رواية في حضن جلادي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نرمين حمدي
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية في حضن جلادي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نرمين حمدي
البارت الخامس والعشرون
#في_حضن_جلادي
#البارت_الاخير
عدت الايام وكل حاجه مستقره وحب سجده و رحيم بيزيد اكتر واكتر
اما عن فرحه وحسام اخدو شركات سجده بواسطه التوكيل الي معمول ليها وبكدا يكونوا اخدوا الشركات غصب عنها
في يوم حسام كان في الشركه بيؤمر وينهي كعادته
السكرتيره: حسام بيه في واحد برا بيقول ان اسمه علي الالفي عايز يقابل حضرتك
حسام بصدمه: علي الالفي؟!! وسيباه برا دخليه طبعا دا اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط
السكرتيره خرجت ودخلت علي الالفي… بص لحسام من فوق وقعد علي الكرسي
حسام بفرحه: نورت الشركه ياعلي بيه
علي: منوره بصحابها ياحسام
حسام: طيب تشرب ايه
علي: انا مش جاي اشرب انا جاي في موضوع وهمشي
حسام: اتفضل
علي: انا عايز اشتري منك الشركات بتاعتك كلها وبالمقابل الي انت عايزه
حسام قعد مره وحده: اااية؟!… بسدول مش ملكي انا دول ملك مراتي
علي: بس انت كنت قولتلي انها عملالك توكيل يعني تقدر تبيع براحتك والفرصه دي مش هتتكرر ياحسام وبعدين انا هخليك ذي ماانت… انت الي هتدير الشركات دي بطريقتك
حسام سكت شويه وقرر انه يبيع: ماشي انا موافق
حسام وعلي مضوا علي الاوراق وخلصوا وكل حاجه والشركات رسميا بقت بإسم علي
علي بابتسامه: مبروك عليك الصفقه الي مش هتتكرر دي
&&&&&&&&&&&&&&&&
رهف: جاد حبيبي
جاد وهو مركز في التليفون: نعم ياروحي
رهف: طيب ركز معايا حتي
جاد ساب التليفون وشدها ناحيته حتي اجلسها علي قدميه: عايزه تقولي اية ياكتكوته
رهف بزعل طفولي: خلاص مش هقول انت اصلا مبقتش مهتم بيا
جاد: انا؟!… وحياتك عندي ابدا
رهف عايزه تقوم من علي رجله بس هو ماسكها جامد: انا مبقتش بحبك ياجاد طلقني
جاد بضحك: دي هرمونات دي ولا اية
رهف: كمان بتضحك عليا مش فارق معاك زعلي
جاد بصلها بنظره اجبرتها علي السكوت ثم شدها لحضنه ومسح علي شعرها ببطئ: متقوليش كدا تاني…. انا مفيش حاجه في الدنيا دي تفرق معايا غيرك
رهف عيطت وهي في حضنه لدرجه خلته يستغرب: في اية يارهف محصلش حاجه لكل دا… انا عملت اية مزعلك كدا
رهف تضع يدها علي صدره وبضعف: انا بحبك ومقدرش استغني عنك
جاد كتم ضحكته بالعافيه: مش من شويه كانت طلقني.
رهف طلعت من حضنه: رجعت تتريق تاني
جاد: لا ياحبيبي مبتريقش قوليلي يلا كنتي عايزه تقولي اية
رهف مسحت دموعها واستجمعت كل قوتها وقالت: انا حامل
جاد بفرحه لا توصف: كنتتتتت حاسسسس ان دي هرمونات حمل
وخدها في حضنها جامد: الف مبرووووك ياروحي
رهف: مبروك لينا ياحبيبي
&&&&&&&&&&&&&&&&&
اما بقي عند سجده ورحيم
رحيم كان قاعد علي الانتريه بيلعب ابنه وسجده قاعده قدامهم بتبصلهم بغل
سجده: هو مش كفايه يعني ولا اية انا عايزه انيمه
رحيم بعدم فهم: تنيميه ليه… سيبيه معايا شويه. لسه مشبعتش منه
سجده وقفت وبغضب: لا بقي انا هنيمه دلوقتي حالا
رحيم بصلها: في اية دلوقتي مالك
سجده: مالي يعني شايفني مجنونه مثلا
رحيم وقف وراح ناحيتها، وقف قدامها مباشره، وسحبها من خصرها ناحيته: ياعيني علي الحلو وهو غيران
سجده بتهرب: غيران؟! انا انا مش غيرانه
رحيم: لا والنبي
سجده: بصراحه كدا انت زودتها اوي… انت مبدلعنيش ربع الدلع الي بتدلعو لابنك
رحيم بهدوء اقترب من شفتيها وطبع قبله خفيفه ثم تليها الاخري حتي تاهت هي بسحر لمسا*ته حتي انهاهم بقبله كادت ان تقطع انفاسها: مخبيلك شويه دلع من الي يحبهم قلبك
سجده: ودا امتي بقي ان شاء الله
رحيم سحبها من ايديها ودخلوا اوضتهم: هقولك
سجده بتشد نفسها منه: رحيمممم لا الولد لوحده مش هينفع
رحيم: بيلعب وساكت اهو.. ثم سحبها للحائط محاوطها بزراعيه يحدثها وهو ينظر لشفتيها: موحشتكيش ولا اية؟
سجده: وحشتني طبعا
رحيم: مبتتقالش كدا
سجده: اومال بتتقال ازا
لسه مكملتش جملتها لتجده يطبع قبله قويه علي شفتيها يعبر بها عن مدي حبه وعشقه لها
&&&&&&&&&&&&&&&&&
عدت الايام والشهور
وفي يوم فرحه كانت برا ورجعت للبيت فجأه من غير متقول انها راجعه ولقت مصيبه…. فتحت باب اوضتها هي وحسام لتجد زوجها في احضان صديقتها المقربه، جن جنون فرحه دخلت في حاله صعبه من الصريخ والعياط: اااااااه ياوااااطي يابن ال**** بتخووووني انا ومع مين مع صحبتي، وانتي.. انتي ازاي تعملي فيا كدا
حسام جري عليها وحط ايده علي بوقها: اخرررررسي بقي مش عايز اسمع صوتك كفايه استحملتك واستحملت قرفك كل دا…. اه بخونك يافرحه اه مبطقش ابص في وشك
فرحه بعدت ايده منها: اه ياحيووووووا*ن انت من غيري ولا تسوي حاجه في سوق الرجاله ياز*باله انا الي عملتلك قيمه
حسام ضربها بالقلم تلو الاخر لحد موقعت علي الارض
صحبتها ببرود اتجهت ناحيه حسام وهي بتبص لفرحه بغل: لا لا ياحسام ياحبيبي حرام عليك متضربهاش
فرحه: ياوا*طيه ياز*باله… عملتلك اية عشان تعملي فيا كدا، اذيتك في اية
صحبتها بزعيق: وانا لسه هستناكي تأذيني، اذا كان عملتي كدا في اختك مش هتعملي معايا انا كدا…. مش كل الناس سجده ياحبيبتي فوقي كدا تستاهلي كل الي هيجرالك
فرحه فضلت في الارض تعيط ثم قامت: انا عايزه كل شركاتي… وكمان هلغي التوكيل الي عملتهولك انت متستاهلش اي حاجه عملتهالك
حسام بص لصحبتها وضحك: ههههههه لا كل سنه وانتي طيبه… الشركات كلها اتباعت وانتي ياقطه بقيتي علي الحديده
فرحه اتصدمت ومسكته من قميصه: انت انت انت قصدك اية…. انت عملت اية في الشركات عملتتتتتتت اية انا هموتك هموووووووووتك ياحسااااااام
حسام مسكها من دراعها بقوه: مش عايز اشوف وشك في البيت دا تاني ولا اقولك اشبعي بيه انا هسافر واسيبلك البلد كلها.. روحي بقي وانتي طالق.. طالق… طالق
فرحه بذل: والنبي ياحسام متعمل فيا كل رجعلي شركاتي والنبي… انا اذيت اختي عشانهم، وحيات اغلي حاجه عندك رجعهوملي
حسام: بالسلامه يافرحه
فرحه فضلت مكانها بتعيط كتير هي خسرت كل حاجه
&&&&&&&&&&&&&&&
زينه: ياعاصي البنت بتعيط حرام عليك دي مهما كان اختك
عاصي: انا مليش غير اخت وحده وهي سجده… هي تستاهل كل الي بيجرالها دا… ولو علي الشركات الي هي ضيعتها فأنا هسامحها في حقي الي ضيعتو غير كدا مش هقدر اعملها حاجه
واحنا هنبدأ من جديد وان شاء الله يبقي معانا بل الشركه سلسله شركات
زينه: ان شاء الله ياحبيبي
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
علي: الو ياحسام عايزك بس خمس دقايق في الكافيه ***
حسام: انا مسافر دلوقتي طيب
علي: معلش هما خمس دقايق
حسام: ماشي هجيلك
بعد حوالي ربع ساعه حسام وصل الكافيه ليجد الصدمه رحيم مع علي
حسام بقلق: واية سر القعده اللطيفه دي
علي: احم طيب انا كدا عملت الي عليا يارحيم ياخويا والشركات بقت لسجده من تاني سلام انا بقي
حسام: انت بتقول ااااااية ازاي تعمل كدا… انت متعرفش حاول معايا قد اية عشان ياخد الشركات دي وانا رفضت
رحيم: انا لما انوي علي حاجه باخدها غصب عن اي مخلوق
حسام: بتخدعني يارحيمممممم
رحيم بابتسامه: لا وخد التقيله بقي في جماعه كدا عايزين يسلموا عليك
وفجأه البوليس بقي حولين حسام وأخدوه بتهمه كل الفلوس الي في البنك جاتلك منين«من اين لك هذا» ودا طبعا بعد مرحيم وعلي ظبطوها انه كان مجرد مدير في الشركات مش اكتر وشويه تهم كدا ذي التجاره في غسيل الاموال وغيره
حسام بزعيق: انا معملتش حاجه معملتتتتش حاجه
اما عن فرحه الصدمه خلتها مش دريانه بروحها وفقدت عقلها وعاصي وداها مستشفي الامراض العقليه
&&&&&&&&&&&&&&&&&
الكل بقي عاش سعيد ومبسوط وبدأو حياه جديده بعيده عن السلاح واي حاجه حرام ورحيم وجاد اهتموا بشركاتهم وكبروها اكتر واكتر
اما بقي سجده بقت مهندسه قد الدنيا ورحيم مسكها شغل الشركات دا غير انها بقت مسؤله عن شركاتها هي كمان وبقت اصغر بيزنس ويمن
وفي يوم بيجي مكالمه لدياب من المستشفي وبيبلغوه ان سليم اخيرا فاق، الكل جهز نفسه وانطلقوا علي المستشفي.. كانوا كلهم حواليه بيضحكوا ويهزروا
سليم: طيب بما ان بقي كل الي حصلي دا من تحت راسك ياسجده فانا بطلب ايدك قدام الكل اهو
الكل ضحك ورحيم بصله بنظره مرعبه: طيب هدي بقي لاحسن ادخلك في غيبوبه تاني دلوقتي
سليم ضحك وباقي العيله ضحكوا
دلال: واخيرا اتجمعنا وبقينا كاملين مكملين
دياب: وعشان كديه لازم ناخد يومين كديه في دهب نشم هوا
سجده بفرحه: يومين اية ياجدو قول سنتين
رحيم ضحك: طيب وشغلي ياهانم
سجده: انا شغلك ياحبيبي
عديله: احم احم احنا قاعدين ياختي
رحيم: هههه خلاص طول مسجده عايزه سنتين والله لاقعد سنتين
سجده: متهزرش
رحيم: وحيات ابننا مبهزر
الكل فرح وراحوا البيت يجهزوا شنطهم حتي زينه وعاصي وابنهم
يزن
&&&&&&&&&&&&&&
عدت الايام وهما في دهب بيستمتعوا بكل ما فيها، بينتهي مشهدنا وهما علي البحر ذي باقي الروايات
زينه وعاصي كانوا بيجروا ورا ابنهم وبيلعبوه
ورهف وجاد بيغاذلو في بعض
اما بقي عن رحيم كان واقف قدام البحر وشايل ابنه بيبص علي غروب الشمس كأنه بدايه جديده مع اهم اتنين في حياته حبيبته وابنه…. سرح في حياته الي مكنش متخيل انه يعيشها في يوم لتأتي سجده فجأه وتحضنه من ضهره وهو بيمسكها ويسحبها لحضنه: بتفكر في اية
رحيم وهو بيبصلها وعينه بتلمع: فيكي كنتي فين انتي من زمان
سجده: انت الي كنت فين من زمان
رحيم: اوعديني انك مش هتبعدي عني ابدا
سجده: حد يقدر يبعد عن روحه… انت روحي يارحيم
رحيم ابتسم ودفن راسها في حضنه وهما والاتنين بصوا علي الغروب والهوا بيخبط فيهم وجملتهم الاخيره كانت بصوت رحيم: الحياه اثبتتلي انها مش صعبه بوجود شخص بنحبه، يعرف يهون علينا كل صعب، المكسب مش دايما فلوس ممكن يبقي شخص يكفيك عن مال الدنيا وما فيها وسجده كانتلي الشخص دا
وبكدا نقدر نقول بصوت عالي فركششششششش🥳🥳🥳🥳
كدا الروايه خلصت كل سنه وانتم طيبين ياحبايبي بجد انا بشكركم جدا جدا جدا خاصه انكم استحملتوني في الروايه دي بالذات لاني كنت بتأخر جدا وشكرا لكل الي كانوا بيسألوا عليا ويطمنوا اذا كنت بخير ولا لا انا بجد بحبكم جدا جدا ياأحلي ناس في الدنيا
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية في حضن جلادي)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)