رواية سهام الهوى الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية سهام الهوى الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نورة عبدالرحمن
البارت السادس والعشرون
رواية سهام الهوى الحلقة السادسة والعشرون
فتحت عينيها براحه بعد ما كانت فحضنه ومعاه ..
كل تفكيرها أنه خلاص سامحها ومعدش شايل في قلبه ناحيتها حاجه…
حاسه انها طايره من الفرح .. كل حاجه هترجع زي زمان حبه ليها وحضنه هيكون الامان ليها..
اتململت بنعاس لما شافته خرج من الحمام بينشف شعره قدام المرايه ..
وقفت من سريرها وجريت عليه وحضنته من ورى وهي بتقول ؛ بحبك..
سالم ببرود : لو خلصتي اللي كنتي جايه عشانه ارجعي اوضتك …
سهام بعدت عنه مش فاهمه هو بيقول ايه ..
سهام بهمس : سالم
سالم وهو بينشف شعره قدام المرايا : همممم عاوزه حاجه تانيه تحبي نكرر اللي حصل من شويه ..
سهام بصت ليه ضياعه وتهتته : انت بتقول ايه .. انت لسه زعلان مني .. طططب اللي حححصل من شويه دده ايه .
سالم: اللي حصل من شويه حصل بأرادتك انتي كنتي محتاجه كده وانا بما اني جوزك وانتي لسه على اسمي الفروض البيلك…رغباتك.. واكفيكي
سهام بدموع : انت بتقول ايه
سالم بسخريه : معلش اصلك صعبتي عليا بالليل كنتي عروسه وفرحك اتفركش بسببي وانا المفروض اعوضك.. خلص كلامه ولف وشه عشان يمشي..
مسكته ولفته ليها ودموعها مغرقه وشها : اي الكلام اللي بتقوله ده .. انا سهام بتتكلم علي كده .. انت واعي مستوعب لكلامك..
سالم بعد أيدها عنه وقال : للأسف مكنتش واعي زي اليوم ده عشان عرفت الصاحب من العدو..
سهام : انت شايفين بالرخص ده..
سالم : انا مقولتش حاجه بعد اذنك واه روحي اوضتك ولما تبقى عاوزه ليله زي امبارح تعالي انا مش هرفض اديكي حقك .
سهام من غير متحس ضربته بقبضت ايديها على صدره وهي بتقول: انت بتقول ايه . انا مراتك.. مراتك… انت شايفني بالرخص ده طلقني . طلقني ياسالم طلقني انا مش هتحمل تشوفني كده..
سالم مسك أيدها اللي بتضربه وقال ببرود : عاووزه تتطلقي
سهام مسحت دموعها وقالت: طلقني عشان انا مش هتحمل البصه دي فعنيك ..
سالم بجديه : حاضر هطلقك… لكن ابني هيفضل معايا.. انا اصلا مستحملك بس عشان خاطره. بس .
سهام …
***********
براق شافها بتلم حاجتها : بتعملي ايه يااشواق
اشواق : كتر خيرك يابراق اتحملتني كل الوقت ده لكن بعد رجوع سالم انا هرجع بيت ابوي ..
براق : لكن انتي مش هينفع ترجعي بالوقت ده ابدا
اشواق باستغراب : مش هينفع ليه
براق بحرج : عشان امي هتجي تقعد اسبوع معانا ومش هينفع تحرجيني قدامها وانا بلغتها أننا اتجوزنا
اشواق قولها اطلقني هيحصل ايه يعني..
براق بتوتر : اكيد مش هتحطيني بالموقف ده يعني..
اشواق بضيق: مش عارفه اقولك ايه ..
براق : قولي انك هتتحملي الاسبوع ده وبعد كده كل حاجه انتي عاوزاها هتحصل..
اشواق…
براق …
************
سنيه : طلقني يامصطفى
مصطفى باستغراب : بتهزري صح
سنيه : بهزر ايه .. خلاص انا مش هتحمل العيشه دي تاني طلقني يامصطفى .
مصطفى : اطقلك ايه وابننا وبيتنا اللي هيتخرب ..
سنيه بجديه: انا عاوزه أطلق.
مصطفى باحتواء : طب اهدي وقولي اي اللي حصل انا زعلتك بأيه.
سنيه : انت معملتش حاجه بس انا عاوزه أطلق يا أخي طلقني وخلاص
مصطفى : اكيد في سبب قولي السبب وكل حاجه وليها حل.. اهدي وتعالي نتكلم.
سنيه زقت أيده عنها وقالت : مش عايزه اتكلم انا مش طايقاك ولا طايقه تلمسني طلقني بقولك طلقني يامصطفى انا بقيت بقرف منك ومن لمستك .
مصطفى من غير مايحس ضربها بالقلم. حس بالاهانه ازاي تقول كلام زي ده.وشدها من شعرها ووو
……
بالوقت ده كان احمد اخوه الصغير خارج من اوضته هو ومراته همسه ولسه هيدخل اوضتهم يتدخل منعته همسه وقالت : سيبهم يااحمد الاحسن ليهم ينفصلو..
احمد ايه الكلام اللي بتقوله ده عاوزه بيت اخويا يتخرب ..
همسه سكتت وبصت للأرض .
احمد بشك : انتي تعرفي حاجه.. احنا مش عارفين ها
همسه سكتت ومتكلمتش..
احمد مسك دراعها ورجع دخل اوضتهم وقال : انت مخبيه عني ايه .
همسه. بتوتر: هكون مخبيه ايه يعني
احمد همسه :انطقي. لو عرفت انك مخبيه حاجه صدقيني هتزعلي جدا..
همسه بارتباك.: هو كلام مش بيتقال وعليه قطع لسان
احمد بغيظ : اتكلمي في ايه قولي اللي عندك..
همسه برجاء : توعدني متتصرفش الا لما تفكر كويس.
احمد بغضب : انطقي بقى بلاش تعصبيني..
همسه : مرات اخوك بتكلم راجل تاني وعائديشه معاه علاقه
احمد بصدمه ايه.. انت كدابه .
همسه ….
احمد…
يتبع….
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية سهام الهوى)