روايات

رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الثامن والخمسون 58 بقلم نورا نبيل

رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الثامن والخمسون 58 بقلم نورا نبيل

 

البارت الثامن والخمسون

 

 

اخذ يقهقه كلا من مراد، وزين على كريم المتلهف بشده لإتمام الخطوبه
انتهوا من قرائه الفاتحه وحددوا موعد ليختارو به خاتم الخطبه معا.
بعد انتهاء السهره استأذن زين ،واسرته عائدين الى المنزل.
**********************
جلست ساره بمنزلها تنظر الى صوره مراد على هاتفها تتأمل ملامحه المحببه لقلبها اخرجت سيجاره من علبه السجائر الخاصه بها ,وقامت بإشعالها اخذت نفسا منها ثم هاتفت حسين ،وانتظرت بضع دقائق حتى اجاب على اتصالاها قائلا بسماجه:-
اهلا بست الكل خير ياساره هانم ؟!
ساره بتقزز من لهجته اللزجه اجابته ببرود:-
عملت ايه فى موضوع كريمان؟!! لقيت البنت الى هاتعبتها ليها علشان تنفذ الى اتفقنا عليه؟!!

حسين بلهجه لاذعه :-
تمام لقيتها بس عايز فلوس علشان الى معايا خلص
زفرت ساره بضيق وهيا تكاد تسبه بأبشع الالفاظ لطمعه الشديد:-
طيب يا حسين النهارده فى النادى تعالا خد الفلوس
اغلقت الخط معه ثم بصقت قائله بتقزز:-
بنى ادام حقير طماع مش بيشبع فلوس
******************
بمنزل زين جلس زين برفقه كريم ثم تحدث اليه زين بجمود قائلا:-
قولى بقى ايه حكايتك يا كريم باشا ؟!!
كنت رافض الجواز ،واول ما شوفت البنت فرحت وعملت لك هيصه
كريم بتردد،وهو يتحاشى النظر لوالده:-
اصل يا بابا قابلتها فى النادى،ومكنتش اعرف انها هيا وقص على والده ماحدث بالتفصيل .
ضحك زين بشده على ولده حتى دمعت عيناه ثم احتضنه بود قائلا:-
الله بقى ياكيمو ،واخيرا ابنى حبيبى وقع ومحدش سمى عليه بتفكرنى بنفسى زمان ياكريم والله يلا ربنا يتمملك بخير يا حبيبى
اردف زين قائلا بحده:-
بس خلى بالك البنت امانه فى رقبتك ياكريم خلى بالك منها ،وحافظ عليها
كريم متذكرا ابتسامتها ،وخجلها الرقيق:-
اوعدك يا بابا اشيلها فى عنيا
كاد ان يغادر بعد ان انتهى من الحديث مع والده الى ان اوقفه والده قائلا بمشاكسه :-
بقولك يا كيمو اخدت رقم خطيبتك ،ولا من الفرحه نسيت تاخده؟!
صفع كريم مقدمه رأسه بيده قائلا بمرح:-
اوة حبيبى يابابا نسيت اخده من فرحتى بصراحه
بعث له زين رقمها برساله غامز له بمرح :-
علشان بعد كده تسمع كلام بابا .
غادر كريم لغرفته بعد ان ارسل لوالده غمزة بمشاكشه،وركض لغرفته.
************
جلس مراد بغرفه مكتبه يستمع الى مكالمات ساره ضاغطا على اسنانه بغضب شديد ،واقسم ان يفسد لهم خطتهم ،ويلقنهم درسا لن ينسوة.
قاطع استماعه للمكالمات صوت طرقات على باب الغرفه
اوقف مراد التسجيلات ثم توجه الى باب الغرفه ليقوم بفتحه
فوجئ بزوجته امامه قائله بعبو س متصنعه الغضب تنظر اليه بلوم قائله:’-

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية تميم وتمارا - عشق بغير حسبان الفصل الخامس 5 بقلم ندى الشريف

ايه يامورى انت قاعد هنا ،وسايبنى قعده لوحدى برا بقيت بتتشغل عنى كثير اليومين دول.
مراد بحب كبير وهو يتأمل وجهها الغاضب بعشق جارف:-
ابدا حبى انا اقدر برضوا بس كان فى شويه شغل صغيرين براجعهم ،وجايلك حالا.
نغم زافره بحده،هيا تدعى البكاء بينما تطالعه بنظرات مترقبه :-
خلاص ها اقعد معاك لحد ما تخلص مش هااسيبك لوحدك تاتى!!
مراد رامقا اياها بأبتسامه ساحره زافرا بقله حيله :-
حقك عليا حبى انا خلصت خلاص يلا بينا كوكى.
قبل ان يتوجه برفقتها لغرفتهم هتفت له برقه اذابت قلبه واشعلت النار بأوصاله قائله بخفوت:-
مراد انا زهقت من القعده بالبيت عايزة نخرج سوا نتمشى ناكل ايس كريم نركب مركب او نروح ملاهى.
مراد ضاحكا بشده على طلبات زوجته التى تكاد تفقد ه عقله:-
قبل وجنتها برقه قائلا :-
حاضر يا حبيتى اجهزى يلا ،وبالمره ناخد الولاد معانا يغيروا جو.
اسرعت الى غرفتها بعد ان احتضنته بحب كبير وبدلت ملابسها سريعا ثم انتهت من وضع حجابها
،وخرجت لتجد منى قد انتهت من جعل فارس يرتدى ملابسه
ذهبت لغرفه مريم لتجدها مازلت كماهيا لم ترتدى ملابس للخروج .
تقدمت منها كريمان قائله بتساؤل:-
مريم ليه حبيبتى ما غيرتيش علشان نخرج.
مريم بتثاؤب :-
ابدا ياطنط انا بس عايزة انام اخرجى انت، وبابا ،وفارس وخليها مره تانيه اخرج معاكم
كريمان بود ،وهيا تضمها بحب:-
تمام ياقلبى اول ما ارجع عايزة اتكلم معاك شويه ملاحظه انك مبقتيش تحكيلى زى الاول
قبلتها مريم وهى تتشبس بأحضانها كمن وجد ضالته بعد طول فقدان
تركتها كريمان وخرجت برفقه مراد ،وفارس بعد ان اوصوا
منى با لاعتناءبا الأولاد لحين عودتهماستقلوا السياره جميعا متوجهين الى الملاهى
فرح مراد كثيرا لسعادتهم حين شاهدوا الالعاب ،وشاركهم تجربه كل الالعاب بالملاهى ،
فرح كثيرا لرؤيتهم سعداء حتى انه ضحك بشده على صراخها هيا، وفارس بشده حين كانت ترتفع بهم اللعبه.
ما ان انتهو من تجربه كل الالعاب جلست كريمان تلتقط انفاسها ,وبرفقتها فارس
هتفت له هيا،وفارس بصوت واحد كطفله صغيره تتدلل على والدها قائله بمرح :-
مورى عايزين ايس كريم انا عايزه نكهه شوكلا،وفانيلا
فارس حبيبى عايز بنكهه شوكلا ،وانت حبيبى عايز ايه
مراد مقبلا وجنتها بعشق كبير
غمعم وهو يفبل خد ها قائلا بحب:-
اى حاجه انت تحبيها انا بعشقها يا حياتى.

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية جلال وليلة - وجع الهوي الألم القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ايمي نور

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *