رواية قاسي ولكنني عشقته الفصل الخامس 5 بقلم روما - The Last Line
روايات

رواية قاسي ولكنني عشقته الفصل الخامس 5 بقلم روما

رواية قاسي ولكنني عشقته الفصل الخامس 5 بقلم روما

 

 

البارت الخامس

 

بيصحي رعد بيحس بتقل علي صدره بيبص بيلاقي رهف نايمه علي صدرهو رجلها علي رجله بيسرح رعد في شكلها طفولي و برائتها
بيفوق رعد و ببشتم نفسه بيهزها رعد انتي قومي يلااا
قومي
بتقوم رهف: بفزع ايه في اي
رعد: هو اللي ايه قومي انتي ايه اللي جابك هنا و بعدين بيكمل بوقاحه طب ما تقولي انك عايزني بدل ما تتلزقي فيا كده
رهف بكسوف و خجل: لا لا والله الجو كان برد بليل و
بيقطعها رعد: خلاص خلاص بس بعد كده لو اتكررت تاني هعتبرها دعوه صريحه رهف بخجل ماشي و بتجري بسرعه و بتدخل الحمام بيبتسم رعد علي كسوفها و بعد كده بيتنهد و بيقوم
♡♡♡♡♡♡♡♡
عند عمر في شقته
بيصحي عمر علي صوت في المطبخ بيقوم من علي سرير بيشوف لينا واقفه بتعمل اكل
عمر: انتي بتعملي اي يبنتي علي صبح كده
لينا: بعمل اكل يا ابيه
عمر: اممم طب اعملي حسابي
لينا بابسامه: حاضر بتخلص لينا الفطار و بتحطه علي سفره و بتنادي عمر يا ابيه الفطار جاهز
_عمر هو خارج حاطط منشفه ورا رقبته و عاري الصدر و لابس سويت بانتس ايه الجمال دا دا انتي طلعتي شاطره اهووو
لينا: بغرور هو انا اي حد بردو دا انا لينا سويفي
عمر: اي يبت غرور دا
لينا بضحك: يلا يسطاا الاكل برد
عمر بصدمه: يسطاا ينهار انتي متاكده انك كنتي عايشه في لندن

 

لينا بضحك: يعم اتنيل اقعد
بيضحك امر عليها: و بعدين بيقولها اجهزي هنروح عند رعد
لينا: بفرحه واو هنروح عند ابيه رعد و كمان هشوف العروسه هيهيهههه
عمر: بس قبل ما نروح هنروح نقدم اوراق جامعه يستي اي خدمه لينا: ربنا يخليك ليا يا ابيه
عمر: و يخليكي ليا يقلب ابيه
♡♡♡♡♡♡
عند ريم في البيت
بيصحي سيف و مش بيكون في حد في البيت ريم بتكون نزلت الشغل و ابوه و امه عند دكتور بيدخل سيف يعمل فطار لنفسه و بعدين بيلبس و ينزل يروح الجامعه
♡♡♡♡♡
عند عمر و لينا بيكونو لبسه و نزلو بيوصل عمر و لينا الجامعه في نفس الوقت بيوصل سيف بينزل سيف من العربيه و بيدخل هو داخل بيخبط في بنت..
و عند لينا و عمر
عمر: انا هروح اجيب حاجه يا لينووو ادخلي جوه في الكافتيريا
لينا: حاضر يا ابيه
بيمشي عمر
و بتمشي لينا و بتخبط في حد
لينا: ايه يا اعمي انت مش شايف
سيف بعصبيه: انا اللي اعمي يا شبر ونص
لينا: انا شبر و نص شكلك متعرفش انا مين دا انا لينا سويفي
سيف بسخريه: و ايه يعني لينا سويفي و لو انتي لينا سويفي يبقا انا سيف محمود يا حلوه و بيبصلها بقرف و بيمشي
لينا بنرفزه: والله لوريك
♡♡♡♡♡♡♡
عند رعد في القصر
و تحديدا في الحمام بتقف رهف و هي لفه منشفه علي جسمها
رهف: يلهوووووووي في حد يا رهف ينسي ياخد هدوم الحمام هعمل ايه بس و بتفتح الباب شويه مش بتشوف رعد
رهف: الحمدلله شكله مشي لما اخرج بسرعه البس قبل ما يجي بتخرج رهف و فجأه بتلاقي حد بيشدها من وسطها و طبعاا ميكنش غيرر رعد
رعد بسرحان: فيها ايه القمر داا
رهف بكسوف و خجل: والله والله فكرتك مشيت
ولاكن رعد كان في عالم تاتي فهو كان سرحان في شكلها و خدودها اللي بقت طماطم لا و بل وشها كامل عينه كانت بتمشي علي وشها لحد ما عينه وقعت علي شفايفها الوردي و بدون وعي منه قرب منها و قبلها من شفايف*ها
رهف بتضربه علي صدره عشان يبعد لاكن رعد تعمق اكتر في القبله و بعد عنها لما حس انها مش قادره تتنفس سند جبينه علي جبنها و همس بهمس و صلها
رعد: اوووف ايه حلوه دي
رهف بخجل و كسوف: رعد ابعد لو سمحت عايزه البس هاخد برد رعد: ليه ما احنا حلوين كده و لسه هيقرب
رهف: لا لا ونبي
رعد بهدوء: اقل من ثانيه تكوني اختفيتي
بتجري رهف علي غرفه الملابس
بتحط رهف ايدها علي صدرها و بتتنفس بسرعه اتكلمت بكسوف يلهوووووووي ايه اللي عمله دا دا قليل الاداب و بعدين بتقول ما هو انا بردو اللي بستعبط في حد ينسي هدومه دا كويس ان عمل كدا بس و بعدين بتلبس فستان ابيض و في ورود بينك و لبست شوز بينك و حلق بينك و عملت شعرها ديل حصان
و عند رعد
بيفضل يتنفس بسرعه و بيغمض عينه و بيفتكر لما قبلها و افتكر عدم خبرتها في حاجات دي
اتنهد رعد: شكلي كده هحبك يا رهف.. و دخل ياخد شوار
خرجت رهف ملقتش رعد بتسمع صوت الميه بتعرف ان هو بياخد شاور بعد شويه بيخرج رعد من الحمام و بيكون لافف منشفه علي خصره
رهف بكسوف: ايه دا مفروض تلبس حاجه مينفعش كده لازم تعرف ان في بنت معاك في الاوضه

 

 

رعد بسخريه: علي ما اعتقد من البنت دي مراتي ولا ايه و بعدين دا اسمه جناح مش اوضه و بيكمل بسخريه اكبر و انتي هتعرفي منين صحيح عمرك ماشوفتي حاجه زي كده ولا كنتي تحلمي اصلا
بتسكت رهف و حست بالاهانه و الدموع اتجمعت في عينها
اما رعد بعد ما شاف دموع في عينها
رعد لنفسه بضيق:ايه بس اللي انا قولته دا.. و بيتنهد تنهيده طويله
رعد:احم حضري نفسك عمر اخويا و لينا بنت عمي جايين
رهف بدموع و زعل: ماشي
بيدخل رعد غرفه الملابس و بيلبس هدومه و بيخرج مش بيلاقي رهف عرف انها نزلت..
♡♡♡♡♡♡♡
عند عمر و لينا في الجامعه
بتقف لينا في الكافتيريا و بتكون متغظه من سيف
لينا و هي بتكلم نفسها: والله لوريك يا حيوان انت بعد شويه بيجي عمر
عمر: ايه يبنتي مالك
لينا: مفيش اتاخرت ليه
عمر: قولت ادخل اقدملك علي ورق بتاعك و ان شاءلله هتيجي من الاسبوع اللي جاي
لينا بفرحه: بجدد يا ابيه
عمر بضحك: بجد يقلب ابيه…. بتحضن لينا عمر في الوقت دا بيشوفها سيف و بيبصلها بشمئزاز و يقول كلهم زي بعض و بيمشي يتبع

 

لو في تفاعل حلو هنزل بارت هديه 🎁

 

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *