روايات

رواية عانيت لأحبك الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم فاطمة محمود

رواية عانيت لأحبك الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم فاطمة محمود

 

 

البارت الرابع والثلاثون

 

” رواية عانيت لاحُبك ”
” البارت الرابع وثلاثون ”
” الكاتبة فاطمه محمود ”
مِين قَال أنه العِيون مَا بتسرِق ؟
أنا مِن لمّا شِفت عِيونه انسَرقنا انا وقَلبِي 🫂❤️.
سيف : تتجوزيني
شهد : بتقول ايه يا سيف مش سامعه حاجه
سيف : طيب انتي فين
شهد : انا طالعه الشقه
سيف : طيب انا عاوز اقابلك
شهد : طيب شوف المعاد اللي تحبه
سيف : دلوقتي
شهد : دلوقتي

 

سيف : اه عندك مشكله
شهد : لاا ابدا
سيف : طيب متطلعيش انا جايلك
شهد : حاضر
سيف قفل وشهد بصيت للفون : يا ترا هيكون عاوزني
في ايه .. بس ايه التغير اللي حصل دا سيف عمره ما
طلب مني يقابلني هو مكانش شايفني اصلا
قعدت السلم مستنيه سيف وبعد وقت كان وصل
شهد وقفت وقربت من العربية
سيف بصلها : اركبي يلاا
شهد ركبت جمبه وسيف مشي بالعربية
سيف : تحبي نروح فين
شهد : اللي انت عاوز
سيف بصلها : اللي انتي عاوزه
شهد فرحت من كلام سيف بس حاولت تبان عاديه
سيف : شهد
شهد بصتله بتوهان : هاا
سيف : تحبي نروح فين
شهد : خلاص خلينا في العربية
سيف : حاضر
سيف ساق شويه وبعدين وقف بالعربية وبصلها
سيف : تتجوزيني
شهد بصتله بصدمه : ايه
سيف : بقولك تتجوزيني
شهد وهي في حاله الصدمه : ازاي
سيف باستغراب : زي اي اتنين
شهد مبقتش عارفه ترد
سيف : افهم من سكوتك انك رافضه خلاص مفيش
مشكله
شهد بسرعه : لاا طبعا موافقه
سيف : يعني موافقه
شهد بكسوف : ايوا
سيف : انا كنت هتقدملك بس حبيت اعرف رايك
الاول عرفي اهلك وحددي معاد عشان اجي
شهد : حاضر
سيف : طيب انا هوصلك عشان لازم ارجع الشغل
شهد : تمام
سيف مشي وبعد وقت وصل قدام العماره وشهد
نزلت ودخلت العماره سيف فضل يبصلها وبعدين
مشي فضل يفكر في اللي عمله هل دا صح قطع
تفكيره رن الفون مسكه ورد
سيف : ايوا يا مالك
مالك : ايه يابني اختفيت فين
سيف : جاني مكالمه ضروريه وكنت مطر اني امشي
مالك : طيب خلصت شغل
سيف : لاا كمان شويه
مالك : بس الصوت اللي حوليك ميقولش انك في المكتب
سيف : كان معايا مشوار وراجع الشغل تاني
مالك : طيب اسيبك دلوقتي سلام
سيف : سلام
…………………………………….
شهد كانت مش مصدقه نفسها وطالعه العماره وهي
بتغني وصلت لشقتهم وكانت هتدخل بصيت لفوق
وطلعت شقه مراد رنيت الجرس واول ما فتحت
ملك شهد حضنتها بسرعه
ملك بخضه : في ايه يابت مالك
شهد بعدت عنها : مش هتصدقي اللي حصل
ملك : قوليلي طيب
شهد بابتسامة : اتحمسي طيب الاول
ملك بضحك : اتحمست يلاا بقا
شهد بضحك : سيف عاوز يتجوزني
ملك بصدمه : سيف مين
سيف : هيكون سيف مين يا غبيه سيف حبيبي
ملك : بتكلمي جد
شهد بضحك : والله انا مش مصدقه لحد دلوقتي
ملك : لاا انتي تدخلي وتحكيلي اللي حصل
ملك وشهد قعدو علي الكنبه
شهد : بصي يا ستي بعد ما رجعت من عند سلمي
رن عليا ومكنتش سامعه حاجه طلب مني اني اشوفه
المهم فضلت مستنيه وبعد وصل وركبت العربية وبصلي
وقالي تتجوزيني انا بصتله بصدمه بجد يعني متخيله
الحاجه اللي كنت فاكرها مستحيله تتحقق
ملك بابتسامة : انا بجد مش عارفه ازاي بس مبسوطه
عشانك اوي يروحي
شهد : يخليكي ليا يقلبي .. بس في مشكله
ملك : هي ايه
شهد : هقول لماما وبابا ومراد ازاي
ملك : امم بصي هقولك علفكرا
شهد : قولي
ملك : تطلبي من مراد ينزل ويبقا الكل موجود
وتقولي ليهم
شهد : بصراحه انا خايفه ومتوترة
ملك طبطت علي أيدها : متقلقيش انا معاكي
شهد بابتسامة : ربنا ميحرمني منك بس انا اقولهم
انهارده
ملك : ايوا ونا هقول لمراد لما يرجع أنه ينزل
شهد : خلاص تمام هنزل انا عشان نوجا
ملك : ماشي يا حبيبتي
شهد خرجت من الشقه ونزلت ورنيت جرس شقتهم
وفتحت ليها نجلاء ودخلت
نجلاء : اتاخرتي كدا ليه
شهد : مفيش يماما بس كنت عند سلمي
نجلاء : طيب وهي عامله ايه
شهد : كويسه الحمدلله
نجلاء : عقبالك يارب تفرحي قلبي انا كمان
شهد بابتسامة : قريب يا نوجا
نجلاء : الله وايه اللي اتغير
شهد : الله يا نوجا مش انتي عاوزه كدا
نجلاء : ماشي ياختي لما نشوف اخرتها معاكي
………………………………………
سلمي في المطبخ ويوسف كان قاعد في الاوضه
وخرج
يوسف : سلمي
سلمي : ايه يحبيبي
يوسف سمع صوتها جاي من المطبخ وراحلها
شاف واقفه بتعمل اكل قرب منها وحضنها : بتعملي ايه
سلمي بابتسامة : قولت اعمل اكل ليك عشان تدوق
اكلي
يوسف باي رقبتها بحب : اكيد هيبقا حلو
سلمي بكسوف : طيب ابعد يا يوسف
يوسف بضحك : لاا انا عاوز افضل كدا
سلمي : بس كدا مش هعرف اتحرك
يوسف : هتحرك معاكي
سلمي كملت عمل اكل ويوسف كان بيرجع شعرها
سلمي : يوسف
يوسف : قلبه
سلمي : هو انت لو اتجوزت تاليا كنت هتبقا معاها
زي كدا
يوسف بعد عنها وبصلها : انتي بتقولي ايه
سلمي : يوسف انا
يوسف قاطعها : انتي بتفكير في الموضوع ليه اصلا
انا وتاليا كنا في بينا ماضي وخلص
سلمي : بس انت كنت بتحبها واكيد زي ما بيقولو الحب
الاول مبيتنسيش
يوسف اخد نفس طويل وبصلها : بصي يا سلمي انا
وتاليا كنا بنحب بعض اه بس كان مش حب بجد هي
كانت ضامنه وجودي مش اكتر وكانت بتستغل دا انا انجرحت مش هقولك لاا
بعدين يوسف قرب من سلمي ومسك وشها بحنيه :
بس انتي عوضتيني عن كل حاجه انا حبيتك بجد
انتي الحب الحقيقي في حياتي يا سلمي
سلمي دمعت من كلام يوسف ليها
يوسف مسح دموعها بابتسامة : بتعيطي ليه دلوقتي
سلمي : عشان بتحبني اوي كدا انت متعرفش انت
بنسبالي ايه
يوسف حضنها وسلمي حضنته : ممكن بعد كدا متجبيش
السيره دي
سلمي : حاضر
يوسف بعد عن سلمي اللي كانت هتكمل اكل بس يوسف
شالها
سلمي بخضه : في ايه يا يوسف
يوسف : هيكون في ايه شايلك كدا اكيد وحشاني
سلمي : بس الاكل
يوسف : سيبك من الاكل دلوقتي
يوسف خرج من المطبخ وهو شايل سلمي وفتح
باب اوضتهم وقفله برجله ونزل سلمي عن السرير
وقرب منها
………………………………………
سوزان : والله يا زينب انا حاولت معاها عشان
تروح لدكتور وهي رفضت
زينب : مكانش ينفع تقولي
سوزان : طيب ونا اعمل ايه نفسي اشوف حفيدي
زينب : سببها علي ربنا وهما لسه صغيرين أن شاء الله
ربنا هيكرمهم
سوزان : امين يارب .. سلمي عامله ايه
زينب : الحمدلله كويسه
سوزان : وطمنيني علي فارس
زينب : والله طلعتله يوم الصباحيه ومطلعتش تاني
سوزان : دا انا كنت جايه اشوفه
زينب : اطلعي شوفيه طيب
سوزان : امال آيه فين
زينب : في اوضتها
سوزان : هي آيه هتفضل كدا مش هتجوز
زينب : هي مش حابه الموضوع دلوقتي ونا سايبها
علي راحتها
سوزان : راحتها ايه تتجوز وهي صغيره
قاطع كلام سوزان دخول آيه وبتقعد معاهم
آيه : ازيك يا عمتو
سوزان : بخير يحبيبتي انتي عامله ايه
آيه : الحمدلله
سوزان : طيب انا همشي يا زينب
آيه : ما تقعدي شويه يا عمتو
سوزان : قعدت يحبيبتي مره تانيه أن شاء الله
سوزان قامت وزينب خرجت معاها وصلتها لحد الباب
وبعدين رجعت قعدت جمب آيه
زينب : عمتك كانت بتقولي ايه هتفضل كدا
آيه : كدا ازاي يعني
زينب : قصدها علي الجواز
آيه : ونتي قولت ليها ايه

 

زينب : قولتلها سيبها علي راحتها
آيه : لاا عجبني ردك يا زوزا
زينب : بس بصراحه انا نفسي افرحك بيكي
آيه بهزار : انتي عاوز تخلصي مني يا زوزا
زينب : انا بتكلم بجد يا آيه
آيه : يماما يحبيبتي انا عارفه بس لسه مجاش الوقت
ربنا عاوز كدا أن شاء الله هتفرحي بيا بس مش دلوقتي
زينب : ماشي يا آيه
………………………………………
فارس بيكون واقف في البلكونه ونور بتدخل
وبيكون معاه فنجان قهوه وبتقف جمبه
نور : مش ناقصاك دي
فارس بيبصلها بابتسامة : انتي بتحسي بيا يابت
نور بحب : طبعا مش جوزي حبيبي
فارس بابتسامة : روح قلب جوزك حبيبك
نور : طيب دوق القهوة
فارس بضحك : لاا متفائل المرادي من قبل ما دوق
نور بابتسامة : طيب دوقها الاول
فارس بيشرب شويه من الفنجان وبيبص لنور
اللي بصاله : لاا حلوه
نور بفرحه : بجد
فارس بضحك : اه والله
نور بتخضنه بسرعه وفارس بيبعد الفنجان : حاسبي
طيب القهوة تيجي عليكي
نور بتبعد : اسفه اسفه
فارس بيحط ايدو علي كتفه وبيشرب قهوة : ياريت
تفضل كدا في الجو الهادي دا
نور بصتله بحب : اكيد في حاجات هتتغير في حياتنا
بس حبي ليك عمره ما هيتغير ولا هيقل
فارس باس خدها : انا عملت ايه في حياتي حلو عشان
ربنا يرزقني بيكي يا نور عيني انا بحبك اوي علفكرا
نور : ونا بحبك
فارس ساب الفنجان ومسك ايد نور ودخلوا الاوضه
………………………………………
كانوا متجمعين احمد ونجلاء ومراد وملك وشهد
مراد : مجمعنا ليه يابت يا شهد
شهد : اسكت طيب عشان اتكلم
مراد : اتفضلي ياختي
شهد : بصو يا جماعه الموضوع في شخص متقدملي
مراد : دا مين اللي أمه داعيه عليه
شهد بغيظ : سكتي جوزك يابت ملك
ملك بضحك : اسكت يمراد
احمد : هو مين طيب
شهد : سيف يا بابا اكيد كلكم تعرفو
نجلاء : سيف مين
شهد : صاحب يوسف يا ماما
نجلاء : طبعا لاا
شهد : ليه يماما
نجلاء : انتي مشوفتيش اللي حصل لـ آيه بسببه
شهد بصيت لمراد ومراد اتكلم : يماما دا نصيب
يحبيبتي محصلش تفاهم بينه وبين آيه وبعدين
فيها آيه الرجل جدع ومفيهوش حاجه غلط
ملك : وافقي يماما احنا مصدقنا شهد توافق علي حد
نجلاء : برضو لاا
شهد : يبابا قول حاجه
احمد : خلاص يا نجلاء لو شهد موافقه ليه لاا
نجلاء : احمد انا خايفه علي بنتي
شهد : يماما سيف والله مبيعضش يعني
نجلاء : هو انتي موافقه ومصممه كدا ليه
شهد بتوتر بصيت لملك : يماما هو كويس ليه ارفض
ملك : انا معرفهوش شخصيا بس باين عليه أنه كويس
ومحترم يماما وافقي بقا
مراد : طيب يماما وافقي ولو شوفتي منو تصرف مش
حلو نلغي كل حاجه
شهد : ايه
مراد بصلها وشهد سكتت
نجلاء بصيت لـ احمد وهو رأسه باه
مراد : ايه يماما
نجلاء : طيب
شهد زغرطت وكله بصلها وضحكو عليها نجلاء دخلت
اوضتها وأحمد قرب من شهد وباس راسها : ربنا يكمل فرحتك يحبيبتي
شهد : ربنا يخليك ليا يا حماده
احمد مشي وفضلت ملك ومراد اللي قرب من اخته
وحضنها : مبسوطه
شهد بابتسامة : جدا
مراد بخبث : بس عاوز اعرف انتي ليه مصممه كدا
انتي حبتيه ولا ايه
شهد اتكسفت ومرديتش
ملك بضحك : بس بقا يمراد متكسفهاش
مراد بضحك : حاضر
شهد : ربنا يخليك ليا يمراد علي وقفتك معايا
مراد : متقوليش كدا يابت انتي اختي وحبيبتي
شهد : ربنا يخليك ليا يحبيبي
ملك بغيره : هو في ايه انتو هتقضوها حبيبي وحبيبتي
شهد بضحك : لاا خد مراتك وامشي ياعم لتولع فيا
مراد بضحك : حاضر يلاا بينا
ملك بضحك : يلاا
مراد وملك خرجوا من الشقه وطلعوا شقتهم وشهد
دخلت اوضتها وهي مبسوطه مسكت الفون
شهد : هو انا لو رديت عليه دلوقتي هيقول عليا مدلوقه
طيب وفيها ايه هو اللي طلب مني هكلمه وخلاص رنيت
عليه ورد بعد وقت رد
سيف : ايوا يا شهد
شهد : عامل ايه
سيف : الحمدلله .. ايه قولتي لاهلك
شهد : ايوا موافقين
سيف : طيب قولي لعمي ومراد اني حابب تكون خطوبه
علي طول لو مفيش مانع
شهد بابتسامة : هو انت مستعجل ليه
سيف : كدا احسن ولا انتي مش حابه
شهد : لاا حابه
سيف : طيب يبقا تسمعي الكلام
شهد : حاضر .. هو انت فين
سيف : مروح
شهد : دلوقتي مروح
سيف بضحك : اعمل ايه الاستاذ في عش الزوجية
وسايبني لوحدي لشغل
شهد بضحك : براحته المنشاوي ياعم
سيف بابتسامة : لاا الكلام دا مفيش منو ولا منشاوي
ولا بتاع انتي دلوقتي خلاص تركزي فيا شويه
شهد بكسوف : حاضر
سيف بضحك : انا مستغرب بصراحه مش دي شهد اللي
اعرفها
شهد بضحك : ليه يا لمبي والله انا
سيف بضحك : انا كدا اطمنت عليكي
شهد بضحك : ماشي
سيف : طيب انا هقفل ويبقا هكلمك اوك
شهد : اوك
سيف : باي
شهد : باي
سيف قفل مع شهد بصيت للفون وباسته : ونا بين
ايديك بياخدني هواك اللي غرام عنيك واحلم وياك
بالعمر كله اعيشو معاك
شهد كانت بتغني وهي مبسوطه وبعدين وقفت لما
افتكرت آيه : هو انا كدا اكون بعمل حاجه غلط انا
هروح لها بكره وهقولها واشوفها لو ادايقت هنهي
كل حاجه حتي لو بحبو آيه برضو صحبتي
………………………………………
سيف وصل ونزل من العربية وكان مالك هيركب
عربيته وقف لما شاف سيف
مالك : علطول متاخر كدا
سيف : غصب عني لما الاستاذ اللي فوق دا يتلحلح
ويرجع الشغل مش هتاخر
مالك بضحك : سيبه ينبسط يومين
سيف بضحك : والله انا سايبه .. انت رايح المستشفى
مالك : ايوا
سيف : عاوز اروح اشوف البت نور والله
مالك : انا حاولت اكلمها لقيت الفون مقفول
سيف : ما هو اكيد هيقفلو ليها الواد فارس
مالك : يبقا اروح اشوفها في يوم
سيف : خلاص يبقا نروح سوا
مالك : تمام همشي انا
سيف : مع السلامه يحبيبي
مالك ركب عربيته ومشي وسيف دخل العماره
وطلع السلم ورن جرس شقه هناء وفتحتله
سيف : عامله ايه يا نونا
هناء : بخير يحبيبي اتفضل
سيف بيدخل وبيقعد
هناء : اجبلك تاكل اكيد ماكلتش حاجه
سيف : اه ونبي يا نونا لسه راجع من الشغل ومطحون
هناء : ماشي يحبيبي
هناء دخلت المطبخ وسيف نام علي الكنبه : اه بقالي
كتير منمتش
هناء طلعت من المطبخ ومعاها صينيه وحطتها علي
التربيزه اللي قدام سيف
هناء : قوم يحبيبي غسل عشان تاكل
سيف : حاضر يا نونا
سيف قامت غسل ايدو ورجع قعد وبدأ ياكل
هناء : بفكر بكره نتجمع كلنا علي الغداء والعرسان
يكونو موجودين
سيف : فكره حلوه والله يبقا اقعد من الشغل واساعدك
بقا عشان هتبقي لوحدك
هناء : انت بتعرف تعمل حاجه يا سيف
سيف : طبعا يا نونا هحاول عشانك
هناء : متحرمش يحبيبي
سيف : حبيبتي يا نونا
فضل ياكل وبعدين قام غسل ايدو
هناء : انت ماكلتش يا سيف
سيف : كدا تمام يا نونا
هناء : اعملك حاجه تشربها طيب
سيف : لاا يا نونا .. انا هطلع انام شويه
هناء : ماشي يحبيبي
سيف خرج من الشقه وطلع شقته وفتح الباب ودخل
وقلع القميص ودخل اوضته وطلع هدوم ودخل الحمام
اخد دوش وبعدين طلع ونام علي السرير ومسك الفون
وفتح الفيس وفضل يقلب في شويه وشاف صوره آيه
بالصدفه وفضل يبصلها
سيف : يووو وبعدين معاك يا سيف
كان هيقفل الفون بس ثبت الفون وفضل يبصلها
لحد ما نام
………………………………………
وصل مالك قدام المستشفى ونزل من العربية ودخل
وشاف عمر واقف قرب منو وحضنه
مالك : عامل ايه
عمر : بخير يحبيبي
مالك : مريم فين
عمر : في العمليات
مالك : طيب مدايق ليه
عمر بضيق : عشان مصطفي معاها
مالك : مصطفي هو كان بقاله فتره مختفي ليه
عمر : معرفش
مالك : طيب اهدي هي عمليه وخلاص
عمر : انت مش عارفه رخم ازاي ونت مبحبهوش
مالك : طيب مدخلتش مكان مريم ليه
عمر : قولتلها قالتلي يحبيبي دا شغل هخلص واطلع
مالك : بقالهم كتير مع بعض جوا
عمر بص لمالك بضيق : ايه مع بعض جوا دي يمالك
راعي شعوري ياعم
مالك بضحك : اسف والله ما قصد قصدي يعني قربت
تخلص
عمر : مش عارف بقالها ساعه كدا
عمر خلص كلامه ومريم كانت جايه بتجاهم : ازيك يمالك
مالك : الحمدلله ونتي عامله ايه طمنيني العمليه نجحت
مريم : اه الحمدلله كنت مركزه جدا ونجحت
عمر كان بيبص لمريم بضيق ومالك شاف نظراته
مالك بضحك : طيب يمريم ركزي معاه مع عمر دلوقتي
مالك مشي ومريم بصيت لعمر : في ايه يا عمر
عمر بضيق : بلا عمر بلا زفت
مريم : طيب مدايق دلوقتي ليه
عمر : متدخليش عمليات تاني مع الزفت دا تاني
مريم : انت ليه بدخل الامور الشخصيه في الشغل
هو ميقدرش يعدي حدود معايا
عمر : انا قولتلك اهو لاا يعني لاا
مريم : طيب حاضر ممكن تهدا
عمر : شايفني مجنون ولا ايه
مريم : لاا ابدا
عمر : نتجوز بس ومش هتنزلي الشغل تاني
مريم : انت بتقول ايه يعمر
عمر : اللي سمعتيه
مريم بزعل : طيب عن ازنك
عمر مسك ايد مريم بحده : رايحه فين
مريم : في ايه انا هخرج شويه
عمر : لاا
مريم : طيب هروح المكتب
عمر : كدا احسن
مريم : سيب ايدي يعمر
عمر ساب أيدها ومريم مشيت وهي مدايقه من طريقته
عمر فضل واقف يبصلها وبعدين قرب منو مصطفى
مصطفي : مريم فين يا عمر
عمر بصله من تحت لفوق : دكتور مريم متنساش نفسك
مصطفي بضيق : طيب هي فين
عمر : ونت مالك هي فين
مصطفي : نعم احنا هنا في مستشفي يعني شغل
ومحتاج اتكلم معاها
عمر : كلامك معايا انا
مصطفي : ليه انت اللي كنت معايا في العمليه
عمر : بقولك ايه يا مصطفى متكلمش مع مريم كتير
انت متعرفش انا ممكن اعمل ايه
مصطفي : امم خلصت ولا يفرق معايا كلامك دا
مصطفي مشي وعمر راح لمالك وكان موجود في المكتب
وماسك ورق دخل وقعد ومالك بصله
مالك : ايه في ايه
عمر بعصبية : انا مدايق من اللي اسمه مصطفى دا
نفسي اديله علقه موت
مالك : طيب ليه
عمر حكاله اللي حصل بين وبين مصطفى
مالك : طيب ومريم قولتلها ايه
عمر : اتخانقت معاها
مالك : عمر متتعصبش علي مريم دا شغلها وحاول
تشوف دا ومصطفى هو اه رخم بس ميقدرش يعمل
حاجه
عمر : مش عارف ابقا هادي
مالك : قوم طيب وروح شوف مريم اكيد زعلانه منك
عمر خرج من المكتب وراح مكتب مريم وفتح الباب
وكان مصطفى واقف مع مريم بيتكلم اتعصب وضغط
علي ايدو ودخل
عمر : ايه
مصطفي ومريم بصو عليه : طيب يا دكتور مريم
هنكمل كلامنا بعدين
مصطفي خرج وعمر قرب من مريم وشدها بعصبية
وبقيت في حضنه : وبعدين معاكي
مريم بصتله : عمر انت بتصرف كدا ليه
عمر بعصبية : عاوزه اعمل ايه يعني مش قولتلك
متكلميش معاه
مريم : طيب هو اللي جيه واتكلم معايا
عمر : مريم متتلككيش
مريم دمعت : والله ما بتلكك
عمر : طيب انتي بتعيطي ليه دلوقتي
مريم نزلت وشها : عشان انت مش واثق فيا
عمر رف وشها بايدو : انا بغير عليكي مش اني
مش واثق فيكي
مريم : بس طريقتك بقيت غريبه اوي
عمر : استحمليني مش حبيبك
مريم : حاضر بس ابعد ممكن حد يدخل مينفعش كدا
احنا في مكان شغل
عمر : لاا
مريم : عمر عشان خاطري ابعد
عمر : هاتي بوسه الاول
مريم : اسمع الكلام ونبي
عمر : اسمعي انتي وهاني بوسه
مريم : يعمر
عمر : يلاا
مريم قربت من خده وباست عمر اللي غمض عيونه
وابتسم مريم بعدت عنه
عمر : يالههوي
مريم بابتسامة : ابعد بقا
عمر : مش عاوز
مالك بيفتح الباب وبيدخل وبيشوف عمر ومريم
قريبين من بعض مريم اول ما بتشوفه بتبعد بكسوف
مالك : انا اسف والله مكنتش اعرف ان
عمر : عاوز ايه انت دلوقتي
مالك : لاا انا همشي وارجع في وقت تاني
عمر : بعد ايه يا خويا ما انت جيت وخلاص
مالك : هستناك في المكتب
مالك مشي وعمر بص لمريم اللي ميته من الكسوف
عمر : خلاص هو مشي
مريم بصتله : عجباك اللي حصل انا ازاي هبصله دلوقتي
عمر برفع حاجب : ونتي تبصيله ليه
مريم : احنا هنبتدي تاني انا طالعه
مريم خرجت وعمر خرج ورا مكتب مالك
وفتح الباب
عمر : عاوز ايه
مالك : كنت عاوز
قطع كلام مالك رن تلفون مسك وكانت آيه
عمر : كمل عاوز ايه
مالك بضحك : عاوزك تطلع دلوقتي
عمر بضحك : كان نفسي اخد حقك منك بس همسي
مالك بضحك : حبيبي يا عمورر
عمر خرج ومالك رد علي آيه اللي اتكلمت بعصبية :
مبتردش ليه
مالك بابتسامة : اسف يا توتا والله كنت بتكلم مع عمر
آيه : امم انت في المستشفى
مالك : ايوا
آيه : عامله ايه قولتلي اسمها ايه
مالك بابتسامة : ايسل
آيه : عامله ايه ايسل
مالك : الحمدلله بخير مركزه معاها ليه
آيه : انا اركز معاها لاا طبعا انا بسال عادي
مالك : متاكده أنه عادي
آيه : ايوا
مالك : طيب سيبك من ايسل دلوقتي انتي عامله ايه
آيه : كويسه الحمدلله
مالك : طيب بترني ليه في حاجه ولا ايه
آيه بغيظ : تصدق انا غلطانه اني رنيت عليك اصلا
مالك بضحك : طيب خلاص متزعليش بهزر معاكي
آيه بزعل : لاا انا مبتصالحش
مالك بابتسامة : طيب اصالحك ازاي
آيه : انا اللي هقولك كمان تصالحني ازاي امال بتصالح
ايسل ازاي
مالك : لاا ايسل دي حاجه تانيه
آيه : ماشي ياعم الحبيب تولعو انتو الاتنين
مالك فضل يضحك : بلاش عشان ايسل حته من قلبي
آيه : طيب سلام
آيه قفلت ومالك بص للفون : بقيت كدا ماشي يتوتا
………………………………………
صباح جديد
في شقه محمد الجرس بيرن وبتفتح زينب
شهد : زوزا صباح الورد
زينب : صباح الفل يا شوشو
شهد : توتا فين
زينب : في اوضتها
شهد بتروح اوضه آيه وبتفتح الباب علطول
آيه : يخرب بيتك خضتيني
شهد : خضيتك دا ايه انتي اللي قلبك علي قدو
آيه : في حاجه اسمها خصوصيه يجزمه طيب لو كنت
بعمل حاجه كان هيبقى شكلي ايه
شهد : طيب سيبك من الخصوصيه دلوقتي
آيه : خير ايه جابك
شهد : ايه جابني دا بدل ما تقوليلي نورتي يا شوشه قلبي
آيه : اخلصي بدل ما اضربك
شهد بضحك : خلاص طيب
آيه : نتكلم جد شويه
شهد : نتكلم جد
آيه : قوليلي بقا في ايه
شهد : هو لازم يكون في حاجه ما ممكن تكوني وحشاني
آيه بابتسامة : قولي طيب
شهد : بصراحه انا مش عارفه اتكلم إزاي
آيه : لسانك اتشل ولا ايه اخلصي انطقي
شهد : اتكلم يعني
آيه : ايوا
شهد : سيف اتكلم معايا وطلب أنه يتجوزني
آيه اتصدمت وادايقت بس حاولت تبان عادي
آيه بابتسامة : طيب يحبيبتي الف مبروك
شهد حسيت انها انانيه للحظه : توتا بجد لو واحد
في الميه عندك مشاعر من ناحيتك تجاه سيف انا ممكن
آيه قاطعتها : انتي بتقولي ايه لاا طبعا كل حاجه
انتهت بينا اوعي تحسي انك غلطتي في حقي هو
حابب يتجوزك ومفيش مشكله في كدا ربنا يسعدكم
شهد بفرحه حضنت آيه : بجد شكرا يتوتا كنت شايله هم
اني ممكن اكون بغلط بجد شكرا يتوتا
آيه : بطلي هبل احنا اخوات وفرحتك يعني فرحتي
شهد بعدت عن آيه وبصتلها : هو طلب مني خطوبه
علطول
آيه حسيت بغيره : والله طيب كويس
شهد : طيب انا عاوزه منك انك تكوني معايا انا
مش عارفه اعمل ايه سلمي ونور اتجوزو وطبعا
كل واحد مشغوله في حياتها
آيه بابتسامة : متقلقيش انا معاكي
شهد : قلبي يتوتا .. همشي انا طيب
آيه : متقعدي شويه
شهد : ملك تعبانه شويه هروح معاها الدكتور
آيه : سلامتها ليه مالها
شهد : بيغمي عليها الفتره دي
آيه : طيب يبقا طمنيني عليها
شهد : حاضر باي
آيه : باي
شهد خرجت من الاوضه و آيه قفلت الباب وفضلت
واقفه ونزلت دمعه من عينها ومسحتها بسرعه : انتي
بتعيطي مش دا اللي كنت عوزاه هو بعد وشاف حياته
وسمع كلامك وربنا يوفقه ونتي كمان عيشي حياتك
دخلت الحمام وفضلت تغسل وشها كتير عشان تفوق
وبعدين بصيت في المرايه واخدت نفس وحاولت تهدأ
………………………………………
شهد فتحت الباب وكانت ماشيه
زينب : متقعدي يا شهد
شهد : مره تاني يا زوزا
زينب : ماشي يحبيبتي
شهد نزلت علي السلم وزينب كانت هتقفل الباب
شافت فارس ونور نازلين
زينب : كان قلبي حاسس انكم نازلين رايحين علي
فين كدا
فارس : مفيش يماما بس نونا عزمنا علي الغداء
وهوصل نور هناك واروح الشغل
زينب : ماشي يحبيبي
نور : عامله ايه يماما
زينب : بخير يحبيبتي الحمدلله
نور : توتا فين يماما
زينب : في اوضتها يحبيبتي
نور : ماما طلبت مني اجيب توتا معايا لو مفيش مانع
زينب : لاا يحبيبتي يبقا سلميلي علي هناء وسلمي
نور : عيوني
فارس : طيب هي جاهزة يماما
زينب : مش عارفه يحبيبي
فارس : طيب ادخلي ينور شوفيها عشان اوصلكم
ومتاخرش علي الشغل
نور : حاضر
نور دخلت وكانت آيه خارجه من الاوضه
نور : كدا يواطيه متساليش علي صحبتك دا احنا
في نفس العماره
آيه بابتسامة : انا قولت عروسه بقا وكدا
نور : طيب يلاا بينا عشان فارس ميتاخرش
نور و آيه بيخرجوا
فارس : عاوزه حاجه يماما
زينب : لاا يحبيبي
آيه ونور : سلام يزوزا
زينب : سلام يحبايبي
فارس : طيب يلاا بينا
فارس والبنات بينزلوا وفارس بيركب ونور جمبه
و آيه ورا
………………………………………
عند يوسف وسلمي بتكون نايمه في حضن يوسف
وبتفتح عيونه وبتبص ليوسف بحب وبتشيل شعره
اللي نازل علي وشه وبتقرب من خده وبتبوسه يوسف
بيحس بيها وبيفتح عيونه وبيبصلها
يوسف بابتسامة : صباح الخير يحبيبي
سلمي بكسوف : صباح الخير هو انت صاحي اصلا
يوسف شدد خلي حضنها : وفيها ايه لما تبوسيني
انا جوزك
سلمي : طيب قوم يلاا
يوسف : ليه
سلمي : عاوزه انزل لماما
يوسف : انا مش عارف ايه خلي ماما تفكر كدا
مش كانت طلعتنا من العزومه دي
سلمي بصتله : دي أحلا حاجه عملته نونا اخيرا هشوف
البنات وحشوني اوي
يوسف : وحشوكي اه طيب وبنسبه لجوزك ايه نظامه
سلمي حطيت أيدها وفضلت تمشيها علي وشه :
بتوحشني ونت معايا
يوسف قرب منها اوي : انا بقول بلاش ننزل
سلمي بعدت بابتسامة : قوم بقا يا يوسف
يوسف : ماشي
يوسف بعد عن سلمي ودخل الحمام وياخد شاور
وسلمي طلعت هدومه الشغل يوسف طلع وبدأ يلبس
وسلمي كانت بتساعدو
سلمي بابتسامة : زي القمر
يوسف باس خدها : مفيش قمر ونتي موجوده
سلمي : طيب انا هاخد شاور واغير هدومي وننزل سوا
يوسف : اساعدك طيب

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية رفعت وزينب - عشق بين نيران الزهار الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم سعاد محمد سلامة

 

 

سلمي بصتله : لاا
يوسف ضحك عليها وسلمي دخلت الحمام ويوسف
خرج البلكونه وفتح الفون وكان في مسدجات كتير
وصلتله سلمي كانت خرجت من الحمام و وقفت قدام
المرايه ولمت شعرها وحطيت الطرحه ورميتها علي
كتفها يوسف خرج من البلكونه وشافت واقفه قدام
المرايا بتحط روج
يوسف بعصبية : انتي ايه اللي لابسه دا
سلمي اتخضيت وبصتله : ايه يا يوسف
يوسف بعصبية : غيري الهدوم دي
سلمي : ليه
يوسف بعصبية : هو ايه اللي ليه انتي مش شايفه انها دايقه
سلمي بصيت علي الهدوم : والله ما دايقه
يوسف بعصبية : هو انا باخد رايك اخلصي غيري
وشيلي الزفت دا اللي على شفايفك
سلمي : حاضر
سلمي دخلت الحمام وغيرت الهدوم وبعدين طلعت
ويوسف فضل يبصلها
سلمي : ايه في تاني كمان
يوسف : البسي الطرحه كويس وداري شعرك
سلمي : هو مفيش حد هيكون موجود اصلا
يوسف : والله اخليكي متنزليش
سلمي لفيت الطرحه بضيق وبعدين بصيت ليوسف
اللي قرب منها ومسح باقي الروج : مش محتاجه
ميكاب انتي .. يلاا ننزل
يوسف مسك ايد سلمي وخرجوا من الشقه ونزلوا
شقه هناء وفتحت ليهم
هناء : اهلا بحبايب قلبي
يوسف حضن مامته : وحشتيني يا ست الكل
هناء : ونت كمان يحبيبي
هناء بصيت لسلمي : ايه القمر دا
سلمي بابتسامة : حبيبتي يا نونا
هناء : اتفضلوا ادخلوا
يوسف وسلمي دخلوا وكانوا موجودين مالك وسيف
يوسف : ايه جابك يلاا انت وهنا منك لي
سيف : لاا يحبيبي انت ايه اللي جابك مش اتجوزت
وخلصنا
يوسف برفع حاجب : لاا والله
مالك بضحك : اهدي ياعم يوسف شويه
يوسف : ما انا هادي اهو
سلمي كانت واقفه وسيف بصلها : عروستنا واقفه
ليه اقعدي
يوسف بصلها : تعالي يا سلمي
سيف : طمنيني عامله ايه مع الواد دا
سلمي بابتسامة : الحمدلله
سيف : انا مش عارف ازاي وافقتي تتجوزيني بجد
يعني مشاء الله جمال ورقه وقمر كمان
يوسف بصوت عالي : احترم نفسك ياض
مالك : بس يا سيف
سلمي مسكت ايدو : خلاص يا يوسف سيف بيهزر
يوسف بصلها : مش عاوز اسمع صوتك
سيف : في ايه ياعم انت هي قالت ايه يعني
انا بهزر وهي قالتلك كدا
سلمي ادايقت من يوسف و وقفت : عن ازنكم
خرجت وراحت المطبخ لهناء ويوسف كان بيبصلها
لحد ما اختفيت
مالك : مش كدا يا يوسف
يوسف بص لسيف
سيف : والله ما كنت اقصد
يوسف : طيب يلاا عشان الشغل
سيف : يلا
يوسف : هشوف ماما بس وراجع
يوسف راح المطبخ
سيف : حلاوه ماما
مالك بضحك : اسكت يا سبب المشاكل
سيف بضحك : حاضر
عند يوسف دخل المطبخ وكانت هناء وسلمي
بيعملوا في الاكل
يوسف : ماما انا ماشي عاوزه حاجه
هناء : لاا يحبيبي بس متتاخروش
يوسف : حاضر سلام
هناء : مع السلامه يحبيبي
يوسف بص لسلمي وبعدين خرج من المطبخ
هناء : مالك يحبيبتي
سلمي : مفيش يا نونا
هناء : حصلت حاجه بينكم ولا ايه
سلمي : لاا ابدا .. هي نور امتي هتيجي
هناء : لما كلمتها قولتلها تيجي نقضي اليوم سوا
وفارس لما يخلص شغل يجي قولتلها كمان تجيب
آيه معاها
سلمي بفرحه : بجد
هناء بابتسامة : ايوا
سلمي : دا القعده هتبقا جامده
جرس الباب رن
هناء : طيب انا هشوف مين
سلمي : خليكي يا نونا انا هفتح
هناء : طيب يحبيبتي
سلمي خرجت وفتحت الباب وكانت نور و آيه
البنات أول ما شافوا بعض صرخو بفرحه وسلموا
علي بعض
مالك كان في البلكونه خرج لما سمع الصوت وشاف
البنات واقفين مع بعض
مالك : في ايه يا بنات خضتنوني
نور بفرحه قربت من مالك وحضنته : وحشتني يا مالك
مالك بابتسامة : ونتي كمان يانوري طمنيني عليكي
نور : بخير يحبيبي الحمدلله .. امال يوسف وسيف فين
مالك : من شويه نزلوا وراحو الشغل
نور : امم وماما فين
سلمي : في المطبخ
نور وسلمي راحو المطبخ و آيه كانت رايحه المطبخ
مالك : ازيك يا آيه
آيه وقفت وبصتله : الحمدلله
مالك : مالك
آيه : مفيش
مالك قرب منها وكان هيمسك أيدها بس آيه بعدت بسرعه
مالك : مالك خايفه كدا
آيه : قولتلك ماليش عن ازنك
آيه راحت المطبخ ومالك فضل باصص عليها
مالك بضيق : هو انا عملت معاها حاجه تدايقها
طلع البلكونه وولع سيجاره وهو مدايق من آيه
………………………………………
عند البنات في المطبخ
نور : وحشتيني يماما
هناء : ونتي كمان يحبيبتي طمنيني عليكي وعلي فارس
نور : بخير يحبيبتي زوزا بتسلم عليكي
هناء : الله يسلمها
نور : وبتسلم عليكي كمان يسلمي
سلمي : هي عامله ايه وبابا وفارس
آيه : بابا وماما كويسين بس فارس تسالي عليه مراته
سلمي بضحك : تصدقي صح
نور بضحك : متقلقيش عليه هو زي الفل
سلمي : حاسه انك مطلعه عينه
نور : انتي تعرفي عني كدا دا فارس مبسوط
اخر انبساط
سلمي : طيب الحمدلله
نور : قوليلي بقا انتي ويوسف عاملين ايه
سلمي : كويسين الحمدلله
آيه : متقلقيش علي اخوكي دي سلومتي مبتقولش غير
حاضر
نور : طبعا طبعا
سلمي بضحك : حبيبتي يا توتا
نور : بنات انا شهد وحشتني والله ما نكلمها تيجي
آيه : ملك تعبانه مش هينفع تيجي
سلمي : ليه مالها
آيه : مش عارفه بالظبط بس تعبت وهتروح لدكتور
معاها
نور : يخساره
سلمي : تتعوض أن شاء الله
هناء : طيب وهي كويسه دلوقتي
آيه : والله معرفش ينونا قولت لشهد يبقا طمنيني
………………………………………
في الشركه
فارس بيكون بيشتغل والباب بيخبط وبتدخل ندا
ندا : فارس بيه هعطلك علي الشغل بس مستر مراد
طلب مني أنه يقابلك
فارس : طيب خليه يدخل
ندا : حاضر يفندم
ندا بتخرج وبعد شويه مراد بيدخل
مراد : ازيك يفارس
فارس : اهلا يمراد اتفضل اقعد
مراد بيقعد : انا اسف يفارس بس ملك تعبانه شويه
ولازم امشي
فارس : عيب يابني تقول كدا اكيد لازم تروح تطمن
عليها استني هروح معاك
مراد : لاا خليك عشان الشغل انا يبقا اطمنك عليها
فارس : بس مالك لو عرف انك مقولتش لي هيزعل
هو في الاخر اخوها
مراد : ما انا مش عارف هقولها ايه لما يبقا موجود
هي متعرفش .. بس انت متقولش لي يفارس
فارس : طيب يبقا طمني
مراد : حاضر
مراد خرج وفارس رجع يكمل شغله
………………………………………
في مكتب يوسف بيكون قاعد وبيفكر في سلمي
يوسف : هو انت زوتها ليه يا يوسف
مسك الفون ورن علي سلمي ومرديتش اتعصب ورمي
الفون علي المكتب سيف دخل وشافه
سيف : مالك متعصب كدا
يوسف : لاا مفيش
سيف : انا اسف والله يا يوسف كنت بهزر
يوسف : يابني عارف خلاص
سيف : طيب خد الملف دا
يوسف : بتاع ايه
سيف : قضيه جديده ولازم نسافر عشانها
يوسف فتح الملف وبعدين بص لسيف : تجاره
مخدرات وأعضاء
سيف : وسلاح كمان
يوسف : دا مين اللي قلبه جامد
سيف : هو اجنبي اسمه مارك وعايش في المانيا وفي
رجاله تبعه في مصر عشان بيعملوا عمليات هنا بس كل
حاجه موجوده في المانيا
يوسف : طيب ازاي بيسافرو
سيف : معاهم طياره خاصه وخطف الأطفال بقا
كتير الفتره دي لما دورنا ورا الموضوع اكتشفنا
كل الكلام دا بس اللي شاكين فيه أن مارك مش
رئيس العصابه الحقيقي
يوسف : ليه
سيف : اكيد مش واحد زي كدا وبيتاجر في كل دا
هيعرف نفسه بسهوله هو هيبقا في اجتماع وكل حاجه
هنعرفها
يوسف : طيب والسفر امتي
سيف : كمان شهر
يوسف : طيب تمام
سيف : الملف موجود في كل التفاصيل شغلهم
واسمائهم كمان يبقا شوفو كويس

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية تربية حواري الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ولاء حامد

 

 

يوسف : تمام
سيف خرج ويوسف فتح الملف وشاف كل تفاصيل
القضيه
………………………………………
مراد كان وصل قدام العماره نزل من العربية
وكانت نازله ملك وشهد ماسكه أيدها ومراد قرب
من ملك
مراد بقلق : ايه حصل يملك
ملك : اهدي يحبيبي انا كويسه
مراد : اركبي يلاا طيب
مراد مسك ملك وركبها وشهد ركبت ومراد ساق
وبعد وقت وصلوا قدام العماره اللي فيها الدكتور
وطلعوا وكان في ناس كتير مراد قعد ملك وشهد
كانت معاها وقرب من بنت الاستقبال
مراد : لو سمحتي في كشف باسم مراد احمد القاضي
البنت بصيت في الكشف : ايوا يفندم
مراد : قدامه كتير
البنت : تلت كشوفات
مراد : تمام
مراد رجع لملك وقف جمبها شهد قامت وقربت
من مراد : اقعد جمبها انا هقعد هناك
مراد قعد جمب ملك ومسك ايدها : ملك انتي كويسه
ملك بابتسامة : وجودك معايا مخليني كويسه
مراد فضل ماسك ايد ملك وبيبصلها كل شويه
وملك بتحاول تبقي كويسه بس مبقتش قادره
وفجاه اغمي عليها
مراد بخضه : ملك .. لو سمحتي مراتي اغمي عليها
ارجوكي خلي الدكتور يشوفها
البنت : طيب اتفضل يفندم
مراد : شكرا
مراد شال ملك ودخل لدكتور وشهد كانت معاه
اول ما دخلوا الدكتور بصله : في ايه مالها
مراد : معرفش يدكتور اغمي عليها فجاه
الدكتور : طيب سيبها علي السرير وحضرتك اتفضل
اقعد مراد ساب ملك والدكتور قرب منها وبدأ يكشف
عليها ومراد كان قلقان جدا
شهد : اهدي يمراد هتبقي كويسه
مراد : يارب
الدكتور رجع قعد : متقلقش هي بيغمي عليها
من قله الاكل والزعل وبتتغط علي نفسها في
التفكير ودا مش كويس عشانها ولا عشان صحتها
مراد : تمام يدكتور
الدكتور : انا هكتبلها شويه فيتامينات وياريت تمشي
عليها
مراد : طيب هي مش هتفوق
الدكتور : مفيش وقت محدد ممكن تفوق في اي
وقت بس متقلقش مفيش خطر عليها والف سلامه
مراد : الله يسلمك يدكتور
مراد شال ملك وخرج وشهد خرجت ورا ونزلوا
وكان هيحط ملك في الكرسي اللي قدام
شهد : خليها ورا احسن يمراد عشان ابقا جمبها
مراد : طيب اركبي انتي
شهد ركبت ومراد ركب ملك جنبها وقفل الباب
مراد : هجيب العلاج ومش هتاخر
شهد : ماشي
مراد راح يجيب العلاج من الصيدلية وشهد فونها
رن وكان سيف بس مرديتش مراد رجع وركب العربية
ومشي وصلوا قدام العماره مراد نزل وفتح الباب وشال
ملك وشهد نزلت وطلعوا
شهد : اطلع معاك لتحتاج حاجه
مراد : لاا يحبيبتي انا تمام
شهد : لو احتاجت اي حاجه يبقا كلمني
مراد : حاضر
مراد طلع شقته وشهد دخلت الشقه ودخلت اوضتها
ورنيت علي سيف وبعد وقت رد
سيف : رنيت عليكي مرديتش ليه
شهد : اسفه والله بس قولت اكلمك لما ارجع
سيف : ليه كنتي فين
شهد : مع مراد ملك كانت تعبانه شويه
سيف : الف سلامه عليها هي كويسه دلوقتي
شهد : كويسه الحمدلله
سيف : هبقا معنديش دم لو سالتك عننا صح
شهد : لاا عادي بابا ومراد وافق
سيف : طيب ومتقوليش
شهد : كنت هكلمك بس اللغبطه اللي حصلت دي
سيف : ولا يهمك احنا نخلي الخطوبه الاسبوع
الجاي عشان ملك تكون بقيت كويسه
شهد بابتسامة : تمام
سيف : طيب هكلمك لما أخلص شغل باي
شهد : باي
سيف قفلت ونجلاء بتدخل الأوضه وبتبصلها : في
ايه يابت مالك
شهد : لاا مفيش ينوجا
نجلاء : طيب وملك قالها ايه الدكتور
شهد : هما شويه فيتامينات وهتبقا زي الفل
نجلاء : طيب الحمدلله هي لوحدها في الشقه
شهد : لاا مراد موجود معاها
نجلاء : طيب خلاص يبقا اشوفها في وقت تاني
شهد : اه كدا احسن
نجلاء : طيب
شهد : بقولك ينوجا سيف كلمني وقالي نخلي الخطوبه
الاسبوع الجاي عشان ملك
نجلاء : امال هو كان عاوزها امتي انهارده
شهد : في ايه يوليه الراجل عاوز يتجوز
نجلاء : يقليله الادب
شهد بضحك : بهزر معاكي خدي بوسه اهو
نجلاء : مش عاوزه .. غيري هدومك وتعالي ساعديني
في الاكل باباكي قرب يوصل
شهد : حاضر
………………………………………
عند مراد كان واقف بيبص لملك اللي كانت نايمه
علي السرير وبتبدي تفوق وبتشوف مراد بيبصلها
بتقوم وبتقرب منو وبتحضنه بس مراد بيفضل ثابت
ومش بيديها اي رد فعل ملك بتبعد
ملك : مراد
مراد : نعم
ملك : مالك
مراد : لاا مفيش
ملك : هو انا عملت حاجه زعلتك
مراد : لاا
ملك : طيب مش احنا كنا عند الدكتور ازاي
دلوقتي انا هنا
مراد حكالها اللي حصل
ملك : هو الدكتور قالك ايه
مراد بصله اوي : قالك ان اكلك قليل وزعلانه
وبتفكري كتير
ملك عرف مراد بيتعامل معاها كدا ليه : طيب
انا اسفه
مراد : بتتاسفي علي ايه
ملك : اني بخبي عليك حاجات
مراد : لاا عادي كل واحد عنو خصوصيه
ملك عيونها اتمليت دموع : الدكتور قالك غلط
تزعل ونا دلوقتي زعلانه بسببك
مراد : بسببي انا
ملك : اه من كلامك
مراد : طيب خلاص انا هسكت
ملك : هو انت مش بتفهم ليه الدكتور قالك غلط
تزعل
مراد : طيب اعمل ايه يعني
ملك : تحضني
مراد بصله كتير وملك كانت مستنيه مراد يحضنها
بس فضل واقف فبعدت عنه ومشيت شويه مراد
مسك ايديها وشدها لحضنه
مراد : انا زعلان منك
ملك : انا اسفه يمراد
مراد بعد عنها وبصلها : انا مش بقولك عشان تتاسفي
احنا المفروض بنحب بعض ومفيش حاجه نخبيها صح
ملك هزت راسها باه : انا اوعدك مش هخبي حاجه تاني
مراد ابتسم ورجع حضنها : طيب ارتاح شويه يلاا
ملك : مش هعرف ارتاح غير في حضنك
مراد : طيب تعالي ننام سوا
مراد نام علي السرير وملك حضنته
مراد : ممكن اعرف ايه اللي كان مزعلك
ملك بصتله : ممكن تسبني انام في حضنك دلوقتي
مراد : حاضر
………………………………………
عند البنات كانوا خلصوا تحضير الاكل والشباب
وصلوا وطلعوا الاكل علي السفره وقعدو كلهم
يأكلوا
يوسف كان بيبص لسلمي اللي كانت متجاهله ودا
عصبه
سيف و مالك كل واحد فيهم كان بيبص علي آيه
هناء : ايه رايكم في الاكل
يوسف : تحفه يماما
هناء : البنات اللي عملوا كل حاجه
فارس بضحك : ماعدا مراتي
نور : عدي يومك يفارس
فارس : حاضر
مالك : دا البت طلعت مسيطرة
سيف : مسيطرة ايه الاوزعه دي
نور : انا اوزعه يفارس
فارس : لاا طبعا يحبيبتي بس منك لي ياض
محدش يقول علي مراتي حاجه
سيف : انت كدا هتقوي قلبها
نور : ما يقوي يحبيبي مش جوزي
سيف بضحك : جوزي وحبيبي دا ايه يابت لمي نفسك
الكلام دا في شفتكم مش هنا
فارس بص لسلمي و آيه اللي ساكتين : ايه يحبايبي
ساكتين ليه
سلمي بصتله : لاا ابدا يحبيبي مفيش حاجه
فارس : بس تصدقي وحشتيني اوي يسلمي
سلمي بابتسامة : ونت كمان يحبيبي
يوسف اتعصب من سلمي : وبعدين يفارس
فارس : في ايه
يوسف : نازل فيها حب وبتسالني في ايه
فارس بضحك : يجدع اختي
سيف بضحك :ابعد عن اللي يدايقه انت مش قدو
نور : اسكت يحبيبي
فارس : حاضر
سيف : طيب في حاجه مهمه عاوز اقولكم عليها
نور : اكيد حاجه تافه
سيف : لم مراتك ياعم فارس
فارس : براحتك يحبيبتي
نور : جوزي يجدعان
يوسف : ممكن تسكتوا .. ونت ايه الحاجه المهمه
سيف : انا قررت اكمل نص ديني واتجوز
فارس : تتجوز مره وحده
سيف : اه هتجوز
يوسف : وهي مين
سيف : شهد
مالك : شهد مين
سيف : هو في كام شهد
فارس : قصدك شهد
سيف : اه
يوسف : طيب الف مبروك البت جدعه برضو أنها
وافقت عليك
سيف : متحرمش منك تسلملي
مالك : طيب ونت خطبتها خلاص يعني
سيف : اكيد لاا يابني انا اتكلمت معاها واتفقت علي
الخطوبه
نور : والجزمه متقولش لينا
سيف : الموضوع جيه بسرعه واكيد كانت هتقول ليكم
نور : ياسيدي دا انت بدافع عنها كمان
سيف : مش خطيبتي
سلمي : مبروك يا سيف
سيف : الله يبارك فيكي يسلمي
هناء : مبروك يحبيبي
سيف : الله يبارك فيكي ينونا
يوسف : طيب وامتي الخطوبه
سيف : الاسبوع الجاي
يوسف : علي خير
سيف بص علي آيه اللي ساكته ومقالتش اي حاجه
خلصوا اكل والشباب قاموا وهناء والبنات لمو السفره
هناء : اعملي قهوة يسلمي
سلمي : حاضر يماما
هناء : ونتي ينور اعملي عصير
نور : حاضر
سلمي عملت قهوة لشباب ونور عصير ليها وللبنات
سلمي : توتا طلعي القهوة دي
آيه : حاضر
آيه اخدت القهوة وطلعت من المطبخ
آيه : اتفضل يا يوسف
يوسف : تسلمي يا آيه
آيه قرب من مالك وبصتله : اتفضل
مالك اخد القهوة من غير ما يبص عليها : شكرا
آيه : فارس
فارس : متحرمش يحبيبتي
سيف مكانش موجود آيه خرجت وشافته واقف
وماسك الفون : اتفضل
سيف يصلها : شكرا .. مقولتليش مبروك يعني
آيه : الف مبروك ربنا يسعدك
سيف : تسلملي عقبالك
آيه : قريب إن شاء الله
آيه مشيت وهي مدايقه وسيف كان باصصلها
رجعت المطبخ وكانت سلمي و نور وهناء موجدين
هناء : اشربوا العصير انتو يحبايبي .. وتعالوا نقعد
شويه مع بعض
نور : حاضر
هناء خرجت
وسلمي مسكت كوبايه عصير : اشربي يتوتا
آيه : لاا مش عاوزه
نور : طيب تعالوا نطلع برا
سلمي : روحي انتي وهنيجي وراكي ينور
نور : طيب
نور خرجت وسلمي بصت علي آيه
سلمي : ادايقتي
آيه : لاا
سلمي : بلاش تكدبي
آيه : انا مدايقه اوي مش عارفه ليه ولما الموضوع
بيتكلموا في بحس بغيره
سلمي : طيب ليه انتي مش رفضتي ترجعيلو
آيه : بجد مش عارفه مش قادره افهم نفسي
سلمي : حاولي تشيلي الموضوع من دماغك يا آيه
هو شاف حياته ونتي كمان شوفي حياتك وبعدين
دي شهد يعني لازم تبقي عاديه قدامها
آيه : هي جات اتكلمت معايا انهارده وقالتلي علي
كل حاجه
سلمي : قالتلك ايه
آيه : قالتلي خايفه تكون بتعمل حاجه غلط
قولتلها لاا طبعا انتي اختي وربنا يسعدك
سلمي بابتسامة : ونتي أن شاء الله تلاقي الشخص
اللي يناسبك
آيه : أن شاء الله
سلمي : تعالي نطلع عشان محدش يلاحظ حاجه
آيه : يلاا
سلمي و آيه خرجوا من المطبخ وقعدو جمب بعض
ويوسف مشالش عينه من علي سلمي وهي عكسه
تماما
القعده خلصت وكل واحد مشي
………………………………………
في شقه يوسف
سلمي كانت خارجه من الحمام وبتنشف شعرها
يوسف قاعد علي السرير بيبصلها قام وقرب منها
وحضنها سلمي وكانت مكمله اللي بتعمله ويوسف
مسك ايدها
يوسف : متجاهلين ليه

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية بين العشق والانتقام - قاسم وشمس الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين سالم

 

 

سلمي : لاا انا مش عاوزه اسمعك صوتي
يوسف : انا عارف اني زوتها بس انا غيرت عليكي
سلمي : تمام
يوسف : هو ايه اللي تمام وبعدين انتي وحشاني
سلمي : طيب اوعي عشان شعري
يوسف : سلمي انا هسافر
سلمي بصتله : ايه
يوسف : جالي شغل سفر
سلمي : وهتسبني لوحدي
يوسف : غصب عني يحبيبي
سلمي : طيب خدني معاك
يوسف : مش هينفع يسلمي
سلمي عيطت
يوسف مسح دموعها : ممكن متعيطيش
سلمي بدموع : معيطش ازاي ونت هتسبني
يوسف : اول مخلص خرجت علطول
سلمي : وهتمشي امتي
يوسف : كمان شهر
سلمي بدموع : هتوحشني اوي
يوسف رجع شعرها وقرب من وشها اوي : انتي
وحشاني من دلوقتي
………………………………………
آيه كانت قاعده في اوضتها وزينب دخلت الاوضه
وقعدت
زينب : اول ما جيتي دخلت اوضتك ومحكتليش
ايه كان اليوم
آيه : يعني لذيذ
زينب : طيب وسلمي كويسه
آيه : اه كويسه .. شهد هتتخطب
زينب : بجد والله ومين الشاب
آيه : سيف
زينب : سيف
آيه : ايوا يماما
زينب : اوعي تكوني يا آيه لسه
آيه قاطعتها : لاا يماما ايه اللي بتفكرني فيه دا
زينب : ربنا يسعدها وعقبالك انتي كمان
آيه : أن شاء الله
زينب خرجت و آيه افتكرت طريقه كلامها مع مالك
آيه : طيب هو ايه زنبه تكلميه بالطريقه دي
مسكت الفون ورنيت عليه
مالك : ايوا
آيه : ازيك يمالك
مالك : الحمدلله كويس
آيه : متزعلش من طريقه كلامي والله مقصد
مالك : لاا مزعلتش
آيه : بس دي مش طريقه كلام صاحبي مالك معايا
مالك : صاحبي
آيه : ايوا
مالك : انا علطول بكلم بنوته رقيقه بس دلوقتي
بيكلمني صحبي مدحت
آيه فضلت تضحك علي كلام مالك : يعني بجد
صاحبك مدحت كدا
مالك بابتسامة : لاا يعني في الكلام عموما
آيه : امم اوك
مالك : ايه اللي كان مدايقك
آيه : لاا بس حبيت ارخم عليك
مالك : لاا والله
آيه : والله
مالك : زوغي من الموضوع ماشي
آيه : لاا ابدا
مالك : طيب انا هروح الشغل دلوقتي وهكلمك بعدين
آيه : تمام باي
مالك : باي
………………………………………….
يوم الخطوبه
شهد بتكون نايمه وبتدخل ملك وهي معاها فستان
تحفه وبتحطه علي السرير جمبها وبتقرب منها
ملك : شهد بت يا شهد
شهد بنوم : اممم
ملك : قومي يزفته انهارده يوم خطوبتك
شهد : سبيني يملك انام شويه
ملك : طيب قومي شوفي الفستان اللي جبهولك سيف
شهد قامت بسرعه وبصيت لملك : بجد
ملك بضحك : اهو جمبك
شهد بصيت علي الفستان ومسكته : هو زوق جوزي حلو
اوي كدا
ملك بابتسامة : هيبقا احلا عليكي
شهد : انا بجد والله مش مصدقه
ملك : طيب قومي يلاا ونتي هتصدقي
شهد : هو سيف اللي جابه
ملك : لاا شاب وقال إن باعته سيف
شهد : اوك
ملك : هخرج اشوف ماما ونتي قومي شو

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *