روايات كاملة

رواية متمردة في جحيمي كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم سندس عمر

رواية متمردة في جحيمي كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم سندس عمر

رواوية متمردة في جحيمي هي واحدة من أحدث الروايات الرومانسية التي نُشرت مؤخرًا وهي رواية للكاتبة المميزة سندس عمر التي قدمت مؤخرًا عدد كبير من الروايات المميزة التي جعلتها واحدة من أقوى الكاتبات الشابات في الفترة الأخيرة، ولهذا فمن الطبيعي أن نُرشح لكم اليوم أحدث روايتها رواية متمردة في جحيمي كي تسمتعوا بقراءتها كاملة في صفحة واحدة.

اقرأ ايضًا:

رواية متمردة في جحيمي كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم سندس عمر
رواية متمردة في جحيمي كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم سندس عمر

رواية متمردة في جحيمي الفصل الأول

_انا مش مجبره اني اتجوزك انت فاهم..!
راح قعد علي الكرسي ببرود وقال.. لا مجبره!
_ومين قال اني هوافق عليك يا زين..؟
زين.. بقيتي شاطره اهو وبتقولي اسمي.!
_زين حل عني..
زين.. وان قولت لا هتعملي ايه!؟
جميله.. هعمل كتير..!؟
زين ضحك بسخريه.. يا بنتي اتكلمي علي قدك..!
جميله قالت بجديه.. انا مبحبش اللي يستهزق بكلامي..!!
زين.. وانا مبستهزقش
جميله.. تمام وانا مش هتجوزك وبعد اذنك يلا قوم امشي..
زين.. انتِ مفكره ان هقوم امشي بالسهوله دي بتحلمي..
جميله.. انت عايز ايه بظبط يا زين مش كفايه اللي عملته.؟!
زين.. عملت ايه..!
جميله..انت هتستعبط..؟!!
زين قام وقف واتكلم بعصبيه.. اتكلمي باحترام علشان مزعلكيش وطبعا انتِ عارفه كويس اوي ان زعلي وحش وانتِ وابوكي واخوكي اكتر ناس مجربين زعلي..!؟
جميله تجهلت اللي زين قالوا وقالت.. اطلع برا يا زين..!
زين.. انا كده كده همشي بس قبل ما امشي هقولك علي كام حاجه كده..! ابوكي واخوكي مش هخرجهم من السجن اللي لما توافقوا تتجوزيني ساعتها بس هخرجهم وانتِ عارفه اني اقدر اخرجهم فكري ورقم تليفوني معاكي يلا سلام..!؟
زين قال كده ومشي وجميله راحت قعدت علي الكنبه بحزن شديد علي ابوها واخوها اللي اتسجنوا ظلم بسبب زين وافتكرت لما زين قعد يهددها انها لو متجوزتوش هو هيحبس ابوها مجدي وعلي اخوها ولما هيا رفضت وقالت انه مش هيقدر يعمل حاجه لقيت بعدها ب يومين البوليس بيخبط عليهم وبيحطوا الكلبشات في ايد مجدي وعلي وهيا كانت بتعيط بحرقه ولما راحت القسم وراهم الظابط قالها انهم بيتاجرو في المخدر*ات ولما قالتلهم في اثبات طلعولها ورق كتير لي علاقه ب بضاعات كتير جدا وفي وسط الورق دا كان في كام ورقه مكتوب في عدد اسلاحه وكمان لقوا مكان بتاع مجدي في اسلح*ه كتير جدا بس جميله فضلت تعيط وقالت ان الحاجات ظي مش حاجات ابوها واخوها بس هما طلعوها برا القسم ومجدي وعلي اتحكم عليهم ب خمستاشر سنه سجن. جميله فاقت من شرودها علي صوت خبط الباب قامت وفتحت بيأس وحزن شديد..
جميله بصدمه.. علي!!!!!

رواية متمردة في جحيمي الفصل الثاني

جميله بصدمه.. علي!!
علي.. ايوا يا جميله انا علي..!
جميله حضنت علي وهيا بتعيط..
جميله.. انت وحشتني اوي يا علي..
علي.. وانت وحشتيني اكتر يا حبيبتي..
جميله.. انت خرجت ازاي وفين بابا..؟
علي.. هحكيلك علي كل حاجه بس مش دلوقتي انا انا لازم امشي..!
جميله مسكت ايد علي.. لا متسبنيش ونبي يا علي..
علي.. لازم امشي يا جميله البوليس زمانه بيدور عليا لازم اروح اجيب اللي يكشف براءتنا انا وبابا علشان ناخد براء وبابا يخرج من السجن ونتجمع من تاني..!
جميله.. طب قولي هتعمل ايه..!؟
علي.. هجيب تليفون وهرن عليكي بس اهم حاجه تتاكدي ان تليفونك مش متراقب ولو البوليس جالك هنا قولي انك مشوفتنيش والحمدلله ان مفيش كاميرات تاني وانا بكره او بعدو هعدي عليكي وهديكي مبلغ كده ولو الز*فت اللي اسمه زين دا جي هنا اتطردي..!
جميله.. حاضر بس خد بالك من نفسك..
علي.. متقلقيش عليا اقفلي علي نفسك الباب كويس واوعي تقولي لاي حد اني جتلك هنا يلا سلام..
علي قال كده ومسك الشال اللي في ايدو وغطه بيه وشه ومشي و جميله قفلت الباب بخنقه وراحت قعدت علي الكرسي ومسكت تليفونها واتصلت ب رنا صحبتها المقربه.
جميله.. ايه يا رنا عامله ايه..؟!
رنا.. الحمدلله انتِ عامله ايه يا حبيبتي
جميله.. تمام بخير
رنا.. صوتك ماله يا جميله..؟
جميله.. مخنوقه جدا..!
رنا.. علشان علي وعمو مجدي..؟
جميله.. ايوا مخنوقه اوي علشان انا مش عارفه اعيش من غيرهم..!
رنا.. باذن الله يا حبيبتي ربنا هيكشف براءتهم وبعدين مش اللي لعب اللعبه القذ*ره دي زين؟!!
جميله… ايوا..!
رنا.. طب ولي يعمل كده.؟
جميله.. علشان عايز يتجوزني وانا قولتلي لا لما قالي انه هيزعلني علي علي وبابا وانه هيحبسهم افتكرتوا بيقول كده وخلاص بس اكتشفت انه بيتكلم بجد وعمل اللي قال عليه..!
رنا.. طب انزلي قابليني في الكافيه اللي كنا فيه اخر مره..!
جميله.. لي؟؟
رنا.. عايزه اكلم معاكي في موضوع مهم.؟!!
جميله بحزن.. ماشي هقوم البس..
رنا.. وانا كمان هقوم البس وهنزل بس متتاخريش..!
جميله.. حاضر سلام.!
جميله قفلت مع رنا وقامت علشان تلبس وبالفعل لبست ونزلت وكانت رايحه نحيه الكافيه في عربيه جات وقفت قدامها ونزل من تلت رجاله كان شكلهم ضخم اوي رشه علي وشها حاجه وشالوها ودخلوها العربيه..

رواية متمردة في جحيمي الفصل الثالث

 

فاقت جميله بعد فتره لقت نفسها متربطه في كرسي وفي حاجه ومحطوط لزق علي بؤقها. وبصت قدامها لقت زين واقف ببرود وحاطط ايدو في جيبه..
زين.. اسكتي يا جميله مش انا سمعت ان علي هرب من الس*جن..!
جميله بصتلو ورفعت حاجبها..
زين.. متردي ولا اخرسيتي..؟ ايه دا معلش مش نسيت اني حاطط لزق علي بؤق!
زين راح عند جميله وشد اللزقه بعنف.
جميله بألم.. انت ازاي تخطفني..!؟
زين بجديه.. تعرفي حاجه عن علي..؟!!
جميله بعصبيه.. انا هوديك في ستين داهيه علي اللي انت عملته دا..
زين.. ردي علي سؤالي.. تعرفي حاجه عن علي؟!.
جميله.. لا!
زين.. كدابه..؟
جميله.. مش عايز تصدق متصدقش..!
زين.. رجلتي شافته وهو نازل من عندك!!
جميله بنبره شديده.. ولما رجلتك شافته نازل من عندك مغفلهوش لي وخطفوا زي ما عملت معايا!!..
زين بصلها باستغراب وسكت.
جميله
فكني يا زين وسبني امشي علشان اللي بتعملو دا غلط وكفايه اوي اللي عملته في بابا وعلي..!
زين.. ما انا قولتلك وافقي علي الجوازه وهطلعلك ابوكي واخوكي من الس*جن..!؟
جميله.. الموت اهونلي يا زين من اني اتجوزك..!!
زين.. هو انتِ لي كرهاني اوي كده! مش انتِ كنتي بتحبيني زمان ولا انا بيتهيالي!؟
جميله.. اهو انت قولتلها كنت دلوقتي بقيت اكتر واحده بكرهك موضوع انك كسرتني وذلتني بتاع زمان دا لما كنت بحبك موضوع وعده وانا قفلتوا والموضوع بالنسبالي مات وكنت عادي لا بحبك ولا بكرهك ومش عارفه ايه اللي خلاك تيجي وتبقي عايز تتجوزني دلوقتي برغم انك مكنتش بطقني بس انا كنت رفضاك لو كنت فضلت ورايا اكيد كنت هوافق عليك لما اشوف انك بتحبني بجد دا لو بتحبني يعني انما اللي خلاني بقيت كرهاك اكتر ومبقتش عايزه اشوف وشك ولو شوفته ابقي عايزه اشرب من دم*ك حبس اخويا وابويا علشان مرضتش اتجوزك.. انت ازاي كده؟ انا مصعبتش عليك؟! مصعبتش عليك لما كنت كنت شيفاني وانا منهاره وواقعه علي الارض وبعيط لما الظباط جم واخدو ابويا واخويا قدام عيني وانا مش عارفه اعملهم حاجه كل اللي كنت بعملو بعيط علشان خايفه عليهم.. انت بجد معندكش قلب..! ازاي قلبك محسش بكسرتي وانا شايفه اهلي بيضيعوا وبيتحبسوا ظلم بسببك! ازاي عملت كده؟ بتنام ازاي؟! بتعرف تحط راسك علي المخده وانت ظالم؟! بتعرف تحط راسك علي المخده وانت حابس ابويا واخويا وعارف ان الورق اللي يودي في ستين داهيه والاسلحه والمخد*رات اللي الظباط لقوها في الشقه عندنا وهيا مش بتاعت ابويا واخويا وانت عارف كويس اوي ان الحاجات دي مش بتاعتهم وانت اللي حطاتهم وعارف انهم مش هيخدو اقل من 25سنه س*جن وكل دا لي علشان رفض اتجوزك..؟!
زين.. انا مكنتش هعمل كده ودايما بحس بتأنيب الضمير بس انا اكتشفت اني بحبك ومقدرش استغني عنك ولما مرضتيش انك تتجوزيني ملقتش طريقه غير دي
جميله.. انا بكرهك يا زين..!؟
زين بصلها بحزن وفاجاء دخل حد عليهم المخزن.
زين بصدمه.. بابا؟!!
سلطان.. مين دي يا زين وربطها كده لي.. وفي حاجه الراجل اللي اسمه مجدي وابنه علي طلعوا براء من الس*جن علشان في حد جي واعترف ان الحاجات دي بتاعته هو مش بتاعت له مجدي ولا علي؟!!
جميله بفرحه.. يعني بابا وعلي خدو براء..؟!
سلطان باستغراب..بابا وعلي ايه انتِ مين بظبط؟!

 

رواية متمردة في جحيمي الفصل الرابع

 

الفصل الرابع من رواية متمردة في جحيمي لا يزال قيد الكتابة، اكتب تعليق ليصلك أشعار بمجرد نشر الفصل على الموقع.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى