روايات

رواية رد فعل – أحمد وريتال الفصل السادس 6 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية رد فعل – أحمد وريتال الفصل السادس 6 بقلم نجلاء عبدالظاهر

البارت السادس

 

ريتال بانهي”ار : السواق بيقولى راح يخدهم من المدرسه مش موجودين انا لو ملقيتش عيالي همو”ت
راضي : طب اهدي ياحبيبتى بس وانا هروح اشوف فى ايه
ريتال بغ”ضب ودموع : لاء أنا مش هستني انا هروح عند أحمد واخد بناتي منه بالعافيه
أحلام : طب استني هاجي معاكي
ريتال بدموع : لاء لاء
قالت كلامها وخرجت تجرى من البيت
راضي : انا هروح القسم هقدم بلاغ بسرعه
أحلام بدموع : ماشى جيب العواقب سليمه يارب
ريتال كانت بتخبط على الباب بغ”ضب وبتقول : افتح يا أحمد افتتتتح
أحمد فتح وفرح لما شافها بس اتصدم لما لقاها بتقول بغ”ضب : خط”فت البنات مني مش مكفيك ال عملته فيا كمان عايز تحرمني منهم بناتي لاء يا أحمد لاء
أحمد بصدمه : انتي بتقولى ايه البنات اتخط”فوا إزاى !!!!!
ريتال بغ”ضب : هتعمل نفسك مش عارف مفيش غيرك يعملها كفايه بقا أنا بكر”هك وقر”فت منك اديني بناتي وخليني ابعد عنك وارحمني
كانت بتقول كلامها وهي بتضر”ب بإيديها فى صدره بانهيار
أحمد مسك أيدها وقال : اهدي ياريتال انا والله العظيم مخدتش البنات ولا اعرف هما فين انا مصدوم زي زيك بالظبط أهدى بالله عليكي
ريتال بص”دمه : يعني ايه !!!! يعني العيال مش معاك انا عايزاهم مليش دعوه محدش ليه مصلحه يعمل كده غيرك علشان تلوي دراعي بيهم
أحمد بتوتر. : والله ماليا ذنب انا معرفش هما فين اهدي وانا هتصرف والله
ريتال زق”ته بغض”ب وقالت : متلمسنيش انا هروح ادور عليهم بنفسي ولو عرفت انك انت السبب هحب”سك يا أحمد
قالت كلامها وخرجت تجرى من البيت زي المجنونه
أحمد قفل الباب ونزل هو كمان يجرى وراها
تسنيم بخوف : فين بابا انتي قولتلنا بابا مستنينا علشان عايز يشوفنا
سلمي بغ”ضي : بس يابت مش عايزه وجع دماغ انتوا هتفضلوا مرمين هنا لحد لما أخلص ال أنا عايزاه
منه بدموع : يعني انتي خط”فتينا انا عايزه اروح لماما يامااااماااا
سلمى زق”تها بغ”ضب وقالت : بس بس مفيش ماما ولا زف”ت اخرس”ي خالص
تسنيم ضمت أختها وقالت بدموع وخوف : انتي وحشه احنا عايزين نروح لماما
سلمي بصتلهم بغض”ب وسابتهم وخرجت
منه بدموع : يامااااماااا
تسنيم بغض”ب طفولى : اكيد بابا هو ال عمل كده هو مش بيحبنا اصلا انا بكر”هه
الظابط : اهدا ياحاج وانا هتصرف هو المفروض لازم يعدي 24 ساعه بس شكل حضرتك طيب وانا هساعدك
راضي : ربنا يباركلك يابني والله دي بنتي هتمو”ت عليهم
الظابط : فيه خلاف بينها وبين اي حد الفتره دي ؟؟
راضي : جوزها يابني وهي لحد دلوقتي مصممه أن هو ال عمل كده
الظابط : هي مش عايشه معاه
راضي : لاء فيه مشاكل كبيره بينهم وهيتطلقوا قريب
الظابط : ممكن عنوانه
راضي : حاضر يابني اكتب عندك
قاله العنوان كامل
الظابط : انا هعمل تحرياتي وان شاء الله هنلاقي نتيجه
أحمد مسك ايد ريتال وقال : اقفى بقا مش وقته ال بتعمليه ده بناتك هما بناتي وال انتي فيه انا فيه ابعدي مشاكلنا دلوقتي خالص وخلينا نركز فى ال احنا فيه علشان نلاقي البنات
ريتال بدموع ووجع : انا عايزه بناتي انا تعبت بقا انت دمر”تني ودمر”ت كل حاجه انا مش عايزه حاجه من الدنيا غير بناتي انا مش عايزاك ولا عايزه اعيش معاك تاني سيبني فى حالى بقا
زقت أيده ومشيت وسابته
أحمد شد على شعره وقال بحزن : انا بحبك والله
صالح دخل المستشفى بغض”ب وقال : فين سلمي
فريده وقفت بتوتر وقالت : عمي انت جيت امتي
صالح بعص”بيه : فين أختك ال جابتلن”ا الع”ار انطجججى هي فين
فريده بخوف : مين ال قالك ياعمي
صالح مسكها بغ”ضب من دارعها وقال : انطجي يابت فين أختك
فريده بدموع : معرفش والله معرفش
صالح : والله العظيم لو شوفتها هج”تلها علشان شرف العيله ومين الواط”ى ال حامل منه
فريده برعب : أحمد ابن عمي حامد
صالح بص”دمه وغ”ضب شديد : أحمدددد
الحلقه 6
🩷🩷🩷

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى