رواية غرام العيسى الفصل السابع 7 بقلم اسماء السيد
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية غرام العيسى الفصل السابع 7 بقلم اسماء السيد
البارت السابع
(غرام العيسي) part 7
الست:عاوزه عيسي جوزي
عامر بغضب:جوزك مين يا ولييه انتي
الست والي اسمها مي
مي:بقولك انا عاوزه جوزي هاتولي عيسي يااعيسي
كل دا وغرام بتعيط والعيله كلها مصدومه
عامر:قولتلك اطلعي برا عيسي متجوز وعمره ما هيبصلك حتي
مي:لاء انا متجوزه عيسي وحامل في ابنه كمان
عامر بغضب :اطلعي برا انقلعي ياامره جتك الهم برا يا بنت المركوب
مي بغضب:مش همشي من غير جوزي حبيبي
عامر بصراخ:يا غفيررر
الغفير :ايوا يا كبير
عامر:خد الم”ره دي وارميها برا القصر
الغفير:حاضر يا كبير يلا يا ست
مي بصراخ:ابعد عني سيبني يا حي”وان ابعد
وبالفعل خرجها الغفير برا
عامر:غرام انتي كويسه
غرام بصتله بدموع وجريت علي فوق
رحمه:انا مش مصدقه ان ابني يعمل اكدا
عامر:ولا انا مصدق والله
بسمه بصدمه:يعني عيسي متجوز قبل غرام
تفيده :عيسي اكيد ميعملش اكده
عامر:احنا نشوف عيسي لما يجي وخلاص
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
كانت طلعت اوضتها وكانت منهاره من العياط وقفلت الباب بالمفتاح ودخلت قلعت النقاب والخمار ودفنت وشها وفي المخده وانهارت خالص
غرام في نفسها. وانتي كنتي متخيله ايه ما انتي خرسه ووحشه ومحدش عاوزك حتي هوا باعك وطلع متجوز وانتي الي كنتي معجبه بيه انا غبيه وعبيطه.
وفضلت تعيط لحد ما جه نور ومريم وفضلو يخبطو علي الباب وهيا مفتحتش فسابوها
لحد ماغرام نامت علي نفسها من كتر العياط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
كان قاعد في الاجتماع في شركته وكان مشغول جدا وقافل تليفونه
…….. بعد مده دامت 3ساعات
خرج عيسي واتجه لمكتبه وفتح تليفونه
وفجأه سرح في غرام وفتح الصوره الي صورها وهيا نايمه الصبح وابتسم
عيسي في نفسه :والله انا مش عارف انا مالي اليومين دول انتي اول ست تعرف تلفت نظري يا تري انا وانتي هنفضل مع بعض ولا الدنيا هتفرقنا
وفضل فتره سرحان فيها وبيبتسم
فجأه دخل عليه دياب ويوسف
دياب:هنرجع الصعيد النهارده ولا ايه
عيسي:ان شاء الله
يوسف بستغراب:مش قولت اننا هنقعد 3ايام
عيسي بضيق:اصلي عاوز اروح
دياب بمرح:ااه معتش يقدر يبعد عن البيت اصله بيوحشه اوي
يوسف بإبتسامه:ااه مش تقول كده يا عيسي ان البيت بيوحشك ولا غرام
عيسي بصله بصه مش مفهومه وفجأه تليفونه رن وكان عامر
عيسي:ايوا يا جدي
عامر:انت هترجع امتا يا عيسي
عيسي بخضه:ليه في ايه غرام كويسه جرالها حاجه
عامر:غرام منهاره وقافله علي نفسها من الصبح يا عيسي
عيسي بغضب:ليه يا جدي مين زعلها
عامر:في واحده جت هنا وبتقول انك جوزها وانها حامل بس انا مشيتها وغرام من ساعتها وهيا حابسه روحها
عيسي بغضب جحيمي:واحده مين دي ومراتي انا
عامر:انتا عملت اكده يا عيسي
عيسي :انا لومتجوز هخبي ليه او هخاف من مين يا جدي
عامر بإطمنان :انا قولت كدا برضو بس انا صعبان عليا غرام قوي دي من الصبح مش راضيه تاكل ولا تشرب وقافله علي نفسها بالمفتاح
عيسي:انا جاي يا جدي مسافه السكه وهكون عندك سلام…….وقفل الخط
دياب:في ايه يا عيسي
عيسي :هنرجع الصعيد حالا يالا بينا
يوسف:تب في ايه
عيسي:بعدين هتعرفو
وخرج الشباب من الشركه واتجهو للصعيد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند شهاب
شهاب:عملتي ايه يا مونيكا
مونيكا :لقد ارسلت مي وطردوها من القصر يا شهاب
شهاب بغضب :يعني ايه انا مش هعرف اخد غرام انا غرام دي بتعتي انا وحبيبتي انا وبس
مونيكا:هل ممكن سؤال ياشهاب
شهاب بملل:ارغي
مونيكا:لماذا انتا متعلق بغرام هكذا يمكن متكونش فاكراك أساساً وكمان دي حتي خرسه وانا اهو حلوه وممكن انفعك
شهاب بقرف:انتي واحده رخيصه وقذره انما غرام جوهره محطوته في تابوت محدش يشوفها ولا يكلمها انسانه جميله طيبه وحنينه قلبها طيب وابيض زي الحليب
مونيكا بغل:انها خرساء خرسااء انا كويسه اهو متجربني
شهاب :انتي شبه الحلاوه الي مش عليها غطا والدبان والنمل ملمومين عليها بتسلمي نفسك لأي حد عشانك قذره
انما غرام متغطيه ورده وسط الشوك
مونيكا بكره:المهم دلوقتي مي هتعمل ايه تاني
شهاب بقلق:اكيد عيسي مش هيسبها وهيجبها فهيا هتفضل سابته علي موقفها وهوا اكيد غرام هتطلب الطلاق.
مونيكا بطمع:وستعطيني الخمسه ملايين دولار
شهاب بقرف:بس لما اطول غرام هتطولي الفلوس اصلي عارفك كلبه فلوسه
مونيكا ببجاحه:كلبه كلبه اهم حاجه الفلوس
شهاب:تب غوري من وشي جتك القرف غورري
مونيكا جريت علي برا
شهاب بشر:والله يا غرام لهخدك وهتكوني ليا وبس ياروما
لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية غرام العيسى)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)