روايات

رواية معاناة الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم امل الهواري

رواية معاناة الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم امل الهواري

 

 

البارت الثاني عشر

 

 

 

 

بمكان أخر وقر إحدي تجارالموت

 

+

 

 

 

 

معتر بجهاز لاسلكي :- تحت أمرك يافندم مستني الإشاره ثم أردف القوات تستعد

 

+

 

 

 

 

الصقر :- مش هنهجم غير لما المخدارت تظهر علشان يبقي تلبس

 

+

 

 

 

 

معتز :- تمام يافندم

 

+

 

 

 

 

بالوقر

 

+

 

 

 

 

الوسيط :- البضاعه دي باعتها ليك البوص شخصياً وبيقولك الحصه بتعتك هتزيد الفتره اللي جايه دا صنف جديد نازل السوق وعليه الطلب

 

+

 

 

 

 

أعطي التاجر حقيبه للوسيط مردفاً :- وأدي اللي إتفقت عليه مع البوص ، مش ناقص ولا مليم ثم أكمل :- هو البوص مش ناوي يحن علينا ويخليني أنول شرف مقابلته

 

+

 

 

 

 

الوسيط :- إنت عارف البوص مفيش حد يعرف شخصيته كل تعاملاته معانا علي التليفون ، متلحش كتير في الموضوع دا علشان الكلام لو وصل للبوص عواقبه هتبقي نهايتك

 

+

 

 

 

 

إبتلع لعابه بتوتر ومن ثم أردف :- خلاص يلاها المقابله اللي أخرها موتي دي

 

+

 

 

 

 

فتح حقيبه المخدرات ومن ثم هجمت رجال الصقر وتم القبض عليهم بعد تبادل إطلاق النار وإصابة معتز ولكن كان يرتدي قميص واقي ……….

 

+

 

 

 

 

♧♧♧♧♤♤♤♤

 

+

 

 

 

 

علم البوص بخبر القبض علي أحد رجاله والوسيط التابع له مما أثار غضبه

 

+

 

 

 

 

زمجر بغضب وهو لا يزال يتحدث بالهاتف :- هو الصقر دا مش ناوي يجبها لبر ، لازم أخلص منه ثم تراجع عن تلك الكلمه ، وأكمل الموت ليه راحه دا لازم يتربي ويبقي ولا يسوي قال صقر قال…….

 

+

 

 

 

 

المتصل :- اللي تؤمر بيه يابوص أنا هنفذه

 

+

 

 

 

 

البوص :- دا لازمله تخطيط ومن النوع التقيل

يومين وهبلغك تعمل أي …..

 

+

 

 

 

 

♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤

 

+

 

 

 

 

بالإداره العامه لمكافحة المخدرات

 

+

 

 

 

 

دلف سيف إلي مكتب اللواء مجدي ومعه معتز

 

+

 

 

 

 

اللواء موجهاً حديثه لمعتز :- حمدالله علي سلامتك يامعتز

 

+

 

 

 

 

معتز :- الله يسلمك يافندم كله بتوجيهات سعادتك

 

+

 

 

 

 

اللواء :- ها ياسيف وصلت لحاجه بعد استجوابهم

 

+

 

 

 

 

سيف :- أبداً يافندم الكل أجمع علي نفس الكلام مفيش حد يعرف شخصية البوص ، كل تعاملاتهم معاه عن طريق المكالمات ودي سهل جداً التلاعب في الصوت أو تغيره ، وكمان المكالمات من رقم برايفد

 

+

 

 

 

 

اللواء :- يعني أي مش هنقدر نقبض علي أخطر واحد بيهدد أمن البلد ، ما هو لما يبقي شبابها مدمنين يبقي علي البلد السلام

 

+

 

 

 

 

 

سيف :- متقلقش يافندم بإذن الله هنكشفه في أقراب وقت

 

+

 

 

 

اللواء :- أتمني ياصقر…….

 

+

 

 

 

غادر سيف ومعتز مكتب اللواء ودلف سيف إلي مكتبه برفقه معتز

 

+

 

 

 

معتز وهو يجلس علي المقعد :- في حاجه مش مريحاني في موضوع البوص دا

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية عشق بين بحور الدم الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء السعيد

 

+

 

 

 

رفع انظاره إليه ليحثه علي الحديث :- حاجه أي

 

+

 

 

 

معتز :- فاكر الواد الديلر اللي كنت براقبه

 

+

 

 

 

سيف :- ماله

 

+

 

 

 

معتز :- مش عارف ليه حاسس أنه كان خيط مهم بالنسبه لينا وهو كان ليه علاقه بالبوص المزعوم دا علشان كدا إتخلص منه بسرعه

 

+

 

 

 

إستقام سيف وإتجه نحو الشباك مردفاً بتفكير :- تفتكر إني مفكرتش في الكلام دا بس أي علاقته سامر بدا كله ، ولو البوص هو اللي وراء اللي حصله طب ليه ، مش عارف يامعتز حاسس إن في شئ غامض ، سامر إتقتل وكل دا كان متخططله بس من مين وليه دا حتي عمره ما كان ليه أعداء

 

+

 

 

 

تنهد معتز مردفاً :- حاجه تحير بجد

 

+

 

 

 

إستدار سيف وإتجه إلي مكتبه ومن ثم أخرج ملف من درج المكتب وأردف :- إقرأ الملف دا وقولي إستنتجت أي

 

+

 

 

 

نظر معتز للملف الموضوع أمامه متمتماً :- جلال الجيار

 

+

 

 

 

معتز بتعجب :- مش الراجل دا مات

 

+

 

 

 

جلس علي مقعده مردفاً :- أيوه بس حاسس أنه كان وراه سر مش مجرد رجل أعمال أنا عملت عنه تحريات ملوش غير أبن واحد ، متجوز واحده أمريكيه ومخلف بنت عايشه في أمريكا بتدير شركه والدتها ، والغريب بقا إنه قبل ما يموت بحوالي شهر إتجوز بنت قد حفيدته في السر

 

5

 

 

 

ضحك معتز بسخريه :- هههههه باين عليه كان عقر يتجوز وهو في أخر أيامه هشوف الملف وأقولك ……

 

+

 

 

 

ظل يفكر بعض الوفت ومن ثم غادر حيث محبوبته التي إنشغل عنها بالأيام الماضيه بسبب تلك المهمه التي إنجزها اليوم ……

 

+

 

 

 

♧♧♧♧♧♤♤♤♤♤

 

+

 

 

 

بفيلا الزاهد

 

+

 

 

 

دلف ببطئ حتي لا يحدث صوتاً ، فقد وجدها تسترخي علي الأريكه ، إقترب منها ومن ثم وجدها تغفوا بنومها قبل رأسها مردفاً بهمس :- سامحيني ياعمري عارف إني مقصر معاكي بس غصب عني، وعد مني هعوضك عن الفتره اللي فاتت

 

+

 

 

 

حملها بخفه بين زراعيه ومن ثم أسندت وأسها علي كتفه وطوقت يديها حول رقبته

 

+

 

 

 

نظر إليها وجدها لاتزال بغفوتها

 

+

 

 

 

فتح باب الغرفه ومن ثم دلف وأضاء نورها حتي أردفت بعشق :- بحبك ومسمحاك ومن ثم وضعت قبله رقيقه علي وجنته

 

+

 

 

 

سيف بجمود مصطنع :- يعني ماكنتيش نايمه

 

+

 

 

 

أمأت رأسها بالنفي مردفه بطفوليه :- لأ

 

+

 

 

 

 

 

 

 

قبلها بعشق ومن ثم أردف :- وحتي لو كنت أعرف إنك مش نايمه كنت هخِدِك في حضني وأشيلك ياقمر

 

+

 

 

 

نظر حوله فوجد عشاء رومانسي علي ضوء الشموع موضوع علي الطاوله

 

+

 

 

 

لمار بدلال :- هتفضل شايلني كدا كتير نزلني بقا

 

+

 

 

 

سيف وهو ينظر بعينيها بعشق :- نفسي أفضل شايلك في حضني كدا طول العمر ولا يفصلني عني حتي الهواء

لمار :- طب ياله بقا روح خد شاور وتعالي الأكل هيبرد

 

+

 

 

 

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية شارع مدني الفصل التاسع 9 بقلم سبأ النيل

وضعها علي الارض وهي لا تزال متعلقه برقبته وطبعت قبله سريعه علي شفتيه ، ومن ثم إستدارت تجاه الخزانه لتخرج له ملابسه

 

+

 

 

 

أمسك يدها ومن ثم جذبها لأحضانه حتي إصطدمت بصدره القوي وأردف :- كل سنه وإحنا مع بعض ، كل سنه وإنتي عشقي وروحي وقلبي

 

+

 

 

 

لمار بإبتسامه :- بس عيد جوازنا لسه باقي عليه ثلاث ايام

 

+

 

 

 

سيف :- مش مصدق أني بالسرعه دي عدت سنه علي جوازنا حاسس كأن فرحنا كان من كام يوم ، حبيبتي انا بقيت بتنفسك يالاما إنتي الهوا اللي أنا عايش بيه

 

+

 

 

 

ثم أكمل بحزن :- انا اسف إني مش هقدر أعملك الحفله اللي وعدتك بيها اول ما اتجوزنا ، سامر لسه متوفي من شهرين سامحين….

 

+

 

 

 

وضعت يدها علي فمه حتي لا يكمل وأردفت وهي تنظر في عينيه :- الله يرحمه ومين قال إني عايزه حفلات ، دا عيد جوازنا إحنا يعني أنا وانت وبس ، نا مش عايزه ناس مش عايزه حد يشاركنا فرحتنا دي ، إنت كل الناس بالنسبالي وبعدين أنا محضرالك مفاجأه هتفرح بيها اوي

 

+

 

 

 

ضمها إليه بقوه مردفاً :- ربنا يخليكي ليا ياروحي هديتك بقا إنتي اللي هتختاريها بنفسك

 

+

 

 

 

لمار :- هديتي هختارها بعد عيد جوازنا اوك

 

+

 

 

 

سيف :- إنتي تؤمري ياحبيبتي

 

+

 

 

 

لمار :- بموت فيك ياسوفه

نسبهم بقا مع بعض😍😍 ……

 

+

 

 

 

♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤

 

+

 

 

 

بشقه وعد

 

+

 

 

 

فتحت باب غرفتها حينما وجدت الضوء يطل من تحته

 

+

 

 

 

فاطمه بدهشه :- إنتي لسه صاحيه لحد دلوقتي

 

+

 

 

 

وعد وهي تتمدد علي الفراش وبجانيها بعض الكتب وممسكه بيدها إحداهم :- هعمل اي ياتيته الإمتحانات خلاص علي الأبواب ولازم أذاكر

 

+

 

 

 

دلفت للداخل ومن ثم جلست جوارها :- ياحبيبتي ذاكري انا مقولتش حاجه ربنا ينجحك ، بس بلاش سهر زياده عن اللزوم علشان صحتك يابنتي، دا إحنا خلاص قربنا علي الفجر

 

+

 

 

 

أمأت رأسها إيجاباً :- طب وإنتي يابطه صاحيه ليه دلوقتي

 

+

 

 

 

فاطمه :- أبداً قلقت من نومي قولت أقوم أطمن عليكي وأتاري قلبي كان حاسس

 

+

 

 

 

وعد وهي تقبل يدها :- خلاص روحي نامي ياحبيبتي وأنا قربت أخلص وهنام بعد ما أصلي الفجر ، وهبقي أصحيكي للصلاه أنا كدا لو نمت دلوقتي الصلاه هتروح عليه

 

+

 

 

 

 

 

 

 

فاطمه :- ربنا يقويكي يابنتي ولسه عندك كليه الصبح وكل دا إجهاد لصحتك

 

+

 

 

 

وعد بإبتسامه:- متقلقيش يابطوط بقا بكره مش هروح الكليه بدري عندي محاضره واحده هتبقي بعد الظهر يعني هنام براحتي علشان هطلع من الكليه علي المستشفي …..

 

+

 

 

 

فاطمه :- ربنا يعينك ياحبيبتي ومن ثم غادرت لتخلد بنومها حتي آذان الفجر…….

 

+

 

 

 

♧♧♧♧♧♧♤♤♤♤♤

 

+

 

 

 

باليوم التالي

 

+

 

 

 

إنتظرت رقيه قدوم مروان بإحدي المطاعم

 

+

 

 

 

زفرت بضيق حينما جلس أمامها على الطاوله :- كل دا إتأخرت ليه

 

+

 

 

 

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية عشق تحت ظل اسود الفصل الرابع 4 بقلم جيجي

مروان :- معلش بقا زحمه المواصلات ربنا يتوب علينا منها

 

+

 

 

 

أخرجت من حقيبتها شيئاً وأعطته إياه

 

+

 

 

 

مروان :- أي دا

 

+

 

 

 

رقيه بسخريه :- أي مش عارف أي دا معزور ، دا دفتر شيكات حولتلك نصيبك من اول عمليه علي حساب شخصي انا فتحته ليك ، وتقدر تروح بنك**** علشان تتأكد

 

+

 

 

 

ظل ينظر إليه بفرحه عارمه وهو يقلبه بين يديه :- أنا مش مصدق نفسي حاسس آني بحلم عمري ما شوفت دفتر شيكات غير في الأفلام

 

+

 

 

 

رقيه بخبث :- علشان تعرف إنك معايا هتحقق كل اللي كنت بتحلم بيه

 

+

 

 

 

مروان ببلاهه وهو يضعه بجيب الجاكت الذي يرتديه :- إذا كان كده ماشي …….

 

+

 

 

 

♧♧♧♧♧♤♤♤♤♤

 

+

 

 

 

أنهت وعد المحاضره وذهبت للمشفي

 

+

 

 

 

إلتقت بصديقتها رحمه التي إستقبلتها بإبتسامه كعادتها

 

+

 

 

 

رحمه :- جايه بدري يعني شكل قلبك حاسس

 

+

 

 

 

وعد :- أبداً كان عندي محاضره واحده أول ما خلصت جيت علي طول ، ثم أردفت :- قلبي حاسس بأي بقا في مكفأه ولا حاجه

 

+

 

 

 

رحمه :- مكفأة أي أنتي كمان دا فيه السعد كله يابنت المحظوظه

 

+

 

 

 

وعد بنفاذ صبر :- ما تخلصي يابت وتقولي علي طول انا مش فاضيه لفوازيرك دي

 

+

 

 

 

رحمه :- دي مش فزوره ياختي دا عريس

 

+

 

 

 

وعد بذهول :- ع ايه ياختي إنتي إشتغلتي خاطبه ولا أي ومين بقا المحروس إن شاء الله

 

+

 

 

 

رحمه بإبتسامه واسعه :- الباشمهندس عمر إبن الدكتور وليد صاحب الهالومه دي كلها

 

+

 

 

 

صُدمت من حديثها ولم تنطق بحرف ،وقد تذكرت سامر وأن عمر صديق عمره

 

+

 

 

 

رحمه :- مصدومه طبعاً ليكي حق انا بلمت زيك كدا لما قالي

 

+

 

 

 

وعد وقد عادت للواقع :- نتكلم بعدين يارحمه وهمت بالرحيل

 

+

 

 

 

جذبتها من رثغها مردفه بمزاح :- إستني هنا عايزه تهربي خايفه لأحسدك

 

+

 

 

 

وعد بإبتسامه بسيطه :- تحسديني علي أي ياختي ما إحنا زي بعض منحوسين

 

+

 

 

 

رحمه :- طب قولتي أي هتفكري ، دي فرصه ياوعد بعيداً عن الماديات اللي أنا واثقه إنك مش بتبصلها ، هو بني آدم محترم جداً وهيتقي ربنا فيك ودي بالدنيا يعني زوج صالح مش زي الدكتور ابن****** اللي كان متقدملك

 

+

 

 

 

وعد بتنهيده متفكرنيش لولا فكرتك كان زماني في الشارع

 

+

 

 

 

رحمه :- الحمد لله الدكتور وليد خدلك حقك منه وبدل ما كان عايز ينصبلك فخ علشان يقطع عيشك من هنا أهو هو اللي إنطرد

 

+

 

 

 

وعد :- الحمدلله

 

+

 

 

 

رحمه :- فكري ياوعد الفرصه مش بتيجي للإنسان غير مره واحده في العمر

 

+

 

 

 

وعد :- ………..

 

+

 

 

 

♧♧♧♧♧♤♤♤♤

 

+

 

 

 

بإنتظار أرئكم وتفاعلتكم

 

+

 

 

 

دمتم سالمين وكل عام وانتم بخير

 

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها وتشوف الروايات الجديدة وتطلبها

انضم لينا على الفيس بوك (من هنا)

و

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *