روايات

رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الخامس والستون 65 بقلم نورا نبيل

رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الخامس والستون 65 بقلم نورا نبيل

 

البارت الخامس والستون

 

سهيله انت ياهانم انت لسه نايمه لحد دلوقتى اتفضلى قومى يلالازم ننهى الموضوع النهارده
جذبت سهيله الغطاء فوقها تتدثر به اكثر غير عابئه بحديث مراد
فما كان منه الا ان جذبها بحده لتنهض لتواجهه عازما على ان ينهى معها كل شئ اليوم ،
نهضت متأففه تزفر بضيق قائله بنفاذ صبر ونبره جامده:-
خير يامراد ايه السبب المهم قوى الى خلاك
مش قادر تستنى لما اقوم من النوم
مراد بغضب شديد وهو متعجب من تصرفاتها الحمقاء:-
عايز افهم ايه التصرفات الغريبه بتاعتك دى ازاى تقوليلى كل واحد ينام بأوضه ،وايه معنى كلامك انك تعبت من كثر التمثيل .
اكمل قائلا ،وهو يحاول السيطره على غضبه:-
لو انت شايفه انك مش قادره تعيشى معايا ،ومضطرة تعيشى معايا طول الوقت ،وانت بتدعى شخصيه غير شخصيتك الى واضح انى اتخدعت فيها يبقى نتطلق ،وكل واحد يروح لحاله انا مفيش ست تلوى دراعى ،وتعاملنى المعامله دى

صدمت سهيله من حديثه فهيا لم تكن تتوقع رد فعله ذلك
بل ظنت ان حبه الشديد لها وتعلقه بها سيجعله خاتما بأصبعها
لقد اخطأت ويجب ان تصلح ذلك الخطأ قبل ان يفوت الاوان .
لذلك اقتربت منه تمارس عليه سحرها الذى طالما برعت به
القت ذراعيه حول عنقه ،ووضعت رأسها على صدره
وتحدثت بصوت رقيق قائله بعنج زائف:-
حبيبى كل الحكايه انى عايزه الشوق بينا يزيد لما كل واحد فينا يقى بأوضته كده ها تبقى مشتاق ليا اكثر ،
التصقت به اكثر حين ايقنت ان حديثها قد اثر به فقبلته بنعومه شديده مما جعله يفقد مقاومته امام سحرها اللعين غارقا معها ببحور الحب.
بعد مرور عده اعوام ، وكان قد تقبل فكره ان ينام كلا منهم بغرفه منفصله لم يعد يهتم بها كا لسابق بل انشغل بطفلته مريم عن كل شئ اصبح يحبها، ويدللها ، ويقضى وقته دائما
معها.
شعرت سهيله بالغيرة من اهتمامه بمريم وبأنها ستأخذ حبه منها ولن تسطيع التأثير عليه لذا قررت ان ترسلها الى مدرسه داخليه غير عابئه بتأثير ذلك على الطفله ,وقد انعدمت لديها كل مشاعر الامومه .
اخذت تضغط على مراد بكل قوتها حتى اقنعنه ان يرسلها الى مدرسه داخليه.
ضخ الى قرارها بعد ان اقنعته ان تفعل ذلك لمصلحتها ،ولحصولها على تعليم افضل
بعد مرور عده اعوام تعرفت اليها ساره زوجه اخيه وتوددت اليها لتصبح صديقه مقربه لها ،وكانت تجلس برفقتها ذات يوم بالنادى فبادرتها ساره قائله بنبره تقطر حقدا
انت ازاى كده مأمنه لجوزك قوى كده، ومش همك
سهيله بلا مبالاه :-
ماله يعنى مراد ده مخلص جدا وعمره ابد ما يبص لواحده
غيرى.
ساره بأمتعاض،ونظرات حاقده :-
مين قالك كده ؟!!الرجاله كلهم زى بعض انا مش فهمه انت ازاى مش واخده بالك انه زى اى راجل عايز ولد علشان يورثه الرجاله كلها يا حببتى بتحب الولاد.

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية ليلى بنت الصعيد الفصل الأول 1 بقلم شوشو

سهيله بقلق ،وهيا تنظر الى ساره وقد احتلت الصدمه ملامح وجهها:-
تفتكرى مراد ممكن يتجوز عليا علشان يجيب الولد
لا مش معقول يا ساره مراد ميعملش كده
اخذت ساره تبث سموها بأذنها حتى اقنتعها بانها يجب ان تنجب له ولد حتى لا يتزوج عليها.
حين عادت الى المنزل اخذ
حديث ساره يتردد بأذنها حتى انها ارتدت رداء للنوم قصير للغايه ،ونظرت الى نفسها بالمراه بعد ان وضعت لمسات من المكيب لتصبح اكثر اغرائا لتستعد لتنفيذ خطتها .

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *