رواية عشقت مغتصبه كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم حنين هاني
رواية عشقت مغتصبه كاملة – جميع الفصول في مكان واحد | بقلم حنين هاني
رواية عشقت مغتصبة هي رواية من روايات الكاتبة حنين هاني وهي واحدة من أقوى كاتبات الجيل الحالي من الروايات الإلكترونية وقدمت لنا مجموعة كبيرة من أفضل الروايات التي نُشرت في الفترة الأخيرة، ونوفر لكم اليوم أحدث روايتها وهي الرواية القوية عشقت مغتصبه.
اقرأ ايضًا:

رواية عشقت مغتصبه الفصل الأول
زين. ليل
ليل بصدمه لما شافتو وسابت الي في ايديها
ليل. زين
زين. تعالي معايا وراح شد ايدها وخدها وركبها العربيه
زين. ممكن افهم اي الي بيحصل وانتي ازاي حامل
بدأت ليل عينها تجمع وبتفتكر. كل الي حصلها
ليل. خلاص يازين كل حاجه انتهت وانتا تستاهل واحده احسن مني خلاص كل شيء انتهي
زين. انا عايز اعرف اي الي حصل
ليل فضلت ساكته وبتعيط وزين بيص عليها مستنيها تتكلم
زين. ليل ارجوكي احكيلي انا محتاج افهم كل حاجه يعني بعد ماسفرت بكام شهر ماما تكلمني وتقولي ده ابوها كلمني وقال كل شيء قسمه ونصيب اجي اكلمك مبترديش عليا خالص اكلم ابوكي كلو الي قالو الجواز قسمه ونصيب وانا معنديش بنات للجواز ومش فاهم حاجه انا محتاج افهم واول مانزلت روحتلك البيت عشان افهم لقيتك اصلا مش عايشه معاهم وابوكي مش راضي يفهمني حاجه لولا اختك زينه وانا ماشي قالتلي انك شغاله هنا روح وافهم منها كل حاجه
ليل اي الي حصل وازاي انتي حامل هو انتي اتجوزتي طيب احكي وانا هقف جمبك وعمري ماهتخلا عنك وانتي عارفه كده كويس اني بحبك وعمري ماهتتخلا عنك سكت زين واستنا ليل تتكلم
ليل بعياط. بعد سفرك بربع شهور وانا في الشغل كان في واحد كل يوم يجي الكافيه كان بيحاول عايز يكلمني بس انا مكنتش بسكت ليه وديما كنت بتتخانق معاه وبشتكي لصاحب المطعم وحصل كذا مشكله وبصراحه صاحب المطعم كان ديما واقف معايا لغايت ماجيه يوم كان جاي ومعاه الشله بتاعتو وكنت بحط الطلبات لقيتهم بيضحكو وبيتكلمو عليا مشيت وخليت صحبتي تكمل بيقت طلباتهم سمعتهم وهما بيقولو ان هو بيتراهن معاهم انو هيعرف يوقعني ويكسرلي مرخيري الي انا حطاها في السما جت قالتلي علي طول انا خوفت بصراحه وقولت لازم اخلي بالي بس قولتلها متقلقيش انا بعرف كويس اوقفو عند حدو المهم خلص اليوم وهما فضلو اعدين لغايت منا خلصت وبطلع عشان اركب فضلت شويه واقفه علشان مكنش في عربيات خالص وكنت بكلم ساعتها فجأء لقيت عربيه جت وقفت. عندي وهو نزل منها ولسه هتكلم وهقولو انتا عايزاي لقيتو رش علي وشي حاجه ومحستش بنفسي غير بعد فتره وانا في المستشفى بفتح عيني لقيت معايا ماما وواقفه بتعيط وانا جسمي وجعني اوي سالتها اي الي حصل انا مش قادره ياماما بعدها لقيت ظباط داخلين بيتكلمو مع ماما وبيقولو ليها انها اتعرضت لكذا محاوله اغتصا*ب وان هما في ناس لقوها في الشارع مرميه وبلغو علي طول وقالها انهم حاول يجيبو اشكال العيال دي من الكاميرا بتاعت المرقبه الي في المكان لاكن كانو حاطين علي وشهم ماسك دلوقتي احنا مستنين ناخد اقوالها عشان نقدر نجيب العيال دي كل ده وانا سمعه ومنهاره وبعد كده بصلي الظابط وبدأ يسالني حكيت كل حاجه وان هو بقالو فتره كان بيضايقني لغايت مابابا جيه وعرف الي حصل وكان واقف معايا مسبنيش بس من جواه قلبو بيتكسر ميت حته بس محبش يبين ليا حاجه بعد كام يوم روحت البيت وانا مش بتكلم مع حد خالص كان لساني ده مقطوع عملنا كذا محضر وجابو وش العيال وعرفو هما مين بس فص ملح وداب ملهمش اي اثر من ساعت الحادثه يوم وراه يوم ومفيش اي جديد جيه يوم عرفت من ماما ان بابا كلم اهلك وقالهم كل شيء قسمه ونصيب وزعلت من جوايا بس بردو مش قادره اتكلم ومش بتكلم مع حد نهائي عدا اسبوع شهر اتنين تلاته علي الحادثه لغايت ماجيه فترهكنت فيها تعبانه اوي برجع مش باكل لو شميت ريحته اكل بقرف منها لغايت مابابا قالها لازم تروحي وتكشفي عليها خدتني ماما وانا مستسلمه تماما عن كل الدنيا روحنا والدكتوره كشفت عليا وللاسف وتاني صدمه طلعت حامل في الشهر التالت وفي توام امي اتصدمت وانا جاتلي صدمه اكبر ماما قالت للدكتوره مينفعش تسقط الدكتوره. قالتلها دول توام وهي بقيت في اخر الشهر التالت يعني هيكون خطر عليها تماما حاولت ماما مع الدكتوره وانا من صدمتي مش حاسه باي حاجه حواليا كل الي بفكر فيه ان اي الي هيحصل اكتر من الي. حصل انا اعدت التلت شهور دول انا فعلاً تعبانه بس من كتر وجع قلبي مغطي على كل حاجه بعدين الدكتوره قالت ان ده لو حصل انا هموت خدتني ماما وروحنا وحكت لبابا اتعصب وقال انشالله تموت وانا خلاص جبتلهم الفضيحه وان لازم امشي من البيت اعدت ماما تهديه وانا دخلت الاوضه وبفكر في كل كلمه قالها استنيت لما نامو كلهم ولميت حاجاتي كلها وكتبت ليهم ورقه ان مرضاش ليهم الفضيحه ونزلت فضلت ماشيه في الشوارع لغايت تاني يوم وانا ماشيه لقيت المطعم ده محتاج شيف دخلت وسالت وشغلوني عندهم الحمدلله لقيت شقه صغيره اعيش فيها جمب الشغل بعد شهرين شافتني زينه بس حلفتها ان متعرفش حد ان انا شغاله هنا وبس كل الي. بعملو بصحا اشتغل وبعدين بروح وهكذا ويوم الجمعه بروح عند الدكتوره عشان اطمن علي الحمل ودي كل الحكاية
سمع زين الحكاية وهو موجوع اوي بقا بعد كل السنين دي حب عمرو راح منو دول اعدو عشر سنين بيحبها وماصدق انو كان خطبها وهيسافر ويرجع عشان يتجوزو بصلها وقالها انتي حامل في الشهر الكلام
ليل. في الشهر السادس
زين. ليل احنا لازم نتجوز
يتبع
رواية عشقت مغتصبه الفصل الثاني
بارت 2
ليل. مبقاش ينفع يازين خلاص
زين. ليه لا ينفع
ليل. ينفع؟ وانتا بقا هتتجوزني جبران خاطر ولا عشان انتا مقتنع انك لسه بتحبني بعد كل الي حصل ده
زين. عشان بحبك
ليل. بتحبني؟ وانتا هتقنع اهلك بالحب هتعرف تعيش علي كلامهم بالحب هتستحمل مره واتنين بس هيجي وقت ومش هتستحمل
زين. ليل ملكيش دعوه بكل ده انا بحبك وهتجوزك وانتي ملكيش ذنب في كل ده دي حادثه وحصلت وخلاص انا متقبل الموضوع وانا هسجل العيال باسمي وهكون ليهم اب
ليل بكسره. للاسف فات الاوان يازين وسابت العربيه ومشيت وسابتو وراحت عشان تكمل شغلها
(يلا بينا نتعرف على البطله)
ليل بنت في منتهي الجمال من طبقه متوسطه الحال
ليل عندها خريجه تجاره عندها 22كانت عايشه حياتها بكل حب وكملت بخطوبتها لحب عمرها واتبدل حالها ل180درجه من بعد الحادثه
زين جار ليل من زمان وكان بيحبها وهو عندو 16سنه ودلوقتي عندو 26خطبها وسافر عشان يقدر يتجوز ويخدها ويعشيو بره بس كل حاجه اتحطمت
روح زين البيت وهو مش عارف يعمل ايه مش قادر يصدق ان كل ده حصل لحبيتو مش قادر يصدق ان خلاص مبقتش ليه
اسماء. اي ده زين حبيبي انتا جيت امتا
زين. نزلت انهارده
اسماء. اومال مالك ياحبيبي انتا وحشتني اوى لقتو مش بيرد عليها زين انتا روحت عند بيت ليل
زين. ايوه كان لازم افهم
اسماء. هو مش انا قولتلك خلاص هما مش عاوزينك وبعدين هما شكلهم سافروها عند خالتها الي بره اصلا
زين. لا مسافرتش وبدا يحكي لمامتو كل حاجه
اسماء. حسبي الله ونعم الوكيل يعيني عليكي يابنتي وازاي ابوها يعمل كده بس بردو حرام هو محترم
زين. انا هتجوزها ياماما وهكتب العيال باسمي
محمد. تتجوز مين وتكتب عيال مين الي باسمك انتا اتجننت
زين. هتجوز ليل
محمد. مفيش منو الكلام ده وانسا ليل وبعد الي سمعتو تنساها تماما
زين. بس انا بحبها يابابا وهي ملهاش ذنب في الي حصل
محمد. لا ليها ان خلاص الي حصل حصل وخلاص انا قولتلك تنسا ليل وكلمتي تتنفذ يعني هتتنفذ
زين. ولا منفذتش
محمد. تبقا ولا ابني واا اعرفك وتطلع بره البيت ده ومشوفش وشك تاني ولا اشوفك بتكلم حد من امك واخواتك عشان ليل هانم تنفعك
اسماء. استهدا بالله بس يامحمد وانتا يازين اسمع كلام ابوك ويلا خش علي اوضتك
زين. ماشي ياماما انا هخش دلوقتي بس لقينا كلام تاني مع بعض
عند ليل بعد مامشي زين انهارت من العياط ومكنتش عارفه تشتغل مسكت فونها ورنت عليه رقم
ليل. انا محتاجه اتكلم معاك اوي انتا هتخلص شغل امتا
ليث. اي ياليل في اي انتي كويسه
ليل. لا مش كويسه خالص ياليث انا محتاجه اتكلم معاك اوي انا تعبانه اوي بجد ممكن تخلص بسرعه
ليث. خلاص قدامي حاليتن هخلصهم وهجي يوم الشفت الصباحي عندك خلص
ليل. ماشي مستنايك
دكتور ليث دكتور نفسي كان دايما بعد شغلو يروح يجييب اكل من المطعم الي ليل شغاله فيه بعد ليل ماشتغلت جيه في مره سالها مالك كانت ساعتها نفستها مدمره وحكتلو ومن ساعتها وهو بيستمع ليها وبقو اصدقاء وليث سبب انو ليل دلوقتي بدات تتعافي بشكل كويس عن الاول بمراحل وبقا كل يوم يروح ليها يعد معاها لغايت ماتخلص شفيت بليل علشان يواصلها عشان محدش يتعرضلها وهي بتعتبرو دلوقتي اكتر من اخ لانو هو الوحيد الي وقف معاها وقت مكنش في حد
فرح.ينفع تهدي بقا يابيطيخه
ليل. حاضر
فرح. متقلقيش ياحبيبتي ربنا هيعوضك خير بس ينفع اسالك سؤال
ليل. اتفضلي
فرح. ليه موافقيتش لما زين قالك انا هتجوزك
ليل. لان خلاص فات الاوان زين ابوه صعب اوي وكان رافض اصلا ان لما خطبني ان اشتغل بس زين قالو هي لسه في بيت ابوه وانا متاكده لو كنت وافقت وروحت معاه كان هيحصل مشكله وساعتها هكون رجعت للنقطه السفر من تاني بعد مابدات افوق
فرح. ربنا يكلمك بعقلك ياحبيبتي ويعوضك خير
ليل. يارب انا واثقه في اختيار ربنا ليا وحاسه ان هو شيالي حاجه حلوه
فرح بغمزه. ليث صح
ليل. بتهزري ده ليث ده بعتبرو صديق عزيز ليا واخ ده اكتر واحد وقف جمبي في شدتي بجد والله انا بتمنا ليه اصلا واحده كويسه اوى
فرح. طيب منتي اهو زي القمر يعني فاكره نفسك قليله ولا اي
ليل. المساله مش كده الفكره كلها ان انا بحبو حب الصداقه والاخوات مجاش في بالي ان افكر احبو لان ساعتها هكون انانيه ويلا كفايه لت عشان نخلص شغل
يتبع
رواية عشقت مغتصبه الفصل الثالث
بارت 3
بعد ساعتين في العياده
ليث. ساندي الغي اي كشوفات تاني انهارده واخر حاله دخليها دلوقتي
ساندي. تمام
بعد نص ساعه خلص ليث الكشف وقام عشان يروح يغير ويروح لي ليل
وصل البيت ودخل
ليث. سلامو عليكم عاملين اي ياشباب اي غيث لسه مجاش ولا اي
سندس. لا لسه البيه بقالو ساعه بيقول جاي وانا جعانه
ليث. معلش ياحبيبتي هو تلاقيه بيخلص شغل هخش اغير انا عشان نازل
ريم. بقولك ايه ياليوثه
ليث. قلب ليوثه من جوه
ريم. عدوغري كده هو انتا متجوز منورانا
ليث. اشمعنا يعني
ريم. اصل كل يوم تجي بدري من الشغل وتقول هغير وناول ومترجعش غير الساعه2 انتا متجوز صح صح قول احنا اخواتك يعني ستر وغطا عليك
ضحك ليث. ياحبيبتي انا لو متجوز هخبي عليكو ليه
سندس. ماهو بصراحه ياليث كلنا شاكين فيك تكونش خايف ريم تبقت عقربه عليها
ريم. بس يابت يارخمه انتي ده انا هحجها في عيني
ليث. هي مين دي
ريم. مراتك الي مخبيها عننا
ليث. لا ارتاحو عشان مش متجوز ويلا بطلو لت معايا بقا خلينا الحق المشوار عشان متاخرش ودخل الاوضه
ريم. طيب تفتكري بيروح فين
سندس. عارفه مين الي يجيبلنا الخبر ده
ريم. مين
سندس. غيث انتي عارفه انو مش بيخبي عليه حاجه وفي وسط كلامهم وهما ماسكين ودن بعد دخل غيث
غيث. سلام عليكم اه انتو ماسكين ودن بعد يعني وراكو مصيبه
ريم. لا ولا مصيبه ولا حاجه ياغيوثه
غيث. انتي يابت قولتلك متقوليش اااسم ده تاني
ريم. ليه بس ياغيوثه ده انتا اخويا حبيبي قلبي الي بحبو
غيث. وبعدين بعد التلزيق ده
سندس. عاوزين في خدمه ياكبير
غيث. خدمه اي روحو ريم وسندس كل واحده مسكت ودن وقالت حاجه لغيث
غيث. هو جيه اصلا ده انا بقالي اسبوع مش بشوفو
سندس. اه جيه قبل وخلاص هيمشي علي طول خش بقا الحقو
غيث. يخربيتك الفضول ماقالمو مش متجوز الله يلا يابت من ليها روحو جهزو الاكل ودخل غيث عند ليث
ليث. عاش من شافك يارجل
غيث. عاش انتا الي من شافك
ليث. معلش ياحبيبي انتا عارف الشغل بقا وكده
غيث. يابني انتا بتخلص وقت ماتحب بس بقا انا عاوز افهم حاجه
ليث. قول
غيث. بقالك سكت شهرين تلاته كده متغير يعني تجي من الشغل وتنزل ترجع متاخر بطلت تتكلم مع اخواتك هو انتا بتحب جديد ولا واهو بتلبس وبتتشيك ونازل
ليث. الحكاية مش كده
غيث. فهمني انتا بتروح فين عشان اعرف ان هي مش كده وافتكر ان عمرنا ماخبينا علي بعد حاجه
ليث. رايح لصديقه عزيزه عليا
غيث. من امتا وانتا بتعمل صداقه مع بنات
ليث. دي غير
غيث. بتحبها
ليث. لا
غيث. اومال دي غير ازاي
ليث. يعني تقدر تقول انها صديقه ومريضه بعالجها
غيث. انا مش فاهم حاجه
ليث. الحكاية طويله وانتا عارف اني مش بطلع اسرار المرضه بتوعي بره
غيث. بس اعتقد انك قولت الاول انها صديقه وانتا بتعالجها
ليث. يعني بمعني كلامك انك عاوز تفهم الحكاية
غيث. ايوه
ليث. يعني من تلت شهور كده او رابعه مش فاكر اوي كنت مخلص شغل متاخر علي حاولي واحد كده وروحت المطعم الي بيجب منو دايما روحت لقيت بنت كانت تعبانه اوي وبتعيط ومنهاره من العياط ومكنش فيه غيرها ساعتها تقريبا كان عندها انهيار عصبي وانا قلقت عليها اوي فا فضلت معاها لغايت مابدات تهدا وحاولت اساالها كتيرر مالك طيب ساكنه فين مردتش عملتلي الاكل وخدتو ومشيت تاني يوم الفضول خدني اشوف هي عامله ايه روحت ولقيتها بس كانت هاديه اول ماشافتني قالتلي شكرا كان ممكن يجرالي حاجه لو مكنتش هديت وبعدين حاولت اتكلم معاها وبطريقه خاصه يعني حكت حكايتها
غيث. الي هي اي
ليث. الي هي*************وبس من ساعتها وهي حياتها مدمره وتقريبا كده يعني انا بعالجها بس بطريقه الصداقه
غيث. وانتا رايح عشان هي كل يوم بتستناك
ليث. ايوه بس كلمتني انهارده وكانت منهاره مان في حاجه حصلت وكانت هترجعها نقطه الصفر تاني
غيث. اسمها اي
ليث. اسمها. ليل بس بتسال ليه يعني
غيث. اسمها حلو اوي اكيد هي حلوه زيو
ليث. عندك حق هي فعلا انسانه جميله بس الدنيا جت عليها شويه
غيث. طيب هي علي كده هتعمل اي في الي جاي
ليث. ماهي دي النقطه الي متوقف عليها اخر خطوه في العلاج عشان دي الي شاغله تفكيرها اوي
غيث. طيب لما ترجع بقا هستناك تكملي الي. حصل
ليث. من امتا وانتا فضوالي كده
غيث. مش عارف لما حكيت لقيت قلبي دق كده مش عارف حاسس اني عايز اعرف اكتر
ليث. اممم ماشي اي اخبار الشغل
غيث. والله تمام خلاص افتتاح الشركه الاسبوع الجاي
ليث. علي خير ياحبيبي يلا هنزل انا بقا
غيث. ماشي خلي بالك من نفسك ونزل
نتعرف عليهم
*************
ليث وغيث توام عندهم 27سنه
ليث دكتور نفسي وعرفنا قبل كده
غيث متخرج من تجاره انجلش وكان شغال محاسب في بنك بس قرر انو يعمل شغل خاص لنفسو وقرر انو يتبدي من الصفر وبقالو تلت سنين بيكون نفسو عشان يتفتح شركه خاصه بيه
سندس 22سنه في كليه تربيه
مخطوبه وبتحب اخواتها اوي
ريم 18سنه في تالته ثانوي
ابوه ومامتو اتوفو في حادثه وماتو وبقا غيث وليث اب وام لخواتو البنات وكده نكون عرفنا العيله
*****************
نزل ليث عشان يروح لي ليل وبعد شويه وصل
ليث. اي الاخبار
ليل. مش حلوه انا مش عارفه اعمل ايه
ليث. اي الي حصل ياليل
ليل. زين رجع وعاوز يتجوزني رجع بعد فوات الاوان رجع وفكرني بكل حاجه تاني رجع وجعتلي القهره والكسره
ليث. اي الي حصل
ليل. جيه و*************بس وبعدين كلمتك
ليث. سيبك من كل ده ياليل هو انتي لما شوفتي زين حسيتي بي اي حسيتي انك مثلا عاوزه تروحي تحضنيه ولا حسيتي ان خلاص مبقاش ينقع اي حاجه او اصلا انك تتكلمي معاه
ليل. اه حسيت انو خلاص كان فات الاوان علي رجوعه حسيت ان مبقاش ينفع لينا اي حاجه تاني
ليث. تعرفي ان دلوقتي بقيتي بتتكلمي بعقلك مش بقلبك وان دي خطوه صح خديتها لما رفضتي منو الجواز
ليل. بجد انا صح يعني قلبي مش هيوجعني عليه وممكن مع الاذن اوافق
ليث. قلبك كان وجعك لو كنتي وافقتي ان ساعتها مكنتش هتشوفي يوم راحه تاني انتي قدها ياليل وانتي قويه اوي
ليل. مش عارفه اقولك ايه بس انا ارتحت لكلامك وبقيت احسن بجد انتا احسن صديق واحسن اخ شكرا اوي ياليث
ليث. مفيش شكر مابينا ياليل انتي زي اخواتي البنات واعز صديقه ليا ويلا بقا خلصي علشان اروحك
ليل. لا متخفش عليا انهارده انتا اجازه فرح سهرانه معايا وهتبات معايا روح انتا بقا انتا اجازه انهارده
ليث. مش مشكله هستناكو عشان متبقوش لوحدكم
ليل. مش عاوزه اتعبك معايا كفايه ان كل يوم بزنبك جمبي لغايت ماخلص روح النهارده انتا اجازه
ليث. خلاص ياستي الي انتي عاوزه خلي بالك من نفسك كويس ولما تروحي ابقي طمنيني عليكي
ليل. حاضر ومشي ليث وبعد شويه فرح فونها رن
فرح. اي ياماما اي بتقولي اي طيب طيب انا جايه ليل بابا وقع من طولو شكلو نسي ياخد العلاج لازم امشي سلام ومشيت فرح بسرعه
ليل. ربنا يستر قلبي مش مطمن خير ان شاءلله وبعد خمس ساعات خلصت ليل شغلها وكانت الساعه 1وقفلت ومروحه ومره واحده كلع قدمها حد
ليل بصدمه. انتا تاني
ضحك صلاح بخبث. اه وقولتلك مش هسيبك غير لما اكرهك في حياتك دي وادمرك بس شكلك اتعفيتي من الموضوع بسرعه لدرجه ان اتجوزي وبقيتي حامل اهو ليكونش اهلكك جوزوكي عشان الفضيحه اه شكلهم كده طيب وهو الدكر بتاع مش خايف عليكي واحنا في نص الليل كده
ليل. حرام ابعد عني انتا عايز مني اي
صلاح. قولتلك عايز ادمرك وان شايف ان المره دي هتوجعك اكتر ومره واحده بدا يضربها في بطنها لغايت ماوقعت واعد يضرب فيها
ليل. اه عاااا حرام عليك سبني اه اه بموت الحقوني الحقوني واعد يضرب فيها لغايت ماشباب ماشيه شوفوه واول ماشافهم جري جريو عليها ولقولها اغما عليها وبتنزف دم وخدها بسرعه علي المستشفى ودخلت العمليات فتحو شنطتها وفتحو الفون واول نمره رنو عليها علي طول وكانت ليث
ليث. اي ياليل روحتي
الممرضه. حضرتك تعرف مدام ليل
ليث. ايوه انتي مين مالها ليل
الممرضه. حد طلع عليها يسقطها وجت ودخلت العمليات علي طول حضرتك ممكن تجي بسرعه علشان نقدر ناخد بياناتها
ليث بصدمه. انا جاي حالا
رواية عشقت مغتصبه الفصل الرابع
بارت4
قام ليث بسرعه يلبس وكان داخل غيث عندو
غيث. اي ده مالك يابني ورايح فين دلوقتي
ليث. لازم انزل بسرعه ليل في المستشفى حد حاول يسقطها ودخلت العمليات
غيث. بتقول ايه طيب يلا انا جاى معاك
ليث. يلا ونزلو بسرعه جدا وبعد شويه وصلو المستشفى
ليث. لو سمحت في واحده جت من شويه اسمها ليل هي فين دلوقتي
الممرضه. اه مدام ليل الي جت بتسقط في العمليات دلوقتي ولازم تمضي علي الورق ده باخلاء مسؤليه المستشفى ان لو حصل ليها حاجه
غيث. انتي معندكيش دم ازاي يعني يعني لو ماتت عادي عشان خايفينن علي سمعت المستشفى
الممرضه. معلش حضرتك دي اوامر ولازم تتنفذ
ليث. هاتي بسرعه ومضي هي فين
الممرضه. الدور الرابع غرفه العمليات جري ليث وغيث وطلعو قدام العمليات لقي شاب واقف
ليث. انتا مين
مصطفى. انا مصطفي كنت ماشي ولقيت واحده بتصوت وواحد بيضربها كان واحد صحبي جرينا عشان نلحقو كان جري وهي اغما عليها وكانت بتنزف فاجبتها علي هنا علي طول وبقالها تقريبا ساعه في العمليات
غيث. وانتا محاولتش تشوف وش الشخص ده
مصطفى. للاسف ملحقتش لانو جري اول ماشافنا علي طول
ليث. يارب يجيب العواقب سلميه
غيث. اهدا ان شاءلله تبقا كويسه وبعد ساعتين جوه غرفه العمليات طلع الدكتور اخيرا
ليث. طمني يادكتور ليل عامله ايه
الدكتور. حالتها خطيره جدا وللاسف فقدنا الاطفال وماتو وهي جالها نزيف داخلي حاد وحالتها مش مستقره خالص ادعولها تقوم بالسلامه ويعدي48ساعه الي جايين بخير ومتدخلش في غييوبه واحنا بلغنا البواليس عشان دي قضيه شروع قتل وهناخد اقوال الي جابوها واقوالها هي لما تفوق ان شاءلله عن اذنكم
مصطفى. طيب انا همشي انا دلوقتي وهسيب رقمي تحت عشان لو احتجوني ونزل
غيث. هتعمل اي دلوقتي هتمشي ولا هتعد
ليث. مش عارف اعمل ايه قلقان عليها اوي
غيث. طيب انا بقول نمشي دلوقتي ونجي بكره اصل اعدتنا مالهاش لزمه هي كده كده في العنايه المركزه
ليث. طيب يلا
ومشيو
غيث. تفكتر بقا مين الي عمل فيها كده
ليث. شاكك في واحد
غيث. مين
ليث. معقول يكون رجع تاني عاوز يدمر حياتها اكتر من الاول انا السبب ياريتني مكنت سبتها لوحدها مكنش حصلها حاجه
غيث. طيب ومتقولش ليه ربنا بيحبها
ليث.ازاي يعني دي مابين الحيا والموت
غيث. انتا حكيت ليا وقولت هي محاولتش قبل كده تسقط علشان كان غلط عليه وديما علشان بتقول حرام بس كنت بردو بتقولي ان هي مكنتش عارفه تحبهم مكنتش حاسه ان هي مهيئه عشان تكون ام وكل ماتحن ليهم تفتكر الحادثه من تاني وكل تفاصيلها صح
ليث وانتبه جدا لكلامو. صح
غيث. يبقا ده كان اختبار من ربنا علي مدي صبرها وعلى هتتبقل الامر ولا لا ولما تقبلتو ربنا هداها ان يحصل كده ويموتو وتكون بأراده ربنا يعني هي مالهاش دخل عشان ينسيها كل وجع حست بيه فا كده اخر في العلاج هتتم عشان النسيان هيمون سهل عليها بعد الي حصل
ليث. صح عندك حق كان فعلا كان اختبار وربنا بيحبها عشان تبدا صفحه جديده بعنوان جديد بس غريبه انك شغال نفسك بالموضوع اوي
غيث. مش عارف بصراحه حكايتها شداني اوي مش عارف ده ليه بس يعني حاسس ان محتاج اعرف عنهااكتر
ليث. ماشي يلا ونشوف الموضوع ده بعدين ومشيو
عدا الليل بكل هدوء
تاني يوم الصبح
*************************
نزلت فرح الشغل واستغربت ان ليل لسه مجتش ودخلت لصاحب المحل
فرح. يافندم ليل لسه مجتش
عماد. اول مره ليل تتاخر كده وفجاءه دخل عليهم بواليس
عماد. خير ياباشا تؤمر بحاجه
الظابط. في بنت هنا اسمها ليل شغاله شيفت بليل
فرح. خير هي عملت حاجه
الظابط. جالنا بلاغ امبارح ان تعرضت لمحاوله قتل وهي حاليا في المستشفى
فرح. اي ليل جرالها اي
الضابط. حصلها نزيف داخلي حاد وفقدت الاطفال وهي تحت الملاحظه وكنا عاوزين نراجع الكاميرات وناخد اقوالهم
فرح بعياط. انا السبب انا السبب
الظابط. وانتي السبب ليه يانسه
فرح. عشان انا الي المفروض كنت مشيت معاها
الظابط. انا محتاج افهم الحكاية
عماد. حضرتك اتفضل واحنا نحكيلك قصه ليل
فرح بعياط. انا لازم اروح اطمن عليها انا مش لازم اسيب ليل لوحدها لازم اروح ليها
زين دخل في جمله فرح الاخيره
زين بلهفه. مالها ليل وهي فين دلوقتي اي الي حصلها
الظابط. وانتا مين انتا كمان
زين. انا خطيبها
الظابط. خطيبها ازاي وهي كانت حامل ولسه مسقطه
زين بصدمه. هي سقطت
الظابط. رد علي سوالي
عماد. اتفضل ياباشا وانا هحكيلك
الظابط. اتفضل تعالي معايا عاوز اقوالك
فرح. حضرتك انا هعملك الي عاوز بس اروح اطمن عليها الاول
صعبت فرح علي الظابط
الظابط. تمام اتفضلي روحي انتي انا هاخد اقوالك في المستشفى وبص لزين وانتا اتفضل عاوز افهم ومشيت فرح وبدأ عماد وزين يفهمو الي حصل لي ليل وبدا الظابط يستجوبهم ويعرف القصة
في المستشفى
نزل ليث عشان يروح لي ليل وغيث كمان الي اثر انو لازم يروح معاه وبعد شويه وصلو
دخلو عشان يشوفو حاله ليل
ليث.ها يادكتور طمني ليل عامله ايه دلوقتي
الدكتور. الحمدلله عدت حاله الخطر ودخلتها اوضه عاديه ومستني تفوق بس هي لسه تخت الملاحظه
غيث. طيب عايزين نخش نطمن عليها
الدكتور. تمام مفيش مشكله هي في اوضه 7647
ليث. تمام شكرا يادكتور دورو علي الاوضه ودخلو كنت لسه مفقتش بس صدمه نزلت على غيث من اول ماشافها
غيث بصدمه. هي دي ليل
ليث. ايوه مالك اتصدمت كده ليه
غيث. دي زي الملايكه معقول كل ده حصلها
ليث. سيبك من الكلام ده دلوقتي نطمن عليها وبعدين ابقا اتصدم وراح ليث ليها يشوف فاقت ولا لسه وبص لغيث لقاهواقف متنح ليها ومنزلش عينهو من عليها ولسه هيتكلم فونو رن
ليث. هرد علي الفون ده بسرعه وراحع تاني خليك واقف بعيد ماشي وطلع ليث واتحرك غيث ليها وجاب كرسي واعد جمبها وكل ده وهو منزلش عينو من عليها
غيث. معقول في كده معقول انتي حصلك كل ده مش مصدق ان ملاك زيك حياتو تبوز كده انتي تستحقي كل الحلو الي في الدنيا واعد وسرح في جمالها وبدات ليل تحرك ايدها وتفوق وتفتح عينها وتقفل لغايت مافتحت وبتبص لقت غيث بيصبلها
ليل بتعب. انتا مين
يتبع
رواية عشقت مغتصبه الفصل الخامس
بارت5
غيث. انتي كويسه
ليل بتعب. انتا مين اي الي حصل وفجاءه بدات تعيط هو هو انا سقطت اخر حاجه فكرها كان بيضربني جامد في بطني
غيث. بس اهدي انتي دلوقتي بقيتي كويسه ودخل ليث ساعتها اول ماشافتو عيطت وجري عليها ليث
ليل بعياط. ليث طلعلي وحاول يموتني اعد يتكلم فاكرني كملت حياتي عادي ميعرفش ان لسه منستش حاجه ميعرفش ان بسبب كيفو وصلت لمرحله اي
ليث. طيب اهدي ياليل انتي كويسه اهدي
ليل. جاي تاني بعد ماتقلبت الموضوع وكنت بدات احبهم اوي جاي تاني يفكرني بالحصل تاني ومش عايز يشوفني مبسوطه خالص كل ده علشان رفضت اكون معاه عايز يموتني ياليث مش عايز يشوفني مبسوطه قالي عايز ادمرك اكتر واكتر واعد يضرب فيا وفي بطني بدون رحمه ابدا وبلفهه قالت عيالي هما كويسينن صح محصلهمش حاجه صح قولي ياليث انهم بخير انا اه الاول مكنتش بحبهم بس مقدرتش محبهم وهما بيكبرو جوايا كل ثاينه وكل لحظه هما كويسين صح رد عليا ياليث وانهارت في العياط
ليث. للاسف كان عندك نزيف داخلي حاد وملحقوش ينقذوهم
ليل بانهيار. لا لا انا عاوزهم انا بحبهم اوي لا ليه سبوني دول كانو هيعوضني عن كل حاجه باظت في حياتي وفضلت تعيط جامد وجالها انهيار عصبي حاول
ليث. ليل اهدى مفيش حاجه هتتحل كده اهدي ودخلت فرح علي طول اول ماوصلت
فرح بعياط. ليل حبيبتي انتي كويسه انا اسفه حقك عليا كل ده حصل بسببي اسفه ياحبيبتي انتي كويسه صح
بدات ليل تهدا بس ساكته مش بترد علي حد
ليث. اهدي يافرح وبعدين ده قداء وقدر
فرح. والله ياليث كان غضب عني بابا وقع من ماما امبارح وهي لوحدها معرفتش تتصرف فاجريت علي طول محستش بنفسي والله حقك عليا ياحبيبتي انا اسفه
ليل بصلهم كلهم وعينها جت علي غيث وهو كان بيبصلها وهي بصتلو
واتكلم غيث وهو باصص ليها
غيث. ممكن ياليث تسبني اتكلم معاها شويه
بصلها ليث ولقاها بصه علي غيث وكانها معندهاش اعتراض
ليث. ماشي يلا يافرح وسابهم وخرجو
غيث راح اععد اصداها
غيث. اولا اسمي غيث توام ليث
بعمل اي هنا كنت حابب اطمن عليكي
ليل. وانتا تعرفني منين
غيث. من ليث بصراحه يعني كان كل يوم يرجع متاخر فا انا كنا بنردش وقالي انك صديقه ليه واحكيلك بصراحه فضولي اكلني عشان اعرف قصتك وبردو فضولي اخدني لتاني مره عشان اشوفك مع اني مش فضول
انتي انسانه قويه اوي حد غيرك مكنش عمل كده كان موت نفسو او اتخلص من الي بطنو حته لو كان خطر عليكي بس انتي غير انتي انقبلتي الوضع وقررتي تكملي حياتك بجد انا احيكي علي قوتك وشجاعتك وعشان ربنا كفأك وقرر انك تكلمي حياتك زي الاول وتبقا صفحه واتقفلت كان ممكن لو اتولدو كنتي تفضلي مريضه وساعتها كان غصبن عنك كنتي هتقصري واهو ربنا ابتلاكي وبعدين شاف صبرك ورفع عنك الابتلاء بجد انتي انسانه صبوره اوي وقويه
بجد انا مستغرب نفسي لان عمري مكنت فضولي لحياه حد بس انتي غير بجد احيكي ومتزعليش عوض ربنا الي جاي احسن انسي وارمي كل الي حصل وراكي وافتحي صفحه جديده
كل ده وليل بصالو وارتاحت لكلامو وفكرت فعلا فيه لقت انو عندو حق
ليل. انتا دكتور نفسي زي ليث
غيث. لا انا مش دكتور بس الحياه علمتني كتيرر وبردو ليث من كتر شاطرتو اتعلمت منو ومن خبره شغلو
ليل. شكرا ليك كلامك خلاني اراجع نفسي وفعلا دايما كنت حاسه اني كل مكون بحبهم حاجه تمنعني وغصبن عني بفتكر كل حاجه من تاني شكرا ليك بجد
غيث. اهم حاجه تكوني كويسه
ودخل فرح وليث
فرح. انتي كويسه ياحبيبتي انا اسفه حقك عليا سامحيني
ليل. انا كويسه يافرح متقلقيش وانتي ملكيش ذنب في حاجه ده نصيبي
ليث.ليل الظابط عايز ياخد اقوالك انتي تمام دلوقتي ولا اي
ليل. انا تمام دخلو ودخل الظابط وكلهم طلعو
الظابط. ها ايوالي حصل بقا ياليل بس من الاول خالص
ليل. كنت شغاله في مطعم و***************************ومفوقتش غير وانا هنا
الظابط. حمدالله على سلامتك ياليل وواعدوك اني مش هسكت واجيبهم كلهم وحقك هيرجعلك
ليل. شكرا ياحضرت الظابط ومشي وخد رقم مصطفى عشان يحقق معاه في القسم
دخلو تاني
ليث. انتي كويسه ياليل
ليل. الحمدلله
واعدو حبه يتكلمو وفجاءه اتفتح الباب ودخل زين
زين. ليل حبيبتي انتي كويسه دلوقتي كنت هموت عليكي مينفعش اسيبك لوحدك تاني انا هخدك ونسافر مقدرش اشوفك بتتعذبي اكتر من كده انا قولتلك انا هتجوزك واسجل العيال باسمي مش هسيبك تاني
ليل. قولتلك يازين فات الاوان وكل واحد يورح لحالو
زين. لا مش هسيبك لوحدك تاني انا حبيتي وهنتجوز ونسافر ونعيش بره وبعدين هما مين دول انتا مين انتا وهو
ليل. اعتقد شي ميخصكش يازين وقولتلك الي بنا نتها وخلاص مفهاش رجوع تاني
زين. لا ياليل مش خلاص وانا عايز افهم مين دول ولا انتي شايفلك شوفه تانيه
ليث. لغايت هنا ومش هسمحلك ليل خط احمر واعتقد هي بتتكلم عربي وبتقولك خلاص مبقاش في رجوع يعني احسلك متتعرض ليها تاني
زين. وانتا بقا الدكر بتاعها الي هي ماشيه معاه
ليل. اخرص كطقع لسانك وخلي بالك من كلامك يازين عشان انتا عارف ليل كويس واتفضل من غير مطرود
زين. ماشي ياليل وسبها ومشي وهو متعصب وفضلو اعيدين معاها لغايت مادخل الدكتور عشان يكشف عليها وكشف عليها وقالهم. المريضه لازم ترتاح اتفضلو انتو وهي بكره هتكبلها علي خروج ومشيو واعدت معاها فرح الي اصرتت متسبهاش لوحدها وفضلت ليل سهرانه بتفكر في كلام غيث الي مش راضي يروح من بالها
عدا اليوم على الجميع بسلام
تاني يوم
******************
في بيت ليث
صحيو البنات وحضرو الفطار وفطرو مع اخواتهم وكل واحد نزل عشان يشوف وراه اي ونزلت ريم مستعجله عشان اتاخرت وبعد شويه وصلت الدرس
خبطت وفتحت الباب
ريم. اسفه يامستر عشان التاخير
المستر. اطلعي بره معنديش حد يخش ورايا
ريم. حضرتك انا بس الدنيا زحمه
المستر. زحمه تبقي تعدي في بيتك جمب امك اتفضلي بره
ريم. انتا فاكر نفسك مين عشان تتكلم معايا كده وازاي تجيب سيره امي علي لسانك
المستر. انتي بنت مش محترمه وقليله الادب
ريم. انتا الي مستر مش محترم وخساره فيك اصلا يتقلك استاذ وطلعت ورزعت الباب وجريت علي بره بتعيط وخبطت في حد
وسابتو ومشيت وقفت في حته فاضيه حمب السنتر وبدات تعصب وتعيط وتكلم نفسها
ريم. ازاي يكلمني بالطريقة دي هو فاكر نفسو مين علشان يكلمني كده مستر كرومبه ده ازاي ييجيب سيره امي علي لسانو ورحمه ابويا وامو منا ساكته
مصطفى من وراها. انتي كويسه يانسه
ريم. وانتا مالك انتا كمان
مصطفى. انا بس كنت حابب اطمن عليكي ولقيتك بتجري وبتعيطي
ريم. بثتلو وعيطت ده اهانني قدام الموجودين كلهم بيقولي انا مش محترمه انا الي الكل بيشهد بحترامي يجي واحد زي ده خساره يتقال عليه بني ادم يقولي كده والله العظيم منا ساكته
مصطفى. طيب اهدي انتي في الشارع مينفعش تعيطي
ريم.مسحت دموعها ماشي شكرا ليك بجد واسفه تاني مره عن اذنك
مشيت ريم وكلمت غيث
غيث. اي رورو
ريم بيعاط. غيث تعالي بسرعه انا محتجاك
غيث بخده. ريم مالك ياحبيبتي انتي بتعيطي ليه
عيطت ريم وحكتلو الي حصل
غيث. اي طيب خليكي عندك وانا جايلك بسرعه
رواية عشقت مغتصبه الفصل السادس
بارت6
راح غيث لريم وساق العربيه بسرعه عشان يطمن عليها وبع ربع ساعه وصلها
غيث بلهفه. ريم حبيبتي انتي كويسه وعيطت وحضنتو
ريم بعياط. شتمني وبيقولي اني مش محترمه وجاب سيرة ماما ياغيث وفضلت تعيط
غيث. طيب خلاص ياحبيبتي
ريم. حرجني قداهم كلهم ياغيث ومحدش فكر يدافع عني وهما عارفني حته الي كنت فكراهم صحابي
اضايق غيث لما شاف اختو في الحاله دي وقرر يجبلها حقها
غيث. تعالي ياريم وريني القاعه فين وشدها وشاورتلو علي القاعه ودخل علي طول من غير استاأذن وهي دخلت وراه
المستر. انتا مين عشان تخش بالطريقة الهمجيه دي فاكر نفسك فين اتفضل اطلع بره
بصلو غيث بغضب ومسكو من هدومو وضربو بالبوكس
غيث. انتا مين انتا عشان تقول لختي انتي مش محترمه وقليله الادب وضربو بالبوكس تاني ولا كمان بتقولها عند امك وضربو تاني في استاذ محترم بيعلم اجيال يقول لطلابه كده بسبب انها اتاخرت عشر دقايق
المستر. انا بس عشان متتعلمش التاخير
غيث. تقول تهينها قدام كل زمايلها وضربو بالبوكس تاني ومحدش عارف يحوش عنو وزقو غيث وبصلو
اتفضل زي مجرحتها قدام كل دول تتأسفلها
بصلو المستر بخوف. انا اسف ياريم ياحبيبتي حقك عليا ومكنش ينفع اقولك كده
بصتلو ريم. وانا مش قابله اعتذارك يلا ياغيث
خدها غيث وخرج
المستر. انا مش هسكت وهحبسك بالكاميرات مسجله كل حاجه وانتا الي اتعديت عليا دخل غيث تاني لما سمع كلامو
غيث. الي عندك اعملو وساعتها هتشوف مين هيحبس مين وسابو ومشي
طلعو بره وحضن ريم
غيث. خلاص ياحبيبتي متزعليش حقك خدتو تالت ومتلت وبردو بتعيط غيث عارف ان لما حد يجيب سيرة امها قدامها بتتعب عشان زعلانه علي فراقاه
غيث. طيب خلاص تحبي اعملك ايه عشان متزعليش بصتلو ريم
ريم. اي حاجه
غيث. اي حاجه
ريم. نتغدا وبعدين نروح دريم بارك
غيث. لا انا كده مش في الخدمه وبعدين متبقتيش في الرجوله اوي يعني دي عزومة مركبيه ضحكت ريم وقالت. طيب خلاص نتغدا واروح اقضي اليوم معاك في الشركه
غيث. اممم اذا كده ماشي يلا يامزتي وخدها عشان يغديها وينسيها الي حصل
وبعد اسبوع طلعت ليل من المستشفى وبقت كويسه عن الاول
وغيث مش بطل تفكير فيها وعاوز يشوفها باي طريقه بس مش عارف هو اصلا مستغرب نفسو ان في حد قدر يشغلو بالطريقة دي
زين حاول معاها تاني بعد الي حصل في المستشفى وهي مش قابله منو اي كلام
ليث فرحان ان ليل بقت كويسه وان هي اخر خطوه تمت يعتبر
فرح معاها دايما ومش بتسيبها
ريم نست الي حصل بس من ساعتها وهي بتذاكر علي النت عشان تحس ان هي بقت كويسه
يوم جديد
******************
يوم افتتاح شركة غيث
معاه اخواتو ومبسوط ان تعب سنين اخيرا اتحقق
ليث. مبروك ياحبيبي
غيث. الله يبارك فيك ياحبيب قلبي وكمل بخبث بس تعرف مش ناقص غير سكريتره وعملت مقابلات بس مفيش ولا واحده اتقبلت اعمل ايه
ليث عشان فاهم اخوه كويس حب يسيرو في الكلام
ليث. بجد ليه كده
غيث. اهو الي اصلا مالهاش علاقه بالحاسبات والبيزنس والي جايه تحط روج والي جايه عاوزه تشقط وكده يعني وملقتش واحده مناسبه خالص
ليث وهو بيكمل معاه وهو عارف ان اخوه اصلا معملش مقابلات
ليث. اممم طيب اي هتعمل ايه كده ده انتا محتاج سكريتره ضروري
غيث بخبث. اه فعلاً ومش عارف اعمل ايه وفجاءه سكت وبصلو هو مش انتا قولتلي ان يعني ليل دي متخرجه من تجاره
ليث. اه ليل متخرجه من تجاره بس اي دخل ليل في الموضوع
غيث. ماهو يعني ممكن تشتغل معايا واهي هتكون مضمونه عشان انتا عارفها يعني وكده
ليث بخبث عشان يجيب اخرو. بس ليل مبسوطه في شغلها. ومعتقدش ان هي هتسيبو حته لو انا اللي جايب ليها الشغل
غيث. ليه يعني ده انا هديها مرتب كويس اوي
ليث. يابني مش حوار مرتب وبعدين ماهي بتاخد مرتب حلو بنسبالها
غيث. كام يعني
ليث. 8000
غيث. طيب انا هديها 10000 وكمان اقلل من الساعات الي بتشتغلها في المطعم يعني اكيد هتوافق
ليث بخبث. بس ده مرتب كبير اوي علي شغالنه سكريتره وبعدين اشمعنا ليل الي مصمم عليها
غيث. ها لا عادي يعني انا شايف انها هتمون مناسبه يعني لو هي حابه
ليث. اوكيه هبقا اسألها وارد عليك
غيث. لا مفيش هبقا وشدو يلا هنروح ليها دلوقتي بقولك محتاج سكريتره وخدو ونزل
ليث في نفسو. والله ووقعت ياغيث باشا وبقيت بتحب ماشي انا وراك لغايت ماجيب اخرك ونزلو وراحو للليل وبعد ساعه وصلو لي ليل
ليث. انتا رايح فين
غيث. هنزل معاك
ليث. لا خليك هنا وسابو ونزل
يامساء الحلويات
ليل بابتسامة. مساء الورد عامل يادكتور
ليث. لا مدام قولتي دكتور يبقا كده انتي رايقه صح
ليل. دي حقيقه بصراحه انا حاسه نفسي بقيت احسن بكتير وبصراحه انا قررت اقفل الصفحه دي من حياتي وافتح واحده غيرها
ليث. هو ده الكلام الصح انتي كده رجعتي ليل القديمه
ليل. عندك حق شكرا ياليث بجد مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي
ليث. كنتي نتفصلي تعيطي سهله
ضحكت ليل وهو كمان ضحك
ليث. المهم جايلك انهارده في. مصلحه
ليل. مصلحه
ليث. جايبلك شغل كويس اوي ومضمون
ليل. شغل اي ده
ليث. سكرتيره مكتب وكده يعني وانتي متخرجه من تجارة فا هتنفعي وكده يعني
ليل. سكرتيره؟ بس دي اكيد مرتبها مش هيكفيني ياليث وانتا الي فيها
ليث. لا ماهو المرتب 10000
ليل بصدمه. كام
ليث. 10000يابنتي مالك اتصدمتي كده ليه
ليل. انتا جاي تهزر معايا ياليث سكرتيره اي الي تاخد المبلغ ده
هو في مغفل يدي مرتب زي ده اصلا
غيث. اه في انا المغفل
بصتلو ليل بصدمه. انتا
رواية عشقت مغتصبه الفصل السابع
بارت7
ليل. احم هو انتا
غيث. ايوه انا المغفل الي عاوزك تشتغلي معايا
ليل. انا مقصدش يعني كده انا بس المبلغ كبير عشان كده مصدقتش
غيث. عامله ايه الاول
ليل. كويسه الحمدلله
غيث. طيب انا فتحت شركه وكنت محتاج سكريتره وشايف ان انتي هتكوني مناسبه ولا اي ياليث
ليث. اه دي حقيقه وانا شايف ان انتي الشغلانه دي هتناسبك بدل منتي بتشتغلي شيفت على الشيفت بتاعك
فرح طالعه من جوه. ليل انا ماشيه بقا عاوزه حاجه وبصت اي. ده دكتور ليث ازيك عامل
ليث. الحمدلله يافرح وانتي عامله ايه
فرح. تمام ازيك ياستاذ غيث
غيث. الحمدلله بس من غير استاذ عادى يعنى
ابتسمت فرح. حاضر ياغيث في داخلها يعني اخوه الي مشوفتهوش غير هي مره قالي نادي باسمي عادي اومال هو ليه مفركش يقولي قولي ليث من غير دكتور عادي مع اني اعرفو من قبل ماليل تجي وفضلت سرحانه
ليث. يابنتي روحتي فين
فرح.بتكلمني انا
ليث. ايوه انتي بقالي ساعه بكلمك
فرح. معلش مخدتش بالي كنت بتقول ايه
ليث. كنت بقول شوفي صحبتك جاييين ليها في عرض شغل كويس وهي مش راضيه
فرح باستغراب. شغل اي
غيث. عاوزها تشتغل معايا سكريتره
فرح. دي شغلانه كويسه ياليل مش موافقه ليه
ليل. انا مقولتش اني مش موافقه انا بس مش عارفه احدد
غيث. هي مش محتاجه انتي خريجه تجاره وهتبقي سكريتره اي الي محتاج تفكير
ليث. غيث عندو حقك ياليل هتبقا فرصه حلوه اوي ليكي
ليل. بس انا مينفعش هسيب فرح لوحدها
فرح. متقلقيش عليا انا كده كده متعوده علي المكان يعني
غيث. فرح انتي خريجه اي ولا لسه
فرح. لا انا في سته طب
ليث بصدمه. انتي في طب
فرح. ايوه والسنه الجايه هتخرج ان شاءلله
ليث. غريبه اول مره اعرف وبعدين ازاي يعني في طب وبتلحقي تنزلي شغل وتذاكري
فرح. عشان انا متعوده انا بقالي سبع سنين شغاله ودخلت الجامعه وكنت بشتغل بردو واهو خلاص هانت واتخرج
غيث. انتي بجد استرونج ومون بجد بفرح لما بشوف بنات بتعارف كده
فرح. مرسي
غيث. ان شاءلله تبقا اشطر دكتوره
فرح. المشكله اني مش بحب الطب
غيث. ازاي حد يكره يكون دكتور
فرح. انا لان مش شايفه نفسي فيها انا بحب الرسم اوي وكان حلمي اخش فنون جميله بس فرحت اهلي بالمجموع خلتني اتنازل عشانهم وعشان فرحتهم
غيث. فرح انتي بجد عظيمه
ليل. فرح بنت جميله اوي وانا مقدرش اسيبها لوحدها بصراحه
غيث. اممممم يعني مش موافقه
فرح. اي العبط ده لا طبعا لازم توافقي غيث هي موافقه مينفعش توفقي حياتك عليا اصلا انا هسيب الشغل قريب عشان نازله تدريب من اول الصيف يعني مينفعش ترفضي ومتقلقيش عليا انا هكون تمام ليث بيبص لفرح واول مره يتعبر ياخد بالو منها كان بيشوفها علي طول من قبل ليل تحته بس كان الامر عادي اول مره يقفو يتكلمو ويشوف قد اي هي جدعه
غيث. اعتقد معنديش مشكله تاني
ليل. موافقه
غيث. اوكيه هو ده الكلام بكره الساعه 8في مدينة نصر شركه LSR يلا ياليث ومشيو
فرح. اعااا مبروك اخيرا هترتاحي من التعب ده
ليل. الحمدلله بجد بس زعلانه ان هسيبك لوحدك
فرح. متزعليش ياحبيبتي انا اصلا تعبت وبفكر اسيب. الشغل واركز في الدراسه
ليل. خطوه حلوه عاوزكي تبقا اشطر دكتور جراحه في البلد
فرح. ده كده كده
(فرح بنت جميله اوي عندها24سنه اتخطبت قبل كده مرتين وفركشت مره كان بيحكم فيها وعاوزها علي مزاجو والمره التانيه كان عينه زايغه وفرح بنت علي خمس ولاد وكلهم متجوزين فرح بتحب ليث من بدري من اول مره راح اشتري منهم في المطعم بس ديما مش بياخد بالو منها وكانت زعلانه اوي لما افتكرت ان ليل بتحب ليث وفرحت لما عرفت ان هي بنسبالها ليث مجرد صديق واخ)
في مكان تاني عند ريم
************************
اعده ريم عند السنتر بتذاكر ومستنيه معاد الدرس عشان تبدا مع مستر جديد وهي اعده اعدو جمبها صحابها
مازن. ريري الي اعده بقالها اسبوع مش بتكلم حد
احمد. انتي زعلانه يابيضه
منه. بس بطلو رخامه علي ريري
انتي زعلانه ليه بقا مننا
ريم. انتو بجد مش عارفين يعني امون واقفه مستنيه حد يتكلم ويقول ريم مش كده بس بجد تطلعتو صحاب اسم عادي
مازن. كده بردو ياريم بقا احنا صحاب اسم
ريم. اه يامازن لما تكونو شفايفين اني بتهزأ ومحدش يفكر يدافع عني تبقو كده
احمد. يابنتي محنا عارفين انتي مش هسكتي وانتي عارفه لو حد فينا اتكلم مش هيسكتو ويفضلو بقا يقولو كاني وماني
منه. خلاص احنا اسفين حق علينا بعد كده لو حصل موقف زي ده هنقف جمبك وعلى فكره احنا طلعنا من عندو
مازن. خالص بقا ياقلب مزاميزو
ريم. وجع في قلبك
احمد. كده انتي مش زعلانه
ريم. ايوه خلاص وحشتوني ياكلاب
منه. انتي كمان وحشتيني اوى يلا بقا عشان تخشي معانا الدرس
ريم. درس اي انا حجزت مع مدرس خلاص
منه. لا عادي هتخشي معانا عند مستر مصطفى الكل بيشهد بشاطرتو بجد
ريم. اوكيه وقامو ودخلو
شيماء. مستر مصطفى دول طلاب جداد
مصطفى. تمام ودخلو وبصتلو ريم واتصدمت بصلها مصطفى وابتسم ليها
اتفضلو ياشباب وان شاءلله تفهمو والحصه دي فري يعني مجانا عجبكو الشرح تمام ولا معجبكوش الشرح تمام وبالتوفيق اتفضلو واعدو وبدا مصطفى يشرح وريم في نفسها
بقا انتا طلعت مدرس يعني يقول عليا اي ده كلمتو بطريقه وحشه بس انا اتعذرت وكنت زعلانه عادي يعني وفاقت علي صوتو
مصطفى. انسه
ريم. انا
مصطفي. ايوه شايفك سرحانه ممكن في حاجه مش فاهمها تحبي اشرحها
ريم. لا انا تمام
مصطفى. طيب تمام اتفضلي معايا عشان تحلي المسألة دي
ريم. اوكيه طلعت ريم وكتب مصطفى مسألة. اتفضلي
ردات ريم تحل وخدت السبوره كلها في الحل وكل ده الطلاب مش عارفين هي بتحل اي ومصطفي واقف متفجأ منها وبعد تلت دقايق خلصت
ريم. خلصت
مصطفى. بجد براڤو عليكي نسقفلها جامد ياشباب
ريم. شكرا
مصطفى. هو بس سوال مين علمك تحلي بالطريقة دي
ريم. اخويا
مصطفى تحيه كبيره لخوكي علي مجهودو العظيم ده بجد
اتفضلي طبعا انتو مش فاهمين حاجه بس هي دي الطريقه الصحيحه بس انا احنا عشان نحاول نشيل من عليكو بنحل بادي ونتعبرها صح عشان الدرجات واشكر زميتلكو علي المجهود ده بس اسمك اي
ريم. اسمي ريم
مصطفى. براڤو عليكي ياريم
(مصطفى عندو 25سنه مستر رياضه كان خاطب الاسسنت بتاعتو وفشكل لاسباب هنعرفها بعدين وهو هو الي انقذ ليل)
رواية عشقت مغتصبه الفصل الثامن
بارت8
بعد ساعتين خلص الدرس وطلعو كلهم وطلع مصطفى بره وكان واقف في الهوا
ريم. دقيقه وجايه وراحت لمصطفي
احم مستر لو سمحت ممكن دقيقه
مصطفى. اتفضلي في حاجه واقفه معاكي
ريم. لا هو بس كنت عاوزه اقولك اني اسفه عشان لما كلمتك المره فاتت كلمتك بطريقه سخيفه ومكنتش اعرف ان حضرتك مدرس
مصطفى. لا عادي مفيش وبعدين بتعتذري علي اي انا مستر في شغلي بس غير كده عادي انا شخص عادي اسمو مصطفى فا مفيش اي حاجه
ريم. ماشي يامستر شكرا
مصطفى. هو عادي ممكن تقوليلي مصطفى طول محنا مش في الدرس
ريم. لا طبعا مش هينفع
مصطفى. ممكن تبقا اصدقاء كمان ياريم وابتسم لها
ريم. اكيد طبعاً
مصطفى. فرصه سعيده ان عرفتك ياريم وسابها ومشي
مصطفى. اي الي انا عاملتو ده هو منا امتا اصلا وانا بحب حد يقولي مصطفى عادي من غير مستر بس بصراحه هي جميله اوي حتة منجايا
ريم. بقا القمر ده كلو يطلب مني نكون اصدقاء وبصت علي صحابها اه ياشوية عرر وراحت ليهم
مازن. كنت فين ياقلب مزاميزو
ريم. وجع في قلبك يامزاميزو وبعدين انتا مالك ياض
احمد. بس يابت وبعدين ملكيش دعوه بمزاميزو
منه. بجد اتفه ناس اعرفها في حياتي انا مروحه كتكو القرف في معرفتكو
ريم. خدينيي معاكي ياحبي ومشيت مع منه
احمد. هي اقصدها علينا احنا
مازن. في الغالب والله اعلم اه واعدو يضحكو
عند اهل ليل في البيت
اسامه. وانتا عرفت مكانها منين
زين. بصراحه من زينه
اسامه. زينه يازينه
زينه بتوتر. نعم يابابا
اسامه. هو انتي تعرفي مكان ليل فين
زينه. اي لا معرفش
هند. اهدا بس يا اسامه البنت خايفه منك
اسامه. اسكتي انتي تعرفي مكان ليل يازينه وردي عليا
زينه. اه اعرف مكانها من بدري بس بقالي فتره مش بكلمها
زين. اهدا ياعمي. دلوقتي الوضع اتغير. يعني ليل سقطت انا بطلب من حضرتك نروح بكره نجيبها ونقفل الصفحه دي تماما ولا كان حاجه حصلت وانا ليل هشيلها في عينيي
اسامه.وانتا اهلك بقا موافقين
زين. انا ماليش دعوه بحد غير ليل هي الي تهمني من كل ده وانا هكتب عليها وهسافر ان وهي
هند. وده في اصول مين بقا يابني ان اهلك ميكونوش موافقين وانتا مش. همك
زين. عشان انا بحب ليل وعاوزها بجد ساعدوني وانا امي موافقه وابويا لما يشوفني مبسوط هيراضا ساعدني نروح نرجعها وكل حاجه ترجع زي مكانت
اسامه. ماشي بكره نروحلها
زين. ماشي عن اذنكم ومشي
مش هسيبك ياليل مش هسيبك تروحي مني بحبك وهحاول لغايت ماتكوني ليا هانت وتكوني ليا ونعيش انا وانتي ياحياه سعيده
عند ليل
في نفسها وهي بتفكر الحمدلله بجد الحمدلله هخلص من كل التعب ده وربنا هيعوضني انا عارفه عارفه ان الي جاي كلو احلا وافتكرت غيث
انسان لطيف اوي بصراحه وحساه جدع اوي
عماد. ليل يابنتي
ليل. نعم ياعم عماد
عماد. ده حسابك ويلا كفايه كده وروحي بقا عشان تلحقي شغلك الجديد
ليل. بجد مش عارفه اقولك ايه انتا بجد زي بابا ربنا يخليك ليا لو حد مكانك عمرو مكان عمل معايا كده بجد شكرا ليك اوي
عماد. عيب ياليل انتي زي بنتى يلا بقا كفايه النهارده روحي بدري عشان تقدري تلحقي شغلك الصبح
ليل. ماشي ياعمو وخدت حسابها ومشيت ورنت علي فرح
فرح. الو
ليل. انتي فين
فرح. بشتري شويه حاجات الكليه
ليل. طيب انا جايلك عاوزه اشتري حاجات جديده عشان الشغل راحت ليها ليل واشترو حاجات كتيره عشان الشغل وروحت ليل وكانت متحمسه اوي ونامت عشان تستعد للشغل بكل نشاط
تاني يوم
******************
صحيت ليل بكل نشاط وقامت ظبطت كل حاجه ولبست لبس شييك ونزلت عشان تلحق توصل
علي جهه تانيه نزل زين مع ابوه ليل وامها عشان يروح ليها وبعد ساعه وصلو للمحل
اسامه. لو سمحت ليل جت ولا لسه
فرح باستغراب. حضرتك مين وبتسال عليها ليه
هند. يابنتي احنا اهلها وهي كانت سايبه البيت واحنا لما عرفنا مكانها جينا عشان ناخدها
فرح. اي ده بجد اسفه مكنتش اعرف
زين. نديها وبطلي رغي كتيرر
فرح. لا ماهو للاسف ليل سابت الشغل امبارح
اسامه. اي سابت الشغل ازاي مش هي كانت شغاله هنا
فرح. ايوه ياعم بس ليل سابت الشغل امبارح قالتلي انها تعبت من الشغل هنا وكان اخر يوم ليها امبارح
زين. انتي كدابه انتي بتعملي كده عشان تداري عليها
عماد. اول حاجه تحترم نفسك وانتا في مكان محترم تاني حاجه فرح مش كدابه ليل فعلا سابت الشغل امبارح وكان اخر يوم ليها هنا
هند. طيب متعرفوش مكان شغلها الجديد فين او هي هتشتغل فين
عماد. لا يافندم منعرفش حاجه عنها تماما لان دي خصوصيه
اسامه. طيب انتي يابنتي متعرفيش مكان البيت الي ساكنه فيه
فرح. لا بردو معرفش حاجه ياعمو
اسامه. ماشي شكرا اسفين علي الازعاج
زين. يعني ليل ضاعت تاني مني لا انا مش هسكت وهجيبها وسابهم ومشي
اسامه. لا ياهند خلينا نروح ومشيو واول مامشيو رنت فرح علي ليل بسرعه
فرح. ليل انتي فين
ليل. في الشغل لسه واصله في اي
فرح. اهلك كانو هنا واسالو عليكي
ليل بصدمه. اي اهلي
رواية عشقت مغتصبه الفصل التاسع
بارت9
ليل. انتي بتقولي اي يافرح اهلي اي الي كانو عندك فرح لو بتهزري بلاش الهزار ده
فرح. والله مش بضحك عليكي جت مامتك وباباكي ومعاهم الي اسمو زين ده
ليل. زين كان معاهم يبقا هو الي عرفهم مكاني طيب انتي عملتي اي
حكت لها فرح الي حصل
ليل. شكل مش ناوي يجبها لبر معايا ماشي يافرح انا هتصرف هقفل دلوقتي ولما اخلص شغل هكلمك ليل كانت اعده مستنيه غيث وبتفكر يترا عاوزين اي ولسه فكرين يدور عليا ده معملوش كده لما مشيت من البيت
فلاش باك
زينه. ليل انتي شغاله هنا وجريت عليها حضنتها وبدات تعيط
ليل. وحشتيني اوى يازينه عامله ايه ياحبيبتي
زينه. مدمره من غيرك ياليل ليه سبتيني ومشيتي وانتي عارفه اني مبعرفش اعيش من غيرك
ليل. النصيب يازينه مكنش ينفع اعد اكتر من كده كفايه الي حصل بس هو اي الي حصل لما بابا عرف اني مشيت
سكتت زينه ومعرفتش تقولها اي
ليل. قولي يازينه هو كده كده الموضوع عادي
زينه. لما شاف الرساله سكت وقال الحمدلله انها مشيت
وبص لماما قالها لو سالك عليها قولي سافرت لختك بره ومحدش يجبلي سيرتها تاني خالص في البيت ماما حاولت معاه بس مكنش في امل
ليل. وازاي بس عاوزني ارجع وهو حته مكفرش يدور عليا انا خلاص حياتي انا هعيشها لنفسي وانتي يازينه متعرفيش اي حد مكاني حته لو كان مين عشان خاطري انا عشان اعرف اعيش
زينه. ماشي ياليل مش هقول لحد خالص بس ابقي كلميني
ليل. حاضر لما كون فاضيه هكلمك ابقي عدي عليا كل فتره كده
زينه. حاضر وحضنتها ومشيت
باك
ليل. ليه كده يازينه قولتلك متعرفيش حد خالص لو مكنتيش قولتي لزين مكنش كل ده حصل كده زين خدها عند ومش هيسكت وفاقت علي صوت غيث
غيث. صباح الخير ياليل
ليل. صباح النور
غيث. اسف علي التاخير تعالي ورايا ومشيت وراه ودخل المكتب بتاعو وهي. دحلت واعدت
غيث. معلش ياليل محتاج شويه بيانات كده عشان الملف
ليل. بس انا مش معايا البيانات دلوقتي
غيث. لا متقلقيش هتقوليلي وانا هجبهم من الكمبيوتر واطبعهم
ليل. تمام وقالتلو على البيانات وخلص الورق وفهما انها السكرتيره مسؤله عن كل المواعيد والصفقات وكل حاجه
غيث. عارف ان ممكن يكون الشغل تقيل عليكي بس انا واثق فيكي
ليل. انشاء الله مخيبش ثقتك دي وراحت ليل وهي مبسوطه ومرتاحه اوي للشغل وفجاءه دخل حد عليها
عز. هالو ياقمريا
ليل بستغراب. مين حضرتك
عز. انا عز صديق غيث المقرب وكنت بره ولما جيت شغلني هنا امسك الاداره وانا الي هدربك ياعسل اسبوعين لغايت ماتبقي تمام
ليل. اه اهلا وسهلا
عز. اهلا بيك ياقمر انتا اسمك اي بقا
ليل. اسمي ليل
عز. عاشت الاسامي ياليل بصي بقا تعالي عشان افهمك الصعب وبدا يفهم ليل كل حاجه بالتفصيل وبعد اربع ساعات خلصو اتمنا تكوني فهمتي كل حاجه وبردو انا معاكي يعني متقلقيش لو حاجه وقفت معاكي عرفيني وانا هفهمك واه اهم تكوني برده عشان المدير رخم اوي بصراحه وانتي مش هتسحملي غير وانتي برده ضحكت ليل بس سكتت لما شافت غيث وكل ده وعز لسه مكمل
عز. زي مابقولك كده بصراحه لا يطاق وهو في الشغل قافش كده وشايف نفسو تحسي انو شايف نفسو راجل بييزنس انتي عارفه لولا ان هو صحبي واتحايل عليا مكنتش وافقت اشتغل هنا واشيل الشركه. دي كلها
غيث. امممم واي كمان
عز. مبحبش اتكلم عن نفس…. وسكت لما سمع الصوت وبص جمبو لقا غيث واقف ومربع ايده
عز. وزي ماقولتلك يابنتي استاذ غيث صاحب الشركه ده راجل محترم اوي ومش بيتعصب نهائي وقام طلع وجري وضحكت ليل
(عز عندو 25سنه ابن خالتهم وصاحب غيث المفضل كان عايش بره وكان بيدرس ورجع وبيحبهم اوي و بيحب الهزار والضحك وبيدور علي واحد تخطفو من اول نظره عشان يكمل معاها حياتو)
غيث في نفسو يخربيت حلاوه ضحكتك. احم ليل جهزي نفسك علشان ورانا متيتنج بره وهتجي معايا
ليل. حاضر وخرج غيث وكان وافف عز وخد ودخل المكتب
غيث. بقا انا الي يتعامل معايا يبقا بارد عشان يستحملني
عز. ماهو بصراحه بقا اه انتا بتكون زي المتحول وانتا شغال
غيث. ماشي مخصوم منك خمس ايام
عز. ياعم هو انا لسه اشتغلت عشان تخص وبعدين مش بمزاجك انا هنا ماسك ادارة الشركه دي كلها
غيث. وعلى فكره بقا انا المدير الي مسكتك الشركه ده كلها
عز. احم عادي مش هتتخلف يعني المهم جاهز عشان نمشي
غيث. نمشي فين
عز. ورانا متيتنج بره يابني كمان ساعه
غيث. اه منا عارف بس انتا مش جاي معايا
عز. يعني اي هتروح لوحدك
غيث. لا هاخد ليل واتفضل من غير مطرود
عز. اه قولتلي ليل اممممم بس هي قمر بصراحه
غيث. ريح نفسك ياعز عشان مزعلكش علي نفسك
عز. ياصحبي عيبك انك عارفني بس بردو انا عارف انك بردو مغرم
غيث. مين قالك كده
عز. اصلي كنت بكلم ليث وبيقولي معقول عملتو مقابلات كتيرر ومفيش بنت كويسه فجاءت من الكلام بس عمت علي عومك
غيث. خلص ياعز عايز اي
عز بخبث. كدبت علي ليث ليه وقولت اننا عملنا مقابلات واحنا اصلا ولا عملنا وهببنا واشمعنا ليل صديقه ليث غير ان الموضوع في انه وانتا معجب بيها ياغيوثه
غيث. مع انك ساعات بتبقا غبي بس المره دي انتا عندك حق في حاجه قويه شداني لي ليل اوي كاني اول مره اشوف بنت في حياتي مش عارف بقا اذا كنت معجب بيها بجد ولا ده كلو مشدود ليها من جمالها
عز. لا ده انتا ليك اعده معايا نحكي فيها للصبح
غيث. ماشي يلا بقا هروح اخد ليل عشان الحق ومشي غيث وخبط علي مكتب ليل
غيث. يلا ياليل
ليل. حاضر ونزلو مع بعض وركبو العربيه بس كان واقف الي صورهم ومحروق دمو
زين. ماشي ياليل انا هوريكي ازاي تتعاملي مع حد غيري وكمان بتركبي معاه العربيه انا هحزنك علي كل ده وبص في الصور ومشي وناوي علي شر
رواية عشقت مغتصبه الفصل العاشر
بارت10
عند ليث
خلص شغلو في العياده ونزل وفرح شغاله تفكيره معقوله كل ده وانا مش واخد بالي منها انسانه جميله ومتحرمه وبشوشه كده ولقا نفسو رايح عندها
ليث. مساء الخير اي ده انتي ماشيه
فرح. اهلا دكتور ليث اه لسه مخلصه الشيفت ومروحه عاوز حاجه ولا اي
ليث. اه تعالي هنتغدا سوا انا عازمك علي الغدا
فرح. معلش يادكتور مش هينفع
ليث. اي يادكتوره بتخافي ولا اي
فرح. اكيد لا يعني مش قصدي انا بس متعودتش اطلع اتغدا بره وكده واهلي مش عارفين فا اسفه ممكن انا اعزمك علي الغدا
ليث بتستغراب. تعزميني ازاي وانتي. مش واقفه اعزمك عشان اهلك مش عارفين
فرح. ايوه منا هعزمك عندنا ماما عامله صنيه بطاطس بالفراخ انما تحفه
ليث. موافق
فرح. اوكيه يلا بينا ومشيت وليث استغرب ازاي يوافق علي حاجه زي كده بس جالو فضول يتعرف علي اهلها ويشكرهم علي حسن تربيتهم ومشيو
وبعد ربع ساعه وصلت فرح البيت ومعاه ليث
فرح. يلا يادكتور
ليث. اوكيه وطلعو وفتحت فرح الباب لقت باباها
فرح. سلام عليكم بابا عامل ايه ياحبيبي معايا ضيف
محمد. خليه يتفضل يافرح
ودخل ليث
فرح.ده دكتور ليث صديق ليا يابابا وانا عزماه انهارده معانا علي الغدا
محمد. اهلا وسهلا يادكتور
ليث. اهلا بحضرتك
محمد. فرح يلا الغدا بسرعه مع مامتك وانتا اتفضل معايا يادكتور دخل ليث واعد ومستغرب ازاي مثلا مزعقش ليها ازاي رحب بالطريقة دي في حاجه
محمد. نورتنا يادكتور
ليث. بنور حضرتك والله مش عارف اقولك ايه علي الضيافة الجميله دي
محمد. لا ده البيت بيتك وبعدين شكلك عزيز اوي علي فرح بنتي عشان تعزمك علي الغدا
ليث. والله بجد اشكرك على تربيتك ليها انا كنت عايز اعزمها علي الغدا بس هي موافقتش والله احيك علي التربيه
محمد. الحمدلله يابني والله فرح عمرها ماعملت حاجه غير لما تقولنا الاول يعني لو حد جيه اقالها من زمايلها هعزمك علي الغدا تتعذر ولو كان عزيز عليها تقولو انا اعزمك علي الغدا ودي الميزه فيها
ليث. ربنا يباركلك فيها وارتاح ليث اوي لاهل فرح واعد يتكلمو كتيرر وكان مبسوط بالوقت ده
ليث.انا هستأذن بقا
جهاد. والله يادكتور ليث اعدتك حلوه
ليث. تسلمي ياطنط وليث بقا من غير دكتور
محمد. عاوزين نشوفك تاني
ليث. ان شاءلله استأذنك بس اعزم فرح علي عصير عشان عاوزها في حاجه طبع الكليه
محمد. ماشي يابني انزلي يافرح بس متتاخريش ونزلو سوا وهي مستغربه هو ليث عاوزها تشتغل اي
ليث. اهلك طيبين اوي ربنا يباركلك فيهم
فرح. يارب ويباركلك في اهلك
ليث. كان نفسي بس هما متوفيين
فرح. انا اسفه مكنتش اعرف
ليث. عادي ولا يهمك واعدو علي الكورنيش وجابلها عصير
ليث. بصراحه يافرح مكنتش عاوزك عشان حاجه تخص الجامعه انا يعني عاوز اتكلم شويه ممكن نبقا اصدقاء
فرح بفرحه بس بتدريها. اكيد طبعا
ليث. اشطا احكيلي بقا عن حياتك اكتر واعدو يتكلمو مع بعض كتيرر
في بيت ليل
************
زين. اتفضل بنتك شكلها بقت ماشيه علي خل شعرها ومشيت من الشغل عشان تبقا علي راحتها اكتر
اسامه. اخرص انا بنتي اشرف من الشرف
زين. طيب فهمني اي ده نازله من الشركه معاه وراكبه العربيه ولبسه هدوم نضيفه شكلها باعت نفسها عشان حبتت فلوس وتعيش حياتها
سكتت اسامه وهو مصدوم من الصور وهند واقفه مش عارفه تعمل اي وزينه سامعه كل حاجه من ورا الباب
زينه. لا يازين مش هسيبك تدمر اختي انا السبب انا السبب كانت مصدقت ارتاحت بس زي ما انا دمرت الدنيا انا هصلحها ولبست عشان تنزل تلحق اختها من زين الي اتحول حبو من حب لشر وعند
زين. ياعمي احنا لازم نلحق ليل ليل كده ماشيه في طريق اخرتو وحشه
هند. وانتا ايش ضمنك انا الكلام الي بتقولو ده صح
زين. طيب لو غلط اي الي يخليها تنزل وتركب معاه العربيه وهو اصلا معاد الخروج 6مش 3 وهو المدير ولو هي شغاله هتنزل ازاي
اسامه. طيب هنعمل اي
زين. هنروح بكره نجيبها باي طريقه واكتب عليها علي طول وفضل زين يقويهم علي ليل وراحت طالعه زينه اكانها متفجأه بزين عشان محدش يحس بحاجه
زينه. بابا انا اي ده زين بتعمل ايه هنا
اسامه. ملكش دعوه يازينه وبعدين انتي رايحه فين
زينه. صحابي كلموني وقالولي انزلي الجامعه عامله اختبار ولازم كل واحد يعمل بحث ولازم يتسلم
اسامه. ماشي خلي بالك من نفسك
زينه. حاضر بس ممكن اتاخر شويه
اسامه. لو اتاخرتي هبقا ابعتلك عربيه
زينه. ماشي يابابا ونزلت وبحثت علي اسم الشركه علي جوجل وعرفت مكانها وخدت عربيه عشان توصل بسرعه
خلص غيث هو ليل الاجتماع وخدو صفقه كويسه اوي في صالح الشركه وكان مبسوط ان ليل فهمت الشغل وقدرت تقنعهم ورجعو علي الشركه تاني وهما طالعين واحد من بتاع الامن ندا علي غيث
عمار. استاذ غيث عايز حضرتك لو سمحت
غيث. حاضر اتفضلي انتي ياليل وطلعت ليل وراحلو اي ياعمار في حاجه
عمار. ايوه حضرتك لما نزلت انتا والانسه كان في واحد واقف قلبها عند الرصيف كده مكنتش مرتاحلو بس قولت اشوف اخرو اي ولما نزلتو لقيتو بيصوركو بس من غير محدش يشوفو فا عملت مخدتش بالي وانا صورتو وقولت اقول لحضرتك
غيث. وريني كده ووراه الصوره
يابن ????ماشي ياعمار عاوزك تبقا كده دايما وسابو وطلع وهو طالع كلم ليث
غيث. فينك
ليث. علي الكورنيش في حاجه
غيث. اه حصل *******والواد ده شكلو مش ناوي يجبها لبر كده
ليث. امممم طيب انتا بقا عايز تعمل اي
غيث. خلص وتعالي علي الشركه عشان احكيلك
ليث. ماشي وقفل معاه وطلع غيث الشركه
بيدور علي عز مش لقيه ورن عليه
غيث. فينك ياعز
عز. بجيب اكل ياباشا هموت من الجوع اعمل حسابك
غيث. اه خلص وتعالي عاوزك ودخل بعد كده لي ليل
بجد انا مبسوط بيكي اسلوبك وطريقتك مع العملا هايله وعشان كده ليكي مكفأه
ليل. شكرا ياستاذ غيث ده شغلي
غيث. ليل انتي تقوليلي غيث عادي انا مبحبش الالقاب ولو كان كمان عزيز عليا
ابتسمت ليل. ماشي ياغيث شكرا ليك
غيث. العفو هروح علي مكتبي وهاتلي قهوه مظبوطه
ليل. حاضر
ودخل واعد يفكر فيها
شكلي حبيتك ياليل عيونك بحر حنيه غرقتني في حبك مش عارف ازاي وامتا بس فعلا حبيتك ويارب تكوني من نصيبي لو انتي بتحبيني وبدأ يشتغل
وصلت زينه للشركه وكمان عز كان وصل وطالع ودخلت زينه وسالت وطالعه في الاسانسير وقفو عز ودخل
عز. مساء الحلويات
بصتلو ومردتش
طيب انتي حقيقه مش فيك
زينه. افندم
عز. اقصد يعني جمالك ده ولا سرقاه من القمر
زينه. بقولك ايه هو انتا بتعاكس
عز. مش عارف بس في الغالب اه اصلك جميله زي الكاب كيك
زينه. طيب بص بقا لم نفسك عشان ممكن ازعلك
عز. لا وكمان قطه كيوته بتخربش هو انتي طالعه لمين ولا انتي شغاله هنا وقف الاسانسير وسابتو وطلعت وهو مشي وراها
عز. ياكاب كيك خد هقولك بس بس وقفو وقفو موظف وبصتلو زينه ومشيت فضلت تدور علي مكتب ليل لغايت مالقتو ودخلت جريت عليها
ليل. زينه وحضنتها عرفتي مكاني ازاي وفضلت زينه تعيط
غيث لقا ليل اتاخرت فا راح عشان يشوفها وكان داخل بس وقف لما سمعها بتكلم حد
ليل. بتعيطي ليه انا مش زعلانه منك
زينه. انا دمرت الدنيا اكتر انا اسفه انا اسفه انا الي عملت كده
ليل. ياحبيبي اهدي مفيش حاجه انا كويسه اهو مفيش حاجه حصلت
زينه. بس في هيحصل زين مش ناوي علي خير ابدا ياليل زين صورك انتي وواحد تحت الشركه وخد الصور وراح لبابا وفضل يقولهم حاجات وحشه عليكي وكل عقلهم لغايت مصدقو انك بعتي نفسك عشان تعيشي مرتاحه وفضل يسخنهم لغايت ماقالهم هنروح نجبها بكره واكتب عليها وهقطع ليها ضلعها عشان ترجعي زي مكنتي اول ماعرفت كده عملت نفسي نازله عشان اعمل بحث للكيه وجبت العنوان من النت وجيت اقولك اهربي ياليل زين مش هيسيبك في حالك زين بقا مجنون حبو ليكي قبل بهوس انك لازم تبقي ليه اهربي ياليل كل ده وليل مصدومه من الي سامعتو ومش عارفه تقول اي
كل ده غيث سمعو ومشي راح المكتب مش عارف يعمل اي ودخلو عز وسالو وحكالو كل حاجه ودخل ليث وعرف كل حاجه
ليث. غيث مش عاوزك تاخد قرار وفي الاخر يكون عطف وساعتها هتكون بتدمرها ياغيث
غيث. انا عمري ماتجوزها عشان اعطف عليها منو انا بجد بحب ليل مش عارف حصل امتا بس اول ماشوفتخا وان في حاجه اتشدتلها انا هتجوزها عشان مش عاوزها تضيع مني
ليث. طيب تعالي ورايا ومشيو وراحو علي مكتب ليل كانت ساعتها زينه بتمسح دموعها وهي مش عارفه تروح فين وهتعمل اي خبكو ودخلو
ليث. عامله ياصديقتي ايه ده مالك لا فوقي كده ياعروسه ده انا جايبلك خبر حلو اوي
ليل بستغراب. عروسه؟ خبر اي
ليث. احم مش انتي بتقوليلي اني زي اخوكي
ليل. ايوه
ليث. وقولتي قبل كده انك هتخلني انا الي اختارلك عريس علي زوقي
ليل. ده من بدري انتا لسه فاكر
ليث.اكيد طبعا حد ينسا حاجه اختو قالتهالو بصي ياستي اتقدملي واحد ليكي وبصراحه شايفو كويس كل ده وغيث واقف وراه شويه عايز يشوف ردت فعلها
ليل. مين ده
ليث. غيث اخويا بصراحه معجب بيكي وعاوز يتجوزك وبصراحه كده انا وافقت
ليل بصتلو بصدمه ونظره غريبه هو مفهمهاش
ليث. اي رايك لو مش موافقه ارفضو عادي كل ده وليل بصالو وهو نفس الكلام زينه واقفه مش فاهمه حاجه بس كلمت اختها في ودنها
زينه. ليل ربنا حلها من عندو وافقي ياليل حته لو لفتره بس وافقي وقفي زين عند حدو
ليث. ليل لو مش موافقه قولي
ليل بصت لغيث وهي فعلاً شايفه منو نظرة حب
ليل. موافقه
رواية عشقت مغتصبه الفصل الحادي عشر
بارت11
ابتسم غيث لوسمع انها موافقه وكانو انتصر
ليث. بحيث كده بقا احنا نجيب المأذون عشان نكتب
ليل بستغراب. نكتب دلوقتي
غيث. ايوه معلش ياجماعه سبوني معاها خمس دقايق وطلعو كلهم
مستغربه ليه ايوه عاوزك تبقي مراتي بصراحه انا هكون مطمن اكتر مش عاوزك تفرقيني خالص عاوزك معايا فاعشان كده عاوز نكتب الكتاب دلوقتي وبصراحه بردو انا حاليا معيش شقه لان زي ماشايفه لسه فاتح الشركه وحطيت فيها كل الي حلتي فا لو مش هيكون عندك اعتراض هتعيشي معايا في البيت بتاعنا اخواتي هيحبوكي اوي زي منا حبيتك بصتلو ليه وحاسه انها انانيه عشان استغلت حبو وهو كمل الاوضه بتاعتي كبير وهترتاحي فيها ومتقلقيش هو بس وضع مؤقت لغايت ما الشغل يمشي وهجبلك شقه ونعيش فيها علي طول موافقه تكوني شريكة حياتي وام لولادي
هزت ليل راسها وابتسم ليها ومسك ايديها وخرجو حست بحاجه غريبه اول مامسك ايديها كان اتحركت مشاعر جديده ليها
غيث. يلا بينا ياجماعه وبص لزينه هي مين دي
عز. اه مين دي صح وازاي تفضل اعده كل ده من غير ماعرف اسمها بصتلو زينه بستحقار
ليل. دي زينه اختي
عز. سبحان الله ده انتو النسل عندكو كلو قمرات بقا
غيث. احترم نفسك ياعز وبص لزينه اهلا يازينه انتي من هنا ورايح اختي التالته انا وليث
زينه. شرف ليا
عز. وشرف ليا انا كمان بردو بس مش خوات طبعا
ليث. ماتتلم ياعز ملكيش دعوه بيه يازينه هو كده بيحب يهزر
غيث. طيب يلا ياجماعه علشان نلحق ونزلو كلهم
زينه. ليل معلش انا لازم امشي لاني كده هتاخر وانتي عارفه بابا
عز. لا ازاي مينفعش تمشي وتسيبي اختك وهي راحه تتتجوز لازم تكوني معاها
زينه. محدش قالك تتدخل علي فكره
عز. ياعم براحه علينا اصلي بخاف ومتقلقيش ممكن ابقا اوصلك عشان الوقت
زينه. مين قالك اصلا اني اوفق اركب مع واحد زيك وبصلتو بقرف وبصت لي ليل
هكلمك تاني ياليل اطمن عليكي وحضنتها
ليث. طيب يازينه معلش ممكن تستني معانا وانا هطلب ليكي اوبر يوصلك لغايت البيت
زينه. شكرا مش عاوزه اتعبك معايا
غيث.تعب اي بس انتي خلاص بقيتي اختنا
زينه. ماشي شكرا ومشيو كلهم راحو للمأذون وصلو واعدو وقت طبعا عقبال ماجهزو الورق كلو
******************
في البيت
سندس. بت ياريم
ريم. اي ياصحبي
سندس. عاوزه احكيلك حاجه
ريم. احكي
سندس. حاسه ان ادم مش بيحبني
ريم. ده الي هو ازاي مش ده الي كنتي بتحبيه من اول مادخلتي الجامعه وبقالك تلت سنين مخطوبه والمفروض انكو خلاص هتتجوزو بعد التخرج مش بيحبك ازاي بقا
سندس. مش عارفه ياريم حاسه انو بقا ديما بيبعد بقا ممكن يغيب عليا ميردش عليا بطل يرن بطل يتكلم زي الاول لو كلمني دقيقه ويقفل حاسه انو بقا بيكرهني فيه
ريم. طيب انتي محاولتيش تتكلمي معاه
سندس. بتكلم بس حته مبقاش يتناقش معايا زي الاول ادم بجد اتغير معايا اوي ياريم وانا مش عارفه اعمل ايه ولا منو فتره ورجع زي الاول ولا منو راضي يعرفني في اي وسيبني في ارض محايده بين النار والجنه سيبني لتفكيري مبقتش عارفه اعمل ايه مبقتش عارفه هو عايز اي خالص حته بيتهرب مني لما اقولو عايز تسبني ادم سيبني في ارض انا مش عارفه انهي الصح وعيطت
ريم. بس ياحبيبتي كل ده حصل وانتي ساكته ياسندس طيب ليه مقولتيش لخواتك كانو اعدو معاه وشافو ليه حل
سندس. خايفه يكون مثلا هو مضغوط واجي عليه واظلمو وساعتها يفكر اني مش قادره استحملو
ريم. طيب يعني من فتره صغيره ولا اي
سندس. من شهرين بدا يتغير
ريم. شهرين وساكته كل ده وجايه تقولي خايفه اظلمو بس انتي لازم تاخدي موقف ياسندس ولازم تعرفي غيث وليث عشان انتي المفروض اقل من سنه تتجوزو يعني هتتجوزي ويكون بيتعامل معاكي كده وانتي ساكته عشان خايفه تكوني بتظلميه لا طبعا غلط انتي كده بتظلمي نفسك بس لازم زي مابقولك كده تاخد قرار ولما يجيو اخواتك نقول ليهم
سندس. عندك حق ياريم وحضنتها ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا
ريم. ولا منك ياسوستي يلا قوكي اغسلي وشك وصلي ركعيتن كده عقبال ما البهوات الي عايشيين معانا دول يجييو
سندس. حاضر وقامت سندس ومسكت ريم الفون بتاعها ولقتو رن برقم
ريم. الو مين
مصطفى. عامله ايه ياريم
ريم. مين معايا
مصطفى. انا مستر مصطفى
ريم. اه اذيك يامستر معلش عشان الرقم مش متسجل
مصطفى. ولا يهمك يعني قولت ارن عليكي اشوفك عاوزه حاجه في المذكره او حاجه واقفه معاكي
ريم بخبث. وحضرتك رانن عليا انا مخصوص عشان تشوفني عاوزه حاجه في المذكره
مصطفى. بصراحه لا طبعا انا رنيت عشان بصراحه عاوز اكلمك مش احنا صحاب بردو ولا اي
ريم. بس انا مقولتش ان احنا صحاب ومكنتش متوقعه انك بتتكلم بجد
مصطفى. لا ماهو انا مش بهزر انا فعلا عاوزك صديقه ليا وبصراحه يعني جتبب اعرف عنك اكتر ونتكلم
ريم بخبث. بصراحه يامستر مصطفى مش هينفع انا اخواتي لو عرفو مش هيحصل خير وكمان انا متعودتش اعمل حاجه من وراهم واسفه مش هينفع اكلمك
مصطفى اتفجاء من ردها بس حس انو ارتاح ليها اكتر وعرف قد اي هي متحرمه ومتربيه كويسه
مصطفى. اممم وجهة نظر بردو وانا احترمها بس خلي بالك عشان قريب هنتصاحب ونتكلم براحتنا وقفل
ريم. ازاي يعني قريب وهنتصاحب ونتكلم وفضلت تفكر بس كويس اني عملت كده عشان ميفكرش اني سهله ومدلوقه عليه بس ياخرابي صوتو مزيكا ايححححح ياااه واعدت مع نفسها تعاكس فيه
مصطفى. يارب المره دي يكون الاختيار الصح بس انا مرتاح لها اوي
عند المأذون
******************
بعد ماخلصو الورق كتبو الكتاب وبقت مراتو وعلى اسمو وباركو ليهم الكل وزينه فرحانه لختها لانو شكلو فعلا بيحبها وطلعو
زينه. يلا انا همشي انا بقا
عز. احم تعالي هوصلك وهكلمك بحترام ومش هعكسك والله
ليث. خلاص يازينه علي ضمانتي انا ولو هعملك حاجه ابقي سبيه وانزلي
زينه. خلاص ماشي وحضنت اختها ومشيت مع عز
ليث. يلا ياغيث خد عروستك وروح وانا هجي وراكم
غيث. حاضر ومسك ايدها وركبو العربيه
ليل. انا عاوزه اجيب هدومي
غيث. حاضر ومشي راح على الشقه الي ليل اعده فيها من غير مايسالها على العنوان
ليل. هو انتا عرفت المكان منين
غيث. اي لا عادي اصل ليث مان بيتكلم وقالي العنوان بالصدفه فعشان كده مش انتي هتجيبي الهدوم تحبي اساعدك
ليل. لا شكرا مش هتاخر ونزلت من العربيه
غيث. اه لو تعرفي ان من ساعة ماعرفتك وانا ديما حواليكي عشان خايف عليكي مش هتصدقي طلعت ليل وغابت شويه وبعدين جابت هدومها ومشيو وبعد شويه روحو وكان ليث مستنيهم عشان يطلع معاهم
غيث. اومال جيت مطلعتش ليه يابني
ليث. قولت استناك عشان اعرف اسيطر علي ريا وسكينه الي فوق دول ضحكت ليل
غيث. يابني بس لتفكر انه اشرار بجد
ليث. بس يا ليل هي لو كل واحده في حالها واعده سكته ومشغوله كده تمام بس اما يتلمو علي بعض وكل واحده تمسك ودن التانيه كده تقلقي
غيث. بصراحه عندو حق
ضحكت ليل وجالها فضول تشوف اخواتو دول
غيث. بس متقلقيش هما طيبين وهتحبيهم اوي ومسك ايدها ومسك شطنة الهدوم وطلعو كلهم وفتح ليث الباب وبيخشو الاتنين اعدين حطين رجليهم علي الطربزه وكل واحد مسكه طبق تسالي وبيكلو واول ماتفتح الباب ودخلو الاتنين في نفس الوقت
ريم وسندس. حمدالله على السلامة يابهوات اخيرا افتكرتو ان ليكو بيت وليكو اخواتكو عايشين فيهم لا كتر خيركم ولسه هيكملو بس سكتو لما دخلت ليل وغيث ماسك ايدها ومعاه شطنه
الاتنين في نفس الوقت
مين دي انشاء الله وماسك ايدها كده ليه ياغيث واي الشنطه دي
ليث. بس يابت منك ليها ودي ليل مرات اخوكو غيث
ريم. ناااعم ياعنيا مرات مين مراتك ياغيث انتا اتجوزت من غير ماتقولي ياغيث لا وكمان احنا اخر من يعلم ازاي لااكيد بتهزر وراحتلو قول انك بتهزر قول انك متجوزتش غيث ساكت ومش عارفه يقول اي كان خايف من ردت فعل ريم اكتر حاجه عشان عارف انها متتعلقه بيه اكتر من ليث وعشان بيحكي ليها كل حاجه وعارفه كل اسرارو اتكلم ياغيث قول انك بتضحكو عليا
سندس. انتا بجد اتجوزت ياغيث من ورانا
ليث. اهدو الموضوع جيه فجاءه اي بقا هترحبو بيها ولا هتفضل واقفه كده علي الباب
بصتلو ريم بعتاب وبصت لغيث وهي الفجأة توصل للجواز علي طول وبصت لي ليل مبروك البيت بيتك وخدت بعدها ودخلت اوضتها واعدت تعيط
سندس. مبروك ياقمر اتفضلي البيت دلوقتي بقا بيتك
ليل. شكرا
غيث.تعالي ياليل اوريكو اوضتنا ومسكها ودخل الاوضه بتاعتو
دي اوضتي ودلوقتي باقت بتاعتك انتي كمان خدي راحتك خمس دقايق وجاي تاني وطلع
اعدت ليل وحست انها عمل مشاكل بين الاخوات بسبب انها وافقت طلع غيث وراح لي ريم وسندس وليث دخلو الاوضه عندها وخدها في حضنو وشد سندس هي كمان في حضنو انا اسف اني معرفتكوش بس والله الموضوع فعلا جيه علي طول حقكو عليا وليل جميله اوي وهتحبوها واتمنا تعاملوها كويس لانها طالعه من فتره صعبه اوي في حياتها ينفع هزو راسهم وصالحهم ورجع تاني لقاها اعده حطه ايدها علي راسها وبتدمع راح واعد على ركبته ورفع راسها ومسك ايدها
غيث. من هنا ورايح مش عاوزك زعلانه ابدا او اشوف في عينك نظرة الحزن دي تاني وعيطت ليل
ليل. غيث انا اسفه بجد
غيث. اسفه علي مفيش حاجه هما خلاص صالحتهم
ليل. لا بصراحه ياغيث انا وافقت اتجوزك عشان حياتي كانت هتدمر لو مكنتش وافقت وحكتلو كل حاجه انا عارفه اني انانيه عشان استغليت حبك ليا بس انا مكنتش هوافق بس زينه قالتلي اوفق عشان ابقا في امان علي الاقل مش هكون خايفه من حاجه طول منا معاك عارفه اني انانيه بس انا اسفه ولو عايز تتطلقني براحتك بس انا ضميري مسمحليش ابني معاك حياتي علي الغش والقرار قرارك
غيث مسح دموعها. اول حاجه انا مبسوط من صراحتك دي وانك مخبتيش حاجه عني ابدا وده خلاكي تعلي في نظري تاني حاجه انا اتجوزتك عشان بحبك ياليل وعشان حابب اني اكمل معاكي حياتي فعلا تالت حاجه الماضي بتاعك عمرو مايقصر علي علاقتي بيكي حته لو هنفضل في صراع لغايت ماموت بردو مش هتخلا عنك وبعدين ده احلا استغلال ممكن اشوفو في حياتي كفايه اني هصحا علي جمال وشك ياقمر انتا ومسح دموعها وحب يطمنها فاراح حضنها واعد يطبطب عليها حست ليل بدفا وامان اول مره تحس بيه وحست بحتواء كانها كانت يتيمه للامان والاحتواء وشعور كده اول مره تحس بيه حته محستش بيه ابدا مع ليل اطمنت ليل وحضنتو اي كمان كانها مصدقت حد يحتويها
رواية عشقت مغتصبه الفصل الثاني عشر
بارت12
يوم جديد ملئ بالاحداث
صحيت ليل وهي اول مره تحس انها نايمه مرتاحه صحيت لقت غيث صاحي وبيلبس
ليل. صباح الخير
غيث. صباح الورد اي كل ده نوم
ليل. مش عارفه محستش بنفسي خالص هي الساعه كام
غيث. الساعه 10
ليل. انتا نازل الشغل
غيث. ايوه
ليل. طيب بص عشر دقايق هلبس وانزل معاك
غيث. راحه فين
ليل. هنزل الشغل
غيث. لا ارتاحي انا مش عايز اتعبك انا هبقا اجيب سكرتيره تاني
غابت ليل دقيقه وفكرت. يعني هيجيب واحده تاني وتكون نعاه في كل حته وتبقا قريبه منو
ليل. لا طبعا انا السكرتيره وانا هشتغل وبعدين انتا قولتلي مش هتعىف تامن لحد غيري صح صح عشر دقايق وهلبس وقامت جري عشان تلبس بصلها غيث وفي نفسو اي معقول غارت لما عرفت اني هجيب واحده امممم شكلك كده هتعقي في حبي زي ماوقعت في حبك وطلع بره يستناها
غيث. صباح الخير
سندس. صباح الورد ياعريس اومال رايح فين كده
غيث. نازل الشغل هكون رايح فين يعني
ريم. مشاءالله عريس يوم صباحيتو يسيب عروستو وينزل الشغل
غيث. لا ماهي كمان نازله معايا الشغل
سندس. وت؟ احيه ياولاد ده اي العرسان الهنا دول ده بجد
طلعت ليل
ليل. صباح الخير
سندس. صباح النور ياعروسه انا سندس عندي 22سنه في تربيه اخر سنه
ريم. وانا ريم 18سنه في ثانوي عام
ليل. ربنا معاكو انا ليل عندي22سنه
سندس. يعني قدي لسه بتدرسي
ليل. لا انا اتخرجت السنه اللي فاتت من تجارة
ريم. متزعليش مننا بقا عشان معرفناش نرحب بيكي بليل بس اهلا وسهلا بيكي في بيتنا ودلوقتي بيتك بالظبط واحنا دلوقتي اخواتك بس عارفه لو زعلتي غيث انا هخليه يراضيكي عادي براحتك
ضحكو
ليل. حاضر اذا كان كده ماشي واعدو يتكلمو شويه وهما بيفطرو وليل حبتهم اوي وارتاحت معاهم
غيث. يلا ياليل عشان اتاخرنا وخدها ونزل وبعد نص ساعه وصلو وماسك ايدها وطالعين وكان واقف تحت قريب من الشركه زين واسامه وهند
زين. شايف ياعمي بعينك عشان متفكرش اني بضحك عليك واعد يسخن في اسامه لغايت ماجاب اخرو وراحو عشان يطلع يجيبها
طلعت ليل مع غيث وهو دلخ مكتبو ولغايت ماليل تجبلو القهوه
واقفت ليل تعمل القهوه وجيه
عز. صباح الخير علي الناس المتأخره حقك ياعم مرات المدير وتتاخري معاه براحتك
ضحكت ليل. صباح النور اه طبعا بقا شوفت
عز. عاوز اقولك يابنتي زين ماخترتي غيث ده زينة شباب العيله عندنا
ليل. اي دا انتو قرايب
عز. ايوه ابن خالتي وابوه كان يبقا صاحب ابويا من صغرو يعني بص صحاب اتجوزو اخوات
ليل. اهااا واعدو يتكلمو ويضحكو عشان عز كان بيحكيلها عن غيث وطلعو كلهم ووقفو شافو ليل وهي كمان بتضحك مع عز
اسامه. مشاءالله دي الهانم بقا مدوراها في الشركه مع كل واحد شويه وجري بعصبيه عليها. لييل وبباص ليها بعصبيه
ليل. بابا
اسامه. هو انتي خليتي فيها بابا وضر*بها بالقلم
عز دخل بسرعه ينادي غيث
عز. غيث االحق اهل ليل بره وابوها مد ايدو عليا
غيث. اي وجري علي بره بسرعه
اسامه. بقا دي اخرتها تمشي علي شعرك يافاج*ره مش كفايه هربتي من البيت لا وكمان مقضيها وضر*بها بالقلم تاني
ليل. اي الي بتقولو ده يابابا
زين. ماهو دي الحقيقه ياليل انتي مش شايفه حالك بقا مايع ازاي
ليل. زينن انا مسمحلكش وبعدين انتا السبب اكيد انتا الي فضلت تزن علي وادنهم لغايت ماصدقوك
اسامه. وكمان بجحه وبتردي
هند. ليه كده ياليل ليه كده ياحبيبتي اي الغير حالك بس بالطريقة دي انتي مكنتيش كده
ليل. ماما اي الي بتقوليه ده انتي كمان ياماما هو في اي
اسامه وراح يشدها من الطرحه. انا هوريكي في اي دلوقتي بس مسك ايدو غيث
غيث. مش انا الي حد يمد ايدو علي مراتو وانا عايش وراح مسك ليل وخدها وراه
كلهم بصدمه. اي
زين. انتا كداب طبعا انتا بتعمل كده بس عشان تدراي علي الي بتعملوه
غيث. احترم نفسك ياجدع انتا ومش انا الي اخبي حاجه عشان خايف من حد لا ده انا اعمل الي عايزو ومحدش ليه حاجه عندي طول منا مش غلطان وزي ماسمعتو كده ليل مراتو واحنا متجوزين علي سنة الله ورسوله واي حد اي حد يفكر بس يقللل من كرمتها مش هسكت اي كان مين اصلها بردو كرمتها من كرامتي ياجماعه
زين. اكيد في غلط اكيد ياليل متجوزه عشان مصلحه اكيد لا انتو كدابين فين طيب قسيمة الجواز عاوزين نشوفها عشان نصدقك غير كده هناخدها ونمشي
غيث. اممم مش اقولكم اي بس القسيمه لسه مطلعتش اصل احنا اتجوزنا بليل فا ممكن تروح المأذون تسالوه لو مش مصدقين واه وبص لزين واوعا تفكر بس او شيطانك هيأ ليك ان ليل لسه بتاعتك اوي لسه بتحبك فا لو جيت جمبها مش هيحصلك كويس لاني ساعتها مش هسكت وبص لبوها وامها اما حضراتكم مينفعش اكلمكو لانها بنتكو ومش همنعها منكو واكيد يعني انتو هتحبولها الخير وطبعا طول منتو متصالحين مع بعض انا هكون مبسوط ومرتاح بس لو لسه في مشاكل وحد فكر بس يأذيها بصراحه مش هستحمل حد يجي علي مراتي ولا علي كرمتها وراح مسك ايدها وحضنها بدارعو يلا ياحبيبتي وخدها ودخل المكتب
هند. يلا يا اسامه وانتا يازين اعتقد كفايه لغايت كده وانسا ليل وسبها في حالها
زين. مستحيل لا مستحيل انساها ليل بتاعتي حته لو وصلت اني اقتلو مستحيل تبقا مع غيري ونزل وهو مش طايق نفسو وناوي علي الشر
ونزلو عشان يمشيو
في المكتب
غيث. ليل انتي كويسه ياحبيبتي بدأت ليل تعيط راح واخدها في حضنو وبدات تنهار
ليل. بعد كل الغيبه دي مفكروش يخدوني في حضنهم صدقو زين صدقو اني ممكن اعمل زي كده كنت كل لحظه بتعدي بموت في بعدهم بس في الاخر هما كسروني اكتر منا مكسوره كان نفسي يخدوني في حضنهم واحشوني اوي ياغيث واحشوني اوي
غيث. طيب بطلي عياط بصي انا هاخدك انهارده ليهم وتعدي عندهم شويه وتتصالحو وانا هستناك تحت بس لو حسيتي انهم ممكن يعمل ليكي حاجه كلميني علي طول
ليل. بجد ياغيث هتوديني
غيث. اه هوديكي وا عتقد كمان ان هما هيتصالحو انهارده ومش هيبقا في زعل تاني مابينكو ومسح دموعها يلا بقا عشان نبدأ الشغل بدل ماخصملك اديني بقولك اهو ابتسمت ليل. حاضر وراحت علي مكتبها وقد اي هي مبسوطه ان غيث دافع عنها وعن كرامتي مش عارفه بس حاسه اني هحبو يارب لو ده العوض فا بركلي ديما فيه واجعلو صالح ليا وفضلت ليل اعده من نفسها شويه وبتفكر في غيث وقالت ترن علي فرح تحكلها
فرح. اتجوزتي ازاي يعني ده تاني يوم شغل ليكي
ليل. بصي ياستي********وبس كده وهروح ليهم باليل وهو هيكون معايا
فرح. ياسيدي ياسيدي ده الصناره غمزت بقا وكده
ليل. مش عارفه يافرح بس انا مرتاحه اوي وفرحانه اوي بردو
فرح. سيبي نفسك ياليل وحبيه مدام هو بيحبك متخفيش ياليل واطمني وعيشي ياليل ورمي الحزن من حياتك وابدأي صفحه جديده بعنوان حياتي الجايه
ليل. عندك حق انتي اخبارك اي بقا وبعدين مالك كده شكلك مبسوطه
فرح. بصراحه اه بصي عارفه امبارح ليث جيه ليا وكان عايز يعزمني علي الغدا بس انا موافقتش وعزمتو عندي وجيه واتغدا مع بابا وكان مبسوط اوي وهو اعد معانا وبعد كده قال لبابا عايز اتكلم معاها بس في حاجه تخص الكليه ونزلت معاه بس وروحنا اعدنا علي الكورنيش بسألو بيقولي بصراحه كدبت عشان عايز اعد معاكي شويه وبعد كده فضلنا نتكلم كتير ويسالني عني وعاوز يعرف كل حاجه وبصراحه كان يوم جميل اوي ورن عليا انهارده خمس مرات واعد يتكلم معايا وبصراحه انا هموت من الفرحه لو طلع معجب بيا
ليل. ايوه بقا ياعم ده انتا واقع علي الاخر
فرح. اوي والله ياختي
ليل. خير ياحبيبتي ان شاءلله ربنا يكرمك
فرح. يارب واعدو يرغو مع بعض
رواية عشقت مغتصبه الفصل الثالث عشر
بارت13
في البيت عند سندس وريم
سندس. اي رايك لو عملنا مفجاءه
ريم. والله وماليكي عندي حلفان نفس الحوار الي بفكر في حفله لي غيث وليل
سندس. بالظبط اي رايك نعمل ديكور وحاجات حلوه ونعزم الناس
ريم. فكره تحفه بس ثانيه هنعزم مين
سندس. هنعزم عز و ادم ومين تاني
ريم. ومنه واحمد ومازن مين تاني مثلا اهلها استني نرن علي ليث ونعرف منو
ليث. اي ياحبيبتي
سندس. عاوزين منك معلومات
ليث. خير يارب
سندس. ليل مالهاش اهل او صحاب
ليث. اشمعنا
سندس. اوك هنثق فيك ونقولك بس متعرفش حد اول حاجه احنا هنعمل بارتي احتفال لي ليل وغيث وقولنا هنعزم عز وادم واحمد ومازن ومنه وعاوزين مثلا حد من اهلها
ليث. بصي ليها صاحبه عزيزه عليها اوي وليها اخت بس في مشاكل ياسندس حاليا بينها وبين اهلها بس انا هحاول معاهم ولو تمام هبلغكو بس هتكون الساعه كام
ريم. الساعه8عقبال ماتجو
ليث.ماشي عاش عليكم وعلى افكاركو وقفل
ريم بصت لسندس. فاتبدأ المغامرات وبدأو بقا ينضفو بسرعه ويعملو ديكور ليهم وبعتو جابو كيك وجاتوه وحاجات كتيرر وطلبو اكل
ريم. بس كده هيكون ناقص الشبكه
سندس. اممم وحهة نظر عندي فكره نرن علي ليث يروح يجيب ليها هديه وغيث يبقا يدفع تمنها وكمان نجبلها فستان عشان لما تجيبو تلبسو
ريم. صح في اتيليه اخر الشارع ممكن انزل اجيب انا وانتي تكلمي ليث
سندس. اوكيه وراحت رنت علي ليث
ليث. اي ياحبيبتي
سندس. دلوقتي عاوزين منك مهمه دلوقتي اخوك مجابش شبكه ولا اي حاجه بص بقا هتروح عند محل الدهب تجيب ليها هديه قيمه وتعمل فاتوره عشان غيث يدفع حسبها بعد الحفله ليك واه عشان يكون عندك علم انتا كمان احنا خلصنا كل الفلوس الي كانت هنا وقفلت علي طول
ليث. يانهار ابيض خلصو كل الفلوس ياخراب بيتك ياليث وراح يكلم فرح
ليث. بقولك ايه في رساله مبعوته ليكي اخواتي عاملين انهارده حفله عشان ليل وغيث وعاوزينك تحضري واتمنا انك تحضري ظبطي امورك وعرفيني هتجي ولا لا
فرح. اوكيه وقفلت ورن علي زينه
زينه. اهلا يادكتور ليث
ليث. ازيك يازينه بصي بقا اخواتي عاملين حفله عشان ليل وغيث وعاوزينك تحضري واتمنا انك تحضري يازينه عشان ليل تفرح
زينه. اوه بجد طبعا هاجي بس الساعه كام وانا مش عارفه العنوان
ليث. الساعه السبعه تكوني جاهزة وانا هقابلك في اقرب مكان ليكي وهاخدك معايا
زينه. خلاص ماشي هرن عليك سبعه باي وقفلت وهي مبسوطه
ورنت فرح علي ليث تاني
فرح. هي الساعه كام
ليث. 8
فرح. طيب انا هستناك في ***الساعه سبعه ونص انا قولت لاهلي وهما وافقو
ليث. ماشي يافرح باي ورن علي العصابه الي عندو في البيت عشان يقولهم كلو تمام ورن علي عز وادم ونزل عشان يجيب الشبكه لي ليل
ريم. بقولكم عاوزكم تشرفوني مش عاوزه تسول ياض ياحمد
احمد. عيب عليك ياصحبي ده غيث ده اخونا ولازم نوجب معاه
منه. بس ياعيال متقلقيش ياريم غيث ده اخونا وهنشرفك مش عاوزكي تقلقي
ريم. عاش عليكم وبقولكم كل واحد يجيب حاجه في ايدو وهو داخل مش عاوزه نتانه ماشي
سندس. ماهو الموضوع جيه فجاءه اي مش عايز تجي ولا اي
ادم. لا هظبط اموري ولو كده هاجي
سندس. ياريت بصراحه وحشتني اوى ونفسي اشوفك
ادم. اوك يلا قفل دلوقتي عشان مش فاضي وقفل
سندس. وبعدين معاك يادم هتفضل كده كتيرر وراحت رنت علي ليث
ليث. حاضر كلمتهم وهيجو ورايح عشان اجيب الشبكه الي غيث هيدفع حسابها حاجه تاني
سندس. اه خلي عندك دم وهاتليهم هديه
ليث. ماشي ياسندس حاجه تاني
سندس. لا تشكر يادكتور وقفلت
طبعا غيث وليل شغالين ومش عارفين اي حاجه خالص
وبعد كام ساعه خلصو شغل
وفي البيت خلصو كل حاجه وكلو بقا تمام وجابو لي ليل دريس ابيض سكري ستان كده وريق خالص وجابولها بوكيه ورد وظبطو الدنا وخلصو كل
حاجه
عند غيث
غيث. اي ياليل تعبتي ولا اي
ليل. اه بصراحه مش قادره خالص
غيث. طيب يلا نروح لو مش قادره تروحي ونروح بكره
ليل. لا هروح لازم اروح
غيث. ماشي ياحبيبي وخدها ونزلو وراحو عند اهلها
غيث. خايفه اطلع معاكي
ليل. لا هطلع لوحدي ونزلت وطلعت وفتحت بمفتاحها
هند. زنيه انتي جيتي ياحبيبتي
ليل. لا انا الي جيت يماما جريت عليها هند وخدتها في حضنها وفضلت تبوس فيها
هند. وحشتيني ياليل كده تعملي فيا كده كده تكسري قلبي وتسبيني وتمشي خدتي قلبي وانتي مفكرتيش تسالي خالص
ليل. كان لازم امشي ياماما مكنش ينفع اعد اكتر من كده كان لازم وحشتيني اوى ياماما وحشني حضنك اوي وفضلت تعيط
اسامه. ليل قامت ليل وراحتلو وخدها في حضنو
حقك ليا يانور عيني حقك عليا فراقك وجعني وكسرني ياليل بس كان غصبن عني يابنتي الموضوع مكنش سهل عليا حقك عليا يانور عيني انا اسف اني رميت ودني لزين وصدقتو حقك عليا حقك عليا ياليل انا غلطت في حقك انا اسف ياحبيبتي فراقك كسرني وعرفني قميتك كويس كل يوم بعد الشغل افضل ادور عليكي. علي امل القيكي حقك عليا يابنتي
هند. خلاص ياسامه ليل رجعت لينا تاني بس ليل انتي بجد اتجوزتي ولا عملتي كده عشان زين
ليل. لا اتجوزت ياماما وغيث تحت مستنيني وغيث انسان محترم اوي وبيحبني وملفش عليا وطلبني في الحلال علي طول وانا وافقت
هند. اهم حاجه يصونك ياليل واحنا يهمنا سعادتك ديما ياحبيبتي
اسامه. رني عليه يطلع ياليل
ليل. حاضر ورنت عليه غيث اطلع الدور الرابع اهلي عاوزين يعدو معاك شويه وطلع غيث
غيث.السلام عليكم وبص لاسامه طبعاً انا اسف لحضرتك علي الموقف بتاع الصبح بس انا اديقت لما ضربت ليل
اسامه. حصل خير يابني انتا بالموقف ده اطمنت ان ليل اختارت صح خلي بالك منها
غيث. ليل هشيلها في عنيا متقلقش واعدو يتكلمو شويه
غيث. معلش بقا هنستأذن احنا دلوقتي عشان ورانا شغل الصبح
هند. هتجبها تاني صح عشان اختها تشوفها اصلها جت غيرت ونزلت وقالت رايحه مشوار
غيث. حاضر ياطنط عنيا ليكي وسلمو علي بعض ونزلو
غيث. مبسوطه
ليل. اوي شكرا ليك بجد وراحت حضنتو
غيث. افهم من الحضن ده انو اغراء ولا عشان مبسوطه
ليل. اي ده لا عشان مبسوطه بس اصلي لما بكون مبسوطه بحضن الي قدامي
غيث. نعمم بتحضني اي حد بصي يماا مفيش القوانين دي تاني ممنوع ممنوع تحضني اي حد تمام بس انا عادي
ليل. ياسلام
غيث. اه طبعا علشان انا جوزك ومسك ايدها وباسها
عند ليث عدا خد زينه واعدت قدام واعد يتكلم معاها لغايت ماصول لفرح
فرح. اي ده مين الي معاه دي وكمان راكبه قدام
ليث. يلا يافرح وركبت وراه وهي قالبه بوزها دي زينه اخت ليل ودي فرح صاحبت ليل
زينه. اهلا وسهلا يافروحه
فرح. اهلا بيكي ياحبيبتي وبصلتو ومسكت فونها
ليث في نفسو معقول غارت اممم شكلها غارت وربع ساعه ووصلو وخدهم وطلع وفتح لقا صحاب ريم موجودين وعز وسندس وريم خلو الشقه تحفه
ليث. مساء الورد ياجماعه زينه اخت ليل وفرح صحبتها
عز. العب بقا يامساء التفاح ياولاد والحلويات كلها
زينه. ابتدينا اهو
عز. ياعم براحه علينا
ليث. عز اتلم مش هقولها تاني دي سندس اختي بعدي انا وغيث ودي ريم الصغيره وده ادم خطيب سندس ودول صحاب ريم
ريم راحت لزينه
ريم. انتي جميله اوي بجد زي ليل
عز. عندك حقك والله ياريم فعلا زي القمر
اتكسفت زينه. تسلمي انتي الي عيونك حلوه
ريم. والله حقيقي مش مجامله تعالي هنبقا اصحاب اوي
وخدتها عند صحابها واتكسفت فرح انهت بقت واقفه لوحدها
سندس. تعالي يافرح واقفه لوحدك ليه تعالي وخدتها واعدت وادم اعد بيشبه عليها وفرح عرفتو احيه ده طلع هو يارب يكون ناسيني ليث لاحظ ان ادم مركز مع فرح وانتا عامل ايه بقا يادم
ادم. تمام ياليث بخير
ريم. تعالو نعد كلنا ونتعرف علي بعد لغايت ما الباشا يحن علينا ويجي
ليث. انا كلمتو واقالي في مشوار
ريم. وانتي بقا يازينه عندك كام سنه
زينه. عندي 20
ريم. وانا 18
عز. وانا عندي 25سنه ومش متجوز وبدور علي بنت الحلال ضحكو كلهم علي عز
سندس. وانتي كام سنه يافرح وبتدرسي اي
فرح. عندي 24سنه وفي طب
ادم. يبقا انتي انا كده اتاكدت
سندس. اي ده في ايه ياادم
ادم. الهانم كانت ماشي في الكليه ومكنتش واخد بالي وزقتها بالغلط ولسه هتأسف لقيتها فتحت واعدت تزعق ومسبتنيش اتكلم وبقولها اسف تقولي اسفك مش مقبول وانا هدفعك التمن غالي عشان بعد كده تاخد بالك وسبتني ومشيت واجي وانا مروح القيها خرمت الاربع كوتشات بتوع العربيه وتقفلي ومربعه ايدها وتقولي كده انا خدت حقي وسبتني ومشيت وكلهم بعد ماخلص ضحكو كلهم جامد
عز. طيب والله دماغ ماهي خدت حقها خلاص ياادم المسامح كريم
احمد. ده والله العظيم دماغ متكلفه عشره علي العشره عليكي يابنتي والله
ادم. يابني بقولك وقفت قدام الجامعه مربعه ايديها وبتقول انا كده خدت حقي وتحقرلي دمي ومشيت
ليث. ده امتا ده يعني
ادم. كان في امتحانات اخر السنه وكان ساعتها اخر امتحان لطب
مازن. شكلك كنت ناوي علي شر
سندس. خلاص يادم حصل خير خلي قلبك ابيض
ادم. عنيا الاتنين ياسلام ادي اخرة الي بناخدو من طب وطلابها
فرح. والله حضرتك الي جيت الكليه عندنا محدش قالك تروح لطب وانتا كمان الي كنت ماشي ومش واخد بالك
ريم. خلاص ياجماعه حصل خير خلي بالك طويل يادكتوره صحيح في قسم اي
فرح. جراحه عامه يعني عادي ممكن اشرح اي حد يجي جمبي لو فكر بس يأذيني كلهم خدو بالهم انها بتتكلم علي ادم وبتحدي وليث منبهر بالشخصيه بتاعتها بجد
عز. لا ده كده نخاف علي نفسنا بقا وبعدين شكلك بيقول انك طيبه
ليث. ماهي فرح فعلاً طيبه وهاديه بس بردو شخصيتها قويه
ريم. حلو ده بردو وانتي يازينه في كلية اي
زينه. في اعلام
عز. ده انتي هتكوني احلا اعلاميه فيكي يا ايجيبت
زينه. شكرا واعدو يتكلمو لغايت ماوصل غيث ورن عليهم يسالهم عاوزين حاجه قبل مايطلع ولا لا وهما جهزو نفسهم وطفو النور وجهزو بتاعه الي بتضرب وتطلع زينه واول مافتح الباب ودخل فرقعو الزينه وليل تخضت جامد
ليل. اعااااا يتبع
رواية عشقت مغتصبه الفصل الرابع عشر
بارت14
غيث. اي ده في اي شغلو النور كلهم في صوت واحد الف مليون مبروك وفرقعو زينه تاني
ريم. اي رايكو في المفجاءه
ليل. تحفه بجد تسلم ايديكو كلكو
سندس. ولا لسه في مفاجأت تاني تعالي انتي معايا وبصت لي ليث
ليث فهمو الخطه وخدت ليل ودخلت الاوضه
سندس. اول حاجه خشي غيري واغسلي وشك تاني حاجه هتجي تلبسي الفستان ده تالت حاجه هحطلك ميكب سيمبل خالص لانك كده كده جميله رابع حاجه انا الي هساعدك يلا بقا عشان نبدا
ليل. الفستان تحفه بجد بجد تعبتو نفسكو
سندس. ولا تعب ولا حاجه اهم حاجه تكوني مبسوطه بجد
غيث. خطتة اي الي سندس بتقول عليها هو لسه في حاجه تاني
ليث. طبعا طبعا ياعريس عز يلا بينا وراحو خدوه علي جمب عز ايديلو
غيث. اي ده
عز. دي شبكة ليل افتحها وفتح لقاها تحفه
غيث. جميله اوي تسلم ايديكو
ليث. ايديلو ياعز
غيث. ده اي ده كمان
ليث. تكتب وصل امانه بميت الف جنيه حق الشبكه الي في ايدك دي
غيث. اي ينهار اسود اجيب منين
عز. ملناش دعوه ياعريس انتا فاكر الجواز بسهوله ولا امضي علي الشيك واحنا عشان ناس كريمه هنخليه معانا واول ماتجمع المبلغ تدفعو وتاخد الشيك
غيث. وده مين فيكو صاحب الواجب ده
ليث. انا ومتتكلمش معايا اكتر من لانك مش هتعصب عليا عشان انا صرفت كل الي حليتي في الحفله دي وبقيت علي الچنط بسبب اخواتك
غيث. طيب دي اخرتها تمضيني علي وصل امانه ياعم هديك الفلوس بعد ست شهور
عز. مفيش مشكله امضي وبعد ست شهور ادفعهم لازم اضمن حق اخويا
غيث. يعني انتا صاحب الفكره دي
عز. بالظبط دي فلوس راجل عاوز يتجوز ولازم نضمن حقو وضحك عز هو وليث
غيث. هات هات ومضي حسبي الله ونعم الوكيل بقا انا ماشي بستر ربناا ارجع من الشغل امضي علي شيك لا وبميت الف كمان ابو معرفتكو
عز. معلش يابني عشان لما تجي تتجوز تاني تحت مليون خط تحت كلمه عشان متعملش حاجه من دماغك تاني وبسرعه يلا بقا احنا ياليوثه وخليه هو يتأمل في الشبكه امو ميت الف وسابوه ومشيو راحتلو ريم
ريم. غيوثه تعالي معايا
غيث. عاوزه اي انتي كمان اي هتمضيني علي شيك بمليون
ريم. لا ياحبيبي هو انا اقدر تعالي بس وخدتو وراحو الاوضه
غيث. خير
ريم. ده طقم ليك تلبسو وتتطلع واه حاجه كمان عاوزه اعرفك عليها كان هنا في الدرج بتاعك5000خدناهم عشان نكمل بقيت الحفله وطلعت علي طول
غيث. ده كده حلوت اوي خدو الفلوس الي كانت حليتي وبص علي الطقم بقا ده الي طلعت بيه في الاخر وخد الهدوم ولبس وظبط نفسو
عز. اخوك جالو صدمه تقريبا
ليث. مش عارف انا سمعت كلامك ليه
عز. عشان يتعلم ان القرار الي ياخدو يفكر في بقيتو
ليث. بصراحه انا وفقتك عشان النقطه دي
عز. بالظبط وهو دفع كل الي حليتو في الشركه وهي لسه فاتحه فلازم ياخد القرار كويس وشاف زينه اعده لوحدها وبقولك اي بقا اتكل انت دلوقتي وسابو ومشي راح ليها كانت اعده لوحدها ماسكه الفون
عز. في قمر يعد لوحدو كده
زينه. افندم
عز. ممكن اعد معاكي لو مفهاش رخامه
زينه. ده علي اساس انك دلوقتي واقف ومش اعدت اصلا
عز.المفروض وضحك وهي ابتسمت الله منتي بتضحكي زينا وبتنوري كمان اهو اومال في ايه
زينه. ايوه يعني حد قالك اني جايه من الفضاء
عز. طيب بصي بقا هتكلم بجد انا عز وعندي 25سنه ومتخرج من تجاره انجلش ومش مرتبط وبدور علي عروسه حلوه اي رايك تتجوزيني وضحك
زينه.مش موافقه طبعا
عز. انتي تطولي ده انا كنت بره البنات بتجري عليا بس الحمدلله مليش في الحرام اخري اعكس علي قدي
زينه. لا ده انتا كده محترم اوي
عز. اه شوفتي عشان تعرفي وخلي بالك انا مبتكلمش مع اي حد بسهولة يعني فاخلي بالك انك عجبتيني
زينه. انتا قليل الادب علي فكره وسابتو وقامت
عز. عشان بقولها عجبتني اومال لو قولتلها هاتي بوسه هتعمل اي امم شكلي كده هتتجنن واخطبها
عند ليل كانت لبست الفستان وعملت لوك خفيف خالص ولبست الطرحه
سندس. بجد تحفه زي القمر اللهم بارك اي الحلاوة دي
ليل. انتي الي عيونك جميله تسلم ايدك بجد
سندس. استني بقا هنادي غيث. عشان يجي وتتطلعو سوا وطلعت وراحت لغيث الاوضه
سندس. اوه اي الحلاوة دي
غيث. اي رايك
سندس. قمر طبعا ياحبيبي يلا بقا تعالي كده معايا
غيث. هتوديني علي فين انتي كمان مش حمل صدمات تاني
سندس. لا متخفش تعالي بس وطلعت الصاله وجابت بوكيه الورد ودتو ليه
غيث. اي ده
سندس. بوكيه زي منتا شايف عشان تديه لي ليل يعني في عروسه من غير ورد يلا خدو وخش هاتها
غيث. هاتي ودخل لقاها واقفه ومديالو ضهرها
ليل ولفت ليل ليه
غيث. اي ده اي القمر ده ومسك ايدها ولف بيها انتي جميله اوى بجد اي الحلاوة دي كلها
ليل. شكرا عيونك هي اللي حلوه
غيث. انا عيوني حلوه عشان شايفكي زي القمر ياليلي
ابتسمت ليل علي الاسم
ليل. وانتا كمان علي فكره شكلك حلو أوي
ادها غيث الورد وباس راسها وخدها وطلع واول مطلعو كلهم مشغلين الفلاش وبيصورهم وبيسقفو ليهم
ريم. هتقفو زي منتو كده علشان تلبسها الشبكه
وقفو وقفت سندس بالشبكه وبدا يلبسها وهي لبستو الدبله في الاخر
كلهم سقفو يلا شيلها شيلها شيلها شيلها وراح حضنها وبدا يلف بيها واعدو يزغرطو ويسقفو وبعدين بقا فضلو يرقصو ويغنو وكلهم بجد مبسوطين وليل فرحانه كانها اول مره تشوف السعاده وغيث فرحان انو شايفها مبسوطه وبعد شويه تعبو واعدو شويه علشان ياكلو
ليث في نفسو اقول ولا لا طيب اعمل اي اعمل ايه مش عارف خايف لتقولي لا يترا حبتني ولا لا طيب هتوافق دلوقتي ولا لا مش اعمل ايه
عز. اي يابني فينك بقالي ساعه بكلمك
ليث. اي ده عز
عز. اه شوفت مالك سرحان في اي
ليث. تعالي معايا وهحكليك وقفو في البلوكنه وحكالو
عز. وانتا معاك خاتم بقا
ليث. ايوه جبت وانا بجيب الشبكه
عز. طيب تعالي هقولك علي حاجه
ليث. فكره بردو يلا بينا
عز. جماعه احضرو كده دقيقه هنلعب لعبه علي السريعه الكل ساب الي في ايدو
ريم. لعبت اي
عز. دلوقتي ليث في موضوع عاوز يقولو فا دلوقتي احنا هنلعب لعب صغيره هدي لكل واحد الورقه ويكتب يقول دلوقتي ولا لا
سندس. اشطا يلا بسرعه
جاب عز ورقه وقلم وقسم الورق وكتب نص يقول والتاني ميقولش
عز. دلوقتي هعدي علي كل واحد ويعمل صح علي الي عاوزو اتقفنا وبدأ وعدا عليهم كلهم شاف عز الورق لقا الاغلبية يقول
عز. ليث تعالي طلع ليث ووقف
اتفضل قول
ليث. مش عارف اقول اي بالظبط في الموقف ده بس انا معجب بيكي يافرح وعاوز اتجوزك وطلع الخاتم وفتحو تقبلي تتجوزيني
اتصدمت فرح بمعنا كلمة اتصدمت كلهم وقفو يسقفو وافقي وافقي وافقي
ليث. موافقه
هزت فرح راسها وقالت موافقه ولبسها الخاتم وكلهم بدأ يباركو
ليث. خديلي معاد مع اهلك في اقرب وقت
عز. عقبالي يارب وبص لزينه وغمزلها
طبعا الفرحه بقت فرحتين وكلهم كملو السهرة في فرح وسعادة لغيث وليث في مكان تاني اول مره نروحو
كافيه سهر اعد في شلة بنات وبيتكلمو
ايه. تصدقي ياجماعه غيث الي كان معانا في الكليه هو نفسو صاحب شركه Lsr الي فاتحه جديده
مليكه. بتقولي اي غيث مين ده مفلس ياحبيبتي
شهد. اه فعلاً سمعت ان الشركه دي فاتحه جديد وكبيره وهو صاحبها شوفتها علي النت
مليكه. لا لو كده يبقا نتاكد بقا
شهد. هو ناويه ترجعي ولا ايه
مليكه. طبعا ده غيث حبيبي وانتو عارفين اني بحبو
ايه. تفتكري هينسا الي عملتيه
مليكه. غيث قلبو بيتحكم في كل حاجه يعني اول مايشوفني واطلب منو السماح هيصدق ونتجوز علي طول استنو انتو بس واتفرجو ومليكه هتعمل اي
يتبع
رواية عشقت مغتصبه الفصل الخامس عشر
بارت15
خلصت الحفله وكلو روح
نزل ليث وصل فرح
وعز بعض معانا روح زينه
ليل. بجد تسلم ايدكو علي الحفله دي فعلا فرحت اوي
غيث. يلا ياليل عشان عاوزك
ليل. حاضر ودخلو
غيث. ليل عاوز اسالك سؤال وتجاوبي عليا بصراحه
ليل. في ايه
غيث. هو انتي لسه بتحبي الي اسمو زين ده بس جاوبي بصراحه وانا هحترم رأيك
سكتت ليل وبصتلو وفي نفسها معقول هي شايف اني بحب واحد تاني وانا علي زمتو مايمكن لسه متعودتش معقول يفكر بالطريقة دي ممكن عشان مش بتكلم معاه او مديها فرصه انو نقرب اكتر عشان نحب بعد
لقاها غيث ساكته وقلبو وجعو
غيث. مدام لسه بتحبيه موافقتيش ترجعيلو ليه
ليل. مين قالك كده زين صفحه وتقفلت تماما من حياتي ياغيث
ومبقاش ليه وجود ليه فكرت فيا بالطريقة دي واني لسه بحبو لو كنت بحبو كنت واقفت نتجوز لما رجع اول ماجيه من السفر ساعتها قفلت كده وموافقتش ورفضت كذا مره ومكنتش لسه انتا ظهرت في حياتي ليه بتقول ان لسه بحبو
غيث. عشان في نظره شوفتها في عينكي انهارده ليه كانت غريبه مقدرتش افسرها خالص نظره غريبه لغايت دلوقتي مش قادر افسرها ولا قادر افهم ليه النظره دي
ليل. عشان زين مصمم اني اتكسر انا موافقتش من الاول لان زين ابوه صعب كده ولو اتجوزنا ساعتها مش هخلا من المشاكل ومع ضغط من الاهل هيجي عليا ويفكرني بكل حاجه وساعتها كنت انا هدمر فا النظره الي بتتكلم عليها دلوقتي كنت بتراجاه انو يسبني في حالي عشان اقدر اعيش وانسا الي فات وهو كمان ينسا زين قبل مانحب بعد كنا اعز اصدقاء لبعض ومتربيين مع بعض يعني كنا بتفهم بعد من نظرة لو كنت بحبو مكنتش واقفت اتجوزك وانا عارفه انك بتحبني وانا مقدرش اكسر قلب حد علي خاطر سعادتي
غيث. اسف ياليل بس مان لازم افهم عشان دماغي متدونيش في خته تانيه
ليل. ولا يهمك وراحت وعملت نفسها نايمه واعدت تفكر
غيث كويس اوي وانسان طيب وجدع صحيح لسه محبتهوش لكن حاسه اني مرتاحه معاه حاسه بالامان دايما طول منا قريبه منو لازم ادي لنفسي فرصه عشان مظلمهوش معايا ونامت
عدا اليوم بسلام تام
*************************
في صباح يوم جديد
صحيت ليل قبل غيث وقامت حضرت ليهم فطار عشان تاخدو معاها وخلصت ودخلت صحت غيث ولبست وعملت كوفي لنفسها واعده بتشرب ومستنيه غيث.يلا بينا
قامت ليل فتحت البرفن ووقفت قدامو ورشتلو وعدلت هدومو وابتسمت يلا بينا ومشيت
غيث. اي ده مالها ومشي بتسغراب ونزلو ووصلو الشركه
غيث. ليل القهوه بتاعي ودخل
عملتلو القهوه ودخلت بالفطار
ليل. يلا ياغيث علشان نفطر
غيث باستغراب. احنا في الشغل مش في البيت
ليل. واي يعني يلا عشان نفطر سوا
غيث. وبنسبه انك قولتي لغيث كده عادي
ليل. اهاا اصلي مستصعبه كلمة مستر غيث. فا بختصر وبعدين انا مراتك يعني براحتي
غيث. الي يريحك بس خلي بالك مش قدام حد
ليل. اوكي واعدت يفطرو اي رايك فى الاكل انا الي عامله
غيث. تسلم ايدك شكلك بتعرفي تتطبخي كويس
ليل. بيقولو علي اعتبار اني كنت شغاله شيف بقالي اربع سنين
غيث. اوه يعني حضرتك شيف بريمو
ليل. طبعا
غيث. طيب يلا اتفضلي علي شغلك
ليل. اوكي وقامت وطلعت
غيث. امممم ناويه تدويني علي فين تاني
في الستنر
وصلت ريم الدرس بره ودخلت سجلت وطلعت تستنا اصحابها
طلع مصطفى لقاها واقفه راح لها
مصطفى. صباح الخير علي احلا ورده في المكان
ريم بغرور. صباح الخير يامسترررر
مصطفى. ومالك بتتكي علي مستر كده ليه منا عارف يعني
ريم. بأكد عليك بس لتكون بتسنا ولا حاجه
مصطفى. شكلك مش سهله ابدا
ريم. حته لو لنفسي عادي يعني
مصطفى. طيب انتي واقفه كده ليه
ريم. مستنيه صحابي
مصطفى. طيب بتكلميني من مرخيرك كده ليه
ريم. بصراحه عشان مش فاهمه انتا بتلمح لي اي
مصطفى. يعني مش يمكن معجب ونيتي خير
ريم. مين قالك اني هوافق
مصطفى. خلي بالك عشان انتي متكبره اوي متتغريش يعني انا احلا منك بكتير
ريم. علي فكره مغرور اوي
اعظو يتكلمو وواقفه شيماء بتغل وعاوزه تعرف بيتكلمو وبيضحكو مع بعض ليه
(شيماء شغاله اسستنت وكانت مخطوبه لمصطفي من سنه بس فشكلو عشان متفهموش بس فضلت شغاله علي امل انهم يرجعو وهي بتحاول لكن هو مش مديها فرصه)
شيماء. ماشي انا هوريكي ازاي تقفي تتضحكي وتهزري ودخلت وهي مغلوله وناويه علي حاجه
في مكان تاني
شهد. اي يامليكه سرحانه كده في ايه
ايه. علشان بتفكر علي مصيبه
مليكه. دايما فاهمين بصراحه بدور على حاجه اخش بيها لغيث
شهد. ممكن انك عاوزه شغل ومتعرفيش ان هو صاحب الشركه وتخشي بدور مسكنه
مليكه. فكره بردو وبدأو يخططو وفتحو النت وبحثو لقو انهم عوزين موظفين وفي مقابلات رنت وكتبت اسمها وجهزت نفسها عشان تروح
في الشركه
ليل. غيث بقولك ايه في ايميل عاوز رد منك
غيث. مش ملاحظه انك متغيره انهارده ومبقتيش تخطبي كمان
ليل. براحتي ياحبييي ولا زعلان
غيث. قولتي اي
ليل. بقول براحتي ياحبييي عندك اعتراض
سرح غيث في رقتها. لا
ليل. شطور ياغيوثي وادتو بوسه علي خدو وطلعت
غيث. اي ده بجد لا بجد ادتني بوسه ياخرابييي وفاق لنفسو عشان يعرف يكمل
بره عندها واقفه بتفكر
عز. صباحوو يامرات اخويا
ليل. صباح الخير
عز. غيث جوه صح هزت راسو وراح خبط ودخل
عز. صحبي عندنا انهارده خمس مقابلات
غيث. اعملهم انتا انا مش فاضي
عز. عندها يادهم عارف ادهم انا عندي ماتش انهارده الساعه اربعه ومش هلغي
غيث. يعني ده وقتو انتا عارف عندنا ضغط شغل
عز. عندها بردو يادهم انا اخري في الشغل تلاته ومشيها معاك بالحب وبروح سبعه بس انهارده نووو يعني نوو
غيث. خلاص جهز كل حاجه وانا هعملهم هما الساعه كام
عز. يعني من اول الساعه 2لي5علي حسب مايجو
غيث. ماشي اطلع بره
عز. ماشي ياغيث بكره الدنيا تلف وتجري ورايا عشان محتجني ورايح يطلع
غيث. عز بقولك
عز. نعم ياحبي بالسرعه دي وحشتك كنت عارف
غيث. خد الايميل ده ورد عليه وياريت تنجز علشان الجزا بيتضاعف
عز. ياخي منك لله خصمتلي الشهر كلو وانا ملحقتش انا غلطان انى اصلا وقفت اشتغل معاك
غيث. براحتك بقا خصم 15يوم
عز. طيب عشان خاطري 10حلو
غيث. بره
عز. يوووه بقا حسبي الله ونعم الوكيل ياشيخ وطلع يكلم نفسو
عدا الوقت وجيه معاد المقابله
وصلت مليكه وطلعت وسالت علي المكتب الي هتعمل فيه المقابله وطلعت
مليكه. لو سمحت عندي مقابله
ليل. اوكيه ودخلت عند غيث
مليكه. دي اي الاشكال البيئه الي مشغلها غيث عندو دي بكره اكون مكانها
دخلت ليل لغيث
ليل. غيث اول مقابله جت
غيث. ماشي روحي وابعتيها
ليل. لا انا عاوزه احضر معاك
غيث. ازاي يعني ده انترفيو
ليل. هعد معاك يعني هعد معاكي
غيث. هتعدي تعملي اي ده شغل يماما
ليل. هترجملك الايميل الي معاك عقبال ماتخلصها
غيث. اوكيه وراحت ليل طلعت
ليل. اتفضلي ودخلت ليل وراحت اعدت جمبو علي المكتب وفتحت اللاب وعملت نفسها هتشتغل
غيث. عشر دقايق وتكوني مخلصه فاهمه
ليل. براحتي علي فكره وخليك في حالك
غيث. ماشي ياليل ودخلت مليكه
مليكه. مساء الخير رفع غيث وشو واتصدم ومليكه عملت نفسها مصدومه. غيث
رواية عشقت مغتصبه الفصل السادس عشر
بارت16
غيث بصلها واتفجأ وبعدين رجع عادي
غيث. اتفضلي يانسه مليكه
ليل بصتلو بستغراب هو عرف اسمها منين وهي شكلها عرفاه امممم اما نشوف اخرتها
مليكه. اذيك ياغيث انتا شغال هنا
ليل. لا ياحبيبتي اسمو مستر غيث وهو هنا المدير يعني مينفعش نقولو غيث كده حاف
مليكه بغيظ دراتو
اسفه مكنتش اعرف
غيث. ولا يهمك وبص لي ليل
ليل معلش الايميل خديه من عز زمانو ترجمو ابعتيه ماشي
ليل. حاضر وهي من جوها ملغوله بقا كده ياغيث بقا بتسربتي وراحت وهي قايمه دايسه علي رجليه ومسك نفسو
غيث. عامله ايه يامليكه
مليكه بتمثيل. حياتي حرفيا مدمره ياغيث كل حاجه تعبت عشانها راحت بسهوله
غيث. معلش ربنا يعوضك وريني السي ڤي بتاعك خد الملف وبدأ يبص فيه
مليكه في نفسها اي ده هو ده غيث بجد هو مالو اتغير كده ده مهتمش حته يعرف انا حصلي اي شكلي كده هتعب الفراق حان بالساهل بس شكلو الرجوع مش بالساهل
غيث. تمام يامليكه احنا محتاجين موظفين حاسبات يعني هتنزلي تدريب شهر وطبعا في مشرف وبعد كدا تمسكي الحاجه الي مناسبه لشغلك
مليكه. تمام
غيث. نورتي هنرد عليكي في اقرب وقت ان شاءلله
مليكه. ماشي شكرا ياغيث ومشيت
طلعت مليكه وهي بفتكر هتعمل ايه في الجاي
سرح غيث بعد ماطلعت وافتكر الي حصل
******************
فلاش باك
غيث. يعني اي يامليكه بقولك اقفي معايا لغايت ماعمل مشروع انتي عارفه ان محلتيش حاجه خالص دلوقتي كل فلوس الورث بقا
مليكه. وانا المفروض اعمل اي مش ذنبي ان مطلعش ورث ليك من ابوك وسابو علي الحديده
غيث بصدمه. انتي بتقولي اي يامليكه هو ده كلامك انتي قولتي هتعيشي معايا علي المره قبل الحلوه
مليكه. حبيبي ده كلام بيتقال عادي متمسكش في اوي
غيث. افهم من كلامك انك كنتي بستغليني مش بتحبيني
مليكه. غيث حبيبي الحب حاجه والماديات حاجه تاني انا عاوزه اعيش حياتي براحتي واصرف وادلع مش اجي اقولك عاوزه فلوس اعمل شوبينج تقولي معلش انتي عارفه الظروف والخ لا طبعا
غيث. انا كنت مخدوع فيكي بجد انتي اقزر انسانه عرفتها في حياتي وخساره الحب الي حبتهولك
مليكه. حبك ده اصلا مش في بالي تشاوي يابيبي وسابتو ومشيت وكسرت قلبو بكل قسوه وجحدان
باك
غيث. يترا راجعه عاوزه اي رجعتك دي مش بالساهل مصدقت خلصت من حبك راجعه ليه تاني ورجع افتكر ان كان زمانو علي عماه
فلاش باك
بعد وفاة ابوه امو كان في ورث كبير لكل واحد والمحامي اعد عشان يفرق الورث
المحامي. طيب ياجماعه كل واحد هياخد حقو وابوكو كاتب لكل واحد غير الفلوس شقه تمليك و حساب بنكي لكل واحد فيكو بس ده هيكون مفتوح ليكو بعد سنه ودلوقتي كل واحد هياخد ورثو بما يرضي الله
ليث. حضرتك احنا مش هنفرق الورث استغربو اخواتو من كلامو وكمل ليث
احنا الحمدلله مفيش في قلوبنا حقد لبعض عشان نخاف لو ورثنا احنا مش هنفرق الورث ده يعتبر دي الحاجه الفاضله من ريحتة بابا وماما الله يرحمهم واحنا مش هنفرط فيهم بسهوله كده يعني لو خدنا الورث هيتصرف وهيجي يوم وهيخلص ومش هيكون ليه اثر في حياتنا احنا مش هنفرق حاجه كل الورث هنعمل بيه مشورع كبير باسمينا احنا الاربعه وهنسيبو وساعتها الفلوس هتكبر نفسها بنفسها وبعد المكسب هنفتح مستشفى خيري صدقه جاريه علي روحهم
المحامي. فكره فعلاً بس المكسب مش هيعد اقلل من تلت سنين علي الاقلل
ليث. مش مهم كده كده كل واحد فينا ليه شغل وحياه خاصه وده مشروع خاص بينا مش هناخد من اي حاجه غير لما يقف ويكسب
المحامي. عاش عليكو موافقين علي فكرة اخوكو ياولاد ولا حد ليه. رأي تاني
كلهم موافقين واعدو اتقفو هيععملو وبعدين مشي المحامي
ليث. اول حاجه انا واثق ان المشروع ده هينجح تاني حاجه السر ده بينا احنا الاربعه بس محدش تاني يعرف بيه نهائي يعني بمعنا اصح اكونو ينتهي من حياتنا
سندس. ده ليه ياليث
ليث. كده مش عايز اي حد نهائي يعرف بالمشروع ده وبالخص انتا ياغيث
غيث. قصدك علي مين
ليث. مليكه اوعا تفكر تقولها
غيث. انا مش عارف انتا حاطتتها في دماغك ليه
ليث. مش مهم المهم انك متعرفهاش اي حاجه عن الموضوع ده نهائي ولو سالتك عن الورث قولها مفيش ورث وياريت تسمع كلامي ومش هتندم ياغيث ومشي ليث
سندس. اسمع كلامو المرارظي ممكن هو شايف حاجه انتا مش شايفها
غيث. حاضر
باك
غيث. هو الوحيد الي كان فاهم هي اي بس كان ديما خايف علي مشاعري قد اي كنت انسان سازج بس يلا الحمدلله اني فوقت بدري اما نشوف بقا نيتها فيها اي
وفجاءه دخلت ليل ورزعت الباب وراها
ليل. ممكن افهم انتا طلعتني بره
غيث. عشان انتي غيرانه
ليل. اي ده مين قالك كده
غيث. علي اساس انو مش باين عليكي
ليل. وهغير عليك ليه يعني
غيث. يعني مش غيرانه
ليل. لا
غيث قام من مكانو واقف قدمها وهي ترجع. متاكده انك مش غيرانه
ليل بتوتر. لا مش غيرانه
غيث. اممم هحاول اصدقك
ليل. يعني ولو غيرانه فرقت معاك اوي
غيث. عارف انك زعلتي بس ده شغل ولازم اكون مركز
ليل. كنت هعد ساكته ومش هتكلم بس هي قالتلك غيث كده وكان لازم اعرفها انك المدير
غيث. طب منا مديرك وبتقوليلي غيث
ليل. انا مراتك علي فكره وده حقي
غيث. يعني ده حقك
ليل. ايوه
غيث. طيب اديتني حاجه من شويه وانا بصراحه مبحبش يكون عليا جمايل وراح ادها بوسه وقرب من ودنها. علي فكره شكلك يجنن وانتي غيرانه كده وراح. اعد علي المكتب وهي طلعت علي طول
غيث. والله شكلك وقعتي خلاص وجننتيني ياليل وغرقتني في بحر عشقك
طلعت ليل وقلبها بيدق بسرعه. اهدي اهدي اي الي حصلك ياليل قلبك دق ليه خلاص
عقلها. انتي مبتحرميش حبيتي تاني ويحصل حاجه وتتجرحي تاني
قلبها. هو انتا دايما عايز تبقا البطل وتعمل قرارت غصبن عني ماتسبني احب واعيش وانسا ولا انتا مصمم علي جرحي
عقلها. لازم افوقك قبل ماتركب المركب وتغرق وساعتها انتا الي هتتحمل غرقانها لوحدك لاني ساعتها هكون نصحتك وانتا الي مشيت وراه مسمه اسمو الحب
قلبها. اختياري وانا حر سبتي انتا بس في حالي ومش شويه تعملي سنياريوه وتفكرني بالحصل انا شايفه في الامان والاحتواء والحنيه وانا متاكده ان المرادي خير
عقلها. افتكر اني نصيحتك وقولتلك بلاش
قلبها. انتا الي بلاش تقف قدامي وتفضل دايما تفكرني اني انجرحت وانا هوريك ازاي الحب ده هيخليني كويسه واقوي
في مكان تاني
***********************
سندس. كل ده تأخير
ادم. معلش كان في محاضره مهمه خير في حاجه
سندس. هو انتا مش واخد بالك من حالنا الي احنا فيه
ادم. الي هو
سندس. انتا كمان بتسال ادم انا تعبت ومش قادره استحمل تصرفاتك وطريقتك في ايه لو مزعلاك في حاجه نتكلم ونتراضي في ايه اي الي حصلك غيرك كده
ادم. مفيش دماغي بس مش فاضيه
سندس. وانا فين من كل ده
ادم. معلش استحملي
اتعصبت سندس من بردو. لا يادم مش هستحمل ولا اجي علي نفسي اكتر من كده عشانك
ادم. يعني اي
سندس قامت وخلعت الدبله. يعني كل واحد يروح لحالو وطلعت من الكليه وهي بتعيط ومنهاره وهوب فجاءه خبطتها عربيه طلعت من الطريق ومخدش بالو منها
سندس. اعاااااا
رواية عشقت مغتصبه الفصل السابع عشر
الفصل السابع عشر من رواية عشقت مغتصبة لا يزال قيد الكتابة ولو عايز تقراه كامل بمجرد نشره أنضم لقناتنا على تليجرام واكتب تعليق على الصفحة دي.