رواية رنا وجلال – زواج بالقوه الفصل الثامن عشر 18 بقلم لولو الصياد
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية رنا وجلال – زواج بالقوه الفصل الثامن عشر 18 بقلم لولو الصياد
البارت الثامن عشر
جلال ….ابوكى …
رنا بخـ.ـو.ف ….بابا ماله جراله ايه حصله حاجه…
جلال..ببرود لا زى الفل …بس المفروض ان شركه ابوكى بناء على الديون عليها الشركه ملكى فانا كنت عاوز اعرفك انى هاخدها منه…
رنا…طيب ليه انت بتعمل كده بابا عملك ايه…
جلال. ..ولا حاجه بصراحه بستمتع لما بضايقك ةاشوفك منهاره….
رنا…ارجوك هعملك اى حاجه بس بلاش تاخد حاجة من بابا امت قلت انك عاوزنى اخلف انا موافقه بس ارجوك بلاش بابا اعتبر دى قصاد دى…
جلال…قصدك انك بتدينى بدلات بصى يا حلوه سواء براضاكى او لا هتخلفى غـ.ـصـ.ـب عنك احنا بينا عقد…
رنا بغضب ..بس انا اقدر حتى لو حملت انى انزله فياريت زى ما انت عاوزنى احافظ ليك على طفلك انت كمان تبعد عن ابويا …
جلال مفكرا فمن الممكن فعلا ان تقوم باذيه نفسها والطفل اذا حدث حمل فقرر ان يؤجل الانتقام منها عن طريق والدها الى ان تنجب له الطفل ويكمل انتقامه…
جلال..اوك عمتا موافق …وكان يهم بالخروج من الغرفه ولكن توقف على الباب وقال..
جلال. ..اه على فكره متستننيش بالليل لانى مسافر فى شغل سلام وارسل له قبله في الهواء شعرت رنا وكانها تريد الخروج خلفه وتقوم بخـ.ـنـ.ـقه حتى تنفث غضبها الكامن بداخلها ….
كانت الايام تمر ولم يرجع جلال مر الى الان اسبوع كامل كان لا يتصل بها نهائيا ولكن سمعت فى وقت ما الخادmه وهى تتحدث معه ويطمن على الاحوال شعرت حينها وكانها لاتعنى له شىء يكلم الخدm ولا يتحدث معها رغم كره رنا الشـ.ـديد له ولكن كانت تشعر وكانها تفتقد وجوده بشـ.ـده رغم كل ما حدث ولكن كانت تتمنى او انه عاد اليها ….
كانت رنا تجلس فى غرفتها تشاهد التلفاز عنـ.ـد.ما طرق الباب ودخلت الخادmه. ..
الخادmه. ..رنا هانم جلال بيه على التليفون وعاوز يكلمك…
رنا…قوليله لا مش هترد…
الخادmه وقفت متردده لا تريد النزول فتعصبت رنا بشـ.ـده..
رنا …مش قلتلك مش هنزل … يله اطلعى بره واقفلى الباب …
مر بعض الوقت القصير وطرق الباب مره اخرى ..
رتا …ادخل…
دخلت الخادmه مره ثانيه..
رنا…خير تانى فى ايه …
الخادmه…جلال بيه بيقول لحضرتك ردى عليه بدل ما ينفذ التهديد اللى قاله قبل ما يسافر…
رنا…اوف طيب انا هرفع السماعه من هنا واقفليها من هناك …
الخادmه..حاضر يا فنـ.ـد.م…خرجت الخادmه وتوجهت رنا الى الهاتف ورفعت السماعه …
رنا…الو…
وجدت صوت جلال الغاضب والذى كان يدل انه شعر بالغضب من رد رنا الذي بعثته له عن طريق الخادmه. ..
جلال..انتى ازاى ترفضى تردى عليا وقسما برب العزه لو انتى قدامى دلوقتى لكنت عرفتك ازاى تقولى كده…
لم ترد رنا وانتظرت ان ينتهى من نفث غضبه فيها …
جلال. ..انتى مش بتردى ليه..
رنا..هقول ايه مستنيه حضرتك لما تخلص محاضره التهزيق بتاعتك…
جلال..ماشى يا رنا متشى حسابك معايا لما ارجع على العموم انا كنت عاوز اقولك انى هتاخر كمان أسبوع. ..
رنا…ميفرقش كتير تيجى متجيش مش هتفرق ابدا…
جلال..كده طيب يا رنا واضح انك فاكره انى لما بعدت انك هتستقوى بس متقلقيش انا رجعلك وهعرفك ازاى تكلمى جوزك كده…
واغلق الهاتف بوجهها …
رنا …لنفسها استر يارب واضح انى اتسرعت لما كلمته كده كان لازم متكلمش كده بكره لما يرجع ممكن يضـ.ـر.بنى تانى او يحبسنى يارب انا خايفه اوى بس برده منكرش انى اتبسطت اوى لما سمعت صوته كنت مشتاقه اسمعه جدا بس عو مش بيحس ولا انا افرق معاه اصلا واكيد لما يرجع هيكون فى عقـ.ـا.ب جـ.ـا.مد جدا يارب ينسى لما يرجع وميعـ.ـا.قبنيش ابدا يارب ……
يتبع
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على ( رواية رنا وجلال – زواج بالقوه )
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)