روايات

رواية عشق الوقح الفصل الثامن 8 بقلم مايا النجار

رواية عشق الوقح الفصل الثامن 8 بقلم مايا النجار

 

البارت الثامن

 

رواية عشق الوقح الحلقة الثامنة
يسحبها له بقوه كبيره وهو يري (لوح خشبي) كبير كاد ان يقع فوق راسها تصرخ هي بقوه من صوتها وتنظر له وهي تقع في حضنه بغضب وكادت ان تصرخ به ولكن تسمع صوت شئ يقع علي الارض بقوه تنظر خلفها برعب تري ذلك اللوح علي الارض تشهق بخوف ليقول فاروق وهو يضمها.لا متشهقيش كده حصل خيرا يا ماما
شغف بدموع.البتاع ده كان هيقع عليا انا ميجو
فاروق بسخرية.و انا لحقتك انتي وهو يلا غوري علي جوه غيري القرف اللي لبساه
تبتعد شغف عنه بعنف وتقول بغضب.انت يا بني ادم ازاي تقرب مني كده
فاروق بصوت عالي.بت لأخر مره هسمح ليكي تعلي صوتك عليا انا مش عيل معاكي يا بت الكلب انا فاروق الونش يا روح امك هتيجي وتعليم صوتك وتقلي في ادبك وحيات لا اله الا الله ادفنك تحت رجلي ولا ابوكي ولا عليتك كلهم يعرفوا بيكي فاهمه كلمتين وبس انتي هنا شهر ناقص ليكي ٢٧ يوم وبعد كده مشوف وشك هنا غوري
شغف بصوت عالي.مش انت يا بني ادم اللي تقول اعمل ايه وبعدين مين الحمار اللي قالك شهر انا هنا اللي احدد هقعد كام يوم مش انت وخليك في نفسك يا بني ادم انت
فاروق بغضب.اييييه كل شويه بني ادم بني ادم ما انا عارف اني بني ادم مش كلب وبعدين
واللي بيعز و يذل لو طلعت في دماغي متقعديش هنا ثواني هنفذ بس انا بقول خليها تاكل عيش وتجيبي كام طقم بدل اللبس الملط اللي لبساه لينا ده
شغف بغيظ.وانت مالك البس اقلع شئ ميخصكش اصلا
ينظر اليها فاروق من الاسفل الي الاعلي بوقاحه ليضع يده علي خصرها ويسحبها له بقوه ويقول بوقاحه.طب طالما فيها قلع ما تيجي جوه و انا اقلعك بايدي
تدفشه شغف بجميع قوتها وتقول بغضب.انت بني ادم سافل ومش محترم و لو مبعتدش عني والله العظيم لهبلغ عنك و اخليهم يجروك علي القسم
فاروق بسخرية و برود.قسم احيه يا روح امك احنا القسم نفسه يا عروسه و مالك شديتي حيلك ليه ريحي ها ريحي ولا اجي اريحك انا
شغف بعدم فهم.انت بتقول ايه يا استاذ انا مش فاهمه منك حاجه غير انك بني ادم وقح
فاروق ببرود.طب كويس ان ده بس اللي فهمتيه انتي و الكلب بتاعتك مشوفش وشكم قدامي و ده لو حصل انتي ها… و الكلب بتاعتك هخلي عنتر يحلي به بعد العشاء سلام يا عروسه
يقول كلامه ويذهب تنظر خلفه شغف وتقول بغيظ.بني ادم وقح و حيوان و مفيش حد رباه
تقول كلامها وتنظر إلى ميجو الذي كان ينظر خلف الونش وهو مازال خائف منه لتقول.ميجو انت خايف من البني ادم ده يا روحي هو عملك ايه يا حبيبي انا عارفه انه بشع
ينبح ميجو وكأنه يأكد علي حديثها لتبتسم شغف وتقول.يلا بقي انا اتأخرت ولازم امشي خليك هنا اوعي تعمل شقاوه وانا مش هتاخر عليك باي يا ميجو
تنهي كلامها وهي تضع ميجو في الشقه وتغلق الباب وتنزل الي الاسفل لكي تذهب الي عملها
كان يجلس علي كرسي ويهز قدمه ثم اقبلت عليه فتاه لينهض ويقول.انتي مش بتردي عليا ليه يا نجلاء
نجلاء بسخريه.و ارد عليك ازاي بعد اللي حصل انت فاكر اني هعدي اللي عملته بسهوله لا يا بابا مش نجلاء اللي تسكت عن حقها وانت عارف ده كويس يا ناصر
ناصر بغضب.حق ايه يا نجلاء انتي اللي ليكي حق يعني مش انا ايه اللي يخليكي توقفي مع اكتر واحد بكرهه في الدنيا اديني سبب واحد وانا اصدقك
نجلاء بغضب.مش هديك يا ناصر يا تثق فيا من غير ما اتكلم يا تخلي دماغك الوسخه هي اللي تسوقك
يضرب ناصر الترابيزه بقوه ويقول.نجلاااااااء كلامك و لفك ده معينيش غير حاجه واحده
نجلاء ببرود.انا ولا بلف ولا نيله ومش مجبوره ابرر ليك حاجه
يسحبها ناصر من شعرها بقوه ويقول بغضب.فوقي لنفسك يا روح امك حسبي كده انا اللي نضفتك بعد ما الونش داس علي وشك بالجزمه جايه تسوقي عليا العوج اعوجك انتي و اللي جابوكي واخدك و راضي بيك لسبب واحد بس وانا وانتي عرفينه لو عرفت انك وقفتي مع الونش تاني هقطع رقبتك فاهمه
نجلاء بغضب.لا مش فاهمه يا ناصر و عاوزه اشوف هتعمل ايه و بره بقي علشان عاوزه انام
يتركها ناصر بعنف وينظر إليها نظرها اخيره ويذهب إلى الخارج وهو غاضب من تلك الفتاه الذي يعلم بأنها تعشق الونش وهذا الشئ الذي يجعله يغضب منها سمع شخص ينادي عليه لينظر اليه ويذهب إتجاهه ويقول.خير يا فخري
فخري الشاب الذي ضربه الونش.المثل بيقولك ايه عدو عدوي يبقي صديقي يا ناصر
ناصر ببرود.المعني
فخري بغل.الونش علم عليا يا ناصر وكانت في وتكه هاخدها و البت شكلها جايه علي هواه خدها مني و عوني كمان و انا مش هسيب حقي فيا صاحبي لو معايا قولي و انا وانت نجيب الونش الأرض
ناصر بسخريه.الونش مش بيجي الأرض يا فخري و اللي يقع في سكته خسران فإبعد انت احسلك
فخري.يعني كده يا صاحبي
ناصر ببرود.انا مش صاحب حد يا فخري انا صاحبي دراعي غير كده مليش يلا اركن علي جنب وانا مش هعادي الونش علشانك
فخري بسخرية.و ده علي اساس انك انت و الونش حبايب صح ناصر اركن انت التنكه علي جنب و افتكر الونش عمل و بيعمل وهيعمل معاك ايه فوق لنفسك يا صاحبي
ناصر بصوت عالي.ما انا قولتك مليش صاحب يا فخري وما تدخلش نفسك معايا انا و الونش و روح هات حقك وقبل ما امشي البت اللي بتقول عليها دي مين
فخري.جبت عليها شويه معلومات شغف مختار الهادي بنت راجل أعمال جايه هنا علشان المشروع اللي جنبنا وهي نفسها البت اللي انضربت في الخناقه بتاعتك انت و الونش وهي دلوقتي ساكنه في الشقه اللي جانبه خليك جدع و نحط ادينا في ايد بعض و نخلي الحاره دي كلها تنسي حد اسمه الونش
ينظر اليه ناصر بعد ما كان ينظر بشرود في ما يقوله ويقول ببرود.انا متوضي ومش هينفع احط ايدي في ايدك مع نفسك يا شق
يقول كلامه ويذهب من امامه ليقول فخري بغضب.في ستنين الف داهيه يعني كان نفع نفسه انا هعرف اقف في وش الونش بطولي ولا ناصر ولا غيرو يوقف جنبي بس قبل ما اشوف الونش اشوف المزه اللي جانبه وحيات النمره اللي اتعملت عليا بسببك ما حد هيرحمك من ايدي ولا الونش ولا الف زيه وهخدك برضامي او غصب عنك
كان يسير وهو لا يعرف اين يذهب ولكن قلبه يعلم الي اين يريد ان يكن ينظر من بعيد عليها وكأن في المكان لا يوجد سواها هي فقط عن الرغم انه يوجد الكثير من الأشخاص ولكن هو لا يري سواها تبتسم بدون وعي وهو يراها تضحك مع بعض الموظفين الذين كانوا يقفوا حولها وفي اقل من ثانيه تحولت الابتسامه الي غصب وهو يلاحظ هؤلاء الشباب الذين بجانبها يذهب نحوها بغضب وفي نفس اللحظه كانت هي انتهت من الحديث مع العمال و تذهب دون ان تنتبه الي من خلفها شعرت بشئ يسحبها له بغضب كادت ان تصرخ ولكن يضع هو يده علي فمها ويقول بغضب.صوتك لو طلع هيطلع معاه روحك
يقول كلامه وينزع يده من علي فمها ويقول بغضب.مين شويه $$$$$$ اللي واقفة معاهم دول
شغف بغضب.وانت مال اهلك و ازاي تمس اااااااه
تصرخ باعلي صوتها بعد ما سحب فاروق شعرها بغضب ويقول.$$$$$ يا روح امك بتعلي صوتك عليا يا بنت الكلب فاكره اني هسكت مثلا تتكلمي معايا عدل يا شغف بدل ما اقسم بالله العظيم اموتك خالص
شغف بغضب وجع.سيب شعري يا فاروق وانت مالك بيا يا شيخ ما تبعد عني الله
فاروق بغضب مكتوم.قال يعني انا هموت و اقرب منك يا عروسه مليش في الرخيص انا
شغف بغضب.مين اللي رخيص يا حيوان
يغضب فاروق اكثر و يسحبها من شعرها بقوه اقوي من قبل وهو يقول.بننننننننت يحرق ميتينك مين اللي حيوان
شغف بصوت عالي.ابعددددد عني انت مجنون ولا ايه امشي من هنا بقي انا تعبت بقي ابعد انت مين اصلا علشان تقرب كده
فاروق ببرود.وقفتك مع ال$$$$$ معجبتنيش وبعد كده اي حاجه هتعمليها مش هتدخل دماغي ايدي هتتكلم قبل لساني
شغف بغضب وهي تضربه بقوه علي صدره.غببببي تمد ايدك عليا انا انت بتهددني يا بني ادم
يمسك فاروق يدها ويقرب وجهه الي وجهها ويقول ببرود وهو ينظر الي شفتيها.مين الكلبه اللي قالت تهديد انا بس بقولك علي اللي هيحصل
شغف بصوت عالي.طب اديني كده حق واحد يخلينك توقف معايا كده ولا بتقول كلامك ده يمكن تكون تقربلي وانا معرفش
فاروق وهو مازال ينظر إلى شفتبها يقول.عندي احساس ان شفايفك اطعم من الكريز ممكن ادوق علشان اتاكد
تنصدم شغف من حديثه وتخجل لا تعرف ماذا تفعل في هذا الوقت ليضع فاروق يده علي شعرها ويقول.شعرك ده بيخليني اتخيال حاجات بلس ١٠٠ مش علي قدك خالص
شغف بخوف وصوت هادئ وكأن هذه الفتاه غير التي كانت من بعض الثواني.فاروق بليز ابعد كده ميصحش
فاروق بوقاحه وهو يقترب اكثر.صوتك الهادي ده بيقطع فيا اكتر دماغي مش موقفة تفكير فيكي وبقيت اشوفك في الحلم معايا في وضع الشيطان نفسه ينكسف يشوفها سألت نفسي ليه انتي بالذات ملقيتش اجابه للسؤال فالاجابه عندك انتي بس ليه
شغف بهيام وهي تنظر إلى عيونه.ايه اللي ليه
فاروق بابتسامه.ليه انتي بالذات اتمني انك تكوني معايا ولو ليله
كانت توجد ابتسامه علي وجه شغف وهي تراه يبتسم ابتسامه رائعه ولكن تختفي من اخر كلمه لتدفشه بجميع قوتها وهي تقول بغضب.علشان انت بني ادم قذر تقبل ان حد يفكر في اختك او مامتك كده يا حقير
فاروق بغضب عارم.شغغغغغغغغغغغغغغغغغغف
تنفزع شغف من صوته وتضع يدها علي أذنها بخوف تنظر اليه وهو غاضب بشده وتركض بعيد عنه بسرعه ينظر خلفها فاروق وهو يتنفس بغضب عارم وينظر إليها من بعيد وهي مازالت تركض ليقول.اقسم بالله العظيم يا شغف من النهارده ولا هفكر فيكي ولا هتيجي علي بالي ثواني و لو حصلتك مصيبه و في ايدي اساعدك اقطع ايدي ولا تتمد ليكي يا بت ال$$$$$$
يقول كلامه ويذهب من هذا المكان وهو مثل البركان لا يعرف لماذا ولكن يوجد الم داخل قلبه ووجعه من ما خرج من فمه و القسم الذي قسمه يذهب الي القهوه يجلس وهو يضرب اصابعه علي الترابيزه بغضب يأتي الشاب و هو معه (الشيشه) يضعه امام الونش ويذهب يشرب فاروق نفس طويل من الغيظ و الغضب الذي بداخله وجهه يحمر من الدخان الذي يدخل فمه ولكن لا يهتم ويشرب بغضب وهو يفكر في تلك الفتاه التي جعلته بهذا الحال
كانت تجلس علي السرير وهي تاكل من شوكولاته التي امامها بكميات كبيره جدا لتقول وهي تنظر الي تسنيم.تعرفي يا بت يا تسنيم انا كنت حاسه انه بيحبني اصلا انا شخص انحب اه والله سيبك من اهلي اللي مش طايقني بس دول حاله استثنائيه اما اي حد يعرفني يموت في دبديبي اه والنعمه انتي بتبصيلي كده ليه اوعي تكوني مش مصدقاني
تسنيم بغيظ.هو كلامك في حاجه تتصدق غير ان اهلك مش طايقنك فعلا
روان ببلاها.انا قولتك دول حاله استثنائيه مش مهمين طب تعرفي وانا جايه قبلت شحاته اول ما شافتني فضلت تدعيلي حب ده ولا مش حب
تسنيم بغيظ.روان امشي من هنا علشان انا جيبت اخري من الدنيا
روان بمرح.طب جبتي اخرك بكام
تقول كلامها وتضحك تنظر اليها تسنيم بشمزاز و غيظ لتنظر اليها روان وتحمحمت وتصمت ليتقول تسنيم بجديه.روان سراج بيضحك عليكي بطلي هبل
روان بيهام.بس ضحتكته تجنن
.اااااااااه بت هطلع ميتين اهلك
تنفزع روان من هذا الصوت الذي كان صوت تسنيم العالي من شدة الغيظ من هذه الفتاه لتقول روان بخوف.انتي قلبتي علي الونش ليه بليز ارجعي تسنيم صاحبتي الحبوبه
تنظر اليها تسنيم وتتنهد وتقول. انا مليش دعوه بيكي غوري انتي و هو
روان بصوت عالي.ايوه يا صرم باني علي حقيقتك يا واطيه غيرانه و هتموتي مني
تسنيم بغضب.هغير منك يا برص يا جعانه غوري بره ومش تيجي هنا تاني
تسحبها روان من شعرها وتقول بغضب. بتطرديني يا كلبه فاكره البيت بيت ابوكي
تمسك تسنيم يدها وتقول بغيظ.ماهو بيت ابويا فعلا
تبتعد روان عنها وتنظر اليها وتقول بغباء.تصدقي صح يعني امشي
تهز تسنيم رأسها بنعم لتتسطح روان علي السرير وتقول.حبيبي يا صاحبي عارفه انك متعرفش تقعدي من غيري وحياتك عندي ما انا سيباكي لواحدك
تنظر اليها تسنيم بغيظ شديد لتتسطح بجانبها و تغلق عيونها وهي تتذكر ذلك الذي يخطف القلب و العقل الذي لا يشعر بها ولا يحن عليها الذي يتركها تتعذب في حب من طرف واحد
كان يجلس على كرسي وهو ينظر الي الهاتف تدخل عليه وتقول بغضب.مختار اخر مره كلمت شغف امتي
يرفع مختار راسه ويقول ببرود.من يومين مالها يا نوال
نوال بغضب.بقالك يومين متعرفش عن بنتك حاجه يا مختار ايه الجبروت ده حرام عليك البنت ذنبها ايه انت و امها السبب انا مكنتش متقبلتها بس من اللي بتشوفه منكم صعبت عليا قولت هكون انا و الزمان و اهلها عليها مش حرام يا مختار حرام بنت في شبابها زي دي ترميها وسط الرجاله و الله اعلم هيعملوا ايه فيها ولا ايه اللي بيحصل فيها ويا عيني حرام عيله لسه صغيره انا بقالي سنتين هموت علي ظافر عيل وانت و امها ربنا كرمكم بشغف بنت يتمناها الجميع وتعاملها كده بنتك دي يا مختار بنتك
ينهض مختار بغضب ويقول بصوت عالي.وانتي مين قالك ان شغف دي بنتي

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية ما بعد الجحيم الفصل الثالث عشر 13 بقلم زكية محمد

يتبع….

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *