رواية عشق بين بحور الدم الفصل السادس 6 بقلم أسماء السعيد - The Last Line
روايات

رواية عشق بين بحور الدم الفصل السادس 6 بقلم أسماء السعيد

رواية عشق بين بحور الدم الفصل السادس 6 بقلم أسماء السعيد

 

 

البارت السادس

 

#عشق_بين_بحور_الدم part6
في صباح يوم الخميس_________وتحديدا في غرفه دهب
كانت قاعده ضامه نفسها و بتعيط وجواهر ورقيه ونواره بيحاولو يهادوها
جواهر بحزن:ماتقلقيش يا حبيبتي انا هكون معاكي والله
دهب بدموع و بشهقات:لاء انا مش عاوزه اتجوز انا لاء ارجوكم لاء
رقيه بمرح:خلاص بقا يادهب ايه يابت ماهو انتي طول ماحلمك زعيم مافيا زي الروايات مش هيجي الله
نواره بضحك بس بتداري الحزن:يالهوي زعيم عصابه مره واحده لا دا انتي ناويه علي تقييل
دهب بغضب:اطلعوو براا انتو مش بتحسوو ابعدو عني انا مش هتجووز فاهمين
جواهر بحنيه:دهب يا عمري دي سنه الحياه ما انا هتجوز اهو وانا معرفوش
نواره بخبث وضحك:ماتعرفهوش بردك انتي ياجواهر ماتعرفيش جبري الجارحي يا ابوي اومال مين الي يعرفه
احمرت وجنتي جواهر بخجل وبتوتر:اييه الي بتقوليه ده اتحشمي يا نواره … وبتخرج بسرعه وقلبها بيدق بقوه
ونواره بتضحك
رقيه:تب خلاص بقا متبكيش ياحبيبتي
بيتفتح الباب وبيدخل عمران الي بيحط وشه في الارض اول مابيشوف حالتها بس بيتنهد
عمران بجمود:اطلعوو براا
نواره:تب بس
عمران بحده:برااا
بيطلعوو بسرعه وبيقفلو الباب ودهب بتلف وشها النحيه التانيه وهو بيحط عصايته علي السرير وبيقرب منها
عمران بهدوء:القمر بيبكي لييه
دهب… لا رد
عمران اتنهد بضيق:انا عارف انك زعلانه مني بس والله غصب عني يا قلب ابوكي انتي بتي وروحي والله
دهب بدموع:انت عمران العميري عمده البلد هيقدر حد يغصبك علي حاجه يا ابوي لييه انت وعدتني اني هدخل الجامعه فاكرر
حاوط وجهها بكفيه وقال بحزن:ومين قال انك مش هتكملي تعليمك وعلي فكره لو ما ارتحتيش هطلقك منيه ايه رايك
دهب بحزن:ولييه من اساسه طلاق يبقا نتجوز لييه
عمران:يابتي يمكن تكوني فاكره شر بس يطلع خيرر
دهب بعصبيه ودموع:وجودي في بيت عدوك خير يا ابوي
انت بترميني في النارر اكده لاء وكمان رايد مني اني اقتل
ومين الي هيكون جوزي
عمران بحزن:انا عارف ان كل شيء هيتصلح والله اني رايد الخير والسلام بس جدتك رايده الشر والد*م
فجأه بيتفتح الباب وبتدخل جليله بكل جبرووت وبتقرب
ودهب بتمسك في ابوها
جليله بحده:انتي لسا مجهزتيش لييه عاد الرجاله علي وصول يابت عمران دا انتي هتكوني مرت الكبير
دهب بتوتر:ارجوكي ياجدتي متعمليش فيا اكده اني مش رايده غير اني ادخل الجامعه واتعلم وبس ونبي
جليله بقسوه:عمران انت معقلتش بتك لييه
عمران بغضب مكتوم:زي ماقلتلك يادهب اهدي ياعمري وكل شيء هيكون بخير
جليله بشر:وزي ماقولتلك هديكي جزازه س”م بالبطيء تديله منيها مرتين كفايه …. ومدتلها ازازه زجاج صغيره جدا ودهب بصت لابوها بصدمه
دهب برعب واستخبت ورا ابوها:لا لا مستحيل اني معملش اكده ابدا يا ابوي لا قتل النفس صعيب جووي
جليله بغضب:عقل بتك ياعمران والا انت عارف اني ممكن اعمل اييه فاهمم
عمران بحده:اطلعي انتي ياما وانا هشوف الكلام ده
جليله بجبروت:مش هطلع ويلا انزل انت عشان الحريم جايين يجهزوها والرجاله علي وصول
عمران بغضب:ياما هوو
جليله بحزم:قولت يلا
بيبص عمران لدهب بقله حيله وبيخرج ودهب بتتوتر وجليله بتقرب منها وبتبصلها بحده
جليله:اسمعي انتي هتعملي الي قولتلك علييه فاهمه ولا لاه وهتقتليه ورجلك فوق رقبتك فاهمه يابت عمران
وبتفتح ايدها وبتحط فيها الازازه الصغيره وبتلف وتخرج ودهب بتبص علي الازازه وبتقعد في الارض وبتنهار من البكاء الشديد…
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي_______و تحديدا في غرفه رانيا
كانت قاعده بكل هدوء ولاكن كانت مضايقه قليلا وكانت لابسه فستان فرح
دخلت عايده وهيا بتزغرط
عايده بفرحه:يا الف نهاار ابيض دا يوم المني الي شوفتك فيه عروسه
رانيا بضيق:بس انتي عارفه اني بحب ادهم من صغري
قربت عايده وحاوطت وجهها بهدوء:بصي ياقلب امك انتي كلها دقايق وهتبقي علي زمه واحد تاني وبردو واحده تانيه هتكون علي زمته وهو عمره ما هيفكر فيكي يابتي وحراام انك تفكري فييه استعوضي الله واضحك دي ليله العمر ياضانيا واني كبيره كفايه عشان تقدري تفرقي بين الغلط والصح والحرام والحلال
بتبتسم رانيا برضا:عندك حق ياما الحمدلله انا راضيه بقضاء الله والي يجيبه ربنا كويس
عايده بتحضنها بحب:خلي بالك علي حالك وارضي جوزك
واي حاجه تحصلك في دار العمايره قوليلي ياقلب امك
بتهز راسها بهدوء وهيا فعلا شالته من دماغها لانها عارفه انه مش ليها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر العميري_____وتحديدا في الجنينه
كان متجمع رجال كتير جدا ومن ضمنهم زيدان واولاده وادهم لسا ماوصلش والمأذون قاعد
زيدان: انا بقول نكتب كتاب جبري لحد ما يوصل ادهم
عمران بهدوء:تمام يلا يا شيخنا
وبيقعد جبري وبيحط ايده في ايد عمران وبيبدأو يكتبو الكتاب وجبري هيطير من الفرحه
…… بعد شويه بيكتبو كتاب جبري ومراد وبيفضلو منتظرين ادهم
عمران بأمل:هو مش جاي ولا اييه
زيدان بقلق:والله ماعارف اتأخر كدا لييه اصله جاي من مصر
فجأه بيدخل ادهم وهو يرتدي بدلته جلبيه سوداء بكل هيبه وانبهر جميع الرجال من بنيته القويه حتي عمران
ادهم بحده:سلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
عمران في نفسه بقلق:يجي ايه ده جمب العصفوره الصغيره الي عندي دا الي دهب هتقتله مستحيل استر يارب
زيدان بفخر:ادهم ود ولدي يا رجاله تعالي يا ادهم سلم علي نسيبك وحماك عمران العميري
بيقرب ادهم بكل ثقه وعمران بيقف وبيمد ايده بغضب وضيق وادهم بيبص لايده ببرود وبيسلم عليه ولكن عمران بيسلم وبيضغط علي ايده بقوه وغضب وادهم ولا بيتهز وبيبص في عيونه ببرود قاتم وعمران بيشد ايده
المأذون:يلا يارجاله ورايا حاجات كتيير
بيقعد ادهم بكل برود وهيبه وبيقعد قصاده عمران وبيمسك ايده وبيضغط عليها بقوه وادهم نفس الشيء والشيخ بدأ يتكلم وعمران بيقول وراه بكل غضب وكأنه عاوز يحرق الدنيا وياخد دهب ويهرب عكس ادهم الي بيقول بكل برود
المأذون:بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
بيقرب اميين وبيحضنه وجبري والجميع وبيسلمو علي عمران الي كان مضايق
عمران بحده:هجبلكم العرايس وهنيجي نستلم العروسه
وبيدخل جوا وادهم بيفضل واقف بثبات عكس جبري الي متحمس
… بعد شويه بيخرج عمران وفي ايده دهب الي وشها متغطي بس بتبكي ومرضيتش تحط اي ميكاب وبجانبها مراد الي ممسك يدها بهدوء وفي يد عمران الاخره جواهر الي وشها متغطي بردو بس كانت فرحانه قوي وجانبها خلف اخوها
بيقرب عمران من جبري وبيمدله جواهر:حطها في عينك وخلي بالك منها
جبري بفرحه:من عيوني دي في قلبي مش في عيوني
وبيمسك ايدها وبيتجه للسياره وبيركبو فيها وبينطلقوو
وعمران بيقرب من ادهم وبيمدله دهب وادهم بيبصلهم ببرود ودهب كانت ماسكه في ابوها بقوه
عمران بهدوء وهمس:سيبني يابتي روحي لجوزك
دهب بنهيار:لاء ونبي ارجوك يا ابوي
عمران بيضغط علي نفسه وبيمدها لادهم الي بيمسك ايدها بكل بروود وعدم اهتمام الكهرباء سارت في جسدها عندما لمس يدها فقط وبدأت تترعش
عمران بحده:خد بالك منيها بتي في عيونك ولو جرالها حاجه مش هرحمك فاهمم
مراد بسرعه:مينفعش اكده يا ابوي
بيبصله ادهم ببرود قاتم ووجه خالي من المشاعر وبيتجه للخارج وبيركب السياره ودهب بتترعش ووراها مراد وعمران عشان يستلمو رانيا
…… بعد شويه بتوصل السيارت القصر
بينزل جبري وبيمسك ايد جواهر بفرحه وكانو اتكلمو في العربيه وبيدخل
بيوصل ادهم وبينزل ودهب بتترعش ولسا ما شافتش وشه حتي بس بتترعش ومرعوبه ودموعها موقفتش
ادهم بيفتح الباب بكل بروود وبيمسك ايدها يشدها ينزلها وهيا بتترعش وهو اخد باله من ايدها المتلجه بس مهتمش
ودخل وهو شاددها وراه
…… داخل القصر
صفيه بتزغرط وعايده بفرحه جميع الحريم فرحانين
وتماره بتبصلها بغل
صفيه بتقرب وبتحضن ادهم ودهب الي مرعوبه وبتحضن جواهر
صفيه بفرحه:يا الف نهار ابيض مبروك يامرات ولدي مبروك ياحبايبي مبروك يا عروسه جبري
جبري بهدوء:طلعيهم بقا يا ام غالب انتي وام ادهم عقبال مانروح الفرح مع الرجاله
عايده:من عيوني
وبيخرج جبري وادهم الي مش مهتم بس بيروح معاهم
والحريم بيطلعوهم غرفهم وملابسهم كانت واصله من الصبح والغرف مجهزه للعرسان ومراد بياخد رانيا الي بدأت تفرح وتندمج معاهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء______في غرفه جبري
كانت تجلس جواهر بفستان الفرح وهيا هتموت من الفرحه
بيتفتح الباب وبيدخل جبري بكل سعاده
جبري بهدوء:جواهر
بتقف جواهر وهو بيقرب وبيرفع الطرحه عن وجهه وبيبتسم
جواهر بحب:جبري
جبري بسعاده:اقسم برب العرش اني ما مصدق انك بقيتي مرتي ابدا
جواهر حضنته بقوه وهو حضنها بحب وعدم تصديق
جبري بهيام:عمري ماكنت اتخيل انك هتبقي ليا انتي مما تعرفيش اني كنت هموت عليكي كيف ياعمري
جواهر بحب:والله واني كنت بدعي كل ليله وابكي عشانك
جبري بيبتسم وبيقرب منها وبيبدأ يفتح سوسته الفستان وجواهر بتبصله بخجل وهو بيقرب وووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر العميري_______وتحديدا في غرفه مراد
كانت قاعده رانيا بتوتر وخوف… ومازلت بفستانها
اتفتح الباب ودخل مراد بكل هدوء
مراد بهدوء:سلام عليكم
رانيا بتوتر:عليكم السلام
قرب مراد وقعد قصادها وشال الطرحه بهدوء وابتسم علي جمالها الخلاب
مراد بإعجاب:مشاء الله
رانيا بلعت ريقها بتوتر وخوف:هو هو انت هتنام اهنه
ضحك مراد بخفه:ايواا هنام اهنه مش دي اوضتي وده سريري
بصتله رانيا بخوف وهو فاجئها لما مسك ايدها
مراد بهدوء:اولا انا مش عاوزك تخافي تاني حاجه انسي اننا اعداء يابت الناس انتي بقيتي مرتي ماشي
هزت راسها بتوتر وهو قرب وحط ايده علي خدها بهدوء واعجاب وقرب منها وباسها وهيا كانت متوتره بس تجاوبت معاه وووووو….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح ادهم ______كانت تجلس دهب علي السرير ومازلت مغطيه وشها وبتعيط وخايفه تبص علي اي حاجه
دهب بحزن ودموع:يا ابوي ونبي تعالي خدني انا مرعوبه
بيتفتح الباب فجأه وهيا مرعوبه وبتترعش وبيدخل ادهم
الي مش مهتم اصلا وبيقرب عندها
ادهم ببرود وحده:اسمعي بقا اولا انا مش هاجي جمبك يعني ملوش لزوم العياط دا كله ويلا اتلقحي علي الكنبه
بتصدم دهب من الصوت وبتوقف وتبصله بس ملامحه مكانتش ظاهره كويس وبترفع الطرحه بهدوء وهو بيبصلها برفعه حاجب بس بيتصدم بخفه لما بيشوفها بس بيتصدم اكتر من جمالها الجذاب والمثير جدا لانه مركزش فيها يوم ما اتخانقو وبردو من الدموع
دهب بصوت مبحوح:انت
ادهم بحده:انتي هو انتي بنت العمايره
دهب بتهز راسها بهدوء وادهم بيبصلها بحده:يامرحب دا انا هربيكي وهقصلك لسانك الاتنين متر ده
دهب بعصبيه:واد انت اسمع كويس انا هنا كام يوم وهتطلقني فاهم ولم نفسك معايا دا انت سئيل يا ابوي
ادهم بيبصلها ببرود وهدوء مخيف:جبتي اخرك يلا اتلقحي علي الكنبه عشان عاوز انام
وبيلف ويتجه للحمام وهيا بتتصدم وبتتجه للتسريحه وبتحاول تفك الطرحه مش بتعرف
…… بعد مده بيخرج ادهم وهو مرتدي بنطال اسود رياضي مريح وتيشرت ابيض يبرز عضلاته وشعره مبلل والفوطه حول رقبته وكان وسيم جدا
بيبص ناحيتها بيلاقيها مش عارفه تفك البتاعه وبتنفخ بضيق مبيهتمش وبيقعد علي السرير
دهب بتبصله بغضب وعفويه :ماتقوم تساعدني بدل ما انت قاعد زي قلتك كدا
بيبص ادهم امامه ببرود اعصاب ولاكن بداخله نيران غضب
ولكنه تماسك وقرب منها بهدوء وهيا حطت ايدها علي فمها
بتستوعب وهو قرب ومد ايده وبدأ يفك معاها الطرحه وهيا بتبصله بتوتر من المرايه بس بتتصدم لما بتلاقيه فتحلها السوسته كمان وظهرها لحد خصرها بيظهر وهو كان بارد جدا وبيشد الطرحه بعد ما فكها وبينسدل شعرها البني المايل للعسلي الناعم علي ظهرها لبعد خصرها وهو بيبص لشعرها قليلا وبيلفها ليه ببرود
ادهم بحده وبرود:لمي لسانك انا حذرتك فاهمه
وبيبعد وبيتجه للبلكونه وهيا بتتجه لغرفه الملابس بتوتر
وبتاخد هدوم وبتتجه للحمام
وبعد مده.. بتطلع دهب وادهم بيكون قاعد علي الكنبه وفاتح الاب توب وهيا بتكون مرتديه بيجامه بكم اوفر سايز من اللون الابيض في اسود وعملت شعرها ديل حصان وكانت شديده الجمال
بتقرب من السرير وبتستلقي عليه وبتتغطي كويس وادهم بيشوفها وبيقفل الاب وبيتقدم لعندها
ادهم بحده:انتي يابت قومي اتلقحي علي الكنبه
دهب….. لا رد
ادهم بغضب:انت مش بكلمك قومي
دهب مبتردش بردو بيمد ايده ويشد الغطا من عليها وبيلاقيها حاضنه المخده وبتعيط بصوت مكتوم
ادهم ببرود:انتي بتعيطي لييه
دهب بتدفن وشها في المخده وبتعيط اكتر بصمت وهو كان مستغرب بس بيسمع صوت خبط الباب
وبيتجه عشان يفتح وبتكون امه وتحمل صينيه كبيره عليها عشا عروسان
صفيه بفرحه:الف هنا يا قلب امك
بياخد منها الصينيه وبيقفل الباب وبيدخل ويحطها علي التربيزه وبيقعد علي الكنبه
ادهم ببرود:قومي كلي يلاا
دهب بصوت مختنق:مش طافحه اطفح انت
ادهم بيبصلها بحده وبيتنهد بغضب وقوه وسبحان من ماسك غضبه عنها وبيقوم يخرج براا الغرفه وبيقفل الباب
وهيا بتبص ومبتلاقهوش وبتجري تقعد وبتبدأ تاكل بجوع لانها مأكلتش من اليله الماضيه ومأخدتش بالها من الي بيبص عليها من غرفه الملابس وهو عاقد ذراعيه
ادهم بسخريه:لاء واضح انك مش عاوزه تطفحي خالص
بتبصله دهب بصدمه والاكل مازال في فمها وهو بيقرب وبيقعد جمبها بمسافه وبيبدأ ياكل بهدوء عكسها
قال بسخريه وبررود:كملي اكل كملي بس متتقليش بعد كدا
بتبصله دهب بإحراج وغيظ وبطنها بتعمل صوت وبتتحرج اكتر وبتبلع الاكل ودموعها بتنزل
بصلها وقال:كلي يا اسمك اييه عشان الي جاي صعب قوي عليكي
قالت بتوتر:ملكش دعوه بيا ومتتكلمش معايا لو سمحت
مبيهتمش ادهم وبيكمل اكل ودهب بتقوم تتجه للسرير بس بتصرخ فجأه بألم وكانت هتقع بس ادهم لحقها وبيسندها وبيقعدها علي السرير ورجلها بتبدأ تنزف
ادهم بضيق:في اييه رجلك مالها
دهب بتمسك في دراعه وبتعيط جامد:رجلي بتوجعني ااه
… بتعيط اكتر
بيمسك رجلها وبيبص علي الارض بيلاقي قطع زجاج علي الارض وبيقوم يلمهم واتأكد ان معتش وبيدخل الحمام يجيب علبه الاسعافات وبيبدأ يشلها قطعه الزجاج الي كانت كبيره وهيا بتموت من الوجع
دهب بتمسك دراعه بقوه وبدموع:لاء ارجوك رجلي مش قادره
ادهم بهدوء وهو بيحاول يطمنها وبص في عيونها:هشش
اهدي خالص اهدي عشان ترتاحي اهدي
دهب بتسرح في عيونه وهو بيلاحظ وبيستغل ده وبيشد الزجاجه مره وحده وهو باصللها وهيا بتصرخ فجأه وبتدفن وجهه في صدره بدموع ووجع وبتخبطه في صدره
قالت بدموع:لييه كدا لييه
ادهم مكنش حاسس بإيدها الصغيره حتي وبدأ ينضفهلها ولفها ورجعها علي السرير بهدوء
ادهم بهدوء:احسن
دهب هزت راسها بوجع ودموع وهو غطاها واتجه للكنبه وكان هيطفي النور
دهب بسرعه:لاء متطفيش النوور
ادهم اتنهد واستلقي علي الكنبه وهيا راحت في النوم بسرعه وهو كمان نام بعمق بعد ماطفي النور
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب…. بارت طويل ولذيذ!!
علي فكره الروايه دي هتكون واقعيه اوي وهل حبتوها😁

 

 

وايه رايكم في الابطال ولا البطل الي شبه التلاجه 😂

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)