رواية سهام الهوى الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية سهام الهوى الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم نورة عبدالرحمن
البارت الثالث والثلاثون
رواية سهام الهوى الحلقة الثالثة والثلاثون
كانت بتلعب في الجنينه لما شافت سنيه عروسته اخوها دخلت اسطبل الخيل جريت وراها عشان تلعب معاها هو بقالها اسبوع عروسه ..لكنها اتصدمت بسنيه وزين مع بعض بوضع مش كويس…وسنيه بتقول لزين انها مخلتش مصطفى يلمسها..
سهام رجعت ورى بخوف ووقعت حاجه ولسه هتجري مسكوها سنيه وزين.. مكنوش بيعرفوا يعملوا ايه .سنية فضلت تعيط وتقول اتفضحت هيقتلوني يازين..
زين ارتبك ومعرفش يعمل ايه خاصه أنه في الوقت ده كان لسه صغير شاب في العشرين من عمره وقال: اهدى هي مش هتتكلم..
لكن سهام كانت بتحاول تعافر وعضت أيده اللي كتمت بقها ولسه هتجري خبطها زين بحاجه واغمى عليها
سنيه بخوف: يمصيبتي دي ما*تت هعمل ايه دلوقتي اعمل ايه
زين كان خايف ومرعوب قال: اهدي اهدي انا هتصرف
سنيه : تتصرف تعمل ايه..
وفعلا بعد تفكير سنيه رجعت البيت وزين خد سهام ومشي.. كان فاكرها مي*ته لكنها تحركت فجأه وقرر ياخدها المزرعه بتاعت أبوه كتفها وسأبها في واحده من الاوض وانتشرت اشاعه أن بنت عبد العال هربت من البيت مع عشيقها.. .
في الوقت .. ده مصطفى كان بيحاول يقرب من سنيه وزين كان هيتجنن عشان كان بيبحبها جدا. وفي يوم رجع المزرعه وكان سكر*أن. وشاف سهام فكت نفسها وزقته وجريت وهو بيجري وراها وهي بتصرخ وبتترجاه يسببها.. وهو بيجري وراها وقعت مسكها من رجلها وشدها ليه في الوقت ده شدته جدا حاول يقرب منها سهام كان عندها 13 سنه لسه صغيره لكنها جميله جدا .. وكل مافيها يلفت النظر وحاول يقرب منها وهي بتحاول تبعده عنها مش عارفه قطع هدومها وكان الجوى مطر وزين مكنش في وعيه وسهام لسه طفله مش بتعرف تتدافع عن نفسها.. فجأه صرخت برعب واغمى عليها لما زين وقع عليها واغمى عليه برضو …
عشان أبوه ضربه على دماغه بعد مابلغوه الناس اللي بتشتغل في المزرعه أن في بنت زين حابسها في المزرعه وصل الجد في اللحظه المناسبه ..
كانت سهام بتفتكر الحكايه وتحكيها لسالم وكل جسمها بيترعش وهي بتقول فقت من النوم وقتها وكان جدك حاملني بين اديه وسابني في جنينت بيتنا.ورجعت نمت تاني مكنتش عارفه اتحرك ولا اعمل ايه … واما صحيت كانو اهلي كلهم حوليا.. بعدها عشت ايام صعبه مكنتش فاكره حاجه من طفولتي ابدا ابوي ومصطفى اتغيروا عليا بقوا اقسى ومش بيتلكموا معايا وممنوع اخرج من البيت ودوني على اكتر من دكتوره عشان يتأكدوا أني لسه بن*ت انا مكنتش فاهمه هما بيعملوا ايه الوحيد احمد اللي كان من صفي هو وأمي .. ولما روحت على دكتور نفسي عشان ضغطو عليا ومكنوش مصدقيني اني مش فاكره حاجه. بلغهم أني عندي حاله نفسيه ترفض اللي عشته عشان كده الذاكره حذفت كل اللي عشته في الفتره دي واحتمال مش هفتكره تاني..
سالم كان بيسمعها ومش مصدق هي مرت بأيه ودلوقتي فهم ليه جده كان مصر أنه يتجوزها هو عشان كان حاسس بالذنب..
سأل سؤال غريب مكنتش مجهزه ليه جواب قال: انتي افتكرتي ازاي.. وامتى وليه مقولتش ليا حاجه عن الماضي ده ..
سهام سكتت وشهقاتها بتعلى… قرب منها وخدها بحضنه عشان يهديها .. وهو بيقول: اهدي حقك عليا مكنتش عارف بكل ده..
سهام بشهقات أنا. انا والله مكنتش فاكره حاجه . ابوي ومصطفى هما اللي جوزنا لبعض .. انا والله لو كنت اعرف أن زين يبقى عمك مكنتش هوافق عالجواز منك .. سكتت وهو دفن وشها بصدره وحاول يهديها.
رفعت وشها وبصت ليه بدموع وهي بتقول انت هتطلقني.
سالم..
سهام
**********
زين كان في شقته لما خبط الباب وراح فتح وكان مصطفى .. ولسه هيرحب بيه.
مصطفى اول ما شافه هجم عليه وضربه وزين برضوا ردله الضرب في الوقت ده دخل عليهم احمد اللي لحق اخوه لما شافه خرج من المستشفى بعد ما عرف بموت سنيه وكان شكله متعصب جدا حاول يبعدهم عن بعض معرفش ..
لحد ماشاف مصطفى سكينه على طاولت الاكل خدها وضربه فيها وووو
*********
خرجت اشواق من الحمام واتفاجأت ببراق مستنيها في أوضتها سالت باستغراب : انت ازاي تدخل اوضتي كده ..
براق بضيق : مكنتش بوسه يعني عشان كل الزعل ده….
اشواق بتهرب : زعل ايه انا مش زعلانه
براق : والله اومال بعتي الاكل مع الشغاله ومن الصبح مدخلتيش اوضتي من ساعتي ماهربتي من بين ايديا
اشواق ….
براق قرب منها وهي بعدت بارتباك..
براق : بتهربي مني ليه..
اشواق: براق ممكن ترجع اوضتك.
براق باستفزاز وهو بيقرب منها اكتر : تؤ دي اوضتي برضو مش انتي مراتي والمفروض نبقى في اوضه وحده مع بعض..
اشواق بضيق: براق متهزرش كده
براق : مش بهزر على فكره. قال كلامه وحاوطها عند الحيط وهي حاولت تبعده..لكنه دفن وشه برقبتها وهي حاولت تتهرب لكنه أتوجع من كتفه
اشواق بقلق : انت كويس..
براق بخبث :متتحركيش عشان هبقى احسن
اشواق بانزعاج : انت بتهزر ولسه هتزقه ..دفن وشه برقبتها..وووو
يتبع….
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية سهام الهوى)