روايات

رواية عشق بين بحور الدم الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء السعيد

رواية عشق بين بحور الدم الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء السعيد

 

 

البارت الثاني عشر

 

 

#عشق_بين_بحور_الدم part12
في جامعه من افخم الجامعات في الصعيد والبر القبلي كله
بتقف سياره ادهم وبينزل وخلفه دهب الي بتبص علي الجامعه بسعاده ومش مصدقه
دهب بفرحه:ادهم اقرصني عشان مش مصدقه
بيقرصها ادهم من كتفها ببرود وهيا بتصرخ
دهب بوجع:اااه ايه ياعم ده
ادهم ببرود:مش انتي الي قولتي
دهب وهيا بتحسس مكان القرصه وبغيظ:بارد اوي علي فكره
ادهم بحده:تب يلا قدامي بدل ما ادفنك فيها يلاا
بتبصله بذهول وهو بيمشي بس بتمشي وراه بغيظ طفولي
دهب بغيظ:نينييني غلس وسقعان يووه

 

 

بس بتلاحظ نظرات الاعجاب من الطالبات لييه وبتتعصب
وبتقرب منه وتمسك ايده وكأنها بتقولهم ده ليا انا وملكي وهو بيبصلها برفعه حاجب بس مبيهتمش وبيكمل طريقه بكل هيبه وبروود
بيوصل مكتب العميد وبيخبط
العميد:ادخل
بيدخل ادهم ودهب ممسكه بيده كطفله ممسكه بيد ابيها
والعميد بيعرفه فوراً وبيقفله احترام وبيقرب لييه بسرعه
العميد بتوتر:اهلا اهلا سيد ادهم اتفضل حضرتك نورتنا
بيقرب ادهم وبيقعد علي الكنبه وبجانبه صغيرته
العميد:اؤمرني يا بيه
ادهم ببرود:انت.عارفني ازاي
العميد بفخر وابتسامه:حضرتك اشهر من نرع العلم ومعروف بقوتك ونجاحك الي مكسر الشرق الاوسط والغرب ادهم الجارحي اكبر واصغر سننا رجل اعمال
بيتنهد ادهم ببرود:عموما انا جيت اقدم لصديقتي هنا
بتبصله دهب بصدمه
العميد بفرحه:طبعا تنورنا الهانم
ادهم بيبصلها وهيا مازالت مصدومه وعلي وشك البكاء
ادهم ببرود:عاوزه تدخلي قسم اييه
دهب بتردد وحزن:معماري
ادهم:معماري هبعت عرفه مساعدي النهارده ومن بدايه الاسبوع الجاي هتبدأ تمام
العميد:تحت امرك يا باشا
بيقف ادهم ودهب بتقف بس بتخرج علي طول لبراا وهو بيروح وراها
ادهم بحده:دهب استني
بتقف دهب وبتلف وتبصله وبحده:نعمم عاوز اييه
ادهم ببرود:مالك لويتي بوزك لييه
دهب بتوتر:انا ملوتش بوزي ومش زعلانه انا كويسه
ادهم ببرود:متأكده تب تمام يلا عشان اروحك ورايا شغل كتير
وبيمشو وهيا وراه بس هيا بتلمح اميره صاحبتها وبتقرب منها
دهب بمرح:بتعملي ايه يا زفته
اميره بدهشه:دهب مش معقول انتي معايا اهنه
دهب بهدوء:ااه لسا مقدمه حالا
اميره بذهول:وجدتك وافقت صحيح انتي اتجوزتي من الجرايحه بجدد
دهب بغيظ:اسكتي بقا
بيقرب عليهم شاب وهو اخو اميره
اميره بهدوء:اخويا اشرف
اشرف بيبصلها بإعجاب وبيمدلها ايده :اهلا
بتبص دهب لإيده بتوتر واحراج ومكنتش هتسلم بس بتتصدم لما ادهم بيحط ايده في ايد اشرف وبيضغط عليها جامدد وهو بيجز علي اسنانه ببرود قاتم
ادهم بحده وبروود:اهلا
اشرف بيشد ايده بصعوبه وهو بيتألم وادهم بيبصلها بحده

 

 

ادهم بحده:يلا قدامي
بتمشي دهب بسرعه وهو بيمشي وراها وهو بيبص لأشرف بغضب وحده وبيخرج خلفها وبيركبو السياره وهيا متوتره
وحزينه وهو بيسوق بسرعه ولاكن بارد جدا
دهب بتوتر:هو انت مضايق لييه
ادهم بحده في نفسه:انتي كنتي هتسلمي عليه يا هانم اييه وغير كدا انتي مشوفتيش بيبصلك ازاي …
ادهم ببرود:ولا مضايق ولا حاجه
دهب بتردد:ادهم
بيبصلها ببرود:عاوزه اييه
قالت بتردد:هو هو انت ليه مقولتش للمدير اني مراتك
قال ببرود:عادي وبعدين هو اسمه عميد مش مدير انتي داخله جامعه مش مدرسه
قالت بسخريه:ااه، معلش هبقا افكر قبل ما اتكلم
وبتبص للنافذه وبتسرح ودموعها بتنزل ف صمت وهو بيسوق بسرعه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر_____وتحديدا في غرفه اميين
كانت قاعده صفيه لوحدها وماسكه كره خيط فرو وابراتين وبتصنع بلوفر
الباب بيخبط…
صفيه:ادخل
بتدخل تماره وباين عليها الضيق :هو انتي عاجبك كدا
صفيه ببرود:اييه في اييه
تماره بغضب:خالتي محدش هنا اتكلمي عادي مش انتي وعدتيني اني اتجوز ادهم
صفيه بضيق:وهو انتي فاكره اني راضيه علي جوازه من بت العمايره لاه بس هو رايدها وانا مقدرش ازعل ولدي
تماره بخبث:يعني هتسبيها تاخده منك وادهم يسيبك
صفيه بستغراب:تقصدي اييه ولدي مش هيهملني تاني
تماره بتمثيل الدهشه:هيهي انتي متعرفيش يقطعني مكنش لازم اتكلم
صفيه بحده:تقصدي اييه اتكلمي يابت
تماره بخبث:اصلي كنت راحه اكلم ادهم امبارح بليل متأخر في حاجه ولسا هخبط سمعته بيتكلم هو والزفته دهب وبتقوله انا اتخنقت من امك ودايما بتبصلي وبتبهدلني ومش عارفه اييه تعاالي نمشي يا تطلقني وطبعا ابنك قالها مش هطلقك وهشوف امي
صفيه بعدم تصديق:تب احلفي
تماره بكذب:اقسم بالله العظيم حصل وسمعاه بوداني
صفيه بتتصدم:اني دا انا مأذتهاش في حاجه تبدا بت العمايره بتحفر في قبرها
تماره بتبتسم بخبث:المهم الي انتي هتعمليه قوليلي وانا معاكي يا خالتي
صفيه بزعل: تب امشي انتي يلا
بتقوم تماره وهيا بتخطط وبتفكر في الكثير وصفيه بتزعل وبتكون مصدومه في دهب وادهم….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في دوار العميري… ________وتحديدا في مكتب عمران
كان يجلس عمران وبيراجع بعض الاوراق وبيتكلم في التليفون
عمران بحده:اسمع يا رمزي اهم حاجه الشركه تفضل تكسب اياك تخسر فاهممم
رمزي :ياباشا كل حاجه تمام بس احنا عاوزينك بكرا في الشركه هنا في مصر عشان كذاا ثفقه
عمران بتنهيده:ماشي بكرا هاجي جهز كل الاوراق عشان نخلص عملت ايه في الارض
رمزي بإحترام:كل حاجه تمام يا عمران بييه واتفقنا في السعر وكله تمام وبردو منتظرين امضاء حضرتك
عمران بهدوء:تمام يارمزي اتوكل انت علي الله
رمزي:ياباشا كله علي الله واه صحيح نسيت اقولك ان خلف بيه من يومين ساحب 2مليووون جنييه
عمران بيتصدم و بهدوء:عاارف يا رمزي
رمزي بهدوء:انا قولت اعرف حضرتك عشان ابقي عملت الي عليا
فجأه بيتفتح الباب وبيدخل خلف وهو باين عليه الشر
عمران بغضب:تمام يا رمزي اقفل انت
بيقفل رمزي وعمران بيحط التليفون بيرجع ضهره للخلف
وبيبص لخلف بغضب
عمران بحده:انت اعمي مش شايف باب تخبط عليه ولا ايه
خلف بشر:اسمع ياعمران انا مش هسكت علي الي حصل فاهم وعاوز ورثي
بيبصله عمران شويه وبيضحك بسخريه:ورثك ههه ورث ايه ياض انت صدقت هو انت مش خدت ورثك ولما قولتلك سيبه قولتلي ملكش دعوه ال20فدان الي عاملين دلوقتي 100مليون الفدان ب5مليون بس هقول ايه مغفل
خلف بغضب:وانت اخدت عشره منهم تاني امبارح
عمران ببرود:تؤتؤ امي الي كتبتهملي وغير كدا دول حقها ومعايا يعني انت اخدت ورثك من 10سنين حصل وماضيلي علي كدا والورق معايا يعني كمان ملكش حق هنا
خلف بجنون:ان بتستهبل ياعمران هتجنني اديني فلوسي او الاراضي بتاعتي
عمران بسخريه وحزم:ولا اقولك اعتبرهم من 2مليون الي الاخدتهم من يومين من حسابي الي معاك
بيتصدم خلف وبتوتر:انا انا مأخدتش حاجه
بيقف عمران وبيقرب منه وبيبيبصله بحده:اياك تكذب
خلف بعصبيه:ايواا اخدت يا عمران اييه هنا هتقتلني
فجأه بيتفتح الباب وبتدخل جليله
جليله:اايه مالكم صوتكم عالي
عمران بحده :تعالي شوفي ابنك الي مراته مسخانه فجاي يطلعها عليا عشان قرفت
جليله بحده:في اييه ياخلف
خلف بتوتر:مفيش ياما هو هو انا اتزنقت في قرشين من كام يوم واخدتهم فهو زعلان وبيزعقلي
جليله بصرامه:ومالو ياعمران ما يصرف
عمران بحده وسخريه:ابنك اخد2مليون جنيه ياما في ليله لييه عمل بيهم اييه
جليله بصدمه:كامم راحو فين دول
خلف بتوتر:بصراحه بصراحه كدا حطيتهم في مشروع وو

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية اهابه الفصل السادس عشر 16 بقلم ايمي عمر

 

 

عمران :وخسر
جليله بغضب:خلف انت حسابك تقل اوووي
خلف بعصبيه:هو انا عيل عشان اخد المصرووف
عمران بيبصلهم ببرود:انا مش فاضيلكم اتفضلو عشان اشوف شغلي
جليله بحده:اطلع يا خلف يلا
بيطلع خلف وجليله بتقفل الباب وبتبص لعمران بغضب وحزم
قالت بغضب:مالك يا عمران متغير
قال ببرود:ولا متغير ولا متنيل
قالت بحده:يعني بقيت ترد عليا وبقيت تقول لاء علي كل حاجه ومبقتش تسمع كلامي في اي حاجه ضد الجرايحه مش خيير
قال بضيق:عشان عاوز اعيش في خير وسلام كفايه دم انا تعبت
قالت بصرامه:اسمع ياولدي لو ماوقفتش معايا انا ممكن اخلص عليك عشان انتقم
اتصدم عمران وبحده وغضب:انتي ميين ردي عليا انتي مش امي للااا من يوم ما عملنا صلح مع منتخبالجرايحه وانتي بقيتي غريبه وعاوزه تقتلي في خلق الله اييه
قالت بخبث:بنتك لو منفذتش هزعلها ياولدي عشان انت هحرق قلبهم فاهممم
وبتلف وتخرج وعمران كان مصدوم وبيتنهد
عمران بهدوء:لله الامر مم قبل ومن بعد ربنا يهديكي ياما
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند دهب وادهم….. كانو لسا ماشيين في الطريق
دهب بتشوف حاجه بسرعه:ادهم ادهم وقف بسرعه وقف
ادهم بيبصلها بستغراب بس بيوقف:في اييه
دهب بطفوله :ونبي وديني ونبي
ادهم ببرود:فيين؟؟
دهب بتشاور علي الملاهي وهو بيتنهد بضيق:ايه شغل الاطفال دا بقا
دهب بتبصله ببرأه وبترمش بعيونها كذا مره بطفوله وهو بيتنهد وبيدور وبيركن في الباركنج وبينزلوو وهيا بتفرح
ادهم بهدوء:يلا يا ختي
دهب كانت بتبص علي كل حاجه بإنبهار:انت مجتش من 10سنين
ادهم ببرود:لييه
دهب بغيظ:جدتي كانت مانعه اي فسخ بس ساعات كنت بهرب انا ومراد مع بابا ونيجي
بيدخلو الملاهي ودهب بتشاور علي لعبه عاليه وهيا العجله الدواره
دهب بخوف:طول عمري نفسي اركبها بس بخاف من المرتفعات ممكن تيجي معايا نجربها
ادهم ببرود:انا مستحييل انتي اتجننتي
……. بعد وقت كانت راكبه دهب وجمبها ادهم الي مضايق
دهب بسخريه:ممستحيل ههههه
ادهم بحده:ما طلع كل الي بيركبوهم رجاله
دهب بطفوله:اسكت هتشتغل استننا انا خايفه
بتشتغل اللعبه ودهب بتمسك دراعه الضخم وبتدفن وجهها فييه وهو بيكون بارد جداا
ادهم ببرود:ارفعي راسك وبصي كدا عشان مش هنركبها تاني
بترفع راسها ببطيء وبتبص وبتنبهر بس بتخاف لان المسافه كانت عاليه جداا..
…. وبتفضل تلعب كتيير جدا وادهم بيراقبها ببروود قاتم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي…. وتحديدا في الصالون .. في وقت ما بعد العصر
كان متجمع الجميع في الصالون ….
زيدان:ادهم لسا مجاش
صفيه بضيق:لسا ياحاج
اميين:بكراا الرجاله هتوصل عشان تعرض عليك الارض
زيدان بهدوء:تمام
بتدخل دهب وهيا ماسكه دبدوب ابيض صغير وماسكه غزل بنات وخلفها ادهم الي حاطط ايده في جيبه ببرود
ادهم:سلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
جواهر بضحك:اييه ده يا دهب
دهب بتوتر:كنت في الملاهي ياجواهر جدتي لو عرفت هتعلقني علي بوابه القصر
بيضحك عليها الجميع معادا ادهم وزيدان وتماره وصفيه
ادهم ببرود:اطلعي يلا
بتطلع دهب وكان طالع وراها بس وقفه زيدان
زيدان بحزم:استني عاوزك في المكتب
وبيقوم ويتجه لهناك وادهم بيتنهد وبيروح وراه
_________في مكتب زيدان
كان واقف بصرامه وغضب وبيدخل ادهم ببرود
ادهم:خيير
زيدان بحده:اايه حبيتها

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية أسرار الأخوات الفصل الثالث 3 بقلم مصطفى محسن

 

 

ادهم ببرود:انا معرفش الحب ها عاوزني في اييه
زيدان بغضب :عاوزك تفوق ومتفكرش تحبها لاني مش هسمح انا جوزتهالك عشان احرق قلب العمايره ولو طولت تخلص عليها اعملها الدم لسا مخلصش
ادهم بحده:وانا مش هخلص عليها هيا مأذتنيش وانا مش مجبور اسمع كلامك انا مبقتش العيل الصغير
زيدان بصرامه:لاء هتسمع كلامي وهتطلقها او تقتلها بس مش دلوقتي وبعدين انت مش كنت مسافر اتوكل على الله وملكش دعوه بيها انا هربيها
ادهم ببرود وحده:انا حر اسافر اقعد بكيفي وميخصكش اطلق اقتل بردو ميخصكش. وبطل تفكير كتير عشان هتتعب ومن غير سلام..
وبيلف ولسا هفتح الباب وقفه زيدان
زيدان بغضب:مش ههنيك علي بت العمايره يا ادهم انا مش عاوز سلام علي العمايره انا مش ناسي طاار مصطفي ود اخوي وهوريهم
ادهم بدون ان ينظر له؛:اولعو ببعض بس الي هيفكر يرفع عينه بس في عين مراتي همد ايدي اعميه…
وبيخرج برا القصر بأكمله وزيدان بيتعصب وبيخطط لحاجه في راسه

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في ايطاليا….. روما….. و تحديدا في فيلا ما
كانت تجلس سيده في عمر الثلاثين وتتصفح هاتفها وتدعي كارولين
بس فجأه اتفتح باب الفيلا ودخل شريف في قمه غضبه.. وبص لقها قاعده بهدوء
شريف بجنون:كاروليين
بتتصدم لما بتشوفه وهو بيقرب منها وبيرفع سلاحه في وشها وووو……
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووب… اسفه علي التأخير بس موبايلي فصل شحن وانا بكتب واطريت اسيبه يشحن شويه وعارفه انه صغير هعوضكم بكرا ببارتين ان شاء الله..

 

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *