رواية ليان الزعيم الفصل التاسع عشر 19 بقلم آية عيد
رواية ليان الزعيم الفصل التاسع عشر 19 بقلم آية عيد
البارت التاسع عشر
البارت 16
اسر بحب : بحبك يا قلب اسر
وبعدين دخل اوضة الملابس وبدل هدومه ورجع نام واخد ليان في حضنه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة ميا كانت ماسكة الفون وبتكلم مامتها بعصبية
ميا بغضب : بقولك بشوف الحب في عنيه ليها يا ماما
رهام :يا بنتي اهدي يمكن انتي فاهمة غلط
ميا بدموع :اسر ضاع مني ياماما، خلاص ضاع…. وبعدين اكملت بشر…..بس لا اسر هيكون ليا انا مش هيكون لحد تاني، انا بحبه وهو مش هيتخلي عني اكيد
رهام :طب ما انتي بتقولي اهو بيحبها
ميا بعصبية : انتي السبب لو خلتيني انزل من الاول كنت لحقته قبل ما يتجوز
رهام :الله طب وانا كنت اعرف منين يعني…. علي العموم انا نازلة قريب وهنشوف حل
ميا :تمام
وقفلت الخط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
ليان فتحت عينها ولقت نفسها في حض*ن اسر ومهربتش زي كل مرة
قعدت تبص عليه بحب
اسر بدا يفتح عينه وشافها وهيا سرحانة فيه : هو انا وسيم للدراجادي
(دا انت اوسم مما تتخيل🙂)
ليان اتخضت :ا ايه لا انا ا….
اسر شدها لعنده وقال بهمس وهو قريب منها :انتي ايه؟!
ليان وهي سرحانة فيه، بس استوعبت نفسها وقامت علي طول
ليان بتوتر :لا انا قصدي يعني هو انا نمت علي نفسي امبارح ولا ايه؟!
اسر :اممم وانا جبتك هنا
ليان بكسوف وهي بتلم خصلات شعرها :ش شكرا
اسر قام وبصلها :طب انا عازمك علي العشا النهاردة
ليان بذهول :بجد
اسر برفعة حاجب : يعني شايفاني بهزر
ليان :ل لا بس دي اول مرة يعني
اسر قرب منها وحاصرها : يعني هو عيب اعزم مراتي علي العشا
ليان بتوتر :ا ايه؟ ا ل لا
اسر :طب يلا غيري هدومك عشان المدرسة
ليان بكسوف :حاضر ب بس ابعد شوية
اسر قرب وطبع قب*لة علي خدها… وبعد
اسر بابتسامة : اتفضلي
ليان جريت من قداموا بكسوف ودخلت الحمام
واسر ابتسم وكلم الخادمة تجيب الفطار
………….. بعد مدة
خرجت ليان وهي لابسة لبس المدرسة
ولقت الفطار موجود علي الطربيزة
ليان :هو احنا هنفطر هما
اسر ال بيلبس ساعته بعد ما اخد شاور و لبس بدلته:اممم
ليان راحت وقعدت علي الكنبة وبدات تاكل
ليان :دا انا جعانة اوي
اسر راح عندها وقعد جمبها وقومها وقعدها علي رجله
وليان الاكل في فمها ومليان ومصدومة
ليان بلعت الاكل وبتوتر :ه هو انت بتعمل ايه؟!
اسر ابتسم بخبث : هوكل مراتي
ليان حطت ايدها علي جبينه :هو انت تعبان؟!
اسر ضحك :لا ليه؟!
ليان باستغراب :مش عارفة؟ بس انت فيك حاجة النهاردة
اسر :طب كلي يا فيلسوفة عصرك
اسر طول الوقت عمال يأكل ليان وهي مكسوفة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
ميا رايحة جاية ومستنية اسر
سميرة :ما تهدي يابنتي في ايه؟
ميا اتوترت:ها لا مافيش
وقعدت علي الكرسي
نزل اسر وليان وراه ومعاها شنطة مدرستها
ميا قامت بسرعة :اسر انت منزلتش فطرت معايا ليه
اسر برفعة حاجب :عادي يعني، كنت عايز افطر فوق
ميا باستيعاب :ا اه تمام، بس انت يعني يمكن تكون تعبان ولا حاجة
ليان :لا متخافيش كويس…. وكنا بنفطر فوق سوا
ميا بضيق وهي بتبص علي ليان من فوق لتحت :اممم، تمام
وخرج اسر وليان وركبوا العربية واتجهوا علي المدرسة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المدرسة اسر دخل مع ليان جوا، وليان مستغربة هو جاي معاها ليه
اسر بجدية :روحي انتي علي حصتك
ليان باستغراب :حاضر، بس هو انت هتعمل ايه
اسر قرب منها وبا*سها من جبينها :هقولك بعدين
ومشيت ليان
واسر دخل مكتب المدير ال كان فيه رامز والد كارما
اسر قعد قصاده بكل هيبة
رامز بخوف :ا انا اسف يا اسر بيه…. ب بنتي مش هتعمل كدا تاني
اسر بحدة :بس هي عملتها
دخلت كارما
المدير :كارما جالنا كلام انك بتضايقي المدام ليان
كارما بكذب :ايه؟! انا لا طبعا انا معملتش كدا، دا بالعكس هي ال بتغير مني
اسر بص لوالدها بحدة : هتخلي بنتك تسكت….ولا اسكتها انا
رامز بص لبنته بغضب : اقعدي وانتي ساكتة
وبعدين بص لاسر : ا انا هعمل ال انت عايزه يا اسر بيه
اسر بنظرة مخيفة :تاخد بنتك وملمحش وشها في المدرسة تاني…. دي اقل حاجة اعملها
رامز بخوف :ال انت عايزه هيحصل
كارما بغضب :باباااا انت بتقول ايه؟!
رامز بعصبية :اسكتييي انتييي
اسر قام وحط ايده في جيبه : اتمني انك متشوفنيش تاني، عشان لو حصل…. انت ال هتزعل
وخرج
ورامز اخد بنته من المدرسة كلها واخد ورقها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الكلاس
ليان قاعدة
ودخلت نور وقالت بصوت عالي مليان فرحة :كارمااااا رااااحت يا عيااال
كل الطلاب فرحوا وبقوا يتطنططوا بسعادة
نور جريت علي ليان وحضنتها :تعرفي مين ال عمل كدا
ليا بضحك :مين؟!
نور :جوزك يا ليان، اسر السيوفي
ليان اتصدمت وعرفت هو ليه دخل معاها المدرسة
كل الطلاب جريوا علي ليان وبدأوا يشكروها علي ال اسر عملوا …. وبقوا بيتعرفو عليها
وليان فرحانة انها بقي عندها اصحاب اكتر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء ليان كانت بتجهز نفسها عشان العشا ولبست فستان
واسر دخل وحضنها من ضهرها وبدا يستنشق رائح*تها
اسر :ايه الحلاوة دي
ليان بكسوف : شكرا
اسر لفها ومسك وشها : انا اسف علي اي حاجة وح*شة عملتها فيكي
ليان حضنته : انا مش زعلانة منك
اسر ضمها ليه اكتر
وبعدين مسك ايدها وخرجوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
نزل اسر وفي ايده ليان
ميا جريت عليه :اسر انت رايح فين
اسر باستغراب :هو في ايه؟ كل ماتشوفيني تقوليلي رايح فين يا اسر
ميا باحراج :ما هو، اصل ا انا
جت اميرة وهي وهي مستغربة تصرفات ميا :في ايه يا ميا…. دول طالعين يتعشوا سوا
ميا بعفوية : وليه تطلعوا تتعشوا برا، ما تقعدوا هنا
اسر برفعة حاجب:نعم؟
ليان بضيق من ميا:اظن ان مش انتي ال هتقوليلنا نقعد ولا نمشي
ميا بغرور :انا بكلم اسر، مش بكلمك انتي
اسر بحدة :ما انا وهي واحد، يعتي لما تكلميها تكوني بتكلميني
ميا باحراج وبراءة مزيفة :ا انا اسف يا اسر مقصدش…. ط طب ممكن اجي معاكم
اسر :تيجي معانا فين؟ بقولك طالع انا ومراتي نتعشي سوا، انتي عتعملي ايه معانا
ليان واقفة مبسوطة من رد اسر
ميا بحزن مزيف :بقي كدا يا اسر…. علي فكرة انت اتغيرت بعد الجواز
وجريت علي فوق وهي عاملة نفسها بتبكي
اسر اتنهد ومسك ايد ليان :يلا بينا
اميرة : مع السلامة
اسر :سلام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في طريق مهجو*ر
سامي كان ماشي بعربيته وفجاة شاف بنت بتعدي الطريق لوحدها
سامي ابتسم بخبث ونزل من العربية وقف قدامها: ايه القمر دا
البنت خافت منه وبقت ترجع لورا بخوف
البنت بخوف : ا ارجوك ابعد عني
سامي بخبث :اسيبك ازاي بس، دا انا مصدقت لقيتك
ومسكها من دراعها ورماها في العربية
البنت بخوف :ارجووووك سيبني….. حد يلحقنيييي
سامي بدأ يقرب منها، بس هي بعدته وطلعت من العربية
وجت تجري وقعت علي الارض
وسامي بدا يقرب منها، بس هي لقت حج*ر قدامها مسكته وهوب علي رأس سامي
وسامي اغمي عليه ووقع…. والبنت مسكت التلفون واتصلت بالشر.طة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطعم
اسر حاجز المطعم كله
وهو وليان بياكلوا
اسر طلع علبة من جيبه ومسك ايد ليان، ووطلع من العلبة خاتم من الماس
ليان بذهول : د دا ليا انا
اسر بسخرية :لا ليا انا
ليان بزعل طفولي :بطل تتريق عليا يا اسر
اسر بحب :وهو انا اقدر يا قلب اسر
ليان اتكسفت :ا احم
اسر لبسها الخاتم وبا*س ايدها، وليان مكسوفة
ليان شدت ايدها :انا متأكدة انك تعبان النهاردة
اسر بضحك :ماشي مقبولة منك
ليان :بقيت بتدلعني كتير علي فكرة وانا ممكن ابو*ظ كدا
اسر ابتسم : لما انا مأدلعكيش مين ال هيدلعك، ويا ستي متقلقيش ادلعي انتي بس ومتشغليش بالك…. انا اعمل اي حاجة عشان اميرتي
ليان بكسوف :اميرتك؟!
اسر :امممم، ويلا بقي تعالي معايا
وقامت مع اسر وخرجوا خارج المطعم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في فيلا فخمة
دخل اسر وهو ماسك ليان وطلعو علي فوق في الاوضة
ليان :الله يا اسر الفيلا حلوة اوي
اسر :مش احلا منك
ليان اتكسفت
اسر مسك ايدها :ليان تقبلي تتجوزيني
ليان بضحك :ما احنا متجوزين اصلا
اسر : بس علي الورق بس
ليان بصتله اكتر
اسر بحب :انا لما بفكر انك مش موجودة في حياتي بضايق، لما بحس انك بتبعدي عني بتج*نن، لما الاقيكي زعلانة مني مش بقدر اسيبك زعلانة…. كنت بتجاهل مشاعري كتير، بس انتي في الاول كنتي مجرد وصاية اما دلوقتي انتي حياتي كلها، ومش هقدر ابعد عنك…. انا لاول مرة اتكلم كتير كدا اصلا، ليان انا…. بحبك
ليان اتصدمت
اسر قرب منها :اوعدك اني مش هزعلك مني ابدا، ومش هخليكي تبعدي عني انا مش هسيبك
ليان بنظرة حب :اسر
اسر بحب :عيون اسر
ليان :انا خايفة
اسر قرب منها وهمس :متخافيش، انا معاكي
وقرب اكتر ووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية ليان الزعيم)
ابغاها بليز