها الفيروزيه”
5
غرام= انا مش فاهمك بتقول اي انا حتي ما عملتش حاجة ولو قصدك علي نقش الحنه دي كان فكرت جنات
ارسلان= الحركات دي مش عليا انا فاهمه غيري لبسك ده غوري من قدامي
“انتفضت غرام من صوته العالي وهي تذهب من امامه ودخلت الحمام وزرعت بقوه ونسندت علي باب تكتم شهقتها ونزلت دموعها بغزره”
9
“اخذه المزهريه واطلقها في حائط بغضب من نفسه وانه مضطر يعملها كده بس عشان يحميها من نفسه”
6
بعد لحظات خرجت من حمام وهي ترتدي فستان طويل بكمام بالون زهري وشعرها الذهبي منسدل علي كتافها
اما ارسلان كان جالس امام الطاوله وفي يديه تلفونه ويشرب قهوه وسفرة الافطار كما هيا
ارسلان= تعالي افطري عشان نرجع البيت
قربت وقعدت علي كرسي وهي تأكل بصمت ولما ترفع بصرها من صحنها
اما هو اكتفه بشرب القهوه وتدخين سيجارته وهو يتصفح بالتلفون واقف من جنبها وطالع البلكونه وكان يحكي بعصبيه بالتلفون
ارسلان =لو خالصتي وجهزتي نفسك يلا
هزت غرام راسها بأيجاب واخذت شنطتها وهي تمشي جنبه كانت تنظر الي هيئته الرجوليه كانت تاكد تصال الي كتافيه بطولها القصير ونعومتها عكس ضخمته
5
ركبو العربيه وكانت بس تنظر من شباك وسرحانه تفكر. في كل الاحداث اللي حصلت معاها من موت امها لهروبه الزوجها اللي بينا من اول هتتعب فيه جدآ “غرام لا تنكر انجذابها ليه هو شخص مهلك الرجوله والهيبه وكأي فتاة في عمرها اكيد هتنعجب بيه وتنشد ليه”
5
رجعت للواقع عندما توقفو امام القصر ونزل ارسلان ونزلت وراه غرام ونفتح الباب وكان زين اللي يجري علي احضان ابوه
قد يعجبك أيضاً
لعنة عشقي المحرم بقلم NonaAl12
لعنة عشقي المحرم
282K
3.6K
فاكهة حب محرمة دائمآ ماتكون لذتها مختلفه رغم كونها محرمة الا اننا لا نريد سواها هي تلك الدخيلة اللتي احبها منذ نعومة اظافرها منذ انا كانت تمسك بيده وياخذها لشراء الحلوه…
عشق صقر البدو بقلم Taeh12uars
عشق صقر البدو
14.1K
415
ماذا يحدث عندما تتصادم العادات والتقاليد البدويه مع فتاة عاشت بعيد عنها ماذا يحدث عندما تلتقي مع صقر البدو يالله لقد اشفقت عليك يا صغيرتي لقد وقعتي مع كبير البدو
حارة الباشا+١٨ بقلم Toli566
حارة الباشا+١٨
591K
14.9K
من هو ؟! هو الباشا كبير حارة الباشا . قوي لا يهاب أحد بل الجميع يهابوه هو . ذو كلمة مسموعة لا ترد أبدا . وان حكم بأمر لا يستطيع أحد ان يغير رايه . متزوج من ثلاث لماذا لا…
نــااار وهدنـــــه +٢١ بقلم SaraAhmed54054624
نــااار وهدنـــــه +٢١
606K
30.3K
رواية مشتعلة بالعشق، الصراع، والجنون… حيث لا هدنة تدوم، ولا نار تنطفئ!
أحبتني ملكه من الجن +21 بقلم AmiraMohamed153
أحبتني ملكه من الجن +21
339K
10.3K
هو لقد كنت وحيد رغم اني متزوج ولي اخوات ولي اهل كثيرين لكن دائما بعيد كل البعد عنهم رغم اني كبيرهم وانتي يا جنيتي الفاتنه لا أعرف كيف ظهرتي في حياتي ولاه احد يعرف بوجود…
في وكر الفهد +21 بقلم naynanos63
في وكر الفهد +21
404K
5.2K
احاول إشعال النار بالثلج كمن يحاول إخماد نار الحب بالكلمات..
عاجر بقلم Zainab_majid00
عاجر
4.2M
324K
رواية ( عاجر ) قصة عراقية حقيقية لشخصية اعرفها معرفة شخصية سأرويها لكم بقلمي زينب ماجد
ارسلان = ابني البطل عامل اي
زين = نمت مع تيتا وحكتلي قصص كثير وعملنا كيك مع بعض
5
وبعد ما شاف غرام نزل من احضانه وذهب عندها وحضنها جامد وتعلق برقبتها وطبع قبلات كثير علي خدودها وغرام كنت تضحك
كان ينظر اللي ذلك المشغب الصغير الذي اخذ ما لما يستطع هو اخذه
ودخلو للقصر وكانت في استقبلهم نعيمه بزغروته
نعيمه :حبايب قلبي العرسان نورتو ياحبيبي وحضنة ارسلان وهو طبع قبله علي راسها وايدها وقعد علي كنبه
نعيمه :حبيبتي صباحيه مباركه ياعروسه يووووه مالك وجهك مخطوف كده ومصفره يابنت
6
غرام =”بابتسامه” ولا حاجة ياماما ماتقلقيش انا بس وحشني الصغنن ده وهجمت علي زين تدغده وهو بيضحك وبيجري وغرام تجري وراه وتضحك من قلبها
ارسلان = “ولي اول مره ابتسم لابتسامتها” وشرد فيهم هتقولو متخلف بس. ايوه بيحسد ابنه😂
7
نعيمه=”بنظره خبيثه لي ارسلان” انت يا ولاه بعرفك غشيم انت مزعل البنت مش كده في حد عند الملاك ده وبيزعلها انت بترفس نعمه في غيرك يتمنها
ارسلان= مفيش يمه اي الكلام ده مالك انتي
نعيمه = ايوه بقولك بس علشان لو فكرت تزعل البنت الغلبانه دي هتلقيني فوشك
5
وقف ارسلان وهو يطبط علي كتاف امه وطالع الجناحه الخاص و اول ما داخل شاف انه في حاجة متغيره كان في عطور نسائيه جنب عطوره وفتح الدولب كان فيه ملابس نسائيه فساتين وقمصان نوم ومسك واحد من قمصان النوم اللي جذاب انتبه وعجبه كان احمر وكله دانتيل وشرد بخياله انه غرام لبسه ليه قفل دولب بعصبيه وهو بيمسح علي لحيته ويطرد الافكار القذره من راسه “نعيمه طلبت من خادمه تنقل كل حاجات غرام لجناح ارسلان بحسبت انها خلاص بقيت مراته”
قلع القميص اللي كان لبسه وداخل الغرفه الخاصه برياضه كان ارسلان يحب يلعب ملاكمه يفرغ كل طاقته فيها لما بيكون في حاجة شغله دماغه داخل وفضل يلعب ويلعب لحد ما نزف جرحه
6
غرام كنت بتلعب مع زين بالوان ويرسمو ولطخت فستانها و وجها بالوان كانت عايزه تغير فستانها ولما دخلت غرفتها مالقتش حاجة من لبسها
غرام= “بغباء وتسأل” ماما نعيمه فين راح كل لبسي
نعيمه= انا طلبت من فاديه تنقل كل حاجاتك لغرفة زوجك ياحبيبتي يعني فوق في جناح ارسلان
بلعت غرام ريقيه
5
غرام = هو انا عملت اي في نفسي ياربي هو عامل زاي الثور الهيج معصب ويزعقلي طول الوقت
نعيمه= قولتي اي ياحبيبتي مش سمعاكي
غرام = ولا حاجة بس قولت هروح اغير فستاني انتزع
نعيمه= “ربنا يقدرني علي فعل الخير😂”
11
وصاعدت غرام الدرج وصلت امام باب جناح وزفرت انفاسها وهي تشجع نفسها انها تدخل فتحت الباب ودخلت رأسها وتوقعت انه مش في جناح اصلآ دخلت وقفلت الباب وراها وهي تتفحص الغرفه بعيونها للمره الثانيه تدخلها وشهقت بخضه لما انفتح باب جنبي في الغرفه وطالع منه ارسلان صدره عاري وكتفه ينزف وقطرت العرق تتصبب من شعره
5
غرام”قربت منه وقالت بخوف عليه” كتفك بتنزف ازاي حصل كده انا هروح اتصل ع دكتور ولتفت هتمشي بس ارسلان سحبها لحتي تخبطت في صدره العريض وهو يبص علي عيونها اللي تشبه عيون القطط متوسعه بصدمه وخوف
ارسلان= دكتور اي اللي هتتصل بيه هااا
غرام = جرحك بيعورك مش كده قولت اتصل بدكتور
ارسلان = “بعدم مبالاه” مفيش داعي
غرام = طيب انا اعملهاك فين الاسعافات الاوليه
بعد ارسلان ايديه عنها وهو يشورلها علي حمام وقعد هو علي سرير
قربت غرام قعدت عند رجله وقربت تمسح الجرح وتنفخ عليه براحه اما ارسلان كان يتأمل جمالها المهلك لي قلبه كانت مشغوله بتضميد جروحه وهو مشغوله بحفظ تفاصيلها و بلع ريقيه برغبه لما عيناه وقعت علي شفايفها المكتنزه وشامه تحت شفايفها
غرام = خالصت هو كده كويس معارفش بس لازم تروح دك…. وقطع كلامها ارسلان وهو يخطف شفايفها بقبله هاديه المره دي ماكنتش عنيفه لا كانت ناعمه جعلت من غرام تذوب بين ايديه كان يمتصهم بجنون يمتص العلويه ويعض عليها بخفه وياخذ سفليه يفعل بها المثل كان يصدر اصوت استمتع (امممم اه ممموه) وايدو نزلت لتحت الفستان يضغط علي بطنها تأوهات غرام وسط القبله وستغل الفرصه يقتحم ثغرها يمتص رحيقها يمتص لسانها كانو الاثنين في عالمهم الخاص
وقطع الحظه دي اقتحم زين الجناح وهو يجري بفرحه
6
زين= غرامممي بصي انا عملت اي خالصت الرسمه شوفي حلوه ازي
بعدت غرام كامن صعقها مس كهربائي وهي تعدل شكلها غرام =في اي ياحبيبي
زين =كنتو بتعملو اي
غرام =ولا حاجة ياحبيبي “وكنت تحاول تنسي اللي شافه” تعال وريني اي رسمت دي حلو اوي
6
****************************************
عند جنات وايمن
كان يتأمل تلك النائمه ويبعد خصلات شعرها الاسود عن وجها الملائكي ونحني يطبع قبله علي ارنبة انفها المحمره تحركت جنات بأنزعاج وهي تفتح عيونها
ايمن= صباح الورد يا قمري
جنات = “بأبتسامه” صباح النور هو انت لسه ما روحتش العمل ليه
ايمن = كنت انتظار يبتدأ نهاري لما تصحي انت وبس
جنات = “وهي تعتدل في جالستها” الله علي كلام الحلو قولي عايز اي بقي
ايمن = احاااا قصدك اي انه انا مسمعكش كلام حلو لما عايز مصلحه
جنات = لا بس شايفه في بوقك كلام “واقفت تلبس طرف الرواب”
ايمن = عايزك تنزل لعند امي تحت هيجي عندها نسوان الجمعيه وانتي كنتها الوحيده عايزك تكوني معاها
جنات =”بزعل” بس انت تعرف اي حصل اخر مره روحت عندها هي دائمآ بتسمعني كلام مش حلو اوي
ايمن = بعرف بس مره دي علشان خاطري هي مرأه كبيره تحمليها بعرف قلبك كبير
جنات= اوكي بس عشانك
ايمن= “قرب طبع قبله علي جبينها” دي هي مراتي القمر
يلا يبقي انا هنزل اروح الشركه ابوي اليوم هيرجع من السفر عايز اخالص كل شغل قبل مايرجع
جنات = تمام
6
بعد ما نزل ايمن شغل جاهزت جنات نفسها ولبست فستان اسود بفتحه من عند الصدر وحملات عريضه وكان طويل وتركت شعرها القصير مفتوح مع مكياج هادي ايلاينر و مسكر و روج بينك وحاطت من برفانها الراقي كانت قامه في الانوثه وجمال “جنات كده دائمآ شيك في كل حاجة”
نزلت لتحت لقيت حماتها تزعق للخدم وكلهم بيجرو هنا وهناك
عاليه =لسه بدري كنت تتأخري اكثر “وبصت عليها من فوق لتحت” اي اللي انتي لبسه ده ارجعي غيري
جنات = اسفه ماهو انا كنت نايمه تعبانه من فرح ابن عمي غير كده مالو لبسي حلو
عاليه= وبتردي في وشي الكلام كمان لا بقي اضربي وخلاص نسوان اخر زمان
جنات = بس انا ياحماتي ماغلطتش فيك ابدآ
عاليه= واللهي انا… وقطع كلامها وصول صديقاتها
عالية =تفضلو تفضلو زرتنا البركه نورتو بيتي ياحبايب قلبي
جميلة = حبيبتي ازيك وحشتني
امل = يوووه ده انتي لستك شباب حتي بعد ماجوزتي ابنك
عاليه = ايوووه لستني صغيره (العجوز الخرافنه صدقت نفسها😂)
5
امل = معرفتنش مين القمر دي بسمالله مشاءالله ماتقوليش مرت ابنك ايمن
عالية “وهي تلوي بوزها ” ايووه هي مرت ابني
جنات = تسلمي ياطنط ازيك
جميلة = يوووختش بسكوتي اوي ولذيذه ابنك عندو ذوق
امل =انا سمعت ابوك راجل اعمال مشهور مش كده
جنات = ايوه ياطنط عندو شركات تصدير مفروشات واقماشه
“عاليه كنت هتموت بالغيره من جنات حتي صديقاتها اخذت كل اهتمامهم واخذت منها ابنها الوحيد”
عاليه = ايوه اصلو شغل مع جوزي شريك و جواز جنات وابني ايمن كلو عباره عن صفقات شغل وبس عشان شراكه وكده يعني اصلو انا كنت عايزه ازوج ايمن علي ذوقي بنت اختي دي جمال وعلم صلاة علي نبي كمله متكمله بس اهو نصيب غالب
5
امل = ايوه كل حاجة نصيب وبعدين دي قمر اوي ليقين هي وايمن لبعض
عالية = ابني الغلبان هو تشبك فيها وخلاص ولا ليقن ولا حاجة دي كمان مشعارفه تجيب لي ابني حته عيل دي زاي الارض البور مش نفعنه في حاجة
6
“هنا جنات خلاص لما تعد قادر علي تحمل كل هدا الاهانات واقفت وهي تاخذ تلفونها وشنطتها وطالعت من قصر بخطوات شبه جري”
7
**************************************
عند إسر
كان جالس يشرب قهوته ويتفحص اورق اخر قضية استلمها دخلت عليه سما اخته
سما: اخوووي حبيبي إسري بتعرف انك احسن اخ في دنياه
آسر= انجززي عايزه اي ياسما بلا كل المقدمات دي عند شغل كثير
سما= يالهوووي انت زاي عرفت هو انا يعني كنت عايز اروح عيد ميلاد صحبتي وماما قالتلي شوفي اخوك الاول
آسر = قبل الساعه 10 تكوني في بيت تتأخري ثانيه زايده اكون شحطك من شعرك لهنا
سما = احلييي اخ في دنياه بحبك اوي هروح اجهز نفسي
ابتسام إسر علي هبل اخته الطفله اللي مش هتكبر في نظره ابدآ
شوي ودخلت صالحه في ايدها فنجان قهوه وقعدت علي كرسي
صالحه = تفضل ياحبيبي قهوتك
آسر = تسلم ايدك ياست الكل
صالحه = ابني انت تعرف انك اول فرحتي وبكري انا مش مرتحه وانت كده شايفك بتدفن نفسك وكل وقتك في شغل انا عايزه افرح بيك لحد امتي كده هتدخل 35 اللي زيك بولادهم
آسر = “بعصبيه” يمه انتي تعرفي رأي في موضوع ده قفلو من زمان ومش عايز احكي فيه خالص مره ثانيه لما يجي الوقت راح اتزوج
5
صالحه = “بغضبه وغصه علي ابنها ” اي لحد امتي وانت عايش علي ذكريات بنت احمد خلاااص جنات شالها من بالك خالص دي تجوزت يا ابني وشافت حياتها الله يرضا عليك يا ابني شالها من بالك وعايش حياتك زاي ماهي عايشه حياتها
آسر = كفاااايه خلاص يمه
طالع من مكتب وساب امه وراه تعيط علي حاله اللي وصلها ابنها
بعد لحظات كان راكن العربيه امام البحر نازل وهو يزفر في انفاسه ومشي خطوات المكانه المفضل كان كل مايكون مخنوق يجي لهنا. واستغراب لما شاف عربية جنات وعقد حاجبيه وهو يشوفها قعده عند صخره كبيره امام شطئ البحر
آسر= بتعملي اي هنا
جنات= “واقفت بخضه وتمسح دموعها” إسر
آسر= مسكها من ايدها وسحبها حتي اصبح وجها مقبل وجه ” : انتي بتعيط في اي مالك
جنات= ولا حاجة بس مخنوقه اوي انا تعبت بجد تعبت اوي يا آسر
آسر = خذها في احضانه وشدها ليه اكثر وجنات كنت تعيط بنهيار
بعد لحظات بعدت وجها من صدره وكنت ملامحها محمره من كثر العياط “حاوط آسر وجها بكفوف ايديه الضخمه ” وسند جبينه علي جبينها وقال بهمس
آسر= كده احسن يقلب آسر
جنات = ايوه
آسر= انتي كنت تعرف مكان ده مكاني المفضل
جنات = بعرف من زمان سمعت مره من ارسلان وبعد سافرك كنت كل مره اجي هنا صار مكاني المفضل حتي انا كل ماكون مخنوقه اجي هنا
آسر = انتي لسه بتحبني
جنات = و”هي تبعد عنه” ده كان زمان معدتش هذاك الطفله اللي بتعشقك يا إسر انا تغيرت اوي
وكنت هتبعد ولتفت عايزه تمشي بس واقفها اسر لما حضنها من وراه وضعت بين ايديه من صغر حجمها كنت ناعمه مقارنه بيه
جنات = اسر ابعد ده غلط اللي بتعمل وحرام
آسر = انا بسببك معدتش افرق بين الصح والغلط والحلال والحرام انا ضايع بسببك
6
جنات = “وهي تدفعه من صدره وتضرب عليه ودموعها مغرقه خدها” لالا ليه عليك تعذبني كده حرام وبعدين ماتنسي اني مرأه متزوجه وده غلط اوي
وبعدت عنه ومشيت اتجاه عربيتها و ركبتها وطلعت
إسر = “كان يشد في شعره وقلبه نار ولعه” سببها حبه وغيرته وعجزه امامها
قلع قميصه و داخل البحر يسبح لعله يهدى قليلآ
*****************************************
دخلت هاله عند عهد اللي كانت نايمه علي سريرها وتحكي مع حبيبها معاذ
عهد = في اي مالك دخله علي الوضه كده ماتخبطي الاول اي القرف ده
هاله = عهد اسمعي انا عايزه احكي معاك انا حسابكي زاي اختي الصغيره وبخاف عليكي اوي في نهاية انتي اخت جوزي
عهد = يوووه اي المحن ده بليزز انجزز بقي واختصري عايزه اي بدل المقدمات دي كلها
هاله = انا شفتك بصدفه من يومين لما طلعت الفجر مع شاب في عربيه
توسعو عيون عهد بصدمه وقلبها ضرب بذعر
عهد = اي الكلام دي انتي جايه هنا تتبلي عليا ياوليه يامعفنه
هاله= عهد بطلي حركات دي انا ماليش في كلام ده انا كنت عايزه انصحك كأخت كبيره وبس اللي بتعملي غلط في حقك وحق اهلك وقدام ربنا كمان
5
عهد = اطلعي اطلعي برا يا بنت ال….. وكنت تدفعها برا الغرفه
هاله = انا هحكي لي (علي) كل حاجة
وكنت توخر لوراه وعهد تدفعها وتترجها بخوف انها تحكي مع اخوها علي كنت تحاول تمنعها وهاله تبعد وعايزه تمشي. لحد قربت من درج ودفعتها عهد و وقعت هاله من درج لحد تحت
صرخت سعاد اللي كنت هي وعفاف في صالون وطالعو رجاله عل صوت صريخهم ونصدمو بهاله اللي مفترشه الارض و تنزف
5
جري علي عليها وهو ياخذها في حضنه وقلبه يضرب بجنون وخوف عليها
هاله = ” بعيون مدمعه” ابني ابني يا علي بليز مش عايزه يموت ” وفقدت الوعي
كنت سعاد تعيط وعفاف كمان مصدمه ازاي وقعت وماحدش انتبه لي عهد اللي واقفه بصدمه فوق الدرج
*****************************************
في شركة
كان خلاص اخر الدوام دخلت نورسين بعد ما خبطت باب مكتب
نورسين = دول الاورق اللي فيهم كل صفقات مع شركة المنافسه
ايمن = اوكي حاطيهم هنا و خوذي الورق ده رجعي كمان
نورسين اوكي وجالست وهي ترجع الورق جنبه وكانو مشغولين اوي في شغل وكل شوي نورسين تسرح وهي تتأمل ايمن
وايمن كمان لحظ نظرتها ليه بس كان حبب يعمل نفسه مش منتبه
صدح صوت رنين تلفون نورسين في مكالمه الاولي فصلته ورن كمان وفصلته ورن مره الثالثه
ايمن = ردي ممكن تلفون ضروري
نورسين = اوكي
واخذت تلفون وهي ترد عليه وكنت اختها وصالها صوتها وهي تعيط
نسرين = بعيط الحقي يانورسين احنا في مستشفي بابا تخناق مع ماما عشان الفلوس ولما مارضيتش تعطيه طعنها بالموس واخذ الفلوس وهرب
6
صرخت نورسين واقع منها تلفون : مااااامااا
***************************************
في قصر ارسلان
كان ارسلان في مكتبه بشغل نفسه عن تفكير في تلك الفاتنه وفي تلك القبله لا يازل يحتفظ بطعم شفايفها
ازي يتجاهل وجودها وهي امام عيناه طول الوقت الان تغوي كي. ينتهكها
صحي من تفكيره علي صوت طرقات. خفيفه علي باب
ونفتح وكانت غرام دخلت بخطوات متوتره
غرام = انا كنت عايزه احكي معاك وبعتذر لو هعطلك عن شغلك
ارسلان = لا عادي اصلآ مفيش حاجة كنتي عايزه اي
غرام ” بتوتر وخوف من رفضه وكنت تفرك ايدها بعض” هو انا كنت عايزه اقولك يعني اكيد ماما نعيمه حكتلك الاول
ارسلان ” بنفاذ صبر” احكي يا غرام انا سمعك اي هو
غرام = انا عايزه اوي اخالص درستي
ارسلان ‘ بغضب” ……….
7
يتبع✨
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية هوس النقيب)