رواية نبض مكتوم الفصل الثاني عشر 12 بقلم جنة الرحمن
رواية نبض مكتوم الفصل الثاني عشر 12 بقلم جنة الرحمن
البارت الثاني عشر
منه :انتي
البنت :اه ازيك يا منه عامله ايه
منه :الحمد لله كويسه وحشتيني اوي يا منون و حضنتها
منه :وانتي اكتر والله متيجي نروح اي كافيه نقعد شويه عشان وحشتيني اوي
منه : فكره حلوه ثانيا بس
منه :ليلي هنا
ليلي و هنا :نعم..
منه :انتو روحو انا هقعد مع منه شويه
ليلي :اوكي يا روحي خلي بالك من نفسك يلا يا هنا
هنا :يلا باي يا منون
منه :باي
منه و منه راحو قعدو في كافيه
(هسمي منه 1 و منه 2 عشان متتلغبطوش منه 1 بطلة الروايه و منه 2 حبيبة رامي + برافو عليكو كله اتوقع منه كان نفسي تتفاجأ بس اتوقعتو صح)
منه 1: كده مشفكيش من ساعت ما رامي اتوفي بس انا بسأل عليكي و عارفه اخبارك كله
(ملحوظه منه و منه صحاب رامي عرف منه 1 علي منه 2 من ايام ما كانو أصحاب)
منه 2 بحزن: والله غصب عني انتي عارفه الظروف والله موت رامي مأثر لحد دلوقتي و كل يوم مشكله مع بابا وماما بسبب الزواج
منه 1 : عمر ما حد هيقدر ينسه رامي بس انتي لازم تكملي حياتك يا حبيبتي و هيرتاح لم يشوفك مبسوطه
منه 2 : والله حولت بس معرفتش مش قادره انسه و مش قادره اتخيل نفسي مع راجل غير رامي
منه 1:حاسه بيكي والله بس برضو اهلك عندهم حق من حقهم انهم يفرحوا بيكي
منه 2: سيبك انتي عامله ايه طمنيني عليكي اتخطبتي اتجوزتي
منه 1 :لا يا ستي لسه سنجل زي ما انا بلا جوز بلا نيلي في أحسن من انك تعيشي حياتك براحتك من غير شخص يتحكم فيكي و غيره بقي و كده
منه 2:عندك حق والله بس لازم تاخدي الخطوه دي عايزين نفرح بيكي
منه1:لا مش انا اخلص من ماما تتطلعيلي انتي
منه 2 :عندك حق
قعدو يتكلمو مع بعض كتير و خدو أرقام بعد و كل وحده روحت
……………………… °°°
منه و هي داخله الكمبوند شافت احمد و هو طالع و هو كمان شافه
احمد متجاهل منه تمام
منه راحت عندو
منه :ايه يا ابو حميد علي فين كده
احمد : رايح مشوار انتي كنتي فين
منه : مشوار كده تروح مشاوير من غير اختك
احمد :بضبط اختي من اخويا يعني حضرتك بنت و انا راجل يعني هقابل صحابي انتي تروحي ليه أن شاء الله
منه :اه قولتلي لا يعم اروح ليه انا احسبك رايح تقابل مزه او حاجه
احمد في سره :هي اتغيرت كده ليه و كمان بتقول مزه ماشي يا منه
احمد: تصدقي في مزه حلوه عايزه معاد بس انا مش فاضي بس بفكر اديلها
منه : و دي فيها تفكير قابلها يا عم عايزين فرح بدل ام الخطوبه الفيك اللي حصله دي عملنا شعرنا و لبسنا و في الاخر باظت
احمد في سره :شكله نسيتني فعلا بس بسهوله دي لالا ده الصح احسن حاجه وانا كمان لازم انساكي
منه :👏ايه يعم سرحت في ايه
احمد :ها لا والا حاجه انا همشي بقي روحي خشي يلا
منه في سرها :لازم اسبتلك انك والا هممني حتي لو هممني بس انا مش ضعيفه يا احمد عشان تكسرني و ابينلك اني لسه بحبك مش عارفه قلبي بيحبك بعد ده كله ليه
منه :ماشي باي
احمد :باي
مشي احمد و منه كملت طريقها و دخلت الفلة
…………………………………°°°
عند ليلي و هنا (وقت ما سابو منه مع منه)
كانو مروحين بعربية هنا
ليلي :متعرفيش مين دي اللي مع منه
هنا :لا والله ما اعرف بس شكله بتحبها اوي
ليلي بغيره (غيرة صداقه) :و تحبها ليه أن شاء الله ما انا اهو تحبني
هنا :شكلك بتغيري علي بستك والا ايه
ليلي :اه حتي انتي لو حضنتيها قدامي هموتك
هنا :لا موت ليه الطيب احسن مش هحضنها
ليلي :ياريت وصليني بقي
و هم في الطريق هبا كوتش العربيه اتفقع
ليلي :ايه ده في ايه
هنا :مش عارفة تعالي ننزل نشوف
نزلو
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية نبض مكتوم)
 
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)