روايات كاملة

رواية محبوبتي كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم مريم أحمد

رواية محبوبتي كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم مريم أحمد

رواية محبوبتي هي أحدث روايات الكاتبة المميزة والغنية عن التعريف مريم أحمد ونوفرها لكم اليوم على موقعنا The Last Line بعد الكثير من المطالبات بنشرها.

رواية محبوبتي كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم مريم أحمد
رواية محبوبتي كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم مريم أحمد

رواية محبوبتي الفصل الأول

محبوبتي❤
البارت الاول_
نوح بغضب جحيمي يوجه كلامو لرجالتو يعني اي ملقتهوش هيكون راح فين محدش فيكو هيشوف الراحه غير لما تجبولي بسيوني لغايه عندي
ملاك:شخبط شخابيط لخطبت لخ….اااه اي مش تحاسب يعم
نوح:وهو بيبص مش عارف الصوت جي منين
ملاك:وهي بتشدو من عند ركبتو انا هنا اهو
نوح بص لعيونها باعجاب كانت رصاصي وواسعه وشعرها الاسود سواد الليل تاه فجمالها ونسي كل الغضب
ملاك وهي بتلوي بقها بغضب طفولي:اي ماشي ف الشارع تدوس علي الناس مش بالطول يعمو
نوح وطي لمستواها وابتسم:وعلي اي عمو بقا وبعدين اعمل اي انتي اللي قصيره مشفتكيش
ملاك بغضب:علفكره بقا انا كبيره اوي انا عندي كده راحت عمله عشر صوابع علي اديها
نوح بص لصوابعها الصغنطوطه :ايده دانتي كبيره اوي
ملاك بفرحه:ايوه يعمو كلهم بيقولو عليا صغيره تعرف يعمو انا حبيتك ممكن تبقا صاحبي اصلا انا معنديش اصحاب
نوح بصلها باستغراب:ومعندكيش اصحاب ليه
ملاك بحزن باين عليها:اصل ماما بتبعد صحابي عني ومش بتخليني انزل غير عشان اجيب حاجات
نوح:طب انتي اسمك ايه
ملاك:ملاك اسمي ملاك
نوح بتوهان:اسم علي مسمي يملاك
ملاك ابتسمت ابتسامه سحرت نوح مع ان فرق السن بنهم كبير بس دخلت قلب نوح بكل سهوله
ملاك بخوف وهي بصه ورا نوح:قربت لاذنه وقالت بهمس هيا مين الناس الي لبسه اسود دي هما جايين عزا
نوح بص وراه لرجالته وبصلها وابتسم قالها لا يلمضه هو ده لبسهم/ملاك بشهقه وخوف وجسمها بقا يترعش ماما انا كنت رايحه اجيب حاجات لماما انا اتاخرت اووي دي هتقتلني واعدت تعيط
نوح بصلها بغضب عشان مقدرش يشوف دموعها :متعيطيش يملاك /ملاك بعياط ورعشه:بس انا مش عايزه اضرب وكده ماما مش هتاكلني عشان اتاخرت
نوح بصلها بدهشه وحزن:هي مامتك بتعمل معاكي كده
ملاك بصتلو بحزن:واكتر يعمو انا خايفه ارجع اووي
نوح بصلها بحزن:انا هاجي معاكي وهقول لمامتك اني انا اللي عطلتك /ملاك مسحت دموعها بطريقه طفوليه:بجد يعمو يعني مش هتخليها تعقبني
نوح بصلها بحزن:بجد يقلب عمو.ومشي مع ملاك متجهين لمنزل ملاك وصلو للبيت عبارة عن بيت بسيط جدا طلعت ملاك و نوح وراها ملاك خبطت جالهم صوت امل وهي ام ملاك جيالك يا اخرت صبري دانتي ليلتك سوده واول ما فتحت امل اتخشبت مكانها بصدمه نووح بيه!!
نوح بدهشه امل!
تفاعلو عشان البارت التاني ينزل

رواية محبوبتي الفصل الثاني

محبوبتي❤
البارت التاني
امل بخوف:نوح بيه
نوح بدهشه:املل
وهنا عم الصمت لبضع ثواني كان نوح مصدوم ثم نظر لملاك التي كانت تنظر لهم باستغراب
ملاك:ايده يعمو انت تعرف ماما
امل بتلعثم:ادخلي يلا يملاك ومسكت ايد ملاك لتدخل بسرعه قام نوح بمسك ايديهم هما الاثنان و اتجه نظرو لامل وهو يبتسم امتسامه خبيثه مش تشربينا حاجه طيب يداده امل
كانت امل متخشبه مكانها لم ينتظر نوح رد منها ودلف للداخل كانت امل الدموع تتجمع في عنيها نوح جلس ثم ذهبت ملاك اليه بهمس: عمو انت تعرف ماما
نظرت اليها امل وقالت بزعيق وغضب روحي يملاك لخالتك حالا جريت ملاك بخوف الي باب الشقه لكن هناك ايد حاوطت جسد ملاك وكان نوح وهو ممسك بها ليجلسها علي ارجله/نوح ببرود:ملاك مش هتروح ف حته ثم وجه نظرو لملاك روحي يملاك ادخلي الاوضه عايز ماما فحاجه دخلت ملاك وهناك في راسها علامات استفهام
حينما هاتف امل كان يرن نوح بصلها
نوح:ردي ع التلفون
كانت امل تنظر اليه بخوف :وردت ع التلفون
بسيوني:اي يا امل
امل:في اي يبسيوني صوتك مالو
نظر نوح اليها بصدمها كان يقول في راسو بسيوني!معقول هو اللي بدور عليه وياتري ملاك هي فعلا البنت ليقوم نوح راكضا اليها باخد التلفون من يدها ويفتح الاسبيكر
نوح:الست هانم الكبيره خلتني اقتل الباشا مقابل مبلغ حلو بس نوح بيه شافني عرفت افلت منو وهربت هاتي الواد وتعالي يا امل وسيبي البت ف الشارع فحته متعرفهاش احنا مش نقصين عبء علينا بواحده مش بنتنا سيبيها ف الشارع حتي لو حد من القصر شافها مش هيعرف ان حتت بت جربوعه زي دي هي البت اللي انتي سرقتيها من القصر وكمان انا مشيت من الشركه بعد العمله اللي الهانم خلتني اعملها مش هتعرف توصلي تاني والسبب اللي كان مخليني ف الشركه هي البت كانت بتاخد معلومات عنها اديني هسبهلها ف الشارع
كانت الكلمات تنزل علي نوح كالصاعقه وهنا شاور لها لتسال بسيوني عن مكانو
امل:طب انت فين دلوقتي
بسيوني د:انا روحت لاخويا ف المنصوره تعاليلي علي هناك
امل: بس انا معرفش العنوان
بسيوني:سافريلي وروحي شارع………واسالي حازم البسيوني هيقولولك البيت قفلت امل الخط وهي مرعوبه
امل بعياط:انا معرفش حاجه يبيه
نوح بغضب جحيمي:انتي هتهزري يروح امك امال مين يعرف وامسكها من شعرها وبصلها بغضب وعروقو كلها برزت مين الهانم اللي خلتك تعملي كده
امل برعب:والله ماعرف يبيه هي كانت بتكلمنا ف التلفون وتقولنا علي حاجات نعملها مقابل الفلوس لما قالتلي سعتها والله مرديت بس فضلت تهيني وتقولي انتي حتت خدامه وتهددني بعيلتي وسعته رضيت و اول ما ملاك اتولدت خطفتها وربتها مع ابني وهي اللي قالت لجوزي ف التلفون انو يقتل جدك مقابل فلوس بس هي شرنيه اوي يبيه يعالم لو مرضناش هتعمل اي
نوح بصلها بغضب كان يرعبها:هتدفعي التمن غالي يا امل انتي وجوزك وهحط حبل المشنقه حولين رقبت جوزك التقط نوح هاتفهو اي يرجاله اطلعولي فبيت بسيوني
امل:والنبي يبيه لا والله هي السبب والنبي يبيه وابني ابني مين هيربيه كانو الرجاله طلعو
نوح:خدوها علي العربيه عقبال ماجي الرجاله خدو امل ونوح دخل لملاك ملاك بصتلو بتوتر عمو هو في ايه وطي نوح لمستواها تعرفي يملاك ان انهرده اجمل يوم فحياتي واوحش يوم كمان عشان جدو مات
ملاك بزعل:بجد معلش يعمو وراحت حور طبطبت عليه
نوح ببتسامه:بقولك اي يملاك هو انا لو خدتك تعيشي معايا هتفرحي ملاك وهي تنظر بتفكير:لا يعمو وماما وبابا واخويا مين هيعد معاهم وكمان ماما مش هتوافق
نوح بصلها باعجاب:بس انا عايزك تعيشي معايا يملوكه وكمان ماما مشيت سافرت لبباكي وقالتلي اخلي بالي منك
ملاك بصدمه:اي ماما وبابا سبونا
نوح:هما راحومشوار وقالولي انهم لو مرجعوش تعدي معايا علطول وكمان مش انا وانتي اصحاب وكمان هعرفك علي عيليتي واجبلك العاب وهجبلك كل اللي نفسك فيه
ملاك بغرحه:بجد يعمو هتجبلي باربي الجديده
نوح بسعاده:هجبلك كل الالعاب
ملاك بحزن:بس اخويا هيعد مع مين

نوح باعجاب شديد لحبها:هنجيبو كمان يعيش معانا
ملاك بفرحه:هيييي انا هروح اصحيه
وذهبت ملاك لتيقظ اخوها وهو احمد اكبر منها بسنه يعرف انها ليست اختو وهو اسمر بعيون عسلي وهو متعلق بملاك كثيرا وراه نوح وقال له نفس الكلام الذي قاله لملاك فهو ايضا طفل واخذهم في عربته وفي العربيه الاخري امل ورجالته وكان ف الطريق نوح يتصل باعاضاء الشرطه فهو ظابط ولكن يحب ان يقف في الشركه مع ابوه وكل الموظفين ف الشركه يرتعبون منهو وايضا نظرات الاعجاب الشديد من النساء وكان ويقول لهم القصه كامله وعنوان بسيوني وكانو ملاك واحمد ينامون ف الخلف واخيرا وصل نوح الي القصر وهو بداخله يريد ان يعرف من الهانم التي خضعت لكل هذا ودخل نوح مع ملاك واحمد وهو يقول لنفسه انه سيرا ردود فعل العائله بعد معرفتهم من ملاك دخل وكانت العائله كامله يجتمعون بسبب موت الجد ولكن عرفو من الشرطه انهم سيمسكون ببسيوني قام ابو نوح وقال مين اللي معاك دول ينوح نظر نوح لابيه وللعائله دي ملاك بنت عمي اللي اتخطفت وبسيوني اللي كان خطفها كل العائله في كللمه واحده…
مييييين؟!!!
البارت التالت هينزل مع التفاعل

رواية محبوبتي الفصل الثالث

 

محبوبتي❤
البارت الثالث
نوح:دي ملاك بنت عمي وبسيوني هو اللي كان خطفها
الكل بدهشه مييين!
سمر مرات عم نوح:اي التخلف اللي بيحصل ده هي اي بت جربوعه من الشارع تدخلها بتنا وتقولنا دي بنت عمي المخطوفه وبعدين كلنا عرفين ان امل هي اللي مشيت وخدت البت معاها
عم نوح:ايوه يا نوح سمر معاها حق مش امل اللي كانت وخداها مش اي حد هندخلو بتنا يبني
نوح ببرود:مهي امل مرات بسيوني وهي اللي قالتلي بنفسها قبل ما تتحبس ان دي البت اللي خدتها
سمر بخوف:مقلتلكش حاجه تاني
نوح بصلها بشك:حاجه زي ايه
اميره مرات عمو التانيه:يبني اظدها مدتكش اي معلومه يعني زي هي اللي عملت كده من نفسها ولا حد رشاها بملغ وخلاها تعمل كده
نوح وهو مازال ينظر لسمر بشك:لا مقلتليش حاجه
كانو يتكلمون وهناك اعين تدمع من الصدمه كانو ملاك واحمد ينظرون لبعض بصدمه بعد ما سمعو اللي اهلهم عملوه
ملاك بحزن:انت كنت تعرف يا احمد اني ماما كانت خطفاني
احمد بزعل:لا يملاك هما قالولي انهم اتبنوكي مكنتش اعرف موضوع الخطف ده والله
ملاك بعياط شديد بصوت عالي:يعنييي اي يعني انتو مش اهلي وانت كنت عارف يا احمد مكنتش عارفه ماما وبابا مش بيحبوني ليه بس خلاص عرفت
احمد بخوف علي ملاك:والله يملاك هما قالولي مقلكيش
ملاك بعياط:ابعد عني ادام ما هما مش ماما وبابا يبقا انت مش اخويا وجريت ملاك في احضان نوح
نوح بغضب وحزن من هذه الجميله فهي لا تعرف هذه الدموع ماذا تفعل به اهدي يملوكه معلش وبعدين دنا لسه معرفتكيش علي اهلك دانتي هتحبيهم اووي وكمان احمد ملوش ذنب انتي مش قولتي ان هو اخوكي وانتي بتحبيه وهو مكنش اظدو يكدب عليكي هو بس مكنش عايز يزعلك تعالي يلا اعرفك علي عيلتك انزل نوح ملاك بصي بقا يست ده عمك الكبير و ابويا
منصور بفرحه شديده:ازيك يحببتي وحضنها حضن ابوي مليئ بالحب منصور رجل ف الاربعنات له هيبه قويه جدا وكان ابوه يعتمد عليه في اشياء كثيره جدا وله تلات اخوات وابن وهو نوح يبلغ من العمر 20 سنه اسمر بعيون عسلي وشعره الناعم وجسمه الرياضي له كاريزما طاغيه وجميع الناس تخافه صلاح عم نوح وهو رجل ثلاثيناتي وزوج سمر امرأه ثلاثينيه مغروره جدا وتحب الفلوس كثييراا خبيثه وله ابنه اسمها سما لديها احدي عشر سنه في عمر احمد وايضا محمد عم نوح ايضا رجل اربعيناتي ايضا لكن اصغر من منصور وله زوجه وهي اميره هي امرأه طيبه جدا عكس سمر تماما فكل حاجه وله ابنان حازم وشريف شريف بنفس سن نوح وهو طيب ومرح يحب عائلته رياضي وابيض البشره وعيونه بنيه وحازم اكبر من نوح و شريف بسنتين مغرور ولديه طمع في فلوس جدو يغير من نوح كثيرا ويخرب شغله دائما واخيرا وهو عمر ابو ملاك لكنه مات و جميله ام ملاك حامل فيها ووصي ابوه ومنصور ابو نوح علي جميله وملاك وجميله ام ملاك ماتت وهي تنجب ملاك وباقي الاحداث انتو عرفنها
وجاء محمد بفرحه حضن ملاك ملوكه حبيبه قلب عمو كده يملوكه كل ده غياب ده جدك كان هيفرح اوي بيكي
وجاء صلاح بفرحه وصدمه ممزوجه :ازيك يبنتي نورتي بيتك ومطرحك جت سما قربت منها بنظره تكبر لا تليق بطفله لكن سمر اشبعتها من كره وغرور للناس وان هي اجملهم رغم ان سما بنت عاديه وملاك اجمل منها بكثير
سما بقرف:ييع انتي بنت عمي اي يماما ده دي وحشه اوي
نظرت ملاك لنوح بحزن
نوح بعصبيه:عمي من بعد اذن حضرتك بس لو انت ومرات عمي مش عارفين تربو سما انا هربيها
سمر بغضب: وهي تنظر لملاك لي ابوها وامها ماتو عشان انت تربيها /صلاح بنرفزه:اي يسمر اللي بتقوليه ده البنت وقفه
سمر ببرود:اي وهي مش عارفه لسه ان ابوها وامها ميتين وانها مش هتشفهم
نوح بزعيق وغضب ارعب الكل: مرااات عمي انا محترمك انتي وبنتك عشان خاطر عمي لكن كلمه كمان ومش هعمل حساب لحد انتي فهمه
منصور بتوتر:اهدي ينوح اي اللي بتقولو ده اكيد سمر مكنش اظدها شريف عشان يهدي الدور اهدي ينوح كده الا قوليلي يملوكه انتي عندك كام سنه
ملاك بمرح طفولي:عندي عشره سنين وانت يعمو
شريف بسعاده:انا يست عندي عشرين سنه
ياااه دانت كبير اوي يعمو
منصور:اي يحازم مش هتسلم علي بنت عمك حازم بصلهم بقرف وطلع اضتو جت اميره مرات محمد حضنت ملاك وبستها ورحبت بيها اوي
نوح باستغراب:مالك يعمي مش بتتكلم ليه بتبص علي احمد كده ليه كان محمد ابو حازم ينظر لاحمد بتوتر
محمد:هو ده ابن مين ينوح
نوح:ابن امل وبسيوني بس ملاك متعلقه بيه اوي وهيعد معانا
محمد بصدمه كان مش عارف يتكلم :انا هطلع ورايا مشوار مهم كان نوح مستغرب من تصرفات عمو وهو بس اللي لاحظ لانو بيحب عمو ده اوي
نوح:تعالي يملوكه اوريكي اوضتك انت واحمد طلعو فوق احمد ونوح وملاك
سهر بغضب:منصور كلمت المحامي
منصور:اه كلمتو وجي بكره
سهر بخبث لنفسها:اما نشوف الورث هيتوزع ازاي
شريف:طب انا هروح لصاحبي يماما عايزه حاجه
سهر:لا يحبيبيي بس خد سما معاك خليها تعد مع صحبتها هي كمان سما بفرحه:هييي اتتي احلا ماما ومشيو شريف وسما صلاح:سهر انا هروح الشركه في مشكله هناك هحلها
سهر:ماشي يحبيبي ولما ترجع لو لقتني نايمه صحيني عشان عايزاك فموضوع مهم
منصور لسهر:ياما نفسي اشوفك حنينه كده زي مانتي حنينه مع عيالك انا بقولك اهو يسهر لو انتي او بنتك اتعرضتو لملاك انتي هتشوفي مني وش عمرك ما شوفتيه اعرف بس انك عملتلها حاجه وكمان نوح مش هيسكتلك
سهر بخوف بس بتحاول تبقا قويه:ودي مين دي اللي اشغل بالي بيها بس يمنصور لما المحامي ييجي بكره لو اللي فدماغي طلع صح مش هيحصل كويس صدقني وسبتو سهر وطلعت عند ملاك واحمد ونوح
ملاك بفرحه:اللله هي دي اوضتي دي جميله اوي
نوح :ايوه يست اوضتك هنديلك الداده تحميكي وهوري احمد دلوقتي اوضتو وكان احمد كل علامات الحزن عليه اخذه نوح ونده الداده ودخلت لملاك فاوضه احمد
نوح:عجبتك الوضه ابتسم احمد بس
نوح:متزعلش صدقني مع الوقت هتنسي وهتعرف تتاقلم وسطينا وكمان ملاك هتسامحك بس سبها وهي يومين وهتنسي هسيبك انا بقي زمان ملاك خلصت
احمد بزعل:نوح حاول تكلم ملاك انا بحبها اوي ومليش غيرها وكمان لما اكبر هتجوزها بس هي تسمحني
نوح ببعض الغضب من كلمه ساتزوجها:لما تكبرو بس الاول وذهب لملاك ملاك :الله يداده الفستان ده جميل اوي مين جيبو الداده : ده بتاع سما يحببتي عقبال ما تروحي تجيبي لبس ملاك بزعل:بس هي مبتحبنيش واكيد هتدايق نوح دخل عليهم مهو احنا يملوكه هنام دلوقتي وهتصحي الصبح نروح نجبلك انتي واحمد لبس ملاك بفرحه وتسقيف:هيييي
نوح:اطلعي يداده بعد ازنك بقولك يملوكه عايزه اقولك شويه حاجات بصي عارفه طنط سهر وسما
ملاك:اه يعمو عرفاهم
حاولي ملكيش دعوه بيهم ماشي يملاكي
ملاك ببتسامه خطفت نوح:حاضر يعمو
نوح بحده:بلاش عمو دي بقا هما اه عشر سنين فرق بس مبحبش كلمه عمو قوليلي ينوح
ملاك:لا انت كبير يعمو مش هعرف اقولها خلاص هقولك يا ابيه نوح باستسلام:ماشي يست عايز اقولك ان احمد ملوش ذنب زي مانتي كنتي بتخافي منهم هو كمان خاف منهم عشان كده مقلكيش ملاك بحزن:انا عارفه يا ابيه بس انا زعلانه ع اللي حصل
نوح بزعل :يعني انتي زعلانه انك هتبقي معايا
ملاك بسرعه:لا لا انا حبيتك اوي يا ابيه بس زعلانه اني مقعدش معاكو من الاول
نوح بفرح:وادينا اهو هنعيش مع بعض
ملاك بزعل:بس انا كنت عايزه اروح المدرسه
نوح:انتي مش ف اجازه الترم دلوقتي الترم التاني هتروحي المدرسه ملاك بسعاده:انا فرحانه اوي
نوح باعجاب شديد:ولسه يملاكي هتفرحي اكتر واكتر انا اوضتي جمب اوضتك لو عوزتي حاجه تعالي بقا انومك راحو ع سرير ملاك
ملاك:احكيلي قصه يا ابيه
نوح :ماشي يست كان يما كان في قديم الزمان كان في بنت جميله اوي زيك كده كانت بتحب مدرستها اوي وطلعت دكتوره والناس كلها كانت بتحبها وفي واحده حبها اوي بس مكنش يعرف هي بتحبو ولا لا ووو ملوكه انتي نمتي وقام نوح ليذهب لغرفته التي بجانب غرفت حور لينام وهو يفكر في ملاك وفي ملامحها الجميله وذهب في النوم
ملاك بخوف شديد:ابيه نوح ابيه نوح
نوح بنوم:ملاك في حاجه يحببتي
ملاك برعب:انا حلمت حلم وحش اوي يا ابيه وخايفه انام اوي نوح بحنيه:تعالي نامي جمبي يملوكه ومش هتحلمي بحاجه ملاك بكسوف:بس يعمو ماما قالتلي عيب
نوح وهو يكتم ضحكتو:لا يملوكه مش انا ابيه نوح اللي انتي بتحبيه يبقا تعالي نامي جنبي عشان متحلميش احلام وحشه
ملاك ذهبت اليه وادخلها نوح بحضنو ملاك بطفوله:ابيه نوح
نوح:عيون ابيه نوح
ملاك:انا حبيتك اوي يا ابيه مش احنا هنتجوز لما نكبر
نوح بسعاده:اكبري بس انتي يملوكه وعايزك شاطره فدراستك اوي عشان اعملك حفله كبييره
ملاك بفرحه:حاضر يا ابيه
نوح لنفسه ده كده كده يملاكي هتبقي ملكي لما تكبري ونامو هما التنين جاء الصباح وتجمعو علي مائده الافطار الا نوح وملاك واحمد منصور:روحي يعنيات صحيهم ذهبت عنيات لغرفه نوح نوح بيه نوح بيه نوح بنوم: نعم يعنيات البيه الكبير بيقول لحضرتك الفطار نوح:تمام روحي انتي
ثم نظر نوح لملاك التي نائمه كان يتفحص ملامحها رومشها الطويله وفمها الوردي وخدودها الحمراه اه يملاكي لو كنتي كبيره شويه ملاك بنوم صباح الخير يا ابيه
نوح بسعاده:صباح النور يملاكي روحي يلا صحي احمد وانزلو للفطار وانا هاخد شاور واجلكو
ملاك بسعاده :حاضر يا ابيه
ملاك بفرحه:احمد احمد احمد
احمد بنوم:صباح الخير يملوكه
ملاك بطفوله:اي يعم كل ده نوم يلا عشان الفطار
احمد بسعاده:انتي مش زعلانه مني يملوكه
ملاك:لا يسيدي مش زعلانه يلا بقا ونزلو كلهم للفطار وكانا هناك اعين محبه واعين حقوده
سما بتناكه:هو مش ده فستاني القديم اي اللي خلاكي تلبسيه يبتاعه انتي سمر وهي بترسم الغضب عشان جوزها
بس يسما عيب كده
نوح يلا يملوكه خلصي عشان نروح نجيب حاجات ليكي ولاحمد وخلصو فطار وهما متجهين للباب
حازم بخباثه لنوح يقترب من اذنه:اي يمعلم انت ليك ف العيال شوفتها وهي داخله اوضتك امبارح انت مكوش ع كل حاجه حلوه كده نوح بغضب امسك حازم ونزل عليه ببوكس:لو سيرتها جت علي لسانك تاني المره الجايه هقطعهولك ومشي نوح
كانت ملاك تنظر له بخوف
نوح:متخفيش يملاك ووصلو للمول واشترو حاجات كتير اوي لملاك واحمد واحمد كان فرحان اويي ان ملاك سمحتو واشترو العاب لملاك ورجعو لقو العيله متجمعه عشان المحامي جي يقول الوصيه كل واحد ف اعمام نوح عندو شركتو الخاصه غير شركات جدهم الكتير وابو نوح عندو شركته ونوح فاتح شركه بتعتو هو اللي عملها طلعت ملاك واحمد وسما فوق لاضوتهم
احمد:انتي عندك كام سنه يا سما
سما بقرف:11سنه
احمد:ايده احنا اد بعض اكتفت سما بنظره ومشيت لاوضتها
ملاك بزعل علي احمد ملكش دعوه بيها يا احمد مش كلهم بيحبونا احمد بابتسامه المهم انك معايا يملوكتي تحت جه المحامي وفتح الوصيه اممم يعني انتو بتقولو ان ملاك رجعت منصور:ايوه يمتر في حاجه
المحامي:ابوكو الله يرحمو مدي كل ثروتو لملاك
كلهم اي بتقووول ايه!!

 

رواية محبوبتي البارت الرابع

 

محبوبتي❤
البارت الرابع
المحامي:ابوكوالله يرحمو مدي كل ثروتو لملاك وان عمها منصور هو الواصي عليها بعدو
الكل بنفس واحد:بتقول ايييه رد فعلهم عكس نوح الليي كان مبتسم ابتسامه خبيثه
سمر بغضب شديد:اي اللي بتقولو ده انت كداب
المحامي بغضب:عيب كده يا استاذه يمحترمه انا محامي كبير ولو مكنتش محامي كبير وليا مركزي مكنش جدكو خلاني المحامي بتاعو
منصور باسف:انا بعتذر من حضرتك نيابه عنها بس حضرتك متاكده يعني من الكلام ده
المحامي :اتفضليا استاذ منصور اقرأ بنفسك وفعلا منصور شاف الوصيه ورجع ادى الوصيه للمحامي
المحامي:كده اتاكدو وبكده المفروض بعد ما ملاك تتم سن البلوغ الوصيه تتنفذ وومنصور بيه هو واصي عليها وعلي فلوسها وبس كده بعد اذنكو
سمر:انا اكيد بحلم اكيد شوفت يصلاح عمايل ابوك ده مش طبيعي وهناك كان قلم ينزل علي خد سهر من صلاح
صلاح:سمرررر انتي اتجننتي ولا ايه اللي بتتكلمي عنو ده ابويا ويعمل اللي هو عايزو وبعدين انتي ناقصك ايه هاا بدل الشركه عندنا شركتين ولا هي اي طمع وخلاص كانت سمر مصدومه من اللي حصل عشان كان اول مره صلاح يمد ايدو عليها وطلعت اوضتها وكانت من كتر الغضب لا احد يقف امامها كان صلاح يزفر من كتر الضيق ويقول لنفسه ان فعلا عملت كل حاجه عشان ارضيكي كل حاجه بجبلك كل اللي انتي عايزاه وبرضو انا مش مالي عينك اتمل ايه تاني علطول بتقرنيني ببقيت الناس اعمل معاكي اي تاني
صلاح صلااح اي اي يمحمد
محمد:اي يعم انت روحت فين
صلاح:معاكو اهو بتقولو ايه
محمد:بقولك سيبك من سمر هي يومين تلاته وهتهدا وبصراحه انا شايف ان قرار بابا عادي يعني هي بنت يتيمه برضو واحنا عندنا مالنا الخاص مش محتاجين حاجه رايك اي يحازم /حازم بغموض:ايوه يابا عندك حق بس طبعا فدماغو حاجه تاني انو يسيطر علي قلب ملاك ويتجوزها لما تكبر وبكدا هيخليها تتنزللو علي الفلوس ويطلقها
نوح:غريبه يحازم متنازل عن حقك يعني
حازم بنظره خبيثه:عادي ينوح دي بنت يتيمه برضو ولا اي نوح كان قلقان منو ليعمل ف ملاك حاجه عشان هو عارف ابن عمو كويس وانو مش هيعديها كده
شريف بتفهم:ايوه يجماعه عندكو حق دي يتيمه ولازم مستقبلها يتامن عشان لقدر اللله لو حصلها اي حاجه
وفجاه سمعو صوت صويت من الجنينه طلعو يجرو كلهم لقو ملاك بتغرق في البسين جري عليها نوح ونط جبها فضلت ملاك تكح وتترعش وكلهم اتلمو عليها ونوح مسكه الفوطه لفها بيها بسرعه وطلع علي اوضتها وكلهم طلعو وراه دخل وغطاها علي السرير وفضلو جنبها يهدوها عشان كانت بتعيط
اميره:اخرجو يلا هيغيرلها هدومها انزلي يسما قولي للداده تعمل لملاك شوربه
سما ببرود :وانا مالي بيها متخلي احمد ينزل نزل احمد بسرعه يقول للداده وكلهم خرجو واميره غيرتلها ونوح دخل غير خرجت اميره ودخل نوح ليها
نوح بحنان:ازيك يملاكي دلوقتي
ملاك بتعب:حاسه اني تعبانه اوي يا ابيه راح نوح خدها فحضنو متخفيش يملوكه كل حاجه هتتبقا الداده بتحضر شوربه هتشربيها وتخدي العلاج وكل حاجه هتبقا كويسه دخللت الداده بالشوربه
نوح:هاتي يداده انا هكلها ادتو الشوربه باستغراب من نوح عشان نوح علكول كان قاسي مشفتوش كده قبل كده خرجت الداده
نوح:يلا يملوكه خدي من ايدي
ملاك بتعب:بس انا مش قادره اكل
نوح بنبره فيها بعض الحده:لما اقول تكلي يبقا تكلي
اخدت منه الملعقه بخوف وبدأ نوح يأكلها خلصت ملاك اكل
نوح:يلا بقا ييملوكه عشان تنامي وغطاها نوح وجه يخرج ملاك مسكت ايدو
ملاك:ابيه ممكن تنام جمبي انهرده انا خايفه اوي
نوح بحب:طب يملوكه هنزل اشوف شويه شغل وهطلع انام جمبك ابتسمت ملاك برقه ونزل نوح للمكتب بتاعو فهو فعلا مرحش الشرركه بسبب انو كان مع ملاك طول اليوم
كانت ملاك لسه منمتش لقت باب الاوضه بيتفتح وحازم داخل ليها /حازم:اي يملوكه عامله ايه دلوقتي
ملاك باستغراب عشان حازم حتي مسلمش عليها:تعبانه اوي يعمو حازم بس ابيه نوح ادالي علاج
حازم بخبث: ممكن اعد معاكي لغايه متنامي
ملاك بطفوله:مهو ابيه نوح جاي ينام جنبي عشان انا تعبانه
حازم بغضب وتصميم:وانا هعد جنبك لغايه ما نوح ييجي وراح حازم اعد جنبها لغةيه ما نامت كان حازم يسرح في ملامحها الجميله عمري يملاك مهسيبك لنوح هعمل كل اللي اقدر عليه عشان اوقع مبنكو ومش هسيبو يتهنا بالجمال ده وكمان عايز الفلوس كلها ليك دخل نوح في هءه اللحظه
نوح بغضب:انت ايه اللي مقعدك هنا
حازم باستفزاز:اي هي مش بنت عمي زي مهي بنت عمك
نوح بغضب مسكو من التيشيرت:بص يا حازم مهما كان اللي بتفكر فيه انا هعرفو وصدقني لو قربت من ملاك او اذتها انا مش هرحمك ابدا انت فااهم قال اخر كلمه بزعيق كاد ملاك ان تصحى
حازم باستفزاز:توء توء توء وكي صوتك البنت هتصحى دي تعبانه وبعدين ينوح انا هاذي بنت عمي برضو واخد عني فكره وحشه انت/نوح بغضب شديد :اطلع بره
حازم طلع وهو بيضحك ذهب نوح الي ملاك
ملاك بنوم:انت جيت يا ابيه
نوح بحنان:جيت يقلب ابيه ورجعت ملاك للنوم ونام نوح جنبها وهو يشدد عليها بحضنو ونامو
ملاك:اعاا لا لا مش عاايزه امووت

 

رواية محبوبتي الفصل الخامس

 

محبوبتي♥️
البارت الخامس
ملاك:اعاا لا لا مش عايزه اموت
صحي نوح بفزع :ملاك حببتي اهدي يملوكه انا معاكي مفيش حد هيأذيكي
ملاك فاقت بعياط:يا أبيه هما عايزين يأذوني ليه
نوح بغضب منهم:يحببتي مفيش حد هيقربلك تاني اوعدك وبعدين يملوكه تعالي بقا احكيلي اللي حصل امبارح نمتي وسبتيني
ملاك بزعل:معرفش يا أبيه انا كنت ببص من شباك اوضتي وكنت فرحانه أن في بسين تحت شباكي فجأه لقيت حد بيشلني و بيرميني يا أبيه هوا انتو زعلانين اني رجعتلكو انا والله مش هعمل حاجه تزعلكو خالص
نوح بقهره عليها وغضبو من اللي عمل كده:اوعي تقولي كده يملاكي وبعدين مش انت بتحبي
ملاك:ايوه يا أبيه اوي انت طيب
نوح:تمام يبقا يكفي يملوكه اني انا بحبك وملكيش دعوه باي حد تاني ووعد محدش هيقربلك تاني
ملاك:وعد يا أبيه
نوح:وعد يقلب أبيه…..
بعد مرور عشر أعوام في محاولات كثيره لقتل ملاك وتفكير وحب نوح الزائد لملاك ومحاولات حازم لجذب قلب ملاك
الداده :يست ملاك يست ملاك
ملاك بنوم:اااممممم نعم يداده
الداده:مستنيين حضرتك تحت ع السفره
ملاك بكسل:لا قوللهم نايمه
دخل نوح :بس انتي بتتكلمي اهو
قامت ملاك بفزع ابييه انت رجعت من السفر امتا
نوح وهو بيحاول يكتم ضحكتو من منظرها:امبارح بليل ويلا قومي عشان تفطري وتروحي جامعتك انهارده اول يوم ولا بتفكري متروحيش
ملاك بخوف:لا اكيد هلبس وانزل خرج نوح ملاك بزعل لحد امتا يا أبيه هتفضل تشوفني صغيره ومش حاسس بيا قامت ملاك دخلت الحمام بنفاذ صبر
تحت ع السفره صباااح الخير
كلهم بحب ماعدا حازم وسمر وسما صباح النور
منصور بشغف:اي يست ملوكه كل ده عشان تصحي
ملاك:معلش يعمي نومي مكنش متظبط راحت ملاك تجلس جنب احمد لقت نوح بيشدلها الكرسي جنبها ملاك:بس
وهنا نوح بصلها بصه اسكتتها
احمد بغضب من نوح:يلا يملوكه عشان اوصلك للجامعه
نوح لا انا اللي هوصلها شكرا يا ابو حميد
احمد :بس انا كنت قايلها امبارح اني هوصلها
نوح بغضب:وقولنالك شكرا ع خدماتك
ملاك عشان تفضي الليله خلاص يا احمد انا هروح مع نوح هنا نوح بص لاحمد بصت انتصار معلش يا احمد انت بتلاعب مين يعني????
خلصو اكل ومشي نوح وملاك
وكان هناك صمت
نوح وهو بيقطع الصمت :مفيش حمدالله ع السلامه
ملاك بزعل:اه حمدالله ع السلامه زي كل مره نوح :اظدك عشان بسافر كتير
ملاك وهي تحاول أن تخفي زعلها:لا طبعا يا أبيه ده شغلك
نوح :طب زعلانه ع اللي بيني وبين احمد
ملاك باستفهام:أبيه هو انت مش بتحب احمد ليه
نوح:عشان عيل ملزق كل انتي بتعمليها تلاقيه ناطط فيها
ملاك:ايوه طبعا يا أبيه عشان انا اختو
نوح ف سرو:شكلو مش واخدها كده وسرح نوح احمد اللي كلها إيحاءات انو بيحب ملاك
ملاك:يا أبيه أبيه
نوح:يلا انزلي ومتتكلميش مع حد متعرفهوش ولو لمحتك واقفه مع واحد هيمحيكي يملاك
ملاك بخوف:حاضر نزلت ملاك وهي علي وشك البكاء من تصرفات نوح معاها
مريم:ملااك ملااك
ملاك :اي يمريم بتنادي من بلد تانيه
مريم منا شايفاكي ماشيه سرحانه اي اول يوم مش جاي معاكي سكه ولا ايه ولا في حاجه تانيملاك بسرحان:نوح رجع من السفر
مريم:أووبا الحب رجع ده اعد اربع شهور فكرتو هيعيش هناك
ملاك بنرفزه يغلسه
مريم:بصراحه يملاك أما محتاره من ساعت ما كبرتو وهو قاسي عليكي وبيبعد نفسو عنك بس اكتر واحد بيخاف عليكي واول ما بيرجع بييجي يشوفك
ملاك:وانا معرفش يمريم انا حبيت. من وانا صغيره ومش عارفه تعاملو معايا ده حب ولا عشان بنت عمو اليتيمه
مريم روقي يست ويلا نلحق المحاضره نسيت اعرفكو ع مريم صحبه ملاك من الصغر بيضه وعنها زتوني وشعرها اسود بس محجبه وعنديه اووي
ف الشركه نوح بجديه:روحي يا منار هاتي الفايل ده من شريف
منار بدلع حضرتك عايز الفايل بس
نوح بجدبه:ايوه وبسرعه
دخل شريف بمرح كالعاده:اي يعم عشان سفرت وربيت دقن جون ويك دي هتتكبر علينا ومش عايز حتي تيجي تسلم
نوح بنفاذ صبر من صاحبو وابن عمو وشريكو ف الشركه :عمرك ما هتتغير اي ملقتكش ع السفره قالو راح الشركه اي نويت تعتزل النايت
شريف بمرح:لا قلبي كان وكلني ع الشركه قولت اروح اطمن عليها
ضحك نوح
شريف:ايوه صح اوعي تقولي مروحتش شوفت ملاك
نوح:لا شوفتها ليه
شريف:كانت عماله تسألني عليك جاي امتا حرام عليك والله البت ملاك بتحبك
نوح:بتحبني ايه يبني هي بتعتبرني زي اخوها أو ابوها منا اللي مربيها
شريف:ونفرض ده اللي هو مش صح هتفضل انت تحبها ف السر طول العمر
سكت نوح
شريف:ركز ينوح مع ملاك وانت تتأكد من كلامي ف القصر سمر:يعني ايه يعني مش عارف توقع قلب عيله
حازم:والله ابدا يمرات عمي البت دماغها ناشفه مش بتقبل قربي حتي
سمر:تمام يبقي تقبلوا غصب عنها
حازم:ازاي
سمر:هتعرف
ابتسم حازم بخبث فهمو يعرف سمر ف الجامعه الدكتور:انسه ملااك انسه ملاك
ملاك بنوم:نعم معاك يدكتور
الدكتور:المره الجايه هطردك من المحاضره تمام
ف الكافتريه مريم:يبنتي نامي بدري وبطلي تفكير فيه بقا
ملاك بعصبيه:خلاص يمريم
بنت:ملاك دكتور حسام عايزك فمكتبو
ملاك:ااععع اكيد هعيد يقولي ف ايه يملاك اي اللي بيقلقك لازم تنامي
مريم:طب تعالي نروح
دخلو مريم وملاك المكتب
ملاك:نوووح اظدي أبيه
نوح:ممكن تسبنا يدكتور شويه
الدكتور:تحت امرك يفندم خرج الدكتور
نوح:بتنامي ف المحاضره ليه يملاك مبتناميش بليل ليه
ملاك بتوتر وهي مش عارفه تقول ايه غير اول حاجه جت ع لسانها
ملاك:بفكر فمريم
مريم:ايه
نوح برفعت حاجب :ازاي يعني
ملاك اقصد أن مريم عندها مشاكل كتير اوي وانا زعلانه عليها
نوح:أيده الف سلامه عليكي يمريم مالك
مريم:انا فل الفل يباشا حديد حضرتك
ملاك:لا انتي عندك مشاكل نفسيه يمريم
مريم:اه ايوه صح يااه انا عندي مشاكل ياما بس الحمدلله ملاك بتحلهالي كلها
نوح وهو يحاول كتم ضحكتو:حسنا ف البيت يملاك وخرجوا من الجامعه وركبوا العربيه ووصلو فصمت تام اول ما نزلو ملاك طلعت ع اوضتها علطول ونوح ع اوضتو ملاك:اوف الحمدلله اني دخلت الاوضه ودخلت تاخد شاور خرجت وهي لابسه هوت شورت وتيشيرت كت عاري البطن فهي تلبس هذه الملابس في غرفتها فقط خرجت وهي تغني اغنيه اليسا لو اقولك لموها عليك وبرضو ليه معاك عايشه ليك مش راضي تفهمني ليه اقولك انا تاني ايه يعني اسيبك عشان الاقيك لو اقولك مبدقش نوم تتمني فيك ليها يوم بعد يوم ولن تأخذ بالها من الذي واقف ف اخر الغرفه ينظر إليها بأعجاب ويقول فنفسه ما جمال هذه الصغيره انا لازم ابينلها حبي مش هقبل أنها تحب حد وتتجوز ابدا قطع أغانيها وهو يقول مين اللي لامك على مين
ملاك بصراخ:اعااااا انت دخلت امتا وازاي تدخل كده وكانت تحاول ايجاد شئ تغطي نفسها بيه قرب منها فارس فلحظه كان لا مسافه بنهم قال لها بتفكري فمين بليل عايز اعرف
ملاك بتوتر من قربه:منا قولتلك فمريم
نوح:لا والله
ملاك وهي تبص الناحيه التانيه مش عايزه تبصلو:ايوه
نوح:طب بصيلي طيب عشان اتاكد ملاك بصتلو وهنا نوح اتسحر من عينيها من غير اي تردد قالها انتي عينك حلوه اوي يملاكي ملاك لنفسها ياااه بقالو كتير مقليش يملاكي ملاك بكسوف ووجهتها احمرت شكرا
نوح وهو بيحاول ينكشها عشان عارف انها بتتكسف
نوح بتلاعب:مالك يملاكي
ملاك:ها لا مفيش ممكن تبعد شويه ينوح
نوح:شرسه انتي برضو نوح مره واحده خلاص هبعد بدل مبقيتي عمله زي الفرولايه كده ونهى كلامو بغمزه وخرج وساب ملاك وهي دايبه ف بحر الحب
نوح خرج ومصدق خد نفسو اي اعقل ينوح امسك نفسك
سما:نوح ازيك حمدالله ع السلامه
نوح اله يسلمك يسما عامله ايه
سما بدلع:بخير طول منتا بخير اي كنت عند ملاك كنت عايز حاجه منها
نوح:لا كنت بقولها على حاجه انا هخش عشان انام ودخل نوح
سما :والله يملاك مهسيبك تتهني بيه
احمد:ازيك يسما اي عملتي فأول يوم
سما ببرود:كان عادي
نوح سمع صوت احمد ونده عليه
احمد :انا هروح اشوف نوح سلام دخل احمد نعم يا نوح
نوح:اعد يا احمد انت مش عارف يا احمد أن ملاك اختك ف الرضاعه وان انت حرام اصلا تفكر فيها مش تحبها
احمد بزعل:عارف يا نوح وعارف انك بتحبها بس مش قادر ابطل تفكير فيها بحاول ابعد بس مش عارف
نوح وهو يحاول يكتم غضبو:طب كريس انك عارف كنت عايز اعيشك عزاب الضمير أن هي اختك أخرج يلا عشان انام
خرج احمد وهو سرحان فكلام نوح شافو محمد ابو حازم وشريف محمد:مالك يا احمد زعلان والله يعمو محمد انت الوحيد اللي حنين عليا هنا انت وملاك اشمعنا انت بتعكلني حلو ليه كده
محمد بتوتر:عشان كلكو عيالنا يبني
احمد:ربنا يخليك ليا يعم محمد
سمر كانت تسمعهم كلكم عيالنا اه مش هيدخل عليا الكلام ده يمحمد
ف السجن امل:ست سمر حضرتك اي جابك هنا
سمر بقرف:عايزه اعرف حاجه
امل:اتفضلي
سمر:لمزا كنتي ف القصر كانت اي علاقتك بمظحمد
امل بتوتر:علاقتي بيه ازاي يعني
سمر وهي تاكددت من توترها:متخلصي يروح امك اي اي علاقتك بمحمد بدل والله لجبلك خبر ابنك انهارده متنسيش انو عايش معانا
امل:لا والنبي يست هانم الا ابني انا هقولك احمد يست هانم يبقا ابن محمد باشا راحت سمر بصلها بقرف وتفت عليها وخرجت بانتصار عشان هي بتغير من اميره عشان محمد بيعملها حلو وصلاح جوزها لا فعايزه توقع بينهم ف القصر بليل وكلهم متجمعين سمر:ممكن لو سمحت كلكو اسمعوني عايزه اقول حاجه الكل وجه نظرو ليها سمر بتكبر فتحت التسجيل وامل بتقول احمد يست هانم يبقا ابن محمد باشا الكل بصوت واحد أيييه!!؟.

رواية محبوبتي الفصل السادس

 

محبوبتي♥️
البارت السادس
ايييييه!!
حازم بغضب جحيمي وزعيق=هو اي ده إنشاءالله هو اي حد ييجي كل شويه يقولنا خدو ربو ده ابنكو دي بنتكو اللي بيحصل ده مستحيييل
شريف باسستفهام=بابا انت ساكت ليه متقلهم أن ده مش صح
منصور بزعيق=بسسس غورو كلكم احمد محمد ع مكتبي حالا ذهب احمد ورا منصور وهو ينظر لمحمد بصدمه
منصور بجديه=اقفلو الباب وراكو يلا يمحمد اتكلم انا سامعك
صمتتتت
احمد بدموع وخذلان=قول يلا أن الكلام ده مش صح قول والنبي مهو مش كده يعني جيت عشت مع عيله مش علتي وعاله عليهم ماشي وامي وابويا اتحبسو عشان اكتشفت أنهم خطافين وقتلين قتله ماشي كده كملت كملتت قولي قول اني كمان ابن حرااام قال كلمتو الاخيره بزعيق
محمد بدموع=اخرس انت مش ابن حرام انت ابني من صلبي وابن حلال
منصور=اعد يمحمد واتكلم اهدي يا احمد واعد عشان نفهم
محمد بدموع=انا حبيت امل اوي امل كانت متجوزه بسيوني عن حب وحصلت خلافات بين علتهم وبعد سنه جواز أطلقوا جت امل اشتغلت عندنا حبيتها منكرش ح بيتها اوي مع اني كنت عارف ان قلبها مع بسيوني عرضت عليها اني اتجوزها ووافقت بس قالتلي يبقا ف السر وجت قالتلي انها حامل ف الشهر الاول سعتها فرحت وقولت انا هعلن عن جوازنا وانت تتربي وسطينا سعتها رفدت قالتلي انها بتحب بسيوني وبسيوني عارض عليها أنهم يرجعو وقالتلي أنها وافقت قولتلها بس انتي متجوزه وحامل وافقتي ازاي قالتلي أنها هترجع لبسيوني ويعدي شهرعلي رجوعهم بعد كده تقولو أنها حامل ف الشهر الاول وهو كده كده سكري ومش بيركز ف الشهور ومش يهتم بالحسبه اتحايلت عليها تفضل معايا مريضيتش كنت ممكن اقولها لا مش هطلق بس بس من حبي فيها لما اترجتني أطلقها شوفت فعنيها حبها لراجل تاني كرامتي كلتني اني ازاي اغصبها عليا روحت طلقتها كنت بعد الشهور بتاعت ولادتك واول معرفت انك اتولدت اتحيلت عليها تخليني اشوفك وترميك ف الشارع وانا اكني لقيتك واجيبك اكتبك باسمي واربيك مرضيتش واول ما ملاك اتولدت خطفت ملاك وخدت روحي معاها واختفت انت مش ابن حرام يا احمد انت ابن راجل شرب المرار واتذل عشان يشوفك بس انا كنت ضعيف اني اهددها والكلام اللي بيتعمل ده اسف يا ابني أن انت ابوك ضعيف ومقدرش ياخدك منها وانا راضي ب أي قرار تاخدو بس تفضل موجود هنا
احمد بدموع=انا انا مش عارف افكر انا عايز اطلع فوق وياريت محدش يدخل عليا من فضلكو
منصور=استني يا احمد بعد اذنك عشان عايزك اطلع يمحمد لو سمحت وطلع احمد
اميره بانهيار=قولي انو مش ابنك انطق يلاا
سمر بشماته=مقولنا ابنو هو اللي هنعيدو نزيدو
محمد =انتي تخرسي خالص
صلاح بغضب=متقول يعم ده ابنك ولا لا
محمد وهو ينظر لاميره بزعل=ايوه ابني من اامل
اميره بقهره وغضب ممزوجين=قولتلك قولتلك زمان لو ليك علاقه بيها قولي وانا امشي منها بكل هدوء قولتلي لا وعملتلي البحر عنكم وانت ماشي معاها وبلتنا بابن من حرام ملوش اي ذنب فوسختك
محمد بزعيق=جرا اي يروح امك احنا هنخيب حرام اي اللي أنا أمشي فيه واجيب عيل منو احمد ابني من الحلال انا اتجوزت امل علي سنة الله ورسوله وانا كنت عايز اجيبو وهي اللي خفتو عني أنا رايح الشركه ومش عايز اسمع حاجه ف الحوار ده الشرع محلل لاربعه وأحمد ابني زي شريف واحمد وانت يعم حازم بلاش وسختك والنبي مش ناقصه ومشي محمد
حازم قام وسقف بصوت عالي=جدعه يملاك انتي وأحمد خطتوها كويس اوي بجد شابو ليكو
نوح ببرود=اتعدل يحازم واتكلم عدل اي دخل ده فده
ملاك بحزن=سيبو يا أبيه
حازم باستهزاء=سيبو يا أبيه مثلي يبت اي مش ناويه تطلعي وش التعبان اصل احنا زهقنا من وش الخضرا الشريفه ده قال اخر كلمه بزعيق
نوح ضرب حازم بالرسيه فوشو شريفه غصب عنك يوسخ انت فاكر كل الناس زيك يلا ملهمش لازمه وعملين زي الحربايه مسك هو وحازم في بعض وملاك عماله تعيط
منصور بزعيق وصرامه=هو أييه ملكمش حاكم اي حد بيعوز يعمل حاجه يعملها كل واحد يشوف حالو يلاا
حازم=احمد فين
منصور بتحذير=طلع اوضتو وياريت محدش يخبط عليه
شريف بصرامه=هو كان يعرف يعمي
منصور=لا مكنش يعرف ومحدش يضغط عليه اكتر من كده كفايه الدنيا جايه عليه
نوح=تعالي يملاك نطلع اهدي مفيش حاجه طلع نوح وملاك ملاك دخلت غرفتها منهاره من كل اللي حصل وان هي مش هتعيش مرتاحه البال ابدا افتكرت نوح وآثار الكدمات اللي حازم لما ضربو حصلت يغباءك يملاك سبتيه حتي من غير متعلجيه وهو اتخانق مع حازم عشان خدت كريم المضاد الحيوي وراحت لنوح خبطت محدش رد نادت عليه مردش دخلت ملاك ببطء لقت نوح حاطط الاير بودز ونايم ع السرير من غير تيشيرت ملاك لنفسها يلهوي بقاا خلاص هطلع ولكن قبل ما تطلع كان في ايد قفلت الباب ملاك بصت علي نوح اللي قام بالسرعه دي
ملاك بخوف=انت خضتني
نوح=كنتي جايه فايه وماشيه فايه
ملاك بتوتر=لا دنا كنت جايه اطمن عليه بس شكلك بقيت احسن اطلع انا بقا جايه تفتح الباب نوح قفل الباب وسند ايدو الأتنين ع الباب محاوطها
نوح =واي اللي فايدك ده
ملاك وهي بتخبي الكريم=ده مضاد حيوي
نوح=طب مستنيه ايه
ملاك=اي مش فاهمه
نوح=حطيلي المرهم ع الكدمات
ملاك بس لكن قبل ما تكمل كان نوح وخدها من ايديها نحيه السرير
ملاك تعالي طب نعد علي الكرسي واحطلك
نوح قرب منها اوي
نوح=عايز اسالك سؤال ملاك وهي سرحانه فملمحو ومش سامعاه
نوح=شكلي حلو صح
ملاك=ها كنت بتقول ايه
نوح= هو انتي بتخافي مني
ملاك بتردد=يعني هو بصراحه ايوه
نوح=ممكن اعرف ليه
ملاك =وهي يكاد قلبها ينخلغ طب ممكن بس تبعد حبه عشان اعرف اتكلم
نوح بعند=لا معلش حاولي تتكلمي كده
ملاك=اصل يا أبيه يعني انت قاسي شويه وجد وانا يعني بخاف شويه
نوح=طب بزمتك ده منظر واحد يخوف
ملاك بتلقائيه=لا بصراحه
نوح برفعت حاجب=يعني انا شكلي عجبك
ملاك وهي تحاول أن تلم ما فعلتهو يلا طب عشان احطلك المرهم مينفعش يعني حد يخش وانا بالمنظر ده يا أبيه جلست ملاك جنب نوح ع السرير تضع له المرهم وكان نوح يكاد أن ينفجر من الفرحه لانو حس بحب ملاك بس مش عايز ياخد خطوه الما يتأكد
ملاك بحنيه=بتوجعك يا أبيه
نوح=انا لما بشوفك يملاك بنسى اي وجع ملاك وهي لا تتحمل تلك الكلمات الجميله انا انا خلصت هخرج بقا وكانت أن تقوم لكن نوح مسك ايديها وقعدها علي رجلو
ملاك بتوتر=انت بتعمل ايه يا أبيه
نوح=هتفق معاكي اتفاق بصي مش عايزك تقوليلي يا ابيه عايزك تقوليلي نوح
ملاك برفض=لا طبعا وانا عايزه اقوم
نوح=لا مهو للاسف مش هتقومي من علي رجلي الما تقوليلي ينوح
ملاك وهي تريد أن تذهب الي غرفتها من التوتر=خلاص هقول نن نوح
نوح لنفسو وهو يسمع اسمو من فمها الوردي الجميل انا ازاي كنت يخليها تقولي أبيه
نوح=ياه احسن مره اسمع فيها اسمي
ملاك بكسوف ضحكت
نوح=بصي بقا كل مره هتقوليلي فيها أبيه هيكون في عقاب زي كده وكل مره الليفل اعلي
قامت ملاك من علي رجلو متجها للباب اتفضل يا ابيه المرهم عشان تبقا تحط منو تاني نوح بصلها وهو عايز يضحك انتي لحقتي نسيتي زهرة شباب اي يناس اللي بتتكلمو عنها
ملاك وهي بتجري خارج الغرفه=نسيت والله خليك زي مانت متتحركش وخرجت وقفلت الباب نوح كان يضحك علي تلك الطفله وبراءتها دخلت ملاك غرفتها وهي ترتعش من التوتر =معقول نوح حس بحبي وده طلع حب ليا بجد اتصلت ملاك علي مريم لتروي لها كل ما حدث
مريم=يبقي كده بيحب
ملاك= تفتكري
مريم=هسالك سوال هو بيقرب من سما بنت عمو كده وبيكلمها ويهتم بيها كده
ملاك=لا
مريم=خلاص مفهومه وع العموم انا هحاول اجيلك بكره عشان عايزه اشوفك وتحكيلي التفاصيل
ملاك=ياااه اخيرا دنا بتحايل عليكي تيجي وابوكي كل شويه ميرضاش
مريم=مهو مسافر هتحايل علي ماما واكيد هترضي
ملاك=ماشي يروحي مستنياكي باي
الصبح في قصر منصور بدران
منصور=يعني اي محدش من الشباب راضي ينزل يفطر
الداده=يبيه حازم بيه نايم وشريف بيه ونوح بيه مش موجودين وسما مش عايزه تنزل وملاك مش عايزه وأحمد بيه مش موجود من الصبح بدري
منصور=قوللهم لو عشر دقايق ومنزلوش هيبقي ليا تصرف تاني ولأن كل اللي في القصر بيخافو من منصور العم الأكبر الذي ورث الثقه والثبات والهيبه من أبوه نزلو يفطرو وكان منصور ومحمد بيفكرو احمد راح فين منصور=فين اميره محمد بزعل=راحت بيت اهلها كام يوم واروح اجبها ملاك وهي نازله قابلها حازم
حازم=ملاك انا اسف ع اللي قولتو امبارح انا بس كنت متعصب من اللي حصل واسف لاي أذى سببتو مكنتش متحكم نفسي ولأن حازم يعامل ملاك بحنيه كل الاوقات فملاك لا تكره
ملاك=ولا يهمك يحازم كلنا بيبقا لينا وقت غضب
نزل ملاك وحازم وكان حازم يتوعد لملاك
ف الشركه
يعني اي الورق مش موجود ده ورق مهم شرييف رجعلي الكاميرات
شريف=رجعناها ولقناها امبارح اتعطلت من الساعه 8 لعشره
نوح بغضب جحيمي وانا التيم عندي بهايم شريف فاقرب وقت تعرفلي مين بيسرب معلومات وورق الشركه
شريف=منار تعالي ورايا منار منار
منار=افندم يا استاذ شريف
شريف بشك =فينك سرحتي فايه
منار=لا ولا سرحت ولا حاجه
شريف=تعالي ورايا طيب ورمي شريف ونوح نظره لبعضهما لا يفهمها سوا الاصحاب
شريف =فين عمال الكاميرات
منار=حضرتك قالو انهم كانو بيتغدو
شريف بيتغدو اه تمام ماشي طب روحي انتي مشيت منار وكان شريف متاكد انها وكان شريف مخنوق بسبب مشاكل البيت وان مامتو مشيت وهو مش زعلان أن احمد طلع اخوه هو مصدوم ركب العربيه وهو شارد غير عادته فاجأه وقف العربيه وكاد أن يخبط واحده
مريموهي تخبط العربيه باديها ورجليها =اي يعم انت ماشي تدوس ع الناس انا قصيره اه بس مش لدرجه انك متشوفنيش خرج شريف من العربيه
شريف=لا انتي قصيره فعلا وماتشفيش وبطلي تخبيط علي العربيه انتي زي القرده مريم بغضب=انا قرده يا سرحان بيه انت راحت مريم عضت ايدو وطلعت تجري
شريف بوجع=ااعا يبنت العضاضه والله لجيبك ركب العربيه وهو يحاول الوصول لها لكن ضاعت منهو
ف القصر ملاك بفرحه=مريم اخيرا نورتي المكان كلو
مريم بفرحه =منور بصحابه يمزه اي يبت ده انتو تبع ابو هيبه
ملاك وهما طالعين ابو هيبه مين
مريم=يبت ابو هيبه محمود عبدالعزيز
ملاك=اسكتي يمريم واطلعي يلا
سما ببرود=اخيرا شوفنا ليكي صاحبه كنت فكراكي هتفضلي مقطوعه من شجره
مريم بنفس البرود=لا بس ملاك شكلها كانت شجره فراوله ودخلوا هما الاتنين مع صوت ضحكتهم العالي وكانت سما بتولع مريم=احكيلي كل حاجه بالتفصيل اللي امل من الملل
ملاك حكت لها كل اللي حصل
مريم فسرها بس كان صوتها مسموع=غبي ينوح كان لازم يبقى في بوسه ف المشهد ده ايوه بشوفها فكل الافلام يولاد
ملاك ضربتها علي رأسها=اي يحجه اي اللي بتقولي ده صوتك عالي وبعدين بوسه اي انتي كنتي عايزاني اموت
مريم بسخريه=يختي في حد يتباس من نوح بدران ويموت
ملاك بزعيق=يبت بسسس متتكلميش كده فضلو يضحكو وسهرو مع بعض
مريم انا لازم امشي يملوكه احسن ماما منزلاني بالعافيه
ملاك=ماشي يقلبي روحي بدل متزعقلك
نزلت مريم وهي خارجه خبطت فشخص
مريم=اه اله مش تفتحو
شريف=هو انتي
مريم بصدمه=عمو سرحان
شريف مسكها من التيشيرت=انتي بتعملي ايه هنا
مريم=والله يباشا كنت بزور ملاك مكنتش اعرف انك من العيله الكريمه
شريف=خلاص هسمحك بس عشان خاطر ملاك
مريم وهي بتخرج =وانت تقدر تعمل حاجه نينيني كان شريف واقف مكانو وهي خارجه ويتعجب من تصرفاتها فاجأه لقا طوبه جت فرجلو شريف =اععع يبت العبيطه والله لجيبك ودخل شريف وهو يتوعد لها دخل نوح وراه=اي بتزعق ليه
شريف بضيف=ولا حاجه بصو وراهم لقو احمد جاي
نوح=ازيك يا احمد اي كنت فين من ااصبح
احمد=كنت بتمشي
شريف تعالي يا احمد عايزينك راحو علي الجنينه يتكلمو
سمر للخدامه ناديلي حازم بيه
الخدامه=حاضر يست هانم
ف اوضه ملاك كانت تقرأ روايه
ملاك وهي تتمشي للشرفه
ملاك=أيده هما اعدين كده ليه تلاقيهم بيتفقو يارب خير وشريف يتفهم الموضوع أعدت ع السرير تكمل قراءه
حازم=عايزه ايه
سمر=بتتكلم كده ليه
حازم بغضب=انتي فاكره اني مش عارف انك بتغيري من امي انا كنت بحبك و بقدرك بجد ليه تعملي كده يمرات عمي
سمر بالامبالاه =انا اغير من امك انا عملك كده عشان خبر زي ده مينفعش يتسكت عليه المهم عايزاك ف موضوع مهم
حازم اممم خير
سمر=الشباب جم
حازم=شفتهم اعدين ف الجنينه
سمر= تمام اوي بص بقا هتعمل ايه
الخادمه وهي طالعه بكايه العصير بتاعت ملاك
حازم بفرح=بنت حلال وفرتي عليا السلم مش العصير ده بتاع ملاك
الخدامه=ايوه يبيه
حزم=هي كانت لسه قايلالي أكد عليكي عشان العصير هاتي بقا اودهلها وخدي دول عشانك
الخادمه بفرح شديد شكرا ليك يبيه
حازم وهو بيخبط ادخل يملاك
ملاك من جوه ثواني يحازم لبست ملاك حاجه عليها بسرعه عشان كانت بتغير وفتحت
حازم=بصي انا قولت عشان اثبت اني متاسف اجبلك انا العصير وندردش شويه
ملاك بابتسامه فأين حازم ليس حقا قاسي معها =اتفضل يحازم دخل حازم واعدو علي الكنبه
ملاك=مجبتش عصير ليك ليه
حازم=بطني وجعاني شويه
ملاك=الف سلامه ثواني عندي دوا حلو وقامت ملاك لجلب الدوا اه ووقعت ع السرير
حازم بتمثيل=مالك يملاك
ملاك=معرفش مش قادره اتحرك يحازم حازم نومها ع السرير اه ده تلاقيه مفعول المخدر اصل انا ادينك مخدر يخليكي صاحيه بس مش عارفه تتحركي
ملاك بصدمه=انت بتقول انت هتعمل ولساني تقيل كده ليه
حازم وهو يقرب منها=متخافيش يقطه مفعوله نص ساعه وبدأ حازم في خلع ملابسه وكانت ملاك تحاول أن تصرخ وهي تبكي لكن كان صوتها ضعيف جدا وبدأ حازم يخلع لملاك ملابسها ملاك بهمس=ارجوك يحازم هعملك كل اللي انت عايز بس سبني يحازم والنبي
حازم=ششش اخرسي يبت انتي و حازم لم يسيطر علي شعوره وانكض علي ملاك مثل المتوحش وملاك كانت تبكي لحد ما اتفك كيدها وقدرت تتحرك وزقتو بعيد عنها لكن قبل ما تصرخ كانت سمر دخلت وصرخت لمت البيت كلو يجري نحيت الصريخ وكان اول ما فعلت ملاك هي أن تغطي جسدها بعد ما العيله اتجمعو ف أقل من ثنيتين
سمر بتهكم=تعالو شوفو الطاهره الشريفه تعالو الكل دخل متسأل وطلع نوح مسرع وشاف هذا المنظر الذي لم يتوقع أن يحدث
نوح بدموع=ملااك

 

رواية محبوبتي الفصل السابع

 

نوح بدموع=ملااك ثم نظر لحازم بصه جحيميه ارعبت حازم نوح وهو يجري عليه
نوح=برضو عملت اللي فدماغك نوح وهو يضربهو بالبوكس كنت متاكد طول السنين دي انك بتخطط لحاجه
حازم بوجع وكره=ااييي اتفجأت أنها مش شريفه كان برضاها يابا معملتش حاجه حاجه غصب عنها مسك نوح فيه وفضلو يضربو بعض مع دموع ملاك وصدمتها من الدم اللي علي السرير ملاك لنفسها اي الدم ده انا حازم ملمسنيش معقول يكون لمسني ومحستش
منصور بزعيق وكسره=ببسسس بس انت وهو كان شريف وأحمد ومحمد نزلو تحت
جريت الداده علي ملاك وحضنتها وهي تبكي
ملاك وهي تبكي=انا معملتش كده حطلي مخدر والله انا معملتش كده
نوح بعصبيه ووكسره =انتي اسكتي خالص هئ مطلعتيش سهله وكنتي مغفلاني انتي تعملي كده يفاج*ره وجري عليها عشان يضربها لكن وقفو منصور
منصور=بس ينوح احنا هنجوزهم
ملاك بسريخ=لا لا انا معملتش كده لاا أغمي علي ملاك نوح طلع يجري عليها
الداده اطلعوا بسرعه ألبسها لبستها الداده وخدوها للمستشفي بس حازم مرحش معاهم وصلو المستشفي ودخلوها
ف القصر نزل نوح عشان يمشي دخلو عليه شريف وأحمد
شريف بقرف=انت اي يا اخي معندكش من الاحمر ازاي تعمل كده فملاك هي دي الامانه اللي جدي وعمي سبهولنا
حازم=بقولك اااي متعمليش فيها الاخ الحنون قلنا كان برضاها وانا عمري مأذيت ملاك وقدامكو طول السنين اللي فاتت دي عمري مأذتها عشان بحبها
احمد بسخريه=بتحبها ولا كنت بتمثل انك بتحبها عشان تعمل الليله دي وتتجوزها وتاخد فلوسها
حازم بنفس السخريه=احمد باشا لتكون فكرت انك اخونا بجد وهتعتبر نفسك واحد من العيله لا يلااا متتعوجش عليا وتنسي اصلك ده انت ابن حرام
احمد بغيظ من كلامو ادالو بالرسيه
احمد بزعيق=لتكون فاكر اني هحط راسي ف الأرض واسكتلك لا يروح امك انا مش ابن حرام انا اشرف منك يزباله ومسكو فبعض بعدهم شريف عن بعض وجت سما علي صوتهم
سما=تعالي يا احمد خلاص سيبك منو خدتو سما وراحوا الجنينه
سما بخضه=يلهوي انت اتعورت استني هنا هجيب حاجه جت سما بالاسعفات
سما=اعد هنا اطهرلك الجرح
احمد=لا مفيش داعي
سما=احمد يا احمد لو سمحت اعد احمد وبدأت تطهرلو الجرح
احمد باستغراب=لي خدتيني انا من الخناقه ومخديش حازم
سما باستغراب اكتر منو=معرفش اهو اللي كان قدامي خدتو انا خلصت هطلع انا بقا مسكها احمد من ايديها
حازم=متاكده تنحت سما فيه وهي مش فهمه نفسها بجد مشيت سما من سكات وطلعت فوق يما لنفسها=هو انا بعمل كده ليه معقول ابقا لا لا اكيد مهو طول عمرو بيحاول يكلمني وانا مش بديلو وش من أمتي يعني انا هنام احسن
ف المستشفي خرج الدكتور
نوح بقلق=ها يدكتور مالها ملاك
الدكتور=البنت جتلها صدمه نفسيه وشكلها كده هتفضل فتره مش بتتكلم لازم تودوها لدكتور نفسي تتابع معاه ويتابع حالتها
محمد بصدمه=يعني مش هتتكلم تاني
الدكتور=لا متقلقوش ده بيبقا مؤقت عقبال متفوق من صدمتها ياريت لو سمحت محدش يتبعها ولا يضغط عليها جامد وبالشفه بأذن الله هي هتعد معانا يومين بس وبعد كده تقدر تخرج معاكو
منصور=يلا ندخلها
نوح=لا روحو انتو انا هدخلها
محمد=تمام وبراحه عليها ينوح متعملهاش حاجه دخل نوح وهما مشيو
نوح بقهره=ليه يملاك عملتي كده
أعدت ملاك تهز راسها بلأ وهي بتعيط
نوح=اي اللي امال مسرختيش ليه مسمعناش صوتك لي ادام مهو مش برضاكي
حوطت ملاك ايديها علي وشها وهي تبكي
نوح=متعيطيش كده هي خلصت هتتعلجي وهتجوزي حازم نزلت دمعه منو مع اني مكنتش أتوقع أن دي النهايه بس نعمل اي منا اللي كنت بقسي عليكي وهو اللي كان بيطبطب مش هقدر اعاتبك وسابها ومشي
نوح=طنط اميره ممشتيش ليه
الداده بقهره علي ملاك=هبات معاها يبني يعني هسبها لوحدها
نوح=طيب إدخللها ولو احتجتو اي حاجه كلموني
ف القصر
محمد=فين حازم
شريف=اتخانق هو وأحمد وخرج
منصور=اول ما ييجي تبعتهولي علي مكتبي وطلعو كلهم دخل صلاح علي مراتو
صلاح=امال فين حازم
سمر=معرفش
صلاح=تؤتؤ معقول انتي متعرفيش حاجه وبعدين دانتو حبايب ازاي متعرفيش
سمر=مقولنا معرفش
صلاح=مسألتيش علي ملاك يعني
سمر بتوتر=اه صح يحبيبي معلش هي عمله اي والدكتور قالكو ايه
صلاح قرب علي سمر ولوا دراعها وحيات ربنا يسمر لو اكتشفت أن دي لعبه من الاعيبك الوس*خه هتبقي فيها طلاقك يسمر
سمر وهي تحاول أن تتمالك نفسها=اي اللي بتقولو ده يصلاح انا مالي باللي عملو حازم وبعدين انا عندي بنت اخاف عليها
صلاح=لما نشوف ودخل الحمام وسبها
منصور= شريف حازم لسه مجاش وفين نوح مش ظاهر
شريف=لا يعمي الاتنين لسه مجوش دخل حازم عليهم
حازم=بتسال عليا يعمي
منصور بقرف=ورايا علي المكتب وانده ابوك يشريف خليه بجيلي دخلو واول ما دخل منصور ادالو بالبوكس
حازم بوجع=انا قولتلكو الموضوع كان برضاها الدليل أنها مسرختش
منصور=ولو مع اني مصدقش ده في حاجه غلط انت ازاي تعمل كده فبنت عمك الله يرحمو دي امانه يحيوان
دخل محمد عليهم واول ما دخل ادا لحازم بالقلم
حازم=هو في ايه هو اي حد يشوفني يمسي عليا قولنا ام رضاها
محمد بغضب=اخرس يوسخ دي أنضف منك طول عمري بقول عليك زرعه شطاني مش معقول انا اخلف ابن زيك
منصور=ملاك جتلها صدمه نفسيه هتتعالج منها وتتجوزها
حازم بخبث=وانا موافق وعمري ما ارمي بنت عمي عشان بحبها وهصلح غلطتنا مش غلطتي لوحدي
محمد بقرف=امشي يلا اطلع بره خرج حازم وسبهم
محمد=منصور انا نفسي بقولك انا شاكك فابني ده عيب زباله
منصور=بس الدم كان ع السرير يمحمد ولو برضاها أو مش برضاها لازم يتجوزو
عند نوح في مكان هادئ علي النيل مفهوش ناس كان يبكي مثل الطفل كده يملاك انتي تعملي كده فيا انا كنت هقولك اني بحبك والله وهعوضك عن اسوتي عليكي وهعوضك عن أي غياب بس انتي جرحتيني بعد مكنتي بتمشي فدمي بقيت بتمني اموتك يملاك فعلا والله الحياه مش كمله عمرها مهتديك كل حاجه كنت بتحلم بيها وفي الاخر هتكتشف ان الناس دي اصلا متستهلش انك تحطهم من ضمن احلامك انا هسيبها للظروف واكيد ربنا هيجبر بخاطري انا هقف جنبك عشان انتي بنت عمي الله يرحمو وبس انتي امانه لازم نحافظ عليها اتجه نوح لسيارته للبيت عندها شعر أن الشمس تشرق دخل القصر
منصور=قلقتني عليك يبني اتاخرت ليه
نوح وهو يحاول أن يداري عنيه الحمراء من كتر البكاء اسف يبابا كنت مع صاحبي ف شغل هطلع انام عشان تعبان
منصور بحزن=بتحبها ينوح
نوح سمع الكلمه وكان يكاد أن يبكي
نوح=هي مين دي
منصور=انت عارف ينوح
نوح=انا مبحبش حاجه غيري لمسها
منصور=مش عايزين نظلمها يبني استني لما تتعالج بس ونسمع منها يمكن يكون عندها حق يبني
نوح=انا طالع انام يا بابا
عدا اليومين وملاك طلعت اول مدخلت سما بخبث=حمدالله علي السلامه يملاك
سمر بشماته=سيبيها يسما يحببتي اصلها مش هتعرف ترد عليكي
صلاح بزعيق=خلاص فضناها اطلعي يملاك يحببتي علي فوق طلعت ملاك وهي تبكي من غير صوت
احمد بغيظ=ممكن لحظه يسما دخلت سما معاه فهي لا تعرف لماذا تسمع كلامو
احمد=ليه يسما انتي ليه بتعملي كده سما انتي مش كدا انا اكتر واحد شايفك من جوا انتي مش وحشه وانتي بتحبي نوح انتي فكرا انك بتحبيه لكن انتي بتنفذي أوامر طنط سمر وبس لكن لو ركزتي فمشاعرك هتلاقي انك اصلا مش بتحبيه وانتي دلوقتي بتتريقي علي ملاك تقدري تقوليلي اي المضحك ف الموضوع بتاع ملاك تقدري تقولي
سما بدموع=احمد انا قطعها احمد
انتي مش بتكرهي ملاك يسما انتي بس برضو بتسمعي كلام مامتك بتعد تقولك لازم تكوني احسن منها هي مش احسن منك فحاجه هي هتاخد نوح منك ومركزتيش فمره يسما انتي عايزه ايه مفكرتيش فمره تكتشفي شخصيتك الحقيقه اصل انا شايف دلوقتي امك معندكيش شخصيه وان اي حد يمشيكي انتي مش كده يسما اتغيري لو مكانش عشان خاطر الناس يب يبقي عشاني يسما ركزي يسما وشوفي اي سبب كرهك لملاك مش هتلاقي سبب وسبها ومشي طلعت سما الاوضه وهي بتفكر احمد عندو حق هي ملاك عملتي ايه بالعكس دي طيبه بجد و علطول بتساعدني بس انا ببقا قليله الذوق معاها جدا هو قال عشانو قال عشانو ليه ممكن يكون بيحبني لا خلاص انا مش هكدب مشاعري انا فعلا بحبو وبحب اهتمامو بيا وانا مش وحشه وهسبتلو اني ليا شخصيه عند أحمد
احمد=اي اللي بفكر فيه ده مش معقول اكون بحب سما دي حقوده احمد لنفسو يعم بس ممكن تتغير اما نشوف عند ملاك
كانت تبكي بحرقه علي بختها الباب خبط وكانت سما
سما=ملاك انا اسفه انتي معملتليش حاجه وحشه عشان اشمت فيكي ملحقتش تكمل الكلمه وحضنتها ملاك وهي تبكي بحرقه سما صدمها الحضن فهي لم يحتضنها أحد من قبل حتي والدتها بادلتها سما الحضن
سما=ملاك انا عرفه انك بريئه وانك لسه بنت انا سمعت حازم وهو بيكلم صاحبو بيحكيلو علي اللي هيعملو عشان تتجوزو ياخد ورثك طبعا مقدرتش تقول انو كان بيكلم امها عشان امها ميحصلهاش مشكله ملاك فرحت اوي وحضنت سما تاني وفجأه ملاك قالتلها ربنا يخليكي ليا
سما=انتي اتكلمتي
ملاك بفرحه انا اتكلمت أعدو يضحكو هما الاتنين
سما=لو عايزه تاخدي حقك من حازم خليكي ممثله انك مش بتتكلمي ومعلش استحملي شويه عشان اعرف اجبلك حقك منو صح واخليه يندم بس خليكي بتمثلي عليهم انك لسه ف الصدمه
ملاك بفرحه=تمام يكوتش وكانت سما أن تخرج اوقفتها ملاك
ملاك=امال اي اللي غيرك معايا كده يسما
سما=تقدري تقولي فقت و شوفت الحقيقه أكن حد اداني قلم
ملاك=ربنا يهديكي علينا يست

رواية محبوبتي الفصل الثامن

 

وخرجت سما وسابت ملاك ببعض الفرح أن حد مصدقها وعارف أنها مظلومه وأنها تيجي من سما دي غريبه جدا قفلت علي نفسها الباب و نامت ملاك براحه بعد معرفت أن حقها هييجي
نوح=سما هي ملاك فين
سما=نايمه
نوح=شوفتك خارجه من عندها قولتلها حاجه دايقتها يسما
سما ببرود=بقولك نايمه
نوح باستغراب من برود سما معاه=تمام ماشي مشي نوح لغرفه ملاك خبط عليها مردتش
نوح=ملاك انا نوح افتحي ملااك لحقتي نمتي يملاك فتحت ملاك وسابت الباب ودخلت
نوح=مش بتردي ليه
ملاك=عايزه انام ممكن تقول عايز اي وتمشي لو سمحت
نوح=اه منا لو كنت حازم كنتي دخلتيني بقا
ملاك=انت ايه يشيخ كفايه بقا تعرف ينوح أن لما الموضوع ده يخلص انت من ضمن الناس اللي عمري مهسمحهم ينوح ممكن بقا تطلع بره عشان انام خرج نوح وهو يفكر فملاك هو يعرف أن ملاك عمرها متعمل كده بس بس ازاي انا شوفت الدم بعيني وحتي مصوتتش انا لازم ادور ورا الحوار ده
سما راحت اوضه احمد=ممكن ادخل
احمد=طبعا ادخلي دخلت سما وهي محرجه
سما=احم بص يا احمد انا حسيت أن كلامك ده فوقني بجد انا هساعد ملاك ومتسالنيش هساعدها ازاي عشان مش هقدر اقولك
احمد=وانا مش عايز اعرف المهم انك اكتشفتي نفسك من جوه
سما=ايوه بصراحه يعني انت كلامك كلو صح احمد انا فعلا مش بحب نوح شعر احمد ببعض الفرح فهي علطول تهتم لشأن نوح وكان يعرف أن نظرتها ليست نظره حب
احمد=يعني خلاص شلتيه من دماغك
سم=ايوه
احمد قرب منها=يعني مش بتفكري تحبي بجد بقا وتعتزلي مهنة العزباء عندي عريس ليكي لقطه والله وعسل كده شبهي يعني
سما بتوتر وكانت أن يغمي عليها=ان انا انا
احمد=كلي صاغي لكي تدفعته سما برقه وخرجت بسرعه عشان مش عارفه تقول ايه
احمد بضحك=اهربي اهربي وجاء الليل
سما بخبث=بقلكو ايه ابو منا صحبتي عزمنا فحفله عندو ف البيت مش ده اللي هتعملو صفقه معاه بعد يومين
نوح=ايوه فعلا عرفتي منين
سما=منال قالتلي
محمد باهتمام=وامتا الحفله
سما بخبث=بكره بليل
منصور=تمام نروح بكره وكمان نطور علاقتنا معاه عشان الميتينج اللي بعد بكره ده احنا محتاجينو
شريف=تمام نروح
سما=تمام انا هطلع اقول لملاك
حازم بسخريه=مكتئبه اكيد مش هتروح
منصور باستحقار=ياريت تخليك فحالك روحي يبنتي قوللها دخلت سما لملاك
سما=الخطه هتبدأ بكره يمعلمه
ملاك بضحك=اتعودتي عليا اوي
سما =سماح بقا يست ملاك ادينا بنصلح غلطنا
ملاك=طب هتعملي ايه
سما=اظدك انتي اللي هتعملي مش انا انا العقل المدبر بس تعالي يست اقولك ع خطتي وحكتلها اللي هيحصل
ملاك باندهاش=يبت الايه ده انتي دماغك دي ايه
سما=خمسه فوشك ضربتها ملاك فكتفها وفضلو يضحكو فاجأه دخلت عليهم مريم
مريم بعصبيه=الله الله بقا انا ارن عليكي الايام دي مش بتردي واجي اشوفك تلاقيكي اعده بتضحكي مع راس الحيه دي اتهطلتي يملاك ولا ايه
سما=بصي حقك تقولي اللي انتي عايزاه انا هسبكو وخلي ملاك تحكيلك كل حاجهخرجت سما
مريم=يلا اتكلمي سمعاكي
ملاك=اهدي يوليه انتي وتعالي اعدي احكيلك وبدأت ملاك في سرد كل ما حدث لمريم
مريم=يا ابن الاوزعه يحازم دنا هنزل اشرب من دمو ده لو كان عندو
ملاك=اعدي بقا في خطه عشان انتقم منو والخطه دي سما اللي حطتها
مريم بدهشه=يبقا هتحبسك يا تقتلك انتي هبله يبنتي واعدت ملاك تفهمها اللي هيحصل
مريم=طيب انا هنزل اروح عشان جيالك من ورا امي عشان انتي جزمه وخضتيني عليكي يلا عايز حاجه سلام ونزلت مريم ع السلم قابلت شريف
شريف=نورتي والله البيت بيتك يعني
مريم=اه مهو باين علي وشك
شريف=يبت انتي مش هتقصي لسان امك ده انتي ايه
سما=لم نفسك عشان انا عندي استعداد ازقك لورا اسففك تراب السلم ده كلو
شريف=لو تقدري اعمليها جت مريم عشان تزقو راح مسك ايديها الاتنين واترمت فحضنو
شريف بتوهان فعنيها=مم موقعتش
مريم وهي سرحانه =شكلي انا اللي وقعت بوشي ايه سبني اوعي انت ايه يحج قافش حرامي
شريف=قافش حرامي تصدقي انتي فصلتيني يلا اجري غوري
مريم وهي نازله=غوره تخدك وبعدها قالت بعد الشر
شريف بابتسامه فهو سمعها
جاء الصباح في قصر بدران الكل متجمع ع الفطار ماعدا ملاك
سمر بشماته=دي ملاك دي صعبانه عليا خالص
محمد باستهزاء=طبعا كلنا عارفين
سما=هنروح الحفله صح
منصور=اه إنشاءالله هي ملاك هتروح
سما بخبث=لا مش هتروح أيده مالك يحازم شكلك تعبان
حازم وهو فعلا يمثل التعب=ايوه مش قادر صاحي تعبان اوي
سما لنفسها بانتصار فهي كانت متاكده أنه سيجاريها لكي يختل بملاك=خلاص خليك لحسن تتعب اكتر
حازم=ايوه انا برضو بقول كده امال فين نوح مش بشوفو
منصور وهو يبصلو باستحقار=اصل نوح مبقاش يعد ف البيت
حازم=امم مسكين انا هقوم اطلع عشان اريح شويه
شريف=وانا هقوم اروح الشركه اخلص مع نوح شويه حاجات عقبال بليل اجيبو واجي الحفله
سمر=وانا هطلع ادي علاج لحازم
سما=وانا هطلع اجهز لبسي وطلعت سما لتتصنت علي سمر وحازم
سمر=قدامك فرصه انهرده تخليها مش بنت بجد عشان ميبقاش فيه عطله ف الجواز
حازم= تمام وانا بخطط لكده اصلا لولا أن بنتك قالت اني تعبان مكنتش عرفت اعد ذهبت سما رافعت الرأس لملاك فهي تعرف دماغ امها وحازم
سما=ملااااك الخطه مشيت زي اللي فدماغي بالظبط
ملاك بفرحه=الحمدلله الحقيقه هتبان
سما=انا هروح اجهز لبسي
وجاء الليل
منصور=يلا يسما هنتاخر
سما=طب روحو انتو يعمي وانا جايه وراكو وذهبوا العائله ماعدا سما التي في غرفتها وملاك تحت أعده قدام التلفزيون حازم نزل أيده ملاك انتي مرحتيش معاهم كانت ملاك تخبئ الفون وبعتت لسما نقطه
ملاك=لا مروحتش انا دخلت ملقتش الخدامين هما راحو فين
حازم=اه اصل انا مشتهم
ملاك=اه تمام
حازم=انتي مش زعلانه مني بملاك
ملاك بتمثيل الزعل=هي كده كده خربت يحازم ف مش فارقه حازم اعد جنبها وقرب منها
حازم=ليه مخربتش لسه هنتجوز ونخلف صبيان وبنات
ملاك=انت بتعمل اي يحازم
حازم=بعمل اللي معرفتش اعملو المره اللي فاتت وقرب منها ليقط*ع هدومها
ملاك=اوعي يحاازم سبني الحقوني ااعاا
حازم=مفيش حد هيسمعك يملاك اسكتي فضلت تسرخ ملاك لغايه ملقو الباب بيتكسر والشرطه دخلت ارفع ايدك عنها
حازم بخضه=دي مراتي يباشا مراتي اوعو سيبوني
الظابط=احسنلك تعالي معانا بالذوق راح معاهم حازم والاسعاف خدت ملاك نزلت سما بسرعه لتذهب للحفله
صلاح=اي يبنتي كل ده
سما=انا جيت من بدري اوي وعماله تدور عليكو وانشغلت مع صحابي
صلاح=تمام تعالي اقفي جنبيمنصور=انت بتقول اي قسم اي وإسعاف ايه انا جاي حالا انهي مستشفي تمام
نوح=في اي يعني
منصور=حازم اعتدي علي ملاك وخدوه ع القسم وملاك ف مستشفي….جري نوح علي المستشفي
نوح=في واحده لسه جايه اسمها ملاك بدران
ايوه حضرتك ف اوضه…. جري نوح علي الاوضه وخلفه بقيت العيله
نوح=ملاك ملاك انتي كويسه
ملاك=ابعد عني بصلها نوح بزعل انا خفت عليكي اوي يملاكي في هذه اللحظه دخلت العيله ودخل الدكتور
منصور=الحمدلله أن الشرطه وصلت ف الوقت المناسب قبل ما البنت تفقد عذري*نها
كلهم بصدمه =بنتت؟

رواية محبوبتي الفصل التاسع

 

الفصل التاسع من الرواية قيد الكتابة الآن، وقد ينشر بعد ساعات قليله، عاود زيارتنا بعد قليل لقراءته أو اكتب تعليق ليصلك أشعار فور نشر الفصل الجديد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى