رواية عشق الهادي الفصل الثاني 2 بقلم شيماء الزيات
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية عشق الهادي الفصل الثاني 2 بقلم شيماء الزيات
البارت الثاني
البارت التانى عشق الهادى
شكراً على التفاعل يا سكاكر ❤️🫰🏻
الجميع بصدمة_مهرة …
سعاد(بحزن وصدمة)ـ مهرة بتى انتى كيف عايشة
هادى (بضحك)_ مهرة مين يا جماعة دى ورد مراتى
قمر(بإستغراب)_ يعنى دى مش مهرة يا هادى ياخوى
هادى _لا يا قمر ياحبيبتى دى وردة مراتى الا صحيح مهرة بنت عمى فين مش باينة ليه
رواية (بحزن)_ مهرة ما*تت ياواد عمى من شهر
هادى(بإنكار)ـ ما*تت ..ماتت ازاى ياجماعة
بدور(بشماتة)ـ أصلها كانت ……..
قمر(بغضب)ـ إخرصى قط*ع لسانك مهرة اشرف بنت إهنه
المنشاوى (بحدة)ـ خلاص كفاية حديت عادى فالموضوع دا مهرة بت ولدى وحفيدتى واللى يغلط فيها كأنه غلط فيا مسمعش صوت حد فيكم انتم سامعين
زينةـ بس يابوى
المنشاوى (بحدة)ـ عشت وشفت يامنشاوى حد بيقاطعنى فالكلام اسمعى يا زينة انتى بنت اخوي ومرت والدى الكبير بس ماسمعش صوتك واجفلى خاشمك انتى سامعة
قمر (بحزن)ـ ليه بتبكى عادى يا مرت عمى مهرة اشرف من اى واحد اهنه وانا وانتى عارفين دا
سعاد _لله الأمر من قبل ومن بعد يا بتى
منشاوى _يلا يا ولاد حضروا الغداء عشان هادى ومرته
الجميع _حاضر يا كبير
ـــــــــــ فى مكان تانى ـــــــ بقلم شيماء محمد (زهرة الجناين)
¹_ها خبرنى ايه اللى بيحصل فالبيت المنشاوى
²_ اقولك ايه بس ولا ايه غير إن هادى رجع ومعاه مرته
¹(باستغراب)_اتجوز ،هادى هو إتجوز
²_ لا وايه اتجوز بت شبه مهرة نفس الشكل بالظبط دا حتى الكل فكرها هى
¹_ كيف دا اتجوز وحدة شبه مهرة
²_ زى ما بقولك كدا
¹(بتفكير )_ طيب ماشى خليك معايا على تواصل
²_بتفكرى فإيه تانى بدماغك اللى زى السم دى
¹(بغضب)_ اتحدت معايا زين انت سامع
²(بخوف)_ حاضر……….. حاضر
ـــــــــ فى منزل المنشاوى ــــــــــــ
هادى _ اتفضلى ادخلى الأوضة
ورد (بصمت)ـ …….
هادى (بهدوئ)ـ هتفضلى ساكتة كدا كتير
…ورد وهى بتشاور لهادى أنه يكمل كلام وراحة على الباب وبتفتحه بسرعة ……
ورد(بنظره حادة)ـ انتى بتعملى ايه هنا
هادى_ انتى واقفة بتتصنتى علينا يا بدور
بدور(بتلعثم)ـ انا ….انا انا
هادى(بغضب )ـ انطقى ايه بلعتى لسانك
بدور(بخوف)ـ ككككنت جاية اقولك الغداء جهز
هادى(بغضب )ـ طب يلا اتفضلى انزلى من هنا
…هنا سليم طلع على زعيق هادى…….
سليم (بعصبية)ـ انت بتزعق ليه ياواد عمى
ورد (بنظرة باردة)ـ اتفضل شوف اختك اللى كانت بتتصنت علينا دى
سليم(بحدة)_ اتحدتى بأدب مع و لد الكبير …..ولسا هيرفع إيده ويضربها
هادى _ ايه هتمد ايدك على مراتى يا سليم ولا ايه
زين _ صوتكم عالى ليه ولاد عمى جدى بيزعق تحت يلا ننزل
سليم ـ لسا مخلصناش كلامنا ياواد عمى
ــــــــــــــ تحت عن المنشاوى ـــــــ
منشاوى (بغضب)ـ ايه الصوت العالى دا انا مش قولت الحديت هنا يكون بأدب
هادى _ انا أسف ياجدى بس بدور كانت بتتصنت علينا
منشاوى (بغضب)ـ انت كيف تعملى كدا يا بدور
بدور(بخوف)ـ ياجدى انا كنت طالعة ابلغهم إن الغداء جهز
منشاوى ـ وانت ايه اللى طلعك فوق
سليم (بغضب)ـ حضرتك هتصدق هادى ياجدى
منشاوى (بحدة) ـ اقف بعيد يا سليم انا هنا الكبير مش انت
سليم ـ بس ياجدى ….
منشاوى ـ انت قولت ايه وكفاية حديت عاد
راوية_ يلا ياجدى الغداء جهز ….ايه دا فى ايه متجمعين كدا ليه
زين _ مفيش حاجة ياراوية يلا ياجدى عشان الغداء
ـــــــــــــ فالمساءــــــ بقلم شيماء محمد (زهرة الجناين)✍🏻
ورد ـ بقولك ياهادى ممكن طلب
هادى وهو قاعد مشغول بالاب ـ اتفضلى قولى
ورد _ ممكن اكمل الجامعة بتاعتى
هادى قفل اللاب وبصلها _ ممكن مش ممكن ليه
ورد (بفرحة وابتسامة )ـ بجد ياهادى يعنى ممكن انزل بكرا
هادى_لا بلاش اليومين دول احسنلك
ورد (بحيرة)ـ امال امتى يا هادى
هادى(بخبث)ـ لما أخد مكافأة منك الاول
ورد (بإحمرار)ـ قصدك ايه هادى…وعرفت بعدها هو قصده ايه قامت سابته وجرت
هادى(بضحك)ـ هتجيلى يا ورد وهتعطينى مكافأة برضو
ورد(بإحمرار)ـ انسى يا هادى وخلاص مش عايزة انزل الجامعة الوقتى
ـــــــ فى مكان تانى ـــــــــ
المنشاوى _ تفتكر اللى أنا عملته دا صح يا ولدى
_……….
المنشاوى (بحزن) _ متقولش إنى ظلمت حد أنا ياولد مظلمتش حد
ـ……….
المنشاوى _ رد عليا ياولدى ليه ساكت كدا ليه مش بترد عليا
_ ………..
المنشاوى(بحزن )ـ ابتسامتك اتغيرت ياولدى ليه مش بتبتسم زى كل مرة ليه ساكت وزعلان انا ياولدى مظلمتش حد فيهم حتى مهرة بتى حفيدتى أغلى ماعندى كان لازم اعمل كدا لو ما كنتش عملت كدا كان هيتفتح عليا طاقة جهنم
_ ………….
المنشاوى _ لسا عاد ياولدى مش عايز ترد علي
……….الباب خبط………..
قمر ـ ايه ياجدى هتفضل جاعد هنا إكده
المنشاوى_ بخلص شغل يابتى
قمر _ طب يلا ياجدى ياحبيبى عشان تأخد الدواء
المنشاوى (بحزن)ـ اه كانت كلمة مهرة حفيدتى وهى بتعطينى الدواء
قمر (بحزن )_ الله يرحمها ياجدى كانت أميرة ،كانت كيف المهر الحر
المنشاوى _ خلاص مبقاش الحديت دا عازة عندى
قمر _ يلا ياجدى خدت الدواء
ـــــــــــــ تانى يوم الصبح ـــــــــ بقلم شيماء محمد (زهرة الجناين)✍🏻
هادى _صبح الخير يا ورد
ورد(بنعاس) _ صباح خير ياهادى ….ولسا هتبص لقيته خارج من الحمام من غير تيشرت
هادى (بضحك)ـ انا جوزك يا هبلة 😂
ورد (بغضب طفولى)_ مش تقول انك خارج كدا
هادى _طب قومى ادخلى الحمام
ورد _لا مش قايمة الا لما تمشى من هنا
هادى _ هتقومى ولا أجى اشيلك انا
ورد _لا خلاص خلاص هقوم لوحدى
ـــ فجأة سمعوا صوت صراخ تحت …..خرج هادى وورد على الصوت ونزل على السلم …….
_إطلع يا منشاوى إطلع ورجينى نفسك
المنشاوى (بحدة)ـ انت ايه اللى جابك هنا اتجرت وجيت هنا كيف
_لازم أخد بتارى منك الوقتى
سليم(بغضب) _ انت كيف تتحدت مع كبير المنشاوية كدا
المنشاوى(بحدة)ـ كلامك معايا انا يا ملكوم انت عايز ايه وبتار ايه اللى هتأخده منى
_بتارى اللى قت”لت بيه اعز الناس على قلبى
المنشاوى_ اقفل خاشمك وامشى من هنا
ـــــــ وفجأة الكل سمع صوت ضر”ب ن”ار
الكل بصدمة _ جدى ……
لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عشق الهادي)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)