رواية أمنية الفصل الخامس 5 بقلم وفاء الدرع
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية أمنية الفصل الخامس 5 بقلم وفاء الدرع
البارت الخامس
الجزء الاخير( .. امنيه..)❤️ ❤️
جاءت مرات عم زوجي ام زوجته الاولى بزعيق وخناق حماتي قاعده تهدي فيها لكن ما فيش فايده ومصممه ان هو يطلقني
حماتي ايه اللي انت بتعملي ده ويطلقها ازاي ولاد بنتك بتعملهم احسن معامله واكن هي امهم وماشيه معانا بما يرضي الله مش مقصره في حاجه وابني مش هيطلق
مرات عمه لما كان عايز يتجوز كان يتجوز بنتي هتبقى خالتهم وامهم في نفس الوقت مش رايح جايب واحده من الشارع
رديت انا عليها انا من الشارع انا بنت اصول واهلي قد الدنيا وعيب اللي انت بتقوليه ده انا لو انسانه مش محترمه كنت عرفتك قيمتك لكن انا متربيه على القيم والاخلاق
حماتي سيبك منها يا امنيه دي انسانه غبيه وعندها حقد وغل انت عايزه ايه من ابني يتجوز بنتك ازاي انت ناسيه بنتك ولا عملته اطلقت بفضيحه من جوزها بنتك لو اخر واحده في الدنيا ابني مش هيبص لها ولمي نفسك وعيب اللي انت بتعمليه ده وبعد اذنك اتفضلي بره
مرات عمه انت بتطرديني عشان دي انا هاخد ولاد بنتي معايا وندهت على الاولاد والاولاد رفضوا يذهبوا معها وجيريوا على مرات باباهم وقالوا ما تسيبيناش لها يا ماما احنا عايزين نقعد معاكي هنا
مرات عمه هي عملت فيكم ايه وهي مش ماما مامتكم ماتت وانتم ملزومين مني انا
قالوا الاولاد لها احنا مش هنيجي معاكي هي حنينه علينا ومعتبرينا اولادها وربنا يخليها لينا ولبابا
لكن للاسف ما عرفتش ترد عليهم واخذت بعضها ومشيت وجاء زوجي وحماتي قالت له ما حدث اتعصب وكان عايز يروح ليها لكن انا قلت له ابعد عنها وسيبك منها معلش ممكن يكون زعلانه علشان واحده اخذت مكان بنتها بسني من جبيني وقال ربنا يبارك لي فيكي يا حبيبة قلبي وانا اسف على الكلام اللي قالته وجرحتك بيه
قلت له ربنا يسامحها واهم حاجه عندي انت واولادك ولادك هم اولادي والله يا اسامه انا اعتبرتهم اولادي بجد وحبهم نزل في قلبي مثلك بالظبط ويا رب اقدر اسعدكم عشت معه في سعاده وربنا عوض صبري خير معهم وبعد ساعه ماما اتصلت بيه ازي حضرتك يا ماما عامله ايه الحمد لله يا امنيه بخير يا بنتي انت عامله ايه قلت لها الحمد لله قالت امي يا امنيه انت عارفه مين كان عندنا ومشي ام وابو فهد زوجك السابق ما يعرفوش انك اتجوزتي وكانوا عايزين يرجعوك لابنهم عرفت منهم ان ابنهم من بعد خروجك وهو تعبان وفي حاله سيئه ومش قادر يعيش من غيرك رغم انه انجب ولد واتصدموا لما عرفوا انك اتزوجتي
قلت لها كل شيء انتهى بالنسبه لي وربنا عوض عليا وكفايه اللي عملوه فيا ربنا يسامحهم بعد دي كله اللي هي عملته معايا جايه عايزاني ارجع لما شافت ابنها بيضيع منها ربنا يمهل ولا يهمل وربنا يشفيه ويخليه ويربي ابنه
ماما ربنا يكملك بعقلك يا امنيه ويهدي لك حالك يا بنتي ويسعدك ماشي يا حبيبه قلبي مع الف سلامه الله يسلم حضرتك يا ماما
اسامه في إيه يا امنيه بتكلمي مين كنت بكلم ماما وقصيت له ما حدث واخذني في حضنه وقال لي انا بحبك قوي قوي يا امنيه وربنا حقق لي امنيه حياتي انك تكون لي العمر كله وربنا كان بيحبني وحقق لي امنيتي وعشت معهم في سعاده وراحه بال
وما حدش يياس من حياته ده ربنا كبير اللي انا شفته في حياتي والايام الصعبه اللي عدت عليا ربنا عوض عليا وعشت في هنا وسعاده وربنا يمهل ولا يهمل طول ما انت متفائل ربنا عمره ما هيخذلك
وانتهت قصتنا على كده ويا رب تكون عجبتكم ❤️❤️
ولو عجبتكم صلى على سيدنا ونبينا محمد صلى الله عليه وسلم
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية أمنية)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)