روايات

رواية عشق من نار الفصل الرابع 4 بقلم كيان كاتبة

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية عشق من نار الفصل الرابع 4 بقلم كيان كاتبة

 

 

البارت الرابع

 

 

دخلت الاوضه وبصت على فهد الي نايم بعمق قالت بجمود وهي بتطلع حق*نه من جبها : مع السلامه…………..
كانت رايحه نحيت المحلول وقفت لما لقته ابتداء يفوق و مش قادر ياخد نفسه بسبب الدخان
فهد هو بيفتح عينه بضعف هو بيحاول ياخد نفسه و الصوره مشوشه بالنسباله رفع ايده نحيتها كأنه بيستنجد بيها اما البنت تنتها وقفه مكانها بجمود ومتحركتش ناحيته خطوه
في الخارج كانت ماجده واقفه قدام المستشفى بتعيط بهستريا وهي ماسكه في ماهر : انا عايزه عيالي يا ماهر
ماهر هو بيحاول يهديها : اهدي……….
مكملش كلامه ولقي مراد طالع وشايل حد علي ايده جري عليه ماهر وماجده
ماجده وهي بتمسح دموعها وهي بتبص علي ليان الي بين ايديه : مين دي ، و في اخوك
مراد هو بينزل ليان علي الكرسي : معرفهاش هروح اجيب فهد
ماجده وهي بتمسك ايده بعصبية : سبت اخوك جوه علشان خاطر دي…….
مراد هو بيشيل ايديها : مش وقته يا ماما الكلام ده
دخل مراد بسرعه جوه المستشفى بصت ماجده لطيفه بعصبية وبعدين بصت علي ماهر الي كان بيحاول يفوق في ليان
عند البوص كان أعقد على الكرسي ببرود قال واحد من حاراسه : ول*عت في المستشفى يا بوص
البوص هو يقوم من على الكرسي بستغراب : مش عارف ايه الي بيدور في دمغها ثم اكمل كلامه ببرود بس المهم انها تخلص المهمه من غير ولا غلطه
في المستشفى كان فهد ابتدت الصوره تتوضح قدامه شاف البنت وهي واقفه قال بتعب هو بيكح و مش قادر يا خد نفسه : ت ع ا ل ي س ع د ي ن ي
كانت البنت وقفه بتبصله بجمود وعيون حمراء ومتحركتش من مكانها بصت علي ايده الي مدها ليه وبعدين بصت له بعيون مفيهاش ذره شفقه
خدت نفس ورجعت الحقنه في جيبها تاني و مدت ايديها في ايده بهدوء راحت قومته من على السرير ولفت ايده حولين رقبتها من غير ولا كلمه كان فهد بيبص عليها بتعب بس مكنش شايف ملامحها بسبب الكمامه و النظاره الي كانت لبسهم مشي معاها بتعب شفهم مراد جري عليهم بسرعه و خد فهد منها وشاله وطلع بيه من المستشفى
شافته ماجده من بعيد جريت عليه بلهفه : فهد……
مراد هو بينزله : هو كويس خلينا ناخده علي البيت
خلص مراد كلامه و بقي يبص حوليه على البنت ملقهاش
ماجده : بتدور علي ايه يا مراد
مراد : لا مفيش حاجه ، امال بابا فين
ماجده بخنقه : خد البنت الي انت جبتها وروح بيها على الفيلا
مراد بهدوء : ماشي خلي السواق يجي هنا
بعد وقت جه السواق ركب مراد فهد مع ماجده
ماجده : انت رايح فين يا مراد مش هتيجي
مراد : انا هاجي بالعربيه بتعتي و هشوف ممرضه تيجي علشان تتابع حالت فهد وهاجي على طول روحي انتي
ماجده : ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك
مشيت ماجده وبعدين ركب مراد عربيته و مشي شاف البنت ماشيه في الطريق وقف العربيه جنبها
بصت البنت عليها قال مراد وهو بينزل من العربيه : انتي ، كنت عايز اشكرك على الي عملتيه مع اخويا
البنت بهدوء : عادي اخوك او اي حد كنت هعمل كده
مرادهو بيبص علي لبسها : انتي ممرضه صح
هزت راسها بدون تردد قال مراد بابتسامه : مش هلقي احسن منك ياخد باله من فهد
بعدين مد ايده بهدوء : الاول انا مراد النصر…….
البنت وهي بتبص لايده و بتمد أيدها بجمود وعلي وشها ابتسامه خبيثه : وانا جاكسون……….

 

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *