رواية عشق بين بحور الدم الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء السعيد
رواية عشق بين بحور الدم الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء السعيد
البارت الخامس عشر
#عشق_بين_بحور_الدم part15
دهب مسكت التليفون وبقت ترن علييه وهو مش بيستجيب.. قعدت في الارض وانهارت من البكاء
دهب بنهيار:ارجوك يا ادهم انت وعدتني لييه كدا يا ادهم انت قتلتني … وفضلت تعيط لحد ما حست ان الدنيا بتلف بيها ووقعت مغمي عليها وهيا بتقفل عينها وبتبص. علي السرير وبتفتكر لحاظتهم سوااا.. لحد ما استسلمت خالص
الباب خبط وكانت جواهر وعايده وموصلش الرد
جواهر بخوف:ممكن يكون فيها حاجه
وفتحت الباب واتصدموو لما لاقوها واقعه علي الارض مغمي عليها
عايده بقلق:يامراري… وقربو منها ورفعوها علي السرير
وجواهر فضلت بجانبها وعايده نزلت تطلب الدكتوره
وبتمسك تليفونها وبترن علي عمران وبتحكيله كل الي حصل وهو اتجنن وقفل….
بتبص عليها جواهر وبتلاقيها بتقول حاجه وبتقرب وتسمع
دهب ودموعها بتنزل ووجع:اد.ادهم ليييه انت وعدتني مش كدا يا حبيبي هو انت مشيت عشان مش بتحبني..
جواهر بتعيط علي حالتها. وفي نفس الوقت بتدخل عايده ومعاها الدكتوره الي بدأت تكشف عليها
جواهر بتوتر:ها يا دكتوره في اييه
الدكتوره بهدوء:كل خير محتاجه راحه تامه عندها انهيار عصبي وقلبها معرض للسكته القلبيه من الزعل فخدو بالكم من حالتها النفسيه..
جواهر بتعيط وعايده بتبص علي هذه الصغيره بحزن..
عايده بحزن:ماشي يادكتوره
الدكتوره:انا كتبتلها علي شويه ادويه لازم تاخدهم..
عايده:تمام اتفضلي معايا…..
وبتطلع الدكتوره وجواهر بتغطيها وبتفضل تمسح علي شعرها بهدوء وحزن….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء بعد العصر…… وتحديدا امام قصر الجارحي
بيوصل عمران بسيارته ومعاه مراد وعينه بتطق شرار…
عمران بغضب:افتح يا غفير
الغفير بتوتر وبيفتح:العمده ياواقعه مربربه…
بيدخل عمران وخلفه مراد الي غاضب علي اخته…
عمران بصوت عالي وغضب:يا زيدان ياجارحي …
بيتفتح باب القصر الكبير وبيدخل عمران ومراد
زيدان ببرود:عاوز اييه ياعمران
عمران بغضب:عاوز بتيي
زيدان بهدوء:جوزها مش موجود ومينفعش تخرج من غير اذنه…
عمران بحده:وانا هاخدها بلود او بالدم اني رايد بتي يادهب
بتنزل جواهر :عمران انت جيت
عمران بحده:بتي فيين ياجواهر بتي جرالها اييه
جواهر بتبصلهم بتوتر:كويسه يا اخوي بخير هتاخدها
عمران بغضب:انا اصلا غلطان اني امنت التعابين علي بتي ودخلتها عش الدبابير بيدي كان لازم اعرف انكمغدراين
زيدان بصرامه:اسمع ياعمران انت في داري وفي اصول وانت تعديتها
عمران بحزم وغضب:واني بقولك اني هاخد بتي حتي لو هطربق الصعيد كلها يادهب
بتنزل دهب وهيا باين عليها الحزن والثبات وبيبصلها عمران وبيقرب منها
عمران بقلق:انتي كويسه يا قلب ابوكي
دهب بتبصلهم جميعاً وبتهز راسها بلاء….وعمران بيضمها لييه
عمران بهدوء:يلا تعالي معايا يا عمري
قرب مراد وحط ايده علي خدها:فيكي حاجه
دهب بصتله بدموع في عينها وهو حضنها بقوه وهيا كانت ثابته وكانها بتدور علي حضن معين عشان تنهار فيه برتياح
عمران:يلا يامراد هات اختك
زيدان بحده:قولت مش هتخرج يعني مش هتخرج يا عمران
عمران بغضب وحزم:خد اختك واخرج قولت يلاا
بياخدها مراد وبيخرج وكان زيدان هيقرب وقف عمران في وشه
عمران بحده:اسمع يا زيدان ياجارحي اني بتي بت عمران العميري مش اي حد واني بقولك هاخدها اني مش اي حد ولما حفيدك العره الي مش راجل وملوش كلمه حتيي يرجع
قوله عمران العميري اخد بته وهيطلقها ورجله فوق رقبته والا اني عارف هعمل اييه
امين بإحراج:عندك حق في كل كلمه يا عمران…
بيبصله زيدان وعمران بيلف ويمشي بكل هيبه وجبرووت
وبيركب في الخلف ودهب في حضنه ومراد بيسوق…..
زيدان بحده:انت بتقول اييه ادبيت في نفوخك عاد
اميين بغضب:لاء يا ابوي ايووا ادهم غلطان ازاي يسيب مراته اكده من غير مايعرفها حتيي
زيدان بصله بغضب واتجه لمكتبه……
عايده بخوف:ياترا يارانيا جوزك هيعمل فيكي اييه
جواهر حطت ايدها علي كتفها:مراد مش اكده. يا ام غالب
بتتطمن شويه وبتتنهد بحزن…..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في لندن _______وتحديدا في قصر كبير يتميز بالون الاسود والدهبي ..
كان يجلس ادهم في الصالون. وهو يرتدي تيشرت اسود يبرز عضلاته وبنطال مريح اسود..
ويدخن سيجارته بكل بروود اعصاب.. وبيده الاخري ممسك بكوب قهوه ساده مثل حياته…
بيدخل عرفه.. وخلفه ساندي……
عرفه بجمود:كله تمام يازعيم الشحنه وصلت المينا والرجاله اخدتها وحاتم الرازي بيكلم نفسه
ادهم ببرود:تمام
ساندي وهيا بتقعد جمبه وبتلمس خده وبدلع:مالك يابيبي
ادهم بحده وبروود:شليها احسن اقطعهالك حالاً.. بتشيل ايدها بسرعه..
عرفه بهدوء:هغير هدومي واجي… وطلع فوق
ساندي بغرور:ممكن اعرف هنتجوز امتا
بيبصلها ادهم ببرود اعصاب:انا مش بتاع جواز
ساندي بغيظ وغل:اومال لييه اتجوزت البت الفلاحه الي عندكم في البلد الي اسمها دهب
فجأه بتلاقي ادهم مسكها من شعرها بقوه لدرجه انها حست انه هيتخلع في ايده
ساندي بألم:اااه
ادهم ببرود وحده وصوت رجولي مخيف:اسمها لو جه علي لسانك تاني هقطعهولك وبعدين ميخصكش فاهمه يابت
ساندي بدموع ووجع:خلاص خلاص تب سيبني.. بيسبها وبيكمل تدخين بكل برود
بينزل عرفه وهو يرتدي تيشرت احمر وبنطال اسود مرييح
وبيقرب يقعد جمب ادهم
عرفه بضحك:اايه ياساندي مسكتي سلك عريان ولا اييه
شعرك متكهرب ههه
ساندي بتبصله بغل وغضب وبتقوم تخرج براا وادهم بيراقب ببرود قاتم
عرفه بمرح:نفسي في ربع برودك وثقتك بنفسك وانا اهد الدنيا ياجدع…..
بيبصله ادهم نظره كادت ان تقتله وهو اتوتر بس لمح الخدم بيحطو العشا وبيجري علي السفره وبيبدأ ياكل
عرفه وهو بيمضغ:يا اخي الواحد ماصدق يرجع مصر وياكل لقمه ترم عضمه كوارع ولا فته ولا ضاجن لحمه انما هنا عينات حاجه هم
ادهم ببرود وسخريه:علي اساس انك راحم مصري او غير مصري انت لو لقيت النجيله بتتاكل هتكالها ياعرفه
عرفه بسخريه وثقه:ياجدع انت مطفحني شغل لما قرفت جعااان
بيتنهد ادهم وبيبصله ببرود وبيطلع فووق
عرفه:مش هتاكل
ادهم بسخريه:مش لما تسيب حاجه انت الاول دا انت بتاكل الاخضر واليابس اتنيل….
_______في جناح ادهم.. الذي يتميز بلاسود والرمادي
دخل وقعد علي الكنبه وهو بيبص للسقف بكل برود اعصاب وبيتذكر. ليله امس وظهرت ابتسامه علي ثغراته وهو يتذكر كلماتها
“عشان انا حبي صادق ومتأكده انك هتحبني لو مش النهارده يبقا بكرا ولو مش بكرا يبقا بعده يا حبيبي”
ادهم بهدوء:هه حبيبي انتي عيله صغيره عايشه في عالم الروايات والامير والاميره وانتي ملحقتيش تحبيني من اصله يعني مجرد احساس مراهقه وهيروح لحاله ….
بيتنهد وبيمسك تليفونه وبيبص علي الالعاب الي هيا نزلتها وابتسم.. ودخل معرض الصور بصدفه وكان هيطلع بس لمحها واتصدم.. دخل وبدأ يتفرج علي صورهو الكوميديه وابتسم بصدق وفضل يقلب فيهم وفي صورها الكيوت
وكانو كتير جدا….
ادهم بإبتسامه:امتا دوول لحقتي هه
وبيتنهد بتفكير عميق وبيقرب من درج الكومدينو وبيطلع منه منديل عليه بقعه من الدم ابتسم وكان بجانب المنديل
بيجامتها السوداء الحرير..
و يتجه للسرير وبينام بصعوبه.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر العميري______وتحديدا في غرفه دهب
كانت نايمه دهب علي رجل امها وهيا ترتدي بيجامه.. ونواره بتمسح علي شعرها.. بهدوء وحزن علي حالها
نواره بحزن:مالك ياضانيا
دهب بوجع بطفوله:قلبي بيوجعني ياما
نواره بقلق:سلامه قلبك يانن عيني
دهب بتسكت وهيا ضامه نفسها مثل وضع الجنين ودموعها بتنزل في صمت…
وبتفضل نواره تمسح علي شعرها بهدوء لحد ماراحت في النووم ودموعها علي خدها….
ونواره بتعدلها وبتغطيها وسامعها بتهمهم بإسمه وبتخرج وتقفل النوور….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عشق بين بحور الدم)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)