روايات

رواية حقيقية مؤلمة الفصل الأول 1 بقلم مارلي إيهاب

رواية حقيقية مؤلمة الفصل الأول 1 بقلم مارلي إيهاب

 

البارت الأول

 

قال كلامه علي سبيل المزاح ليري رد فعلها وقال
بقولك ايه يا ندي ما تيجي كدة نتجوز
ضحكت ندي بقوة وقالت
نتجوز مرة واحدة يا كيمو انت اتجننت ولا ايه
نظر لها بجدية وقال
لما اقولك نتجوز ابقي اتجننت ليه بقي نقصيني ايد و لا رجل يا ندي
ضحكت ندي وقالت
هو في اخوات بتتجوز بعض يا كيمو احنا اخوات يا حبيبي
كريم بهدوء
بس احنا مش اخوات يا ندي احنا ولاد خاله و بعدين فيها ايه احنا متفاهمين و عارفين كل حاجه عن بعض ايه اللي يمنع لو
قاطعته وهي تنظر في عيونه بقوة وقالت
لو ايه يا كريم انت بتتكلم بجد ولا بتهزر اه احنا صحاب و عارفين كل حاجه عن بعض بس ده مش معناه اننا نتجوز خالص فالو بتتكلم جد
قاطعها كريم هو يحاول ان يضحك ليظهر لها انه يمزح فقط
بهزر طبعا يا بنتي هو انا اتجوزك انتي دا انتي مش بتعرفي حتي تقلي بيضه
ضحكت ندي
ايوة كدة ارجع كيمو اللي انا اعرفه
كتم كريم المه في قلبه واظهر امامها انه مجرد صديق لا اكثر من ذلك رغم حبه الكبير لها بعدما اوصلها الي المنزل قالت له
متنساش يا كيمو بكره هنقابل سليم
كريم باستغراب
سليم مين
ندي بابتسامة
الكراش بتاعي صح نسيت اقولك اتعرفت عليه شاب ايه مز و شغال في شركة كبيره و عنده شقة خاصة بيه بص فيه كل المميزات اللي اي بنت عايزها
كريم بضيق
معلش يا ندي انا ورايا شغل بكره و مش هينفع اخرج اصلا بكره
ندي بضيق
متبقاش رخم بقي هو انت امتي منعك شغلك انك تيجي تقابلني فضي نفسك يا كريم عايزه اعرفك عليه
كريم بضيق
حاضر
ندي بابتسامة
تسلملي يا كيمو يلا تصبح علي خير
كريم بابتسامة
و انتي من اهله يا حبيتي
نزلت ندي من العربية وتحرك كريم ناحية منزلها الخاص الذي يعيش فيه وحيدا بعدما توفي والده ووالدته
كريم بوجع
ليه مش حاسة بيا كل ده ليه انا عايز افهم انا بكل الطرق لمحتلها اني بحبها وهي برضه شايفني اخوها انا مش عايزها اخت انا بحبها يارب ليه خليت حبها في قلبي و هو هيكسرني كدة يارب لو مفيش نصيب بيني و بينها شيل حبها من قلبي يارب
وقام من مكانه ودخل غرفته ونام علي سريره بكامل ملابسه و حذائه
في اليوم التالي ذهب الي العمل ودخل الي مكتبه وبدا يعمل دخل صديقة المقرب ياسين بابتسامة
ايه يا عم دخلت الشركة و معدتش عليا كالعادة يعني تصبح حتي
كريم بهدوء
معلش يا ياسين اصل عندي شغل كتير و
ياسين بجدية
مالك يا كريم في ايه هو انا يعني مش عارفك.
كريم وهو يتنهد بقوة وشفتيه ترتعش
رايح اقابل النهاردة علي واحد ندي معجبة بسه جدا
ياسين وقف بغضب
انت ليه بتعمل في نفسك كدة يا اخي ليه بتعذب نفسك بايديك ليه كدة يا كريم ارفض مش هتقدر ترفض
كريم بحزن
برفض و هي بتقنعني و بتزعل علشان كدة بوافق
ياسين بغضب
ما تزعل يا كريم فيها ايه يعني خليها تزعل لكن انت ليه تكسر نفسك قولتلك هي عارفة كويس قوي انك بتحبها بس متجاهله و بتعاملك علي اساس انك اخوها ودي تبقي واحدة انانية قوي يا كريم لانها اما تبقي عارفة انك بتحبها و تاخدك تعرفك علي واحد هي معجبة بيه دي تبقي واحدة معندهاش ريحة الدم
كريم بحزن
كفاية كدة يا ياسين لو سمحت هي متعرفش حاجه
ياسين بغضب
عارفة اقسم بالله انها عارفة اقولك علي حاجه سارة صاحبتها اللي هي خطيبتي انا هخليها توقعها في الكلام و طلعت بجد متعرفش انك بتحبها ساعتها هبقي اسف يا كريم لكن لو طلعت هي عارفة كل حاجه هتفضل معاها
كان كريم يسمع حديثه ولكن لا يتحدث شارد في سؤاله اذا كانت تعلم كل شئ هل سوف يكمل معاها بعد ذلك فاق حينما خرج ياسين من مكتبه صافعا الباب خلفه بقوة تنهد كريم واكمل عمله
في المساء كان يجلس امام شاب وسيم لديه عضلات كثيرة في جسده ونظر الي جسده النحيف ونظر الي ملابسه التي يرتديها وكان يظهر عليها انها غاليه بشده اما ملابسه فهي بسيطة و عادية مثل اغلب الشباب كان متميز في كل شئ قال كريم في نفسه
هتبصلك علي ايه و انت جنبه ولا حاجه
سمعه يقول لها
بقولك ايه يا حبيبتي ما تيجي نقعد علي ترابيزه لوحدنا شوية بصراحه عايزك في موضوع مهم خمس دقايق و هنرجع هنا تاني
قال له كريم و هو يشعر باهانة كبيرة ويندم علي موافقته لها ان يأتي
لا انا سيبلكم المكان كله خدوا راحتكم
واخد متعلقاته وذهب ندت عليه ندي وقال
كريم يا كريم
سليم بهدوء
سيبك منه وبعدين انتي جبتيه هنا ليه
ندي بضيق
مش ابن خالتو و قولتلك. اني هعرفك عليه ليه عملت كدة يا سليم
سليم بابتسامة
بصراحة يا حبيتي انا مبحبش الاشكال دي هو مش نفس مستوايا علشان كدة بصراحة محبتش يفضل قاعد معايا في مكان واحد لو زعلانة عليه ومضايقة من تصرفي ممكن نمشي و خلاص بلاها خروجة النهارده
ندي بابتسامة
لا طبعا انا بكره هبقي ارضيه بكلمتين
سليم بابتسامة
قوليلي بقي تحبي تاكلي ايه
ندي بابتسامة
اختارلي علي ذوقك
في منزل كريم دخل ونظر الي هاتفه كان ينتظر ان تحدثه و تعتذر عن ما بدر من هذا السمج دموعه نزلت بقهر علي نفسه
في اليوم التاني في المساء اتصلت ندي علي كريم ولكنه تجاهل مكالماتها ولكنها اتصلت كثيراً حتي رد عليها
كريم بحده
خير
ندي بابتسامة
انا عارفة انك ليك حق تزعل مني يا كريم بس صدقني انا خصمته علشان خاطرك يا كريم متزعلش بقي و حتي سبته بعد ما اانت مشيت علي طول
كريم بضيق
انتي عايزة ايه يا ندي انا تعبان و محتاج انام مع السلامة
ندي بهدوء
انت بجد زعلان لدرجة دي
كريم بغضب
هو المفروض مزعلش يا ندي بعد الاهانة اللي اتعرضت ليها بسببك من واحد تافه ملوش لازمة
ندي بغضب
كريم انا مسمحلكش تتكلم عنه بالطريقة دي
كريم بصدمة
بجد متسمحليش اتكلم عنه بالطريقة دي بس هو يكلمني كدة و يطردني بشياكة عادي مش كدة
ندي
انا قولتلك انا سيبه ومشيت يعد ما انت خرجت علي طول
كريم صرخ فيه وقال
كدابة يا ندي كدابة لان انا فضلت واقف بره نص ساعة بحالها مستني اشوف هتمشي. لا لا و فضلتي قاعدة ومكملة كمان و علشان اتاكد اكتر دخلت المتطعم و شوفتك من بعيد و انتم بتهزروا وبتضحكوا كان اللي اهانتوا ده كلب وراح ملوش قيمة دا انا حتي ابن خالتك و اخوكي زي ما بتقولي هتقبلي علي اخوكي كدة يا ندي
ندي كانت تستمع له وهي لا تجد الرد التي تقوله
كريم بغضب
ساكته ليه ما تتكلمي مش لاقية حاجة تقوليها حتي مش تكلميني في نفس اليوم لا تاني يوم بليل كاني دي حاجه بتعمليها كدة كواجب تصدقي لو واجب عليكي كنتي اتصلتي في وقتها بس انا مليش لازمة عندك و لا في حياتك اصلا سلام
وقفل الخط بدون ان يستمع للرد
وبعد مرور الوقت كان يحاول ان يهدء من عصبيته وسمع صوت رساله فكر في عقله ان تكون هي تحاول ان تصالحه ولكن كان ياسين والمكتوب كالأتي
اسمع الريكورد ده و هتعرف اذا كانت ندي عارفة انك بتحبها و لا لاء
يا تري ندي هتكون فعلا عارفة و بتستغل كريم
ولا متعرفش و بتعتبره اخ ليها

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى