رواية معاناة الصقر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم امل الهواري
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية معاناة الصقر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم امل الهواري
البارت الخامس والعشرون
علي متن الطائره
+
تفاجأت بوالدتها تجلس بالقرب منهم
+
وعد وهي تنظر لسيف ،:- مش معقول ماما
+
سيف :- اي رأيك في باقي المفجأه
+
وعد بإبتسامه :- كنتوا متفقين صح
+
أشارت لها شاهنده بيدها والإبتسامه تزين ثغرها ، فعندما عرض عليها سيف تلك الفكره بأنه يريد أن ييدأ حياته مع وعد بزياره بيت الله الحرام وتلك هي هدية زواجهم ، إقترحت أن ترافقهم فكم تمنت زياره بيت الله الحرام ولكن لن تتثني لها الفرصه من قبل
1
♧♧♧♧♤♤♤
+
هبطت الطائره علي ألأرض المقدسه
+
إحتضنت والدتها مردفه :- وأنا كنت مستغربه إن حضرتك إزاي متجيش توصلينا للمطار
+
شاهنده بإبتسامه :- دي تعليمات الصقر مقدرش أخالفها
+
سيف بإبتسامه ساحره :- بس إي رايك
+
وعد :- أحلي مفجأه أنا كنت بتمني ربنا يكتبهالي وأزور الكعبه حج اوعمره المهم إني أجي لأطهر مكان في الدنيا
+
سيف :- وعد مني هنيجي هنا تاني وهتبقي حج إن شاءالله
+
وعد :- بأمر الله
+
♧♧♧♧♤♤♤
+
أدت شاهنده مناسك العمره وهي تتمني ان لن ينتهي الوقت فكم تمنت ان تبقي بتلك البقعه الطاهره لنهايه العمر ،
أدت وعد مناسك العمره لها ولوالدها ولجدتها فاطمه ودعت لهم بالرحمه والمغفره
+
وكذلك فعل الصقر بعد ان أدي مناسك العمره له اداها لوالديه
+
♧♧♧♧♧♤♤♡
+
مرأ إسبوع علي سفرهم للأرض المقدسه أنهوا عمرتهم وغادرت شاهنده إلي أمريكا ، أما عن الصقر وملكته فهناك ما ينتظرها من مفاجأه أخري ، فقد سافرو إلي أوربا
+
♧♧♧♧♧♤♤♤
+
بأوربا وتحديداً بجزيره هفار الكرواتيه ، وصلت رحلتهم بالمساء ومن ثم ذهبوا للفندق الذي حجز به الصقر من قبل
+
أطلت وعد من نافذه السويت الخاص بهم بالفندق ، فإنبهرت بشده من جمالها الساحر وأردفت :- الله ياسيف المكان دا جميل أوي
+
إتجه إليها ومن ثم لف يده حول خصرها وهو يستنشق عبير خلاصتها مردفاً :- تعرفي جزيره هفار دي من جمالها أطلقوا عليها أي
+
إستدارت إليه مردفه بلهفه :- أيه
+
نظر بعينيها بعشق مسطر بروماديته وأردف :- اطلقوا عليه جنة الله في الأرض ، زيك كدا
+
وعد بتعجب :- زيي!!!!!
+
سيف بهيام عاشق :- زي ما إنتي بقيتي جنتي
+
تلونت وجنتيها بحمرة الخجل وتوارت بعينيها بعيداً عن نظراته وهو لايزال محاوط خصرها براحتيه
+
سيف :- ممكن أسأل سؤال وبتمني تجاوبيني
+
وعد :- إتفضل
سيف :- ممكن تبصيلي
+
وعد :- نظراتك دي بتكسفي بجد
+
سيف :- طب هغمض عيوني لو دا يرضيكي
+
وعد :- طب إتفضل إسأل
+
سيف :- بتحبيبني
+
وعد ببلاهه :- هااه
+
فتح عينيه مردفاً بهمس :- أنا بعشقك ياوعد وعايز أعرف إنتي بتحبيني ولا لأ
+
نظر للأرض بخجل ولم تجيب
+
سيف :- بس انا عايز أسمعها
+
وعد بخجل شديد :- والله قربك دا موترني
+
أمال بجزعه ومن ثم حملها بخفه بين زراعيه فشهق بخضه
+
سيف بإبتسامه :- طب وكدا التوتر راح
+
وعد بغضب طفولي :- نزلني ياسيف
+
سيف:- لأ
+
إستمعوا إلي طرقات الباب فأردفت :- الباب بيخبط نزلني بقا
+
سيف :- قولت لأ
+
وعد وهي تتلفت حولها :- يعني دا عقاب مثلا هتفضل شايلني كدا وسايب اللي علي الباب يخبط
+
سيف :- ما يتحرق اللي علي الباب ، عاوزه تنزلي جاوبي علي سؤالي الأول
+
وعد بتذمر :- بطل جنان بقا
+
سيف :- يعني انتي شايفه إني مجنون طيب إستني عليه
+
سار بها تجاه الباب فصرخت به مردفه :- نزلني ياسيف إنت هتفتح الباب كدا
+
سيف :- مجنون بقا هتقولي أي
+
وعد بصراخ :- خلاص نزلني والله بحبك بحبك
+
ضحك بشده ومن ثم أنزلها أرضاً وسط خجلها الجارف مما أردفت
+
إقترب منها أكثر حتي أصبح الهواء فقط هو الفيصل بينهما
+
سيف :- وأنا بموت فيكي ياملكة قلبي
+
وعد بخجل :- الباب
+
سيف :- اللي كان بيخبط زهق ومشي هو أصلا قليل الذوق ، حد يخبط علي عرسان في أولي لحظات شهر العسل
+
زاد خجلها ولم تعقب فقط يظهر علي وجهها ورجفة يدها
+
سيف :- بعشق ملاك ياناس ، بموت فيكي وانتي مكسوفه كدا
+
أردفت بخجل :- ممكن تبعد عايزه أغير هدومي
+
سيف :- خدي شاور وإتوضي علشان نصلي مع بعض
+
أمأت برأسها متجه إلي حقيبتها وكذلك فعل هو
وبعد فتره أمْها في الصلاه لتكون بدايه حياتهم الزوجيه السعيده …….
+
♧♧♧♧♧♧♧♤♤♤
+
سافرت شاهنده إلي أمريكا فقد إشتاقت إلي وطنها كثيراً ، الذي حُرمت منه لسنوات طويله بسبب تلك الزيجه التي نعتها بأنها غلطه حياتها ، ولكن كان ثمرتها هي وعد التي عوضها بها الله عما عانته بحياتها
+
قضت عده أيام في جوله سياحيه بالبلد وكأنها من أحد الزوار وليس موطنها
+
بعد فتره التجول ذهبت إلي شركتها ، إعتقدت أن لم يعرفها أحد ولكن حدث العكس
+
ولجت إلي داخل الشركه فلم تعلم من أين ستبدأ عزمت علي الذهاب إلي من يترأسها
+
سمحت لها السكرتيره بالدلوف بعد ان أذن لها المدير
بالداخل
+
وجدت شاب بنهاية عقده الثالث ، قام من مقعده متجهاً إليها بإبتسامه مردفاً باللغه العربيه :- أهلا مدام شاهنده
+
شاهنده بدهشه :- إنت تعرفني
+
الشاب :- طبعاً اعرف حضرتك عزت بيه فهمني كل حاجه وإني أسلم حضرتك الشركه فور وصولك هنا ، أشار بيده للمقعد مردفاً :- إتفضلي إقعدي علي مكتب حضرتك ، جلست علي المقعد ومن ثم شكرته
+
شاهنده :- شكراً لذؤك
+
الشاب :- ثواني هطلب حاجه تشربيها
+
شاهنده :- لا شكراً
+
الشاب :- إزاي يافندم الشركه شركتك
+
طلب لها مشروب ساخن ومن ثم بدأو بالحديث عن اوضاع الشركه ، وأطلعها علي كل ما يخص الشركه
مرأ ما يقارب الثلاث ساعات تجولت بالشركه وعلمت كل شئٍ عن أوضاعها الماليه وأيضاً وضعها بين شركات الأدويه بالبلد
+
بالنهايه أخبرته أنها تريد تصفية عمل الشركه نهائيا
+
الشاب :- ليه يافندم الشركه علي مستوي متميز هنا وفي دول كتير بره البلد
+
شاهنده :- معلش دا قرار
+
الشاب :- أوك
+
مرأ ثلاث أيام وتم بيع الشركه وتحويل جميع أرصدتها بالبنك إلي مصر ولكن بحساب أخر بإسم إبنتها وعد مصطفي المهدي …..
+
♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤
+
بمصر عند رحمه
+
أمسكت بهاتفها ومن ثم تصفحت بعض الصور التي جمعتها بصديقتها وعد بحفل الزفاف
+
رحمه لنفسها :- والله وحشتيني ياوعد مش متعوده علي غيابك الفتره دي كلها ، ربنا يسعدك ياحبيبتي ويفرح قلبك يارب
+
صدح الهاتف فجأه بين يديها مما أفزهدعها فسقط من يدها علي الوساده التي تضعها علي فخذها
+
♧♧♧♧♧♧♤♤
+
بجزيره هفار
+
داعبها بيده علي وجنتها مردفاً :- حبيبتي سرحانه في أي
+
إلتفتت إليه بإبتسامه:- مش سرحانه ولا حاجه ياحبيبي بس إشتقت لمصر ولماما ورحمه
+
سيف بمشاكسه :- يعني إشتاقتي لكل دول وانا لأ
+
وعد :- طب مأنت جمبي أهو ياقلبي هو أنا أقدر أبعد عنك أنت روحي
+
سيف :- الله علي الكلام دا واصل لقلبي لانه طالع من قلبك
+
قبلت وجنته مردفه :- طب ما إنت قلبي
+
إحتضنها بسعاده بالغه مردفاً ربنا يخليكي ليا ياملكتي ، أي رأيك نكلمهم دلوقت
+
وعد بتفكير :- دلوقت بس هتلاقي رحمه نامت الساعه هنا واحده بعد نص الليل يعني في مصر الثانيه عشر
+
سيف :- خلاص كلمي والدتك دلوقتي في واشنطن عندها الساعه السابعه مساءاً فرق ست ساعات
+
أجرت محادثه بينها وبين والدتها
+
وعد :- السلام عليكم وحشتيني اوي ياماما
+
شاهنده بفرحه :- وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، وانتي إكتر ياقلب مامي طمنيني عامله أي وسيف عامل أي يارب يكون المكان عجبك
+
وعد :- إحنا بخير ياحبيبتي ، والجزيره تحفه بجد سبحان الخالق المبدع
+
شاهنده :- ربنا يسعدكم ياقلبي
+
وعد :- هترجعي مصر إمته
+
شاهنده :- كمان أربع أيام بإذن الله
+
وعد :- وإحنا كمان راجعين بعد أربع أيام
+
شاهنده :- طب ما تمدوا الإجازه كمان إسبوع
+
إبتسم بغمزه لوعد وأردف :- ياريت أنا نفسي أعيش معاها هنا العمر كله بس الشغل بقا
+
شاهنده :- ربنا يسعدكم وتعيشوا وتتفسحوا وتلفوا العالم كله ، المهم خلوا بالكم من نفسكم وتيجوا بالسلامه
+
وعد وسيف :- وانتي كمان خلي بالك من نفسك نتقابل في مصر
+
انهت المحادثه ومن ثم أردفت :- أي رأيك نخرج نتمشي علي البحر بجد الجو ساحر
+
سيف :- وكمان هدؤ وأنا بعشق الهدؤ خصوصاً معاك ياقلبي
+
وعد :- ثواني واكون جاهزه
+
♧♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤
+
بمصر عند رحمه
+
إلتقطت الهاتف ومن ثم وجدت المتصل رقم مجهول ، فلم تجيب حتي إنتهي صوته إعتقدت أن أحداً أخطأ برقمها
بعد ثواني أعاد الرنين مره أخري فأردفت لنفسها :- مش معقول حد غلطان في الرقم ، ياتري مين ، فأجابت بتردد
+
وضعت الهاتف علي أذنها دون ان تتفوه بكلمه ، أتاها صوته المنكسر
+
المتصل :- إزيك يارحمه
+
صُدمت من سماع صوته :- رأفت !!!!!
+
رأفت :-أسف إني بكلمك في وقت متأخر علشان أترجاكي تسمحي أمي ، أرجوكي سمحيها لأنها دلوقتي أكيد بتتحاسب علي كل أعمالها وخصوصاً اللي عملته
+
رحمه بصدمه :- بتقول أي ماتت !!!!
+
رأفت :- لسه مدفونه دلوقت
+
رحمه :- الله يرحمها ويسامحها
+
رأفت :- أنا أسف مش هقدر أرجعلك الفلوس اللي أخدتها منك لإنهم اتصرفوا علي علاجي وعلي تركيب طرف صناعي ليه
+
رحمه بتأثر :- وأنا مش عايزه حاجه ربنا يرحمها ويشفيك
+
رأفت :- شكراً يارحمه
+
أنهت المحادثه وظلت تتعجب لحكمة الله ومن ثم حمدته علي عطاياه ……
+
♧♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤
+
بعد مرور عده أشهر
+
وعد :- سيف سيف قوم بسرعه
+
فتحت عينيه علي مصرعيهم :- أي ياحبيبتي في أي حاسه بحاجه
+
وعد ببكاء:- الولاد جعانين قوم هاتلهم أكل أنا مش هقدر أروح أجيب
+
سيف بصدمه :- ولاد !! ، ومن ثم تلفت حوله بدهشه مردفاً :- هم فين الولاد دول
+
وضعت يدها علي بطنها المنتفخه مردفه :- دول ولادنا أي هتتبري منهم
+
سيف بضحك :- طب ما تقولي انك جعانه وخلاص أيه لازمته تظلميهم وتقولي انهم جعانين
+
وعد بغضب طفولي :- انا مش جعانه هم اللي جعانين
+
سيف بهدؤ :- طب وعرفتي إزاي يادكتوره
+
وعد بثقه :- علشان بيخبطوا فيه اهم ، هتروح ولا لأ خليهم يأكلوا ويناموا عايزه اعرف انام
+
كبت ضحكته حتي لا يشعل غضبها وذهب لإحضار الطعام من المطبخ
+
وعد :- سيف ياسيف
+
رجع مره أخري مردفاً :- ايوه ياحبيبتي هم غيرو رأيهم ولا اي
+
وعد :- لأ مغيروش بس عايزين شكولا هات معاك من التلاجه وأيس كريم كمان
+
سيف :- دا غير الأكل وطبق الفاكهه
+
وعد :- أيوه طبعاً
+
سيف :- طب ما تأكليني أنا أسهل
+
وعد بتذمر :- كدا ياسيف
سيف :- خلاص ياقلبي ما تزعليش هجبلكم كل اللي طلبتوه ، وهبط للأسفل حيث المطبخ
+
♧♧♧♧♧♤♤♤
+
بمكتب اللواء مجدي بالإداره
+
اللواء بصدمه :- إنت بتقول اي ياسيف
+
سيف :- دا قراري يافندم ومش هرجع فيه
+
اللواء مجدي:- طب فكر تاني
+
سيف بتنهيده :- أنا بقالي شهور بفكر يعني واخد قراري عن إقتناع
+
اللواء مجدي :- خلاص ياسيف زي ما إنت عايز واللي في مصلحتك إعمله ، ثم أكمل :- هو زين هيفضل حابس نفسه جوه دائره المعام اللي بره مثر لحد إمته
+
سيف :- مش والله يافندم أنا حاولت معاه كتير بس للأسف هو مش عايز يرجع عن تفكيره ده
+
اللواء مجدي :- لما يبقي العميل بتاعنا واحد في كل العمليات يبقي سهل إنه يتكشف ودا في خطوره عليه
+
سيف :- ربنا يستر هو مش هيرجع عن اللي في دماغه بسهوله ، أنا هفضل وراه لحد ما يرجع لعقله ……..
+
♧♧♧♧♧♤♤♤♤
+
بفيلا الزاهد
+
وعد بوهن :- خلاص ياماما مش قادره أستحمل عايزه أولد بقا تعبت
+
ربتت علي يدها بحنان مردفه :- معلش ياحبيبتي الدكتوره قالت تتحملي شويه علشان خاطر الولاد
+
لم تتحمل الألم أكثر من ذلك فأردفت بصراخ :- أكثر من كدا أنا بموت مش قادرااااااه
+
عاونتها علي الصعود لإبدال ثيابها ومن ثم هاتفت سيف
+
شاهنده :- وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ، سيف وعد شكلها هتولد أنا هخدها للدكتوره تعالي علي هناك بسرعه
+
سيف :- حاضر حاضر مسافة الطريق وأكون هناك
+
ساعدتها هي وكوثر علي المشي حتي ركبت السياره ومن ثم قادتها شاهنده بسرعه
+
♧♧♧♧♧♤♤♡
+
بمركز النساء والتوليد
+
{هاا يادكتوره طمنيني } أردفت بها شاهنده بلهفه بعد أن إنتهت الطبيه من فحص وعد
+
الطبيبه :- لازم تولد دلوقتي وللأسف هتولد قيصري لان وضع الأجنه مش سامح إن الواده تبقي طبيعي
+
شاهنده :- في خطوره عليها
+
الطبيبه بنفي :- لا إن شاء الله هتبقي كويسه هي وأطفالها بس ممكن يدخلوا الحضانه لعده ساعات بس
+
شاهنده :- خلاص يادكتوره اللي في مصلحتهم إعمليه أنا كلمتك زوجها وهو علي وصول
+
خرجت الطبيبه لإخبار الممرضات بتجهيز غرفة العمليات ، وإتجهت شاهنده إلي إبنتها لتهدأ من روعها
+
شاهنده :- هششش إهدي كدا بلاش إنفعال
+
وعد بخوف :- هو أنا هولد دلوقتي أرجوكي ياماما خليكي معايا أنا خايفه
+
طمئنتها والدتها مردفه :- متخافيش ياحبيبتي كلنا معاكي سيف خلاص علي وصول ، وهكلم رحمه كمان متخافيش وبعدين مش هتحسي بأي حاجه
+
ولجن الممرضات لتحضيرها للعمليه
+
حدثت رحمه بالهاتف وأخبرتها بأن وعد ستلد الأن
+
رحمه بفرحه :- حبيبتي ياوعد ربنا يقومك بالسلامه أنا هستأذن من الشغل وأجي علي طول
+
أغلقت الهاتف فوجد سيف قد أتي ، هرع إليها بلهفه
+
سيف :- الدكتوره قالت أي
+
شاهنده :- إدعيلها ياسيف دخلوها غرفة العمليات دلوقت الدكتوره قالت إنها لازم تولد دلوقت
+
سيف :- يارب
+
بعد نصف ساعه أتت رحمه متجهه بلهفه إلي شاهنده
رحمه :- طمنيني عليها ياطنط
+
شاهنده بقلق :- لسه يارحمه مفيش حد خرج يطمنا
+
سيف :- المفروض تكون ولدت انا بدأت أقلق
+
شاهنده :- يارب ما تأذيتي فيها يارب وقومها بالسلامه هي وألادها
+
رحمه محاوله ان تطمئنهم رغم القلق الذي يحتلها :- متقلقيش ياطنط خير بأمر الله أكيد علشان تؤام اتأخرو كدا
+
بعد دقائق خرجت إحدي الممرضات لتبشرهم
+
اتجه إليها سيف بلهفه :- طمنيني علي وعد
+
الممرضه :- متقلقش حضرتك هي الحمدلله كويسه مبروك جالكم بنت وولد بسم الله ماشاء الله زي القمر دقايق والمدام هتتنقل لغرفه عاديه بس الاطفال هيدخلوا الحضانه ساعتين بس علشان التنفس ، متقلقش هما بخير
+
سيف :- الحمدوالشكر ليك يارب
+
شاهنده :- مبروك ياسيف
+
رحمه :- الف مبروك يتربوا في عزكم
+
♧♧♧♧♧♤♤♤♤
+
بغرفة وعد
+
إستعادت وعيها بعد فتره وجدت سيف أمامها بنظراته العاشقه لها وممسكاً يدها برفق
قبل يدها مردفاً :- حمدالله علي سلامتك ياقلبي
+
وعد :- الله يسلمك ياحبيبي ، نظرت حولها ومن ثم تسألت :- فين ماما ورحمه والأولاد
+
سيف :- متقلقيش هم راحوا يطمنوا عليهم في الحضانه
+
وعد بخضه :- حضانه ليه
+
سيف بإبتسامه :- إهدي يادكتوره دا حاجه عاديه متقلقيش هم كويسين أنا إطمنت عليهم من شويه ويمكن يجبوهم دلوقتي
+
لم ينهي كلماته حتي وجلت رحمه حامله بين زراعيها أحدهم ، وتبعتها شاهنده بالأخر
+
سيف :- شوفتي صدقتي كلامي
+
رحمه :- حمدالله على السلامه ياوعوده انا مبسوطه اوي بقيت خالتو
+
إقتربت منها والدتها حامله طفلها ومم ثم قبلت جبهتها مردفه :- حمدالله علي سلامتك ياقلب ماما مبروك ياحبيبتي يتربوا في عزكم ، شوفي طالع لأبوه شبهه سيف ، إنما البنوته شبهك
+
رحمه :- صح ياوعد دي شبهك أوي ربنا يبارك ياقلبي
+
سيف مقترباً منها مردفاً :- هروح ابلغ الدكتوره إني فوقتي ، علشان تيجي تطمني عليكي ياقلبي
+
♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤
+
مرأ عدة أيام علي وعد بالمشفي ومن ثم خرجت متعافيه بعض الشئ
+
بعد مرورو شهرين
+
بالفيلا
+
ولج سيف إلي غرفته ومن ثم إتجه إلي فراش أطفاله سامر ولمار ، ليداعبهم كما إعتاد ولكن وجدهم غارقون بنومهم
+
وعد :- سبهم نايمين انا بجد مش قادره
+
إتجه إليها سيف مردفاً بمداعه :- سلامتك ياقمر
+
وعد بأبتسامه :- الله يسلمك ياحبيبي
+
سيف :- عايز أقولك علي حاجه هتفرحك
+
وعد بإنصات :- بجد قول
+
سيف :- أنا قدمت إستقالتي من الإداره ، لإني مش هقدر اتحمل إن يحصل حاجه ليكي تاني او للأولاد
+
وعد :- بعيد الشر عنهم ، طب هتشتغل اي محامي
+
إبتسم علي كلمتها مردفاً :- لأ هو لازم علشان كنت ضابط أشتغل محامي ، أنا هفتح شركه إستيراد وتصدير
+
وعد :- طب دي فكره كويسه ، بس التكاليف هتبقي كبيره
+
سيف :- في حد من أصدقائي هيشاركني
+
وعد بتفكير :- طب وتشارك حد غريب ليه متشارك مراتك أحسن وأهو كله لأولادنا
+
سيف :- طب وحلمك المستشفي اللي نفسك تأسسيها
+
وعد :- متقلقش الفلوس اللي ماما حطاها في حسابي كتيره دي ثروه كبيره ، واللي يخلينا نفتح شركه واحده ممكن نعمل مجموعة شركات ونسميها ……. الصقر جروب وبعد كدا نأسس المستشفي
+
ضحك بشده مردفاً :- هو اللقلب دا هيفضل ملازمني حتي بعد ما سيبت الخدمه
+
نظرت بعينيه مردفه :- أصله مش لايق علي حد غيرك ياعمري
+
وااااااء وااااااء
+
سيف :- والله العيال دي مضطهداني
+
ضحكت وهي تتجه إليهم :- دول قلب ماما حبيايبي
+
سيف بتذمر :- ما أنا خلاص إتركنت علي الرف
+
عادت إليه حامله سامر :- لأ ياعمري متقولتش كدا دأنا بعشقهم علشان هم حته منك ياعمري إنت ………
+
♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤
+
قام سيف بشراء إحدي شركات الإستيراد المعروضه للبيع وقام بتغير إسمها وسجلها التجاري وقام بها بعض التعديلات لتليق بإسم الصقر …..
+
تم إفتتاح الشركه ومارست عملها تحت إشراف الصقر
+
مرأ عده أشهر عملت رحمه سكرتيره لسيف وذلك بطلب من وعد
+
بمكتب الصقر
+
صدح هاتفه بإسم معتز فأجاب بإبتسامه
+
سيف :- والله ليك وحشه فينك من يوم ما نقلت الفيلا الجديده ولا بتسأل
+
معتز :- ما إنت عارف الشغل ياسيف ناس إرتاحت وناس لسه بتعاني إعمل حسابك يوم ما أسيب الخدمه هشتغل معاك
+
سيف بإبتسامه :- تنور الشركه تساعي الحبايب كلهم
+
صدح رنين بمكتب معتز
+
معتز :- ثواني ياسيف هرد علي التليقون
المتصل
+
معتز :- أي انت بتقول أي
+
أنهي المكالمه ومن ثم عاد لمحادثه سيف بعد ان أخذ أغراضه مسرعاً إلي سيارتهولكن بنبره تحملها الحزن
+
سيف :- في أي صوتك اتغير ليه كدا
+
معتز:- بلغوني إن زين إتصاب ونقلوه مستشقي ***** انا رايح علي هناك
+
إنتفض من مقعده مردفاً :- أنا جايلك حالاً المستشفي قريبه من الشركه
+
هرول لأسفل المقر ومن ثم إستقل سيارته بأقصي سرعه
+
♧♧♧♧♧♤♤♤
+
بالمشفي
+
وصل سيف قبل معتز ومن ثم سأل عن زين ، فعلم أنه بالعمليات وبحاجه إلي نقل دم ولحسن الحظ انهم نفس الفصيله
+
سيف :- انا نفس الفصيله خد الكميه اللي هو محتاجها
+
أتي معتز متجهاً إلي سيف الواقف أمام غرفة العمليات
+
معتز بقلق :- أي الأخبار ياسيف
+
سيف :- فقد دم كتير لحد.ما وصل المستشفي بس الحمدلله طلعنا نفس الفصيله
+
معتز :- طب الحمدلله
+
خرج الطبيب من غرفة العمليات
+
سيف :- طمنا يادكتور
+
الطبيب :- الحمدلله قدرنا نخرج الرصاصه كانت علي وشك إختراق القلب بس ربنا ستر ، هو حالته مستقره ويارب يعدي ٢٤ ساعه وهي مستقره كدا
+
معتز :- يارب
+
نُقل إلي غرفه مجهزه ، ظل سيف لجواره بعد ان أصر علي معتز ان يذهب إلي بيته
+
تحدث إلي وعد كي يطمئنها عليه وأخبرها بما حدث لزين وانه سيظل جواره
+
بعد مرور يومين إستعاد وعيه فقد تعرض لغيبوبه
+
بغرفة زين
+
سيف :- حمدالله علي سلامتك الدكتور طمني عليك الحمدلله ، يارب بقا ترجع لعقلك وتسمع كلامي بعد اللي حصل دا
+
زين بضعف :- خلاص ياسيف موافق
+
سيف بجديه :- انا عارف إنك هتوافق بعد اللي حصل ومكانك في المجموعه موجود من بدايتها كمان
+
♧♧♧♤♤♤♤
+
بمجموعه الصقر جروب
+
صف سيارته أمام هذا الصرح وهبط من السياره بكامل أناقته وهيبته المعهوده ، ولج للداخل ومن صعد إلي وجهته ، ولكن حدث غير المتوقع
+
زين بغضب وصوت جهوري :- إنتي غبيه ولا متخلفه أي إتعميتي شوفتي هببتي اي
+
رحمه بزعر :- أسفه يافندم
+
زين بنفس حالته :- أعمل أي بأسفك انا هو علشان تطفحي قهوه تبهدلي الناس كدا
+
فلاش باااك
+
خرج من المصعد بنفس اللحظه تخرج فيها رحمه من البوفيه حامله فنجان القهوه المعتاد لديها، ،فهي لن تنتظر ان يأتي به الاوفس بوي إلي مكتبها ،
فإصطدمت به والخطأ وهي تنظر للخلف تتحدث مع عم حسين المسؤال عن البوفيه ، فإننسكبت عليه القوه ومن ثم سقط الفنجان من يدها ليصبح حُطام متناثره علي الأرض
+
باااااااااااك
+
رحمه ظناً منها أنه أحد العملاء :- أنا أسفه جداً يافندم والله ما أقصد ممكن حضرتك تتفطل في غرفة الاجتماعات ، وانا هاخد الجاكيت انظفه لحضرتك
+
دفعها بقوه من أمامه ومن ثم إتجه إلي مكتب سيف
إستقام من مقعده بترحاب :- زين الشركه نورت و…… أردف بصدمه :- أي اللي عمل فيك كدا
+
زين بغضب :- واحد متخلفه خبطت فيه ودلقت القهوه علي الجاكيت
+
سيف :- خير خير اقلع الجاكت هبعته يتنظف
+
طلب رحمه التي أتت بملامح شاحبه من خوفها
+
زمجر حين رؤيتها مردفاً :- هي دي المتخلفه اللي عملت كدا
+
رحمه بصوتٍ متحشرج :- والله ما أقصد
+
سيف :- خلاص يارحمه حصل خير خدي الجاكت إبعتيله يتنظف
+
وعد :- حاضر يافندم ومن ثم أخذته وغادرت
+
سيف :- علي فكره رحمه إنسانه محترمه ونش هسمحلك تغلط فيها تاني
+
زين :- يعني عجبك اللي حصل دا
+
سيف :- حصل غصب عنها وإعتذرت يبقي بلاش الاهانه بقا
+
بعد ربع ساعه خرج زين من مكتب سيف وجدتها تجلس علي مكتبها بأعين باكيه
+
زين :- إحم أنسه رحمه
+
رفعت عينيها إليه بعد ان ازالت دموعها ظناً انه لم يرها مردفه :- دقيقه والجاكيت يكون مع حضرتك
+
زين وعيناه متعلقه بها :- أنا أسف كنت متعصب جداً بسبب اللي حصل ، بتنمي تقبلي إعتذاري
+
رحمه :- خلاص يافندم مفيش حاجه
+
زين :- مفيش حاجه إزاي والدموع دي موجوده في عيونك
+
أغمضت عينيها بسرعه فسقطت الدموع علي وجنتيها
+
زين :- شوفتي إنك كنت بتبكي
+
أتي عم حسين بالجاكت مردفاً :- اتفضلي ياأنسه رحمه
+
أخذته منه بعد ان شكرته وأعطته لزين
+
رحمه :- إتفضل وأسفه مره تانيه
+
تلامست يدهم دون قصد فسحبتها بسرعه وظهر التوتر علي وجهها تحت نظراته
+
زين :- انا اللي أسفه
+
خرج سيف من مكتبه وجدهم يقفون والتوتر جلي علي قسمات وجهها
+
سيف :- لو سمحتي يارحمه بلغي أنسه كاميليا في الإستعلامات ، انها تروح لمكتب أستاذ زين هتمسك السكرتاريه
+
زين ونظراته معلقه بها :- احم ممكن ياسيف أنسه رحمه تبقي سكرتيره مكتبي
+
سيف بإبتسامه :- أي رأيك يارحمه
+
رحمه :-يافندم أنا ……
+
قاطعها زين مردفاً :- ميبقاش قلبك إسود بقا
+
رحمه :- تحت امرك يااستاذ سيف
+
مع مرور الأيام صارح زين سيف بأنه يريد الارتباط برحمه ويريد منه أن يكون الوسيط بينهم لا يعلم بأن قلبها عزف بحبه الكثير من الإنشودات ………..
+
♧♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤
+
بفيلا سيف
+
إستيقظت بفزع علي أثر لمسته فأردف :- مالك ياحبيبتي إنتي كويسه
+
نظرت إليه بأعين زائغه :- كابوس ياسيف كابوس اللهم إجعله خير ………
+
♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤
+
هستني أرئكم وتوقعاتكم للحلقه الأخيره
+
دمتم في حفظ الله
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية معاناة الصقر)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)