رواية حقيقية مؤلمة الفصل الثاني 2 بقلم مارلي إيهاب
رواية حقيقية مؤلمة الفصل الثاني 2 بقلم مارلي إيهاب
البارت الثاني
كان كريم يستمع للتسجيل الصوتي الذي مزق قلبه بشده علي السنين التي مضت علي انسانة انانية لا يفرق معاها غير نفسها فقط كان يستمع لحديثها وهي تقول
ندي ببرود وضحكة سخيفة
انتي بتتكلمي علي كريم يا سارة بجد بقي انا ابص لكريم
سارة بهدوء
ماله كريم يا ندي شاب محترم و ابن خالتك و انتي اكتر واحدة عارفة
ندي بضحك
ما مشكلته فعلا انه محترم يا سارة انا عايزة شاب bad boy يعرف ازاي يتعامل معايا لكن كريم ده اشك اصلا ان في اي واحدة ترضي بيه
سارة بضيق
ميصحش تقولي الكلام ده يا ندي
ندي ببرود
انا مش بكذب علي فكرة يا سارة كريم مش الشار اللي ممكن ابصله اصلا ولا احطه في دماغي انتي مش شايفة لبسه يا بنتي رغم انه معاه فلوس و بيقبض كويس مش بيهون عليه يجيب لبس من اي براند لا بيلبس لبس عادي جدا اقل ما يقول عنه انه فعلا عادي اما بقي جسمه مش رياضي خالص وانا عايزه راجل رياضي وهو رفيع و جسمه مش متناسق بسبب انه مش بيعلب اي رياضة لا طبعا ده ياخد صفر من عشرة قال ابصله قال
سارة بحزن
بس انتي عارفة انه بيحبك مش كدة و مع ذلك مكملة معاه ليه لما انتي مش هتبصيله
ندي ببرود
بصراحة انا عارفة انه بيحبني بس محبتش اقطع معاه لانه بيخرجني وبيصرف عليا انتي عارفة ان مصروف ماما و بابا قليل و مش راضين يزوده علشان كدة انا مكملة مع كريم
سارة بحزن
انتي هتندمي علي اللي انتي بتقوليه ده حرام عليكي انتي كدة بتستغليه.
ندي ببرود
بستغله بجد واية يعني و مين دلوقتي مش مصاحب حد علشان مصلحة و لا واحد متجوز واحدة علشان مصلحة الدنيا كلها دلوقتي مبنية علي المصالح
سارة بدموع
وهو ايه مصلحته معاكي هو مش مستفيد منك بحاجة
ندي ببرود
هو اللي مكمل علشان اهبل و عبيط يا سارة شايف و عارف كويس اني مش بحبه و مع ذلك مكمل اروح انا بقي اقطع معاه و اخسر الخروجات و العزومات اللي بيعزمهالي
سارة بضيق
انا ازاي كنت مصاحبكي بجد انتي انسانة استغلاليه و طماعة و انانية فيكي كل حاجه وحشة انا مش عايزة اعرفك تاني
انتبه علي انتهاء التسجيل قام و الدموع تلمع في عينيه ووقف امام المرآه وهو ينظر لجسده الهزيل و النحيف و لملابسه ووضع يديه علي وجنتيه حينما شعر بشئ ساخن ينزل عليهم دموعه تنزل كالمطر علي نفسه وكرامته و رجولته التي اهانتها انسانة لا يوجد لديها اي ضمير و لا مراعاة للمشاعر بعد بكاء دام طويلاً فاق كريم في صباح اليوم التالي وارتدي ملابسه و ذهب الي الشركة التي يعمل بها وبمجرد دخوله مكتيه دخل ياسين و قال بحزن
انا عارف اللي انت حاسس بيه دلوقتي يا كريم
كريم بجدية
ملف شركة مدام سالي جاهز ولا لسه
ياسين باستغراب
ايوة جاهز
كريم بهدوء
طيب ابعتهولي علشان اراجع عليه قبل ما اروح الشركة هناك و اسلمه ليهم و اتناقش معاهم في المشروع
ياسين باستغراب
انت كويس يا كريم
كريم بهدوء
ايوة في حاجه ولا ايه
ياسين باستغراب
كريم اتكلم انا عارف انك موجوع من اللي حصل
كريم بجدية
هو ايه اللي حصل اصلا يا ياسين ولا حاجه متكبرش الموضوع يلا بقي خلينا نشوف شغلنا بدل ما المدير يخصملنا
ياسين اتنهد بحزن علي صديق عمره
حاضر هروح اجيبه و هاجي
وخرج ياسين من مكتبه و اتصل علي سارة بضيق
سارة بهدوء
ازيك يا حبيبي عامل ايه
ياسين بخنقة
مضايق كريم جاي و بتعامل طبيعي جدا كإن مفيش اي حاجة يا سارة حاولت اخليه يتكلم بس رفض رفض بيتكم جواه وممكن يحصله حاجة انتي عارفة ان كريم لما بيزعل بيكتم في قلبه و في الاخر بيتعب
سارة بحزن
ده من صدمته فيها متنساش يا ياسين ان كريم اغلب الوقت كان معاها خصوصا بعد ما والده و والدته اتوفت من حوالي 15 سنة يعني كانوا عيال بس هي اللي اتربت غلط هو اتربي علي الاحترام و الاخلاق صدقني بكره ربنا هيعوضه باحسن منها انت متفتحش معاه الموضوع غير لو هو حب يتكلم مضايقهوش
ياسين بحزن
خير ان شاء لله معلش هقفل دلوقتي علشان ورايا شغل
سارة بابتسامة
مع السلامه يا حبيبي
وقفل ياسين الخط و اخذ الملف المراد و ذهب الي كريم وراه يعمل وبدون ان يرفع نظره من علي الورق قال
شكرا يا ياسين هخلص اللي في ايدي وبعدين هشوفه
ياسين اتنهد
ماشي يا كريم براحتك بس ابقي افتكر ان انا موجود دايما علشان اسمعك
خرج ياسين من المكتب و كريم رفع عيونه التي تلمع بالدموع لا يريد احد ان يري ضعفه لا يريد احد ان يشفق عليه يريد ان يعيش في حزنه وحيدا
بعد مرور بعض الوقت اخذ الملف ونزل من الشركة تجاه سيارته ولكن اتصدم حينما راي عجلات السيارة نائمة
كريم بضيق
وايه اللي حصل للعجلات كمان هو ناقص
اخرج هاتفه و اتصل علي ياسين وقال
الو ياسين انت معاك العربية مش كدة اصل عربيتي العجلات بتاعتها نايمة وانا عايز اروح لشركة سالي ضروري النهاردة
ياسين بضيق
معلش يا كريم اصل انا مجبتش العربية في المغسله
كريم بضيق
ولا يهمك يا ياسين خلاص انا هتصل بعربية اوبر
ياسين بهدوء
طيب يا كريم مع السلامه
كريم قفل وطلب عربيه اوبر وبعد نصف ساعة وصلت السيارة
السيارة وقفت والسائق قام بالاتصال علي كريم
كريم بهدوء
انا واقف انت فين
سمع كريم صوت انثوي
انا موجودة يا فندم عربية مرسيدس اسود
كريم بصدمة
انتي بنت
سمع ردها السريع
عند حضرتك مشكلة
كريم بهدوء
لا ابدا انا شوفتك مع السلامه
واغلق الخط و ذهب تجاه السيارة وركب بجانبها
البنت بهدوء
اطلع علي اللوكيشن
كريم بهدوء
ايوة
البنت بابتسامة
اعرفكم بنفسي اسمي هند استغربت ليه اول ما كلمتك. رغم ان في بنات كتير بتسوق اوبر كتير
كريم بهدوء
مصدفنيش قبل كدة و ركبت مع بنت
هند بابتسامة
مش هتسألني انتي شغاله من امتي
كريم. باستغراب
واسأل ليه
هند بابتسامة
شوف يا استاذ الا اسم الكريم ايه
كريم بهدوء
كريم
هند بابتسامة
طيب يا استاذ كريم انت المشوار بتاعك طويل هل هنفضل ساكتين انا بصراحة مش بحب افضل ساكته ولا انت من النوع الكتوم اللي مش بتحب تتكلم
كريم باستغراب
انا بس مستغرب مش اكتر
هند بابتسامة
مفيش داعي تستغرب انا واحدة عشرية زيادة عن اللوزم قولي بقي انت شغال في الشركة اللي رايحها دي
كريم بهدوء
لا انا شغال في الشركة اللي اخدتيني من قدامها ورايح اوصل ورق و بس
هند بابتسامة
تعرف انا استغلت علي الاوبر دي مجرد هواية
كريم باستغراب
ازاي يعني مش فاهم
هند. بابتسامة
يعني انا متخرجة من هندسة و عندي بدل العربية اتنين بعشق السواقة وبحب السباق وعلي فكرة شغاله في شركة بس بحب اسوق العربية و ملقتش حاجه هتخليني اطول وقت ممكن في العربية غير الاوبر قولت اجرب و حبيت الفكرة بروح عناوين جديدة و بشوف ناس جديدة و بتعرف برضه علي ناس جديدة
كريم. ابتسم علي حديثها وقال
بصراحة برافو عليكي بتشتغلي حاجتين وقادرة توفقي ما بينهم بس اعتقد. انك لو متجوزه استحاله تقدري تشتغلي شغلانتين
هند بابتسامة
اكيد لان المشغولات كتير بس الحمدلله
كريم بابتسامة
الحمدلله
بهد نصف ساعة اوصلته الي الشركة وهي تلوح له بيديه بابتسامة وهو كذلك
في الشركة دخل كريم بهدوء وجلس مع الموظفة وتحدثا قليلا
الموظفة
ان شاء الله يا بشمهندس كريم المرة الجاية هتقابل المدير التنفيذي للشركة هنا و هتتفقوا علي كل حاجه
كريم بهدوء
ان شاء الله بعد اذنك
خرج كريم من الشركة وهو يتنهد بتعب واوقف تاكسي وذهب الي منزله
بعد اربع سمع كريم طرق شديد علي الباب وقام وفتح و اتصدم حينما رائي الطارق
ياتري من هو اتمني تتفاعلوا علشان يوصلكم البارت الجديد
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية حقيقية مؤلمة)