رواية دكتور قلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملكة زماني - The Last Line
روايات

رواية دكتور قلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملكة زماني

رواية دكتور قلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملكة زماني

 

البارت الثامن عشر

 

بعد مرور يومين
وعمر منزلش المستشفى وقاعد جمب ليان
الباب خبط ليان فتحت اتلقت اسراء في وشها
اسراء اتصدمت اول لما شفتها
اسراء انتي لسه هنا
ليان اومال هكون فين يعني ما اكيد هكون هنا في بيت جوزي
عمر مين يا حبيبتي
اسراء زقت ليان ودخلت دي انا ياقلبي
ليان مثلت التعب اه عمر الحقني
عمر جري عليها بلهفه مالك ياقلبي حسه بي اي
ليان بطني بتوجعني اووي اسراء زقتني جامد
عمر راح على اسراء الي وقفه هتجنن من الي بيحصل وزاي ليان لسه مسبتش عمر لحد دلوقتي
اسراء اكيد عمر مقلهاش حاجه
عمر بغضب انتي اي الي جابك هنا وزاي تزقي ليان بطريقه دي قدر حصلها حاجه في وقتها مش هرحمك
ليان راحت وقفت جنبه وبصت لي اسراء بخبث خلاص ياحبيبي انا كويسه وابننا كمان كويس
اسراء بصدمه انتي حامل
ليان آه يا حبيبتي عقبالك
اسراء بخبث انشاء الله قريب منا دلوقتي وحده متجوزه بق مش عاوزه تعرفي مين جوزي
ليان بتحاول تكتم دموعها من انها تنزل بس عمر لحظ
ليان عرفه عمر هو جوزك بس ياخساره مش هتعرفي تجيبي منه عيال عشان كلها شهر وعمر يطلقك
اسراء بصدمه انتي عارفه
ليان اومال عموري مش بيخابي عليا حاجه خالص صح ياروحي
عمر فهم ان ليان بتحاول تصبر نفسها بي الكلام دا فاحب يهون عليها اكيد ياقلبي تعالي ياروحي اقعدي عشان غلط عليكي الواقفه
ليان مشيها يا قلبي عشان وجودها هنا تعبني جداً
اسراء اتكلمت بغل عوزه الناس تعرف في اقرب وقت اني مراتك ولازم تعرف اني ليا حقوق عليك
عمر تؤتؤ هاعرف النااس انك مراتي آه عشان محدش يتكلم عليكي رغم اني مكنتش في وعيي وانتي كنتي في وعيك وسبتي نفسك معنا كده انك انتي كونتي عوزه كده
اسراء بتوتر قصدك ايه
عمر بغضب وصوت عالي خاله اسراء تتنفض قصدي انتي عرفاه كويس اما بخصوص الحقوق انتي ملكيش اي حق عندي واحمدي ربنا اني لسه متجوزك لغايه دلوقتي يلا غوري من هنا واه صح
ليان خط احمر سمعتي بصوت عالي سمعتي
اسراء بخوف سمعت
عمر شاور بي ايديه على برا
اسراء خرجت وهي نويه على دمار ليان
اسراء ورحمة ابويا ما انت متهني بي ابنك كتير يا عمر
ساره جت من ورا بخخ
مالك بفرحه سوسو وحشتيني اووي
ساره بحب وانت كمان وحشتني اووي اووي
مالك بغمزه طب ايه
ساره اي
مالك عايز اتجوزك
ساره بتمثل الحزن ادم مش موافق
مالك بغضب اقسم بالله العظيم اخطفك ومحدش يعرفلك طريق
ساره اي اهدى على فكره ادم مستنيك يوم الخميس الجاي مالك بفرحه بجد قولي والله
ساره بضحك والله
مالك شلها ولف بيها بحبك يا احسن ساره في الدنيا
ساره بفرحه وانا بموت فيك
عند ادم الباب خبط
ادم ادخل
دخل العسكري في واحده برا عوزه حضرتك ي ادم باشا
ادم خليها تدخل بتدخل بنت في قمه الجمال
ادم اول لما بيشوفها انتي بتعملي ايه هنا اطلعي بره
البنت بدموع ادم اسمعني
ادم بغضب اسمع اي ها اسمع إنك سبتيني وروحتي اتجوزتي
نور بدموع ادم اسمعني والله العظيم بابا هو الي غصب عليا هدادني اني لو متجوزتش ابن عمي هيبعدني عن ماما وانت عارف ان.ماما كانت عندها القلب
ادم ضحك بصوت عالي وانتي فكراني هصدقك صح
نور انا عمري ما حبيت في الدنيا دي قدك
ادم انتي عوزه اي دلوقتي
نور عوزه اطلق
ادم ما تطلقي انا اعملك اي انا مالي
نور بنهيار انا عوزاك تحميني منه كل يوم بيضربني ومش راضي يطلقني بقالي سنه بتعزب مرتين اول عذاب هو البعد عنك وتاني عذاب الضرب الي انا بخدو وبابا مش بيصدقني ادم ابتده قلبه يحن بس اتكلم ببرود تمام هفتحلك محضر دلوقتي عندك اثبات على الكلام الي قولتيه
نور بنهيار آه
ادم اي هوا
نور رفعت كم البلوزه ده ولسه في جسمي كله
ادم اتلقه درعها كله ازرق وي وارم
ادم قام من مكانه بي لهفه ومشعره سيطرايت عليه هو لسه بيحبها لا دا بيعشقها
ادم راح عليها ومسك درعها بغضب هو الي عمل فيكي كده هزيت رسها بي آه وهي سرحانه فيه قد ايه هو وحاشها
ادم ساب ايديها وراح قعد مكانه بي توتر احم مش عوزك تخافي محدش يقدر يقربلك تاني ده الكارت بتاعي في اي وقت كلميني
نور بصوت مهزوز شكرا بعد اذنك
ادم استني هطلبلك عصير ليمون تهدي شويه
نور بصتله بي بابتسامه قد ايه لسها حنين عليها رغم الي هي عملته في ولسه حنين عليها
عمر حبيبي انا نازل المستشفى عوزه حاجه ليان لا ياقلبي مع السلامه بس متتاخرش عليا
عمر ورايا عمليه كبيره احتمال ابات هناك
ليان تمام وبسته من خده مع السلامه
.. يتبع…

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *