رواية غرام العيسى الفصل الثامن عشر 18 بقلم اسماء السيد
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية غرام العيسى الفصل الثامن عشر 18 بقلم اسماء السيد
البارت الثامن عشر
عيسي من وراهم :انا الي اتبرعتلو
فجأه بصت العيله كلها عليه بصدمه وعدم تصديق
يوسف بصدمه:عييسي
عيسي بضحك:اه عيسي مالكو
قامت رحمه جريت عليه بعدم تصديق وحضنته جامد وهوا حضنها وجري عليه كامل ومريم ونور وحضنوه كلهم وهما مش مصدقين
رحمه بدموع:انا قلبي كان بيتقطع عليك يا ضنايا اتوحشتك ياقلب امك
عيسي:وانتي كمان ياما
قرب يوسف وحضنه وسامي الي عيط والعيله كلها عيطت
فجأه دخلت غرام من الباب:وانا موحشتش حد هنا
حسن بدهشه :غررام بنتي…… جري عليها وحضنها وهيا حضنته جامد لدرجه انه شالها من علي الارض
عامر بحب:عيسي اتوحشتك ياولدي…. وقرب وحضنه
كل دا وساره وبسمه مصدومين وخايفين لان عيسي بصلهم نظره غريبه ارعبتهم
بعد ما الكل سلم عليه
ساره جريت حضنت عيسي فجأه
ساره:وحشتني اوي انا قلت جرالك حاجه كنت خاييفه عليك مووت
كان لسا هيزقها بعيد بس غرام فجأه مسكتها جامد وبعدتها عن عيسي الي فرح انها غيرانه بس اتصدم لما غرام ضربت ساره بقلم قوي
ساره:انتي ازاي تمدي ايدك عليا يا حيوانه
غرام بغيره:وانتي ازاي تتجراءي وتحضني جوزي وتقوليله وحشتني
ساره بتوتر:انا مكنش قصدي حاجه
غرام بغضب:انتي واحده مش محترمه وانسانه حقيره
ساره بغل وحقد:انتي ظلماني علي فكره دا ابن خالتي
غرام:ولو مين اجنبي عنك ومحرم عليكي انا بس الي ليا الحق في كدا فاهمه..
وبصتلها بقرف وعيسي كان فرحان عشان غرام بقت قويه وبتدافع عن نفسها وساره بصتلها بكره وراحت جمب امها
كامل:بس مقولتليش انتا عايش ازاي ياولدي
عيسي بضحك:لاء دي حكايه طويله هحكيهالك بعدين
كامل:انا مش مصدق نفسي انك عايش يا عيسي
عيسي:لاء متخفوش انا عايش والله مش بتحلمو
رحمه حضنته تاني:اللهم لك الحمد الف حمد وشكر ليك يارب
عيسي بص علي غرام بحب وغمزلها وهيا اتكسفت
حسن حضن غرام تاني:انا كنت مرعوب عليكي
عيسي بغيظ:كفايه ياعمي مش حضنتها مره
حسن ضحك من بين دموعه :لسا بتغير مني بردو بس مقولتليش وصلتلها ازاي وايه الي حصل
عيسي :متقلقوش انا معرفش انام واسيب مراتي بعيد عن حضني دي روحي وانا مقدرش اعيش من غيرها
غرام اتكسفت ودفنت وشها في صدره وعيسي ضحك
عيسي بخبث:مالك ياخالتي مش فرحانه برجوعي ولا ايه
بسمه بتوتر ورعب:حمد الله علي سلامتك ياولدي
عيسي بنظره مرعبه:الله يسلمك متخافيش عليا انا مبموتش بساهل كدا
بسمه سكتت والعيله فرحت جدا برجوعه
عامر بسعادة: تتعمل اكبر ليله في البلد بمناسبه رجوع الغالي ومراته
روحيه بسعاده:تعالا اقعد ياقلب ستك انتي ومراتك
غرام بمرح:لاء انا شايفه أن كل الحب لسي عيسي وانا لاء مفيش حد بيحبني في القصر دا
رحمه كانت لسه هتتكلم قاطعها عيسي بسرعه
عيسي بحب:كفايه انا احبك يا قلبي ولا انا مش كفايه
غرام اتكسفت جامد ودفنت وشها في صدره أكتر
دياب من وراهم:تب وانا مليش حد يسأل عليا
عامر:دياب انتا كنت عارف
دياب حك راسه بتوتر :انا.انا اعرف ايه هوا فيه ايه
يوسف بغيظ:وحيات امك.. وطلع يجري وراه ودياب جري بسرعه واستخبي ورا رحمه
رحمه مسكت ودانه :يعني انتا عارف ان عيسي عايش مش تقولي لا ازاي نخبي تب مفيش بشاميل لمده شهر
دياب بص لعيسي بغيظ:عجبك كدا يا عيسي ماشي
بسمه بتوتر:عن اذنكم
عيسي بخبث:علي فين يا خالتي
بسمه برعب:لاء معلش بس تعبانه شويه وعاوزه ارتاح… وطلعت وساره وراها وهيا هتطق
راح عيسي والعيله وقعدو في الصالون وعيسي اخد غرام في حضنه
عامر: احكيلنا بقا حصل ايه
عيسي:الي حصل…………… وبس
رحمه بدموع:يامري كل دا حصل
حسن بدهشه:شهاب يطلع منه كل دا
عيسي:ايوا ياعمي دا كان اكبر تاجر مخدر”ات في روسيا
رحمه:معلش ياحبيبتي ربنا يعوضك خير
غرام بدموع:الحمد لله قدر الله وماشاء فعل
نور:تب ومتعرفوش مين الي حط السم
دياب بتوتر:مونيكا
غرام اتنفضت من حضن عيسي وهوا سكت بس حضنها اكتر عشان تهدي
حسن بغضب:والله انا لازم اقتلها بنت المركوب
عيسي ببرود:مش هتعرف ياعمي
مصطفي:ليه مش هيعرف
عيسي :عشان هيا ميته أصلا
غرام بصدمه:ايه ماتت
حسن:ماتت ازاي ياعيسي
عيسي:شهاب بعت سعد المساعد بتاعه وراها وبعدين قتل”ها في شقتها وبعد كدا حرق الشقه ومشي
غرام بدموع:وانتا عارف ومخبي عليا كل دا
عيسي بحنيه:اهدي ياحبيبتي كل حاجه هتكون كويسه
غرام سكتت ونامت في حضنه وهوا طبطب عليها بهدوء
دياب بتوتر:عيسي
عيسي:اممم
دياب:بلمناسبه الحلوه دي انا عاوز هديه على تعب الشهور الي فاتت
الكل بصله بدهشه
عيسي ببرود:اشمعنا
دياب بتوتر:ما هوا انا مش هشتغل ببلاش ياصاحبي اه
عيسي:عاوز كام يا دياب
دياب بسرعه:انا مش عاوز فلوس
عيسي برفعه حاجب:اومال عاوز ايه
دياب بتوتر:بصراحه عاوز اتجوز
عامر:اخيرا يا واد قررت عينك علي واحده
دياب بص لمريم بطرف عينه:انا عاوز اتجوز مريم اختك
عيسي :نعم تتجوز مين
دياب بضيق:اي ياعيسي انا عاوز مكفأتي مريم
عيسي بصلها وهيا حطت وشها في الارض
دياب:ها ياعم كامل ايه رايك انتا وعيسي
كامل:والله عندك اخوها اهو ان كان عليا موافق شوف اخوها
عيسي بخبث:بس مريم في حد متقدملها
دياب بعصبيه:مين دا الي متقدملها وانا هكلو بسناني
عيسي ببرود:مش نسألها عاوزاك ولا عاوزاه
دياب بسرعة:نسألها
عيسي بصلها:ها يامريم عاوزه دياب ولا العريس التاني
مريم بعفويه:لاء انا عاوزه دياب…. استوعبت واتكسفت
دياب بصلها بحب وبصلهم بنتصار
عيسي فجأه انفجر في الضحك والعيله كلها ضحكت علي دياب
دياب بغيظ:بتضحكو على ايه هيا ووافقت وانا موافق وعاوز كتب كتاب علطول
يوسف بعفويه:وانا كمان يعيسي عاوز اتجوز
عيسي:هو في ايه كدا كلكم عاوزين تتجوزو
يوسف:علي فكره انا مكلمك علي نور من زمان
عيسي بخبث:خلاص يوسف يتجوز الاول
دياب:لاء انا الي هتجوز الاول
يوسف:لاء انا الاول انا الي طالب الاول
عيسي بزهق:بس ايه شغل ابتدائي دا انتا وهوا انتو الي اتنين في يوم واحد ومعاكو اناوغرام كمان عشان متعملش فرح لغرام
غرام بصت لعيسي بعدم تصديق :بجد هنعمل فرح
عيسي بإبتسامه:عاوزه فرح نعمل فرح منعملش ليه ياست البنات
تفيده بهزار:ايوا ياسيدي الحب ولع في الدره يعم عيسي اه بقا عيسي الي كان كشري ومبيبتسمش حتي بقا يعرف يضحك
غرام بضحك: ادعولي بقا عرفت اثر فيه
الكل ضحك وكانت اجواء جميله جدا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه بسمه
كانو قاعدين مش طايقين نفسهم من الغل والسواد
ساره:يعني عيسي رجع وكمان راجع بيحب الزفته الي اسمها غرام
بسمه بغضب:اخرسي هيا مش ناقصه انا كان لسا خطوه واحده وخطتي هتمشي زي ماكنت رسمها
ساره بغباء:ماتكمليها عادي ومحدش واخد باله
بسمه:انتي غبيه دا عيسي لو عرف مش هيرحمني
ساره بغل:انا لازم اخلص من غرام بأي تمن واي طريقه
بسمه بخبث :لسا عاوزه تتجوزي عيسي
ساره بسرعه:اكيد دا انت هموت عليه
بسمه كانت بتفكر :اطلعي برا دلوقتي
ساره بزهق:زي ماتريدي …. وخرجت من الغرفه وبسمه قعدت تفكر
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية غرام العيسى)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)