رواية عشق الريان الفصل الثامن 8 بقلم روما رمضان
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية عشق الريان الفصل الثامن 8 بقلم روما رمضان
البارت الثامن
#روايه_عشق_الريان
في مكان اول مره نروحه
في اسكندريه… في بيت عم دنيا
سعديه مرات عم دنيا… يالهوووووي الحقنيي يا فتحي بنت اخووك هربت و فضحتنا
فتحي بصدمه. انتي بتقولي ايه يوليه لنتي هربت ازاي
سعديه. هنقول ايه لراجل و لناس بنت اخوك فضحتنا منك لله يا دنيا هنعمل ايه دلوقتي
فتحي بزعيق. اهدي بقا هنزل هدور عليها… و هجبها بنت ***** دي
سعديه. بسرعه يا فتحي بسرعه الناس زمانها علي وصول بينزل فتحي… و بتجري سعديه علي بناتها منه و فاطمه تعالوا بسرعه يا بت انتي و هي
فاطمه. في ايه يا ماما
سعديه. البت دنيا هربت
منه بشهقه. ينهااار اسود اومال مين هيتجوز عم عبده يالهوووي
فاطمه. اكيد بابا هيجبها دلوقتي و هتاخد علقه محترمه
سعديه بضيق. مش لما يلاقيها الاول
فاطمه. اكيد هيلاقيها هتروح فين يعني
__________________________
في قصر البحيري
و تحديدا في غرفه سجده
بتدخل هنا غرفه بتلاقي دنيا و سجده نايمين جمب بعض بتفتح الستاير… و بتصحيهم
هنا بدراميه.. يلا يا بت انتي وهي البيت محتاج تنضيف يلاا يختييي
سجده.. الله في ايه يا هنون علي صبح
هنا. يلا يختي و صحي بت اللي جمبك دي يلااااا
سجده. حاضر جاايين… دنيا يوليه قومي
دنيا بضيق. بس بقا عايزه انام
سجده بخبث. نامي يحبيبتي نامي…. و بتروح تجيب كوبايه مياه كبيره و بترميها علي الدنيا
دنيا بخضه. يالهووي بغرق بغرق الحقونيي…
سجده بضحك…. ههههههههه اه مش قادره ههههههههههههه
بتقوم دنيا و بتجري وراها طب تعالي بقا و بيجرو وراه بعض
سجده و هي بتقعد علي الارض و تاخد نفاسها. خلاص مش قادره
دنيا. منك لله يا شيخه
سجده بضحك. اعملك ايه يعني مش انتي اللي مكنتيش عايزه تصحي هههههههه
دنيا. ماشي يا سجده مااشي انا هوريكي بس اصتبري عليا
سجده بتحدي. لما نشووف
علي سفره بيكون قاعد اللوا مراد و مهاب و هنا
مراد. سجده و دنيا فين
هنا. جايين…. بينزلوا سجده و دنيا و هما بيضحكو
سجده. صباح الخير يا بابا… صباح الخير يا هنون.. ايه دا هوبااا انت صاحي بدري يعني
دنيا. صباح الخير يا جماعه
مراد و هنا. صباح الخير يبنتي
مهاب لسجده.. انتي مالك انتي اصحي بدري ولا لا
سجده بضحك. يعم براحه علي نفسك كنت هصحيك زي دنيا بظبط ههههه
هنا. وانتي عملتي فيها ايه
دنيا بغيظ. جابت كوبايه مياه كبيره و ده لقيتها عليا
انفجر مهاب من ضحك… ههههههههههه بمووووت. ههههههههههههه
مراد.. هههههه مهاب دايما اللي بيصحي كده شكلها هتغير مهاب و هيبقي انتي
سجده بضحك. لا هي و هوباااا و يا بابا
مهاب بغيظ. انتي مش بتحرمي ابداا انا عارف
بتضحك هنا… ههه و هي دي بتحرم اصلاا
مراد. يلا يا مهاب عشان نمشي
مهاب. يلا
مراد. في رعايه الله
___________________________
في قصر الالفي
علي سفره بيكون الكل بيفطر
فؤاد. عمار ممكن تروح تجيب ريم من المطار
عمار. تمام يخالي هي هتيجي امتي
فؤاد. طيارتها هتوصل بعد ساعتين
عمار. تمام… و بيكمل بضحك بقولك يا حمايا يا عسل انت
سليم بضحك. عايز ايه يالا
عمار. هااخد نور معايا يا خالي يحبيبي
سليم بضحك. لا لا
سليمان بضحك. سبيهم يابني… خدها معاك يا عمار
ريان بهدوء. و انا مليش راي يعني ولا ايه
عمار بضحك. حبيبي يا ريان اكيد موافق صح
ريان. لا
اسيل. بضحك. اففف علي الكسفه يا حازم
رسلان بضحك. عيشنا و شوفنا عمار بيتذل هههههه
ليلي. خلاص عمي قال عمار ياخد نور معا يبقي عمار هياخدها
عمار بضحك. حمااتي العسل هااتي بوسه
سليم بغيره و ضحك. لم نفسك يالا بدل ما اجي ارزعك قلم ملكش دعوه مراتي
عمار. عيوني يحجوووج
بيقوم ريان بهدوء. انا ماااشيه و بيمشي
هدي ل ليلي. ابنك دا بحالات يا ليلي امبارح كان بيضحك و دلوقتي بيكلم ببرود
ليلي. معرفش كان مبسوط امبارح اووي
صافي. يارب دايما يبقي مبسوط
_______________________________
في المدريه
بيكون قاعد اللوا مراد و مهاب و ريان
اللوا مراد. دا ملف القضيه جديده
ريان بهدوء. تمام
مهاب بضحك. انا زهقت كل شويه قضيه جديده
اللوا مراد. لو مش عجبك استقيل
مهاب و هو نسي ان ببتكلم مع ابوه اصلا. والله ياريت بس نعمل ايه في راجل ابويا بقا مفتري و بعدين بيسكت
اللوا مراد و هو بيقوم من مكانه. والله و ايه كمان سكت ليه
مهاب بفزع. الله بتقوم ليه بس والله لانت قاعد مكانك
ريان بضحك. انت غبي يبني انت بتكلم ابوك
اللوا مراد و هو بيمسكه تعالي بقا. بقا انا راجل مفتري
مهاب بضحك. مين قال كده بس دا انت مفيش منك و بيكمل بصوت واطي لنفسه ياارب سمحاني… بيسمعه اللوا مراد و ريان
اللوا مراد. ايه يا ابن…. بيقطعه مهاب ايه ايه هتشتم نفسك…. بيسيبه اللوا مراد و بيقعد. المهم القضيه دي غير دول تجار مخدرات و حارصين جدا
ريان. تمام يفندم
و بيخرج ريان و مهاب
في مكتب ريان
بيقعد مهاب. اه صح نسيت احكيلك حصل ايه امبارح
ريان بإستغراب. حصل ايه…. بيحكيلو مهاب موضوع دنيا
ريان بخبث. اممم وانت بقا وافقت انها تيجي بيتك عادي كده
مهاب بتوتر. اه يبني دي بنت اسيبها يعني
ريان بخبث. لا طبعا لازم تعمل فيها الواد الشهم و الجدع و تخدها معاك
مهاب. اساسا سجده اختي و هنون حبوها اوي و هي كمان حبتهم
بيدق قلب ريان لما بيسمع اسم سجده
ريان. تمام يلا علي مكتبك
_______________________________
عند المجهول
مجهول١. خلي بالك ريان الالفي مش سهل
مجهول٢.متقلقش كله تمام
مجهول ١. البضاعه هنسلمها اخر شهر وانا مراقبه ريان كويس اوووي
مجهول٢. تمام
__________________________
في مطار بيكون عمار و نور واقفين مستنين ريم
عمار و هو بيبص في ساعته. هي اتاخرت كده ليه
نور. اهي جت اهي… بتجري ريم علي نور و بتحضنها
ريم. الف مبرووك يا نور… الف مبروك يا عمار بجد وحشتوني اووي
عمار بابتسامة. عامله ايه يا ريم
ريم. الحمدلله…. العيله عامله ايه
نور. كويسين الحمدلله
عمار. تمام يلا….. و بيركبوا العربيه متجهين لقصر الالفي
___________________________________
في قصر الالفي
بيكون الكل في انتظار ريم
بتدخل ريم مع عمار و نور
بتجري ريم علي هدي و بتحضنها
هدي. و حشتيني يحبيبتي عامله ايه
ريم. الحمدلله يا مامي انتي عامله ايه
و بتروح تحضن ابوها و جدها و بتسلم علي باقي العيله
و بتدور بعينها علي ريان بس مشفتهوش ….. وبتلحظها نور
ريم بضحك. طب ايه مش هناكل يجدعان ولا ايه
رسلان بضحك. وانا والله جعاان اووي بس هنعمل ايه لازم نستني عم ريان ههه
ريم. خلاص مفيش مشكله هطلع اغير هدومي و هنزل
سليمان. فؤاد انت و سليم تعالوا علي مكتب
سليم و فؤاد. تمام….
بيقعد عمار جمب نور… و بيرغوا
علي بضحك. انت بتستغل عدم وجود ريان و سليم يا عمار
عمار بضحك. بصراحه اه.
نور بضحكك. هههههههه وانا كده هقول لابيه
عمار. ايه دا يعني مش عايزه تكلمي معايا
نور. لا طبعاا مقولتش كده
عمار و هو بيغمزلها. حبيبت قلبي
رسلان بضحك. بس قفشتك بتقول ايه لبنت خالي قول قول
عمار. وانت مالك يرخم
رسلان. مش انا رخم والله لما يجي ريان لاقوله
بيمسكه عمار من ياقه القميص هتقوله ايه يالا
رسلان. ولا حاجه يا كبير
اسيل بضحك هي و نور. ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا
في المكتب
سليمان. صفقه بتاعت شركه M&R هتمسكها انت يا فؤاد
فؤاد بدهشه. انا ازاي مش سليم هو…. بيقطعه سليمان. ايوا بس قولت ان انت اللي هتمسكها فهمت
فؤاد. تمام
سليم. خلاص تمام يا بابا تؤامر بحاجه تانيه
سليمان. لا يا سليم بيخرج سليم… و لسه هيخرج فؤاد..
سليمان بهدوء. اقعد يا فؤاد انا لسه عايزك
فؤاد بهدوء. نعم يا بابا
سليمان. بلاش طمعك و انانيتك يخلووك تنسي ان سليم اخوك ماشي يبني و اظن حذرتك يا ابني
فؤاد بتنهيده. حاضر.. حاجه تانيه
سليمان. لا اتفضل يلا… بيخرج فؤاد….
في صالون الكل بيكون متجمع ما عدا ريان
شهيره. حمدالله على سلامتك يا ريمووو
ريم. الله يسلمك يا عمتو
سليمان. انتي كنتي فين يا شهيره من صبح
شهيره بتوتر حولت اخفاءه. هاا انا كنت في المول
سليمان. تمام بس ياريت تدينا خبر قبل ما تخرجي بعد كده
شهيره و هي علي نفس توترها. حاضر يا بابا…. بيقطهم دخول ريان
ريان بهدوء. مساء الخير يا جماعه
الكل. مساء النور
ريان ببرود. حمدالله على سلامتك يا ريم
ريم بابتسامة. الله يسلمك يا ريان عامل ايه
ريان ببرود. كويس…. و بيكمل كلامه.. انا طالع ارتاح عشان عندي مشوار بليل ياريت محدش يزعجني
ليلي. مش هتتغدا معانا يحبيبي
ريان. لا يا امي اتغديت برا مع مهاب
ليلي. ماشي يحبيبي… بيطلع ريان
اسيل بضحك. لا لا لا فين ريان بتاع امبارح
صافي. فعلا معاكي حق انهارده بقا عندو برود فظيع….. و بتكمل ليلي.. طب هو كان فين امبارح عشان كان راجع مزاجه رايق و ضحكه مش بتفارق وشه
ليلي. كان معزوم في قصر اللوا مراد البحيري
عمار بضحك. بس يبقا اللوا مراد عنده بنت و عجبت ريان
سليم باستغراب. معقول
ليلي. سليم هو اللوا مراد مخلف بنت
سليم. والله مش عارف يا ليلي
ريم بغيره و ضيق. اكيد مش عنده يعني… و بعدين ريان دايما يقول مستحيل احب
بتوطي نور علي عمار. شايف الغيره هطق منها ازاي
عمار بضحك. بس اسكتي
هدي. طب يلا جماعه الغدا جاهز
رسلان. اخيرا دا الواحد ميت من جوع
علي. نفسي يبني اشوفك بتعمل حاجه غير الاكل
رسلان. و هو في احلي من الاكل…. بيضحك الكل علي رسلان و علي
_________________________________
في قصر البحيري
يتكون قاعده سجده بتذاكر
بتتصل ساره صحبتها
ساره بصووت عالي. بقا يا سجده يا حيونههه متجيش انهارده الكليه يا جزمهههه
سجده بضحك. بس بس واطي صوتك معرفتش اجي انهارده
ساره بزعيق. ليه ان شاءلله
سجده. يستي لما اشوفك هحكيلك…. المهم سجلتي محاضرات انهارده
ساره. اه يختي سجلتهم
سجده. اشطاا.. ابعتيهم بقا
ساره. ماشي برغم ان خساره فيكي
سجده بضحك. ههههههه معلش يا سوسو لما اشوفك بكره صدقيني هحكيلك…… نسيب سجده ترغي مع ساره
في صالون بتكون قاعده دنيا و هنا
هنا. انا هقوم يا حبيبتي اشوف الاكل جاهز ولا لا عشان زمان مراد و مهاب جايين
دنيا و هي بتقوم. هاجي اساعدك يا هنون
هنا. لا يحبيبتي خليكي البنات جوه بيساعدوني (قصدها علي الخدم)
دنيا. حاضر يا هنون
بيدخل مهاب و مراد
مراد. ازيك يا دنيا يا حبيبتي
دنيا بحب. ازيك يا عمو
مراد. هنوون و سجوده فين
دنيا. سجده بتذاكر. هنوون في المطبخ
مراد. تمام… و بيطلع علي غرفته
مهاب. احم ازيك يادنيا عامله ايه
دنيا باحراج. ازيك يا حضره الرائد
مهاب بضحك. ياريت ميكنش في رسميات قوليلي يا مهاب عادي
دنيا. احم لا مينفعش… بيقطعها مهاب. انا يستي اللي بقولك
دنيا. تمام يا مهاب
مهاب بابتسامة. ياريت تكوني مبسوطه معانا هنا
دنيا بإبتسامه. اه بجد مبسوطه جدا.. شكرا جدا ليكم بجد انا مش عارفه اقولك ايه يا مهاب
مهاب. يستي متقوليش حاجه انتي زي سجده اختي
دنيا. احم شكرا ليك… بتخرج هنا من المطبخ
هنا. ايه دا انت جيت يا مهاب حمدالله على سلامتك يا حبيبي اومال فين مراد
مهاب. الله يسلمك يا هنون.. بابا طلع فوق
هنا. طيب يلا يا حبايبي علي سفره
مهاب. لا يا هنون انا كلت برا مع ريان انا هطلع ارتاح عندي شغل بليل
هنا. ماشي يحبيبي…. بتنزل سجده و مراد مع بعض و هما بيضحكوا
هنا بإبتسامه. يلا الاكل جاهز علي سفره….. بيروحوا ياكلوا في جو حلو ودفئ
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عشق الريان)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)