رواية عانيت لأحبك الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة محمود
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية عانيت لأحبك الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة محمود
البارت الثاني عشر
” روايه عانيت لأحُبك ”
” البارت الثاني عشر ”
” الكاتبه فاطمه محمود ”
مشكلتي اني اغار علي اشيائي بشكل مبالغ
ومشكلتك انك كل اشيائي✨💗
صباح جديد علي أبطالنا
البنات كانو نايمين سوا والفون رن
آيه : يووو يا سلمي شوفي مين الي بيرن دا
سلمي بنوم : لا دا مش بتاعي
آيه : اخلصي قومي عاوزه انام
سلمي قامت ومسكت الفون ولقيته سيف راحت
البلكونه ورديت عليه
سلمي : ايه ياعم سيف بتقومني من النوم ليه
سيف بضحك : نوم ايه ياعم الساعه 12
سلمي بضحك : محستش والله فضلنا انا والبنات
امبارح سهرانين فانمت متاخر
سيف بضحك : ولا يهمك يا زمكس ايه طيب
سلمي بضحك : هصحي البنات واقولهم ننزل البحر
وهخليك تقابل آيه
سيف بضحك : بس متتاخريش بالله
سلمي بضحك : متقلقش انت تمام طيب
سيف : كله تمام بس ناقص توتا
سلمي : توتا اهدي علي نفسك طيب ياعم
سيف بضحك : حاضر .. سلام
سلمي بضحك : سلام
سلمي قفلت وخرجت من البلكونه
سلمي : بنات .. يا بنات قومو يلا
نور : انا عاوزه انام
سلمي : قومو بقا ننزل البحر
نور قامت و آيه
سلمي : والقتيله دي
نور بضحك : استني
نور راحت عند شهد وجمب ودنها وصرخت بصوت
عالي شهد قامت مفزوعه
شهد بخضه : ايه في ايه
بصت علي البنات الي ميتين ضحك وعرفت أنه مقلب
سلمي بضحك : سلامتك من الخضه يروحي
شهد : والله العظيم حرام عليكم
آيه بضحك : دي الحاجه الوحيد الي كان ممكن تفوقي بيها
شهد : لا والله يعني حد قالك لو فوقتيني عادي مش هقوم
نور بضحك : خلاص بقا يا شوشو
شهد : ماشي
آيه بضحك : مش مطمنالك تسكتي كدا
شهد بضحك : ظلماني اوي
سلمي بضحك : كفايه رغي بقا ويلا بينا نغير وننزل
نروح البحر
البنات غيرو ولبسو ونزلو راحو البحر
شهد : جماعه انا مفطرتش
نور : ونا كمان جعانه
سلمي : هروح اجيب اكل عشان نفطر انا وتوتا
شهد : متتاخروش
سلمي : اوك
سلمي و آيه مشيو وراحو المطعم وطلبوا اكل
سلمي : بقولك يا توتا
آيه : امم
سلمي : هروح الحمام واجي
آيه : طيب اجي معاكي
سلمي : لاا لاا خليكي مش هتاخر
آيه : طيب
سلمي مشيت و آيه فضلت مستنيها كتير سلمي
آيه : هي اتاخرت ليه هروح اشوفها
كانت ماشيه تشوف سلمي لقيت فونها بيرن
آيه : ايه يا سلمي كل دا
سلمي : انا خرجت وملقتكيش تعالي مستنياكي علي البحر
آيه : ملقتنيش ازاي يعني
سلمي : المطعم في ناس كتير يا توتا فاكراكي خرجتي
آيه : طيب انا جايه
ايه خرجت من المطعم وراحت علي البحر وشدها منظر
علي البحر مشيت لحد عنده لقيت ترابيزه مزينه وعليها
اكل وكرسين و ورد في الأرض وكان شكله تحفه
آيه : هو لسه في رومانسيه كدا
لسه هتمشي لقيت سيف في وشها بصيت عليه
وبعدين كملت طريقها بس سيف مسك ايديها
آيه : سيب أيدي
سيف : آيه ونبي اديني فرصه بس
آيه : لاا
سيف : انا اول مره اطلب منك طلب
آيه : افندم عاوز ايه
سيف : اولا انا اسف مكنتش اقصد الي قولته بس انا غيرت جامد مكنتش اعرف لما اغير هقول كل الكلام دا بس انا طماع مبحبش حد يشاركني في حاجه بحبها صدقيني مكنتش اقصد ومن وقت ما قولتلك كدا وانا كاره نفسي
آيه فرحت من جواها بس مبينتش
آيه : ايوا عاوز ايه يعني
سيف : يعني بحر و ورد وجو رومانسي وعمال الطف وفي الاخر تقوليلي عاوز ايه
آيه : يسلام
سيف : طيب عاوزه ايه اصالحك بيه
آيه فضلت تبصله ومتكلمتش
سيف بضحك : حلو مش كدا
آيه باستغراب : هو ايه الي حلو
سيف بضحك : بتبصي عليا ومش متكلمه يبقا ولهانه فيا
آيه : واخد في نفسك مقلب انت
سيف بضحك : مش مهم اهم حاجه عاجبك
آيه بضحك : برضو بتقول عاجبني
سيف بابتسامه : كنت فاقد الامل اني اشوف ضحكتك الي بتخليني ابتسم تلقائيا بجد ضحكتك حلوه اوي كل حاجه فيكي حلوه يا توتا انا بجد بحبك نفسي تفهمي كل حاجه بعملها دا بسبب حبي ليكي
آيه اتكسفت : يووو بقا يا سيف
سيف بضحك : احلي سيف منك والله .. بحبك
آيه بضحك : عارفه
سيف بضحك : يا واد يا جامد الي واثق من نفسك انت
آيه بضحك : امال انت مفكر ايه
سيف بابتسامة : يعني خلاص مش زعلانه مني
آيه بابتسامة : المرادي سماح بس لو اتكررت
سيف قاطعها : والله ما هتتكرر تاني وازعل حبيبه قلبي
آيه ابتسمت
سيف بابتسامه : تعالي نفطر بقا
سيف وآيه روحو يفطر في جو ميخلاش من هزار
وضحك سيف وآيه
……………………………………..
سلمي كانت رايحه للبنات قابلت يوسف
يوسف بابتسامة : صباح الجمال
سلمي بابتسامة : صباح الورد
يوسف : امال فين البنات
سلمي : علي البحر
يوسف : امال انتي رايحه فين
سلمي : رايحه عند البنات
يوسف : طيب في مانع لو اتمشينا شويه علي البحر
سلمي : لا طبعا مفيش مانع
فضلو يتمشو شويه وبعدين يوسف وقف وبصلها
يوسف : سلمي
سلمي بصت عليه
سلمي : في حاجه عاوز تقولها
يوسف : بصراحه ايوا
سلمي : طيب قول
يوسف بصلها شويه
يوسف : بصي انا بحبك
سلمي : هاا
يوسف بضحك : هو ايه الي هاا بقولك بحبك
سلمي : اتفجأت بس
يوسف : طيب نظام الجميل ايه
سلمي بضحك : متخلنيش اغير رايي
يوسف بضحك : لاا لاا دا انا ما صدقت
سلمي بضحك : دا انت واقع بقا
يوسف بضحك : بصراحه اوي حد يشوف القمر دا ومايقعش في حبه
سلمي ابتسمت : متكسفنيش بقا
يوسف بضحك : يا نهار ابيض قمر اكتر ونتي مكسوفه لاا مقدرش علي كدا
سلمي بضحك : بكاش اوي انت
يوسف بضحك : لا دي حقيقه
سلمي بابتسامة : طيب انا همشي شوف الشباب وتعالو نقعد سوا
يوسف : اوك
………………………………………..
عند نور وشهد كانوا قاعدين ع البحر
شهد : آمال فين آيه وسلمي أتأخره كده ليه
نور : اهو واحده من الهانم وصلت اهو
سلمي :ايه في حاجه
شهد : لاا ابدا بس اتاخرتي كده ليه
نور : آمال فين آيه هي مش كانت معاكي
سلمي : كنت جايه وقبلت يوسف في الطريق … أما آيه فين ده بقى موضوع ويطول شرحه
شهد : ما تحكلنا واحنا عاملين زي الاطرش في الزفه
سلمي بضحك : ماشي .. انا قابلت يوسف وقالي
آيه جات عليهم وقاطعتهم
آيه : هاي قايز
شهد : اتلهي انتي دلوقتي ديماا بتقطعي اللحظات المهمه .. كملي يا سلمي
آيه بغيظ : انا يجزمه
شهد : اه وبعدين انتي كنتي فين يا هانم
نور : استني يا شهد نعرف ايه حصل مع سلمي وبعدين نستلم البت توتا
شهد : معاكي حق .. احكي يا سلمي
سلمي بضحك : احم احم طيب اسمعوا بقا
شهد : انتي هتغني ما تخلصي
سلمي : هقول يا يابت
نور : يا ستي خوشي في الموضوع علي طول
سلمي : اتكلمنا وبعدين قالي ممكن نتمشي شويه وبعدين قالي
البنات : ايه
سلمي بضحك : بحبك
نور بضحك : والله كنت قافشه من الاول بس استنيته يتكلم
سلمي : اعرف من كدا انك كنتي عارفه من الاول
نور : آمال ايه يا بنتي دا اخويا اعرفه من نظره
سلمي : طيب ياريت نسبيني استلم الشفت
آيه بضحك : شرسه اوي البت سلمي دا
شهد بضحك : حرصي بقا يا نور اخوكي بقا النص الي يخص
نور بضحك : هو بالسرعه دي اخويا بقا النص الي يخص
آيه بضحك : دا من اول نظره يا حبيبتي
سلمي : عندك مانع يابت انتي
نور بضحك : هو انا الاقي مرات اخ زيك فين بس
سلمي بضحك : حبيبت قلبي
شهد بضحك : يابت دي بتاكل عيش وبتمشي أمورها معاكي
نور بضحك : يالهوي منك يا سوسا
آيه بضحك : احنا بنذود بينكم محبه عشان انتو حبايبنا
سلمي بضحك : منتحرمش
نور بضحك : بتذودو سولار مش محبه هنولع احنا كدا براحه علينا
شهد بضحك : نكمل الموضوع دا بعدين الشباب جاين اهم
البنات بصو علي الشباب الي جاين سوا
فارس : ايه يا بنات
شهد : داخل علينا وايدك فاضيه كدا ليه
يوسف بضحك : ميصحش يا فارس كان المفروض تجيب حاجه معاك
فارس بضحك : هو انا جايب بنت اختي افسحها في الساحل
واجبلها شوكلاته وشبسي
شهد بضحك : وهي بنت اختك الي هتاكل الشوكلاته والشيبسي احسن مني في ايه
مالك بضحك : ونت تقارني بحد برضو يا كبير
سيف بضحك : في دي معاك حق انتي متقارنش بحد
شهد بضحك : انت هتفضلو تتريقو عليا
نور بضحك : بس بقا محدش فيكم يتريق علي شوشو
سلمي : تيجو نلعب
آيه : نلعب بس ايه
سلمي : واحد يقول كلمه من اغنيه والي يعرف يكمل
نور : فكره حلوه .. مين هيقول الاول
سلمي : هقول انا .. حلم
يوسف بص لسلمي : حلم عمري .. طول عمري اعيش في غرامه .. والقي قلبي دايب في الاحلام .. يا حبيبي ..
قربني اليك يا حبيبي .. واحضن قلبي المشتاق
سلمي بصتله بابتسامة
نور بضحك : الله عليك يا جو
شهد بضحك : خالد سليم قدامنا يا جدعان
مالك بضحك : كانت فين الموهبه دي
يوسف بضحك : مش لدرجاتي يعني
سيف بضحك : طيب يلا مين هيقول
فارس : سنين
سيف بضحك : سنين ايه ياعم فارس
فارس بضحك : استني بس هنشوف مين هيقول
قاطعهم صوت نور الي يتغني وفارس الي ركز معاها
نور : عيشالك .. احلا سنين .. في العمر يا ضي العين
وفي قلبي ياغالي حنين وغرام من اول في هواك
نور ما كانتش مركزه وهي بتغني غير مع فارس
وفضلت باصلها بعد ما خلصت وفاقت علي صوت آيه
آيه بهمس لنور : طيب لاحظي اننا موجودين
سلمي بغمزه : طيب نتقل حتي
نور بضحك : مين بيتكلم علي التقل
شهد بضحك : احنا هنقضيها همس وغمز بعدين حتي عشان الشباب
نور بضحك : اه والله .. دورك يا توتا
آيه : اممم .. ذكري
مالك بابتسامة : لينا ذكري في كل حته .. وميت علامه هقولك ايه .. معقول طب تنسي حضني .. الي ياما ارتحت فيه .. دا انا دقه قلبي صوتها بينطق اه .. زي الغرقان ونفسه في طوق نجاه .. وحشتني كفايه .. مش معايا بس معايا .. حاجه مكسوره جوايا .. ونت مش موجود
مالك كان بيغني بإحساس كأنه بيغنيها لـ آيه وكان بيخطف النظرات ليها وكلهم كانو باصين علي مالك ومندمجين مع صوت اووي
آيه بابتسامة : صوتك حلو اوي يا مالك كنت بتغني بإحساس لا بجد حلو اوي
سيف بص علي آيه بغيره والي دايقه اكتر مش مدياله اي اهتمام
مالك بابتسامة : تسلملي دا من بعد صوتك طبعا
آيه بابتسامة : مش جمب احساسك ولا صوتك
مالك ابتسم لها
سيف بغيره : مين هيقول دلوقتي
نور : قول انت
سيف : لقأنا
شهد : دا حبيبي حبيبي حبيبي انا .. في لقأنا يجي كام سنه ..
سيف حب يستغل الفرصه ويمدح في شهد عشان يشوف غيره آيه
سيف : الله الله ايه الحلاوه دي مكنتش اعرف ان صوتك جميل كدا
انهي جملته و هو بيبص علي آيه
شهد بضحك : الله يجبر بخاطرك
سيف بضحك : الله يخرب بيتك انتي هتشحتي
نور بضحك : هي دي شهد
سيف بضحك : مشكلتها اتعودت علي الكلام دا
يوسف بضحك : طيب ومشكله ليه دي شهد حتته سكره
شهد بضحك : يا معلي معنوياتي يا منشاوي
مالك بضحك : من حقها تتعلي دا المنشاوي ذات نفسه
بيقولوا حتته سكره
فارس بضحك : دي مين قدها دي
شهد بغرور مصطنع : طبعا يا ابني هو احنا اي حد
فارس بضحك : اهو ياعم يوسف خليتها تتغر وتشوف
نفسها علينا
شهد بضحك : لا متقلقوش دا مش غرور دا زياده ثقه
من المنشاوي
سلمي بضحك : طيب يا جماعه انا جوعت انتو مجعتوش
شهد بضحك : ومين سمعك انا ساكته ومستنيه حد يتكلم
نور بضحك : هموت بجد منك
يوسف بضحك : هي هتموتنا كلنا
سيف بضحك : طيب يلا بينا نروح ناكل
الشباب والبنات قامو وراحو المطعم وقعدو علي ترابيزه
يوسف : شوفو هتطلبوا ايه
سلمي بصت علي البنات : شاورما
شهد : ايوا
نور : وانا كمان
قارس بضحك : ونتي يا توتا
آيه بضحك : زيهم
مالك بضحك : انتو متفقين ولا ايه
آيه بضحك : احنا البنات ذوقنا واحد
يوسف : طيب ونتو يا شباب
سيف بضحك : شورما اهو نبقا كلنا واحد
يوسف ناده علي الجرسون وطلب الاكل
وبعدين شويه وصل الاكل وبدأو ياكلو
شهد : لا الشاورما حكايه
سلمي : ما انا طلبتها عشان كدا يروحي عشانك
نور : هتسهرونا فين بليل
يوسف : لا دي مفاجاه
البنات : اوووو شكلنا هننبسط
مالك : اووي
فارس : دي هديه المنشاوي ليكم
شهد : ايوا يا مدلعنا
يوسف : يارب تعجبكم بس
نور : اكيد هتعجبنا
يوسف : تشريو حاجه طيب
نور : ايس كوفي بقا
يوسف : ونتو يا شباب
فارس : قهوة
يوسف طلب ايس كوفي وقهوة
شهد : هو انتو ليه علي طول قهوه قاعدين في عزا
يوسف بضحك : حسب تعود يا شهد
شهد بضحك : تبقا تغير ياعم
مالك بضحك : محدش غيرها هيخلي يغير
يوسف: قصدك ايه بقا
سيف بضحك : الي انت فهمته
يوسف بص علي سلمي الي بصاله بنظره ضيق
ابتسمله بس هي قامت
آيه : رايحه فين
سلمي : هروح الحمام واجي
نور : نيجي معاكي طيب
سلمي : لاا لاا هروح لوحدي
سلمي مشيت ويوسف فضل باصص عليها لحد ما اختفت
سلمي بتكلم نفسها وهي ماشيه
سلمي بضيق : عمال يضحك ويهزر مع شهد قال ايه
حسب تعود ماشي يا يوسف
بعدين وصلت عند الحمام ودخلت
………………………………………
الشباب والبنات كانو قاعدين بيشربو
الايس كوفي والقهوة وسلمي جات ومشيو
بعد وقت وكانو البنات علي البحر زي ما طلبو منهم الشباب
آيه : هما فين
سلمي : طيب جينا مكان غلط
نور : غلط ايه يا بنتي نفس المكان الي قالو لينا عليه
شهد : طيب لما مش غلط المكان ضلمه ليه
نور : طيب اكلم يوسف
وفجاه ظهر يخت متزين بأنوار
شهد : ايه الجمال دا
سلمي : معقول تكون هي المفاجأة
آيه : شكلها اه .. بس احلا مفاجاه
نور : شكله تحفه اووي
وظهور الشباب وراحو للبنات
يوسف : ايه رايكم
شهد : للأسف
يوسف : يعني مش عجبتك
شهد : لا مش كدا بس فاضل يوم واحد في السفريه
يوسف : معلش اعوضكم المره الجايه
نور : بعد الامتحانات تجبنا هنا شهر يا جو
يوسف : من عيوني
آيه : طيب بلاش تضيع وقت ومركب اليخت وننبسط
سلمي : يلا
البنات والشباب ركبو اليخت وفجاه لاقو سيف بيرقص
علي مهرجان كل العشاق احتارو
نور بضحك : الواد دماغه طايره منو
سيف بضحك : انا جاي انبسط عشان لما انزل اخوكي
هيستلمني شغل
يوسف : سبيه ينبسط يومين
مالك : مبيضيعش اي فرصه عشان ينبسط
سيف : يعني انا هرقص لوحدي
وبعدين شد يوسف ومالك وفارس وفضلو يرقصو
والبنات فضلوا يضحكو عليهم بعدين خلصو
والبنات قعدو سوا فون آيه رن وقامت
آيه : هرد وارجعلكم يا بنات
شهد : انا هروح اشرب
نور : استني خديني معاكي
البنات مشيو وفضلت سلمي وبعدين قامت تتفرج
علي البحر
يوسف : القمر سرحان في ايه
سلمي بصتله : في البحر
يوسف : يا بخته
سلمي ابتسمتله
يوسف : ليه كنتي مدايقه انهارده
سلمي : امتي دا
يوسف : لما كنا في المطعم
سلمي بصتله : مفيش
يوسف بضحك : هو انتي من النوع الي يبقا غيران
ويقول مفيش
سلمي بضحك : غيرانه انت حللت الموضوع كدا يعني
يوسف بصلها : يعني انتي مغرتيش عليا من شهد
سلمي معرفتش ترد من نظراته الي وترتها
سلمي بعدت عيونها وبصت البحر
سلمي : لاا مفيش حاجه كدا
يوسف ضحك
سلمي بصتله : ايه يضحك يعني
يوسف بضحك : الاجابه وصلت .. بس شكلك هتتعبيني
كتير
سلمي : ازاي يعني
يوسف : لما نزعل من بعض أو موقف زي كدا مثلا
سلمي بضحك : ليه هو انت هتزعلني في المستقبل
يا حضره الظابط
يوسف بضحك : هو انا اقدر ازعل القمر بتاعي
سلمي ابتسمت
……………………………………..
آيه : جايه بعد بكره يقلبي
ريهام : تيجي بالسلامه يا روحي بس حبيت
اطمن عليكي
آيه : متحرمش منك يروحي .. هكلمك تاني يا ريمو
ريهام : ماشي يا حبيبتي مع السلامه
آيه : سلام يا قلبوبتي
آيه قفلت وكانت هتمشي ولقيت مالك في وشها
آيه : مالك
مالك : ايه خضيتك
آيه بابتسامة : حاجه زي كدا
مالك بابتسامة : سلامتك من الخضه يا جميل
آيه بضحك : احنا هنعاكس ولا ايه
مالك بضحك : احنا نطول برضو نعاكس القمر
آيه بضحك : ما انت عاكست وخلصت اهو
سيف كان واقف ومتابع الحوار من الاول وبعدين راح عنده
سيف : مالك فونك بيرن
مالك : طيب هرد وارجعلك يا آيه
آيه بابتسامة : ماشي تمام
مالك مشي وسيف واقف بيبص لـ آيه
آيه : ايه بتبصلي كدا ليه
سيف : مش عارف اقوالك ايه يعني لما غنا قعدتي
تمدحي فيه وهزار لا وكمان دلوقتي بتعاكس وكلام فارغ
آيه : انا كنت بكلم صحبتي وهو جي واتكلم معايا
اقوله متكلمش عشان حضرتك بتغير يعني
سيف : آيه اتجنبي غيرتي لو بتحبيني
آيه بصتله : هحاول
سيف : مفيش حاجه اسمها هحاول
آيه : سيف هو انت عاوز تتخانق دلوقتي يعني
سيف : والله العظيم ماسك نفسي بالعافيه عشان
متزعلش دا انا قولتله فونك بيرن عشان يمشي
من غيرتي عليكي
آيه بضحك : اصلا
سيف بضحك : اصلا
………………………………….
فارس : واقفه هنا ليه
نور : مستنيه شهد
فارس : تسمحيلي أقف معاكي
نور بابتسامة : اكيد
فارس : شكل البحر حلو اوي
نور : كان هيبقا احلا لو القمر موجود
فارس : ما موجود يا بنتي اهو
نور : موجود فين يا بني
فارس بصله بابتسامة : قدامي وبيتكلم اهو
نور بابتسامة : يسلام
فارس بابتسامة : اكدب يعني .. وبعدين انتي احلا من القمر
نور اتكسفت وسكتت
فارس : اتكسفتي لما قولتلك قمر امال لو قولتلك بحبك
نور بصتله بصدمه
فارس بضحك : والله كنت عارف انك هتبصيلي البصه دي
طيب اسيبك تفوقي من الصدمه وبعدين نتكلم
فارس مشي ونور فرحت اوي بكلام فارس وبعدين
شهد خرجت ولقيت نور بتضحك
شهد : مالك يا بت
نور : ماليش
شهد : مالكيش ازاي دا انتي عيونك بطلع قلوب
نور بابتسامة : مبسوطه حبتين فيها حاجه دي
شهد : وراحاجه انبساطك المفاجئ دا .. ليكون الواد فارس
نور : واد ايه يابت انتي فارس ميتقالهوش واد
شهد : الله الله دا بقا ليه محامين كمان
نور : امال ايه يا حبيبتي
شهد : يا بت انشفي كدا
نور : لا يا حبيبتي مش محتاجه انشق
شهد : داهيه تاخدك ونتي ملزقه كدا انتي والبت
سلمي يلا قدامي يلا
نور بضحك : ليكي يوم وهنشوف
شهد بضحك : ليه انا هبقا زيك
نور بضحك : طيب تعالي نروح للبنات
الشباب كانو واقفين سوا و آيه و سلمي واقفين سوا
والبنات راحو عندهم
سلمي : اتاخرتو كدا ليه
شهد بغمزه : اسألي نور وهي تقول
آيه : هو ايه اللي حصل
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عانيت لأحبك)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)