روايات

رواية غمرتني عشق الفصل السادس عشر 16 بقلم شيمو الخطيب

رواية غمرتني عشق الفصل السادس عشر 16 بقلم شيمو الخطيب

 

 

البارت السادس عشر

 

من (غمرتني عشق)
💕قَال رسول اللَّه صلَّى اللَّه عليه وسلَّم: (مَا مِنْ عَبْدٍ يَقُولُ فِي صَبَاحِ كُلِّ يَوْمٍ وَمَسَاءِ كُلِّ لَيْلَةٍ بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فَيَضُرَّهُ شَيْءٌ)💕
بسم الله نبدأ
أمجد بيه اتصل على قاسم، يعزمه على افتتاح المستشفى
أمجد : السلام عليكم، ازيك ياقاسم بيه
قاسم: وعليكم السلام، اهلا أمجد بيه، اخبار حضرتك ايه
امجد: انا تمام الحمد لله ياقاسم، اخبارك واخبار حازم بيه ايه،
قاسم: كلنا بخير الحمد لله، هااا نويت تفتتح المستشفى امتى ان شاء الله
امجد: انا متصل بيك عشان كده، ان شاء بكره افتتاح المستشفي، ويسعدني ويشرفني وجودك انت وحازم بيه طبعا
قاسم: الف مبروك يا أمجد بيه، بالتوفيق يارب، وأن شاء الله هحضر، انا مقدرش أرفض لحضرتك طلب طبعا
امجد: وده العشم ياقاسم باشا، انا سامع حضرتك على طريق، انت مسافر ولا ايه
قاسم؛ ايوه انا مسافر اسكندريه تغيبر جو كده وراجع انهارده على طول، تحب اجيبلك حاجه من هناك
امجد: لا الف شكر ليك، وقت ممتع ياقاسم بيه
قاسم؛ شكرا ليك جدا يا أمجد بيه، مع الف سلامه
وقفلوا مع بعض،
قاسم بص لعشق ، : ها ياقمر، ساكته ليه كده
عشق :امممم انا مستغربه نفسي قوي،، ازاي أوافق اسافر معاك بدون رابط يربطنا،
قاسم بخبث: اممم، وياتري ليه وافقتي فعلا،
عشق بصتله بحب: مش عارفه ياقاسم، يمكن عشان وانا معاك بحس اني مغيبه، مشاعري هي اللي بتمشيني ، وقلبي هو اللي بيحركني

 

قاسم ابتسم ابتسامة حب : وانا نفس احساسك ياعشق، انتي بجد قلبتي حياتي، خلتيها احسن، خلتيني احس اني عايش،، بس ياترى، انتي فرحانه باحساسك ده ولا لأ،
عشق بفرحه من وجودها مع قاسم. في نفس الوقت قلقانه : مش عارفه، بس حاسه اني بحلم، حاسه اني طايره ياقاسم، وخايفه افوق من الحلم واقع تتكسر رقبتي،
قاسم بحب: لا يا عشق ان شاء الله كل حاجه هتمشي زي ما انا عايز، بس ساعديني ياعشق، اوعي تتخلى عني مهما حصل، عايزك تبقى عارفه اننا مش هنرتاح في بداية حياتنا. وهنواجه عقبات كتيره، لكن حبنا أقوى منها انا واثق من كده
عشق بزعل حقيقي: وايه اللي. يجبرك على كده ياقاسم، تقدر تشوف حياتك مع واحد……
قاسم قاطعها وبنرفزه اتكلم وقال : عشق، بقه انا بقولك ساعديني وحبنا اقوي. تقوليلي اشوف حياتي مع حد تاني غيرك، عشق انا بحبك. والحب مش بأيدي يعني مش هشترط على قلبي. واقوله دي اه ودي لا، وبعدين تأكدي ياعشق، انا لو حسيت انك سلبيه وسهل انك تتخلى عني، انا بجد مش هسامحك، وهعتبر انك عمرك محبتيني، انا بجد سعادتي معاكي انتي، وانا معنديش استعداد اتخلى عن سعادتي مهما كان التمن
عشق بتسمعه وقلبها حزين ومش عارفه تسمع كلام حازم وتتخلي عن قاسم، ولا تكمل وتواجه مصيرها وقاسم جنبها، ودعت من قلبها ان ربنا يرشدها للصح ويكتبلها الخير
قاسم استغرب سرحان عشق وحاسس ان فيه حاجه: عشق، توعديني ياعشق انك مش هتتخلي عني.
عشق عيطت وسكتت،، وبتصرف عشق شك قاسم بقه حقيقه، واتأكد ان اكيد حد هددها
قاسم: حط ايده على رأسها ومركز في الطريق وقال: عشق، بصراحه كده انا واثق ان اكيد حازم ، هددك بحاجه، بس مهما كان التهديد اوعي تنفذيه، انا بحبك ياعشق، بحبك ومش هتخلي عنك، انا واثق انه قالك ابعدي و انتي مش من مستوانا، وسيبيه يشوف حياته مع وحده من وَسَطُه،، وكلام كتير من ده، وهدى هتقولك كده برده، بس انا عارف انك أقوى من كل الكلام ده، وهتستحملي عشاني،زي ما انا عندي استعداد اتحمل اي تصرف منهم عشانك انتي وبس، وتأكدي اني لما اتجوزك هنبعد عنهم، وعمري مهسمح لحد يجرحك لو حتى بحرف، بس اوعديني متبعديش عني
عشق بصتله بدموع ومردتش
قاسم بخنقه: اتكلمي ياعشق، قولي اللي جواكي. ليه خايفه تتكلمي، انا حِماكي ياعشق، انا امانك، انا كفيل احميكي من اي حاجه، طمنيني عليكي ياعشق وقولي انك مش هتتخلي عني، قولي انك جنبي ومعايا
عشق بوجع وخنقه: انا اكيد معاك ياقاسم صدقني، كل الحكايه ان فعلا والدك قال كده، لكن في الاخر اهو وافق على جوازنا، وأن شاء الله ربنا مش هيجيب بُعد ياقاسم
قاسم مسح على حجابها: خلاص ياحبيبتي، فكيها بقه، عايزين نقضي احلى يوم مع بعض، ولو عجبتك اسكندريه، هنيجي شهر عسلنا هنا، ايه رايك؟ ، ولا تحبي تقضيه بره مصر
عشق بوجع: لا هِنا كويس، وبصت لقاسم كتير ونفسها تخبيه جواها، وبتحفظ ملامحه في مخيلتها، لأنها واثقه انها مش هتقدر تستنى معاه اكتر من كده

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية الجواب الملعون الفصل الثاني 2 بقلم مصطفى محسن

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها وتشوف الروايات الجديدة وتطلبها

انضم لينا على الفيس بوك (من هنا)

و

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *