رواية ملك وعامر الفصل الثاني 2 بقلم وفاء الدرع
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية ملك وعامر الفصل الثاني 2 بقلم وفاء الدرع
البارت الثاني
الجزء الثاني ..ملك وعامر
أنا أول ما عرفت ،إن عامر زوجي وافق على زواجه من ريم بنت خالته وأنا مصدومه دخلت غرفتي وغيرت ملابسي وأخذت تكس وذهبت إلى ريم في الڤلا وكانت هي موجودة لوحدها هي والدتها منوفيه ووالدها في شركته قلت لها على كل الحوار اللي دار بينها وبين صديقتها انصدمت من كلامي وقالت إنتي كذابه إنتي غيرنا لأني هتزوج من عامر قلت لها أنا أقول لعامر ويعمل لك اختبار حمل هو اللي هيعرف منه إن كلامي صح ولا لا قالت اللي إنت عايزه تفعلي افعلي وأنا عارفه اعمل إيه خرجت من عندها و وصلت إلى الشركة ونزلت من التكس و صدمتني عربيه وهذا العربية ليس لها نمر وشفني الأمن واتصلوا بعامر وخرج جري من الشركة واتصل بالاسعاف وجاءت عربية الإسعاف بسرعه وذهبت إلى المستشفى وكنت بين الحياه والموت كانت الخطه في المخ غير كسر في قدم رجل دخلت العمليات كان عندي نزيف في المخ وبعد العمليه دخلوني العنايه المركزه فوقت بعد العمليه بثلاث ايام لكن ما كنتش فاكره اي شيء عامر ندى على الدكتور ملك مش فاكره اي حاجه من
مضيها ولا فاكراني كشف عليها الدكتور وطلب اشاعه وبعد الاشاعه عرف اني فقده الذاكره كانت ريم بنت خالته خايفه خايفه مني لو فقت عامر هيعرف الحقيقه لكن فرحت للغايه اني انا فقدت الذاكره وبعد عده ايام ذهبت الى الفيلا وعامر تزوج من ريم وكان معي دائما رغم ان عرف إن ريم حمل تامر عيني باستمرار ومعه في كل شيء لكن انا مش فاكره اي شيء كنت تعبانه نفسيا نفسي افتكر نفسي اعرف انا مين انا كنت ايه كانت حماتي دايما تقول لي ان ريم هي حب عامر الاول والاخير وانت زوجته الثانيه لان هو خبطك بالعربيه وتزوجت من تانيب الضمير مش عارف اي شيء عن اهلك وانت دايما بكون حزينه من هذا الكلام لكن في نفس الوقت كنت بقول في بالي ازاي وهو مهتم بيا وحاسه بحبه واني انا كل شيء في حياته كنت دايما عايزه اساله ان انا الزوجه الاولانيه ام الثانيه مثل ما والدته بتقول كنت دايما في حيره وبعد عده اشهر انجبت ريم ولد قال عامر
اسميه مالك كانت والدته وريم رافضين هذا الاسم لكن هو اصر على ذلك لان اسم مالك قريب من اسم ملك كان دايما يقول لي انت ملاكي عامر عمل ليله كبيره في سبوع مالك ودبح عجول لله من فرحته بولي العهد اللي اصلا هو مش من صلبه كانت دايما ريم معي مثل اختي كانت دايما قريبه مني وهي بتتكلم في الهاتف سمعتها وهي بتقول انها قريبه مني علشان لو ذكرتها رجعت الحق الموقف انا ما فهمتش هذا الكلام لان انا مش فاكره اي شيء وفي يوم جاء عامر وقال لي لو مسافر فرنسا من اجل صفقه كبيره هناك قلت له هتسيب لي لوحدي انا ما ليش غيرك انا مش حاسه بحب اي حد من هنا قال عامر انا مش هسيبك لوحدك واخذك معي تغيري جو وتبقي قريبه مني ريم سمعت هذا الكلام وقالت له لماذا تاخذها هي انا كمان اذهب معك الى فرنسا قال عامر انت يا ريم ابنك صغير ومحتاج رعايتك وماما قعده معك مالك عنده شهر ممكن يتعب منك من تغيير الجو لكن ريم رفضت وقالت لو اخذت ملك هذهب انا معك كمان أنا مصره على ذلك عامر كان مستغرب من موقفها قلت له خلاص يا عامر اذهب انت وانا هقعد هنا معهم ريم وافقت انها مش هتذهب مع عامر لو انا قعدت معها عامر كان مستغرب من هذا الموقف ليه مصره ان ملك تكون معها باستمرار لكن عامر رفض ان يتركني ويذهب من غيري اخذنا احنا الاثنين والولد وذهبنا الى فرنسا قعدنا في فندق كبير ودخلنا الجناح قال عامر انا ذاهب الى الشركه العالميه واشوف هذا الصفقه هترسي على ايه بعد نزول عامر بدقايق تليفون الجناح رن ردت ريم وهي متنرفزه انت اتجننت انت عايز ايه مني
……. يتبع….
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية ملك وعامر)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)