رواية دودو وابنها العاشق الفصل الرابع 4 بقلم ناهد ابراهيم
رواية دودو وابنها العاشق الفصل الرابع 4 بقلم ناهد ابراهيم
البارت الرابع
وقفلت معاه واتصلت بابو منه وقولتلو يجيلي البيت
عودة من الفلاااااااش باااك
انا: ده انا غلبان و**** يمتر حتي شوف الصورة دي
وريته الصورة اللي ابو منه بيضحك فيها وهو بيمضي العقود
المحامي: مش بقولك جن مصور يا ابن الشفير
انا: سامحني نسيت اسالك تشرب اي تشرب اي يا عمي
المحامي: لو في شوية قهوة اكون شاكر ليك جدا
انا: عنينا يباشا سحر يسحر
جات سحر ووشها عليه علامة استفاهم كبيرة عن كل اللي حصل
سحر: نعم يا احمد
انا: اعمليلي قهوتي يحبيبتي وشوفي قهوة عمك اي
سحر: قهوة حضرتك اي
المحامحي: مظبوطه بس بن تقيل
وسابتنا سحر ودخلت جوه تعمل القهوة
المحامي: انا جهزتلك عقود الشركه بتاعة عصام عايزها امتي
انا: استني اشوف عادل عمل اي
واتصلت بعادل وقالي ان التليفون رجع وكله تمام
انا: دلوقتي نقدر نتصل بيه بقي
واتصلت بيه
انا: عصام باشا ازيك عامل اي
عصام: ازيك يا ابو حميد و**** وشك حلو ياخي
انا: خير انشاء **** طمني وشي حلو لي
عصام: التليفون كان ضايع وواحد ابن حلال لاقاه ورجعه
انا: بجد طيب الحمد لله الدنيا لسه بخير طيب بما انك فرحتني افرحك انا كمان مدحت المحامي كلمني وقالي انه العقود بتاعته جاهزة متيجي نروحله بليل ونخلص الشغله دي كلها
عصام: خلاص اتفقنا نروحله بس انا معيش سيولة ادفعلك دلوقتي لازم اروح الكويت وارجع
انا: انا مأمنلك يا باشا احنا نمضي النهاردة وابقي ابعت الفلوس براحتك
عصام: خلاص نمضي النهاردة واسبوع بالكتير والفلوس تكون عندك
انا: خلاص تمام اللي عندك يزيد يباشا
وقفلت معاه ولاقيت امي والمحامي باصينلي اوي
انا: اي هتبعتولي الصور امتي
امي: صور اي
انا: اللي انتو صورتوهالي بعنيكو
المحامي: متفهمني يا احمد اسبوع اي اللي هتستناه
انا: جهز بس انت العقود وعقود التنازل ونت هتعرف كل حاجه
وشربنا القهوة واتفنا اننا هنتقابل تاني في المكتب عنده
وقعدت مع امي وسحر
امي: هو انت اي اللي انت عملته ده
انا: اي يدودو عايزة الناس تضحك علينا وتاخد فلوسنا
سحر: فلوس اي بالظبط مش فاهمة
انا: لما ارجع باليل هحكيلك وهعملك حته دين مفاجئة انما اي عجب
سحر: اما نشوف بقي
قولتلهم يصحوني الساعه سبعه وسيبتهم ودخلت نمت
محستش خالص غير بامي بتصحيني
امي: متصحي بقي الساعه بقت سبعه
انا: ينهار ابيض بقي انا يارب اصحي الاقي القمر ده في وشي وهو اللي بيصحيني
امي: يواد يبكاش ده انت اللي٦٠ قمر وقوم بقي عشان تروح مشوارك ومتتاخرش
انا: عقبال ما اروح وارجع عايزك تجهزي انتي وسحر عشان عايزكو انتو الاتنين مع بعض
وبوستها في خدها وهي خرجت ونا قومت اخدت دش واتصلت بعصام ومدحت قولتلهم اني هتحرك
وفعلا وصلت لاقيت عصام سبقي وقاعد مستنيني
انا: متجمعين في المكان اللي تستاهلوه انشاء ****
عصام: اي التاخير ده بس يا ابو حميد
انا: معلش الطريق كان زحمه بس اديني جيت اهو
مدحت: العقود جاهزة يا استاذ احمد
انا: طب مش يلا بينا وبعد اذنك يا استاذ مدحت هي الشاشه دي بتشتغل
مدحت: ايوة في حاجه ولا اي
انا: لا مفيش بس معايا فلاشه كده عايز اشوفها شغاله ولا اي
ومدحت نده ع السكرتيره توصل الفلاشه في الشاشه
انا: اصل الحاجات اللي علي الفلاشه دي مهمه اوي بالنسبالي
عصام: حاجات اي دي وده وقته يا احمد
انا: ده هو ده وقته يعصومة سامحني بقي لو بقولك يا عصومة بس انت طلعت خلبوص كبير
واخدت الريموت وشغلت فيديوهاته اللي هو مصورها وهو مع البنات الشمال اللي كان بيجيبهم
وهو قاعد مصدوم من اللي بيشوفه وبيبلع ريقه بالعافيه
عصام: ان انت بت الحاجات دي منين
انا: واحد ابن حلال بعتهملي
عصام: وعايز اي
انا: هعمل تليفون واقولك
واتصلت بعادل وفتحت الاسبيكر
انا: اي يعدولة يعسل
عادل: احمد باشا أمرني
انا: لا ولا امر ولا حاجه بس شوية كده ده عايزك عايزك تطلع اقرب قسم ليك وتسلم الورق والفيديوهات الي معاك
عادل ترجم الكلام معايا في ساعتها
عادل: بس كده يباشا عنيا نص ساعه لو متصلتش بيا يكون في المدريه مش في القسم
انا: ماشي يعدول استني مني تليفون
وقفلت معاه
عصام: انت عايز تسجني يا احمد وورق اي ده
انا: اصل انا نسيت اقولك ان اللي بعتلي فيديوهات بعتلي مستندات انك كنت بتلعب في حسابات الشركه وبتسرق ابويا وشوية الحاجات دي كفيلة تعيشك حياتك كلها في السجن
عصام: عايز اي من الاخر
انا: تليفون صغير منك للبنك كل الفلوس اللي في حسابك تكون في حسابي
عصام: ايه لا يمكن ده شقي عمري تيجي انت تاخده ع الجاهز
انا: منا نسيت اقولك انك هتعملي تنازل عن جميع ممتلكاتك كمان
عصام: ايه لا مستحيل
انا: مهو مش بمزاجك يعصومة ده غصب عنك يقلبي يا امتا هتلبس الكلبشات غوايش في ايدك انت وبنتك ست الحسن والجمال اصل انا نسيت اقولك انها مشتركه معاك في كل نصايبك والحكومه لو وصلها الكلام ده دنت هتبقي غنيمة ليهم ولا انت اي رايك يا متر
المحامي: و**** عندك حق من بعد الثورة عايزين يلمو نفسهم شوية وهو بالنسبالهم صيدة و**** نا شايف يا عصام بيه انك تمضي بارادتك انك مش هتستحمل نومة السجن الجو برد عليك
انا: اهو مجبتش حاجه من عندي
عصام: دنتو بتقسمو عليا وبتبتزوني بقي
انا: تقسيم اه لاكن ابتزاز اي بس يعصومه دنت طلعت جامد اوي متقولي نوع الفياجرا اللي بتستخدمه
عصام: طب انا هتنازلك ع حقي في الشركه بس كل ممتلكاتي صعب
انا: خلاص بقي يا متر شكلي كده هتصل بعادل اقوله نفذ
المحامي: اللي تشوفه يا باشا
ومسكت تليفوني وهتصل بعادل
عصام: استني بس خلاص هعملك كل اللي انت عايزو
ونا سيبت التليفون بصيتله
انا: اوصل بمدير البنك وتحول كل الفلوس دلوقتي
ومسك تليفونه والدموع في عينه وايده بتترعش
انا : اي يعصومه اجمد كده في اي
واتصل بالبنك وفعلا اتحولي كل فلوسه وجاتلي رساله تاكيد التحويل واللي كانو ٢٥٠مليون جنيه
انا: بقي يعصومة معاك كل الفلوس دي من سرقة ابويا وتغفيلو من ورا ضهرو يلا يمتر طلعلي العقود عشان نمضيها عشان هموت وانام
وفعلا مضينا كل العقود وهو كان بيعيط زي العيال الصغيرة
وخليته مضي علي تنازل عن العربيه بتاعته وكل ممتلكاته
انا: هستاذنكو بقي يجماعه عشان مش فاضيلك يعصومة و**** كان نفسي اقعد معاك اكتر من كده بس معلش بقي فرصه تانيه
وطلعت ٢٠ج جنيه وحطيتها لعصام في جيبه
واخدت مفتاح العربيه ونزلت
انا: خد دي يعصومة عشان تعرف تروح انا عارف انك معكش فلوس انا هعدي عليك بعدين يا متر عشان مبحبش الخنقه والنكد اللي موجود عندك ده
وعصام قاعد مبينطقش ومفلوق من العياط
وسيبتهم ونزلت
عندهم فوق في المكتب
المحامي: يلا اساذنك انا كمان يا عصام بيه عشان نقفل المكتب بقي
عصام بصله اوي وسابه وقام
وانا اتصلت بعادل
انا: جدع يا عادل عجبتني
عادل: انا تحت امرك يا احمد بيه اللي تأمرني بيه واجب عليا
انا: طب انا هبعتلك ورق وفيديوهات وتبعتهم لاي ظابط انت تعرفه نبقي عملنا معاه حركة جدعنه
عادل: اعتبره حصل يباشا
وبعت لعادل الحاجه وعنوان الشقه اللي مأجرها عصام
ومشيت بالعربيه وروحت شركه استثمار عقاري كبيرة واشتريت فيلا صغيرة في كومباوند مشهور كتبت عقدها في ساعتها بس كتبته باسم امي وسحر مع بعض هي نص وامي النص
ورجعت ع البيت وطلعتلهم
واول ما فتحت امي جاتلي باستني في خدي
امي: حمد**** ع السلامة يروحقلبي
انا: **** يسلمك يحبيبتي سحر فين
امي: قاعدة جوه
وخدت امي ودخلن لسحر وقعدنا
انا: بس البيت هنا موديله قديم اوي يدودو
امي: هو اه عايز يتوضب شوية بكرة **** يكرمك وتوضبهولنا احلي توضيب
انا: عندك حق وانتي اي رايك يسحر
سحر: فعلا يا احمد عايز يتوضب **** يرزقك يا حبيبي
انا: طب نا وعدتك بمفاجئة مش كده
سحر: اديني قاعدة ومستنيه
انا: طب قومو انتو الاتنين غيرو هدومكو عايزكو احلي اتنين في الدنيا عشان هنروح مشوار صغير كده
سحر: هتخرجنا ولا اي
انا: اه قومو يلا
وقامو غيرو امي لبست فستان اسود طويل وواسع وعليه الطرحه وكانت قمر اوي وسحر لبست فستان بكم بس كان قصير شوية لحد تجت ركبتها بشوية صغيرة
انا: و**** الناس هتحسدني ع المزز اللي معايا دي يلا بينا
وخدتهم ونزلت لتحت البيت
انا: يلا اركبو
امي: نركب فين
انا: اي يدودو كل العربيه دي مش عجباكي ولا اي اركبو بس
وركبو هما الاتنين
سحر: سارقها منين دي يولا
انا: تعرفي عني اني حرامي يسحورة ولا اي
سحر: اومال جبتها منين دي
انا: فاقعها
وضحكنا كلنا واتحركنا بالعربيه واول ما وصلنا علي بوابه الكومباوند
امي: انت جايبنا هنا لي يا احمد
انا: متقلقيش يدودو مش هخطفكو انا مش وعدتكو بمفاجئة انا عايزكو تسيبولي نفسكو خالص
ودخلنا الكومباوند ووصلنا للفيلا
سحر: وقفت لي
انا: يلا انزلو بس
ونزلو الاتنين ودخلنا الفيلا
سحر: **** اي الجمال والشياكه دي
امي: فعلا شيك اوي الفيلا دي بتاعة مين دي يا احمد
انا: منا لو قولت اكيد هتفكروني بهزر
امي وسحر في نفس واحد: لا قول
انا: الفيلا دي بتاعكو نصها بتاعتك يا سحر ونصها بتاعتك يا دلال
امي: انا كنت مفكراك بتهزر بس طلاما قولت دلال يبقي مبتهزرش
سحر: بتاعتنا ازاي دي شكلها غالي اوي
انا: والعربيه اللي برا دي بردو بتاعتنا يحبايبي
امي: بطل هزار يا احمد بجد دي حاجة مين دي
انا: انتو مش مصدقني صح طب استنو
وخرجت للعربيه جبت العقود منها ورجعتلهم تاني
انا: خدي يا سحر ده عقدك وده عقدك يا ماما وده عقد العربيه
واخدو العقود قروها
سحر: دي فيلتنا بجد ومطلعش بيهزر
امي: ايوة طب جبت الفلوس دي كلها منين يا احمد
انا: مفيش رجعت حقنا وحق ابويا
سحر: حق اي
وقعدت حكيتلهم كل حاجه حصلت وكل حاجه انا عملتها(اعزرني بقي مش قادر اكتب تاني بقي)
امي: دكر من ضهر دكر **** يخليك لينا يحبيب قلبي
سحر: يعني بابا عنده كل ده ومكتبليش حاجه
فهنا اضطريت اكذب علي سحر
انا: يحبيبتي هو كان خايف علي فلوسك من جوزك بس هو وصاني ووصي امك اننا نديكي حقك
وجم الاتنين اترمو في حضني وفضلو يبوسو فيا
عند عصام في البيت
عصام رجع مدلدل ومش قادر يمشي من كتر العياط
مريم: اي نقول مبروك علينا
عصام مردش عليها
مريم: بابا مالك فيك اي مبتردش عليا لي
عصام: اخد مني كل حاجه
مريم: هو مين ده واخد اي انا مش فاهمة
عصام: احمد اخد مني كل حاجه كل اللي بنيناه اتهد يمريم مبقاش حيلتنا اي حاجه
وقبل ما مريم ترد عليه الباب خبط جامد فمريم قامت تفتح
الظابط: ده بيت عصام السيوفي
مريم: اي هو مين حضرتك
الظابط: مباحث اموال عامة
ودخلو جوا عند عصام في الصاله
الظابط: انت عصام السيوفي
عصام: ايوة انا
الظابط: معانا اذن نيابة بالقبض عليك اتفضل معانا واخدوه ونزلو بيه
عندي في الفيلا
انا: دلوقتي انا رجعت حق ابويا من عصام وسرقته لينا فاضل اي بقي
امي: فاضل اي
انا: هقولكو ونا بفرجكو علي بقية الفيلا
واخدتهم وطلعنا للدور اللي فوف ودخلنا الاوضه
انا: كفايا عليكو كده عملتي اللي قولتلك عليه يدودو
امي اتكسفت ووشها احمر هي وسحر
بس سحر اجرء منها شوية
سحر: ناوي علي اي
انا: ناوي اقطعكو النهاردة
اقلعو عقبال مدخل الحمام واجيلكو وسيبتهم ودخلت الحمام اللي في الاوضه وطلعت برشامة فياجرا اخدتها اشتريتها ونا رايحلهم البيت عشان اخدهم ووقلعت هدومي كلها وخرجتلهم لاقيتهم الاتنين قالعين ملط روحتلهم علطول
انا: اي الجمال ده
وقربت منهم ونيمت سحر علي ضهرها علي السرير وخليت امي تلحس كسها وهي في وضع الدوجي ونزلت انا الحس كس امي لحد ما الحبايه تشتغل
وامي بدئت لحس في كس سحر ونا بلحس كسها من ورا
وسحر بقت بتتفاعل جامد مع لحس امي ليها
سحر: امممم لسانك حلو اوي يا ماما اههه عضي زنبوري يماما
وانا بقيت بلحس كس امي جامد وهي بقت بتحرك طيزها علي وشي جامد وكانت الحباية اشتغلت وزبي وقف علي اخره طلعت بلساني علي طيز امي وبقيت بلحسها وببعبصها في كسها وهي بترفع وشها من علي كس سحر من كتر متعتها وقومت وقفت ومشيت زبي علي طيز امي وكسها وبقيت بفرشهم جامد
امي: امممم اوووف دخلو بقي يا حبيبي دخلو مش قادرة
وفعلا حطيت زبي علي فتحة كسها وزقيتو لجوه دخل لاخره بسهوله وبقيت بتحرك براحه وهي كل ما اتحرك اكتر صوت اهاتها يعلي اكتر وبقيت بنيكها بسرعه اوي
امي: اه اه اه مش قادرة زبك ينجنن اوووف مش ادرة بقي اححح اممم اه اه اه اه اه نيكني يحبيبي نيك امك المتناكه
ونزلت مسكت كس سحر بسنانها وبقت تعض وتلحس فيه جامد وتكتم اهاتها في كسها لحد ما لاقيت سحر بتصرخ جامد وبتنطر عسلها في وش امي وامي هاجت اوي لما سحر جابت علي وشها ولاقيتها زقت زبي جواها للاخر وبقيت برزع في كسها جامد
امي: اه اه اه مش قادرة كسي اتفشخ نيك امك المنيوكه الشرموطه اووووف هجيب هجيب اههههههههههههه
وطلعت زبي من كسها وهي نطرت شلال عسل من كسها ونا كملت عليها ودخلت صوباعين في كسها وبقيت بحركهم جامد لاقيتها جابت تاني
امي: اههههه مش قادرة اخد نفسي هموت
وقومتها وشديت سحر عليا ودخلت زبي في كسها وكسها كان سخن اوي
سحر: انت زبك ناشف كده ليه براحه علي كس اختك حبيبتك
انا: انتي مش اختي انتي لبوتي ومتناكتي
ودخلت زبي لاخره في كسها رزع
سحر: اهههههه براحه مش قادرة فشختلي كسي يا دكري اوووووف
وطلعت زبي من كسها ورزعته مره كمان
انا: انتي اي يسحر
سحر: اممم انا لبوة ومتناكه
انا: اه واي كمان
وطلعت زبي ورزعته في كسها تاني
سحر: اهههه انا شرموطه اخويا انا اخويا بينيك كسي وبيفشخه اههههه ارحم كسي يا جوزي يدكري يا فحلي
كلامها هيجني اوي وبطلت رزع وبقيت بنيك في كسها بسرعه جنونيه
سحر: اه اه اه اه مش قادرة هجيب يا احمد هجيب مش قادرة كمل كمل كمل اههههههههههههه
وطلعت زبي من كسها لاقيتها بتترعش جامد ونطرت عسلها بس المرة دي مكانش شبه الماية ده كن لونه ابيض وتقيل اوي بس ضرب شبه الحنفيه
نزلت لحست كسها واخدت عسلها في بوقي وطلعت علي بوق امي وتفيته في بوقها
انا: دوقي عسل بنتك يشرموطه
وقومت نمت علي ضهري وجم هما علي ركبهم ونلو يمصو في زبي وبقو يبدلو عليه واللي تسيب بضاني التاني تمسك زبي وفضلو علي كده حد ما امي فنست لسحر
امي: تفيلي علي خرم طيزي يمتناكه
وسحر تفت علي خرم طيز امي وبعبصتها فيها وقامت امي وركبت علي زبي ودخلته في طيزها لوحدها
ووبقي وشها ليا وكسها وبزازها في وشي وبقت تنط علي زبي براحه لحد ما طيزها اخدت عليه لحد ما رفعت طيزها لفوق شوية ونا بقيت بنيك في طيزها جامد
امي: اه اه اه اه نيك طيزي انت اللي فتجتها وانت اللي لازم تكفيها نيك طيز امك يا احمد امك متناكه اوي يا احمد امك لبوة مبتشبعش من زبك
انا: اه يشرموطه طيزك ضيقه اوي
واول ما شتمتها لايتها جابت عسل كسها وغرقت جسمي كلها بعسلها وسحر جات لحست عسلها كلهن كسها ومن علي جسمي وقومت امي من علي زبي ومسكته مصته
انا: عجبك طعم طيز امك يا سحر
سحر: طعمها حلو اوي من علي زبك يا يحبيبي
وقامت سحر ركبت علي زبي ودخلته في كسها وبقت بتحرك نفسها بسرعه وزبي جواها كانها بتحك كسها في حاجه ونا من سخونية كسها حسيت اني هجيب
انا: هجيب يسحر مش قادر كسك نار
سحر: ونا كمان هجيب هات جوايا والنبي
وكنت خلاص هجيب جواها بس حسيت بسخونيتها زادت وبقت بتتحرك اسرع واجمد روحت مطلع زبي من كسها لاقيتها نطرت عسلها كله ولسه هتمسك زبي تدخله تاني روحت مقومها من فوقي وخليته جنب امي علي السرير وروحت علي ركبتي من ناية راسهم ومسكت زبي ودعكتهم ومكملتش دقيقتين ونطرت علي وشهم هما الاتنين وقامت امي ظصت زبي صفته لحد اخر نقطه لبن فيه ومسكت سحر لحست وشها كله من لبني اللي عليه وبلعته
واترميت علي السرير جنبهم بنهج ومش قادر اخد نفسي
سحر: انت لي مش عايز تجيبهم جوايا
انا: مش قادر اتكلم دلوقتي خالص
وجات امي من الجنب التاني ونمنا في حضن بعض ملط احنا التلاته
وصحيت الصبح لاقيتهم نايمين لسه زي ما هما قومت اخدت دش وطلعت لبست وروحت البنك سحبت فلوس ورجعت تاني لاقيتهم صحيو
انا: صباح العسل علي العسل
امي: صباح الفل يحبيب قلبي كنت فين بدري كده
انا: كنت في البنك بخلص شوية ورق كده وجبت اكل يلا نفطر
وروحنا فطرنا كلنا وفضلنا نتكلم هنعمل اي في الايام الجايه
امي: انا عايزة اروح البيت اجيب شوية هدوم من هناك
انا: لا هدوم اي يا حبيبتي انت هاخدك انتي وسحر وهنروح نشتريلكو شوية حاجات جديدة وسيبي اللي هناك لما نحتاجهم نبقي جيبهم
وخلصنا فطار وقومنا وانا اتصلت بمدحت المحامي
انا: صباح الفل يا متر
المحامي: صباح الفل يا احمد باشا
انا: احمد باشا اي بس نا بقولك بعتبرك عمي
المحامي: خلاص متزعلش صباح الفل يا احمد بيه
انا: اذا كان كده ماشي عايزك تعدي عليا دلوقتي
المحامي: مفيش مشكله اجيلك البيت
انا: لا بيت اي انا هبعتلك لوكيشن تجيلي فيه
وقفلته معاه وبعتله اللوكيشن ومعداش نص ساعه ولاقيت الباب بيخبط
روحت فتحت
انا: تعاله يمتر اتفضل
المحامي: بسم **** مشاء ****
واخدته ودخلت بيه علي اوضه المكتب
انا: من النهاردة يا عمي انت بقيت المستشار القانوني بتاعي
المحامي: انا في ضهرك يا احمد ونت عارف كده
وطلعت مليون جنيه اديتهمله ومعاهم ١٠٠ الف لوحدهم
المحامي: اي كل ده يا احمد مش مستاهله يابني و****
انا: يا متر ده اقل شكر عن اللي انت عملته معايا المليون جنيه دول بتوعك انت تقدر تعتبرهم عربون محبه وشغل جديد خالص بينا هيبدء من دلوقتي وال١٠٠ الف دول انا عايزك تديهم لعادل
المحامي: تحت امرك يا احمد اللي انت شايفو انا معاك فيه
بس واحنا قاعدين باب الفيلا خبط
فروحت افتح
الشخص: دي فيلا احمد السفير
انا: اتفضل مين حضرتك
الشخص: مباحث عندك استدعاء في مدريه الامن في واحد اسمه عصام السيوفي متهم حضرتك انك سرقت فلوسه
انا: اممم عصام السيوفي
يتبع…
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية دودو وابنها العاشق)