روايات

رواية عشق بين بحور الدم الفصل السادس عشر 16 بقلم أسماء السعيد

رواية عشق بين بحور الدم الفصل السادس عشر 16 بقلم أسماء السعيد

 

البارت السادس عشر

 

#عشق_بين_بحور_الدم part17
بعد مرور______اسبوع كامل… بدون احداث غير ان دهب وجهها بقا شاحب ومبقتش تاكل وابوها وامها بيحاولو يخرجوها من الي هيا فييه ومش عارفين وخلف ومني بيخططو لحاجه وجليله مش فارقلها.. وادهم كما هو…
في قصر العميري…… وتحديدا علي الغداء…. كان متجمع الجميع حتي دهب الي في اول مره تنزل من زمن وكانت بتلعب في طبقها ومش بتاكل…
عمران بهدوء:كلي ياحبيبتي..
دهب كانت سرحانه ومأخدتش بالها..
عمران:دهب يادهب
اتخضت دهب وبصتله وبتوتر:نعم
عمران بحزن:كلي ياعمري..
دهب بحزن:ما انا باكل اهوو يا ابوي..
وبتبص لطبقها وهو بيتنهد عليها بحزن
جليله بشماته وجبروت:ما هو انتي لو مكنتيش غيرتي السم بملين كان زمانك مرتاحه ومش زعلانه
اتصدمت دهب وبصلها الجميع ورانيا اتصدمت
رانيا بذهول:سمم!!!
دهب بتوتر:انا كنت
جليله بحده وغضب:كنتي فكراني برياله ولا عبيطه عشان اصدق كلام عيله زيكي يابت عمران
دهب دموعها بتتجمع لما بتفتكر كلماته لما عرف..
اكملت جليله بشماته وجبرووت:احسن شوفتي سابك زي الكلبه صحيح هيحب فيكي اييه وانتي عيله عبيطه وكمان لو كنتي حطيتي السمم كنتي ارتاحتي لييه محطيهوش لييه خايفه من السجن ولا….
كان عمران هيرد بس اتصدم لما وقفت دهب ودبت علي التربيزه بغضب لاول مره:انتي اييه شيطانه متعرفيش الرحمه انتي اييه قلبك حجر اتقي الله بقا ايووا انا محطتش السم وبدلته عشان حبيته ايووا انا بقولك انا حبيته وعاوزاكي تعرفي اني عمري ماهسيبك تأذيه والا انا بقا ساعتها هخش فيكي السجن انتي واحده عديمه الرحمه والمشاعر انتي متعرفيش يعني اييه حب بكرهك وبكرهكم كلكم…..

 

 

 

 

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية بين الحب والقانون الفصل العاشر 10 بقلم آية محمد

 

عرفه:لما شوفت استغربت زيك بس لما سألت عرفت انه دفع مصاريف الجامعه وبعتلك فلوسك وزياده
بيبص امامه بجمود وحده:هيا عامله اييه
عرفه:ابوها اخدها من اسبوع وهيا مخرجتش من يومها
ادهم اتنهد بصوت مسموع وقوه:تمام
عرفه بهدوء:بتحبها يا ادهم
ادهم ببرود:انا معرفش الحب.. هيا الي عبيطه واتعلقت ميخصنيش انا مقولتلهاش تحبني.
عرفه بسخريه وثقه:انت كدا اكدتلي انك بتحبها بس الي محيرني انتو لييه سبتها ومشيت
ادهم بجمود :عرفه روح شوف شغلك يلاا مش عاوز لك كتيير..
بيبتسم عرفه وبيلف ويخرج من المكتب ….. وادهم اتنهد ولف وقعد علي كرسي مكتبه وهو بيفكر ويدور في عقله الكثير….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي_______وتحديدا في الصالون
كانت تجلس عايده وجواهر وصفيه وتماره….
عايده بحزن:جواهر
جواهر:نعم
عايده بهدوء:دهب عامله اييه
جواهر بهدوء:كويسه بخير..
تماره بشماته:مكنش ليه لزوم جو التمثيل وانها زعلانه ييعني عشان تمشي..
جواهر بحده:اتحشمي يابت انتي اني بت اخوي مش بتعرف تتصنع زيك اكده يا حقوده…
تماره بغل:تصدقي انك مش محترمه
صفيه بغضب:تماره اتحشمي اييه
جواهر بصتلها بقرف والتانيه بصتلها بغل وتوعد
عايده ببسخريه:الا صحيح ياتماره انتي لسا قاعده لييه معانا يعني
تماره ببرود:يعني اييه
عايده بقرف:اقصد ان عندكم دار وام واب واخوات مش عارفه ازاي ابوكي يسمح انك تباتي في دار برا دارك
بتوتر تماره وبتبص لصفيه الي كانت سرحانه اصلا ومش مهتمه اصلاً…
جواهر بقرف وبتقف:بعيد عنك يا ام غالب داا حزن مغلي وابتلاء ااه والله…
وبتتطلع لفوق وتماره بتبصلها بكره…..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح في ايطاليا___روما___وتحديدا في فيلا حاتم الرازي
كان يجلس في الجنينه ويمسك ب الجريده وبيقرأ فيها بهدوء….
حاتم بضيق:دي حاجه تقرف قتل وقرف وممنوعات
(علي اساس انك شيخ جامع 🙂)
بيدخل عليه سامر وهو بيصفر بببهدوء:Ciao papà….اهلاً ابي.
حاتم:Ciao, mio caro figlio.. اهلاً بني.
قعد سامر قصاده وبضيق:Hai saputo cosa ha fatto Adham El-Garhy nel grande porto d’Italia؟
.هل عرفت مافعله ادهم الجارحي في مينا ايطاليا الكبري؟
حاتم بحده: Una parola in arabo, per favore
بالعربيه من فضلك..
سامر بضيق:ابي انت عارف اني مش كويس في العربي ومش بحبه
حاتم بحده:وحيات امك اتنيل ابوك مصري ومش عشان امك ايطاليه هتعوجلي لسانك ها عمل اييه
نفخ بضيق:تمام المهم ان هو اخذ شحنتنا الرابعه في الشهر ده ومعدتش من المينا بردو حتي بعد كميه الرشوه الي اخدها نص الي في المينا..
حاتم بهدوء مخيف:وانت فاكر انك ياحتة عيل هتقدر علي ادهم الجارحي بجبروته كنت عارف اني لازم اتدخل
سامر بضيق:انا كل الي عاوزه منك تصبر عليا وانا هخلص عليه خالص
حاتم بسخريه:اتنيل ادهم لو نفخ في وشك يطيرك انت ماشفتوش لما بيتحول بيكون وحش محدش بيقدر يسيطر عليه بطوله قادر علي جيش كامل وبدراعه ولو معرفش يكسب بدراعه هيكسب بذكائه…
سامر بغل :تب انا لازم اقتله واجبلك راسه
ضحك حاتم بسخريه:قوم ياسامر وامشي جمب الحيط..
بيضايق سامر وبيقوم وحاتم بيخطط في راسه لحاجه…
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
امام جامعه دهب… كانت واقفه وجمبها اميره صحبتها ودهب بتحكيلها كل حاجه
اميره بحزن:الواطي الخسيس

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية زواج بلا اختيار الفصل الخامس 5 بقلم سما سامح

 

 

دهب بحده:متقوليش عليه كدا تاني فاهمه
اميره بحزن:انا مقدره حزنك متزعليش ياحبيبتي خير ان شاءالله ربنا هيعوضك
دهب :ان شاءالله يلا ندخل اول محاضره لينا في حياتنا
اميره:يلا… وبتتجه اميره لجوا ودهب بتبص علي البوابه وحواليه وبتتذكر يوم ماكان معاها هنا ودموعها بتتجمع في عيونها بس مسكت نفسها ودخلت. ومأخدتش بالها من الي كان بيصورها من بعيد…
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@اساستوووب .. اسفه علي التأخير.. والله كنت هنام بس مرضتش انام واسيبكم كدا. لانه اتمسح مني وكان اطول من كدا سامحوني يا قمرات

 

 

لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عشق بين بحور الدم)

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *