روايات

رواية ليتني اعفو الفصل العاشر 10 بقلم لمسة جمال

رواية ليتني اعفو الفصل العاشر 10 بقلم لمسة جمال

 

البارت العاشر

 

الفصل العاشر

مش قادرة اوصف لكم فرحتى النهاردة وانا لابسة فستان الخطوبة الستان الكريمى الضيق من الصدر وواسع من تحت لحد الارض وكام متر كمان من ورا
باكمام اروجانزا رقيقة وحزام عريض ستان ذهبى حوالين وسطى بفيونكة كبيرة من الخلف وتسريحة شعرى الراقية ومكياجى الخفيف جدا لكن بيظهر جمال عيونى وبشرتى النقية بناء على رغبة حبيبى اللى طلب منى اننى مااحطش مكيب خالص لانه حمش وبيغير على ومش عاوز حد يشوف جمالى غيره اول ماشافنى انبهر بجمالى ومسك ايدى واخدنى من بابا وعيونه كلها سعادة وقعدت جنب خطيبى على طاولة جميلة مزدانة بالورود ومعانا عمو المأذون وبابا طبعا والشهود وانكتب كتابنا وسعاتها قرب عمر منى وباس جبينى بوسة طويلة وعيونه كلها حب وهو بيقولى مبروك ياحبيبتى اخيرا بقيتى ملكى وبتاعتى وكملتى نصى التانى مش قادر اوصف لك سعادتى النهاردة اد ايه ..بقيت قاعدة اسمعه ووشى كله احمر من الكسوف اصلى مش متعودة على القرب ده منه ولا الكلام الجامد ده ..وسرحت شوية وانا بفتكر الاحداث السريعة اللى مرت علينا وكأنها كانت امبارح من ساعة ما راح عمر يقابل بابى
Image
عمر :السلام عليكم ورحمة الله
د.ماهر :وعليم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضل يابنى اقعد
عمر حكى لى انه كان قلقان ومتردد وعمال يعرق وكل شوية يمسح جبينه مع اننى كنت مفهماه لما كلمته فى التليفون ان بابى وافق اخيرا عليه بس برضه الموقف كان صعب عليه وخصوصا انه اول مرة يتجوز بس كان عنده ايمان وثقة بالله انه مش هيخذله ابدا ويكون معانا ويقربنا من بعض فى الحلال
بالفعل اتنحنح عمر شوية وبعدها قال :د. ماهر انا جيت النهاردة علشان اطلب من حضرتك ايد الانسة نور واتمنى ان حضرتك تسعدنى وتوافق على طلبى
رد بابى بهدوء :ياعمر يابنى انا مايهمنيش فى الدنيا اد سعادة بنتى وانا اتأكدت انها مش هتكون سعيدة الا مع حد يحبها ويقدرها واكيد الحد ده هيكون انت وانا سألت عنك الفترة اللى فاتت وكنت متابع احوالك وعرفت اد ايه انك حد محترم وطموح وليك مستقبل
شكرا ليك يافندم نتكلم بقى فى التفاصيل حضرتك تحب شبكة بكام
يابنى الحاجات البسيطة ديه مافيش داعى نتكلم فيها الشبكة ديه بالزات بتبقى هدية العريس لعروسته وعلى حسب مقدرته هو اللى بيحددها
بس ياعمى انا يهمنى قوى اننى اسعد نور وماابخلش عليها باى حاجة ولا احرمها من اى حاجة تتمناها انا ورثت عن اهلى حتة ارض هى صغيرة ومش اد كدة بس اهى تقضى الغرض هبيعها ان شاء الله وعلى الاقل تساعد بالنسبة للعفش انا الشقة الحمد لله لاقيت حاجة عجبتنى وهشتريها حتى لو بالقسط مش مشكلة المهم اننى مش عاوز اطول فترة الخطوبة كتير
د. ماهر :طيب ايه رايك تسكنوا معايا انت عارف البيت عندنا كبير وممكن تاخدوا دور ليكوا لحالكوا او لو مش حابب تاخد الشقة اللى انا كنت شاريها لنور وتبقى تدفع لها التقسيط اللى كنت هتدفعه لصاحب الشقة التانية
رفض عمر باصرار :اسف ياعمى انا حابب اننى اعيش انا ونور فى مملكتى الخاصة وكمان مستحيل اقبل حاجة حضرتك اهديتها لنور لانها مش من حقى وماتخصنيش انا اينعم هشترى الشقة لكن هكتبها باسم نور
ياعمر يابنى انا قلت لك برضه انك هتشتريها وادفع القسط بالشكل اللى يريحك
معلش ياعمى سيبنى براحتى انا كدة هكون مرتاح اكتر
يعنى هو الموضوع مسالة فلوس خلاص ياسيدى لو مش حابب تدفعه لنور ادفعه لى اكيد كدة ماعندكش مبرر للرفض الشقة حلوة وكبيرة وفى المدن الجديدة وهتعجبك
امام اصرار ماهر اذعن عمر لطلبه واصر ان يكتب عليه شيك بثمن الشقة الى ان يفى بجميع اقساطها وعندها سيحصل عليه ووافق بابى على طلب عمر على مضض واتى عمر وعمه بعد يومين من زيارته لبابى
عمه ده حتة سكرة رغم انه بيعيش فى محافظة ريفية الا انه رجل طيب وحنون وبيحب عمر كتير من حبه لوالده رحمه الله ورغم بعد المسافة الا انهم كانوا دايما على اتصال عن طريق التليفون حتى لو عمر ماقدرش يزوره وتم الاتفاق على الخطوبة وعقد القران الى ان ننتهى من فرش الشقة ويتم الزفاف بعدها
فيه حاجة غريبة حصلت قبل الكتب الكتاب بيومين دار النشر بتاعة عمو ياسين ياحرام اتحرقت !!!
Image
الساعة الثانية صباحا رنين الهاتف صدع فى المكان كان مستغرق فى النوم قرب زوجته ليستيقظ وينظر لساعته القريبة من فراشه ويقلق من سيهاتفه فى هذا الوقت المتاخر
الو
سيد ياسين يؤسفى ابلغك ان دار النشر الخاص بك احترقت ومطلوب حضورك لاستيفاء البيانات وسؤالك لمعرفة الجانى
رد ياسين بقلق :طيب فيه حد اتصاب او جرا له حاجة
اطمن مافيش اى اصابات لكن طبعا الخساير كبيرة فى الكتب الموجودة
لا حول ولا قوة الا بالله انا لله وانا اليه راجعون
استيقظت زوجته لتساله :ياسين ايه اللى حصل حد حصل له حاجه
الدار اتحرقت ياسميحة
لا حول ولا قوة الا بالله
نهض ياسين مسرعا وهو يمسك قلبه بالم فالاضرار والخسائر ستكون كبيرة
ذهب مسرعا الى قسم الشرطة وللاسف لم يستطعوا على العثور على الجانى ولكن تم الكشف ان الحريق تم بفعل فاعل وجارى البحث
حمد الله ياسين انه يحتفظ بنسخ اخرى لعدد كبير من الكتب فى مخزن اخر كما انه مؤمن على الدار ضد الحريق اذن يمكنه ان يدفع لما تضرر
وحمدنا ربنا ان عمر كان لديه نسخ اخرى من كتبه ومدوناته والا كانت خسارتنا هتبقى كبيرة

Image
قطع عمر شرودها حيث التقط يديها يلثمها بلهفة:نور حبيبتى روحتى لفين بكلمك من بدرى مش بتردى على
معاك ياحبيبى
اقترب منها ينظر فى عينيها ليهمس لها :تعرفى انك زى القمر النهاردة اه يانى مش كنا عملنا الزفاف بالمرة يعنى يرضيكى اننى اروح وبوزى فى وش الحيط كدة
ابتسمت له بدلال:ياعمورى ماتستعجلش كل شئ باوانه واحمد ربنا كنا فين وبقينا فين
بحمد ربنا وببوس ايدى وش وظهر ونفسى ابوس حاجة تانية علشان اتاكد ان خلاص اتجوزت ياناس
احمرت وجنتاها خجلا واسبلت وجنتيها
ليقترب منها هامسا :ايه يابيضة اتكسفتى هو احنا لسة قلنا حاجة امال لما يتحول كلامنا لفعل هتعملى ايه ياقمر انتى
بس بقى ياعمر بتكسف
وانا بموت فى كسوفك ده وبراءتك وعفويتك حاسس اننى ملكت الدنيا كلها بين ايدي ربنا مايحرمنى منك ابدا
ولا منك ياحبيبى
كانا يحلقا معا فى عالم من السعادة وعيون حاقدة تنظر وتتوعد لهم :يعنى حرقت دار النشر علشان اوقف فرحهم واخره برضه مفيش فايدة طيب استلقى وعدك بقى والجاى احلى ثم ضحك ضحكة قاسية وغادر بعدها المكان باكمله

Image
شهر مر وحالة اميرة لم تتغير كأنها مغيبة عن العالم تغلق غرفتها عليها حتى ابنها اهملته ولم تعد تهتم باى شئ حالة من الجمود تكاد تعتريها حاولت معها صديقتها التى اتت اليها بعد عودتها الى المنزل اكثر من مرة ان تتحدث معها تخرجها من سكونها وهروبها من واقعها بغيابها عنه الا ان محاولاتها باءت بالفشل

اخذها اخوها فارس هى وابنها التى اشتاقت له كثيرا بسبب غيابها الطويل عنه حيث ذهبا الى شاليه العائلة اراد لها ان تغير جو وتخرج من كآبتها لعل حالتها النفسية تتغير وتستطيع ان تتخذ القرار المناسب لحياتها القادمة
كانت تجلس امام البحر تنظر بشرود ويلعب طفلها بالقرب منها فى الرمل يبنى بيوتا ويهدمها ويعيد بناءها مرة اخرى
جلس بالقرب منها وهى مازالت شاردة ليهتف الصغير :خالو
فتح له ذراعيه بحب واجلسه على ارجله بين احضانه :اهلا يابطل تعال بتعمل ايه
ببنى بيت صغير ليا انا وماما وبابا اصله وحشنى قوى
نظر فارس مسرعا لاخته ليجدها مازالت على حالها ليضع يديه على كتفها :وبعدها لك يااميرة هتفضلى على الحال ده لحد امتى
نظرت له اميرة بابتسامة باهتة :انا بخير ياحبيبى ماتخافش ان شاء الله هبقى احسن هى بس فترة وهتعدى
ازاى مااخافش عليكي وانا شايفك يوم عن يوم بتدبلى قدام عيونى انا فرحت انك وافقتى اننا نيجي هنا نغير جو وقلت هتنسى وهتقدرى تعدى المرحلة ديه انا عارف انه هيكون صعب عليكي لكن انا واثق انك قوية ومفيش حاجة هتقدر تكسرك مهما كانت
كانت تستمع له وعيونها تفيض بدموع غزيرة لا تستطيع ايقافها فالجرح داخلها ملتهب لم يندمل بعد لتمسح وجهها باطراف اصابعها الرقيقة بقوة لا تريد ان تضعف من جديد لقد فقدت كل شئ سعادتها حبها وزواجها نعم لكنها قررت ان تحصل على حريتها باى ثمن سوف يطلقها اراد ام ابى لن تكون لها صلة به بعد الان فلم تعد تثق به او باى رجل كلهم مخادعين غشاشين
الم تكن حمقاء حين كانت تذوب بين يديه عشقا وهى بين احضانه وهو يبثها حبه المزعوم الذى لن ينتهى ابدا ثم يذهب للاخرى ويتبادلا الحب معا ويخبرها انها لاتعنى له شئ سوى انها ام طفله فقط
ثم بنظرة قاسية :لا لم يعد لك مكان فى حياتى يامروان بعد الان سوف احصل على حريتى وابنى حياتى من جديد
فارس :ها ياحبيبتى قررتى ايه
اميرة :خلاص يافارس كل شئ انتهى ومش عاوزة منه حاجة غير الطلاق وبس مروان انتهى من حياتى للابد
فكرى تانى ياحبيبتى وماتتسرعيش فى قرارك معاكى كل الوقت ولما توصلى لقرار نهائى عرفيني وانا اكيد هكون معاكى فى اى قرار توصلى له

Image
انتى بتقولى ايه يعنى ايه هتطلبى منه الطلاق انتى اتجننتى قلت لك الف مرة انها نزوة وهتعدى وتقدرى تعاقبيه باى طريقة الا انك تهدمى حياتك ويصبح ابنك بدون اب احنا مش هندوم لك طول العمر مسيره اخوكى يبقى له حياته ويتجوز وينشغل بمراته وولاده وانا مش هدوم لك تقدرى تقولى لى ساعتها هتعملى ايه وانتى قاعدة وحيدة ومفيش حد جنبك
ارجوكى ياامى حسى بيا مرة واحدة فى حياتك
هو انتى فاكرانى معدومة الاحساس انا برضه بنى ادمة وعندى مشاعر واحاسيس لما كنت فى سنك او اكبر منك زوجة وام بطفلين وبتحب جوزها لو امر امر كنت بلبيه له من قبل حتى مايطلبه وقفت معاه من بداية حياته تفتكرى جزانى بايه دخل عليا فى يوم يقولى
عصام المسيرى :فريدة انا اسف ياحبيبتى سامحيني انا مش عارف حصل كدة ازاى بس انا حبيت واحدة تانية غصب عنى والحب مش بايدينا انا قررت اننى اتجوزها ومااخدعكيش ولازم انك تعرفى منى بدل ماتعرفى من حد برة انا عمرى ماهتخلى عنك وهتفضلى مراتى وام اولادى
ساعتها صرخت بكيت ثرت حطمت كل شئ طالته ايدي حاول يهديني طلبت منه الطلاق واخدتكوا وروحت على بيت اهلى لكن للاسف كل ده مامنعوش انه يكمل مع خرابة البيوت
رفض انه يطلقنى وطلب منى كتير اننى اسامحه وارجع لبيتنا لكن انا اصريت على الطلاق ويوم جوازه بيها اكتشف انها كانت بتلعب بيه اتخذته وسيلة علشان تكيد بيها طليقها ويحس بالغيرة ولما رجع لها وطلب منها تسامحه ويرجعوا لبعض سابت رسالة لابوكى بتعتذر انها مش هتقدر تكمل معاه لانها بتحب جوزها وماحبيتش غيره
هتسالى عرفت ازاى من ابوكى جانى يومها وبكى وطلب منى اسامحه وارجع له واننى اعتبرها نزوة مش هتتكرر تانى تفكرى عملت ايه رجعت لكن بشروطى قلت له اننى هرجع بس علشانكوا وانه ينسى انه له زوجة كانت بتعشق التراب اللى بيمشى عليه فى يوم من الايام و عاش حياته كلها مكسور وحاسس بالذنب انه فى يوم ظلمنى وحطم انوثتى وعيشت بس ليكوا كنتوا كل حياتى حبيتكوا اكتر من نفسى كنت بشوف فيكوا سعادتى كل ماكنت بشوفكوا بتكبروا قدام عيونى لحد مامات واخر طلب طلبه منى اننى اسامحه لو ظلمنى فى يوم ثم صمتت بعدها تذرف انفاسها التى كتمتها مدة طويلة وقلبها يصعد ويهبط بانفاس متسارعة كأنها تعدو طريق طويل واميرة تستمع لكل كلمة وتشعر بمأساة امها التى تناست ماحدث لها طوال الفترة الماضية ولكن من يمحى الالم المحفور فى القلوب
اميرة :للاسف ياامى حكايتك ديه زادتنى اصرار انى اطلب الطلاق اكتر من الاول اللى بيخون مرة بيخون بعدها الف مرة انا عاوزة اعيش حياتى بالطريقة اللى تريحنى وزى ماانا هخطط لها واثناء نقاشهم يطرق الباب لتدخل الخادمة تبلغ اميرة بوجود ضيف يريدها تركت امها وهمت بالزول لترى من يريدها للتسع عينيها بذهول :انتى
ولك عين تيجي لحد هنا
مروة بحزن مصطنع:ارجوكى يامدام اميرة اسمعيني وبعدها ليكي الحرية تعملى اللى انتى عاوزاه حتى لو عاوزة تطرديني برة بيتك
عاوزة ايه تانى مش كفاية اللى حصل منك
انا بس جيت اقولك اننى ماليش ذنب مروان لما اتجوزنى فهمنى ان حياته شبه منتهية وانه مش بيحبك وبيتعذب انا رفضته كتير ماكنتش عاوزة اخرب بيت واحزن انسانة مالهاش ذنب لكن هو اكد لى ان لولا وجود ابنه كان زمانه طلقك من زمان
اميرة بصراخ:انتى عاوزة ايه دلوقت اشبعى بيه انا مش عاوزاه مايلزمنيش فيه ايه تانى
مروة ببكاء مصطنع :مروان طلقنى بسببك يااميرة وانا حامل يرضيكى ابنى يتربى بدون اب
اميرة بصدمة :ايه حامل
ايوة ومش عارفة اعمل ايه بتصل بيه علشان اعرفه ورافض انه يرد على اتصالاتى حاولت اقابله فى المكتب رفض يقابلنى مش عارفة اعمل ايه
وايه المطلوب منى دلوقت
ولا حاجة انا بس جيت اقولك يمكن تقدرى ترجعيه لى من تانى انتى برضه مايرضيكيش ان ابنى يتربى بدون اب
اطلعى برة وحلى مشاكلك بعيد عنى برة
خرجت مروة وعلى وجهها ابتسامة انتصار فالطلقة اللى ماتصيبش تدوش وقد حققت غايتها من الزيارة
Image
دخل مسرعا ليجد اخته تجلس منكسة الراس واضعة يديها حول راسها ليقترب منها :مين ديه يااميرة اللى خرجت من البيت دلوقت
رفعت راسها ونظرت له بعيون زائغة:مرات جوزى يافارس وام ابنه شوفت حاجة مضحكة ازاى
بنظرات قاسية :ايه وليها عين تيجي كمان هنا وكانت عاوزة ايه
بتعرفنى ان جوزها طلقها
واحنا مالنا ماتتطلق ولا تتهبب
وانها حامل وخايفة على ابنها يتربى بدون اب
لالالا الموضوع ده لازم يكون له حل جذرى كفاية قوى لحد كدة
Image
كانت تجلس فى غرفتها شاردة يكفى مامرت به من احداث سيئة خلال الفترة الماضية واثناء شرودها سمعت صراخ ياتى من الاسفل لقد كان هو يريد مقابلتها
فارس :قلت لك مش هسمح لك تقابلها وسيبها فى حالها بقى مش كفاية اللى عملته ولا عاوز منها ايه تانى
مروان:مش كل مرة يافارس هتمنعنى يكفى انك خرجتها وجيبتها هنا من المستشفى بدون علمى سفرتها لمكان بعيد وبرضه ماعرفتنيش هى فين ولما رجعت حاولت اننى اشوفها منعتنى كفاية قوى لحد هنا والنهاردة هشوفها يعنى هشوفها
فريدة :اهدا يامروان وامشى دلوقت ولما تستعيد اميرة صحتها انا بنفسى هتصل بيك
عندها صاح فارس فى والدته :ارجوكى يافريدة هانم ماتدخليش فى حياة اميرة اكتر من كدة وكفاية اللى حصلها بسببك لو ماكنتيش جوزتيها منه بالغصب يمكن ماكناش وصلناها للحالة اللى هى فيها دلوقت
مفيش ادامك يامروان غير حل واحد
نظر له مروان بتساؤل
ليردف اخيرا فارس بهدوء :ارمى يمين الطلاق فورا يامروان
ازدرد مروان ريقه بصعوبه :ايه انت بتقول ايه يافارس انا مستحيل افرط فى اميرة ابدا
انت بالفعل فرطت فيها وكتبت بايدك كلمة النهاية ومفيش اى حل بينكم دلوقت الا الطلاق
انا لازم اتكلم مع اميرة دلوقت حالا ومش هتقدر تمنعنى من مقابلتها ثم صرخ باندفاع وبصوت عالى :اميـــــــرة
كان جسدها يرتجف ودموعها تنهمر بغزارة لقد استمعت لكل كلمة قالها انها لاتريد لقاؤه لاتريد ان تضعف من كلماته الملتوية المغوية لن تظل كالدمية فى ايديه يحركها كيفما يشاء بدلت ملابسها بسرعة ثم فتحت باب غرفتها لتجد اخيها واقفا قربها :اميرة حبيبتى ماحدش هيجبرك على حاجة لو مش عاوزة تقابليه لو انطبقت السما على الارض مش هيقدر يشوف ضفرك قولى لى اللى انتى عاوزاه حالا وانا هنفذه مسحت عينيها بقسوة حتى لايرى دموعها قائلة :ماتخافش يافارس انا اتعلمت الدرس كويس ومش هيقدر يجذبنى ليه تانى انا هنزل اقابله وديه هتبقى اخر مرة
امسك يديها بحنان لتضغط عليها بقوة تستمد منه قوتها

مازال يصرخ ويصيح مناديا عليها لتنزل له اخيرا وعيناه لم تبتعد عن عينيها لماذا يرى تلك النظرة الباردة القاسية لم يتخيل ابدا انه سيراها تنظرها له ارتجف جسده وجف حلقه لقد شعر بالبرودة تعتليه ونظرة القوة والكراهية من عينيها تخترق صدره فتدميه هل طفلته اصبحت قاسية لهذه الدرجة تكرهه ولا تريده
شعر بها اخيها وهى ترتعش بين يديه ليهمس لها :اهدى يااميرة
نظرت له بامتنان ثم وجهت نظراتها الباردة مرة اخرى تجاه مروان:عاوز ايه يامروان
اميرة ارجوكى اسمعيني احنا لازم نتكلم على انفراد ارجوكى
اسفة يامروان وقت الكلام انتهى ودلوقت مفيش الا فعل واحد بس هو اللى لازم تعمله:طلقنى يامروان
شعر ان انفاسه توقفت هل طلبتها منه هل تريد ان تفترق عنه لا مستحيل ان يفعلها لو ظل هكذا حتى اخر نفس فى عمره
ارجوكى اميرة عاقبينى باى حاجة تانية الا الطلب ده مستحيل اننى انفذه
صرخت اميرة بهستيريا :ارجوك حررنى منك لو كان عندك ذرة رجولة ..ثم لفت يديها حول جسدها كانها تحميه من عينيه التى تكاد تحرقها الما :انا بقيت بشمئز منك مجرد قربك منى بيحسسنى بالنفور انفاسك القريبة منى دلوقت بتحسسنى بالاشمئزاز من نفسى انا لو استمريت معاك لحظة تانية هموت كل دقيقة هكره نفسى
ازاى حبيتك فى يوم من الايام وازاى انت بعت الحب ده ارجوك سيبنى اداوى نفسى من جديد وابنيها بعيد عن كل شخص اذانى وحطمنى وروح لمراتك وابنك
حاول ان يقترب منها يزرعها بين احضانه يعبر لها عن عذابه فى بعدها واسفه عما فعله بها لكنه تسمر فى اخر لحظة عندما راى اشمئزازها منه وشعر به ليحطم اخر شعرة حب كانت بينهم عندها علم انه لو استمر لحظة اخرى سيخسرها للابد
مستعيدا كلماتها الاخيرة مراتى وابنى ..الحقيرة حسابى معاها بعدين

مروان :سامحيني يااميرة علشانك انتى بس .. انتى طالق ثم طأطأ رأسه بالم و خرج بعدها مسرعا بدون ان ينظر لها
شهقت الام حسرة على حال ابنتها

هل رأى دمعة تسيل على صفحة وجهه هل يحبها لدرجة ان يبكى فراقها اذن لماذا خانها وتزوج عليها لماذا اذاها وجرحها ثم نفض راسه ليلتفت لاميرة التى هدها التعب وشعرت براحة اخيرا لترمى نفسها على اقرب كرسى وتجلس مطأطئة رأسها لاتعى اى شئ من حولها
خرج مروان يستقل سيارته ويقودها بجنون وهو فى عالم اخر يسير بدون هوية الى الامكان …

Image

خلاص ياصاحبى كل شئ جاهز والعربية بتتزين انت ايه اخبارك
عمر : هروح على الحلاق وبعدها هجرى اغير هدومى واروح على عروستى سيبنى بقى ياعم ماتعطلنيش انا بعد الثوانى عاوزها تمر بسرعة
محمد صديق عمر كان يعمل معه فى الجريدة السابقة:هنياله هى عروستك مالهاش اخت اصلك شجعتنى على الجواز
لاياعم وحيدة ..اوف
فيه ايه تانى
لازم اروح حالا اجيب بوكيه الورد اللى هتمسكه نور فى ايدها

ماتزوقيني ياماما اوام ياماما ده عريسى هاياخدنى بالسلامة ياماما
ماشاء الله قمر ياحبيبتى زى البدر فى تمامه
بجد يادادة
ياحبيبتى انتى قمر من غير حاجة امال بقى بفستان الفرح الجميل ده بقيتى ملاك ربنا يستر على عمر النهاردة اول مايشوفك هيخطفك على طول ولا فرح ولا غيره ثم ضحكت مقهقة
الله يادادة ماتكسيفينيش بقى
ياعيون دادة وقلبها واخيرا شوفت اليوم ده اللى حلمت بيه من يوم ماكنتى لحمة حمرا بين ايدي

صدع هاتف نور فى المكان معلنا عن اتصال لتجرى عليه :ده اكيد عمر حبيبى اكيد بيقولى انه جاى فى السكة اصله اتاخر قوى
نظرت للرقم لتبتسم ابتسامة حالمة :ايوة ياعمورى اتاخرت ليه ياحبيبى
حضرتك الانسة نور
بقلق :مين معايا مش ده رقم عمر عز الدين
ايوة يافندم بس صاحب التليفون ده عمل حادث بعربيته وحالته خطيرة واحنا لاقينا تليفونه فى العربية ورقم حضرتك كان اخر رقم طلبه على التليفون
وقع الهاتف من يديها ولم تستطع ان تكمل المكالمة لتصرخ هاتفة :لالالالالا …

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى