رواية حياة سيف الفصل الأول 1 بقلم بسملة حسن
رواية حياة سيف الفصل الأول 1 بقلم بسملة حسن
البارت الأول
«حياة سيف»
البارت الاول…….
عمر بغضب: اكشف علي بنت” الكلب دي شفها هتولد امتا
حياه بخوف و عياط:
ابعد عني متلمسنيش
الدكتور شدها و كشف عليها بالغصب و حياه عماله تذق فيه
الدكتور:
عنق “الرحم عندها” ضيق اوي هنطر نولدها قيصري و هي في اول التاسع يا فندم
عمر ببرود:
بس انا عايزها تولد طبيعي و ميهمنيش يحصلها ايه المهم تنزل الز” فت الي في بطنها دا
حياه بعياط و خوف ماسكه بطنها منتفخة من الحمل…
لا لا ونبي يا عمر بلاش تولدني قبل معادي علشان خاطري و كملت بعياط…..
طيب بلاش خاطري علشان خاطر ربنا بلاش اولد دلوقتي وانا هشتغل من غير ما اقولك تعبانه بس علشان خاطر ربنا. بلاش
عمر بعصبيه و زعيق:
بس يا بنت “” “””” “” “” يلا اخلص ا”تنيل ولدها
دكتور بخوف من عمر:
يا فندم مينفعش تولد طبيعي ممكن الجنين يتخنق و يمو”ت او هي ممكن يحصل لها حاجه
عمر ببرود:
بظبط هو ده الي انا عاوزه و اخلص ايديها اي حاجه علشان تتنيل تولد
دكتور جهز الحقنه و بيقرب من حياه الي عماله تصرخ و تذق فيه
بقلم بسمله حسن
عمر شاف الدكتور مش عارفه يديها الحقنه
شد من ايده الحقنه بعصبيه
اي مش عارفه تديها حته حقنه
انا الي هديها النيلة” وبيقرب من حياه بكل “شر
مو” تك علي ايدي يابنت ابويا انتي و المحروس الي في بطنك
حياه برعب:
لا لا خلاص ولدني قيصري انا راضيه بس بلاش طبيعي و نبي يا عمر مش عايز ابني يمو”ت
فجاء صوتت لما عمر غرس الحقنه فيها بي كل شر
عمر بغل:
دلوقتي اقدر اتفرج علي مو”تك يا حياتي انتي و ابن السواق
حياه ما كملتش عشر دقايق و كانت بتصوت من الوجع
حياه بوجع: اااااااه علشان خاطري يا عمر وقف الي انت بتعمله اااااااه مش عايز ابني يمووووت اااااااه
عمر بغل و جبروت: صوتي اكتر بحب اسمع صوتك
حياه بعياط: ابوس رجلك يا عمر خليه يولدني قيصري حاسه اني هموت اااااااه
بقلم بسمله حسن
عمر ببرود:
و ده الي مطلوب يا روحي انك تمو”تي و اوعدك لو مو”تي و ابنك فضل عايش هخليه يحصلك عشان تعرفي ان قلبي كبير ازاي ده لو نزل عايش اصلا يلا سلام يا قطه و انا هخرج بره استمتع بصوتك و وجعك
صلي على محمد….
في نفس التوقيت في لندن
فون سيف رن في وسط الاجتماع
سيف: خير يا خالد في اي
خالد: مدام حياه بتولد دلوقتي يا باشا
سيف بعصبيه: انت بتقول اي
خالد بخوف:
يا باشا هي لسه هيكمل بقيت الكلام كان سيف قفل في وشه
سيف بص لي الوفد الايطالي… The meeting is finally over with, and we can leave now.
و قعد علي اقرب كرسي بعصبيه
وقال لنفسو
اي لسه خايف عليها بعد الي عملته فيك
و فتح الفون و طلع صور لي حياه و هي حامل
سيف بغضب: اقسم بالله يا حياه هندمك علي خيا”نتك ليا
عند حياه عمر كل ساعتين يخلي الدكتور يديها حقنه طلق صناعي و فضلت علي الحاله دي اكتر من ست ساعات
بقلم بسمله حسن
سيف بعصبيه كله خوف… اي كل ده بتولد هو دكتور البها”يم مش عارفه يولدها دي بقاله ست ساعات
خالد بخوف من عصبيه سيف: يا باشا اول لما تولد هقولك
بس انت اهدي شويه
سيف قفل في وشه السكه
و فضل يضرب في قلبه….
اي لسه بتحن ليها لسه بتحب بعد خيا”نتها ليك لسه خايف عليها
عند حياه الدكتور كشف عليها:
خلاص يا فندم هي هتولد دلوقتي ممكن حضرتك تستنا بره لحد ما تولد
عمر بص لي حياه الي باين عليها التعب و الارهاق بقرف:
خلاص هانت يا بنت الكل”ب و اخلص منك و من المحروس بتاعك
و بص لي الدكتور….. ياريت تخلص بسرعه و سابه و خرج
دكتور لي حياه: ياريت تسعدني في ام اليوم اللي مش باينله ملامح دا
حياه بوجع: سيييييييييف
دكتور بقرف: يلا يختي معايا بلاه سيف بلاه حسين
حياه فضلت تقاوم الوجع علشان ابنها ووووووووووووو
اتمنا الرواية الجديد تعجبكم………….
قوليلي رايكم في التعليقات اكمل وله لا
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية حياة سيف)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)