روايات كاملة

رواية لأجلك يا لين – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم رنا سعيد

رواية لأجلك يا لين – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم رنا سعيد

رواية لأجلك يا لين هي واحدة من الروايات الحديثة نسبيًا والتي تم نشرها على مواقع التواصل الإجتماعي وخاصة فيس بوك في الأسابيع الأخيرة، وحققت الرواية رواجًا كبيرًا مما لفت الأنظار إليها، لنجدها في النهاية وبعد قراءتها واحدة من أقوى الروايات الرومانسية التي نُشرت في الأشهر الأخيرة وهي رواية للكاتبة الشابة المميزة رنا سعيد.

اقرأ ايضًا:

رواية لأجلك يا لين – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم رنا سعيد
رواية لأجلك يا لين – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم رنا سعيد

رواية لأجلك يا لين الفصل الأول

: انا خايفه اوي ومش مرتاحه لي علاقتنا دي
: قولتلك متخافيش ياحبيبي
:معتقدتش اهلك يوفقوا بينا وبزعل شوف انت فين وانا فين ي سليم
سليم وبيغير الموضوع:احم حماتي عامله اي النهارده ي لين
لين بابتسامه خفيفه:الحمدلله بقيت احسن
سليم بغمزه:هموووت وتكوني في بيتي بقا ماتوفقي بقا ي رخمه
لين بضحكه:قولتلك لاء غير لما نخلص اخر سنه في كليه الهندسه اللي مش عاوزه تخلص دي
سليم بنفخ:اوف بقا ماتيجي تكملي عندي يستي
لين بضحكه عليه:تؤ تؤ يلا نقوم ندخل المحاضره عشان هتبدء
سليم بنفخ:يلا يا اخر صبري
لين بضحكه: يلا يبابا
سليم وهو قايم وبغمزه:قلب البابا من جوه ياناس
الكاتبه:رنا سعيد
في مكان تاني
في فيلا عيله الشناوي
:بنت اختك هتيجي تستلم الشغل امتا ي سهيله
سهيله: هتيجي بكرا إن شاء الله وصدقني هتعجبك اوي ي ست رغد هي طباخه شاطره جدا
رغد:إن شاء الله
في مكان آخر
سليم في العربيه وجمبه لين
سليم بتعب:اليوم كان طويل اوي يحب
لين وهي بتتاوب:اوي اوي والله
سليم:شكلك عاوزه تنامي
لين بنوم:امممم
سليم:خلاص قربنا نوصل اهو
لين ومغمضه عينها:ااممم
سليم:بكرا هتستلمي شغلك الجديد
لين بتعب:اه
سليم:مقولتليش هتشغتلي في اوتيل او مطعم اي
الكاتبه:رناسعيد
لين بكدب عشان لو عرف انها هتشتغل في البيوت مش هيوافق:هشتغل في مطعم مع واحده صحبتي هي اللي جيبلي الشغل ده فاهي شغاله هناك فاهشتغل معاها
سليم: فين المكان
لين بتفتكر اي مكان وخدت وقت
سليم بستغرب:اي يبنتي فين المكان
لين بتوتر:لسه معرفش هروح بكرا مع صحبتي وهقولك
سليم:ايوه مااكيد انتي عارفه فين في القاهره ماانتي مش هتروحي شغل وانتي متعرفيش فين اكيد
لين بتوتر:ماهي قالتلي وانا نسيت
سليم وعرف أنها بتكدب عليه:تمام يلا انزلي وصلنا
لين نزلت من العربيه:اي مش هتنزل تسلم علي ماما
سليم وزعل أنها بتكدب عليه:لاء تعبان ومحتاج اروح ارتاح شويه سلميلي عليها انتي
لين وعرفت أنه زعلان منها:تمام
في صباح جديد علي ابطالنا
لين بترن علي سليم ومش بيرد
:يلا ي لين كده هنتاخر علي الشغل
لين:حاضر يا خالتي جايه
مامت لين اميره:خدي بالك منها ي سهيله يا اختي وربنا يفتح في وشها القبول يارب
سهيله خالت لين: يارب يااميره
لين بجديه:يلا ي خالتي
استووووب

رواية لأجلك يا لين الفصل الثاني

لين بضيق:اي بقالي ساعه برن عليك مش بترد ليه
سليم بغير نفس:معلش كنت نايم
وفجاء صوت بنت جه من عند سليم
:اي يحبيبي مش يلا بقا
لين بغيرها واضحه وبعصبيه:مين دي ي س
وملحقتش تكمل الجمله والخط اتقفل
سهيلة خالت لين:في اي ي لولو
لين بضيق:مفيش ياخالتو
سهيله:يلا طيب ننزل عشان وصلنا
وسهيله ولين نزلوا من العربية
الكاتبه رنا سعيد
ودخله الفيلا اللي أول ما لين شافتها انبهارت من جمالها
سهيله:إزيك ياست هانم لين بنت أختي طباخه إللي قولت لي حضرتك عليها
رغد ببتسامه:أهلا وسهلا يقمر خديها ي سهيله عرفيها فين المطبخ وعرفيها إحنا بنحب اي وبنكره اي وعرفيها نظامنا كويس
لين ابتسمت لها ومشيت مع خالتها
في مكان آخر
في احد غرف في منزل لين
بنت قاعده وبتتحدث مع أحد فيديو كول علي تواصل الاجتماعي
الكاتبه رنا سعيد
وهذي البنت تدعي كيان اخت لين الصغير تدرس في تالته ثانويه عامه
:ماتقلعي الحجاب إللي إنت لابساه ده وريني شعرك هو مش أنا حبيبك
وهنا يظهر صوت وصورة شاب من الفون
كيان بتوتر:أيوه ي وسام بس
وسام ويدعي الزعل:بس اي هو آنتي مش واثقه فيا بعد كل إللي عملته عشانك
كيان بتوتر:لا واثقه بس حرام وكده تشوف شعري
وسام بخبث:ماانتي هتبقي مراتي وام عيالي يلا ابعتي بقا ولا اقفل دام مش واثقه فيا
كيان بتسرع وخوف إنه يقفل عشان وحشها وبقالها فتره مش سمعت صوته:حاضر هقلعها
وسام بفرحه وشهوه:يلا طيب
كيان ولسه بتقلع الطرحه حد دخل عليها وسمع صوت الشاب
:مين ده ي كيان
الكاتبه رنا سعيد
في مكان آخر في فيلا الشناوي
لين في المطبخ بتعمل الاكل وسهيله بتساعدها
سهيله بتتسامه:مرتاحه هنا يحبيبي
لين ومش حاسه براحه خالص:آه الحمدالله
سهيله:طب يلا طيب نجهز الفطار علي سفره برا علشان زمانهم اجتماعه علي سفره دلوقتي يلا
لين:يلا ياخالتوا
وخالتها سهيله طلعت بتحضر الاكل علي سفره
ولين طلعت وراها علطول
لين وهي ماشيه خبطت في شخص وقعت عليه اللبن سخن علي ايده
الشخص بغضب وعصبيه وبتالم:اي مش بتشوفي
وبيرفع عينه ليها واتصدم من إللي وقفها قدامه
وهي لسه هترد وبترفع عينها
لين بخوووف آكتر لما شافته وقف قدامها وملامحه فيها الغضب تجاها ومصدوم نفس صدمتها
لين بخوووف:سل

رواية لأجلك يا لين الفصل الثالث

الفصل الثالث من رواية لأجلك يا لين لا يزال إلى الآن قيد الكتابة من قِبل الكاتبة المميزة رنا سعيد، إذا أردت أن نُرسل إليك اشعارًا بمجرد نشر الفصل اترك تعليق على هذه الصفحة وأنضم لقناتنا على تليجرام.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى