روايات

رواية عشق الريان الفصل الرابع 4 بقلم روما رمضان

رواية عشق الريان الفصل الرابع 4 بقلم روما رمضان

البارت الرابع

 

#روايه_عشق_الريان
في قصر الالفي
علي سطح… بيكون عمار واقف بهدوء مستني نور…. بتطلع نور عشان تشوف عمار بس بتقف مكانها من صدمه.. فكان عمار مزين المكان بورد احمر و بلالين حمرا و في نص ترابيزه عليها تورته و مكتوب عليها Ilove you… نور بصدمه و فرح.. ايه دا
عمار بدون اي مقدمات. انا بحبك
نور بفرحه و حب. بجد
عمار بحب. ايوا بحبك من زمان يا نور و انتي
نور بخجل. وانا كمان
عمار بضحك. مش سامع
نور بخجل. وانا كمان بحبك
عمار بفرحه. تعرفي اول ما ريان يجي من المهمه هطلبك منو هو و خالي سليم
نور بفرحه و ضحك. بجددد
عمار. بجدد.. و بيكمل بضحك تعالي بقا نقطع تورته دي و ناكلها قبل ما تسيح
نور بضحك. يلاا… بيقعدو ياكلو في جو رومانسي
في غرفه سليم و ليلي

 

فاجاه ليلي بتقوم من نوم و هي حاسه بنغزه في قلبها ليلي بتصحي سليم برعب..
ليلي برعب. ريان ابني جراله حاجه يا سليم
سليم بهدوء. اهدي يا ليلي انتي بس قلقانه
ليلي بنفي. لا لا لا لا يا سليم صدقني لا لا ابني جراله حاجه
سليم و هو بيخدها فحضنه. اهدي بس مفيش حاجه
ليلي بدموع. صدقني يا سليم
سليم. طيب اهدي هقوم دلوقتي و هحاول اتوصل مع حد
ليلي بدموع. بسرعههه
___________________________
في الجبل بيكون الهدوء عم المكان بعد طلقه اللي طلعت و اخترقت صدر ريان
بيجري مهاب علي ريان برعب و دموع. رياااااااااااااان ليييه عملت كده يا غبي قوووم يلاااا قووووم متسبنيش
ريان. كح كح كح هههه متعيطش يهبل
مهاب بعيط. ريان انت كويس و بيكمل بصوت عالي الاسعاف يا اغبيه
ريان بدموع. خلاص انا كده كده ميت.. و بيغمض عينه
مهاب برعب و عيط. لا لا قوم رياااااااااااااان
بتيجي عربيه الاسعاف و بيرفعو ريان علي ترولي و بيركب معا مهاب
في المدريه
بيعرف اللوا مراد اللي حصل و بيتخض علي ريان و بيجري عشان يروح المستشفى.. في نفس الوقت بيلاقي اتصال من سليم ابو ريان بيرد مراد. الو
سليم. انا اسف يا حضره اللوا بس ام ريان مش عارفه تنام و قلقانه جدا علي ريان هو كويس
اللوا مراد بأسف. ريان اتصاب وهو حاليا في المستشفي
سليم بخضه علي ابنه انت بتقول ايه انا جايا حالا و بيقفل مع مراد.
_______________
في قصر الالفي
بيكون الكل قلقان علي ريان
و ليلي. بتبكي علي ابنها و هي بتقول. شوفت شوفت يسليم انا قولتلك ابني جراله حاجه يا سليم انا عايزه اروح لابني
سليم بدموع. اهدي هنروح اهو.. عمار يلاا جهز العربيات
سليمان بدموع. خدني يبني عايز اشوف حفيدي يلا بسرعهههه
هدي و هي بتبكي. اهدي يا ليلي يا حبيبتي ان شاءلله هيبقي كويس
ليلي بخوف و عياط. ابني مش كويس يا هدي مش كويس ابني بيموت
هدي بخوف. لا لا بعد الشر متخفيش يا ليلي هيبقي كويس… يلا
فؤاد و هو ساند اخوه. اهدي هيبقي كويس يلا انا هاجي معاك مش هتعرف تسوف في الحاله دي و الكل بيروح علي المستشفي
في عربيه عمار. بتكون قاعده نور جمبه و بتبكي علي اخوها

 

عمار بحنان. اهدي يا نور متخفيش ان شاءلله هيبقي كويس
نور بعيط. يارب يارب يا عمار… بتكون شهيره قاعده واره و شايفه اهتمام ابنها بنور زياده عن اللزوم
شهيره في نفسها. شكلك مش ناوي علي خير يا عمار… و بتكمل بفرحه بس شكلي هخلص من ريان
_____________________
في ڤيله مهران
بتكون صافي نايمه بتسمع صوت فون بيرن.. بتقوم صافي من نوم هي و علي باستغراب
علي. مين هيكون بيرن علينا دلوقتي
صافي معرفش. اقوم شوف مين
علي. ماشي… بيشوف مين بيرن بيلاقي فؤاد
علي. خير يارب.. الو يا فؤاد
فؤاد. ريان اتصاب يا علي
علي بخضه. ايه انت بتقول ايه انتو فين دلوقتي
فؤاد. احنا في المستشفى
علي. تمام تمام احنا جايين حالا
صافي بخضه. ايه في ايه يا علي
علي و هو مستعجل. بسرعه يا صافي البسي ريان اتصاب و لازم نبقي جمب ليلي
صافي بخوف. ينهااار طب طب يلا بسرعههه
____________________
في المستشفى
بيكون مهاب واقف في ركن لوحده و بيبكي علي صديقه الوحيد
بيجري اللوا مراد علي ابنه ايه يا مهاب ريان اتصاب ازاي
مهاب بعيط. كنت مفروض انا يا بابا اللي ابقا مكانه مش هو هو جري عليا و خدها بداله
اللوا مراد و هو بيحضن ابنه. متقلقش هيبقي كويس
مهاب بعياط. يارب يارب
بتدخل عيله ريان كلها
سليم بدموع. فين ابني يا مراد
اللوا مراد. متقلقش ان شاءلله بخير هو في اوضه العمليات
بتقعد ليلي و عي بتبكي علي ابنها و بتدعيله و نور بتكون منهاره و عمار معاها و فؤاد ساند ابوه.. بيقعد سليم علي جمب و هو حزين علي ابنه…. بتدخل صافي و علي
صافي بخوف و دموع. ريان عامل ايه
ليلي بدموع. ابني يا صافي ابني
علي بيروح و ياخد اخته في حضنه. ان شاءلله هيبقي كويس متقلقيش يا حبيبتي

 

الجو بيكون متوتر بشكل و الكل خايف علي ريان
فاجاه الدكتور بيطلع من غرفه العمليات.. الكل بيجري عليه… ريان عمل اي يا دكتور
دكتور بحزن. ادعيله يعدي ل 24 ساعه دول علي خير
مهاب بدموع. يعيني ايه يا دكتور حالته خطر
دكتور. الرصاصه كانت جمب القلب. و قلبه وقف مرتين ادعوله
الكل بيقعد يبكي بحزن ما عدا شهيره اللي بتكون فرحانه
____________________
في قصر البحيري
بتكون هنا و سجده قاعدين
هنا بقلق. ابوكي مرنش عليا لحد دلوقتي يبنتي
سجده بحنان و خوف في نفس الوقت. متخفيش يا ماما
هنا لسه هترد عليها بتلاقي فون بيرن بتجري بسرعه و ترد علي فون
هنا بقلق. ايه مراد مهاب كويس صح
مراد……….

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى