رواية زوجي القاتل الفصل الثاني 2 بقلم ملك ياسر الشرقاوي
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية زوجي القاتل الفصل الثاني 2 بقلم ملك ياسر الشرقاوي
البارت الثاني
قبل ما نبدأ روايتنا انا اسفه على التأخر مشغوله في الدراسه و بحاول لما تيجي فرصه اكتب الروايه و انزلها انا اسفه بجددد.. يلا نبدأ..
بارت 2🐟
مروه بصدمه: اييه؟؟! حضرتك بتقول ايه؟؟
: بقول لحضرتك لقيت الفون ده في شنطه في الشارع و معرفش مين صاحبتها حضرتك تعرفيها؟
مروه بخوف على سيلا: ا.. اه اه بتاعة اختي المكان فين و انا هاجي اخدها.
: في*** هستنا حضرتك.
مروه بسرعه: تمام تمام ساعه و هكون عند حضرتك لان الطريق بعيد.
سماح بخوف: طمنيني يبنتي في ايه سيلا كويسه صح؟
مروه: انتوا خليكوا هنا هروح و اطمن عليها و اجي هي كويسه ي خالتي متقلقيش شكلها بس وقع منها شنطتها.
سماح بخوف: ابقي طمنيني عشان خاطري ي مروه.
مروه: حاضر سلام.
ام سماح: اقعدي ياختي اكيد بتتس. رمح مع المحروس بتاعها ما هو لو كنتوا عرفتوا تربوها مكنش حصل اللي حصل و زمانها متستته و عايشه عيشه حلوه و احنا مكنوش طردونا من البيت و روحنا إيجار.
سماح بزعيق و بكاء: كفايه كفاااايه يا ماما كفايه انا مش هخلي بنتي تتجوز واحد عشان الفلوس و تكون مغصوبه عليه من ساعة ما ابوها ما. ت و هي و مروه بيصرفوا علينا اخرتها ارم. يها ل واحد عشان يصرف علينا و يعيشنا كلنا لااا و الف لااا يا ماما بنتي لا يمكن اعمل فيها كده و هي قلبها مع حد تاني و مش طايقه حسام هجوزهولها بالعافيه لايمكن… و دخلت اوضتها و رزعقت الباب.
ام سماح و بصوت عالي عشان تسمعها : اتفلقوا جتكوا الب. لا انا عامله عليكم كلها ايام و ام. وت لكن انتوا عايشين شوفوا هتاكلوا منين ولا هتعيشوا ازاي.
سماح بصوت عالي: الاعمار بيد الله يامااا ممكن حالا ام. وت الله اعلم ربنا هو اللي هيعيشنا مش حد تاني بيدفعلنا فلوس و نبيع بنتنا ليه.
عمر: في جديد في القض. يه الق. تل ولا لسه؟
: لسه ي فندم بندور في كل العماير اللي في الحي ي باشا اول ما نعرف حاجه هنبلغ حضرتك على طول عن أذنك ي فندم.
يوسف بخوف: في إيه ي باشا؟
الظابط: عندنا امر بتفتيش الحي كلو بالبيوت.
يوسف: ليه ي باشا هو حصل حاجه؟
الظابط: لا ضمان بس لحياتكم.
يوسف بتوتر: تحت امرك ي باشا اتفضل.
منى بخوف: انا خايفه ي يوسف.
يوسف خدها في حضنه و قال: متخافيش ي حببتي طول منا جنبك.
بعد شويه الظابط خلص تفتيش و طلع…
يوسف: حضرتك انا لسه عريس جديد و لسه شاري الشقه دي من شهر و لسه جديده معتقدش انك هتلاقي فيها حاجه.
الظابط هز دماغوا و بص ل منى و مشى.
منى بإستغراب: مالو ده؟!
يوسف: فكك يلا روحي حضري الشنط عشان مسافرين بكره.
منى راحت تحضرهم و هي فرحانه.
يوسف قعد يفكر في لظابط و ليه مدلوش رد.
يوسف بتفكير: لو كان لقا حاجه اكيد كان اتكلم و خدني معاه الق. سم على الاقل لكن هو مقالش حاجه….
منى: حضرتهم.. يلا ننام عشان تعبت.
الظابط دخل على عمر ووو
عمر: ها عملت ايه؟
الظابط: لقينا نفس السلسله في عماره 8 شقه 6 ي فندم بس مخلتش حد ياخد بالوا عشان نشوف اخرهم ايه و كانت فيها تغير شويه يعني الاسم منى لكن التانيه كان اسمها سيلا و كان واحد و مراتوا و لسه عرسان جداد.
عمر بتفكير: راقبولي الشقه دي و الناس اللي فيها اكيد هنوصل لحاجه و مش هنعرف نقبض عليهم عشان خاطر السلسله دي شبه دي اكيد كل الناس عندهم منها و بأسميهم.
الظابط: حاضر ي فندم عن أذنك.. و قدم التحيه و خرج.
بعد ساعه في حي اخر…
مروه: الو انا وصلت للمكان حضرتك فين؟
الشاب: هتلاقي في كافيه على ايدك اليمين و انتي داخله الشارع اسمو*** هقابلك هناك.
مروه راحت و فعلا لقت الشاب.
مروه: حضرتك اللي لقيت شنطة اختي صح؟
الشاب: اه ي أنسه اتفضلي.
مروه: طب حضرتك لقيتها فين؟
الشاب بإستغراب: عند***
مروه بتوتر: حضرتك عايش هنا؟
الشاب بإستغراب اكتر: اه بس بتسألي ليه؟
مروه بتوتر: لا ولا حاجه فضول.
الشاب: تمام عن أذنك.
مروه: لو سمحت.
الشاب وقف و قال: اتفضلي؟
مروه: تعرف واحد اسمو يوسف النجار؟
الشاب بتفكير: اه.. عايزاه ليه؟
مروه بفرحه: ممكن توديني عندو؟
الشاب: للأسف هو عزل من 3 ايام و محدش عارف عنه حاجه؟
مروه: ولا مراتو؟
الشاب: لا بس انتي بتسألي ليه؟؟!
مروه: ولا حاجه شكرا لحضرتك و مشت و سابتو…
مروه بخوف: اوصلك ازاي انا دلوقتي ي سيلا بس… ازاي عزلتوا و الشنطه بتاعتك في نفس الحي اللي كنتي عايشه فيه؟؟! اكيد انتي قريبه من هنا.. و قالت بتفكير: انا هروح الق. سم و اقدم هوايتها و اسم جوزها هما ممكن يعرفوا هي فين بس بكره بقا عشان الوقت اتأخر لازم اروح دلوقتي…
تاني يوم الصبح..
يوسف و هو بيلعب في شعر منى قال بهمس: منى ي ميمو.
منى بنعاس: همم.
يوسف بحب: يلا عشان هنتأخر الباص قرب يطلع.
منى قامت بلهفة طفل و قالت: يلا بسرعه قوم البس و انا هلبس اهو… ضحك هو على طفولتها و قام يلبس.
منى بفرحه:الو ي ماما احنا مسافرين شهر و لما ارجع ابقوا تعالوا يلا باي.
خلصوا و ركبوا الباص و كانوا في طريقهم لشرم الشيخ.
: ايوا ي فندم دول سافروا.
الظابط: تمام ارجع انت خلاص شكلهم مش وراهم حاجه.
: حاضر ي فندم.
مروه: انا رايحه الشغل ي خالتي.
سماح: انتي رجعتي متأخر ليه بليل و مطمنتنيش على سيلا ليه؟ هي حصلها حاجه؟!
مروه بتوتر: ها.. لا محصلش حاجه ده هي كويسه و قعدت معاها و الوقت خدنا و بتسلم عليكي انتي و تيتا اووي و بتقولك هتبقا تيجي و تشوفكم كمان… يلا سلام انا بقا عشان متأخرش على الشغل.
مروه خلصت شغلها و راحت القسم..
مروه: لو سمحت عايزه اعرف فين البنت دي هي مختفيه هي و جوزها بقالهم 3 ايام و مش عارفين نوصلهم ازاي؟
الظابط قرأ الاسم و اتصدم… و دخل لعمر…
الظابط: ي فندم اسم الزوج يوسف النجار نفس اسم الراجل اللي سافر مع مراتوا الصبح و نفس المهنه كمان..
عمر: راقبوا حتى و هو مسافر و.. جالو تليفون..
عمر: الو…
: في جريمة قت. ل ي فندم تانيه…
عمر بصدمه: فين؟!
: شرم الشيخ ي فندم.
عمر وقف بصدمه ووو
زوجي القا..تل
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية زوجي القاتل)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)